Jump to content
stachu7012

Lampizacja odtwarzacza

Recommended Posts

<br /> zrób bufor w osobnej obudowie i tylko "wyciągnij" sygnał na zewnątrz. Jest duża szansa, że nie będzie lepiej i łatwiej będzie wrócić do stanu wyjsciowego. <br />

Zrobienie bufora to żadna lampizacja. Z buforem, to wręcz gwarantowane że NIE bedzie lepiej.

 

LUDZIE!

Jeżeli chcecie zrobić lampizację z prawdziwego zdarzenia, to NIE róbcie buforów.

<br /> Lampy to dużo problemów. Nawet takie proste bufory mogą sprawić sporo trudności: przydzwięk, szumy, dodatkowe zniekształcenia itp.  <br />
Porządnie zrobiony układ lampowy NIE brumi, NIE szumi, NIE zniekształca "dodatkowo". To nie lampy są problemem, to niewiedza jest problemem. Na skutek niewiedzy ludzie budują kompletnie chybione układy lampowe (na przykład właśnie bufory), zrażają się wynikami, a potem opowiadają kocopały o tym ze lampy generują problemy.

 

<br />2. Na tapete wziac inne ustrojstwo np 63/67 lub jesli zalezy na SACD to cos z serii SA 7001.<br />

 

Żaden z nich. Należy wybrać cedeka z konwerterem typu prądowego na pokładzie, wtedy lampizacja pójdzie gładko. Można poćwiczyć na prostych, taniutkich Denonach opartych na PCM56, PCM61 po kilkadziesiąt/sto kilkadziesiąt PLN z rynku wtórnego, a jezeli komuś zależy na SACD, to polecam Pioneera PD-D6 (Mk2) na PCM1738.

  • Like 1

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie lampy są problemem, to niewiedza jest problemem.

Czy mogę to cytować?

"Źródło problemów nie tkwi w rzeczach, tylko naszej niewiedzy na temat rzeczy".

Edited by JanF

Mistrz Yoda powiedział: Jest Moc! Ale, przede wszystkim Skywalker, jest Moc Mocy i Moc Mocy Mocy, jako pierwsza i druga pochodna i te trzeba posiąść! Wyskakuj z tego kokpitu i bierz się za tabliczkę mnożenia, długa droga przed nami!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobienie bufora to żadna lampizacja. Z buforem, to wręcz gwarantowane że NIE bedzie lepiej.

 

LUDZIE!

Jeżeli chcecie zrobić lampizację z prawdziwego zdarzenia, to NIE róbcie buforów. Porządnie zrobiony układ lampowy NIE brumi, NIE szumi, NIE zniekształca "dodatkowo". To nie lampy są problemem, to niewiedza jest problemem. Na skutek niewiedzy ludzie budują kompletnie chybione układy lampowe (na przykład właśnie bufory), zrażają się wynikami, a potem opowiadają kocopały o tym ze lampy generują problemy.

 

Żaden z nich. Należy wybrać cedeka z konwerterem typu prądowego na pokładzie, wtedy lampizacja pójdzie gładko. Można poćwiczyć na prostych, taniutkich Denonach opartych na PCM56, PCM61 po kilkadziesiąt/sto kilkadziesiąt PLN z rynku wtórnego, a jezeli komuś zależy na SACD, to polecam Pioneera PD-D6 (Mk2) na PCM1738.

Nie będę z Tobą polemizował, Ty jesteś guru.

Jedynie przykro mi patrzeć na niszczenie takiego odtwarzacza tylko po to aby na siłę wprowadzić tam lampy.

 

Jednak: bufor to też lampizacja (najprostsza ale zawsze), podobnie SRPP, WK-WA itd. Ponadto lampy szumią, a układy potrafią brumić.

