Skocz do zawartości
IGNORED

Wejścia wzmacniacza - jakie różnice ???


mecek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

chciałbym się dowiedzieć, jakie są różnice w sygnałach (w obsługiwaniu sygnałów) na poszczególnych wejściach wzmacniacza? Chodzi mi o praktyczne zastosowanie poszczególnych wejść.

np. - chcę podłączyć do wzmaka dwa CD jednocześnie - jeden podłączę do wejścia oznaczonego jako CD, a drugi gdzie mam podłączyć, żeby poprzez przełączanie selektora źródła posłuchać jakie są różnice w dźwięku z tych CD?

 

czy różnice w sygnałach pochodzących z różnych wejść (różnice w sposobie traktowania/obsługiwania tych wejść przez wzmacniacz) spowodują, że takie porównanie nie ma sensu??? bo np. jedno będzie grało b.cicho a drugie b.głośno??

 

jak podłączać sprzęty, jeśli w danym wzmacniaczu nie ma wejść dedykowanych, np. CD??? (Aux to chyba uniwersalne, nie? ale może lepiej podłaczać do innego??? np. w wieżyczce mam wejścia vda1/vda2/vdp - czy jest różnica, gdzie podłączę dodatkowe CD?

 

sorrki za lamerstwo

pozdrawiam

Zerknij sobie w dane techniczne wzmacniacza i popatrz na parametry poszczególnych wejść (np. czułość). Zdaje się, że oprócz wejść na gramofon (b. duża czułość) pozostałe są raczej znormalizowane. Przynajmniej w budżetowym sprzęcie. W sprawie hi-endu nie wypowiadam się :-)))

Ludziska,

 

tylu speców na forum i nic nikt nie powie konkretnego?

 

>pegal

dzięki

a tak ogólnie to nie ma jakichś zasad? dokumentacji nie mam, a nie wiem też, czy gdybym miał, to coś bym zrozumiał :)

jak sam powiedziałeś tu są spece a nie wróżki - nie podałeś co masz to czego tu od kogo oczekujesz???

poza wejściem gramofonowym czułość innych z reguły jest taka sama

Generalnie pomijając złącza gramofonowe / mikrofonowe / to pozostają nam tylko wejścia liniowe (gramofonowe ze względu na samą technologię wkładki, nie dość że ma b. duzą czułość to jeszcze ma filtr RIAA). Ale do rzeczy, pozostałe wejścia do wejścia liniowe, zależnie od producenta i typu sprzętu dostajesz ich kilka lub kilkanaście par (myślę cały czas o RCA) i o tyle ile norma mówi że urządzenia korzystające z RCA na wyjsciu muszą mieć coś koło 0,7Vpp o tyle producenci wzmacniaczy mają tutaj ogromne pole do popisu (czułość może się zawierać od 0,75Vpp do praktycznie tylu ile się zamarzy konstruktorowi(w pewnych przypadkach nie do osiągnięcia będzie pełna moc). Słyszałem, że kiedyś jakaś firma wypuściła wzmacniacz razem z CD jako komplet. I CD miał na wyjściu coś koło 1,5Vpp a wzmak miał 2V czułości... i za cholere nikomu to nie chciało grać po prostej zamianie... ;-)

 

Pozdrawiam

 

P.S. Wejścia różnią się także nazwą a więc przeznaczeniem. W starszym sprzęcie (nowszego nie mam, np. w moim onkyo) jest tak że mam: VCR2 VCR1 TAPE2 TAPE1 TUNER PHONO COMPACT DISC, i np. dla VCR2 i VCR1 dodatkowo (w samym selektorze) są dodatkowe przekaźniki od sygnału wideo. TAPE2 i TAPE1 są tak chytrze połączone że jeden jest zawsze MASTER a drugi SLAVE plus maja wyjścia do nagrywania. Wejście CD ma dodatkowe złącze remote Control. Generalnie nie ma znaczenia czy CD podepniesz pod TAPE czy pod VCR, ale ma znaczenie, wtedy kiedy zamierzasz (oczywiscie zaleznie od mozliwosci wzmaka/ampli) robić cos więcej (np. przełączać sygnały wideo) czy kopiować z kasety na kasetę...

P.S. No i nie które wzmacniacze mają jeszcze rózne typy wejść. Najczęściej spotyka się RCA, ale są jeszcze XLR czy wejscia cyfrowe (spdif zarówno optyczne jak i cyfrowe coaxial)... i jeszcze inne różne friki ;-)

z wejscia cd sciezka sygnału czesto jest inna - dedykowana, bufor cd moze byc lepiej zbudowany, czesto jest mozliwość ominiecia selektora zrodla, potencjometrow barwy i balansu - jak w cd direct yamahy

GuS, 16 Kwi 2008, 15:25

 

>z wejscia cd sciezka sygnału czesto jest inna - dedykowana, bufor cd moze byc lepiej zbudowany,

>czesto jest mozliwość ominiecia selektora zrodla, potencjometrow barwy i balansu - jak w cd direct

>yamahy

 

Nie przyszło Ci do głowy że selektor robi się PRZED buforem? Wtedy zamiast gorszego i lepszego masz tylko lepszy i wychodzi taniej?

Po co omijać selektor? Aby nie tracić jakości dźwięku na stykach przekaźnika? Przecież Ty kabli nie słyszysz więc się nie wygłupiaj że słyszysz styki przekaźnika.

Funkcja direct jest często dostępna w sprzęcie średniej klasy działa dla każdego wejścia liniowego wzmacniacza, normalnie realizowana jest za pomocą "pstryczka" który uruchamia przekaźnik robiący ByPass sporej ilości dodatkowych wzmacniaczy OP z regulatora barwy, w takim wypadku często słychać sporą poprawę in plus.

Wyjątkiem są wejścia prosto na końcówkę mocy w integrach (MF A3.2) która można "rozdzielić" celem użycia samej końcówki mocy z zewnętrznym preampem lub użycia wyjścia pre z zewnętrzną końcówką mocy (HK6950R)

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

ja tylko napisałem co widziałem na serwisówce kilku modeli, zgadza się budżetowego.

np w yamaha RX-797 bufor cd i phono jest na oddzielnej płytce, sygnał dalej idzie przez przełacznik trybu direct cd bezposrednio na potencjometr głośności i koncówke mocy.

omija sie kilka op ampow w sekcji korekcji tonow

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.