Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  133 członków

JMLab Klub
IGNORED

klub niewolników JMLab


Gość masterofdeath6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dobre?, wiesz jakie są opinie, G straszne, moim zdaniem audiofislki dźwiek, żywy (oczywiście to nie kosmos).

 

Mają mają, już dawno miały dla mnie, a odkryłem to jak byłem w poznaniu na głogowskiej w Tanisie (jakieś 14 lat temu), tam grały takie malutkie JmLaby, od tamtej pory uwierzyłem w siłę monitorów i zawsze marzyłem o Jmlab, no i mam focale co prawda seria 800, ale jutro jadę słuchać elektra 1007Be, kwota nie mała 2,5 tys, funtów. Zobaczę, ale coś czuję że będę zbierał na nie.

 

Dziękuję za dobre słowa. To chyba mój dźwięk, razem z caspianem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuskie kolumny kreują muzykę a nie tylko ją odtwarzają i to zarówno Focale jak i Triangle ;)

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja napisze tak.

Focale (bo z trianglami nie mam doświadczenia) muzykę po prostu pokazują, nie upiększając niczego.

 

Dzisiaj słuchałem elektry 1007Be, i zwariowałem, Berylium to normalnie szok detaliczny, jaka gitara akustyczna, jaki wokal, talerze, przestrzeń, swoboda, głębia, tyle detali a nic nie drażni, tak to jest podane że na prawdę łatwo się słucha, 2 godzinki zleciały nawet nie wiedziałem kiedy.

Jak słuchałem monitor audio platinium 100 to po 1,5 byłem zmęczony, nie pasuje może do caspiana.

 

No cóż, tylko pozostaje zbierać kasę na elektrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

we, 6 Lip 2009, 19:14

 

>Czyli dać sobie czasu.

 

No nie wiem - ze mnie właśnie 906-tki uczyniły niewolnika:)

 

Wcześniej nie wiedzieć czemu miałem wyrobione zdanie o JMLabach, chociaż ich nie słuchałem:)

Jakoś mnie nie nigdy ciągnęło w stronę tej marki, starego miłośnika Dynaudio...

Aż tu znienacka - ciach babę w piach!:)

Przytargałem do domu, ustawiłem, podłączyłem i tak się potoczyło:)

906-ki potrafią zaśpiewać, naprawdę. Ale trzeba im poświęcić trochę uwagi, są po prostu ... banał... wymagające:)

Naim: DAC/TP XPS (+ CA CXC) + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gutekbull, 17 Cze 2009, 14:07

 

>Jakie głośniki siedzą w JMLab Mini Utopia ?

>Potrzebuję symbol wysoko-tonowego i średnio-niskotonowego głośnika.

 

Niskośredniotonowe to 6W4452, a wysokotonowy znalazłem opisany jako "Telar 57", ale nie wiem, czy to nie dotyczy tylko układu magnetycznego, tak jak w 906 - wysokotonowy jest opisany jako TRC, a niskośredniotonowy to 6W4351.

Naim: DAC/TP XPS (+ CA CXC) + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 906 moim zdaniem jest bardziej podkolorowany,podbity, uwypuklony wyższy bas - nizsza srednica) 905 grają równiej i jednak przejrzyściej. Reszty nie moga się czepić ;). Być może jest to kwestia raczej w sensie co kto lubi a nie lepiej gorzej. Dla mnie 906 grały inaczej - subiektywnie gorzej. 1007be nie słuchałem, a 1007S zbyt krótko(chwile).

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we, 6 Lip 2009, 23:19

 

>Asmon

>

>W 906 impedancja jest 8ohm?.

 

Tak, pisząc, że są wymagające, miałem na myśli w tym przypadku bardziej jakość źródła i samego wzmacniacza niż przede wszystkim wydajność prądową - są również wysokoskuteczne.

Naim: DAC/TP XPS (+ CA CXC) + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xniwax, 7 Lip 2009, 00:05

 

>W 906 moim zdaniem jest bardziej podkolorowany,podbity, uwypuklony wyższy bas - nizsza srednica)

>905 grają równiej i jednak przejrzyściej. Reszty nie moga się czepić ;). Być może jest to kwestia

>raczej w sensie co kto lubi a nie lepiej gorzej. Dla mnie 906 grały inaczej - subiektywnie gorzej.

>1007be nie słuchałem, a 1007S zbyt krótko(chwile).

 

xniwax - w kwestii porównania pozwolę sobie wkleić bardzo rzetelny opis jednego Kolegi z forum.