Jestem ciekaw, czy Twój układ podpięty bezpośrednio do końcówki mocy nie będzie szumiał (wiem, wiem kiedyś napisałeś, że masz to w d.) ale niektórzy (np ja) mają regulację siły głosu cyfrową przed układem lampowym.

 

Poszło z Commodore 64

 

 


----------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będę z Tobą polemizował, Ty jesteś guru.

Nie jestem żadnym guru

 

Jedynie przykro mi patrzeć na niszczenie takiego odtwarzacza tylko po to aby na siłę wprowadzić tam lampy.

Miałeś nie polemizować, jednak polemizujesz default_biggrin.png No cóż...

Nie ma nic nadzwyczajnego w tym odtwarzaczu. To produkt masowy. Nie ma żadnej wartości kolekcjonerskiej, ma tylko i wyłącznie wartość użytkową. Jeżeli komuś wartość użytkowa dana przez fabrykę nie wystarcza i chce go zupgradować, to ma prawo, ma także prawo go wyrzucić na śmietnik jeżeli mu przyjdzie ochota, bo to jego własność, i nam nic do tego.

Też nie jestem zwolennikiem dziurawienia obudów i wystawiania lamp na zewnątrz, ani to nie wygląda ani nie jest praktyczne. Niemniej nie można się zgodzić z twierdzeniem, że lampizowanie odtwarzaczy to ich "niszczenie". Dobrze zrobiona lampizacja potrafi bardzo skutecznie podnieść najważniejszy walor użytkowy odtwarzacza jakim jest jakość dźwięku. I to jest główny powód dla którego ludzie to robią. Gdyby to nie działało, to by tego nie robili. Ja sam przebudowałem w ten sposób kilkaset odtwarzaczy, użytkownicy są zadowoleni. Kropka.

 

Jednak: bufor to też lampizacja (najprostsza ale zawsze), podobnie SRPP, WK-WA itd.

Nie, bufor to żadna lampizacja, zwłaszcza taki zewnętrzny. Dołożenie bufora z reguły nic nie daje, moze tylko pogorszyć jakość dźwięku.Lampizacja to coś zdecydowanie więcej niż doklejenie bufora. SRPP, WKWA to układy o zupełnie innych właściwościach niż bufor, niestety brak wiedzy sprawia że są nader często wrzucane do jednego wora. I próżno tłumaczyć, nic nie pomaga. Mimo że było już wielokrotnie tłumaczone, wciąż to pokutuje.
Ponadto lampy szumią, a układy potrafią brumić.
Kiedy są źle zrobione, to potrafią. Ale to nie jest problem lamp samych w sobie, tylko tego że gdzieś przy budowie tych układów popełniono błędy. Na schematach układy lampowe wyglądają prosto, jednak w praktyce już aż tak proste to nie jest. A potem ktoś montuje taki pozornie prosty układ, i gada że mu szumi albo brumi mimo że "wszystko zrobił dobrze". Otóz nie, jezeli szumi i brumi, to znaczy że na pewno są błędy. Co najwyżej ten kto to polutował nie potrafi tych błędów dostrzec. Zwróćcie uwagę na fakt, że w technice lampowej są realizowane i PRODUKOWANE SERYJNIE nawet tak wymagające układy jak przedwzmacniacze mikrofonowe i gramofonowe. I to nawet takie do wkładek MC niskopoziomowych. A są to układy o bardzo już dużym wzmocnieniu, tu skala trudności wzrasta niepomiernie. Mimo to da się takie układy zrealizować w technice lampowej tak, by ani nie szumiały ani nie brumiły. A skoro tak, to gadanie że "lampy szumią i brumią" to tylko wymówka.

Jestem ciekaw, czy Twój układ podpięty bezpośrednio do końcówki mocy nie będzie szumiał (wiem, wiem kiedyś napisałeś, że masz to w d.) ale niektórzy (np ja) mają regulację siły głosu cyfrową przed układem lampowym.

