Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  716 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Micke 13

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie od wczoraj to próbuje wytłumaczyć że musimy sami do tego dość a stwierdzenie że są normy podpinania fazy w gniazdku co za tym idzie daje nam to pewność bo producent o tym wie itd. jest błędne i nie daje nam pewności ?

W dniu 26.12.2019 o 11:04, Micke 13 napisał:

Obracanie fazy jest już sensowniejsze, pytanie tylko czy jeśli producent urządzenia projektował je by pracowało zgodnie z polaryzacją, a więc np. zamontował w nim gniazdo z bolcem, to czy nie ingerujemy negatywnie w jego parametry elektryczne ? Może domniemana poprawa, czy raczej zmiana, to efekt zniekształceń spowodowanych taką ingerencją. 

aby pracowało zgodni z polaryzacją zamontował bolec????? nie rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Martin.1 napisał:

aby pracowało zgodni z polaryzacją zamontował bolec????? nie rozumiem ?

Może właśnie tak.

Jak producent dał płaską wtyczkę to znaczy mniej więcej: "Podłącz jak Ci się wydaje że jest najlepiej, dajemy Ci wybór, jedną z dwóch możliwości konfiguracji".

Jak dał wtyczkę z bolcem to jakby mówił: "Podłącz tak jak sugerujemy, gdyż uważamy że to jest jedyna i najlepsza konfiguracja".
 

I love the sound of crashing guitars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Micke 13 napisał:

Może właśnie tak.

Jak producent dał płaską wtyczkę to znaczy mniej więcej: "Podłącz jak Ci się wydaje że jest najlepiej, dajemy Ci wybór, jedną z dwóch możliwości konfiguracji".

Jak dał wtyczkę z bolcem to jakby mówił: "Podłącz tak jak sugerujemy, gdyż uważamy że to jest jedyna i najlepsza konfiguracja".

........:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Martin.1 napisał:

właśnie i jak stwierdzasz gdzie podać fazę ?

Na trapezie we wtyczce są oznaczone wyjscia, linia po prawej, proste?! ? oczywiście mierzę próbnikiem... w oryginalnych kablach to zawsze się zgadza, czyli jak zmierzysz raz, to masz już spokój na wieki.

Edytowane przez baksiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie daje rady co z oznaczeń, trapezów, bolców - skoro faza w gniazdku może być podana różnie, proste ?!

Prąd zmienny poczytaj

producent nie wie gdzie masz fazę w gniazdku, musisz sprawdzić oczywiście. Wczoraj pisałeś  o normach i że producent wie co robi i nie trzeba nic sprawdzać co ja sugerowałem. Doczytałeś i teraz zmieniasz zdanie ale to dobrze - czegoś się nauczyłeś ?

22 godziny temu, baksiu napisał:

Co do prawidlowej fazy, to istnieją normy, jeśli się podepnie odpowiednio gniazdko w ścianie, to będzie tak, jak producent chciał.

Twoja wypowiedz od której zaczęła się debata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie doczytalem, tylko tlumacze jak jest u mnie, teraz łopatologicznie: w pojedynczym gniazku z bolcem u góry: faza po lewej, wtedy w kablu typu komputerowego wypada we wtyczce po prawej, czyli zgodnie z oznaczeniami na tymże kablu, jak zdejmiesz obudowę w rotelu, to zobaczysz, ze zgadza się to z kolorami biegnacymi od gniazda w tylnej ściance klocka, więc jest tak, jak producent chciał. Tylko tyle i aż tyle. Dalsze rozkminy już mnie nie interesują. Jeśli masz na odwrót, to nic się nie dzieje, do puki we wszystkich klockach masz tak podpięte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tłumacz mi łopatologicznie bo nie ma takiej potrzeby.  Pisałeś że są normy wg których się podpina w gniazdku fazę i co za tym idzie producent wie gdzie będzie. Molo1 który ma z pewnością bardzo dużą wiedzę także zakwestionował że nie ma żelaznych norm o których Ty zacząłeś. Ja od początku piszę że trzeba sobie samemu sprawdzić/zmierzysz co Ty chciałeś podważyć normą o której nie masz pojęcia i jej nie widziałeś. Przeczytaj od początku co ja pisałem. Zakręciłeś się troszkę. Pozdrawiam

?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, baksiu napisał:

chyba gdzieś to jest zapisane w wytycznych, tak samo w przypadku opraw do żarówek- goracy drut jest w stopce, a zimny w kolnierzu z gwintem, tak samo włącznik powinien rozlaczac przewód gorący.

