Jump to content
Elberoth

Hi-endowe nowości

Recommended Posts

IDEON AUIO - grecka elektronika w dystrybucji Audio Atelier (30.07.2020)

Począwszy od sierpnia 2020 na polski rynek wchodzą urządzenia greckiej firmy Ideon Audio. Dystrybucję prowadzi Audio Atelier.

Założyciele firmy to audiofile o zróżnicowanych kompetencjach obejmujących samo projektowanie układów cyfrowych i zasialczy, sprawy biznesowe i zagadnienia IT. Ideon Audio stawia sobie za cel produkcję sprzętu do odtwarzania cyfrowych sygnałów audio z możliwie najwyższą jakością.

Aby osiągnąć wyznaczone cele firma nie stosuje dostępnych na rynku gotowych modułów. Projekty urządzeń są opracowywane w całości w Ideon Audio. Starannie dobrane są wszystkie materiały, komponenty i podwykonawcy, a testowanie ma miejsce już w trakcie procesu produkcyjnego.

Aktualny cennik urządzeń Ideon Audio przedstawia się następująco:
Ayazi DAC mk2 (przetwornik cyfrowo-analogowy) ... 11.490 zł
3R USB Renaissance mk2 Blackstar (regenerator sygnalu USB) ... 1.599 zł
3R USB Master Time (procesor przetaktowania sygnału USB) ... 11.990 zł
MasterPower LPS (zewnętrzy zasilacz z dwoma wyjściami) ... 11.490 zł
Absolute Time (procesor przetaktowania sygnału) ... 30.990 zł
iStream Music Server (odtwarzacz strumieniowy) ... 69.990 zł
Absolute DAC (przetwornik cyfrowo-analogowy) ... 129.990 zł

ideon-audio-absolute.jpg

ideon-audio-ayazi-mk2+3r-master-time.jpg

  • Like 1

Yamaha A-S 2000 / Yamaha CD-S 2000 / Naim Ovator S-400 / Sony DVP-NS92V / TransparentAudio  / Mit / AudioQuest / SonusOliva / Qed ...And Justice For All . Pozdrawiam .   🎶

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta marka jest znana nie od dziś, ale gdybym stanął przed wyborem zakupu czegoś z hi-endu to skupiłbym się na czym bardziej rozpoznawalnym, jak Luxman czy Mcintosh.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Z tego co zrozumiałem:

-Kupisz IDEONA - utopisz i będziesz się bujał ze sprzedażą

-Kupisz Luxmana czy Mcinstosha sprzedaż szybko i dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Tonnii99 napisał:

Z tego co zrozumiałem:

-Kupisz IDEONA - utopisz i będziesz się bujał ze sprzedażą

-Kupisz Luxmana czy Mcinstosha sprzedaż szybko i dobrze.

To jest problem ludzi którzy słabo słyszą , nie mają wyrobionej opinii i doświadczenia z audio. Osoby na poziomie mają w swoich systemach bardzo dużo różnych egzotycznych urządzeń i marek i w momencie kupna ich decyzja jest świadoma a nie bazuje na metkach marketingu i odsprzedawalności.

 

Ich systemy też fajniej grają niż np. topowa "wieża" od Accuphase

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już teraz mnie utwierdziłeś, że "egzotyka" jest dla Ciebie bardziej atrakcyjna. Ok, -dla mnie oprócz dźwięku istotne jest jeszcze wykonanie i ogólne wrażenie. Dlatego za "egzotyką" nie przepadam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Tonnii99 napisał:

Już teraz mnie utwierdziłeś, że "egzotyka" jest dla Ciebie bardziej atrakcyjna. Ok, -dla mnie oprócz dźwięku istotne jest jeszcze wykonanie i ogólne wrażenie. Dlatego za "egzotyką" nie przepadam...

Rzeczy robione w małych seriach potrafią być dużo piękniejsze niż zaprojektowana w Catii lub jeszcze lepszym programie (bo takie są) masówka.

Każdy gdzieś tam zaczynał u siebie w domu, nawet obecne potężne koncerny. Obecny Pacyfic Lampizatora to produkt nie tylko wybitny dźwiękowo. Najlepszy przykład że ma go założyciel tego wątku. A jeśli idzie o ilość wyprodukowanych egzemplarzy to jeszcze trąci manufakturą która Ci przeszkadza nie rozumiem  zupełnie Twego nastawienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja rozumiem.

