Jump to content
wube

Klub miłośników Dynaudio

Recommended Posts

-> Jakew

 

Rolą tej kopułki jest odtwarzanie wysokich częstotliwości, czyli wszystkiego co leży powyżej (w zależności od konstrukcji) 3-4 kHz.

 

Jeśli chodzi o kopułki tekstylne, to w przypadku wgniecenia rokują wieksze szanse na przyzwoite zachowanie po rozprostowaniu niż np. metalowe tweetery,

 

Odkurzacz jest chyba najlepszym pomysłem do rozprostowywania kopułek Dynaudio.

 

Z ciekawostek w starych seriach Compound, Confidence, Consequence Dynaudio używało też kopułek średniotonowych.

 

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>Z ciekawostek w starych seriach Compound, Confidence, Consequence Dynaudio używało też kopułek

>średniotonowych.

 

 

Dobrze ze z nich zrezygnowali, nie mam co prawda w zwyczaju zdejmowac maskownic ale te kopulki sredniotonowe z czysto estetycznego punktu widzenia to porazka, jakies przerosniete takie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakew

 

Polecam użycie przepychaczki do zlewu, takiej gumowej z drewnianą rączką, byle z wyczuciem i bez dużej siły, bo wyssiesz całą kopułkę. Ew. odkurzacz z miękką szczotką. Obie metody przećwiczyłem z uwagi na działania domowych szkodników

;-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, Broy :)

 

ps. gdy badawczo zbliżam ucho do moich 2 D nie słyszę żadnej różnicy między kopułkami niezgnieconą i zgnieconą, co pragmatycznie i zapewne nieaudifilsko skłania mnie do nicnierobienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

W DA82 miałem totalnie wgniecione obie kopułki, wyssałem, grało bez zarzutu ;-)

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

JarlBjorn, 20 Lis 2008, 13:04

 

>

>Dobrze ze z nich zrezygnowali, nie mam co prawda w zwyczaju zdejmowac maskownic ale te kopulki

>sredniotonowe z czysto estetycznego punktu widzenia to porazka, jakies przerosniete takie...

 

Heh, za to fajnie grały, średnica DA była jeszcze bardziej charakterystyczna, a że po zdjęciu maskownicy uczucie było podobne jak przy natrafieniu na clitoris wielkości jabłka, to już inna bajka :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam do klubu a jednocześnie prośba co zrobić z obiciem na rogu 52 , zdarzył się wypadek i monitor spadł , wiem że całkiem tego nie usunę ale żeby chociaż ukryć te obicia i odrapania, aha gra jak grala nic się nie stal w srodku na szczęście, dołączam fotkę uszkodzenia .

post-13745-100006365 1232394497_thumb.jpg


PC Audio : Matrix Quattro DAC , Rotel RA-971 , Avance Dana 501 , Sennheiser Hd600 , Shure SRH-840, Grado SR80

Stereo : Marantz SACD 7001 KI+ Matrix , Rotel RA-971, Dynaudio 52.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam klubowiczów!

Zapisuję się o klubu - jestem świeżym posiadaczem DA 72SE - zacząłem dopiero wygrzewanie. Sprzęt jak w opisie. Szukałem swoich idealnych kolumn od 3 miesięcy i wreszcie się udało - nie ukrywam, że z pomocą wielu z Was.

Mimo niewygrzanych kolumn już mam wypieki na twarzy jak słucham muzyki płynącej z tych przetworników...

Pozdrawiam zarażonych chorobą DA;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje! Skok i to od razu na przyzwoitą półkę. Opisz w wolnej chwili jak grają. Mam nadzieję że wpasowały się w pomieszczenie i nie ma sensacji z basem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert73, 19 Sty 2009, 20:48

Jeśli Ci to tak bardzo przeszkadza:

a) wersja niezbyt idealna - poszukaj identycznej kolorystycznie bejcy do drewna i pędzelkiem/wacikiem do uszu pomaluj te wgniecenia (ilością warstw bejcy można uzyskać efekt cieniowania)

b) wersja bardziej estetyczna - to samo co wyżej plus szpachla do drewna i lakier

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

JarlBjorn, 29 Sty 2009, 10:13

 

