Skocz do zawartości
IGNORED

Karta z najlepszym SPDIF


Gość rochu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rochu

(Konto usunięte)

Od pewnego czasu poróciłem do prób zasilania zewnętrznego lampowego przetwornika.

Sygnał cyfrowy jest wyprowadzony z karty RME Digi 96/8 przez SPDIF.

Efekt jest generalnie zadowalający nie mniej nie dokońca ten dzwięk mi pasuje z racji występujacyh od czasu do czasu wyostrzeń na niektórych damskich wokalach a także pewnej delikatnej niestabilności sceny pojawiającej sie przy niektórych realizacjach płyt.

Przerzuciłem nieco kart dzwiekowych w ostatnich dwóch latach ale nigdy nie badałem ich zachowania pod kątem wyprowadzanego sygnału cyfrowego, no może za wyjatkiem Emu 1820m ale tu nie mam jej w domu więc nie idzie jej porównac do RME.

 

Może mielibyście sugestie co do karty która dawałaby najlepszy jakościowo sygnał cyfrowy dla zewnętrznego przetwornika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyj resamplera ... w foobar ustaw upsampling na tyle na ile pozwala wyjście SPDIF.

 

Ja mam kartę zintegrowaną Realtek 883 jako transmiter cyfrowy i działa zadziwiająco dobrze ... i to nawet do 192 Khz 24 bit ! Po upsamplingu nie ma wyostrzeń itp. ... mam wrażenie jakby dźwięk nieco złagodniał pomimo że rozdzielczość pozostała bez zmian (to nadal 44,1K 16 bit tyle że upsamplowane do 192K 24 bit).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyjście cyfrowe może przekazywać gorszej lub lepszej jakości dźwięk? Przecież to wyjście ma właśnie za zadanie przekazać dźwięk w niezmienionej formie z komputera do odbiornika i tam dopiero następuje przetwarzanie sygnału cyfrowego.

Toż to nie analog...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już było wałkowane wielokrotnie, niby skąd się biorą różnice w brzmieniu transportów cd czy też kabli cyfrowych (nie mówiąc już o platformach pod owe transporty). cyfra cyfrze nie równa, a bity są lepsze i gorsze. haha

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vadit, 26 Lip 2008, 13:14

 

>To wyjście cyfrowe może przekazywać gorszej lub lepszej jakości dźwięk? Przecież to wyjście ma

>właśnie za zadanie przekazać dźwięk w niezmienionej formie z komputera do odbiornika i tam dopiero

>następuje przetwarzanie sygnału cyfrowego.

>Toż to nie analog...

 

Jedno wyjście potrafi pracować poprawnie do 48 Khz i 20 bit a inne do 192 Khz i 24 bit.

 

Jest jeszcze coś takiego jak jitter który podobno może być słyszalny przy parametrach 44,1k i 16 bit ... ale nie może być słyszalny przy 192 khz 24 bit (automagicznie ew. jitter przy wyższej częstot. transmisji maleje ... aż do poziomu pomijalnego)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kyle, 26 Lip 2008, 15:53

 

>... ale nie może być słyszalny przy 192 khz 24 bit (automagicznie ew. jitter przy wyższej częstot.

>transmisji maleje ... aż do poziomu pomijalnego)

 

ciekawa teoria - czym ją podeprzesz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rochu

(Konto usunięte)

Różnica pomiędzy wyjsciem SPDIF na mojej płycie Asus P5B a RME jest spora.

Asus nie ma tej szczegółowości którą ma RME, dzwiek jest mniej przestrzenny.

Próbowałem z upsamplowaniem ale w przypadku obydwu kart nie był to najlepszy wybór (cały czas mówię o wyjsciu cyfrowym).

Skoro przy upsamplingu jestem. Mam w domu najnowszy DAC Stelmacha z wejściem na USB, i w jego przypadku upsampling 176/24 daje efekt wielce przyjemny i obiecujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardziej fachowe źródło niestety nie mogę dogrzebać się do linku. Ale może spróbuję inaczej i swoimi słowami ale prościej - im większa ilość danych przesyłanych na sek. tym możliwy jitter jest krótszy/mniejszy (przy większym bitrate "czas trwania pojedynczego bitu" jest krótszy więc możliwe przesunięcie zbocza musi się mieścić w krótszym przedziale czasowym).