Słuchasz czegoś, zastanawiasz się ... Testujemy i kupujemy. Za 2-3 lata słuchasz czegoś innego, może nowszego i dochodzisz do wniosku że gra lepiej / "mi się bardziej podoba" i co ? stary klocek trzeba sprzedać i wówczas zderzysz się z tym co kolega napisał powyżej. No chyba że kasa nie gra roli to i strata też nie.
Taka prawda że siła marki, opinia o niej, jej znajomość ma wpływ na odsprzedawalnosc.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

3 godziny temu, Marcin Wielgus napisał:

A ja rozumiem.

Słuchasz czegoś, zastanawiasz się ... Testujemy i kupujemy. Za 2-3 lata słuchasz czegoś innego, może nowszego i dochodzisz do wniosku że gra lepiej / "mi się bardziej podoba" i co ? stary klocek trzeba sprzedać i wówczas zderzysz się z tym co kolega napisał powyżej. No chyba że kasa nie gra roli to i strata też nie. emoji6.png
Taka prawda że siła marki, opinia o niej, jej znajomość ma wpływ na odsprzedawalnosc.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No chyba, że kupujesz taki sprzęt z drugiej ręki. Ręki, której jest trudno sprzedać. W takiej sytuacji nabywasz dużo taniej, urządzenie z wyższego pułapu jakościowego. Strata przy odsprzedaży też jest mniejsza. Oczywiście jakość i rodzaj zastosowanych komponentów ma duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji.


BAT vk51SE, BATvk200,  Gato CDD-1, Bluesound node 2i, Spendor a5. Densen B100 V.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, ASURA napisał:

To jest problem ludzi którzy słabo słyszą , nie mają wyrobionej opinii i doświadczenia z audio. Osoby na poziomie mają w swoich systemach bardzo dużo różnych egzotycznych urządzeń i marek i w momencie kupna ich decyzja jest świadoma a nie bazuje na metkach marketingu i odsprzedawalności.

 

Ich systemy też fajniej grają niż np. topowa "wieża" od Accuphase

To jest nieprawda. Niektórzy słuchają na systemie przez naście lat a inni poszukują nowych czy innych opcji. To wcale nie znaczy, że skoro poszukują i coś tam zmieniają to dlatego, że ich systemy grają słabo. Często grają lepiej niż u tych nieposzukujących. A że na świecie zawsze pojawi się coś nowego czy coś innego, to niektórych kusi, a innych nie. I dla tych lubiących wyzwania i poszukiwania ma znaczenie czy sprzęt jest odsprzedawały czy też nie. Pozycja marki ma też znaczenie w razie ewentualnej awarii czy może upgradu jeśli pojawia się taka opcja. Małe manufaktury mają większy problem z serwisem. A to czy sprzęty z małych manufaktur grają lepiej niż sprzęty zgranych marek, to różnie z tym bywa. W niektórych przypadkach tak bywa, w innych wcale nie. 

Edited by sly30
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jest nieprawda. Niektórzy słuchają na systemie przez naście lat a inni poszukują nowych czy innych opcji. To wcale nie znaczy, że skoro poszukują i coś tam zmieniają to dlatego, że ich systemy grają słabo. Często grają lepiej niż u tych nieposzukujących. A że na świecie zawsze pojawi się coś nowego czy coś innego, to niektórych kusi, a innych nie. I dla tych lubiących wyzwania i poszukiwania ma znaczenie czy sprzęt jest odsprzedawały czy też nie. Pozycja marki ma też znaczenie w razie ewentualnej awarii czy może upgradu jeśli pojawia się taka opcja. Małe manufaktury mają większy problem z serwisem.

Ja to widze inaczej. Ja tez zaliczam sie do „poszukiwaczy“. Ale napedem do „poszukiwan“ jest nie koniecznie poscig za czyms, co brzmi jeszcze „lepiej“. Co mnie interesuje to szukanie czegos co brzmi „ciekawie“ albo „inaczej“.