Tak, wytyczne określa projektant instalacji w części opisowej projektu instalacji, nie słyszałem też o żadnej normie z tą stopką i kołnierzem w oprawce żarówki (przynajmniej nie instalacjach "cywilnych"). Ale znowu rzadko kto kupuje projekt domu z projektem instalacji i ostatecznie instalacja elektryczna jest wynikiem fantazji elektryka na temat oczekiwań inwestora. Jest tylko norma mówiąca o tym, że wszelkie wyłączniki i odłączniki (w tym zabezpieczenia) muszą odłączać fazę roboczą, by po wyłączeniu odbiornika nie było na nim napięcia. I tu wracamy do podłączania fazy na wyłącznik, a nie na trafo w urządzeniu RTV.

5 godzin temu, baksiu napisał:

nie różnią sięjakością od pojedynczch, puszki mam specjalnie 2x głębsze, by wszystko się wygodnie mieściło, przewody oczywiście 2,5mm

Tak są oczywiście do tego specjalne głębokie puszki, ale znowu żadna norma nie mówi o tym, że jak łączysz punkt-punkt, to musisz stosować głębokie puszki... jest tylko mowa o tym, że gniazda występujące np. w łazience muszą mieć specjalne gumy uszczelniające między puszką, a samym gniazdem zapobiegające zalaniu przez ściekającą wodę po kafelkach (lub wyciekaniu spod niego wody pod napięciem) oraz że nie wolno stosować puszek łączeniowych wewnątrz łazienki (a co za tym idzie, teoretycznie łączenie punkt-punkt przy większej liczbie gniazd w łazience też nie jest prawidłowe, oczywiście pomijam tu fakt, że pralka i suszarka powinny mieć w ogóle wydzielone obwody).
I owszem - gniazda pojedyncze różnią się jakością od podwójnych, choćby przez fakt, że w podwójnych śruby przyłączeniowe masz z reguły z boku gniazda i jak wkładasz do niego dwa przewody, to dokręcając śrubę, jeden przewód śruba "wciąga" a drugi "wypycha", natomiast w pojedynczym jak śruby masz z tyłu, to wkładając końcówki zgodnie z ruchem wskazówek zegara oba przewody będą wciąganie podczas dokręcania, a jeśli śruby są od dołu/góry gniazda to są wyposażone w kwadratowe podkładki zapobiegające temu (czego w podwójnych gniazdach najczęściej brakuje ze wglądu na ograniczone miejsce na styki). Już nie wspominając o tym, że często wspólne styki dla górnego i dolnego gniazda poruszają się podczas wkładania i wyjmowania wtyczek jak kołyska z punktem obrotu zbliżonym do śruby styku, co może powodować regularne odkręcanie się nieruchomych, sztywno upchanych przewodów pod gniazdem (ich zapas powinien być taki, by można było wyciągnąć podłączone gniazdo na co najmniej 10cm od ściany). Tu też projektanci wymyślają w opisówce niesamowicie uprzykrzające życie monterom rozwiązania, typu niecięte kable na obwodzie (odizolowuje się "pętelkę" na przewodzie i wkłada ją pod śrubę i na całej linii przewód jest cały) by pomiary wyszły fest nawet z gównianymi gniazdami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, nie ma obowiązujących norm w PL, w Niemczech i wielu krajach, gdzie stosuje się wtyczki schuco w ogóle można wpinac wtyczkę dowolnie, też brak więc norm... co do jakości gniazd podwójnych, to zależy od producenta, aż zajrzałem do moich i jedne i drugie budzą zaufanie...

20191227_163319.jpg

20191227_163159.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, baksiu napisał:

dla instalacji 2,5mm pobory końcówki o mocy znamionowej 900W to bułka z masłem.

