Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, baran napisał:

Don't get me wrong...

?Wszystko ładnie, pięknie tylko każdy ma inny wzmacniacz, źródło i trochę inaczej opisuje niskie, średnie i wysokie. No ale opis swoich wrażeń bardzo fajny i z pewnością można z niego jakieś wnioski wyciągnąć ?

Na wykresy nie patrzeć.... ? podświadomie w mniejszym lub większym stopniu każdy nagle zaczyna słyszeć te górki i doliny z wykresów zapominając, że pomiar był robiony w zupełnie innych warunkach akustycznych itd., wiadomo o co chodzi. 

Ps. I taki żarcik na koniec z sąsiedniego forum słuchawkowego. S25 i C30 to nie to samo granie tak mi się zdaje. Nie miałem ani jednych ani drugich. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciekawe, co kolega napisał, ze S25 nie można grać głośno. Z jakiego powodu, dystorsje jakieś się pojawiają? Moje wrażenie było takie, że gdy S25 są jeszcze na etapie rozgrzewki jeśli chodzi o poziom głośności, moje uszy już mówiły "dość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Basowiec zaczyna furkać ?

Już kiedyś doszliśmy tutaj, że jest głośno i GŁOŚNO. Jak dołożymy do tego ciężkie nuty na basie to robi się ciężko. Trzeba sobie zdefiniować co dla każdego znaczy głośno. Mnie nawet membrany w Contour zaczęły furkać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może twój wzmak nie przepada za 4 Ohmowymi kolumnami..?

Umie zrobić hałas ale nie napędzi niskich impedancji jak należy ?

No, właśnie dziwne bo grałem z pół roku na S25 i kurcze, mogę wykazać ich słabe strony, ale głośne i dynamiczne granie to był ich żywioł u mnie..

Pędziłem je monoblokami Icepower 250W w 45 metrowych salonie i dźwięku było po kokarde !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Może, ale wtedy wszystkie wzmacniacze sobie z nimi nie radzą ?

Dobijam do limitu mechanicznego wychylenia. Tego nie przeskoczysz. Dodatkowo zwrotka 1 rzędu nie pomaga wysokotonówce. Po prostu mam trochę większe wymagania niż S25 ?

Mam też większe wymagania niż Contour 30, ale jeszcze nie dorosłem finansowo...

Pamiętam, że to mi się w Contour 60 spodobało. Brak kompresji przy dużym ciśnieniu akustycznym. Jak na koncercie. Może jeszcze nie idealnie, ale pod tym względem są to bardzo dobre kolumny. Po prostu wystarczy kilka razy usłyszeć muzykę na żywo i wtedy człowiek rozumie co to dynamika. Inna sprawa, że dynamika na dobrych płytach CD to jakieś 17dB, czyli szału nie ma...

Dodam jeszcze background... Goście z SVS powiedzieli mi, że przy moich wymaganiach ich zamknięte suby to po prostu mało... Albo kupię 2xSB16 ultra albo PB16 ultra ?

Edytowane przez baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, dziwi mnie bardzo te wasze odczucia na temat "ciemnego" grania Contour 30. Sam użytkuje od ok roku i nie mogę powiedzieć że esotar2 w c30 jest ciemny. Jest muzykalny, ma blask, dużo detalu, fajnie wybrzmiewa. Ale że ciemny?

Miałem trochę kolumn w domu na przestrzeni kilku lat i contour 30 nie odbiega od pozostalych jezeli chodzi o gore pasma. Może jakieś niespasowanie zestawu?

 

Co do basu- faktycznie w c30 jest go bardzo dużo, jest tłusty, trochę wolniejszy i mógłby mieć więcej wybrzmien. Ale jest przyjemny w słuchaniu. 

Mialem tez kolumny na revelatorach i tam było szybko, konturowa, wiecej wybrzmien ale nie było takiej frajdy jaką daja c30. No i revelator nie schodzi tak nisko, tlusto. Jest bardziej sucho. 

Tutaj raczej illuminator gra podobniej do basu z c30.

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, baran napisał:

Hm... Może, ale wtedy wszystkie wzmacniacze sobie z nimi nie radzą ?

Dobijam do limitu mechanicznego wychylenia. Tego nie przeskoczysz. Dodatkowo zwrotka 1 rzędu nie pomaga wysokotonówce. Po prostu mam trochę większe wymagania niż S25 ?