Po pierwsze, nie przypominam sobie bym twierdził ze mam w dupie że brumi, albo coś źle zrozumiałeś albo wyrywasz z kontekstu. Po drugie, sporo fabrycznych urządzeń, także półprzewodnikowych, nie daje absolutnej ciszy w głośnikach gdy się ucho przyłoży bezpośrednio do głośnika. Ale sytuacje gdy szum/brum słychać wyraźnie z odległości powiedzmy metr od głośnika świadczą o tym że z urządzeniem jest coś nie tak.

A co do moich urządzeń, robię na przykład DAC The Protagonist. Tam sygnał pobrany z nóżek kości PCM1794 trafia bezpośrednio na siatki lamp, i nie jest to żaden bufor tylko układ z konkretnym wzmocnieniem. A w głośnikach cisza.

Robię też preampy lampowe, które zawsze mają regulację głośności na wejściu, a nie na wyjściu. Dlaczego? A dlatego, że w ten sposób można uzyskać lepszą jakość dźwięku niż z preampa z regulatorem na wyjściu. Preamp z regulatorem na wyjściu jest "widziany" przez końcówkę mocy jako pasywka, ze wszelkimi tego konsekwencjami. Jedyną "korzyścią" z regulacji głośności na wyjściu jest to, że taka regulacja tłumi ewentualne szumy i brumy układu których jego twórca nie potrafił wyeliminować bądź mu się nie chciało, ale ta "metoda" to leczenie dźumy cholerą i pójście na łatwiznę. Pod względem możliwej do osiągnięcia jakości dźwięku korzystniejszy jest układ z regulacją na wejściu, i tak dopracowany by nie szumiał i nie brumił.

  • Thanks 1

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, bufor to żadna lampizacja, zwłaszcza taki zewnętrzny. Dołożenie bufora z reguły nic nie daje, moze tylko pogorszyć jakość dźwięku

Jestem tego samego zdania jednak na każdego z nas zajdę trzech takich, dla których po dodaniu bufora lampowego będzie jednak grało "lepiej" - rożne gusta są i dla każdego co innego znaczy "lepiej".

Tam sygnał pobrany z nóżek kości PCM1794 trafia bezpośrednio na siatki lamp, i nie jest to żaden bufor tylko układ z konkretnym wzmocnieniem. A w głośnikach cisza.

Napiszę więcej, żaden mój dac na lampach nie brumiał a w tych w których wykorzystywałem tranzystory na początku miałem problemy z brumieniem. Można by więc wysnuć wniosek, że lampy nie brumią a tranzystory tak.

Zresztą jak patrzę na niektóre przykłady lampizacji zrobione chyba z tego co się akurat znalazło na elektrozłomie to się nie dziwię, że później takie opinie są. Wbrew temu co się może wydawać dobra lampizacja nie jest tania i za 200 zł się jej nie zrobi.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cyt. ,,Nie, bufor to żadna lampizacja, zwłaszcza taki zewnętrzny. Dołożenie bufora z reguły nic nie daje, moze tylko pogorszyć jakość dźwięku,,

 

,,Nie,bufor to żadna lampizacja,, - ..A co to jest , jak własnie nie użycie lamp w okreslonym celu ?

 

,,zwłaszcza taki zewnętrzny,, - Jakie to ma znaczenie? konstrukcje dzielone nie istnieją? Istnieja nawet na poziomie oddzielnego potencjometru głośności. Brak logiki.

 

,,z reguły nic nie daje,, - To jest czesta formuła na tym forum..a co ona oznacza? Że moim zdaniem nie daje ale od tej reguły sa zapewne odstępstwa - kolejne domniemanie i wrzucanie do wora wszystkich buforów DIY na świecie.