Dla wielożyłowego przewodu miedzianego o przekroju 2,5mm2 obciążalność długotrwała to niecałe 20A w instalacji podtynkowej, co daje nam maks 4600W mocy - czyli mając takiego Krella klasie A z trafem o mocy pewnie powyżej 2500W, podłączywszy sobie odkurzacz 1600W, czy tam żelazko 1500W, na tym samym obwodzie (a umówmy się - mało kto ma w domu wydzielony obwód do audio?), może się zdarzyć, że ją czasowo przekroczymy, ale prędzej wywali bezpiecznik, bo normą są bezpieczniki 16A na obwodach gniazd wtyczkowych. Inna sprawa, ile tak naprawę taki Krell pobiera mocy, bo przecież standardowy wtyk IEC w który jest wyposażony ma maksymalną obciążalność 16A - na pewno mając dwa monobloki MDA-300 warto się zastanowić nad wydzielonym obwodem (najlepiej z innej fazy niż pre i źródło ? ), ale wątpię by zagrzały one przewód miedziany 2,5mm2. Najlepsze akcje są na budowach, gdzie czasem "drzewo przedłużaczy" z RB-tki (na której czasami są powkładane przez rozdzielacze w wyniku braku odpowiedniej ilości gniazd) przybiera niewyobrażalne rozmiary i czasami przez przewód 3x 0,75mm2 zanurzony w błocie podłączonych jest kilkanaście urządzań o mocy z przedziału 500-1500W, a sam przewód jest lekko ciepły, jedynie wtyczka i gniazdo na rozdzielni się wypalają od słabego zestyku, aż dym leci ? 

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, baksiu napisał:

20191227_163319.jpg

20191227_163159.jpg

Tu akurat widać, że śruby od zacisków masz od frontu, więc teoretycznie pewnie z tyłu masz w obydwu przypadkach kwadratową nakrętkę dociskającą żyły (oprócz śruby bolca w pojedynczym, gdzie widać "umęczoną" żyłę od "wypychania"), ale akurat to najrzadsze rozwiązanie w czasach dzisiejszej tandety. Dojrzałem jednak, że w obydwu gniazdach masz niebieską żyłę z lewej.

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mol01 napisał:

Tu akurat widać, że śruby od zacisków masz od frontu, więc teoretycznie pewnie z tyłu masz w obydwu przypadkach kwadratową nakrętkę dociskającą żyły (oprócz śruby bolca w pojedynczym, gdzie widać "umęczoną" żyłę od "wypychania"), ale akurat to najrzadsze rozwiązanie w czasach dzisiejszej tandety. Dojrzałem jednak, że w obydwu gniazdach masz niebieską żyłę z lewej.

Ale ty masz oko! To gniazdka w kuchni, które sam przerabialem, więc podłączyłem byle jak, mikserowi to wszystko jedno ? W wypadku gniazda podwójnego mamy w takim razie lepsze przyłącze uziemienia... w dodatku płytki wyglądają solidniej, nie widać mega oszczędności. Model to ospel impresja, więc podstawowe w ofercie, nie licząc pojedynczej budżetówki z frontem bez ramki, miałem z takimi do czynienia i jakość tejże jest dramatyczna, tak jak wygląd, zwlaszcza po kilku latach, takie gniazda widzę u Mike 13 i zalecam zmianę, zwłaszcza przy tak poważnej końcówce, no i nadal jestem zdania, ze lepsza jest multiplikacja dobrych gniazd w scianie, niż używanie listew wielowtykowych, mając otwornicę z wiertłem koronowym, odkurzacz i wiertarkę, to chwila roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, baksiu napisał:

W wypadku gniazda podwójnego mamy w takim razie lepsze przyłącze uziemienia...

No w tym akurat przypadku tak, choć nadal kręcąc śrubę od przodu nie widzisz co się dzieje z żyłami z tyłu w podwójnym, a w pojedynczym już tak. Ogólnie, dla kogoś czytającego takie wywody może się to wydawać wyssanymi z palca pierdołami, ale jak już sobie wyobrazić montera na budowie w okresie białego montażu, nie daj boże zimą bez uruchomionego ogrzewania w budynku, kręcącego drugi tydzień któreś-set tam gniazdo, gdzie ma odciski na dłoni od śrubokręta, a kable od zimna są sztywne jak ze stali to już byle drobnostka konstrukcyjna robi diametralną różnicę, a ta odbija się na jakości wykonania takiego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mol01 napisał:

