Jump to content

Open Club  ·  741 members

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Share

Recommended Posts

5 godzin temu, izapat napisał:

Najłatwiejsze do napędzenia są x18 , są też bardziej otwarte na górze. Evoke są ciemniejsze i gęstsze , 52se nie słuchałem. Zależy jakie granie lubisz. Moim zdaniem x18 są bardziej uniwersalne i cena dobra.

Swojego czasu miałem x18 z Naimem xs2 i przy cichym słuchaniu było bardzo dobrze.

Najlepiej jakbyś wypożyczył 18-tki i evoke , wtedy zdecydujesz. To jedyne wyjście ,żeby później nie żałować

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, peter250 napisał:

Witam klubowiczów. Może ktoś doradzi..rozważam zakup x18, 52SE lub evoke 20 do lampy el34 2x40W (z możliwością zmiany lamp na KT88). Czy takie połączenie ma szansę powodzenia? Pomieszczenie 21-22m(kwadrat). Mogę odsunąć od ściany max 45cm. Którym modelem warto się zainteresować? 

Czesc, jesli mialbys po drodze do Tarnowskich Gor na Slasku, to moglibysmy obgadac wypozyczenie X18. W razie czego pisz pm

Edited by stach_s
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, peter250 napisał:

Kopę 😉 A ja znowu mam ochotę powrócić do klubu. Pomimo, że dynki idealne nie są, to coś mnie ciągnie do tych paczek.. O Focus 160 myślałem, ale obiło mi się o uszy, że przy niskim poziome głośności dźwięk siada(gdzieś kolega Mikson pisał na tym forum).

 

Na tą chwilę, najbardziej się ku x18 skłaniam, EL34 daje ładnie nasycony dźwięk i może zrownoważy ich jaśniejszą średnicę.. Pytanie jak brzmią przy niższych poziomach głośności?

 

Spotkałem się z takimi opiniami, ale też i z takimi, że KT88 je dobrze napędza, i bądź tu mądry :). Z drugiej strony, odstrasza wiek tych kolumn-chodzi o stan zawieszeń gumowych, ponoć mogą twardnieć z upływem lat.. 

 

Zastanawia mnie evoke, są skrajne opinie odnośnie ich wymagań, nawet w recenzjach. Tam już jest głośnik na mniejszej cewce, więc może lampka je udzwignie. No i można wyrwać nowe evoke 20 w cenie niewiele wyższej od używanych F160. Możesz napisać coś więcej o F260+KT88? 

Jeżeli ma grać EL34 to raczej skłaniałbym się ku X18, u mnie jest teraz ponownie 6550 i z F260 jest bardzo przyjemnie. Bez większego budżetu nie zamierzam nic zmieniać.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem DM2/7, które grały z Rotelami RCD-1572 i RA-1520 na Evoke 20.

Gra to na przeważającej większości płyt zjawiskowo, szczególnie z małymi poziomami głośności, na czym mi bardzo zależało (mieszkanie w bloku).

Niestety przy większych głośnościach bas potrafi nieprzyjemnie zadudnić, szczególnie na cięższym roku (np. Tool) i na starych, źle nagranych, nagraniach koncertowych mojego ulubionego King Crimson.

Wydaje się, że najsłabszym ogniwem jest teraz wzmacniacz, który o dziwo dobrze sobie radził z DM2/7. Może nie było to jakieś zjawiskowe granie, ale od czasu wymiany kabli na Tellurium Q Black (głośnikowe i interkonekt) było całkiem przyjemnie i przynajmniej nic nie dudniło.

Czy Rotel A14 (na wyprzedaży aktualnie w niezłych cenach) będzie właściwym upgradem w miejsce Rotela RA-1520, czy może raczej używany RA-1570 lub RA-1572, bo mam już odtwarzacz CD tej firmy (pewnie jakaś tam synergia) i takie granie mi do tej pory odpowiadało?

