Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-endowe nowości


Elberoth
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, xajas napisał:

Ciag dalszy po kawusi

Zapomniałeś o najważniejszym przeważającym członie, czyli osób lubiących muzykę jako taką

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xajas napisał:

1. Ci, ktorym zalezy na wiernej reprodukcji (barw i sceny). Dla ulatwienia nazwe ich „Profesjonalistami“

Ja na pewno będę dążył do takiego dźwięku. 

Eh, tak czytam i czytam o audio, i pewnych rzeczy nie rozumiem, a najbardziej kwestii subiektywności i obiektywności. Rozumiem, że każdy może słyszeć inaczej, mieć swoje preferencje brzmieniowe,  i inaczej rozumieć pewne rzeczy, ale przecież pewne elementy, pewne określenia dźwiękowe powinny być określone obiektywnie, jasno i wyraźnie. Na przykład jedna osoba pisze, że szuka Cd, który ma grać neutralnie, ale zarazem ciepło. WTF??? Przecież te dwa określenia się wykluczają. Dziwny jest ten świat audio, zaprawdę, dziwny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xajas,  Pomierzyłem lepiej i zobrazuje

Jak widać źródła średnio-wysoko-tonowe sa wysoko i rozłożyste na 45cm, po takim rozstawieniu musiałem skorygować kat pochylenia 
Zapomniałem dorysować, obok tweetera mam Super-Tweeter w oddzielnej konstrukcji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Jak zwężę kolumny do siebie i przybliżę o parę cm do mnie, zaczynam być w dźwięku
 Moja definicja bycia w dźwięku: Daj komuś albo sam zagraj na instrumencie, nie masz to daj komuś pałeczki niech wystukuje rytm w skórzaną sofę itp., stan blisko z 1m a później porównaj z 3,5m, wtedy będziesz na końcu pełnego dźwięku wraz z odbiciami

Dlatego kolumny po ustawieniu pewnej odległości zaczynają inaczej prezentować źródła pozorne jako 3D, u mnie nawet pare cm gra role, moze pamiętasz jak zamontowałem panel nad TV który wypchnął scenę a ja nie moglem sie oddalić, bylem w dźwięku

Gdy je za bardzo zwężę i skieruje na uszy, średnica i centrum zaczyna dominować a nawet wprowadzać lekka tubowosc, zależny od utworów
 

Przykład, na tej płycie, po rozstawieniu główni wokaliści maja większą przestrzeń miedzy i wokół siebie, pogłos sceny jest wyraźniejszy niezagłuszany wokalami 
 

spacer.png

 

Zgadza sie i sam o tym tez wspominałem ze charakterystyka sie zmienia, robi się kierunek analogowy, łagodniej i przysiada dynamika centrum sceny, wiem ze nie każdy tak lubi i wcale nie twierdze ze moje ustawienie jest naj...., ale slysze roznice ktore opisalem i dopasowałem tak jak lubie

Zapewne u xajasa punkt zbiegu faz jest bardziej dopracowana, mi zależało na subiektywnych moich odczuciach 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, chodziło o powiększenie sceny, a żeby uzyskać realnej wielkości wokalistów stojących obok siebie i tylnym planie w centrum fortepian, to się nie da na 2,5m rozstawieniu, ponieważ pisze o centrum a mamy jeszcze L i P kanał

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Adi777 napisał:

Ja na pewno będę dążył do takiego dźwięku. 

Czyżby? Chcesz mieć w domu surowe, studyjne granie? Wątpię. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, sly30 napisał:

surowe

A musi być takie? Wierność = surowość? Ja będę chciał mieć jak najnaturalniej, najprawdziwiej grające instrumenty. Słucham rocka, prawie każdego podgatunku jazzu, jazz-rocka/fusion, klasyki, muzyki filmowej, growej, trochę elektroniki, czy instrumenty różne, różniste. One muszą brzmieć naturalnie, bez żadnego sztucznego koloryzowania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adi777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Adi777 napisał:

A musi być takie? Wierność = surowość?