Konkluzja - jak napisałeś kwestia gustu:

 

Temat nr: 10948

Autor: Arkadix

Data dodania: 2004-09-01 19:06:04

 

JMLab Electra 905 kontra Electra 906

 

 

Jako miłośnik kolumn JM Lab Electra 905 byłem bardzo ciekawy jak zagrają katalogowi następcy 905-tek czyli Electra 906 . W lipcu udało się zrobić bezpośrednie porównanie 905-tek i 906-tek. Nie będę zamieszczał szczegółowego opisu technicznego, bo każdy zainteresowany z łatwością znajdzie go w internecie. Zwracam jedynie uwagę, że 905-tki to konstrukcja d'Appolito natomiast 906 to klasyczna konstrukcja dwudrożna-dwugłośnikowa. Jakość wykonania obu modeli jest wysoka. Obudowa jest bardzo solidna i ciężka. 906-tki ważą 10kg/sztukę , 905-tki ważą 14kg/sztukę. To naprawdę sporo jak na nieduże konstrukcje podstawkowe. Przykładowo nawet drogie podstawkowe B&W Signature 805 wyposażone w wewnętrzną kratownicę ważą mniej niż 10kg/sztukę.

Kolumny porównywałem przez kilka dni w pomieszczeniach mieszkalnych o powierzchni 20m2 oraz 15m2.

Oto co usłyszałem:

 

ŚREDNIE TONY -

Zarówno 905 jak i 906 wnoszą bardzo małe słyszalne zniekształcenia i podbarwienia w zakresie średnicy. Przy bezpośrednim porównaniu słychać jednak, że średnica 905 nie jest tak wyrównana jak średnica 906. Można powiedzieć, że średnica 906 jest bardziej monitorowa czyli pozbawiona własnego charakteru. Prawdopodobnie charakterystyka przenoszenia 906 jest bardziej liniowa na średnicy niż charakterystyka 905. Średnica 905 jest jakby w pewnym zakresie lekko wycofana , przez co wokalom trochę brakuje nasycenia.

Punkt dla 906.

 

PRZEJRZYSTOŚĆ -

Zarówno 905 jak i 906 mają brzmienie bardzo przejrzyste, jednak ze względu na lepszą neutralność średnicy 906 wydaje się, że przejrzystość 906 jest trochę lepsza.

Pół punktu dla 906.

 

DYNAMIKA , SZYBKOŚĆ -

905 są niezwykle szybkie w całym paśmie przenoszenia. 906 choć również są szybkimi kolumnami ustępują pod tym względem 905, szczególnie w zakresie niskich częstotliwości.

Punkt dla 905.

 

PRZESTRZENNOŚĆ -

Przy odpowiednim ustawieniu 905 tworzą niezwykle głęboką, trójwymiarową sceną dźwiękową, wykonawcy i instrumenty wręcz materializują się przed słuchaczem, znikają ściany pokoju odsłuchowego.

Łatwo wiec było przewidzieć, że 906 będą gorsze w tym aspekcie. Przestrzenność 906 jest co najmniej dobra - tak jak na dobrą konstrukcję podstawkową przystało. Jednak być dobrym to za mało aby konkurować z 905 w tym aspekcie brzmienia.

Punkt dla 905.

 

BAS -

Obie konstrukcje są podstawkowe , występuje więc ograniczenie w rozciągnięciu najniższych częstotliwości.

Choć katalogowo 906 mają nieco niższe pasmo przenoszenia niż 905 to w rzeczywistości słychać, że to jednak bas 905 schodzi niżej i jest bardziej dynamiczny. W pomieszczeniu 20m2 lepiej wypadły 905, słychać było wyraźny niedosyt basu z 906.

Natomiast w pomieszczeniu 15m2 ilość basu z 906 wyraźnie się zwiększyła. Wynika z tego, że 20m2 to dla 906-tek za dużo.

Ostatecznie wyżej jednak oceniam bas z 905, który schodzi niżej, jest bardziej dynamiczny, energetyczny , no i chyba trzeba by powiedzieć muzykalny.

Punkt dla 905.

 

WYSOKIE TONY -

Na pierwszy rzut ucha brzmienie wysokich jest prawie takie samo. Czyli przejrzystość, detaliczność, czystość - po prostu brzmienie doskonałych tioxidowych głośników wysokotonowych. Przy dokładniejszym słuchaniu okazuje się jednak, że wysokie 906 są troszeczkę gładsze i jakby ciut spokojniejsze. Różnica niewielka i może być różnie interpretowana w zależności od sprzętu towarzyszącego i nagrania.

Ja chyba wyżej oceniam wysokie w 906.

Pół punktu dla 906.

 

OGÓLNE WRAŻENIE I PODSUMOWANIE.

Mimo , że 906-tka jest katalogowym następcą 905-tki to słychać wyraźnie, że 905-tki to zupełnie inne kolumny niż 906.

Electra 905 łączy w swoim brzmieniu szybkość i przestrzenność. W efekcie 905 potrafią stworzyć niezwykle obszerną scenę dźwiękową połączoną z iluzją, że dźwięk jest emitowany przez rzeczywiste instrumenty. Wrażenie jest tak sugestywne , że muzyka bierze nas w swoje władanie i nie zwracamy uwagi na nie do końca idealna neutralność średnicy gdzie jednak przydałoby się trochę więcej namacalności, nasycenia i powietrza - szczególnie na muzyce wokalnej.