A może coś w rodzaju Cambridge Audio CXA81 (polecają do tych kolumn na zagranicznych forach), Atoll IN100 Signature, Misical Fidelity M3si lub Music Hall a30.3?

Z nowych wzmacniaczy lepsze (czytaj droższe) są raczej poza moim zasięgiem. Na dodatek odpada kolor czarny, bo mam już srebrny odtwarzacz CD.

A może to nie wina wzmacniacza tylko betonowych ścian w pokoju i niepotrzebnie chcę się narazić na kolejne koszty?

Edited by jantor
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, jantor napisał:

może coś w rodzaju Cambridge Audio CXA81 (polecają do tych kolumn na zagranicznych forach), Atoll IN100 Signature,

Te 2 będą dudnić moim zdaniem 😉 najlepszym rozwiązaniem byloby DSP, ale rozumiem że chcesz słuchać z CD. A14 jest taka sucha trochę, najlepiej potestuj

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, jantor napisał:

Wymieniłem DM2/7, które grały z Rotelami RCD-1572 i RA-1520 na Evoke 20.

Gra to na przeważającej większości płyt zjawiskowo, szczególnie z małymi poziomami głośności, na czym mi bardzo zależało (mieszkanie w bloku).

Niestety przy większych głośnościach bas potrafi nieprzyjemnie zadudnić, szczególnie na cięższym roku (np. Tool) i na starych, źle nagranych, nagraniach koncertowych mojego ulubionego King Crimson.

Wydaje się, że najsłabszym ogniwem jest teraz wzmacniacz, który o dziwo dobrze sobie radził z DM2/7. Może nie było to jakieś zjawiskowe granie, ale od czasu wymiany kabli na Tellurium Q Black (głośnikowe i interkonekt) było całkiem przyjemnie i przynajmniej nic nie dudniło.

Czy Rotel A14 (na wyprzedaży aktualnie w niezłych cenach) będzie właściwym upgradem w miejsce Rotela RA-1520, czy może raczej używany RA-1570 lub RA-1572, bo mam już odtwarzacz CD tej firmy (pewnie jakaś tam synergia) i takie granie mi do tej pory odpowiadało?

A może coś w rodzaju Cambridge Audio CXA81 (polecają do tych kolumn na zagranicznych forach), Atoll IN100 Signature, Misical Fidelity M3si lub Music Hall a30.3?

Z nowych wzmacniaczy lepsze (czytaj droższe) są raczej poza moim zasięgiem. Na dodatek odpada kolor czarny, bo mam już srebrny odtwarzacz CD.

A może to nie wina wzmacniacza tylko betonowych ścian w pokoju i niepotrzebnie chcę się narazić na kolejne koszty?

Jak chcesz zrobić krok do przodu, to posłuchaj sobie z lampą na el34 lub kt88, chociażby jakiegoś Yaqina. Spory progres w porównaniu do tranzystora, szczególnie w naturalnej barwie i gęstej, ale rozdzielczej średnicy. Jeździłem z dynkami na odsłuchy to wiem. Moim zdaniem najlepiej kontroluje bas w dyniach yaqin ms30l, ale proponuje samemu posłuchać

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Brackyy@wp.pl napisał:

Jak chcesz zrobić krok do przodu, to posłuchaj sobie z lampą na el34 lub kt88, chociażby jakiegoś Yaqina. Spory progres w porównaniu do tranzystora, szczególnie w naturalnej barwie i gęstej, ale rozdzielczej średnicy. Jeździłem z dynkami na odsłuchy to wiem. Moim zdaniem najlepiej kontroluje bas w dyniach yaqin ms30l, ale proponuje samemu posłuchać

