Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-endowe nowości


Elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

A dlaczego tak jest? Na prawdę tego nie wiesz? Po co robi się kolumny Pro? Dla kogo są przeznaczone? Kolumny Pro to warsztat pracy, dla ludzi którzy na tym zarabiają. To jest sprzęt do pracy. Taki produkt musi być bezawaryjny i relatywnie tani. Dlatego koszty są tam kryterium zasadniczym. A jeśli tnie się koszty, to skrzynki też muszą być tanie, a więc nie ma szans na wymyślne obudowy robione na CNC. Można by zapytać dlaczego na Taxi nie jeżdżą Coupé V8 albo Ferrari. No nie jeżdżą z tego samego powodu. Nikt na Taxi nie kupi samochodu za 200 000€, który dodatkowo więcej pali i ma droższy serwis. Najtaniej i najprościej robi się zwykle, proste, kanciaste skrzynki. 

Kazdy moze sobie dorobic do tego filozofie, jaka chce :-)
Ale to w dalszym ciagu nie odpowiada na pytanie, dlaczego Pro radza sobie z ta dyfrakcja.

BTW. Czy zauwazyles ze sa firmy, ktore w najnowszych topowych konstrukcjach powracaja do „skrzynek“? Czyzby im sie ta okragla moda „przejadla“?
Bo samo zjawisko dyfrakcji napewno nie przestalo istniec.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


PS.
U nas na parkingu Taxi stoja same Mercedesy. Mozna by zapytac dlaczego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które to? Większość tego co funkcjonuje na rynku Pro, to są relatywnie niedrogie kolumny. Pro to też estrada, kluby, dyskoteki, nagłaśnianie wesel, sal konferencyjnych itd i nikt tam nie kupi drogich kolumn. A to, że jest też Rey Audio, to fajnie, ale tego się nie widzi tam, gdzie stoją kolumny z rynku Pro.

Czy zbierasz swoje doswiadczenia w disco w remizie strazackiej?

Czy slyszales juz cos takiego i zdajesz sobie sprawe, ile te skrzynki kosztuja?


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_6654.thumb.png.4d7cc77c515658463b822ce4a1fb96cc.pngIMG_6655.thumb.jpg.25a25ad5bab7e83d262172ca14cdc00f.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to wszytskie konstrukcje Audiothlonu były dotąd prostopadłościenne

wg teorii Sylwestra one nie powinny grać w ogóle

poza tym jego odgroda tez jest prostokątna 🙂

JBN ma głosniki wbudowane w ścianę najbardziej płaska i prostokątną jak to mozliwe ,że Sylwestrze pozytywnie oceniles dźwięk jaki u niego usłyszałeś?

Bardzo Cie prosze bys nie wprowadzał ludzi w błąd i nie nazywał zadnej obudowy wolnostojącej antydyfrakcyjną, bo ta głupota przez Ciebie zostanie w ... "narodzie" 🙂

 

ten świat na trzeźwo jest jednak nie do przyjęcia

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, xajas napisał:


Kazdy moze sobie dorobic do tego filozofie, jaka chce 🙂
Ale to w dalszym ciagu nie odpowiada na pytanie, dlaczego Pro radza sobie z ta dyfrakcja.

BTW. Czy zauwazyles ze sa firmy, ktore w najnowszych topowych konstrukcjach powracaja do „skrzynek“? Czyzby im sie ta okragla moda „przejadla“?
Bo samo zjawisko dyfrakcji napewno nie przestalo istniec.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


PS.
U nas na parkingu Taxi stoja same Mercedesy. Mozna by zapytac dlaczego.

Ty w ogóle nie kminisz bluesa...

Super pokazane na KEF-ie co spartolono goniąc za modami kreowanymi nie przez akustyków ale sprzedawców

Popatrz od lewej do prawej...

7 godzin temu, JBN napisał:

Dlatego profesionalne głośniki stydyjne kosztują 100000-300000 $ . 

Chyba kolumny? ale profesjonalizm  dla grupy PRO  ma mało wspólnego z High Endem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

4 godziny temu, xajas napisał:

U nas na parkingu Taxi stoja same Mercedesy. Mozna by zapytac dlaczego.

