Jump to content
IGNORED

Hi-endowe nowości


Elberoth
 Share

Recommended Posts

Godzinę temu, pmcomp napisał:

BTW wlasnie robie kopie ELO Out Of The Blue z first pressa na TDK MA90 na Nakamichi z Zontek’a (dla przypomnienia mass loader, 58 kg całkowitej zywej wagi z 14”-owym ramieniem) ... tak mnie naszło i dobrze sie zlozyło. Oczywiście sotte (w dosłownym tlumaczneniu) czyli ... bez żadnego Dolby NR

Szkoda że nie na małą studyjną... 

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, ASURA napisał:

Szkoda że nie na małą studyjną... 

Z vinyla ... czemu nie ???

Ale chyba szkoda tasmy 1/4” ... metalowa kaseta jak znalazł. Purysci o monofonicznym basie będą jak znalazł ?. Ale ONI NiGDy porzadnej tasmy 1/4” nie slyszeli, he, he ...

 

Fakt, ze znafcy dzisiejszej cyfry beda twierdzic, ze na oryginalach ELO basu nie ma. Mam kilka kopi matek, tam rzeczywiscie basu malo ... no cóż, tak to nagrano ... dzisiejsze standardy są ... inne.

Wlasnie slucham, juz bez kopii na kasete, ELO ... A New World Record ... na dzisiejsze standardy tam basu NIMA ... i tego sie nie da sluchac.

 

A na tym koncercie, o ktorym wspominalem, basu POPROSTU NA DZISIEJSZA MODŁĘ ... dodano.

 

 

Takie czasy PANIE ?

 

Jest git !!!

 

Ale za to ,PANIE ,,, jaka srednica i góra ...  miszczostwo ? . Przypominam, ze ta realizacja ma ponad 40 latek.

Stereofonia i scena 3D to ... miszczostwo swiata na dzisiejsze standardy. Sluchac warto.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Link to comment
Share on other sites

 

 

No to sobie na koniec zapodalem ... Discovery ... ??.

 

I oprócz najnowszych koncertów Jeff’a Lynne mamy the best of ELO ?

 

BTW slychac wyraźnie, ze ta plyta to jest już później troszkę. Nawet z winyla ?. To ostanie ELO z lat 70-ych ... potem nastapila era ala’disco. Choc Jeff nie trafil, moim zdaniem, czarne disco sie juz konczylo ... i ELO niestey też. To ich ostatnia fantastyczna płyta. Co ciekawe slyachac wyraźnie ze swiat sie zmienial, ona dzwiekowo jest zupelnie inna od poprzednich, choc przez wielu uwazana za najlepszą. Moim zdaniem jednak the best to Out Of The Blue ????

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Link to comment
Share on other sites

Co ciekawe Discovery gra komoletnie z ... środka, poprzednie wspomnaine całą szeroką sceną.

 

BTW ktoś w tych nowosciach hiendowych gra jeszcze cos z analogu? Jakis magnetofon czy gramofon?

Czy tylko marketingowa cyfra z ala Tidal czy Spotify ???

 

A kiedy byliscie na prawdziwym koncercie bez prądu?

 

Moja sugestia ... posłuchajcie muzyki jak ją kiedyś PRAWDZIWIE realizowano i nagrywano ?.

 

PS. praktycznie nie slucham muzyki nagranej w tym stuleciu, tego NIE DA SIĘ SŁUCHAĆ ?

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.03.2021 o 23:30, pmcomp napisał:

Edytowane Niedziela o 23:40 przez pmcomp

 

W dniu 15.03.2021 o 00:59, pmcomp napisał:

Edytowane wczoraj o 01:12 przez pmcomp

 

W dniu 15.03.2021 o 01:16, pmcomp napisał:

Edytowane wczoraj o 01:27 przez pmcomp

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

GOLDNOTE - zaawansowany, bogato wyposażony przedwzmacniacz gramofonowy PH-1000 (26.03.2021)

Na rynek wszedł przedwzmacniacz gramofonowy Goldnote PH-1000. Producent przedstawia go jako najbardziej zaawansowany przedwzmacniacz gramofonowy w historii marki. PH-1000 jest produkowany we Włoszech. Cena w Polsce wynosi 44.160 złotych (dystrybucja Delta Audio).

PH-1000 ma 3 wejścia gramofonowe. Dwa wejścia niesymetryczne RCA mogą pracować z wkładkami MM lub MC. Symetryczne wejście XLR jest przeznaczone tylko do pracy z wkładkami MC.

