Skocz do zawartości
IGNORED

To gdzie te wysokotonowe?


Rekomendowane odpowiedzi

Ogladajac na sieci gotowe instalacje car audio, rzuca sie w oczy jeden powtarzający sie tred: glosnik wysokotonowy umieszczony jest na slupku przy przedniej szybie lub na gorze deski i glosnik sredniotonowy na dole w seryjnym miejscu, czesto oddalone od siebie o jakies pół metra i napędzane przez pasywna zwrotnice.

Z kolei konstruktorzy kolumn domowych staraja sie za wszelka cene umiescic glosniki wysokotonowe i sredniotonowe jak najblizej siebie.

Przy takiej instalacji w samochodzie jak powyżej, co z przesunieciami fazowymi i czasowymi?

Ja wiem ze glosniki wysokotonowe jaklepiej brzmią kiedy sa sluchane w lini osi takiego glosnika, ale czy nie lepiej aby byl on zamontowany jak najblizej sredniotonowego i na tej samej plaszczyznie? Bo bez aktywnych zwrotnic i procesorow dzwieku chyba ciezko ustawic taki zestaw z wysokotonowym w slupku.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/41517-to-gdzie-te-wysokotonowe/
Udostępnij na innych stronach

To prawda - położenie tweetera względem woofera to jeden z problemów. Da się z tym walczyć poprzez przesunięcia fazowe, czy wręcz czasowe uzywając procesora. Jednak dobra instalacja pasywna potrafi zagrać nawet lepiej niż aktywna, przynajmniej jak dla mnie.

Czasami wystarcza przefazować tweeter względem woofera.

Jestem wlasnie przed malym upgradem audio, zmieniam fabryczne glosniki na Focal Polyglass 165V2 i myslalem o wlozeniu wysokotonowych w slupki, ale chyba jednak je zostawie w dzwiach, w fabrycznym miejscu, okolo 20cm do gory od sredniotonowego.

Wystawienie tweetera na slupek ma jeszcze inne zadanie. Takie ustawienie podnosi scene, ktora wtedy gra nad deska rozdzielcza a nie w nogi czy brzuch. Posluchaj kilku aut na zawodach a zobaczysz o co chodzi. Auto to nie dom, i przekonalem sie o tym nie raz.

  • 5 miesięcy później...

Jestem właśnie po wymianie fabrycznych głośników (no coś strasznego co tam było) na Helix Dark Blue (wiem że nie jest to nic specjalnego, ale cudów do auta nie szukałem). Od początku myślałem o głośnikach dzielonych a nie coax. Wysokotonowe poszły w trójkąciki (tam gdzie jest ręczna regulacja lusterek - jak jest ręczna). I warto było! Fabryczne potworki nawet wydawały z siebie jakieś wysokie tony ale były one wymierzone prosto w łydki a nie uszy. Teraz wreszcie są tam gdzie powinny być, a czasem nawet dźwięki ładnie sobie biegają po desce...

Auto to nie dom i moim zdaniem warto zrezygnować z "punktowego źródła" na rzecz "bezpośredniego" kontaktu ucha z wysokotonowym.

A chyba w niektórych autach widziałem miejsca w desce na coś w miarę większego. Szczęśliwi posiadacze czegoś takiego mogą tam dać średnio/wysokotonowy coax a w drzwi woofer...

  • 2 lata później...

Witam!

Odnalazłem stary wątek poświęcony głośnikom wysokotonowym i chciałbym odświeżyć temat poprzez kolejne zapytanie. W moim samochodzie na podszybiu znajdują się głośniki wysokotonowe umieszczone fabrycznie w poziomie. Dzwięk jest więc skierowany pionowo w górę i "odbija się" od przedniej szyby. Ponieważ planuję wygłuszenie drzwi oraz wymianę głośników w aucie proszę o poradę, czy nowe gwizdki zostawić w takim położeniu jak są teraz (fabryczne ustawienie), czy skierować je membranami tak aby dźwięk leciał bezpośrednio w stronę kabiny? Czy posiadacie jakieś doświadczenia w tym zakresie?

 

Liczę na porady i pozdrawiam,

Paweł

źródło: PC mini ITX + Soekris DAM1021 R-2R DAC + Linux Audio Embedded System-SHADOW

wzmacniacz: DIY Aikido 6CG7 + 6N30P-DR słuchawki: Beyerdynamic T90, Yamaha HP-1

Przecież niektórzy lubią dużo bassu, niektórzy bardziej sobie cenią tony wysokie...(o gustach się nie rozmawia) :)

A teraz najlepsze rozwiązanie według mnie:

by uchwycić te wszystkie atuty dźwiękowe naszych głośników trzeba mieć:

-400zł w ręce

-rozum

 

Kupujemy dwa zestawy głośników (nie muszą być z tweeterami)

Pierwsza para głośników dwu-tonowych, druga para głośników trój-tonowych ;))

 

Głośniki dwu-tonowe na przód !

Głośniki trój-tonowe na tył !

 

Tweetery umiejscowić na rogach z przodu.

 

Ja tak właśnie rozmieściłem głośniki w renault 19 chackback

Efekty: Szeroki wachlarz możliwości tonów niskich a zarazem wysokich ! Można słuchać muzyki każdego rodzaju ! I wszystkie brzmią jak by grało na żywo ! Pamiętajcie ! Czym większy bagażnik w samochodzie, tym tylne głośniki więcej mogą pokazać na co je stać ! tylny bagażnik to pudło rezonansowe w którym spotykają się dźwięki z obydwu głośników i podwajają siłę swojej intensywności !!!!

 

myślę że jakoś sobie poradzisz :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.