Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  719 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Micke 13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, AiM-TV napisał:

Jakaś porażka z tą aktualizacją A14, po Ethernet nie poszło. RS232-USB zgodnie z instrukcją połączyłem się z urządzeniem. Dałem do wysłania plik z nowym softem, ekran zgasł i koniec, nie wstaje. Jest jakiś wymoszony reset urządzenia, czy serwis?

dlatego nie lubię komputerów, w odtwarzaczu CD nie trzeba aktualizować oprogramowania 😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, AiM-TV napisał:

Dałem do wysłania plik z nowym softem, ekran zgasł i koniec, nie wstaje.

Przy jakichkolwiek aktualizacjach trzeba mieć pewny kabel, najlepiej nim nie ruszać w trakcie operacji i jeśli się nie posiada UPS-a, aktualizować w godzinach szczytu, kiedy raczej niema wyłączeń/przełączeń w sieci energetycznej, bo nawet te milisekundowe, których nie zauważymy gołym okiem, mogą prowadzić do unieruchomienia sprzętu. Jak znam Rotela, to pewnie jest jakaś procedura nadpisania błędnej aktualizacji, ale jest to nowy klocek i pewnie ciężko będzie znaleźć info, jak to zrobić, a druga sprawa, że skoro klocek od początku miał z nią problem, to może ma jakąś wadę kontrolera/pamięci.

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

szkoda, za wystąpił problem z tą aktualizacją, musiał wystąpić jakiś błąd.

Ja podłączyłem po lan i aktualizacja trwała dosłownie z 10 sekund, po tym wzmacniacz sam zrobił reboot i wszystko działa ok.

Tak poza tematem, widzieliście nowe A14 MKII i proponowane ceny?

Chyba nasze obecne w tej cenie są mega dobrymi zakupami:)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
1 godzinę temu, negatyw napisał:

http://highfidelity.pl/news/rotel-a14-mkii-ra-1572-mkii-i-ra-1592-mkii/

6300zł to faktyczne ostro...
Ciekawe, czy się mniej grzeje... 😉

Szkoda, że nie wsadzili płytek tunera/radia internetowego.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A14 mk II ma MQA

T 14 też jest  trochę archaiczny.

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji temperatur wzmacniaczy AB. Co o tym sądzicie? Pytko do forumowych technologów. Sporo kasy, ale może warto?
http://hd-opinie.pl/25053,audio,tap8-z-blockerami-recenzja-listwy-firmy-tomanek-z-systemem-zasilania-w-tle.html
Poza tym, skąd mam wiedzieć gdzie na wtyczce mam przewód fazowy, a gdzie neutralny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, negatyw napisał:

A możesz powiedzieć, dlaczego nie poszło po lan? Kabel z routera miałeś podpięty pod a14, czy inaczej?

miałem wpięty kabel LAN z routera. W menu pokazało mi "connect" oraz IP, DNS, itp. Jednak wchodząc w opcję wyszukiwania aktualizacji po chwili pojawiał się komunikat "failed". Być może router mial jakieś założone ograniczenia i lepiej by poszło bezpośrednie wpięcie, omijając router.

Zgłosiłem już w serwisie, wysyłam i będą sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam światłowód. I ten terminal jest w sobie routerem wi-fi. Ma też 4 porty lan. Jeden z nich (przez listwę ever) leci do a14. Jeśli Twój router jest innym klockiem - musisz na nim sklonować mac adres. Musi być taki, jaki ma Twój punkt dostępowy. Wtedy musi pójść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, negatyw napisał:

Poza tym, skąd mam wiedzieć gdzie na wtyczce mam przewód fazowy, a gdzie neutralny?

W gniazdku faza powinna być we lewej dziurce, a więc patrząc na wtyczkę od przodu bolec po prawo od dziury uziemienia jest fazowy. Ale to się tyczy tylko wtyczek z uziemieniem, w płaskiej już tego tak łatwo nie sprawdzisz - musiał byś sprawdić miernikiem na brzęczku, który bolec dzwoni z głównym bezpiecznikiem lub wyłącznikiem sieciowym (tym całkowicie wyłączającym, nie Standby).

11 godzin temu, negatyw napisał:

Co o tym sądzicie?

Nie chciało mi się czytać, ale myślę, że taka listwa nic nie daje, a już na pewno nie oszczędza prądu jeśli ma wewnątrz jakieś rezystory, które to na pewno generują jakieś obciążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, negatyw napisał:

Czyli taki "wkrętak z neonem" (świeci na fazie bodajże) - mi powie o tym, tak?