Zamiana Accuphase na Luxmana to dla mnie zadne „poszukiwanie“. Obydwa brzmia znakomicie, ale taka zmiana to nudy na pudy. To jak przesiadka z Mercedesa na Audi albo BMW.

Jesli rzeczywiscie chcesz „poszukiwac“, to musisz pozegnac sie od takich kryteriow jak serwis, sprzedawalnosc na rynku wtornym, renoma,... itd., bo jesli tego nie zrobisz, ciagle bedziesz sie obracal w kregu tych samych produktow, koncepcji, wymagan...

 

W kolko to samo, tylko w innym kolorze...

Takie nastawienie/oczekiwanie to jak jazda autem z zaciagnietym recznym hamulcem

 

 

Ja osobiscie probujac/szukajac cos nowego, nigdy nie zastanawiam sie, czy to kiedys bede mogl sprzedac. To otwiera nowe drogi...

 

Free your mind

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fajna teoria ale mam wątpliwości czy jest często stosowana. A co ciekawego w audio ostatnio znalazłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najistotniejsza sztuka przy poszukiwaniach to budowanie systemu otwartego gdzie nic nas w poszukiwaniach nie zamyka żaden kluczowy element typu źródło wzmocnienie kolumny i nie okazuje się że musimy zburzyć cały system i wszystko budować od nowa i.....odsprzedawać

 

System wtedy jest constans a go tylko spokojnie dopieszczamy, cyzelujemy

Szczerze i do bólu to nie chciał bym mieć topowej wieży jednego producenta. Nie urażając użytkowników popularnych metek zasygnalizuję tylko że to jak z przetwornikami w kolumnach, jedna firma robi świetne basowe ale innej wychodzą najlepsze średniotonowce. Naszym zadaniem jest to co najlepsze najlepiej razem zsynchronizować.

 

Mało jest osób z tzw. czujem które mają ten Dar Boży i potrafią urządzenia nie koniecznie z najwyższych półek  tak z sobą połączyć że pojawia się MUZYKA a w sumie o to wszystko chodzi
 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odezwał się właśnie typowy przykład robiący Wolty nie mylić z Voltami w systemie.

Teraz jest w.... lesie

Edited by ASURA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ASURA napisał:

Mało jest osób z tzw. czujem które mają ten Dar Boży i potrafią urządzenia nie koniecznie z najwyższych półek  tak z sobą połączyć że pojawia się MUZYKA a w sumie o to wszystko chodzi

ale i tak rady takich ludzi wyrzuca się najczęściej do kosza kierując się głownie indywidualizmem lub po prostu ceną 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
To fajna teoria ale mam wątpliwości czy jest często stosowana. A co ciekawego w audio ostatnio znalazłeś?

Jestem 100% pewny, ze jest zadko stosowana

 

 

Co ciekawego znalazlem?

Ameryki nie odkrylem, ale co zdecydowanie nalezalo do najciekawszych tematow to:

- mozliwosci zwiazane z zastosowaniem DSP

- mozliwosci zwiazane z zastosowaniem systemow DBA

- korekcja akustyki pomieszczenia DRC

- mozliwosci zwiazane z aktywizacja zestawow glosnikowych

- ksztaltowanie i dopasowanie przebiegu charakterystyki czestotliwosciowej zarowno do pmieszczenia jak i zestawu glosnikowego i wlasnego gustu

- rozne metody wyznaczania optymalnego zgrania czasowego (delays) przetwornikow w wielodroznym zestawie glosnikowym

- uzycie sprzetu profesjonalnego/studyjnego zamiast „audiofilskiego“

- uzycie tylnych tweeterow do tzw. „sound field shaping“

- ktory typ glosnikow (OZ, OB, BR, Tuby) nadaje sie do czego, przy jakim ustawieniu i sprawia najwiecej uciechy

- czy kable sa naprawde wazne

- czy potrzebuje koncowki mocy za multikiloeuro, aby brzmienie systemu sprawialo ucieche

- czy potrzebuje glosniki grajace do 16Hz +/-3dB

- czy....

 

Mogl bym znalezc jeszcze wiele, wiele dalszych ciekawych „przerobionych“ tematow. Ale to nie jest nic, co by mozna stwierdzic zamieniajac Accuphase Luxmanem, albo zamieniajac sieciowke X sieciowka Y

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, xajas napisał:

Mogl bym znalezc jeszcze wiele, wiele

no, to jesteś taki "audio globtroter", ciekawski gość, ale, dosiadając się do stolika na dłużej, wypada wiedzieć co inni zamawiają.