 

,,może tylko pogorszyć jakość dzwięku,, - Zdanie zaprzeczające temu wczesniej bo zgodnie z odstępstwami od reguł niektóre bufory moga wpłynąc pozytywnie lub...neutralnie na tor. - Kolejne domniemanie

 

Te akapity składaja się na wypowiedz która zawiera sprzeczności,błedy logiczne,i kompletnie nie jest obiektywna bo...jest nieprawdziwa lub prawdziwa w częsci. Ale to forum jest pełne takich akapitów.

Aby ten ciekawy temat wrócił na własciwe logiczne tory warto wiedziec że:

Bufor czy na tranzystorze,scalaku czy lampie spełnia okresloną rolę w układzie,i ta rola jest wazniejsza niż to czego użyjemy,ale zamiana elementów separujących moze wnieść inne brzmienie w tor - gdyby tak nie było to wzmacniacze tranzystorowe nie rózniły by się w dzwięku od lampowych - przy identycznych parametrach technicznych !

Bufor niczego nie popsuje ani nie uszkodzi w torze audio bo....jego rola jest właśnie taka separująca i ma dopasowywac to co niedopasowane..a że to się właściwie w torach audio nie zdarza to robi za atrapę w układzie i albo ktoś usłyszy w głośnikach że on jest albo nie,warto po prostu sprawdzić gdyż taki ,,upgrade,, kosztuje grosze,wprost przeciwnie do kosztu wymiany jednego kondensatora sprzegającego z tego zwykłego na niezwykły. Jednk snucie opinii jednoznacznej że jest zły i tylko wszystko zepsuje to głupota....bo w kazdym sprzęcie audio mamy bufory i wiekszosć chyba nawet sprawy sobie z tego nie zdaje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Po tylu latach zachciało mi się wrócić do idei zlampizowania DAC . Jest on na układzie BurrBrown PCM 1738E. Posiadam płytki pkrecz, i trafko z zamówienia forumowego sprzed kilku lat. Wiele pytań będę pewnie miał ale pierwsze są takie:

Nie znalazłem datasheet dla tego układu a jedynie dla pcm1738. Czy wyprowadzenia będą te same?

Jeśli tak to sygnały analogowe są z 4 nóżek po 2 na kanał (L I out +; L I out - ) tak samo na dla R. jak to będzie trzeba podłaczyć do układu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupię zlampizowane cd najchętniej model z cdtext ale rozważę inne. Pozdr

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupię zlampizowane cd najchętniej model z cdtext ale rozważę inne. Pozdr

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Mogę Ci takiego cedeka zrobić.

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mogę Ci takiego cedeka zrobić.

 

Jakie modele polecasz i jakie były by koszty robocizny i przeróbki?

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jakie modele polecasz i jakie były by koszty robocizny i przeróbki?

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

-> PM

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam wszystkich.

Właśnie mam zlampizowanego dcd-655 z lampami wewnątrz. Jednak po 1,5 godzinie grania wszystko w środku się gotuje i odtwarzacz zaczyna przeskakiwać między utworami. Dodam że jest na lampach ecc88. Jak to wygląda u kolegów może i koleżanek ?

 

Edited by D.A.R.E.K

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, D.A.R.E.K napisał:

Witam wszystkich.

Właśnie mam zlampizowanego dcd-655 z lampami wewnątrz. Jednak po 1,5 godzinie grania wszystko w środku się gotuje i odtwarzacz zaczyna przeskakiwać między utworami. Dodam że jest na lampach ecc88. Jak to wygląda u kolegów może i koleżanek ?

 

Zamknięta, niewentylowana obudowa ?

 


"... Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life. ..." - Confucius

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, D.A.R.E.K napisał:

Jakie rozwiązania byś proponował? Czy lampy na zewnątrz wystawić?

Kwestia podstawowa jest taka: na ile rozwiązanie obecnego problemu ma pozostawać w zgodzie z doktryną "brak śladów ingerencji / niewiercenie otworów w obudowie".   Czy w ogóle dopuszczasz jakiekolwiek "odwierty" czy to na tylnej ścianie urządzenia, czy na górnej pokrywie?