Na Porche by nie zarobili wożąc tubylców

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakiś standard być musi utrzymany

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, JBN napisał:

Napisałem 300000$ to jest oriętacyjna cena zestawu głośnikowego produkowanego seryjnie .

Orientacyjnie, to które to głośnikowe zestawy studyjne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że się kompletnie nie rozumiemy, a co niektórzy palą głupa. Sławek jeszcze niedawno przy okazji naszej sprawy Ellipticorów, pisał do mnie, że oferta kolumn Audiothlon to zwykle, kanciaste skrzynki i można by lepiej. Czyli sam nie ma dobrego zdania o kanciakach. A teraz staje w obronie kanciastych skrzynek. Śmiech na sali. 

Nigdy nie pisałem, że kanciaste skrzynki grają źle, czy też że nie potrafią zagrać dobrze. Potrafią. Ale w tym samym pokoju, niekanciaste, odpowiednio wyoblone czy też pozałamywane, zagrają lepiej i nawet wiadomo w jakim aspekcie....otóż...w zakresie holografii 3D, głębi sceny i kreacji dalszych planów. Pisałem tylko, że kanciaste skrzynki robi się łatwiej i dużo taniej, niż projektowane w CAD/CAM obudowy antydyfrakcyjne, robione później na CNC. Takie kolumny są po prostu droższe, bo droższe być muszą. Xajas który jak się domyślam jest użytkownikiem kanciastych skrzynek, broni ich jak lew, bo wiadomo, że każda pliszka swój ogonek chwali i trudno jest wybić się poza własne ego i własne wybory. Mało kto przyzna się, że ma świadomość, że to na czym obecnie słucha ma takie czy inne wady i że można by lepiej.

Pewnie jestem wyjątkiem. Choć wbrew temu co twierdzi Sławek, moje kolumny wcale kanciaste nie są, bo da dość mocno wyoblone na bokach i od góry, oraz mają wyoblone front panele poszczególnych modułów, to mimo, że pod każdym względem mnie zadowalają, to jednak aspekt kreacji holograficznej sceny 3D był średni. Potwierdził to też kolega Twonk, wybitne ucho i miał racje.

Kilku moich znajomych, z różnych względów, używa w domu duże kolumny z rynku Pro. Bo są tanie, duże, mają duże drivery, kopa na basie itd, ale wszystkie one kuleją w kwestii holografii. Cześć z tych osób nawet nie wie, jak trójwymiarowy może być przekaz z 2 kolumn z stereo. Mając świadomość ułomności moich kolumn, podjąłem decyzje o tuningu, co w moich kolumnach jest zawsze możliwe i Audiothlon zrobił mi zupełnie nowe panele MTM, w oparciu o doświadczenia przy projekcie swojej nowej serii, właśnie odpowiednio wyoblone, by choć trochę uciec od płaskiej powierzchni i jest....zupełnie inne granie. Wreszcie jest holograficzna scena. 

Audiothlon doszedł do takich samych wniosków. Ich poprzednia seria Hedonia, to dobre kolumny. Ale nowa seria „niekanciasta” to deklasacja poprzedniej, właśnie w kwestii holografii 3D. Do takich samych wniosków doszło Dynaudio. Poprzedni model, ten z basem na górze, to bardzo dobre kolumny. Ale następca ma wyprofilowany i wyoblony moduł MTM i to słychać właśnie jako wybitną kreacje sceny 3D, co potwierdziło sporo osób z KAIM jak i kolega Umka z Soundrebels. Inni audiofile również. Avalony słynące z super holografii, to też nie są zwykle, proste skrzyni, ani TADy R1 itd. 
 

