Jump to content

Open Club  ·  131 members

Dynaudio Klub
wube

Klub miłośników Dynaudio

Recommended Posts

Obecnie siedziba firmy (zarząd) znajduje się w Niemczech, a zakład produkcyjny niezmiennie w Danii. Dynaudio i Chiny, co za herezje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja się dopiszę do Szacownego Grona miłośników Dynaudio. Co prawda najskromniej jak tylko można, bo z Audience 42, ale mam nadzieję, że nie zostanę z tego powodu odrzucony:)

Mnie zauroczyła również na początku średnica (to było coś czego mi brakowało w poprzednich głośnikach) a potem w miarę zmiany wzmacniaczy okazało się, że można z nich wydobyć również rytmiczny bas i piękną górę.

Pozdrawiam wszystkich symaptyków Dynaudio.

I Creeków:)


Naim: DAC/XPS + NAC 282/DTCap/NAP 250-2 + Focal Diablo Utopia + CA CXC

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy jeśli zamienię A52 na A52SE to będzie słyszalny upgrade? warto?

 

czy może lepiej zamienić na Contour 1.1 czy jakieś inne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojejkuś, Dynki w Chinach ? Bez jaj, to nie Avance czy inny hipermarketowy badziew ;P

 

Zwykłe Audience 52 to zupełnie co inne go niż 52 SE, choć w tej samej skrzynce. Jak już gdzieś napisałem wyżej, w 52 SE są głośniki z Contourów 1.3 MkII. Za to nie znam niestety Contourów 1.1, ale logicznie myśląc to będzie taki odpowiednik Audience 42 tylko z wyższej półki.


I love the sound of crashing guitars

Share this post


Link to post
Share on other sites

anatol - w "normalnych" 52-kach jest prawie ten sam niskośredniotonowy, ale w wersji z blaszanym koszem w SE jest z odlewanym a wysokotonowe to odpowiednio D28/2 i D260, tak więc z pewnością będzie to "apgrejd" :)

Co ciekawe w mniejszych 42-kach niskośredniotonowy jest również odlewany a nie blaszany.

W 82 również są kosze odlewane, podczas kiedy w poprzedniej wersji 80 były kosze blaszane.

Z kolei w poprzedniej wersji 40, 50 wysokotonowy był oznaczany jako D260, ale tak naprawdę to był D282 - wystarczy porównać zdjęcia.


Naim: DAC/XPS + NAC 282/DTCap/NAP 250-2 + Focal Diablo Utopia + CA CXC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem o wyborze między Audience 52se a Contour 1.1 powinna w głównej mierze decydować wielkość pomieszczenia odsłuchowego. W obu monitorach są głośniki z tej samej serii. Do 15-16 m2 1.1, a powyżej A52se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad vocem, własnie przeglądałem What Hi-Fi?

moją uwagę zwróciło wyraźnie wieksze uznanie pisma dla DA 52 niż dla DA 52SE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalnie jak wprowadzali na rynek 52SE kosztowały koło 4600-4800zł, zwykłe 52 koło 3200zł, może dlatego takie niskie oceny.


I love the sound of crashing guitars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dynaudio 100 a MSP 100.

Firma w 1981 roku wykonała membranę o nazwie MSP (silikat magnezu zatopiony w wytłoczce polipropylenowej) i stosuje ten materiał do dziś.

Różnica 100 a MSP to głośnik niskośredniotonowy w starej serii wykonany z papieru a w nowej to polipropylen na nowszym koszy 24 .Pełna jego nazwa to 24 W75,który pracował w skrzynce zamkniętej z elementem stratnym zwanym Varioventem.

 

Audience 40,42 posiadał głosnik niskośredniotonowy 15W75 z serii ESOTEC (aluminiowy kosz)

Contour 1.1 natomiast innowacyjny całkiem nowy wprowadzony w 1996 15W38 (aluminiowy kosz i mniejsza cewka 38mm) .Ten głośniczek grał dużo lepiej niż ten z Audienców dlatego trafił do wyzszej serii.

W chwili obecnej stosowany jest wyłącznie jako średniotonowy w Contour 5.4 i Confidence C4 a także Temptation i Evidence. Okazał się być najlepszym średniotonowcem i firma logicznie go użyła.

Dynaudio podążając za "modą rynku " zaprzestał stosować kopuł średniotonowych które częsciowo odciążały pracę niskosredniotonowców zwykle powyżej 1 kHz.

 

Co do stosowanych głośników wysokotonowych:

Audience 40,50,60,70,80- D260 Audience ,co to oznacza? To zadne kłamstwo ze strony uznanego światowego producenta. Cała konstrukcja głośnika to D28/2 wraz z puszką za magnesem a membrana z D260. I tak jest w rzeczywistosci .Naprawiamy ,rozkręcamy te głośniki i tutaj producent nie kłamie. Sa to widoczne szczegóły impregnatu nałożone w innym miejscu niż w D28.Po wyciągnięciu ramki na której zawieszona jest membrana widać te szczegóły konstrukcyjne pod swiatło.

