Jump to content
IGNORED

Hi-endowe nowości


Elberoth
 Share

Recommended Posts

tak, kiedyś dostałem z liścia, next bezinteresownie oddałem, a po czasie.., się do siebie zbliżyli, ale nie na tyle, ale kto coś pomyślał  
poświntuszyli, a teraz wracam do Vitousa. ;-))
Może z liścia dostać to jakiś sposób jest...
Sam tak miałem - dopóki z liścia nie wypłaciłem to z jednym gościem do dziś bylibyśmy wrogami - a tak najlepsi kumple :)

Link to comment
Share on other sites

@Piotrasz drażni Cię bo ktoś Ci za dużo Marksa i Engelsa zasiał do głowy a ty lubisz rzeczy materialne i stąd u Ciebie ten dysonans bo jedno kopie się z drugim 
Nie o to, nie o to..
Rzeczy materialne każdy chyba lubi.
A Markt i Englert to dwie różne sprawy. Jeden lubił handlować a drugi to dobry polski aktor :)

Link to comment
Share on other sites

Masz racje, ale dobrym procesorem z DSP można to skorygować. Natomiast jeśli ma być pasywnie , to lepiej mieć drivery w jednej osi. Temat wart przemyślenia. 


Jestem mistrzem swiata w DSP

Tego nie mozna skorygowac. Musial bys na biezaco sledzic pozycje sluchacza i w real-time, w zaleznosci od jego pozycji (lewo prawo) zmieniac opoznienia poszczegolnch kanalow.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Dlatego temat jest w fazie projektowej i wszystko jest otwarte. Może rozważymy też ustawienie wszystkiego w jednej osi w pionie, ale wtedy faktycznie zrobi się 240cm wysokości. Można by jeszcze zamiast 18 cali, dać na subbas 15 cali i wtedy może uda się zmieścić w wysokości 220cm. Będziemy jeszcze myśleć.

Link to comment
Share on other sites

Ale co mozna dobrze skorygowac przez DSP, to odstep sub-basow ustawionych niezaleznie od glownego zestawu (precyzyjne delays). Ale trudno to skorygowac w systemie pasywnym (ograniczone mozliwosci dopasowania opoznien czyli zgrania z glownym zestawem).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Te odleglosci/opoznienia sa stale -> raczej nie zmieniaja sie ze zmiana pozycji sluchacza.
Stad tez tak mala popularnosc/rozpowszechnienie takich rozwiazan (musisz uzyc DSP i musisz miec kogos, kto jest w stanie sie z nim obchodzic).
W pasywnym systemie de facto nie masz mozliwosci zrealizowania czegos takiego. Jestes zmuszony do pakowania wszystkiego do „jednej skrzynki“

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, xajas napisał:

W pasywnym systemie de facto nie masz mozliwosci zrealizowania czegos takiego. Jestes zmuszony do pakowania wszystkiego do „jednej skrzynki“

czasem tak czasem nie

poza tym jeśli głośniki masz z tyłu kolumny to jej głębokość daje już sporą odległość

a takie mikre Ktemy jakoś tam grają i ludziska cmokają nawet hi endem nazywają ?

nie wypowiadaj sie o biernych konstrukcjach bo byc może

44 minuty temu, xajas napisał:

Jestem mistrzem swiata w DSP

ale kolumny z biernym filtrem nie skonstruujesz  ?

 

Link to comment
Share on other sites


czasem tak


jak czasem tak chcesz skompensowac pasywna zwrotnica roznice odleglosci np. 1,8m? To 5,3ms
ale kolumny z biernym filtrem nie skonstruujesz 
 

czy wyczytales to w swojej szklanej kuli?

Czy te filtry wygladaja na aktywne?


Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_0804.thumb.png.11498e47b2ec1c1c026a56bd5263482c.pngIMG_0805.thumb.png.d83edc8676554467e7bf2ae05931f684.pngIMG_0806.thumb.png.1374357ebc5c1d3aeab15b551449c2a7.png


IMG_0806.thumb.png.2e323451c81be7cca27b1dddc8fc6d64.pngIMG_0807.thumb.png.7c9b565e061d63b9fe3afd31254c25bd.png

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, xajas napisał:

nie zalezy mi na „honorze“

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Poza tym, przeciez wiesz, ze z zasady moje konstrukcje NIGDY nie sa poprawne ?

chwalisz sie pomiarami charki pokojem wygladem kolumn pudelek z Ikei i wszystkim a poprawnego pomiaru zgrania głosników nie chcesz wkleić za to nazywasz siebie mistrzem ?