Dla wielożyłowego przewodu miedzianego o przekroju 2,5mm2 obciążalność długotrwała to niecałe 20A w instalacji podtynkowej, co daje nam maks 4600W mocy - czyli mając takiego Krella klasie A z trafem o mocy pewnie powyżej 2500W, podłączywszy sobie odkurzacz 1600W, czy tam żelazko 1500W, na tym samym obwodzie (a umówmy się - mało kto ma w domu wydzielony obwód do audio?), może się zdarzyć, że ją czasowo przekroczymy, ale prędzej wywali bezpiecznik, bo normą są bezpieczniki 16A na obwodach gniazd wtyczkowych. Inna sprawa, ile tak naprawę taki Krell pobiera mocy, bo przecież standardowy wtyk IEC w który jest wyposażony ma maksymalną obciążalność 16A - na pewno mając dwa monobloki MDA-300 warto się zastanowić nad wydzielonym obwodem (najlepiej z innej fazy niż pre i źródło ? ), ale wątpię by zagrzały one przewód miedziany 2,5mm2. 

Ok, to taka sytuacja:

Mam wydzieloną linię do audio na osobnej fazie. Pion, czyli kabel który idzie od rozgałęźnika faz w piwnicy do mnie na górę ma 6mm (od skrzynki elektrycznej za płotem do piwnicy jest z tego co pamiętam jeszcze grubszy, chyba 8mm). Następnie mam bezpiecznik 16A, od którego idzie poziom, czyli już bezpośrednio do tych dwóch białych gniazdek podwójnych, kabel 4mm.

... wczoraj podczas słuchania (nie włączania sprzętu, tylko w środku słuchania muzyki) wywaliło mi bezpiecznik (ten 16A). 

Pytanie: Czy przekroczyłem obciążenie dla jednej fazy, bo choć jest ona tylko dla audio to przecież mam tu podłączone poza Krellem również aktywnego suba (on bierze najwięcej na drugim miejscu), pre i DACa ? 

Aha, jeszcze:

Do tej pory, w sumie kilka dni już słucham, wywaliło tak dwa razy. Raz nie jestem pewny, albo podczas wyłączania albo włączania (nie sprawdziłem, skapłem się na następny dzień jak chciałem włączyć sprzęt, że bezpiecznik jest wywalony). Oraz ten drugi raz dosłownie w środku pierwszego, słuchanego tego dnia albumu, później było ok, nic nie wywalało, a słuchałem jeszcze z 3 godz. 

Edytowane przez Micke 13

I love the sound of crashing guitars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Micke 13 napisał:

Mam wydzieloną linię do audio na osobnej fazie. Pion, czyli kabel który idzie od rozgałęźnika faz w piwnicy do mnie na górę ma 6mm (od skrzynki elektrycznej za płotem do piwnicy jest z tego co pamiętam jeszcze grubszy, chyba 8mm). Następnie mam bezpiecznik 16A, od którego idzie poziom, czyli już bezpośrednio do tych dwóch białych gniazdek podwójnych, kabel 4mm.

... wczoraj podczas słuchania (nie włączania sprzętu, tylko w środku słuchania muzyki) wywaliło mi bezpiecznik (ten 16A). 

Ale rozumiem, że od tego "pionu", nie odchodzą jeszcze jakieś inne "poziomy" na piętrze? Niema czegoś takiego, jak 8mm2 - większy od 6mm2 jest 10mm2 - bez względu, czy miedziany, czy aluminiowy. Tak czy inaczej, na pewno nie jest to wynik spadku napięć przy takich zawyżonych przekrojach. Jak wywala 16A bezpiecznik, to wychodzi na to, że zestaw audio przekracza pobór 16A*230V=3680W, więc wszystko zależy od tego, ile mocy pobiera sub, bo DAC + pre to pewnie poniżej 50W... Jeśli sub nie przekracza 1000W poboru, to może oznaczać, że kondy w zasilaczu mają upływność, ale nie mam pojęcia ile ten KSA-200A ma poboru? Jak założysz bezpiecznik 20A i nadal będzie wywalać, to zainteresował bym się kondami, ale najpierw poszukaj info/zmierz, jaką moc/prąd pobiera ten Krell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mol01 napisał:

Ale rozumiem, że od tego "pionu", nie odchodzą jeszcze jakieś inne "poziomy" na piętrze? Niema czegoś takiego, jak 8mm2 - większy od 6mm2 jest 10mm2 - bez względu, czy miedziany, czy aluminiowy. Tak czy inaczej, na pewno nie jest to wynik spadku napięć przy takich zawyżonych przekrojach. Jak wywala 16A bezpiecznik, to wychodzi na to, że zestaw audio przekracza pobór 16A*230V=3680W, więc wszystko zależy od tego, ile mocy pobiera sub, bo DAC + pre to pewnie poniżej 50W... Jeśli sub nie przekracza 1000W poboru, to może oznaczać, że kondy w zasilaczu mają upływność, ale nie mam pojęcia ile ten KSA-200A ma poboru? Jak założysz bezpiecznik 20A i nadal będzie wywalać, to zainteresował bym się kondami, ale najpierw poszukaj info/zmierz, jaką moc/prąd pobiera ten Krell.