Dzięki za sugestię. Prawdę powiedziawszy nie myślałem lampie, bo nie mam żadnych doświadczeń z tego typu wzmacniaczami, ale ten yaqin ms30l wydaje się być naprawdę ciekawą i stosunkowo niedrogą opcją. Muszę sprawdzić, czy w okolicy jest jakiś sklep, który zechce mi go wypożyczyć, ale najpierw trochę poczytać o tym jak się z takim sprzętem obchodzić.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Te 2 będą dudnić moim zdaniem 😉 najlepszym rozwiązaniem byloby DSP, ale rozumiem że chcesz słuchać z CD. A14 jest taka sucha trochę, najlepiej potestuj

Może A14 jest i suchy, ale jeśli RA-1520 też był, to już się do takiego dźwięku przez lata przyzwyczaiłem.

Z A14 jest chyba inny problem, dlatego nie wiem czy to w ogóle jest upgrade w stosunku do RA-1520: zmierzona moc przy 8ꭥ :  A14 - 97W w stosunku do RA-1520 - 80W (wg pomiarów w testach "Audio"), ale moc maksymalna A14 - 280W w stosunku do RA-1520 - 300W (wg producenta). Nie wiem czy dobrze czytam te wartości, bo nie jestem elektronikiem, ale jeśli potrzebuję więcej mocy żeby właściwie wysterować Evoki, to może ta zamiana mi jej zbyt wiele nie dostarczy...

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, jantor napisał:

Może A14 jest i suchy, ale jeśli RA-1520 też był, to już się do takiego dźwięku przez lata przyzwyczaiłem.

Z A14 jest chyba inny problem, dlatego nie wiem czy to w ogóle jest upgrade w stosunku do RA-1520: zmierzona moc przy 8ꭥ :  A14 - 97W w stosunku do RA-1520 - 80W (wg pomiarów w testach "Audio"), ale moc maksymalna A14 - 280W w stosunku do RA-1520 - 300W (wg producenta). Nie wiem czy dobrze czytam te wartości, bo nie jestem elektronikiem, ale jeśli potrzebuję więcej mocy żeby właściwie wysterować Evoki, to może ta zamiana mi jej zbyt wiele nie dostarczy...

Miałem Rotela ra06 - z moimi dyniami jedno wielkie dudnienie. Mój pokój to 13 m kw, i bas zagłuszał resztę pasma. Trochę pomagały zatyczki i zmiana kabelka głośnikowego na Chorda odyssey. Ale jakość basu i tak była mierna, trochę lepiej średnica, chociaż często rockowe gitary grały za ostro. Góra mocno niedoświetlona. Po zmianie taniego okablowania i streamera, zaczeła pojawiać się scena i rozlokowanie instrumentów między kolumnami. Ale w porównaniu do obecnej lampy i modyfikacji kolumn, to wszystko grało wtedy bardzo miernie.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli te Evoki są nowe, to daj im miesiąc, może dwa. Słyszałem je kiedyś nowe u znajomego i rzeczywiście w niektórych utworach potrafiły przydudnić basem. Na co dzień w tym pomieszczeniu grają Focusy 260, z którymi takich problemów nie ma - pokój ma jakieś 20 m2.

Jeśli się to nie zmieni to sugeruję zmianę kolumn a nie wzmacniacza. Może Evoki 10 będą bardziej dopasowane do pomieszczenia?

 

bolą mnie nogi, izba pusta

w piecu Lewiatan tak się pluska

Link to comment
Share on other sites

Evoke 20 grają już ponad 100 godzin, więc chyba się wygrzały. Pokój w przybliżeniu prawie kwadrat 25 m2. Głośniki są w nim rozstawione symetrycznie w odległości od siebie ok. 2,5 m i ok. 3 m od miejsca odsłuchowego oraz odsunięte ok. 0,8 m (front głośników) od tylnej ściany. Nie sądzę, że Evoki 10 mogłyby się sprawdzić w takim pomieszczeniu, ale dzięki za sugestię, że nie powinienem jeszcze wystawiać DM2/7 na Allegro, choć to raczej smutna wiadomość...