 

Audience 7,8, 42,52,62,72,82 posiadają D28/2.

 

Interesujaca kolumną był model Audience 80 .

Początkowo na basie pracowały dwa głośniki 19W38 na blaszanym koszu znane z modelu Audience 10,20.

Następnie zostały zamienione na prawdziwe Esoteci 20W75 ,15W38,D260 Audience.

Zatem wartosc materiałowa stosowana w ostatniej edycji Audience 80 i obecnych Audience 82 jest bardzo wysoka. Gdyby zrobić do nich dwu warstwową solidną skrzynkę jaką mają Contury i dać głosnik T330 Esotar ,lepszą zwrotnicę to mamy niemal doskonałą kolumnę i jeszcze z 1000 Watt z tranzystora lub z 200 Watt z szybkiej lampy KT90, KT88 to grało by to nieźle.

 

Audience 52 SE oprócz solidnych głosników które odrózniają je od zwykłych 52 maja bardzo dobrą rozbudowaną zwrotnicę w której mamy sporo bardzo dobrych kondensatorów SCR.

 

Dynaudio kiedyś sprzedawało kilka udanych kitów głośnikowych do samodzielnego montażu .W Polsce była ich dystrybucja poprzez Intertechnika.A były to takie projekty jak Finale, Foccus, Aries, Gemini, Sirius.

Ciekawe rozwiązania .Może jest ktoś na forum kto skladał któryś z kitów Dynaudio ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie.

Ja terz chciałbym się włączyc do dyskusji.U mnie dynki 40 graja z starszym dzielonym rotelem RC-850 i dwa RB-850 połączone w mostek. co do reszty to jest w moim opisie.Jestem zadowolony z tego co prezętuje starszy Rotel i dynki 40 . Końcówki w mostku mają wystarczającą wydajność prądową i niema żadnego problemu z wysterowaniem dynek.Bas nie jest rozlazły i dobrze kontrolowany słucham teraz ogólnie rocka i temu podobnych więc potrzebuje sporej dynamiki i rotel daje sobie z tym radę świetnie.


stereo-hifi.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Moje Dynaudio Facette (zdjęcia niestety zapożyczone z internetu).

Grają już u mnie parę lat.

post-477-100006197 1206703616_thumb.jpg

post-477-100006198 1206703616_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konstrukcja dwudrożna. Obudowa zamknięta.

Dolny głośnik to membrana bierna.

 

Pozdrawiam wszystkich miłośników Dynaudio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

52SE to ostatnio najbardziej stały element mojego zestawu. Słyszałem parę fajnych podstawkowców, ale dynki jednak mają w sobie to coś (w średnicy głównie).

 

Zgadzam się z tym są bardzo wymagające - u mnie zasilane przez dwa bardzo wydajne monobloki w klasie D - i wcale nie jest tego prądu za dużo.

 

Proszę o dopisanie do klubu ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dynaudio Acousics to dział w W.Brytani zajmujący się projektowaniem monitorów studyjnych.

 

M 3 to pasywne monitory zbudowane o dwa 30 cm glośniki !!! (któś widział monitory na dwoch 30 cm glośnikach),dwóch 15 W75 znanych z Audience 40/42 i Focus 110 ,oraz przepięknego ESOTARA T-330 D.

Potrzeba tylko niewielkich tysięcy watow aby ruszyć z miejsca w sumie cztery 30cm glośniki z cewkami 100 mm. I mamy high - end pełnozakresowo.

 

Większosc studyjnych monitorów Dynaudio Acoustics to jednak mniejsze monitory aktywne.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i ja się dopisze do klubu miłośników Dynaudio. Moja przygoda z głośnikami tej marki zaczęła się w latach 90 były to modele 42 i 52 , po osłuchu tych monitorów wiedziałem że to właśnie to miłość od pierwszego usłyszenia , ta średnica, wokal.Lecz na kilka lat musiałem o nich zapomnieć .Dwa lata temu na nowo zaczęło się kupiłem nowe 52 oraz zestaw CA 649A/C V2 , wiele osób odradzało mi te klocki,fakt

może grało jak grało ale byłem w siódmym niebie zestawowi CA muzykalności nie brakowało, a i z napędzeniem dynek nie było tak źle .Po dwóch latach obcowania z sprzętem CA zacząłem dostrzegać pewne nie doskonałości owego sprzętu,wiec po małych poszukiwaniach , odsłuchach stałe się posiadaczem Krell KAV -300/ KAV-300CD , to był dopiero szok co co usłyszałem ,energia szczegóły namacalny głos wokalisty.Tak to wygląda moja przygoda z Dynaudio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jeżeli można,to ja również...

Początkowo słuchałem 52 z CA540R-D,teraz na Jolidzie 1501RC.Oba zestawy bardzo mi odpowiadały,szczególnie z Jolidą wpasowałem się w rodzaj muzyki.Zastanawiam się jednak nad wysokopoziomowym podłączeniem subwoofera(jolida nie ma pre out) w celu poprawy kontroli basu,np. B&W ASW 600 lub ewentualnie wymianie IC(Argentum, Albedo?).Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.