A więc jest 10mm, bo na stówę więcej niż 6mm. Wszystko miedź. Właśnie dlatego zakładaliśmy nową instalację, wymienialiśmy aluminiową na miedzianą. Od skrzynki za płotem była ta solidna miedź 10mm, zaś cały dom bym w 1,5mm aluminium i to było wymieniane na pion 6mm, linia audio 4mm, reszta 2,5mm (oświetlenie tylko z tego co pamiętam zostało na tym aluminium, bo już nie chciało nam się pruć sufitów).

Jak zakładaliśmy instalację z kumplem elektrykiem, to do moich gniazdek audio miała iść osobno cała jedna faza i nic innego, dwie pozostałe fazy już były rozłożone na resztę domku... Jednak ostatnio zauważyłem że ojciec coś kombinował przy instalacji na dole (mieszkam w domku dwu-piętrowym, pierwsze zajmują rodzice, drugie ja), musiałbym sprawdzić czy przypadkiem nie wpiął czegoś w moją fazę. Teraz o tym pomyślałem bo przecież indukcję zakładał na dole, a indukcja też z tego co kojarzę powinna być na oddzielnej fazie. Może świadomie lub nie wpiął się w moją, choć do tego celu musiałby przecinać ten 6mm kabel by go dołączyć do swojej centralki bezpieczników, a wątpię by mu się chciało (no ale nie mogę tego wykluczyć).

Jeśli chodzi o pobór, to tutaj coś znalazłem, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jestem raczej laikiem w sprawach elektrycznych:

900W bieg jałowy

https://www.diyaudio.com/forums/solid-state/291507-krell-ksa-200b-bias.html

 

I love the sound of crashing guitars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Micke 13 napisał:

Tu chyba mowa o mocy cieplnej (stratach mocy) wydzielanej przez tranzystory na radiator... Przyjmując, że sprawność wzmacniacza w klasie A wynosi od kilku do kilkunastu procent, to nawet przy 15% sprawności wychodzi ok. 900W/85%=1060W łącznie z "mocą użytkową" (co też średnio się kalkuluje, bo wzmak niema 160W mocy). Ja bym założył na odwrót - skoro wzmak ma te 200W w klasie A przyjmijmy, że ma powiedzmy 5% sprawności i mamy 200W/5%=4000W mocy pobieranej (tyle powinien wydać zasilacz, a wiadomo, że on też ma straty własne, więc pobrać musi nieco więcej) i tu już może 16A bezpiecznik nie wystarczać... Właśnie sobie przypomniałem, że gdzieś kiedyś czytałem o 4,5kW trafie w Krellu...

Indukcje często są 3-fazowe (choć konkretnie to blaty korzystają tylko z napięcia międzyfazowego 2 faz), więc ojciec musiałby pociągnąć z piwnicy wszystkie 3 fazy od tego "rozgałęźnika faz", a nawet jeśli kuchnia byłaby jednofazowa i rozciąłby ten Twój przewód, to byłoby przed tym Twoim 16A zabezpieczeniem na piętrze i nic by to nie wpływało na jego działanie. Jak zza tego 16A bezpiecznika masz tylko te dwa "gniazda do audio", to tylko to co jest zasilane z tych dwóch gniazd na niego wpływa i nawet jeśli masz z tego 6mm "pionu" podłączonych więcej "poziomów" z oddzielnymi zabezpieczeniami, to przy tym przekroju żyły, nawet jak byś tam miał spawarkę i betoniarkę w pokoju, to powinno śmigać bezstresowo, o ile w piwnicy nie masz zabezpieczenia 25A, które odłączyłoby cały pion/dom.

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Micke 13 napisał:

To rzeczywiście niezła farelka z tego Krella, jak dwa kanały generują 1800W ciepła ?