Link to comment
Share on other sites

Daj im jeszcze trochę czasu. I jakbyś mógł odsuń je jeszcze od ściany choćby na próbę. Moje Focusy 110 mają za sobą w odległości 60 cm od ich tylnej ścianki regał z książkami i płytami, a basu nie brakuje w tych moich 18 m2.

A z drugiej strony jeśli możesz wstaw za nie panel pochłaniający niskie tony (lub coś, co może taki panel imitować). Bo w tych naszych domach z betonu...

bolą mnie nogi, izba pusta

w piecu Lewiatan tak się pluska

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, glodyga napisał:

Daj im jeszcze trochę czasu. I jakbyś mógł odsuń je jeszcze od ściany choćby na próbę. Moje Focusy 110 mają za sobą w odległości 60 cm od ich tylnej ścianki regał z książkami i płytami, a basu nie brakuje w tych moich 18 m2.

A z drugiej strony jeśli możesz wstaw za nie panel pochłaniający niskie tony (lub coś, co może taki panel imitować). Bo w tych naszych domach z betonu...

 Miałem dziś gości, więc zrezygnowałem ze słuchania moich ulubionych (raczej mało akceptowalnych przez ogół) płyt i puściłem The Beatles "1". Wszyscy byli zachwyceni, że tak to może grać i dziwili się czego ja właściwie oczekuję, do momentu mojego ulubionego "Come Together" (dwudzieste któreś nagranie na płycie). Wtedy wszystko zaczęło dudnić i czar prysnął. Jeśli dwadzieścia kilka utworów zostało odtworzonych o klasę wyżej niż na DM2/7 i nagle pojawił się dudniący bas, który zmasakrował dotychczasową satysfakcję, to naprawdę można się załamać☹️

Niestety z panelami akustycznymi, a raczej w tym wypadku pułapkami basowymi, będzie problem z powodu braku akceptacji "drugiej połowy". Odsunięcie kolumn jeszcze o kilka centymetrów dalej od tylnej ściany wypróbuję, ale dalej to już napotkam na opór ze strony wspomnianej wyżej osoby🙂

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, jantor napisał:

do momentu mojego ulubionego "Come Together

Analizator z Rme Adi pokazuje że dość dużo w tej piosence dzieje się od około 60Hz. U mnie każde kolumny dudniły. W końcu kupiłem mikrofon Umik1, zrobiłem pomiary REW. Zrobiłem korekty 3 modów. Używałem Apo na PC, ale teraz Adi koryguje mi  całość TV, malinę, Pc. 

Że 20 dudnia więcej, znaczy że mają górkę na górce twojego pomieszczenia (na problematycznej częstotliwości) 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, jantor napisał:

 Miałem dziś gości, więc zrezygnowałem ze słuchania moich ulubionych (raczej mało akceptowalnych przez ogół) płyt i puściłem The Beatles "1". Wszyscy byli zachwyceni, że tak to może grać i dziwili się czego ja właściwie oczekuję, do momentu mojego ulubionego "Come Together" (dwudzieste któreś nagranie na płycie). Wtedy wszystko zaczęło dudnić i czar prysnął. Jeśli dwadzieścia kilka utworów zostało odtworzonych o klasę wyżej niż na DM2/7 i nagle pojawił się dudniący bas, który zmasakrował dotychczasową satysfakcję, to naprawdę można się załamać☹️

Niestety z panelami akustycznymi, a raczej w tym wypadku pułapkami basowymi, będzie problem z powodu braku akceptacji "drugiej połowy". Odsunięcie kolumn jeszcze o kilka centymetrów dalej od tylnej ściany wypróbuję, ale dalej to już napotkam na opór ze strony wspomnianej wyżej osoby🙂

Właśnie puściłem sobie ,,Come Together". Jak to chodzi, naturalna linia basowa, bębny, żadnego dudnienia. I to bez zatyczek do wofera, w pomieszczeniu 13 m.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Brackyy@wp.pl napisał:

Właśnie puściłem sobie ,,Come Together". Jak to chodzi, naturalna linia basowa, bębny, żadnego dudnienia. I to bez zatyczek do wofera, w pomieszczeniu 13 m.