Wysłane z mojego M3 POWER przy użyciu Taczki

Share this post


Link to post
Share on other sites
dosiadając się do stolika na dłużej, wypada wiedzieć co inni zamawiają.

tym zajmowalem sie poprzednie 35 lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaklęte rewiry to były ; ))))

Xajas aż się prosiło, to wynikało z tekstu, ale lubimy się dalej? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wszystkich lubie

No, moze poza kilkoma wyjatkowo ordynarnymi prymitywami a‘ la atmeg, subfan i .:gerhard:.

 

Rozne zdania/poglady/gusty to jeszcze nie powod, by kogos nie lubiec

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

JBL 4349 Studio Monitor

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

4349 Highlights

 Patented High-Definition Imaging (HDI™) horn, precision-molded in Sonoglass

 Patented D2415K dual 1.5-inch (38mm) high-frequency compression driver

 12-inch (300mm) cast frame, Pure-pulp cone woofer (JW300PG-8) with 3-inch voice coil

 Classic Studio Monitor design with premium finishes including satin Walnut wood veneer with blue grille or satin Black Walnut wood veneer with black grille

Specifications Description :

2-Way Monitor Loudspeaker

Impendance: 8 Ohms

Recommended Amplifier Power: 25 – 200 Watts RMS

Loudspeaker Sensitivity (2.83V/1m): 91 dB

Frequency Response: 32 Hz – 25 kHz (-6 dB)

Coverage Angle, -6 dB @ 20 kHz: 80 x 70 Degrees (Hor x Vert)

Coverage Angle, -6 dB @ 10 kHz: 100 x 100 Degrees (Hor x Vert)

Crossover Frequency: 1.5 kHz

Enclosure Type: V-braced front-ported cabinet

Grille Feature: Monitor style to match horn mating features, supplied in dark blue (with walnut cabinet) and black (with black cabinet)

Controls: HF and UHF tone controls

Input Type: Dual sets of gold-plated binding posts with shorting straps

Warranty: 5 Years

Matching stand: JS-120

Dimensions with Grille (H x W x D): 29" x 17.5" x 13.5" (736.6 mm x 444.5 mm x 342.6 mm) Note 

Weight: 83 lb (37.7 kg)

JBL_4349_intro_front_1920.jpgJBL_4349_intro_inside1_1920.jpgJBL_4349_intro_inside2_1920.jpg

Price: US $7,500.00 (per pair)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JBL JS-120 stand: US $300.00 (per pair)

jbl_4349_monitor_walnut_stand.jpg56835ccc095ff4529c3602849b3131c5.jpg

Cytat

We can expect to see the JBL 4349 go on sale in September for US$7500/£7000 per pair with a choice of Walnut or Black Walnut veneers and blue or black cloth grilles. JBL recommends their JS-120 stands (US$300), a model already used by many L100 Classic owners.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Edited by Sovereign

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

ŚWIAT ZWARIOWAŁ

HRS - platforma izolacyjna M3X2 (3.08.2020)

Na nasz rynek weszła platforma izolacyjna HRS M3X2. Wyroby HRS (Harmonic Resolution Systems) są produkowane w Stanach Zjednoczonych, a polską dystrybucję prowadzi HiFi Club.

Aby uzyskać optymalne wyniki platformę należy dopasować do masy stojącego na niej urządzenia. Przy zakupie platformy trzeba wybrać na jaki zakres obciążeń ma być przeznaczony dany egzemplarz. W razie potrzeby, po zakupie platformy ten parametr można zmodyfikować.

Platformy są produkowane w różnych rozmiarach. Taka sama pozostaje tylko grubość równa 7,6cm (3 cale). Wersje o rozmiarach M3X2-1719 i M3X2-1921 pasują bezpośrednio do stolików HRS.