Kolega Xajas w obronie swoich kanciastych skrzynek podaje tu różne argumenty, ale chyba nie ma świadomości, że sam dostarcza dowody na moje tezy. Kolumny z rynku Pro mają inne przeznaczenie, służą do zarabiania kasy, do pracy i nie mogą być droższe niż być muszą. Poza tym zawsze są sterowane poprzez dsp, na którym można robić różne cuda i eliminować pewne przypadłości wynikające z prostych obudów kolumn. Aspekt holografii 3D, tak ważny w stereo home audio, na runku Pro jest w ogóle nieistotny. Najczęściej kolumny Pro są używane w układach wielokolumnowych. Dyskotekę, klub, pub, kino, sale konferencyjne, nie nagłaśniają 2 kolumny, tylko 8, 12 czy więcej i aspekt stereo jest tam nieistotny, a co dopiero holografia z 2 kolumn! Jaka holografia z 2 kolumn, skoro kolumn gra....12 albo 16... :-)) Tam są inne potrzeby. Sprzęt ma być idiotoodporny, ma grać głośno i ma być relatywnie tani. Ale trzeba rozumieć określenie....relatywnie. Xajas podaje przykład kolumn Pro za 46 tys.€ i to ma być dowód, że jest drogo. Oj Xajas, Xajas. Jak dziecko. No i czego dowiodłeś? 46 tys.€, to ok 200 tys.za duże kolumny z dużymi driverami i wzmacniaczami. Tej wielkości kolumny, z dużymi driverami,  niekanciaste z rynku home audio, kosztują 2-3x tyle i to bez wzmacniaczy. 
Są jeszcze droższe kolumny Pro np JMF Audio z Francji, w cenach 100 tys.€, ale to już nie są byle jakie skrzynki. Porządny materiał i skrzynki przewężają się w tył, a tylna ścianka ma przekrój trójkąta. Ale znów top cenowy z rynku home audio jak Avalon Tesseract to 300 tys.€, Wilson Wamm to 650 tys.€, a Magico M9 to 750tys.€. I żadne nie są kanciastymi, prostymi skrzynkami.

Reasumując. W home audio, aspekt holografii sceny jest bardzo ważny, wręcz konieczny. Odpowiednio przygotowane i zrobione na CNC obudowy kolumn, tylko w tym pomagają. Takie obudowy są wyraźnie droższe niż proste, kanciaste skrzynki, ale warto. Jeśli jednak dla kogoś, aspekt przestrzeni 3D z przekazu stereo, tak ważny nie jest, to może nie warto wydawać więcej kasy i można sporo zaoszczędzić. 

A co do Taxi w Niemczech, to akurat trochę znam temat. Xajas, zupełnie nie zrozumiałeś przykładu. Po 1-czas Mercedesów na Taxi w DE przemija. Kierowcy przesiadają się na japońskie hybrydy, takie mini Vany, bo są tańsze i mają w środku więcej miejsca na pasażerów i na bagaże. Po 2- był kiedyś czas Mercedesów na Taxi i w większości były to E klasy, rzadko S i zawsze w skromnych wersjach wyposażenia i zawsze z dieslem, a nie z wypasionym V8, bo takie były pogrzeby samochodów do pracy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sly30 napisał:

jeszcze niedawno przy okazji naszej sprawy Ellipticorów, pisał do mnie, że oferta kolumn Audiothlon to zwykle, kanciaste skrzynki i można by lepiej

Oczywiście że nawet nawet należy lepiej; są nowe technologie wytwarzania i cięcie materiału tylko w trzech osiach XYZ to jak poruszanie się w technologi z przed wynalezienia koła

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly, twoich powyzszych wywodow nie traktuje powaznie. Jedyne co sie we wszystkich twoich watkach przewija i co ciagle przytaczasz jako absolutny, niepodwazalny argument, to . To jest jedyne, co do ciebie przemawia. A reszta to audiopoezja.

Ale to nie sa argumenty, ktore do mnie przemawiaja.
Te czasy, w ktorych wywieralo to na mnie wrazenie minely.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, sly30 napisał:

Kilku moich znajomych, z różnych względów, używa w domu duże kolumny z rynku Pro. Bo są tanie, duże, mają duże drivery, kopa na basie itd, ale wszystkie one kuleją w kwestii holografii.

Dokładnie tak się dzieje bo kolumna to nie tylko sam litraż i dobre elementy elektroniki w środku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, sly30 napisał:

Czyli sam nie ma dobrego zdania o kanciakach. A teraz staje w obronie kanciastych skrzynek. Śmiech na sali.

nie staje w obronie kanciastych skrzynek, sorry.