Mam też większe wymagania niż Contour 30, ale jeszcze nie dorosłem finansowo...

Pamiętam, że to mi się w Contour 60 spodobało. Brak kompresji przy dużym ciśnieniu akustycznym. Jak na koncercie.

magia kolumny trzy drożnej, gdzie średnica sobie, basy sobie, a przy C20 i C30 i innych dwudrożnych paczkach, jest jak jest.

Pamiętam miesiące słuchania muzyki na 45m salonie, 4 metry wysokim, na Conturach 3.3..

Coś pięknego !

pędziłem je Krellem FPB 300 na zmiane z tymi Icepowerami 250, KST 100 i KSA 150.

i tam nie ma czy 1 Ohm czy 2 Ohmy czy 16.

 

Teraz gram głównie na 250W najwyższej końcówce marki QUAD z 1999r i ona pięknie ciągnie 6 Ohmowe Contoury T2.1

A na 4 Ohmowych Dynaudio Gemini i Dynaudio Crafft po prostu nie ma tego drive. Ale znowu, zmieniam Quad na Krell i jest bas i barwa jaką chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, baran napisał:

Dokładnie tak. Dlatego ja nie lubię illuminatorów ?

 

Co do "ciemności" polecam zrobić test A/B z innymi kolumnami. Bo Contoury ładnie udają, że nie są ciemne ?

Mialem bezposrednie porownanie z kolumnami na revelatorze i morelu elite na górze. C30 nie graja ciemno? No chyba że jednak każdy z nas inaczej słyszy?

Ale jak mówię mialem troche kolumn u siebie i c30 nie graja ciemno/ciemniej na górze od tych które słyszałem. 

Nie są to idealne kolumny, można by poprawić troszkę bas, dac wiecej barwy i detalu na średnicy ale co do góry nie mam zastrzeżeń. Naprawdę?

A miałem kolumny na T330d, morelu elite, berylu focala i kilku innych niżej klasyfikowanych.

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co dla mnie najlepszym połączeniem było 18W8531 + Morel ST1048. Choć ten zestaw też na ciemno zrobiłem. Ale zwłaszcza średnica z Revelatora jest dla mnie przyjemna.

O ciemności Contour mówię w kontekście tego z czym je teraz porównuję: akkus x3, dynaudio special 25.

 

Wychodzi na to, że co osoba to opinia... Czyli trzeba słuchać samemu ?

IMG-20201013-WA0002.jpg

Edytowane przez baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Baran porównuje C30 do S25, imho przy S25 to wszystko inne gra ciemno, bo S25 są bardzo przejrzyste i rozdzielcze 

 

Co do wysterowania Dynek, nam się tylko wydaje ze są wysterowane, moje C1 dopiero zagrały na miarę swoich możliwości z prawie 2x600W

A właśnie złe wysterowania objawia się głównie buczącym basem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuteczność i moduł impedancji. Moc wzmacniacza nie na nic do "wysterowania". Można od biedy jeszcze o współczynniku tłumienia mówić, ale on też jest przereklamowany ?

 

Jeśli podane napięcie wymaga 30W to, czy zapewnimy to wzmachem 600w, czy 30W nie ma większego znaczenia (zakładając, że mają wystarczającą wydajność prądową). Jeszcze gdyby dynaudio miało szalone kąty fazowe modułu impedancji to wymagałoby dużo prądu, ale to też nie prawda dla tego producenta.

Sonus Faber Cremona to są trudne kolumny.

 

Polecam zmierzyć waty i prąd w sytuacjach krytycznych dla dowolnych dynaudio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, baran napisał:

Póki co dla mnie najlepszym połączeniem było 18W8531 + Morel ST1048. Choć ten zestaw też na ciemno zrobiłem. Ale zwłaszcza średnica z Revelatora jest dla mnie przyjemna.

O ciemności Contour mówię w kontekście tego z czym je teraz porównuję: akkus x3, dynaudio special 25.

 

Wychodzi na to, że co osoba to opinia... Czyli trzeba słuchać samemu ?

IMG-20201013-WA0002.jpg

Ile byś chciał za te ładne paczuszki? 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Art45 napisał:

Ciekawe spostrzeżenia. Też myślałem o C20. "Boom box'owy" bas w C30 ? Sądziłem że będzie bardziej wyrafinowany/kontrolowany niż w F220. Czasami przy głośniejszym graniu mam poczucie "wody w uszach" przy F220. Faktycznie, pokój i rozmieszczenie to duża różnica. Próbowałem wszystkiego i różnych pokoi. W mniejszym pokoju basy gdzieś uciekają a w dużym jest nadmiar. Gdy ustawiam 90cm od tylnej ściany przy grubych zasłonach wtedy grają w miarę ok. 