Do produkcji platformy izolacyjnej M3X2 wykorzystuje się sześć różnych, specjalnie dobranych materiałów. Urządzenia stawiane są na dokładnie polerowanej płycie z granitu, która łączy się z dwoma stopniami kontroli rezonansów. Wysoka twardość powierzchni płyty granitowej zapobiega zarysowaniom i zapewnia zachowanie trwałości walorów estetycznych. Rama platformy jest wykonana z obrabianego i anodyzowanego na czarno aluminium. Zastosowano dwa firmowe elastomery. Pierwszy z nich zoptymalizowano pod kątem maksymalnej izolacji, a drugi pod kątem kontroli i eliminacji resztkowej energii. Specjalnie zaprojektowane stopki (HRS Broadband Isolation Footer) zapewniają izolację w bardzo szerokim zakresie częstotliwości od niespełna 20Hz do ponad 40kHz. Stopki tworzą element izolacyjny o sześciu stopniach swobody.

Cena zależy od wielkości platformy i dla standardowych rozmiarów przedstawia się następująco:
M3X2-1419 ... 12.500 PLN (14*19 cali)
M3X2-1719 ... 14.500 PLN (17*19 cali)
M3X2-1921 ... 16.500 PLN (19*21 cali)
M3X2-1923 ... 18.800 PLN (19*23 cali)
M3X2-1925 ... 20.200 PLN (19*25 cali)
M3X2-2123 ... 20.700 PLN (21*23 cali)
Istnieje też możliwość zamówienia platformy o innej wielkości i dopasownej do niestandardowego obciążenia.

hrs-m3x2.jpg

  • Like 1

Yamaha A-S 2000 / Yamaha CD-S 2000 / Naim Ovator S-400 / Sony DVP-NS92V / TransparentAudio  / Mit / AudioQuest / SonusOliva / Qed ...And Justice For All . Pozdrawiam .   🎶

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomnieli dodać że koszt wyprodukowania tej śmiesznej podstawki to pewnie kilkaset złotych, no ale sztab inżynierów projektował to 5 lat więc musi kosztować. Tak jest świat zwariował.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
No chyba, że kupujesz taki sprzęt z drugiej ręki. Ręki, której jest trudno sprzedać. W takiej sytuacji nabywasz dużo taniej, urządzenie z wyższego pułapu jakościowego. Strata przy odsprzedaży też jest mniejsza. Oczywiście jakość i rodzaj zastosowanych komponentów ma duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji.

Tak, z tym się zgadzam i ma to sens.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zapomnieli dodać że koszt wyprodukowania tej śmiesznej podstawki to pewnie kilkaset złotych, no ale sztab inżynierów projektował to 5 lat więc musi kosztować. Tak jest świat zwariował.
Stolik koktajlowy Ralpha Laurena kosztuje 25 tysięcy. Dwutygodniowy pobyt w najdroższych hotelach w Krynicy Zdrój to koszt ponad 12 tys. Nie stać Cię - to nie kupujesz. Stać cię - to się zastanawiasz. Jak producent źle skalkuluje ceny to szlag go trafi. Ale po co o tym poraz n-ty pisać to pojęcia nie mam.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stolik koktajlowy Ralpha Laurena kosztuje 25 tysięcy. Dwutygodniowy pobyt w najdroższych hotelach w Krynicy Zdrój to koszt ponad 12 tys. Nie stać Cię - to nie kupujesz. Stać cię - to się zastanawiasz. Jak producent źle skalkuluje ceny to szlag go trafi.

Ktos kto kupuje „poleczke“ za €4.000 nie robi urlopu za €3.000/dwa tygodnie

 

BTW.

 

Realna kalkulacja takiej poleczki na pewno byla by ciekawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, dzarro napisał:

Stolik koktajlowy Ralpha Laurena kosztuje 25 tysięcy. Dwutygodniowy pobyt w najdroższych hotelach w Krynicy Zdrój to koszt ponad 12 tys. Nie stać Cię - to nie kupujesz. Stać cię - to się zastanawiasz. Jak producent źle skalkuluje ceny to szlag go trafi. Ale po co o tym poraz n-ty pisać to pojęcia nie mam.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

a 12tysi.to sie wydaje na miesieczny rejs na wycieczkowcu na Antylach.lub w azji.a nie w zapyzialej krynicy.obciachowej.nudnej.

a o stolikach za cwierc setki...to nie wyjezdzaj.to obciach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.