Wzmocnienie na wejściach MM i MC można regulować. Dla wkładek MM i MC jest po 7 poziomów wzmocnienia do wyboru. Można też wybrać jedną z 12 wartości rezystancji wejściowej. Oprócz tego dla wkładek MM do wyboru jest 6 wartości pojemności.

Oprócz tego są jeszcze dwa wejścia, RCA i XLR. Mogą one być wykorzystywane na dwa sposoby. Pierwsza opcja to podłączenie wtyczek, które pozwalają na dokładniejsze dopasowanie impedancji wejściowej. Jeśli PH-1000 jest wyposażony w opcjonalny moduł przedwzmacniacza (dyskretny układ w klasie A) te gniazda mogą pracować jako wejścia liniowe.

PH-1000 ma wyjście niesymetryczne RCA (poziom 1V) i wyjście symetryczne XLR (poziom 4V). Osobne wyjście symetryczne XLR jest przeznaczone do sterowania zewnętrznych stopni lampowych Goldnote TUBE-1012 i TUBE-1006. Jest też wyjście słuchawkowe sterowane przez wzmacniacz pracujący w klasie A.

PH-1000 ma bardzo bogatą gamę krzywych korekcyjnych do wyboru. Jest ich ponad 20 i są to między innymi RIAA, Capitol, Columbia/CBS, Deutsche Grammophon, Decca London USA, Decca London UK, Decca Mono 78rpm, Epic, HMW, Mercury, RCA Victor, Philips, Elektra, L'Oliseau-Lyre, Parlophone. Każda krzywa może być oprócz tego udoskonalona przy pomocy firmowej technologii zainspirowanej przez Neumann Cutting Lathe, co łącznie daje ponad 40 wariantów.

Oprócz preinstalowanch krzywych jest też opcja ręcznego tworzenia krzywych korekcyjnych z regulacją trzech parametrów. Można ręcznie stworzyć 4 krzywe.

Na wyposażeniu są też takie funkcje jak przełączanie stereo/mono, odwracanie polaryzacji, zamiana kanałów, filtr subsoniczny.

Interfejs jest sterowany cyfrowo, ale same funkcje są realizowane przez dyskretne układy analogowe przełączane przez izolowane przekaźniki. Sterowanie działa w oparciu o firmowe oprogramowanie wewnętrzne (firmware), które można aktualizować.

Solidna obudowa jest wykonana z aluminium. W ofercie są trzy wersje kolorystyczne: czarna, srebrna i złota.

Informacje o pracy urządzenia są wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu LCD. Wielofunkcyjna gałka służy do sterowania.

Wbudowany zasilacz liniowy to konstrukcja dual-mono. Aby uzyskać optymalne wyniki można też skorzystać z zewnętrznych zasilaczy PSU-1250/PSU-1000.

Dane techniczne PH-1000:

Pasmo przenoszenia ... 20Hz - 20kHz

Stosunek sygnał/szum ... -100dB

Zakres dynamiki ... 110dB

Impedancja wyjściowa ... 50Ω

Filtr subsoniczny ... 10Hz/36dB oktawę

Rezystancja ... 100k, 75k, 47k, 33k, 22k, 1k, 470, 220, 100, 47, 22, 10 omów

Pojemności MM ... 100pF, 150pF, 220pF, 330pF, 470pF, 1000pF

Wzmocnienie MC ... 65dB z 7 opcjami [-9dB, -6dB, -3dB, 0dB, +3dB, +6dB, +9dB]

Wzmocnienie MM ... 40dB z 7 opcjami [-9dB, -6dB, -3dB, 0dB, +3dB, +6dB, +9dB]

Pobór mocy ... 30W

Wymiary SWG ... 430 * 135 * 375 mm

Masa ... 12 kg

goldnote-ph1000.jpg

Yamaha A-S 2000 / Yamaha CD-S 2000 / Naim Ovator S-400 / Sony DVP-NS92V / TransparentAudio  / Mit / AudioQuest / SonusOliva / Qed ...And Justice For All . Pozdrawiam .   ?

