Skocz do zawartości
IGNORED

pierwszy nowy-stary sprzęt

youngkoellner

Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim chciałbym się przywitać.

Nazywam się Tomasz i od dłuższego czasu przeglądałem to forum (pasjami). Uznałem, że czas się uaktywnić. Jednocześnie mam nadzieję, że pierwszym postem nie zdubluję (przynajmniej w sposób rażący) żadnego wątku.

Jestem na etapie kompletowania sprzętu. Chciałbym złożyć coś sensownego raczej ze starszych klocków, co jest uwarunkowane ich dobrym stosunkiem jakość/cena.

Kupiłem jakiś czas temu ampli Pioneer SA-8500II (po nieudanym eksperymencie z uszkodzonym SA-7500II). Jestem z niego zadowolony, chociaż nie poznałem jeszcze jego możliwości z uwagi na brak odpowiednich kolumn, oprzewodowanie, etc.

Chciałbym, żebyście udzielili mi jakichś rad na temat tego, w co warto kolejno inwestować (jestem studentów i nie chcę brać kredytów ;-)).

W tej chwili mam:

- Wspomniany wzmacniacz + amlituner Pioneer SX-702RDS

- Monitory Pioneer 10R

- Gramofon B&O Beogram 1800 (ze starej serii 5***), wtyczki chinch XLO/VDO

- Kolumny, ktorymi wolalbym sie nie chwalic ;-), bo wstyd, eh.

Slucham glownie winyli, czasem CD (nie mam jeszcze dobrego zrodla). Glownie rock progresywny, blues, troche jazzu, elektroniki - jak biosphere, tangerine dream - wiec raczej spokojnej).

Moje pytania:

- W jakie kolumny powinienem zainwestowac (moj pokoj ma ok. 11m2)

- Chcialbym do tego zestawu dobrac odpowiedni przedwzmacniacz sluchawkowy. Jaki najlepiej? Czy warto isc w lampowce OTL, czy moze kupic cos tranzystorowego? Na drogie lampy raczej mnie nie bedzie stac do 40-stki ;-)

- Jaki do tego dobrac CD (to chyba priorytet, prawda?)

- Jaki warto kupic gramofon (wydaje mi sie, ze B&O niszczy plyty przez swoja slaba pol-automatyke)

i pytanie poboczne:

moj wzmacniacz jest bardzo ladnie zachowany, jednak ma troche 'normalnych sladow uzytkowania' na panelu (glownie na krawedziach). Czy da sie poddac to jakiejs regeneracji?