Odpaliłem to nagranie z pliku hi-res z mojego drugiego źródła - Aries Mini + DAC Aune x8 i nie dudni. Zastanawiam się czy za dudnienie była odpowiedzialna kompresja na płycie CD, czy też może sam odtwarzacz CD. Mam jeszcze w kartonie Rotela RCD-06SE, który grał zupełnie inaczej niż RCD-1572 i chyba będę musiał porównać, choć to raczej krok do tyłu. RCD-06SE to większa dynamika, ale zdecydowanie mniejsza szczegółowość i przestrzeń (tak przynajmniej było z DM2/7).

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, jantor napisał:

Niestety z panelami akustycznymi, a raczej w tym wypadku pułapkami basowymi, będzie problem z powodu braku akceptacji "drugiej połowy". Odsunięcie kolumn jeszcze o kilka centymetrów dalej od tylnej ściany wypróbuję, ale dalej to już napotkam na opór ze strony wspomnianej wyżej osoby🙂

Także bez dsp się nie obejdzie. Różnymi modami można wyciągnąć naprawdę wiele. Granie na innym poziomie trzeba spróbować bo na pewno się opłaci lub zmiana kolumn. Mi osobiście dynki  nie podchodzą właśnie , że mają bas jakiś kosmiczny i trzeba to lubić lub nie. 

Edited by shiver07
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, jantor napisał:

Niestety z panelami akustycznymi, a raczej w tym wypadku pułapkami basowymi, będzie problem z powodu braku akceptacji "drugiej połowy"

Skuteczna pułapka basowa na niską częstotliwość jest tak gigantyczna, że sam byś jej nie zaakceptował 😉 a DSP robi to akurat idealnie. Co do wzbudzania basu - być może inna wersja płyty ma dowalone basu - ja słuchałem z Remastera i było sporo. Wracając jeszcze do DSP - jak ktoś pyta czy warto czy nie warto włączam i wyłączam u siebie. Pytania znikają. Różnica jest kolosalna. Ostatnio zrobiłem pomiary koledze - tak mu się spodobało że od razu kupił Adi FS2, potem jednak stwierdził że woli swojego Pontusa i korekty wprowadził do Roona, a Adiego mi odsprzedał. W każdym razie lata kombinowania z dudnieniem rozwiązuje jeden pomiar i pare cyferek w korektorze. NIe lubie korekt na innych częstotliowościach bo mam poczucie że coś się traci, ale bas do 150Hz tylko zyskuje. 

Co do samych kolumn - jak wspominałem, słuchałem Evoke 10 w Sonica w Opolu. Byłem zachwycony - jedne z najlepszych które wtedy odsłuchaliśmy.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, jantor napisał:

Odpaliłem to nagranie z pliku hi-res z mojego drugiego źródła - Aries Mini + DAC Aune x8 i nie dudni. Zastanawiam się czy za dudnienie była odpowiedzialna kompresja na płycie CD, czy też może sam odtwarzacz CD. Mam jeszcze w kartonie Rotela RCD-06SE, który grał zupełnie inaczej niż RCD-1572 i chyba będę musiał porównać, choć to raczej krok do tyłu. RCD-06SE to większa dynamika, ale zdecydowanie mniejsza szczegółowość i przestrzeń (tak przynajmniej było z DM2/7).