 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, xajas napisał:

Jestem mistrzem swiata w DSP

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tego nie mozna skorygowac.

Stosując procedury   pomiarowe/kalibracyjne  z lat  70tych  zeszłego wieku raczej się nie da .

Ale w dzisiejszych czasach      nie   ma    z    tym    najmniejszego    problemu .

 

Tak że nie pisz takich rzeczy bo jeszcze ktoś  doniesie do Komitetu Olimpijskiego ,

    to ich komórka antydopingowa uzna że ,

  twoje mistrzostwo zostało zdobyte przy  pomocy   niedozwolonych środków .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Stosując procedury   pomiarowe/kalibracyjne  z lat  70tych  zeszłego wieku raczej się nie da .
Ale w dzisiejszych czasach      nie   ma    z    tym    najmniejszego    problemu

Mierzyc, to kazdy glupi potrafi. A jak to korygujesz?
Konkretny przyklad, ktorym Systemem DSP, jaka funkcja?
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, xajas napisał:

 


Jestem mistrzem swiata w DSP

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tego nie mozna skorygowac. Musial bys na biezaco sledzic pozycje sluchacza i w real-time, w zaleznosci od jego pozycji (lewo prawo) zmieniac opoznienia poszczegolnch kanalow.

IMG_6238.thumb.png.daba071c4a3eea7d3a55c60782a1f1a9.png

 

Ależ widać że jednak mimo ruszania kolumn na boki i znajomości elektroniki brak Ci osłuchania.

Z powodów psychoakustycznych dwa głośniki nisko i niskośredniotonowe w układzie poziomym w jednej kolumnie to też dobre rozwiązanie ale np. skopano je w topowych Everestach JBL !

O co tak w sumie chodzi można zapytać. Sprawa jest prosta jak budowa cepa. Ucho ludzkie w momencie przesuwania się wraz z jego właścicielem na kanapie w lewo czy w prawo od sweet spota zaczyna wyłapywać przesunięcie fazowe dźwięku dochodzącego do uszu z jedej i drugiej kolumny!!! "DSP" które mamy w głowie zaczyna odbierać dźwięki jako sztywno umocowane do danego miejsca panoramy stereo.

Przesuwając się w lewo i prawo o dziwo obraz pozorny nam za nami nie ucieka bo tak właśnie zaczyna to pojmować mózg.

Korzyść jest tego typu że nie trzeba dokładnie siedzieć w sweet spocie a na dodatek parę osób obok nas na kanapie odbiera panoramę stereo tak jak by siedziały dokładnie w sweet spocie co przy kolumnach typu pionowy słupek jest nie możliwe!

Powstające przy przesunięciu poziomym słuchacza różnice fazowe między jednym a drugim głośnikiem w kolumnie robià wtedy dużo dobrego w odbiorze stereo!

Koledzy zacznijcie w końcu słuchać! bo widzę że się opieprzacie :)))

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by ASURA
Link to comment
Share on other sites

Ależ widać że jednak mimo ruszania kolumn na boki i znajomości elektroniki brak Ci osłuchania.
Z powodów psychoakustycznych dwa głośniki nisko i niskośredniotonowe w układzie poziomym w jednej kolumnie to też dobre rozwiązanie ale np. skopano je w topowych Everestach JBL !
O co tak w sumie chodzi można zapytać. Sprawa jest prosta jak budowa cepa. Ucho ludzkie w momencie przesuwania się wraz z jego właścicielem na kanapie w lewo czy w prawo od sweet spota zaczyna wyłapywać przesunięcie fazowe dźwięku dochodzącego do uszu z jedej i drugiej kolumny!!! "DSP" które mamy w głowie zaczyna odbierać dźwięki jako sztywno umocowane do danego miejsca panoramy stereo.
Przesuwając się w lewo i prawo o dziwo obraz pozorny nam za nami nie ucieka bo tak właśnie zaczyna to pojmować mózg.
Korzyść jest tego typu że nie trzeba dokładnie siedzieć w sweet spocie a na dodatek parę osób obok nas na kanapie odbiera panoramę stereo tak jak by siedziały dokładnie w sweet spocie co przy kolumnach typu pionowy słupek jest nie możliwe!
 