Czy np. dopuszczasz możliwość a). wyprowadzenia dodatkowych gniazd RCA (lub innych) na tyle obudowy? b). bardziej zdecydowane ingerencje, np. górna pokrywa obudowy? spód obudowy?

Z pomysłów, jakie mi chodzą po głowie, to jest np. a). wystawienie lamp poza obudowę, na zasadzie wyprowadzenie sygnału dodatkowymi (wiercenie) lub jakimiś istniejącymi (bez wiercenia?) gniazdami i zrobienie tej lampizacji na "zewnątrz", acz "nieuszkodzonej" lub 'niewiele-grzebanej' obudowy, lub

b). Mocniejsza ingerencja, wiążąca się np. z wystawieniem lamp na zewnątrz (np. góra obudowy lub TYŁ obudowy). Warto sprawdzić, czy te lampy mogą pracować w pozycji poziomej, z zachowaniem odpowiedniej orientacji kątowej względem "pionu".  Jeśli tak, to w grę wchodzi (mało widoczna od frontu) modyfikacja typu wystawienie lamp poziomo z tylnej ściany obudowy.  To oczywiście kosztem większej docelowej "głębokości" całego urządzenia na półce.

c). Jeszcze mocniejsza ingerencja, o nieprzewidywalnych skutkach, czyli zrobienie otworów wentylacyjnych na spodzie obudowy oraz na u góry w ramach TYLNEJ ściany urządzenia (czyli "niewidoczne"), lub wręcz (dość drastycznie widoczne zniszczenie) na górnej powierzchni pokrywy/obudowy. Nie wiadomo wszakże, ile tych otworów okaże się być wystarczające.

Edited by zjj_wwa

"... Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life. ..." - Confucius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wzmacniacz lampowy z lampami na zew. Pre gramofonowy z lampami na zew. Tak może CD mieć lampy na zew w górnej pokrywie. A co byś powiedział na wentylatora wyciągającego powietrze z obudowy zamontowany na tylnej ściance. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno jest pewne:lampy muszą mieć wentylacje i tyle, mam zarowno cd jak i dac z lampami i w obu przypadkach w okolicach lamp w środku jest ponad 50°C, w cd mam powierconą kratke o wymiarach 10x10cm wiertlem 3, a w dacu mam wycięte dwa otwory o średnicy ok25mm i założoną tzw. klatkę dla lamp zmniejszona o jeden pierścień.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, D.A.R.E.K napisał:

Mam wzmacniacz lampowy z lampami na zew. Pre gramofonowy z lampami na zew. Tak może CD mieć lampy na zew w górnej pokrywie. A co byś powiedział na wentylatora wyciągającego powietrze z obudowy zamontowany na tylnej ściance. 

Z wentylatorami to jest taki problem, iż w zasadzie nie istnieją zupełnie "bezszelestne". Co więcej, im ma ciszej chodzić, na zagłodzonym / obniżonym napięciu, to tym większy rozmiar wiatraczka powinien być. Dlatego też raczej nieufnie i sceptycznie na ten pomysł patrzę.

Jeśli już wiatraki, to swojego czasu miałem jako-takie dobre doświadczenia z BE-QUIET (chińczyki, jakaś taka podobna nazwa), ale a). wersje niskoobrotowe - już w samej kontrukcji swojej (od producenta), oraz b). specjalnie obniżonym napięciem je zasilałem. W sensie, że dostawały trochę "więcej" kopa na starcie, aby się 'zaczeły kręcić', a potem napięcie mocno obniżone, chyba nawet (z 12V) do 4,5V, przy którym to, jak raz już się kręcą, to utrzymują się w ruchu. Prosty elektroniczny układzik z kondensatorkiem (stała czasowa) i szeregowym tranzystorem do tego by potrzeba zrobić.  Kopnięcie na start powinno być przynajmniej 5V, lepiej 6V.


"... Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life. ..." - Confucius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli już wiatraki, to swojego czasu miałem jako-takie dobre doświadczenia z BE-QUIET (chińczyki, jakaś taka podobna nazwa), ale a). wersje niskoobrotowe - już w samej kontrukcji swojej (od producenta), oraz b). specjalnie obniżonym napięciem je zasilałem.

Uzywam dwa takie Be-Quiet w samochodzie, polaczone w szereg, czyli kazdy dostaje 6,5 V, a mimo to slychc je w srodku auta.

 

ef65ff21c9e81272cc57d5ad61ded3c1.jpg

 

Mysle ze wentylatorki mozesz zapomniec.

 

Cierp cialo, jak ci sie chcialo ;-)

 

Lampki musza wyjsc na zewnatrz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jeszcze ktoś podpowie kto ma zlampizowanego Denona jakie u niego są rozwiązania. Ciekawe jak robi to McGyver też umieszcza lampy wewnątrz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może inaczej kto ma zlampizowane odtwarzacz CD z lampami wewnątrz ?

Co prawda udało mi się na razie przeczytać dopiero 21 strona obecnego postu. Omawiane są tu projekty z lampami umieszczonymi w środku cdeków. Dyskusje na wszelkie tematy za wyjątkiem wentylacji obudowy cd.

Czy to jakiś temat tabu? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Należy pamiętać że lampy nie są jedynym źródłem ciepła w zlampizowanym odtwarzaczu. Ciepło może też generowć niewłaściwie dobrany transformator zasilający, a na pewno źródłami ciepła są też zasilacze. W zasilaczach pasywnych grzeją się rezystory "zbijające" napięcie, a w aktywnych grzeją się elementy stabilizujące, czyli zenerki, tranzystory, itp. jeżeli jest to zasilacz półprzewodnikowy. Oczywiście występują także zasilacze lampowe, te grzeją się z reguły znacznie bardziej niż półprzewodnikowe.


Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeciez tu mowa o przerobionym fabrycznym odtwarzaczu, wiec nie wierze, by ten fabryczny bez lampizacji mial te problemy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież układ lampowy trzeba zasilić. Więc poza układami lamp trzeba zamontować układy ich zasilania i o problemach jakie mogą w związku z tym wystąpić pisze @Mc Gyver


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest jasne i to rozumiem, ale czego nie rozumiem jest fakt, ze ktos, kto czegos tak oczywistego nie przewiduje, moze brac sie za tunig i „poprawianie“ sprzetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Może inaczej kto ma zlampizowane odtwarzacz CD z lampami wewnątrz ?

Co prawda udało mi się na razie przeczytać dopiero 21 strona obecnego postu. Omawiane są tu projekty z lampami umieszczonymi w środku cdeków. Dyskusje na wszelkie tematy za wyjątkiem wentylacji obudowy cd.

Czy to jakiś temat tabu? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Wszystko jest dobrze , trafo zasilacze itp. Po 1,5 godzinie jak zaczęły się przeskakiwania utworów, otwarzylem obudowę to radiatory zasilaczy trafia były ciepłe . Natomiast będące w odległości 4cm od lamp kondensatry olejowe parzyły.

Głównym i szkodliwym źródłem ciepła  są lampy. Oczywiście bez górnej pokrywy można grać 24 na dobę.

Więc czy takie rozwiązanie stosują użytkownicy ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

W obudowie pod i nad lampami powinny być otwory wentylacyjne. Zachowaj też maksymalny odstęp innych elementów (zwłaszcza kondensatorów) od lamp. Możesz też zastosować aluminiowe reflektory pomiędzy lampami a innymi elementami ale jeśli nie ma wentylacji to nie pomoże na długo - wentylacja to podstawa.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzięki. Seyv

Pierwsza odpowiedź wskazują sposób wentylowania obudowy.

Do przetestowania.

 

 

Edited by D.A.R.E.K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.