Z pewnością to zasługa Aune. Powinien mieć mniej dociążony dół i lepszą jego kontrolę.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Skuteczna pułapka basowa na niską częstotliwość jest tak gigantyczna, że sam byś jej nie zaakceptował 😉 a DSP robi to akurat idealnie. Co do wzbudzania basu - być może inna wersja płyty ma dowalone basu - ja słuchałem z Remastera i było sporo. Wracając jeszcze do DSP - jak ktoś pyta czy warto czy nie warto włączam i wyłączam u siebie. Pytania znikają. Różnica jest kolosalna. Ostatnio zrobiłem pomiary koledze - tak mu się spodobało że od razu kupił Adi FS2, potem jednak stwierdził że woli swojego Pontusa i korekty wprowadził do Roona, a Adiego mi odsprzedał. W każdym razie lata kombinowania z dudnieniem rozwiązuje jeden pomiar i pare cyferek w korektorze. NIe lubie korekt na innych częstotliowościach bo mam poczucie że coś się traci, ale bas do 150Hz tylko zyskuje. 

Co do samych kolumn - jak wspominałem, słuchałem Evoke 10 w Sonica w Opolu. Byłem zachwycony - jedne z najlepszych które wtedy odsłuchaliśmy.

Ten Adi to nie jest tania zabawa - ok. 4,5 tys. - trochę dużo jak dla mnie, choć po przeczytaniu kilku recenzji stwierdzam, że na pewno jest wart tej ceny. Minie jednak jeszcze trochę czasu, abym dorósł do tak drastycznego rozwiązania. Na razie powalczę tańszymi środkami, a jak polegnę, to pozostaną dwa wyjścia: wymienić Aune na Adi lub Evoki na coś innego.

2 godziny temu, Brackyy@wp.pl napisał:

Z pewnością to zasługa Aune. Powinien mieć mniej dociążony dół i lepszą jego kontrolę.

Jeśli jest tak jak napisałeś, to rozwiązaniem byłoby podłączenie odtwarzacza CD po coaxialu do Aune i wybór takiej drogi sygnału przy odtwarzaniu płyt, które mają tendencję do dudnienia. Jutro to sprawdzę, a gdyby to zadziałało, to mimo pewnych utrudnień w obsłudze systemu, byłbym w pełni usatysfakcjonowany.

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, jantor napisał:

Ten Adi to nie jest tania zabawa - ok. 4,5 tys. - trochę dużo jak dla mnie, choć po przeczytaniu kilku recenzji stwierdzam, że na pewno jest wart tej ceny. Minie jednak jeszcze trochę czasu, abym dorósł do tak drastycznego rozwiązania. Na razie powalczę tańszymi środkami, a jak polegnę, to pozostaną dwa wyjścia: wymienić Aune na Adi lub Evoki na coś innego.

Jeśli jest tak jak napisałeś, to rozwiązaniem byłoby podłączenie odtwarzacza CD po coaxialu do Aune i wybór takiej drogi sygnału przy odtwarzaniu płyt, które mają tendencję do dudnienia. Jutro to sprawdzę, a gdyby to zadziałało, to mimo pewnych utrudnień w obsłudze systemu, byłbym w pełni usatysfakcjonowany.

Ja też mam podłączony cd do DACa w CXN v2. 

Link to comment
Share on other sites

Tak - DSP. 

Nie pomiar i adaptacja akustyczna tylko korektor graficzny czyli DSP. Mam dla was panowie audiofile  radę  - super DSP mozna kupić za 300zł - poszukajcie korektora graficznego Diory na OLX czy innym allegro. Może wówczas nic wam nie będzie dudnić( nie będzie miało co ,  jak ten burczybasik wytniecie suwakiem), a i góre trochę podrasujecie.

O rany ! 

In my humble opinion

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, xajas napisał:

pokaz ta twoja „adaptacje akustyczna“ i wynik jej dzialania, to potem pgadamy jeszcze raz.

Erotoman gadula

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Erotoman ? Albo ci sie fora pomyliły albo nie wiesz co to znaczy.

Ja mam Technicsa z Toshibą  w kuchni z korektorem Diory. Adaptacja jest dla frajerów.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

In my humble opinion

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.