Koledzy zacznijcie w końcu słuchać! bo widzę że się opieprzacie :)))

Nie kapujesz problemu. Nie chodzi o panorame stereo i „obrazy pozorne“.
Chodzi o efekt filtra grzebieniowego.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, xajas napisał:


Nie kapujesz problemu. Nie chodzi o panorame stereo i „obrazy pozorne“.
Chodzi o efekt filtra grzebieniowego.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ależ kolego filtr o którym mówisz przy rozstawie dwóch głośników nisko tonowych to pikuś, pamiętaj że to co ”zepsuto” w prawej kolumnie w tym samym czasie naprawiono w lewej i zamiennie między kolumnami to działa.

 

Filtr grzebieniowy jest upierdliwy przy wysokich tonach a mimo to np. W starych Tandberg Studio Monitor (Led Zeppelin 2 miksowano z wielośladu na nich- posłuchaj realizacji-genialna!) czy też na topowych Dynaudio C4 dano ale w pionie po dwa gwizdki. Na takich właśnie "pierdołach" polega doprawianie obiadu czy systemu audio

 

Miłego dnia

Edited by ASURA
literówki z tela
Link to comment
Share on other sites

BTW.
Rozpatrujemy efekt poziomego rozstawienia dwoch przetwornikow odtwarzajacych to samo pasmo i zabudowanych w TYM SAMYM zestawie glosnikowym, czyli albo w lewym albo w prawym (albo centralnym). To nie ma ze scena stereo i sweet spotem nic wspolnego.
Jak widzisz nawet konstrukcja cepa moze byc trodna do ogarniecia

Ależ kolego filtr o którym mówisz przy rozstawie dwóch głośników nisko tonowych to pikuś, pamiętaj że to co ”zepsuto” w prawej kolumnie w tym samym czasie naprawiono w lewej i zamiennie między kolumnami to działa.
 
Filtr grzebieniowy jest upierdliwy przy wysokich tonach
....

Filtr grzebieniowy wynika z nakladania sie fal tej samej czestotliwosci ale przesunietych czasowo (w fazie).
Mody pomieszczenia (nawet te najnizsze), to tez efekt filtra grzebieniowego. Fala bezposrednia naklada sie na odbita (przesunieta w czasie). I to wlasnie te (mody) sa najbardziej upiierdliwe nie tylko „przy wysokich“
Link to comment
Share on other sites

Zakopałeś się z tymi Twoimi pomiarami, system odbierany przez mózg jest całościowo a nie tylko do jednej kolumny. Kolejna sprawa nawet jak byś puszczał tylko czyste nutowe tony z kolumn po woli np. Z klawiatury fortepianu (przypominam trzy nie idealnie zestrojone struny na klawisz) to zmianę tonu wyłapie jedna na 18tysięcy osobników z populacj europejskiej mająca tzw. słuch absolutny.

 

Cały czas przypominam że ludzie mają systemy audio dla przyjemnego odbioru muzyki a nie słuchaniu efektu filtra grzebieniowego. Spróbuj do pierwszego artykułu wstawić zamiast dwóch mikrofonów dwie kolumny a w miejsce instrumentu posadź słuchacza i wyjdzie Ci że czym dalej na kanapie przesuwasz się lewo prawo tym bardziej filtr grzebieniowy zanika i wyrównuje się charakterystyka pasma

Polecam przeczytać komentarze w pierwszym artykule, z nich można wysnuć jeszcze więcej wniosków, trochę się autorowi od praktyków oberwało ale oni słuchają

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, xajas napisał:

 


Jestem mistrzem swiata w DSP

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tego nie mozna skorygowac. Musial bys na biezaco sledzic pozycje sluchacza i w real-time, w zaleznosci od jego pozycji (lewo prawo) zmieniac opoznienia poszczegolnch kanalow.