C20 nie zabije basem , ale jest taki ,(jeśli ktoś słyszał) między xavian xn250 a focus 160 .

W połączeniu z Octave .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, rambo54 napisał:

i na ile Hz był dostrojony bass refleks ?

ile litrów miała obudowa dla midwoofera ?

Teraz już nie pamiętam. Projekt robiłem za dzieciaka, na studiach. Nie mogę nigdzie znaleźć wykresu modułu impedancji. Jak coś odgrzebię to zamieszczę. Ale bas był syper szybki w tych kolumnach.

Z rysunku wynika, że ok. 22 litry ?

 

8 godzin temu, Adam 38 napisał:

Ile byś chciał za te ładne paczuszki? 

Niestety już dawno sprzedane, ale mam jeszcze rysunki obudowy. Mogę się podzielić jeśli w czymś pomoże ?

Teraz jestem mądrzejszy i wiem, że musiałbym coś z przednią i tylną ścianką zrobić. Pomimo swojej grubości za mocno drgały. Boczne, pomimo że cienkie, to bardzo solidne.

9 godzin temu, rambo54 napisał:

Powiedz szczerze, czy wg Ciebie, Esotar 2 czy Morel Elite grają jednak lepiej od T330D ?

Ja np. Nigdy nie słyszałem T330D, ale kopułki Dynaudio słyszałem w Dynaudio i implementacji 16Hz. Morela słyszałem w Morel Octave i w 16Hz i w mojej implementacji.

Moim zdaniem Dynaudio gra bardziej sucho ale i jest bardziej szczegółowe. Niemniej Morel jest fajniejszy, tzn. mnie się lepiej go słucha. Nie wiem, czy to efekt placebo, czy rzeczywiście to słyszałem, ale Morel Supreme podobają mi się znacznie bardziej od Elite. No i można niżej dzielić, bo mają absurdalnie wysokie wychylenie liniowe. Co trzeba zauważyć - wszystkim Morelom brakuje blasku na górze. Można je zestroić, żeby trochę go pokazywały, ale wtedy ich dźwięk w ogóle do mnie nie trafia. Kiedyś chcę Półączyć morela z jakąś normalną wysokotonówką. Coś jak Harbeth. Żeby uzyskać kolorową, wręcz "mokrą" górną średnicę i metalowy blask... 

Kolumna_wnetrze.png.jpg

Kolumny_front.png.jpg

kolumny_bok.png.jpg

Edytowane przez baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, rambo54 napisał:

Powiedz szczerze, czy wg Ciebie, Esotar 2 czy Morel Elite grają jednak lepiej od T330D ?

Hej

Weź proszę poprawkę na to że miałem je u siebie i w swoim secie, jak wiadomo każde pomieszczenie jest inne + inne pozostałe elementu toru... Ale

Wg mnie najlepiej na dzień dzisiejszy gra mi esotar2, później Morel Elite a na końcu Esotar t330d. Oczywiście wszystkie 3 to wysoka półka jeżeli chodzi o tweetery.

T330d: gra najłagodniej, najspokojniej, bez ostrości i pazura ale bardzo przyjemnie. Niestety podaje mniej detalu niż pozostałe dwa.

Morel Elite: gra żywiołowo ( na tle pozostałych dwóch), muzykalnie i ma w sobie troszkę takiego pazura, lepiej potrafi różnicować ( pozostałe dwa raczej uspokajają przekaz)

Esotar2: to dla mnie taki złoty środek, jest muzykalny, ma sporo detalu i czasami nawet pokaże troszkę pazurka, ale tylko troszkę:)

Wszystkie 3 bym powiedział że grają (bynajmniej w tych aplikacjach jakie miałem) po spokojniejszej stronie, cieplejszej i muzykalniejszej. Tak dla melomana bym powiedział.

Wg mnie odpuść sobie T330d, cholernie drogi a wcale nie lepszy niż pozostałe dwa.

Jestem ciekaw jak gra Esotar3...