Na razie za wcześnie by cokolwiek powiedzieć, grały 5 godzin z czego 3 poświęciłem na ustawienie;) Nie mam jeszcze komody (niewysoka), która docelowo "rozdzieli" kolumny (będą wysunięte przed mebel), brak mi też kilku podstawowych ustrojów (dywan, zabudowa ścian), ale nawet teraz bas nie błądzi. Na nagraniach w których jest chaotyczny kolumny powielają ten efekt, choć kto wie co będzie po docelowym wyposażeniu pomieszczenia i wygrzaniu. Podobno potrzeba dużo czasu by porządnie wygrzać midbasy?

Wokale, co mi się podoba, nie wypychają się do przodu. Jest tak jak opisywaliście, wszystko poukładane, bez wyraźnego nadmiaru czy to przestrzeni w głąb czy szerokości. Jest jak powinno być - zgodnie z moimi oczekiwaniami i charakterem tweetera.

Całość w tej chwili nie ma, moim zdaniem, żadnych cech nadmiernego ciepła (Caspian+Dynaudio) i chyba jest tak jak opisywałeś, że 72SE troszkę się wyłamują ze stereotypu Dynaudio.

Podoba mi się to, że nawet przy cichym słuchaniu - pokrętło na godz 7-8 nie gubi się żaden z aspektów dźwięku, można sobie słuchać w nocy bez obawy na sen domowników. Nie sprawdzałem jeszcze czy pojawi się jakaś kompresja przy głośnym słuchaniu. Nie przekroczyłem jeszcze 11 na potencjometrze (Caspian lekko ciepły).

Gorsze jest w tym wszystkim to, że w pracy nie mogę wysiedzieć bo chce mi się słuchać muzyki...

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to moze ja sie zapisze do klubu Dynaudio. Moj najnowszy nabytek do Focusow to klon standów Sound Art Model 7. Waga podstawki bez dociazenia to 32kg. Słyszalna poprawa brzmienia w stosunku do poprzenich ala podstawek Norstona...

post-17919-100004568 1233998835_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serdecznie witam kolegów.

Dość szczegółowo przeglądałem forum, niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Otóż zamierzam zmienić kolumny do zestawu Naima Nac112x i Nap150x. Ponieważ dość długo korzystam z monitorów trochę mnie znudziły i postanowiłem zmienić kolumny na wolnostojące. Jedną z opcji jest Dynaudio 220, ale nie mam pewności czy mój zestaw jest w stanie prawidłowo wysterować te kolumny. Może ktoś z kolegów ma doświadczenie z takim zestawieniem. Kolumny mają grać w pokoju ok. 30m2 i wysokości 3,3m, więc kubatura pomieszczenia jest dość duża. Charakter dźwięku Dynaudio znam, i zasadniczo mi odpowiada,słucham głównie jazzu i muzyki klasycznej, nie za głośno, ale chciałbym mieć rezerwę mocy na wypadek głośniejszego odsłuch. Martwi mnie tylko kompatybilność urządzeń ponieważ słyszę opinię o dużym zapotrzebowaniu na prąd przez Dynaudio.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat44, 11 Lut 2009, 13:42

 

Z tego co wiem zasilacz w NAP150X ma moc 250VA. To może być za mało na podłogowe wersje Audience i Focus. Wiele osób uważa, że mój Caspian (350VA) jest za słaby do Audience 72SE, czego jak na razie nie stwierdziłem, choć jak pisałem w tym wątku nie przekroczyłem jeszcze godz. 11 na potencjometrze.

W sieci widziałem kilka zestawów tego Naima z Dynaudio, ale były to maksymalnie Audience 62 (dwudrożne).

Pozostało Ci tylko sprawdzić taką konfigurację przed zakupem.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem dodać. Może sprawdź też produkty Audiovector - brzmieniowo bardzo zbliżone do Dynaudio serii AudienceSE/Focus, a mają o wiele wyższą skuteczność - 90dB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>> Otóż zamierzam zmienić kolumny do zestawu Naima Nac112x i Nap150x. Ponieważ dość długo korzystam z monitorów trochę mnie znudziły i postanowiłem zmienić kolumny na wolnostojące. Jedną z opcji jest Dynaudio 220

 

 

Ponoc "waty z Naima liczy sie podwojnie", ale nie kupilbym Focusow 220 w ciemno do 250VA, trzeba wyprobowac takie zestawienie. Masz dobry metraz bo one potrzebuja oddechu, ale potrzebuja tez pradu, bardzo mocnego pradu jesli chcesz uzyskac kontur na basie i prawidlowa kontrole tej czesci pasma.

