Skocz do zawartości
IGNORED

silnik w Technicsie SL-20


jac660

Rekomendowane odpowiedzi

czołem, mam parę pytań o silnik. kiedy odebrałem gramofon, okazało się, że gumki na których wisi silnik sklapciały i silnik ma luzy na zawieszeniu, a w efekcie bardzo niestabilne obroty. wyciąłem z średnio miękkiego tworzywa krążki i dołożyłem do starych gumek (te białe). stabilność obrotów uległa poprawie, ale teraz silnik zawieszony jest dość sztywno. czy tak może być, czy szukać gdzieś oryginalnych gumek lub dorabiać?

 

obroty nadal nie są stabilne, ale nie mam nowego paska. właściwie mam, ale zamiast 55cm przyszedł 60cm. założyłem go i o dziwo obroty stały się stabilniejsze, ale na krótko, na za dużym pasku opory silnika się zmniejszyły, ale pasek trzyma zbyt słabo. zakładając z powrotem stary pasek gramofon zaczyna jeszce bardziej zwalniać - znak, że krótki pasek ciągnie mocniej i silnik ma opór. nie smarowałem jeszcze samego silnika bo nie wiem jak to zrobić. czy po prostu wpuścić kroplę oleju z góry na ośkę, czy silnik się jakoć rozbiera?

 

dodam jeszcze, że przy zdjętym pasku silnik terkocze, przestaje po założeniu paska (ale zwalnia). w łożysku talerza zmieniłem smar, chciaż muszę przyznać, że byle jaki, bo wlałem rzadką oliwę do maszyn, która stoi u mnie ze 30 lat(!?). wiem że mobil 1 silnikowy byłby najlepszy,ale nie miałem (tylko syntetyk czy mineral)?

 

help

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/44179-silnik-w-technicsie-sl-20/
Udostępnij na innych stronach

Jak uzdrowisz sam silnik .(smarowanie , likwidacja ew.luzu promieniowego)

skombinuj przeleotki do przewodów,takie jak w obudowach.Kilka więcej aby w razie koniecznosci dołożyć warstwowo.Może trzeba będzie ciąc jak bułę w hamburgerze.Szukaj miękkich.A pasek musi byc właściwy

już wiem chyba z tymi obrotami, pobawiłem się trochę szpindlem i to ta moja muzealna oliwa... jest za rzadka i nie smaruje bocznej ścinki wałka. jak się pociągnie szpindel lekko w bok kręcąc go palcami to oporuje. stąd opór na ciasnym pasku i stabilizacja obrotów na luźnym. to se pogadałem.

to jak mineralny czy syntetyczny? w przerwie meczu wyskoczę na stację;)

aplikować najlepiej strzykawą i igłą w przestrzeń między osią a łożysko- panewką Nie zapomnij na dolną , nie wiem tylko jaki jest tam dostęp,wez mały syntetyk (w jakims warsztacie 10ml, będzie taniej a 1 litr to zdecydowanie za dużo).Sprawdż czy wałeczek mosiężny jest dobrze zakontrowany na osi silnika,.Ten sam olej na łożysko osi talerza .Po usunięciu starego smarowidła.

Przelotki to takie gumowe poduszki z nacięciem w 1/2 wysokości na grubosć blachy przez którą przechodzi w środku otwór na kabel ,w Twoim przypadku na wkręt mocujący.Siła docisku wkrętem reguluje "twardość" amortyzacji.

tak to bździdło wygląda. mam wykręcać te śrubki z boku, czy odginać blaszki z góry?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-20076-100000709 1214463480_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.