Jedynym moim zarzutem jest nazywanie ścięć anty dyfrakcyjnymi

nie możesz takiego sformulowania uzywać bo na kazdym z tych ścięc nastepuje dyfrakcja dla każdego ścięcia rózna nawet jesli będzie to zaokraglenie to i tak dyfrakcja nastęuje

i oto tylko chodzi

po prostu uzywane przez Ciebie sformulowanie świadczy o nieznajomości tego zagadnienia

bez względu na to ktora kolumna gra lepiej

niech będą dizajnerskie , imidżowe czy we wszystkich mozliwych językach odmieniane ale nie antydyfrakcyjne , bo antydyfrakcyjna jest tylko prosta nieskończona ściana

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, slawek.xm napisał:

bo antydyfrakcyjna jest tylko prosta nieskończona ściana

Byłbym się sprzeczał, w realnych mieszkaniach duże dwie na pół pomieszczenia półczasze są fajniejsze; no chyba że jest to 6 metrowy mur oddzielający Izrael od Palestyny tam po szerokości nic nie przebije 😉

14 minut temu, xajas napisał:

Sly, nie gniewaj sie, ale tych powyzszych wywodow nie traktuje powaznie. Jedyne co w wszystkich twoich argumentacjach dostrzegam to

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) emoji385.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) emoji385.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) emoji385.png.
To nie sa argumenty, ktore do mnie przemawiaja. Te czasy, w ktorych robilo to na mnie wrazenie minely

Jak sobie między kolumnami odtworzysz + 3metry w głąb kreowaną scenę i wysoką od podnóża kolumn do styku sufitu z ścianą to możemy wrócić do rozmowy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież w tym nie chodzi o Design ani image, tylko o aspekty akustyczne. Z jakichś powodów akustycznych, kolumny w takich wyoblonych czy też pozałamywanych obudowach, lepiej akustycznie korelują z pomieszczeniem w którym grają i finalnie lepiej kreują scenę 3D. Czyli te dyfrakcję muszą być wyraźnie mniejsze. Być może, jeszcze inne aspekty akustyczne powodują, że kolumny w takich obudowach zachowują się lepiej niż proste, kanciaste skrzynki. 

21 minut temu, xajas napisał:

Sly, twoich powyzszych wywodow nie traktuje powaznie. Jedyne co sie we wszystkich twoich watkach przewija i co jest przytaczanane jako absolutny, niepodwazalny argument, to

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) emoji385.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) emoji385.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) emoji385.png. To jest jedyne, co do ciebie przemawia.

Ale to nie sa argumenty, ktore do mnie przemawiaja.
Te czasy, w ktorych wywieralo to na mnie wrazenie minely.

Zupełnie nie zamierzam Ciebie do niczego przekonywać. Graj sobie na czym tam chcesz. Jest mi to zupełnie obojętne. Bzdury piszesz, że wszystko oceniam przez pryzmat kasy. Po raz kolejny nic nie zrozumiałeś. Gdybym oceniał przez pryzmat kasy i gdyby zależało mi na prestiżu, czy bufonadzie, to już by u mnie stały Avalony Tesseract, albo nowe Wilson Wamm lub Magico M9. A ja mam kolumny robione w Polsce na zamówienie i bez znanej metki. Tak samo polecam innym kolumny Audiothlon, ale te z nowej serii i śmiem twierdzić, że odpowiednia ich wersja, zagra nie gorzej niż 3-4x droższe, zachodnie kolumny. Poprzednie kolumny Audiothlon też były dobre, ale nie widziałem w nich nic takiego, co skłoniło by mnie do założenia tematu o nich. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, sly30 napisał:

Czyli te dyfrakcję muszą być wyraźnie mniejsze.

W sumie nie są mniejsze. Są rozłożone na różne długości fal, a przez to na częstotliwości. W przypadku kuli takie rozłożenie jest najbardziej równomierne

d8794768adaae7c983ca2d4aec012050.jpg

Krytyczne będzie przejście z kołnierza głośnika na obudowę - tam kulistość jest zaburzona

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, sly30 napisał:

Czyli te dyfrakcję muszą być wyraźnie mniejsze

Dokładnie na odwrót, mają być duże i jednorodne jak ma być dobre 3D

 

Poczytaj co to jest dyfrakcja

1 minutę temu, Less napisał:

Krytyczne będzie przejście z kołnierza głośnika na obudowę - tam kulistość jest zaburzona

Można pierścienie kosza na tokarce zaokrąglić na ten sam promień co kula ale trzeba to chcieć zrobić...