Jak będziesz często słuchał, to się nie zdziw, jak dostaniesz 3x większy rachunek za prąd niż dotychczas ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, mol01 napisał:

przekroju żyły, nawet jak byś tam miał spawarkę i betoniarkę w pokoju, to powinno śmigać bezstresowo, o ile w piwnicy nie masz zabezpieczenia 25A, które odłączyłoby cały pion/do

Jak będzie dalej wywalać bezpiecznik,  ja bym sprawdził najpierw pobór na zasilaniu. Potem styki w gniazdach i dokrecenie przewodów. Każdy luz powoduje wzrost obciążenia. 

Dla ortodoksów proponuje gniazda 

 

i-pce-gniazdo-tablicowe-proste-3p-32a-230v-ip44-niebieskie-323-6p.jpg.webp

?

"A na całe Kargulowe plemię i pole spuść, dobry Panie, wszystkie plagi egipskie. Tylko się nie pomyl i nas, Pawlaków, sąsiadów Kargulowych, nie doświadczaj, bo my się swojej miedzy trzymamy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, klecha napisał:

ja bym sprawdził najpierw pobór na zasilaniu. Potem styki w gniazdach i dokrecenie przewodów.

Ja założyłem, że instacja jest wykonana zgodnie ze sztuką i niema tam co dokręcać, skoro to nowa część zbudowana wyłącznie pod audio, zresztą chwilowy wzrost prądu ze względu na spadek napięcia od słabych styków nie spowowoduje wywalania bezpiecznika. Pisałem tu już o dymiących gniazdach na rozdzielnicach budowlanych i jakoś bezpieczników tam nie wywalało - co prawda, niema w nich 16A bezpieczników, ale też i warunki obciążeniowe są inne. A jak doczytasz, cały czas próbujemy oszacować, jaką moc pobiera KSA-200B + sub, bo Krell nigdzie tego nie podaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Micke 13 napisał:

Ja tu nie widzę nic odkrywczego - każda nadprądówka działa w oparciu o pole magnetyczne i cewkę nawiniętą (a jakże) GRUBYM DRUTEM (a precyzyjnie przekładnik Ferrantiego, ale Twórca opisu chyba nie zbytnio wiedział, jak zaskoczyć klienta "odkryczo brzmiącą terminologią fachową") oraz większość styków roboczych w urządzeniach pracujących pod obciążeniem jest SREBRZONYCH w celu poprawy zestyku. I nie trzeba kupować audiofilskiego bezpiecznika, by był o charakterystyce C (zwłocznej) oraz akceptował widełki (a konkretnie miał gniazdo do listwy grzebieniowej). Tylko ten olej hydrauliczy o odpowiedniej gęstości mnie zaskoczył, ale domniemam, że chodzi o swego rodzaju absorber zapobiegający głośnemu pstrykaniu podczas zadziałania, bo o olejową komorę wygaszeniową wokół styków bym tego ustrojstwa nie podejrzewał. Jak chcesz mieć audiofilskie zasilanie po całości to proszę bardzo, ale mi by było szkoda na to kasy - wolałbym już kupić ochronniki przeciwprzepięciowe, żeby zabezpieczyć nie tani sprzęt na wypadek przepięć...

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mol01 napisał:

Ja założyłem, że instacja jest wykonana zgodnie ze sztuką i niema tam co dokręcać, skoro to nowa część zbudowana wyłącznie pod audio, zresztą chwilowy wzrost prądu ze względu na spadek napięcia od słabych styków nie spowowoduje wywalania bezpiecznika. Pisałem tu już o dymiących

Bardziej mi chodziło o sprawdzenie czy nie ma jakiegoś innego obciążenia (odbiornika ) na linii.

Niedokrecony neutralny potrafi narobić niezłych  szkód. 

2 godziny temu, mol01 napisał:

ak doczytasz, cały czas próbujemy oszacować, jaką moc pobiera KSA-200B + sub, bo

Cęgi do ręki i masz wynik.

"A na całe Kargulowe plemię i pole spuść, dobry Panie, wszystkie plagi egipskie. Tylko się nie pomyl i nas, Pawlaków, sąsiadów Kargulowych, nie doświadczaj, bo my się swojej miedzy trzymamy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, klecha napisał:

i-pce-gniazdo-tablicowe-proste-3p-32a-230v-ip44-niebieskie-323-6p.jpg.webp 10.74 kB · 6 pobrań

Ha-ha, dopiero teraz to odpaliłem na kompie - trzeba by mufy pozarabiań na kablach od sprzętu ?