IMG_6238.thumb.png.daba071c4a3eea7d3a55c60782a1f1a9.png

 

Wszystko zależy od częstotliwości podziału, oraz od stromości filtrowania. Dla niskich częstotliwości problemy nie występują (w granicach rozsądku) ponieważ długość połówki fali jest dużo mniejsza niż delta t. Dla filtrów 1 i 2 rzędu problem jest większy ponieważ głośniki współpracują w dużo wyższym paśmie (na krótszych falach) niż częstotliwość podziału. Blisko ideału dla częstotliwości większych niż 500Hz da się osiągnąć tylko i wyłącznie z coax'a korygowanego cyfrowo.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nareszcie cos rozsadnego

Mala poprawka



Dla niskich częstotliwości problemy nie występują (w granicach rozsądku) ponieważ długość połówki fali jest dużo mniejsza niż delta t.


Dla niskich czestotliwosci dlugosc polowki fali rosnie, delta t sie nie zmienia, wiec relacja delta t do tej dlugosci maleje, czyli mamy mniejsze przesuniecie fazowe.
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, xajas napisał:

Nareszcie cos rozsadnego

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Twoje wpisy są nierozsądne i nie przemyślane od co!!!
 

Wsześniej pisałem że 15calowce  w układzie poziomym mogą pracować do 150Hz tak że kolega Piter z uświadomił Ci że Twoje wydumane problemy w tym konkretnym przypadku nie występują a nawet przy kolumnach gdzie średnie tony ciągną do 500Hz !!! a w takim paśmie w muzyce już bardzo wiele się dzieje

 

Taki np. JBL z Everestami zrobił wręcz babola bo w dwóch głośnikach 15" zrobił to odwrotnie i ustawił w jednym z nich podział tak że dwa odtwarzają pasmo powyżej 600Hz a tylko jeden pracuje poniżej 600Hz i ludkom to nie przeszkadza tylko obcmokują konstrukcje a ja szukam niskiego basu w nich i nie mogę ze spawarkami od Marka Levisona znajść?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Znowu wszystko popieprzyles

Przeciez rozpatrujemy koncepce zestawu glosnikowego, w ktorym potencjalnie 12“ midwoofer jest umieszczony OBOK (a nie nad) midrange i na pewno obydwa nie sa dzielone filtrem 4. rzedu. Dlatego, zarowno ze wzgledu na wysokosc czestotliwosci podzialu, jak i wspolny zakres odtwarzany przez obdwa przetworniki, jak i ich stosunkowo duza odleglos (12“+ mid nie sa najmniejsze) nalezy sie liczyc z wystapieniem tego efektu

Link to comment
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Zapomnij everesty, to inna koncepcja



A skąd to wiesz? Przy dsp można ciąć nawet 96dB.

Mozna. Cuda mozna. I bedzieszje tak ciac? Sprobuj, porownaj, to zobaczysz (mam na mysli uslyszysz). Do odwaznych nalezy swiat

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, xajas napisał:

Znowu wszystko popieprzyles

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przeciez rozpatrujemy koncepce zestawu glosnikowego, w ktorym potencjalnie 12“ midwoofer jest umieszczony OBOK (a nie nad) midrange

Kluczysz, kręcisz mataczysz ale Ci nie wychodzi !

Przechodząc z 15" na 12" możesz zawęzić odległość między przetwornikami za tym przesunięcie fazy też się zmniejsza i 12 calowe suby mogą sobie iść wyżej z podziałem niż Piter z napisał

 

 

Pomiary może i dobre robisz ale wyobraźnia przestrzenna i wyciąganie wniosków co z czego u Ciebie leży

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, xajas napisał:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Zapomnij everesty, to inna koncepcja
 


Mozna. I bedzieszje tak ciac?

W takim ustawieniu główny problem to szerokość środkowej sekcji. ~~30cm + ~~20cm + coś ekstra i wychodzi front min. 60cm. Oczywiście da się to zrobić tak aby nie było problemów. Ogólnie to wystarczy popatrzeć na to co robią sensowni producenci w dużych zestawach w ostatnich latach i wnioski nasuwają się same. Mi bardzo podoba się rozwiązanie przyjęte w Magico M9.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.