4 minuty temu, Less napisał:

W sumie nie są mniejsze. Są rozłożone na różne długości fal, a przez to na częstotliwości. W przypadku kuli takie rozłożenie jest najbardziej równomierne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Krytyczne będzie przejście z kołnierza głośnika na obudowę - tam kulistość jest zaburzona

 

No i zróbmy sobie takie półkule (dla basu musi być większy litraż) o średnicy równej wysokości pomieszczenia i będzie super..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W branży audio, od lat funkcjonuje termin....obudowa antydyfracyjna. Być może jest on błędny lub nieprecyzyjny. Może nie chodzi o likwidacje dyfrakcji, a bardziej o ich kontrole i wykorzystanie w pozytywny sposób na rzecz poprawy kreacji holograficznej sceny 3D. Ale jak to inaczej nazwać? Obudowy przyjemnie dyfrakcyjne? Pozytywnie dyfrakcyjne? Nie ja wymyśliłem nazwę antydyfrakcyjne. Najwyraźniej chodzi o przeciwdziałanie negatywnym smutkom dyfrakcji dla odbioru muzyki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sly30 napisał:

Z jakichś powodów akustycznych, kolumny w takich wyoblonych czy też pozałamywanych obudowach, lepiej akustycznie korelują z pomieszczeniem w którym grają i finalnie lepiej kreują scenę 3D.

Dyfrakcja jest to ugięcie zagięcie fali na przeszkodzie i oczywiście inaczej zaginają się fale na kanciastej skrzynce inaczej na ścięciach jak w pokazanym przez Ciebie projekcie i inaczej na kuli która ze względów dyfrakcyjnych jest najlepszym kształtem, ale nie można mówić ,że ugięcia dyfrakcji nie ma, zrozum to proszę jesteś dużym autorytetem wśród audiofilów i nie możesz rozpowszechniać błędnych teorii 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, slawek.xm napisał:

nie możesz rozpowszechniać błędnych teorii 🙂

Jak to Goebels mówił sto razy powtarzane kłamstwo staje się prawdą

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś w tym jest ale nie posuwałbym sie do takich porównań

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post powyżej Twojego chyba wyjaśnia sprawę.

nie, nie wyjasnia.
Dyfrakcja to problemy interferencyjne powodujace „zafalowanie“ przebiegu pasma czestotliwosci. Co to ma wspolego z korelacja zestawu glosnikowego z pomieszczeniem i lepszym 3D, ktore tak propagujesz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, xajas napisał:


nie, nie wyjasnia.
Dyfrakcja to problemy interferencyjne powodujace „zafalowanie“ przebiegu pasma czestotliwosci. Co to ma wspolego z korelacja zestawu glosnikowego z pomieszczeniem i lepszym 3D, ktore tak propagujesz?

Jakby się nie upierać, to kanciaste skrzynki gorzej kreują scenę 3D. Tak najwyraźniej uważa większość firm z rynku home audio, gdzie trójwymiar z 2 kolumn jest bardzo ważny. Często takie obudowy robione na CNC nazywają antydyfrakcyjnymi. Nie ja to wymyśliłem, więc nie do mnie pretensje. Masz uwagi, to zgłoś żale do TADa, JBLa, Avalona, Sonus Fabera, Wilsona, Magico, Focala, Dynaudio, Wilson Benescha, B&W, Thiela, Gaudera, Gryphona itd. Napisz im, że są głupi i się nie znają, bo ty wiesz lepiej. 
ps...duże kolumny w pokoju, są istotną przeszkodą dla hulających po pokoju fal dźwiękowych. To jak te fale opływają duże przeszkody, w tym przypadku kolumny, jest ważne dla kwestii integracji akustycznej tychże przeszkód z pokojem. Najwyraźniej gdy opływają nie kanciaste skrzynki, to mniej przeszkadza to w holografii. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek pro skupia się na bezpośrednim przekazie z przetworników a home na bezpośrednim + odbicia
Dlatego ATC słynie ze srednio-tonowej kopułki, aby rozproszenie dawało szeroki kąt bezpośredniego przekazu,  dobre do wglądu realizacji ale do przeniesienia wirtualnej sceny przed słuchacza, trzeba innej prezentacji, właśnie odbicia dodają efekt powiększenia panoramy, polepsza odseparowanie źródeł i ich miejsc, dodatkowo zrodla przestają byc przesadnie dominujące, zaczyna przedni z tylnym planem lepiej współgrać, polepsza sie spójność