 

Można też zacytować wikipedię :

 

"

Jitter są to szybkozmienne fluktuacje fazy, czyli takie których częstotliwość jest powyżej 10 Hz. Jednostką miary tych fluktuacji jest odstęp jednostkowy UI (ang. Unit Interval), który równa się szerokości jednego bitu w danym strumieniu transmisyjnym. I tak np. dla strumienia o przepustowości 2,048 Mbit/s, jeden UI wynosi 488 ns, a dla 155,52 Mbit/s UI = 6,43 ns.

"

 

ps. przy 192 Khz 24 bit mamy do czynienia z kilkoma jak nie kilkunastoma Mbit danych / sek. Surowe dane audio przy stereo 192k/24bit to 9,216 Mbit/s ... a do tego dochodzą dodatkowe bity ramki standardu SPDIF, więc będzie ponad 10 Mbit/s = max czas [jeśli dobrze liczę] powinien być mniejszy od 100 ns

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gęstość upakowania danych nie ma korelacji z jitterem - można mieć 44100/16 z mniejszym jitterem niż 192000/24 - wszystko zależy od zegara - wyższe timingi narzucają większy rygor na ten parametr ale samo podniesienie czestotliwości nie zmniejsza jiteru samo z siebie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

josef, 27 Lip 2008, 22:17

>gęstość upakowania danych nie ma korelacji z jitterem

 

No jak to nie ma ? Większa przepustowość zmniejsza max możliwy jitter.

 

josef, 27 Lip 2008, 22:17

>można mieć 44100/16 z mniejszym jitterem

>niż 192000/24 - wszystko zależy od zegara

 

Oczywiście.

 

josef, 27 Lip 2008, 22:17

>ale samo podniesienie czestotliwości nie zmniejsza jiteru samo z siebie

Jeśli przy 44,1k 16bit będziesz miał średni jitter powiedzmy 250 ns to po zwiększeniu próbkowania do 192K 24 bit jitter nie może być większy niż 100 ns (nawet 100 ns nie może mieć) - więc zmniejsza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiesz o co mi chodzi - to czy karta aktualnie wypluwa 44100/1 czy 192000/24 nie powoduje zmniejszenie jitteru - cały czas chodzi w oparciu o ten sam generator (PLL) - w obu przypadkach jest taki sam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

josef, 27 Lip 2008, 23:41

 

>nie rozumiesz o co mi chodzi - to czy karta aktualnie wypluwa 44100/1 czy 192000/24 nie powoduje

>zmniejszenie jitteru - cały czas chodzi w oparciu o ten sam generator (PLL) - w obu przypadkach jest

>taki sam

 

Czyli? Jitter danego układu jest zawsze stały niezależnie od trybu? W takim razie model z max próbkowaniem 192K 24 bit nigdy nie może mieć jittera większego od kilkudziesięciu ms .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>próbkowaniem 192K 24 bit nigdy nie może mieć jittera większego od kilkudziesięciu ms .

 

 

k.... ...cze :P tak to jest jak się pisze późno ... oczywiście miało być ns

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specyfikacja SPDIF przewiduje max jitter na poziomie 1 czy 2 ns - ale tak duży jitter to kaszana - zazwyczaj są to dziesiątki lub setki ps dla dobrych transportów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rochu

(Konto usunięte)

A ja słysze głośno i wyraźnie różnicę pomiędzy coax RME, integrą na Asusie, coaxialem w Audionote CD 3.1 i transportem CD PS Audio.

I to na różnych DAC-ach i na różnych kablach.

Mało tego w zalezności od konfiguracji samego peceta charakter dzwięku jaki idzie na coaxialu do DAC-a także się zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rochu, 28 Lip 2008, 10:22

 

>A ja słysze głośno i wyraźnie różnicę pomiędzy coax RME, integrą na Asusie, coaxialem w Audionote

>CD 3.1 i transportem CD PS Audio.

>I to na różnych DAC-ach i na różnych kablach.

 

Te różnice, które słyszysz niekoniecznie mają coś wspólnego z jakością wyjsć cyfrowych ( czyli z poziomem jitteru jak rozumiem). Za dużo tu różnych czynników. Piszesz o swoich subiektywnych preferencjach - skąd wiesz, że nie spodoba ci się bardziej brzmienie z większym jitterem, a nie z mniejszym?

 

>Mało tego w zalezności od konfiguracji samego peceta charakter dzwięku jaki idzie na coaxialu do

>DAC-a także się zmienia.