Natomiast 906 to brzmienie typowo monitorowe , zrównoważone w każdym aspekcie. 906-tki nie oczarują przy pierwszym słuchaniu. Gdy dołączy się do nich sprzęt wysokiej klasy pokażą tylko to co nagranie naprawdę zawiera. W źle dobranym systemie mogą zagrać oschle. Technicznie Electra 906 są doskonale dopracowane, słuchając ich można zrozumieć dlaczego zostały wybrane przez EISA kolumną roku 2002-2003.

Tak więc końcowa ocena obu kolumn będzie zależeć od indywidualnych preferencji.

Ja odniosłem wrażenie, że konstruktor 905-tek postawił przede wszystkim na przyjemność obcowania z muzyką , natomiast konstruktor 906-tek kierował się w swojej pracy parametrami technicznymi. Gratuluję panom z JMLaba świetnych technicznie kolumn Electra 906, ale sercem jestem za Electrą 905. Dla mnie brzmienie 906-tek jest trochę za mało elektryzujące.

 

pozdrawiam wszystkich, a szczególnie:

- miłośników 905, 906 oraz PS.5.1

- jednego posiadacza Zoller Imagination

- pogromców smoków i Gryphonów

- wszystkich lampomaniaków

 

Arkadix

Naim: DAC/TP XPS (+ CA CXC) + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony dodam jeszcze, że jestem miłośnikiem monitorów, nie trawię przewalonego basu. Zdecydowanie preferuję kontrolę, kontur, szybkość, ale z kolei niedostatek basu, na dłuższą metę mnie jednak męczy.

W 18 m.kw. 906-ki sprawdzają się u mnie optymalnie - wygryzły Dynaudio 52SE i Proaki Response 1SC.

Naim: DAC/TP XPS (+ CA CXC) + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie. Dość rozbieżne nasze odczucia. Faktem jest, że oba głośnikie to inna szkoła brzmienia. Ta sama klasa ale odbiór brzmienia ze względu na uzytą elektronike i pomieszczenie może być bardzo rózny.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xniwax - któryś z użytkowników Elektr (chyba nawet założyciel wątku) napisał, że to "wredne szmaty względem elektroniki", ale poza tym mają same zalety :)

Nawet standy robią sporą różnicę - na Vapach wypadły zdecydowanie gorzej niż na dedykowanych do nich oryginalnych, zasypanych piaskiem, których zresztą teraz używam.

Naim: DAC/TP XPS (+ CA CXC) + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam.

 

Ile kosztują 906 na wtórnym rynku polskim?.

 

Na razie nikt się nie bije o te kolumny więc może uda mi się je wyrwać za małą kwotę, tak czy owak chyba warto.

Zawsze mogę sprzedać 906 , a z obecnych focali dostane zniżkę i wziąć 1007Be za 1900gbp.

 

Tak czy owak chyba warto mieć raz w życiu legendy, obecnie grałyby w 12,5 metra, później może nieco większy o 2-4 metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>Asmon

 

>Tak, pisząc, że są wymagające, miałem na myśli w tym przypadku bardziej jakość źródła i samego

>wzmacniacza niż przede wszystkim wydajność prądową - są również wysokoskuteczne.

 

O wydolność prądową się nie martwię, obecnymi szarpie tak że boję się że je popalę, do połowy nie często kręcę.

Bardziej martwię się o "klasowe towarzystwo", w tym sensie, czy caspian to nie za mało .............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we - ciężko powiedzieć jak kształtują się ceny na polskim rynku wtórnym, bo praktycznie nie występują.

Nie wiem z czego to wynika, być może właściciele nie chcą się z nimi rozstawać.

Albo nikt ich nie kupował:)

Co do elektroniki - wydaje mi się, że najlepiej zagrają z przezroczystym dźwiękowo mariażem wzmacniacza i odtwarzacza, bo będzie wtedy po prostu neutralnie.

Przynajmniej ja tak lubię:)

Jeżeli zestaw będzie ciemny i przebasowiony, tak zagrają, jeżeli rozjaśniony i zimny też niczego nie poprawią.

Naim: DAC/TP XPS (+ CA CXC) + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asmon

 

Jak słuchałem zestawu tego co w opisie to słuchałem na focalach na których wciąż gra, i najbardziej z elektroniki mi się spodobał, więc w tym kierunku pójdę.

Słuchałem zesatwów, Naim 5i-2 , 5x bez i z zasilaczem, cyrus 6-stki i 8-semki vs-y, caspian, yamaha 1000, Kandy K2, primare 2*.

Mój wybór caspian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.