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Rynek pro skupia się na bezpośrednim przekazie z przetworników a home na bezpośrednim + odbicia

Stąd bardzo dobrych studyjnych realizacji nagrań z głębią, szerokością jak i wysokością- full 3D to jest mało bo w trakcie realizacji nie ma na czym sensownym odsłuchać

 

Oczywiście są wyjątki i mistrzowie np. z PR 2 którzy w terenie i na słuchawkach Sony MDR7506 ! potrafià z dużej ilości mikrofonów "ukręcić" mix

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dlatego, że realizatorzy są rozsądnymi ludźmi i skupiają się na tym co ważne dla rejestrowanej treści a nie na artefaktach, będących w zasadzie audiofilską patologią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, rochu napisał:

A może dlatego, że realizatorzy są rozsądnymi ludźmi i skupiają się na tym co ważne dla rejestrowanej treści a nie na artefaktach, będących w zasadzie audiofilską patologią.

Tak realizatorzy muzyki klasycznej z Programu 2 Polskiego Radia i artefakty:))))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsądek do pracy, dlatego tez wygłuszają inaczej pomieszczenia,
rolnik do kościoła traktorem nie dojeżdża, to tez jest rozsądek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, rochu napisał:

A może dlatego, że realizatorzy są rozsądnymi ludźmi i skupiają się na tym co ważne dla rejestrowanej treści a nie na artefaktach, będących w zasadzie audiofilską patologią.

Czyli holografia 3D w przekazie stereo to patologia? Źródła pozorne, dalsze plany, głębia sceny to patologia? Powinno grać płasko jak decha z jednym planem? Wiem, że Twoje kolumny tak grają. No i fajnie skoro tak lubisz. Ale inni oczekują więcej. Właściwie to patologią jest wydawanie kilkadziesiąt tysięcy za sprzęt, który gra jak miniwieża za 3 tys.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sly30 napisał:

Czyli holografia 3D w przekazie stereo to patologia? Źródła pozorne, dalsze plany, głębia sceny to patologia?

To nie są najistotniejsze elementy nagrania.

A gdy dla niektórych stają się treścią i celem to już patologia.

 

12 minut temu, sly30 napisał:

Wiem, że Twoje kolumny tak grają.

Nie odnotowałem abym ciebie gościł u siebie i dane było ci posłuchać moich kolumn.

Zatem nie masz żadnej wiedzy i co najwyżej łżesz.

36 minut temu, ASURA napisał:

Tak realizatorzy muzyki klasycznej z Programu 2 Polskiego Radia i artefakty:))))

W czasach gdy słuchałem dwójki, dźwięk tej stacji niczym szczególnym się nie wyróżniał, chyba że na minus.

Od 2015 nie słucham wcale i jestem spokojniejszy nie musząc być męczony dobro-zmianowym repertuarem.

Posłuchaj lepiej transmisji w BBC3 z dobrego źródła.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rochu

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rochu napisał:

W czasach gdy słuchałem dwójki, dźwięk tej stacji niczym szczególnym się nie wyróżniał, chyba że na minus.

Skarżyłeś się wtedy na słaby sygnał radiowy, jednym z winowajców był wypiętrzony masyw Lasu Wolskiego robiący cień radiowy. Z Chorągwicy po zmianie PIS-owskiej częstotliwości sygnał już zupełnie zszedł na amen (Nadajnik na Krzemionkach). Ja mając dużą instalację antenową z anteną obrotową 15metrów nad ziemią, super czuły tuner i co najważniejsze słuchając starego nadajnika 1KW z Rabki program 2PR odbierałem jako wyśmienity. Będąc na żywo na koncertach Sacrum Profanum a później na drugi dzień słuchajàc w 2PR fragmentów retransmisji byłem zszokowany że tak dobrze można to było zrobić bo ekipę 2PR na koncercie widziałem i ich sprzęt odsłuchowy też stąd mój tekst także o tym co realizator miał wtedy na uszach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.