 

No własnie, znacznie większe znaczenie mają użyte pluginy, resampling itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

josef, 28 Lip 2008, 09:05

 

>specyfikacja SPDIF przewiduje max jitter na poziomie 1 czy 2 ns - ale tak duży jitter to kaszana -

>zazwyczaj są to dziesiątki lub setki ps dla dobrych transportów

 

Hmmm - a chyba ktoś kto to badał i mierzył pisał że da się usłyszeć (jest to możliwe) jitter od 200 ns w górę ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rochu, 28 Lip 2008, 10:22

 

>A ja słysze głośno i wyraźnie różnicę pomiędzy coax RME, integrą na Asusie, coaxialem w Audionote

>CD 3.1 i transportem CD PS Audio.

>I to na różnych DAC-ach i na różnych kablach.

>Mało tego w zalezności od konfiguracji samego peceta charakter dzwięku jaki idzie na coaxialu do

>DAC-a także się zmienia.

 

 

Ja podobnie jak kolega ostawiał bym raczej sterowniki itp. a nie samą jakość wyjść cyfrowych (np. jak coś przechodzi przez mikser winzgrozy XP to jest downsamplowane do 16 bit 48K ... nie wiem czy któryś service pack to poprawił)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rochu

(Konto usunięte)

Padło pytanie o uzywany setup.

Mówimy o wyjsciu cyfrowym coax.

Uzywam obecnie P5B, Intel E4300, XP, RME, Foobar, ASIO, od czasu do czasu włączam upsampling przez SRC na 88,2 kHz, włączone podstawowe tweaki opisane w The Art of Building.., trudno mi w tym momencie wszystko wymienić.

RME mam prawie rok i od samego początku miałem takie odczucia co do SPDIF jak opisałem powyżej. Na wyjściach analogowych nie mam zastrzeżeń co do jakości sygnału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w temacie spdif - wydaje się logiczne, że im więcej próbek i bitów, tym lepiej sobie DAC odtworzy częstotliwość i uśredni błędy, więc warto puszczać nawet 192/24 o ile się da.

Ale to spekulacje, osobiście nie słyszę jittera, słucham umiarkowanie głośno, tak że sygnały < -60 dB raczej nie ruszają membranami głośników u mnie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trends USB Audio DAC UD-10

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To jest podobno świetny transport.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry transport z komputera do DAC-a, to karta muzyczna Audiophile 24/96.

 

Fragment recenzji z Xbitz:

 

"I failed to test the digital interfaces by connecting the input and output. But I managed to test the output separately using the Waveterminal 2496 and enabling synchronization taken from the input S/PDIF stream, and the results were excellent, just bit-to-bit precision!. It's obvious that the high scores are on the account of the separate transceiver chip CS8427."

 

Jest to jedna z niewielu kart, która posiada osobny chip do transmisji cyfrowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

"Bardzo dobry transport z komputera do DAC-a, to karta muzyczna Audiophile 24/96"

 

Od około dwóch tygodni testuję tę kartę u siebie.

Bardzo fajny sprzęcik. Wyjście spdif jest bit-perfect (sprawdzone za pomocą sygnału dts), karta wysyła bezproblemowo 88,2 i 96kHz (sprawdzone). Ważną zaletą jest "lekki" sterownik, którego instalka zajmuje zaledwie ok. 5MB.

Dodatkowo dobrze o samej karcie, jak i o sterownikach do niej, świadczy fakt, że jakiekolwiek regulacje głośności w mikserze i panelu sterowania karty nie wpływają na głośność sygnału wypuszczanego przez spdif. Czyli karta i sterownik faktycznie nic nie "mieszają" w sygnale.

 

Na pierwszym screenie widać okno konfiguracji spdif w M-Audio. Jak widać, w odróżnieniu od karty Creative (drugi screen) nie ma możliwości konfiguracji stałej częstotliwości próbkowania na wyjściu cyfrowym. Po prostu karta co dostaje, to podaje dalej. I tak właśnie powinno być :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-2580-100007689 1219238624_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nedj

 

Obawiam że się się mylisz co do braku możliwości wyboru częstotliwości po wyjściu SPDIF.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. dla pliku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) na realtek 883 musiałem wybrać 24 bit 44,1K aby było poprawne przekazanie.

 

 

 

rbej, 20 Sie 2008, 20:26

 

>Nedj

>

>Obawiam że się się mylisz co do braku możliwości wyboru częstotliwości po wyjściu SPDIF.

 

 

Tam widzę można ustawić próbkowanie wewnętrzne ale nie taktowanie spdif ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> rbej

"Obawiam że się się mylisz co do braku możliwości wyboru częstotliwości po wyjściu SPDIF."

 

Zauważ, że "S/PDIF Sample Rate" jest nieustawialny i dostosowuje się automatycznie do rodzaju odtwarzanego pliku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.