Wierność ?

A jaki masz system i przetworniki ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

A jaki masz system i przetworniki ?

Dopiero będę miał. A jakie? To się okaże. Na pewno będę się starał przesłuchać jak największej ilości kolumn na różnych przetwornikach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Adi777 napisał:

One muszą brzmieć naturalnie, bez żadnego sztucznego koloryzowania.

nawet jeśli dla Ciebie takie będzie to dla innego audiofila już nie 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Adi777 napisał:

Dopiero będę miał. A jakie? To się okaże. Na pewno będę się starał przesłuchać jak największej ilości kolumn na różnych przetwornikach.

Wiec nie możesz wiedzieć kiedy jest wierność, jedynie wybierzesz system i go skonfigurujesz pod subiektywne odczucia, porównaj realizacje fortepianu, np ACT Music z inną wytwórnią 
A akustyka itd.

Powodzenia, długa droga przed tobą

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Adi777 napisał:

A musi być takie? Wierność = surowość? Ja będę chciał mieć jak najnaturalniej, najprawdziwiej grające instrumenty. Słucham rocka, prawie każdego podgatunku jazzu, jazz-rocka/fusion, klasyki, muzyki filmowej, growej, trochę elektroniki, czy instrumenty różne, różniste. One muszą brzmieć naturalnie, bez żadnego sztucznego koloryzowania.

Tak jest tylko w teorii. W praktyce, wbrew pozorom, ludzie nie lubią naturalności i to chyba w każdej dziedzinie życia. Wcale nie lubią naturalnych kobiet, stąd makijaże, kosmetyki, perfumy, medycyna estetyczna itd, a gdy taką fotograf złapie gdzieś bez tapety, to w necie larum, jaka ona jednak beznadziejna. Żarcia naturalnego też nie lubią, stąd tysiące przypraw, sosy itd. I tak samo jest z muzyką. Mówią że preferują naturalne granie ale co innego mówią, a czego innego słuchają. Mylą pojęcia naturalny z przyjemnym, bo w końcu przyjemność powinna być czymś....naturalnym... :-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Powodzenia, długa droga przed tobą

Wiem, nawet bardzo długa, dzięki 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, sly30 napisał:

Żarcia naturalnego też nie lubią, stąd tysiące przypraw, sosy

Sosy i przyprawy też mogą być naturalne. Właściwie, to przyprawy są naturalne, przynajmniej ja takie stosuję.

 

23 minuty temu, sly30 napisał:

ludzie nie lubią naturalności

To już zależy, jacy ludzie. Jedni lubią, inni nie, jeszcze inni mniej lub bardziej, zależy od danej rzeczy.

 

25 minut temu, sly30 napisał:

Mylą pojęcia naturalny z przyjemnym

Na mój rozum, to w audio te dwie rzeczy powinny być nierozerwalne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Adi777 napisał:

Sosy i przyprawy też mogą być naturalne. Właściwie, to przyprawy są naturalne, przynajmniej ja takie stosuję.

Ale zasadniczo zmieniają smaki mięs, potraw itd. 

16 minut temu, Adi777 napisał:

Na mój rozum, to w audio te dwie rzeczy powinny być nierozerwalne.

Niestety tak nie jest. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Adi777 napisał:

w audio te dwie rzeczy powinny być nierozerwalne

Są i oznaczają szczyt.

 

Oczywiście w zakresie możliwości fizyki.

Rynek powoduje ich rozerwalność..

2 godziny temu, Adi777 napisał:

bardzo długa

Nie musi taka być, inni przechodząc nią mogą pokazać kierunki dzięki zwykłej uprzejmości.

3 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Wiec nie możesz wiedzieć kiedy jest wierność, jedynie wybierzesz system

Dowie się przechodząc wystawę, w towarzystwie specjalisty, pozna wszystkie kierunki i możliwości.

Pozostaną do podjęcia decyzje.

3 godziny temu, slawek.xm napisał:

dla innego audiofila już nie

Święte słowa.