 

Ale najlpesze jest to, że ten sam esotar2 w s25 (nie słuchałem) gra bardzo jasno i rozdzielczo. Więc wychodzi, że nie jesteśmy w stanie ocenić samej kopułki jak gra. Liczy się cała konkretna kolumna, jej strojenie i wtedy możemy się przekomarzać co kto słyszy:)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.01.2021 o 21:42, baran napisał:

Póki co dla mnie najlepszym połączeniem było 18W8531 + Morel ST1048. Choć ten zestaw też na ciemno zrobiłem. Ale zwłaszcza średnica z Revelatora jest dla mnie przyjemna.

O ciemności Contour mówię w kontekście tego z czym je teraz porównuję: akkus x3, dynaudio special 25.

 

Wychodzi na to, że co osoba to opinia... Czyli trzeba słuchać samemu ?

IMG-20201013-WA0002.jpg

Przyjemna średnica z Revelatora 18 cm ? No co Ty - tu na tym forum to herezja, bo garażowi dłubacze twierdzą, że średnica tej 18ki jest sucha, beznamiętna i beznadziejna .

Jest oczywiście dokładnie odwrotnie - jest barwna, rozdzielcza, zróżnicowana, naturalna, neutralna i bardzo przyjemna w odbiorze - bardzo wyrafinowana. Nie znam lepszej 18ki.

 

.........no i ten bas z tej 18ki - mniam

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, stecko napisał:

Weź proszę poprawkę na to że miałem je u siebie i w swoim secie, jak wiadomo każde pomieszczenie jest inne + inne pozostałe elementu toru...

Mi chodziło tylko o twoje subiektywne odczucia właśnie, bo ja nawet w jednym czasie, miałem stojące obok siebie Dynki z T330D, Esotar2 i D260 Esotec i moja odczucia się mniej wiecej pokrywają z Twoimi.

Stały:

Special Twenty Five

Special Crafft

i KIT Gemini

 

Gemini grały jeszcze bardziej konturowo niż S25, mimo że dużo mniejsze, a Crafft właśnie najbardziej kulturalnie. Ale znowu stary Esotar jak mu podmieniałem kondensator w zwrotnicy na jakiś hi endowy zamiast tych tanich Solen, to często darł morde i grał sucho. tylko z gładkimi kondensatorami (clarity cap cmr) zachowywał swoją niebanalną kulturę, i "natleniał" powietrze wokół pozornych źródeł dźwięku. 

Crafft miałem w sumie najdłużej i jak stawiałem obok jakieś tańsze Dynki typu Focus, to... domyślasz się ?

 

Ale VOLUMEN grania przez s25, ta jasna i gładka góra z Esotara2 (czasem jednak trochę plastikowa), dudniący trochę bas, wspaniała barwa na średnicy mimo że jasna, no bardzo mi się to również podobało. Spektakle w domu z udziałem muzyki trwały długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, rambo54 napisał:

Mi chodziło tylko o twoje subiektywne odczucia właśnie, bo ja nawet w jednym czasie, miałem stojące obok siebie Dynki z T330D, Esotar2 i D260 Esotec i moja odczucia się mniej wiecej pokrywają z Twoimi.

Stały:

Special Twenty Five

Special Crafft

i KIT Gemini

 

Gemini grały jeszcze bardziej konturowo niż S25, mimo że dużo mniejsze, a Crafft właśnie najbardziej kulturalnie. Ale znowu stary Esotar jak mu podmieniałem kondensator w zwrotnicy na jakiś hi endowy zamiast tych tanich Solen, to często darł morde i grał sucho. tylko z gładkimi kondensatorami (clarity cap cmr) zachowywał swoją niebanalną kulturę, i "natleniał" powietrze wokół pozornych źródeł dźwięku. 

Crafft miałem w sumie najdłużej i jak stawiałem obok jakieś tańsze Dynki typu Focus, to... domyślasz się ?

 

Ale VOLUMEN grania przez s25, ta jasna i gładka góra z Esotara2 (czasem jednak trochę plastikowa), dudniący trochę bas, wspaniała barwa na średnicy mimo że jasna, no bardzo mi się to również podobało. Spektakle w domu z udziałem muzyki trwały długo.

Jednak dana aplikacja w danej kolumnie jest najważniejsza:) Ja lubie contour mimo ich ułomności. Jeżeli będę zmieniał kolumny na na pierwszym miejscu mojej listy znajdą się Confidence 20/30. To może być moje granie na długie lata...