Porównywałeś w końcu te T+A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mol01 napisał:

orównywałeś w końcu te T+A?

Tak. TB już sprzedane. Faktycznie czysta TL gra lepiej. W nowym roku jadę na zachód to sobie coś wynajdę. 

Porównanie TAL130 i TB140

 

20191128_190250 (Copy).jpg

Edytowane przez klecha

"A na całe Kargulowe plemię i pole spuść, dobry Panie, wszystkie plagi egipskie. Tylko się nie pomyl i nas, Pawlaków, sąsiadów Kargulowych, nie doświadczaj, bo my się swojej miedzy trzymamy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było tak źle, na razie zostaję przy niemiaszkach. Muszę jeszcze parę modeli przesłuchać. 

Jakby co, chętnie kupię RB-990BX

"A na całe Kargulowe plemię i pole spuść, dobry Panie, wszystkie plagi egipskie. Tylko się nie pomyl i nas, Pawlaków, sąsiadów Kargulowych, nie doświadczaj, bo my się swojej miedzy trzymamy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zakupiłem sobie nie dawno Rotela Ra985BX.Stan wizualny perfect.Ale odkryłem pewną wadę, a mianowicie nie działa prawidłowo potencjometr przy przełączniku TONE OFF,TONE ON - trzeba nim nie raz trochę "poruchać" żeby działał prawidłowo,nie zawsze ale czasem się zdarza.Przerywa wtedy na jednym kanale.Czy to się jakoś czyści /znaczy ten przełącznik/ czy trzeba go wymienić ?

I druga sprawa.Używam też nieraz tego Rotela jako końcówkę mocy.Wyjmuję zworki z tyłu podłączam kable sygnałowe pod wejścia MAIN IN i działa jest ok. A tak z ciekawości chciałem podłączyć też pod niego suba i podpinam się kablami pod wyjście PRE OUT i nic,sub nie działa,tak jakby na wyjściu tym nie było wcale sygnału,dziwne,a może ja coś źle robię ? Oczywiście wtedy Rotel pracuje jako końcówka mocy i pod wejścia MAIN IN jest podpięty sygnał. Taki manewr bez problemu robiłem na Roksan Kandy K2 i działało to. Czyżby to jest zepsute ?

A tak poza tym podoba mi się dźwięk tego wzmacniacza i może by pomyśleć o jakimś przeglądzie ,przecież parę lat już ma.Chciałbym na nim trochę jeszcze pograć. Tylko gdzie by się z tym ewentualnie udać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jacek99 napisał:

A tak poza tym podoba mi się dźwięk tego wzmacniacza i może by pomyśleć o jakimś przeglądzie ,przecież parę lat już ma.Chciałbym na nim trochę jeszcze pograć. Tylko gdzie by się z tym ewentualnie udać ?

roteltuning.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek99 napisał:

Czy to się jakoś czyści /znaczy ten przełącznik/ czy trzeba go wymienić ?

Czyści się lub poprawia luty pod nim - standardowa usterka 980/985, wiele razy maglowałem tu ten temat, nie chce mi się kolejny raz pisać elaboratu.
 

Godzinę temu, jacek99 napisał:

A tak z ciekawości chciałem podłączyć też pod niego suba i podpinam się kablami pod wyjście PRE OUT i nic,sub nie działa,tak jakby na wyjściu tym nie było wcale sygnału,dziwne,a może ja coś źle robię ? Oczywiście wtedy Rotel pracuje jako końcówka mocy i pod wejścia MAIN IN jest podpięty sygnał.

Sygnał z MAIN IN nie ma jak wejść na PRE OUT, bo to wejście bezpośrednio na końcówkę mocy, a PRE OUT wyjście z preampa - a na preampie niema sygnału dopóki nie podasz na któreś wejście, więc musiał byś podpiąć źródło i pod MAIN IN i np. pod CD, ale to bez sensu, bo lepiej dać sygnał prosto na suba niż przez preamp jeszcze jednym kablem.

Godzinę temu, jacek99 napisał:

Taki manewr bez problemu robiłem na Roksan Kandy K2 i działało to.

Tam pewnie nie było zworki... a tu niema fizycznego połączenia pre i końcówki bez zworek.

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.