Link to comment
Share on other sites

JBL Project K2 S9990

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Price: US $80,000.00 (per pair)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, sly30 napisał:

Dobre kolumny zwykle nie są kanciaste, z oczywistych względów akustycznych i słusznie.

zaoblenia powodują tylko łagodniejsze przejscia chrakterystyki ale i tak szerokość przegrody (kolumny )

ma drastyczny wpływ na przebieg pasma odtwarzanego przez głosnik

i to wymiary kolumny decyduja o baffale step czyli kroku przegrody kiedy w zalezności od szerokosci przegrody charakterystyka podnosi sie o 6 db

stąd czasem filozoficzne i wieloletnie dyskusje na temat czy korekcja BS pełna , częściowa czy żadna 🙂

koronny przykład przebiegu ellipticora 21we/4 na odgrodzie (kolumnie) o wymiarach frontu 60cmx100cm

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i wymiarach frontu 30cm x 57cm

porównaj zakres zaznaczony na żółto pod katem skuteczności

image.thumb.png.dd4ab26c588a2252c6f7f2e0e1ece2eb.png

róznica na szerszej przegrodzie pomiędzy 1000hz a 100hz jest ok 1,5dB

róznica na wąskiej przegrodzie jest w tym samym zakresie już 4 dB

aby zrównoważyć charakterystykę musiałbys dodać od dołu następny głosnik

lub odfiltrować wyższe pasmo i z głosnika 95 dB miałbys kolumnę 92 dB

jesli przegroda (front kolumny) jest pościnany w celu zmniejszenia szerokości to spadek charakterystyki zaczyna sie  duzo wyżej na osi czestotliwości

niestety trzeba takie techniczne prawdy rozumieć, bo samo stwierdzenie ,ze front prosty jest gorszy niż inny to zbyt mało , trzeba udowodnić dlaczego i to tylko dla danego przypadku bo juz w innym taki dowód może zupełnie nie odpowiadać założeniom konstrukcyjnym

 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, xajas napisał:

Sa tacy, ktorzy buduja dobre kolumny, ktore sa kanciaste :-)

Chyba niewielu. Poza tym może i jest tak, że można zrobić dobre kanciaste, ale zawsze te wyoblone lub pozałamywane, robione na CNC okazują się lepsze. Najwyraźniej ten pogląd podziela....JBL, Avalon, Wilson Audio, TAD, Wilson Benesch,  Rockport, Sonus Faber, Focal, Dynaudio w nowych modelach, Von Schweikert, Eggleston, Magico, Gauder...itd....itp.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, sly30 napisał:

No fajne i potwierdzają moje spostrzeżenia. Dobre kolumny zwykle nie są kanciaste, z oczywistych względów akustycznych i słusznie. Ale wiąże się to też z kosztami, a finalnie z ceną detaliczną. Tu mamy 80tys.$ czyli u nas z cłem, vatem i spedycją ok 430-450tys.pln.

T&F, chyba większość modeli robi kanciaste, bardzo dobre, muzykalne granie mz.

Dynki Conseqence , kanciaste kloce, a kolumny wybitne mz.

jednych i drugich słuchałem w dobrych warunkach i z dobra elektronika.

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
17 minut temu, 3monts napisał:

T&F, chyba większość modeli robi kanciaste, bardzo dobre, muzykalne granie mz.

Dynki Conseqence , kanciaste kloce, a kolumny wybitne mz.

jednych i drugich słuchałem w dobrych warunkach i z dobra elektronika.

 

To prawda. Też słuchałem. Bardzo dobre. Ale to dziś nieliczne wyjątki. Zresztą Dynaudio w tych nowych swoich z górnej półki odchodzi od płaskiej ścianki frontowej. Jest tam chyba metalowy, wyoblony panel antydyfrakcyjny. 
 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by sly30
Link to comment
Share on other sites

@slyPewnie jest tak jak piszesz. Na kwestiach technicznych się nie znam. Podałem tylko przykłady kanciastych kloców, których słuchałem i z którymi mógłbym zostać „na zawsze” 🙂 

ps

dynki oprócz kanciastego wyglądu, stoją tez „na głowie” - i grają 😛

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Czy to dzis nieliczne wyjatki, tego bym nie powiedzial. Moze w dzialce Domestic Audio, gdzie nie tylko dzwiek, ale takze optyka (i pare innych "walorow") odgrywa role, znajdujemy coraz czesciej takie wymyslne fomy, az po organic design (patrz KEF Muon). 

Ale tam gdzie liczy sie tylko i wylacznie dzwiek (i to na pewno nie gorszy niz w tych powyzszych konstrukcjach), czyli w dzialce Pro Audio nadal znajdujesz najwyklejsze skrzynki, bez tych antydyfrakcyjnych "udziwnien" -> patrz topowe modele ATC, PMC, Geithain, Genelec, ADAM,...