IMHO F220 sa znacznie trudniejsze do wysterowania niz 72 SE mimo iz patrzac na konstrukcje moze wydawac sie ze sa to niemal blizniacze modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy ktoś z Was może słuchał połączenia dynek x16 z yamaha as1000 lub focusów 140 z as2000? czy to może być dobre zestawienie?


salon Naim Muso :]

słuchawki Focal Elear + Chord Mojo :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

qb_1

Dlaczego Dynaudio do Naima fuj? Słyszalem exstra zestawienia serii 5i z tanimi dynkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden forumowicz z HiFi i M słucha Dynek 52 SE z Naimem 5i. Kiedy szukałem wzmaka do swoich, właśnie mi go polecał.


I love the sound of crashing guitars

Share this post


Link to post
Share on other sites

-> mamz

 

Nie w Dynaudio problem ;-) W ogóle to żart był.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JarlBjorn

I jak tam Twoje przemyślenia? jak się sprawują 1.4? Czegoś brakuje?

Ja tak cały czas się waham i myślę o tych x16 żeby zamówić, może to w końcu zrobię:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

z drugiej strony żaden dziennikarz w tym P.Pacuła nigdy nie napisze że nowy model nie jest lepszy od poprzednika (bo nie dlatego dostaje sprzęt do testów i reklamy), zauważmy, że gdy testował focus 140 to stwierdził że były tylko nieco lepsze od 52SE, a tu lepsze od 52SE a gorsze od focus czyli tak ja producent życzy bo 52SE już nieprodukowane, seria exite jest stosunkowo tania (a nawet bardzo patrząc na ceny w euro) i to też coś może dawać do myślenia (oczywiście dobrze że tak jest bo dynaudio nie zdziera) ale czy on naprawdę rzetelnie w tym samym czasie por. X16 z 52SE to mam bardzo poważne wątpliwości a jeżeli por. jest na podstawie tego co on pamieta z dawnego testu 52SE to pamięć może być zawodna a słuch po paru latach też może się zmienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiście nie zrozumcie mnie w ten sposób, że uważam że X16 są gorsze od 52SE bo nie por., ale dla mnie te nowe już nie są bo coraz niższe podziały, a moja elektronika + remasteryzowane płyty to znowu byłoby za dużo dźwięku w wooferze i piskliwie ale jak ktoś słucha prawidłowo zrealizowanych płyt - zresztą to też napisał P.Pacuła, znamiennie że po raz pierszy to zauważył chyba w 6 - tym teście różnych dynek - chodzi o opis odsłuchu X16 na płycie DM,

Share this post


Link to post
Share on other sites

jescze mam pytanie do doświadczonych "dynaudiowców", moja droga była taka, że od razu miałem kolumny z esotecem D260 (52SE) i bodaj D280 focus 110, a jaka jest różnica tych tweeterów w stos. do tych tańszych z audience (42,52,62) czyli bodaj D28/2, w czym się przejawia?, są mniej aktywne, mniej wiarygodne?, bo nigdy nie słyszałem,

bo już też myślałem o takim sztańskiem kroku żeby krok w tył w tym zkresie i zmienić np. na podłogowe A 62, jeżeli te wysokotonówki byłyby mnie aktywne a podział w tych kolumnach jest wyżej (przy 2800Hz) to może było by "więcej przewagi średnicy", bo zostaać przy dynaudio - bezcenne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mamz,

 

tylko że julie za 16k to P. Pacuła powinien por. z Conturami lub Confidence,

 

a wracając do X16 dobrze, że w końcu zauważył też lekkie wycofanie przy ok. 1kHz, bo jest ono cechą większości dynek a rzadko się o tym pisze (nie twierdzę, że to wada ale fakt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.