Co do Dynaudio- wiele osób mówi, że dynaudio często pozycjonuje swoje kolumny poprzez celowe ''psucie'' w zwrotnicach. Naszła mnie myśl żeby np przytuningować zwrotnicę w contour 30:) Najlepiej było by wyciągnąc oryginał do szuflady i zrobić jeszcze jedną na lepszych podzespołach... 

Bawił się ktoś w tuning serii contour 20/30/60?

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynaudio psuje kolumny przede wszystkim obudowami ?

 

No i głośnikin Dynaudio bardzo źle wypadają na pomiarach. Wiem, że ktoś to się chwalił tuningowanymi X44. Contour chyba nikt się nie odważył dotykać jeszcze ?

Też zacząłem zbierać na Confidence 30, a raczej ich następne wersje. Strasznie mnie jara ich średniotonówka. Tylko żona narzeka, że brzydkie...

3 godziny temu, babatular napisał:

Przyjemna średnica z Revelatora 18 cm ? No co Ty - tu na tym forum to herezja, bo garażowi dłubacze twierdzą, że średnica tej 18ki jest sucha, beznamiętna i beznadziejna .

Jest oczywiście dokładnie odwrotnie - jest barwna, rozdzielcza, zróżnicowana, naturalna, neutralna i bardzo przyjemna w odbiorze - bardzo wyrafinowana. Nie znam lepszej 18ki.

 

.........no i ten bas z tej 18ki - mniam

SS 18W8531 jest póki co moim ulubionym midwooferem. To zresztą potwierdzają pomiary. Nie wiem skąd ta opinia, pamiętam jak rozmawiałem kiedyś z panem Grzegorzem z 16Hz i też taką opinię wygłosił. Ja wolę Revelatory od illuminatorów. Moim zdaniem Ariesy pana Grzegorza mniej mi się podobają od moich "krzywo" złożonych Revelatorów z Morelem. Troels też narzeka na te głośniki (a czasami je chwali...). Wadą jest to, że nie są powlekane i nie da bardzo lubią bardzo wilgotne pomieszczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, stecko napisał:

Bawił się ktoś w tuning serii contour 20/30/60?

na pewno nikt.

Zrobienie takiej zwrotki na nowo, szczególnie przy cenie detalicznej kolumn, to nie jest jakiś wielki wydatek.

Tam wystarczy wymienić chociaż rezystory, które dynaudio od 40 lat pcha takie najpodlejsze w zasadzie jakie można, na lepsze i już inna kolumna, inne granie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
na pewno nikt.
Zrobienie takiej zwrotki na nowo, szczególnie przy cenie detalicznej kolumn, to nie jest jakiś wielki wydatek.
Tam wystarczy wymienić chociaż rezystory, które dynaudio od 40 lat pcha takie najpodlejsze w zasadzie jakie można, na lepsze i już inna kolumna, inne granie.
Ciekawi mnie czy ktoś ma sprawdzone "marki" rezystorow i kondensatorów aplikowanych do kolumn dynaudio. Czy za kazdym razem loteria/ preferencje użytkownika?

Nie chciałbym grzebać w ori zwrotnicach- kolumny na gwarancji.
Ale zlecić komuś zeby zrobił drugi set zwrotnic...

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, baran napisał:

Dynaudio psuje kolumny przede wszystkim obudowami ?

 

Wiesz co, tak czytam co piszesz i poważnie zastanawiam się po co chcesz kolejne paczki od Dynaudio ? Niskie tony są dla Ciebie nie do przyjęcia i zastępujesz je "subami", na górze najprzyjemniej gra Ci Morel, na obudowach Dynaudio oszczędza itd., itd. Warto przy takim podejściu pchać się w kolejne, bardzo drogie paczki od Dynaudio? Nie lepiej zapukać do np. S16hz, gdzie dostaniesz wszystko to co najbardziej lubisz? Nie odbieraj tego jako atak z mojej strony, zwyczajnie mnie zaintrygowałeś w swoich wyborach ?

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, stecko napisał:

Ciekawi mnie czy ktoś ma sprawdzone "marki" rezystorow i kondensatorów aplikowanych do kolumn dynaudio. Czy za kazdym razem loteria/ preferencje użytkownika?

rezystory np Ohmite Audio Gold a kondensatory to kopułki Dynaudio lubią takie raczej gładkie, żadne srebro itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.