Nie, miernik, ewentualnie fazer (taki "szeroki flamaster" z dwoma blaszkami/przyciskami po bokach - jedna służy do sprawdzania fazy jak styk na szczycie "wkrętaka z neonem", druga do sprawdzania ciągłości - piszczy i świeci, jak dotkniesz końcówki i tego przycisku) - sprawdzasz to na odłączonym od sieci sprzęcie. "Wkrętakiem z neonem" możesz sprawdzić to na podłączonym do sieci sprzęcie (czego nie polecam komuś z tak ubogą wiedzą) - jak podłączysz wtyczkę poprawnie to neonówka będzie świecić (lub świecić mocniej) na bezpieczniku i wyłączniku, jak niepoprawnie to nie będzie świecić (lub się tlić). Tym samym jak wiesz (bo np. sobie wcześniej sprawdziłeś neonówką w gniazdku), w której dziurze gniazdka masz fazę, to wiesz który bolec Twojej płaskiej wtyczki jest fazowym, pod warunkiem, że nie masz w sprzęcie odłączanego kabla na dwubolcowym wtyku w kształcie ósemki (często spotykanym np. w Technicsie i telewizorach), którego możesz wpiąć odwrotnie i tym zamienić bolce wtyczki...

Godzinę temu, negatyw napisał:

Co o tym sądzisz, jako praktyk?

Myślę, że buczenie/brzęczenie traf to głównie wpływ prądu przemiennego - ich uzwojenia drżą w takt częstotliwości sieci, a nie od składowej stałej (DC), której się nie da transformować tranformatorem. W takim wypadku DC-blocker myślę, że nic nie pomaga, a już napewno nie zniweluje temperatury generowanej przez stabilizatory w A14. DC-blockery pomagają raczej w przypadku powstawania pętli masy na sprzęcie (kiedy czujesz mrowienie podczas dotykania sprzętu), ale nigdy się nie zagłębiałem w ten temat.

A te "rezystory" w Tomaneku po odczytaniu wartości z pasków mają 0 omów, więc są to zwykłe zwory, które pozwalają prowadzić w pokrętny sposób przeplatający się wężyk L i N przez środek urządzenia - pewnie coś tam jest po drugiej stronie druku patrząc na ilość punktów lutowniczych, ale wątpię w obniżanie temperatury i głośności pracy klocków podłączonych za jego pośrednictwem.

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, negatyw napisał:

Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, ale na rozbieranych zdjęciach A14 mkII widać, że brakuje jednego z grzejących się stabilizatorów w Waszych A14, albo (o zgrozo) został on przesunięty pod "3 piętro" płyteczki z nowym układem DAC-a (bo pod nią niema starego układu, więc powinno być tam wolne miejsce...). A najlepsze, że nad tranzystorami mocy (które też się przecież grzeją) pojawiła się jakaś blacha przymocowana do radiatora, która dodatkowo je dusi 😮

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam obecnie Audiolab 6000A i gra to dla mnie dobrze chociaż brakuje mi jakby ,, większego kopa ,, i trochę więcej detali w górze pasma . Zacząłem   zastanawiać się nad wymianą mojego Audiolaba 6000A na Rotel A14 lub A14MKII . i podpowiedzcie czy A14 zapewni mi to czego oczekuję ? Jeszcze jedno jak w A14 jest ze sceną dżwiękową ? Może jest użytkownik jednego i drugiego wzmacniacza i opisze swoje doświadczenia , będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Eemeryt napisał:

Witam

Posiadam obecnie Audiolab 6000A i gra to dla mnie dobrze chociaż brakuje mi jakby ,, większego kopa ,, i trochę więcej detali w górze pasma . Zacząłem   zastanawiać się nad wymianą mojego Audiolaba 6000A na Rotel A14 lub A14MKII . i podpowiedzcie czy A14 zapewni mi to czego oczekuję ? Jeszcze jedno jak w A14 jest ze sceną dżwiękową ? Może jest użytkownik jednego i drugiego wzmacniacza i opisze swoje doświadczenia , będę wdzięczny.

Witam,

kopa A14 zdecydowanie nie brakuje, ale dużo zależy od kolumn i innych elementów.

Kup sobie po prostu a14 i porównaj, jak zapłacisz dobrą cenę to najwyżej sprzedaż za podobne pieniądze.

Cena mk2 dla mnie jest nieakceptowalna, podobnie jak marantz PM8005/8006, który pierwotnie kosztował poniżej 4000, by później podrożeć do ponad 6000pln.

Chyba szukają naiwnych...

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.