No to jak to jest? Dlaczego Audiofile maja poblem z dyfrakcja a profesjonalisci nie maja?

Malo tego, nierzadko jeden i ten sam producent robi dla klienteli Domestic modele "okragle" a dla klienteli Pro modele "kanciaste" (i to oprte o te same przetworniki, falowody, itd.)

Czy nie wydaje ci sie to podejrzane? 

Edited by xajas
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
33 minuty temu, xajas napisał:

Czy to dzis nieliczne wyjatki, tego bym nie powiedzial. Moze w dzialce Domestic Audio, gdzie nie tylko dzwiek, ale takze optyka (i pare innych "walorow") odgrywa role, znajdujemy coraz czesciej takie wymyslne fomy, az po organic design (patrz KEF Muon). 

Ale tam gdzie liczy sie tylko i wylacznie dzwiek (i to na pewno nie gorszy niz w tych powyzszych konstrukcjach), czyli w dzialce Pro Audio nadal znajdujesz najwyklejsze skrzynki, bez tych antydyfrakcyjnych "udziwnien" -> patrz topowe modele ATC, PMC, Geithain, Genelec, ADAM,...

No to jak to jest? Dlaczego Audiofile maja poblem z dyfrakcja a profesjonalisci nie maja?

Malo tego, nierzadko jeden i ten sam producent robi dla klienteli Domestic modele "okragle" a dla klienteli Pro modele "kanciaste" (i to oprte o te same przetworniki, falowody, itd.)

Czy nie wydaje ci sie to podejrzane? 

bo dyfrakcja na prezentacji pro nie istnieje, to ma napie... , dotrzeć do odbiorcy i tyle
U ciebie jest lewo środek prawo, przód tył i tyle z dyfrakcji

Ja Audiofil nie twierdze ze mam problem, może ty, to tak abyś audiofilami dupy nie wycierał tylko szukaj na czubku własnego nosa

Edited by .:Gerard:.
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 godziny temu, xajas napisał:

Ale tam gdzie liczy sie tylko i wylacznie dzwiek (i to na pewno nie gorszy niz w tych powyzszych konstrukcjach), czyli w dzialce Pro Audio nadal znajdujesz najwyklejsze skrzynki, bez tych antydyfrakcyjnych "udziwnien" -> patrz topowe modele ATC, PMC, Geithain, Genelec, ADAM,...

A dlaczego tak jest? Na prawdę tego nie wiesz? Po co robi się kolumny Pro? Dla kogo są przeznaczone? Kolumny Pro to warsztat pracy, dla ludzi którzy na tym zarabiają. To jest sprzęt do pracy. Taki produkt musi być bezawaryjny i relatywnie tani. Dlatego koszty są tam kryterium zasadniczym. A jeśli tnie się koszty, to skrzynki też muszą być tanie, a więc nie ma szans na wymyślne obudowy robione na CNC. Można by zapytać dlaczego na Taxi nie jeżdżą Coupé V8 albo Ferrari. No nie jeżdżą z tego samego powodu. Nikt na Taxi nie kupi samochodu za 200 000€, który dodatkowo więcej pali i ma droższy serwis. Najtaniej i najprościej robi się zwykle, proste, kanciaste skrzynki. 

Edited by sly30
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, JBN napisał:

Dlatego profesionalne głośniki stydyjne kosztują

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) $ . 

Które to? Większość tego co funkcjonuje na rynku Pro, to są relatywnie niedrogie kolumny. Pro to też estrada, kluby, dyskoteki, nagłaśnianie wesel, sal konferencyjnych itd i nikt tam nie kupi drogich kolumn. A to, że jest też Rey Audio, to fajnie, ale tego się nie widzi tam, gdzie stoją kolumny z rynku Pro.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, sly30 napisał:

Które to?

Rynek pro to głośniki na dworcu kolejowym , w garażowym '' studio" , pracowni komputerowej , itp.

Profesjonalne studia nagraniowe nie mają z tym nic wspólnego .

Te studia mają sprzęt nagrywający wart po kilkanaście/dziesiąt milionów $

Napisałem 300000$ to jest oriętacyjna cena zestawu głośnikowego produkowanego seryjnie .

Głośniki budowane  lub psute na zamówienie to wielokrotność .

Tacy sami lub ci sami Mistrzowie budowlani budują/projektują systemy do studiów jak i flagowe modele nabardziej znanych firm Hi-Fi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.