Żyjemy wpierw dla siebie, dopiero w dalszej kolejności pozostała społeczność.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 747
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Adi777 napisał:

Na pewno będę się starał przesłuchać jak największej ilości kolumn na różnych przetwornikach.

Już jesteś w pierwszej pułapce - posłuchać owszem można ale istnieje takie magiczne słowo  -  p o r ó w n a n i e  - skrajnie trudna czynność, jeszcze trudniejsza jest - interpretacja...

Jeszcze trudniejsze  - z e s t a w i e n i e ...

......

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, 747 napisał:

Już jesteś w pierwszej pułapce - posłuchać owszem można ale istnieje takie magiczne słowo  -  p o r ó w n a n i e  - skrajnie trudna czynność, jeszcze trudniejsza jest - interpretacja...

Jeszcze trudniejsze  - z e s t a w i e n i e ...

......

Czyli lepiej nie słuchać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, jello napisał:

lepiej nie słuchać

Lepiej poznać miejscowego guru, o nieposzlakowanym autorytecie, mającym wielokrotnie potwierdzone osiągnięcia - sytuacje, w których skutecznie pomógł.

Lata temu pisałem tu w ten sposób.

 

Guru, jeśli jest rzeczywiście dobry, przejrzy natychmiast osobę co do jego preferencji i przedstawi jak się rzeczy mają.

Jeśli osoba będzie upierała się przy swoim, człowiek który ma rozeznanie w meandrach procesu rozwojowego natury ludzkiej, przedstawi delikwentowi również ścieżkę rozwoju w takich okolicznościach, czyli ile to będzie osobę kosztowało i jakim nakładem sił będzie z tego wychodził.

 

Jest kategoria osób niereformowalnych, obsługę tych najlepiej pozostawić rynkowi..

 

19 minut temu, jello napisał:

nie słuchać

Słuchać, ale nie sposób wyćwiczyć słuchu na zawołanie, co dopiero dojrzałe bezbłędne interpretacje..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 747
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, 747 napisał:

inni przechodząc nią mogą pokazać kierunki dzięki zwykłej uprzejmości.

Mam nadzieję, że właśnie takich ludzi spotkam 🙂

 

44 minuty temu, 747 napisał:

  p o r ó w n a n i e  - skrajnie trudna czynność

Dlaczego taka trudna? W sumie, tutaj pewnie sporo będzie zależało, być może, od wyżej wspomnianej zwykłej uprzejmości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Adi777 napisał:

Dlaczego taka trudna?

Za 10, 20 lat Kolega takiego pytania już nie zada.

Jest to sprawa wrażliwości oraz nie kończącego się poznawczego procesu rozwoju, - na przestrzeni lat, ciągle wie się więcej, więcej i więcej, powstają wewnętrzne przekonania, buduje się na nich kolejne obszary pewności - co najważniejsze, coraz bardzie obiektywne, aż do momentu, w którym zanika wszelkie zdziwienie, jakiegokolwiek rodzaju słyszanymi bodźcami, po prostu wyczuwa się ich pochodzenie i skojarza z przyczyną - o n a   j e s t   t e c h n i c z n a   !

Następuje korelacja przyczynowo - skutkowa, - konstrukcja urządzenia - efekt dźwiękowy.

W takim momencie kończą się rozsądnie rozumiane problemy w hi end audio, w pełnej skali, jeśli zna się przyczyny zaistnienia wszelkich wartości.

 

14 minut temu, Adi777 napisał:

Dlaczego taka trudna?

Słuchacze, niezależnie czy są expertami czy nowicjuszami dokonają różniących się od siebie interpretacji.

A są jeszcze mody, preferencje czy innego rodzaju elementy rzeczywistości  jak dominacje środowiskowe etc..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Adi777 napisał:

sporo będzie zależało, być może, od wyżej wspomnianej zwykłej uprzejmości.

Porównanie jako uprzejmość, może Kolega interpretuje jako sytuację samej dostępności do odsłuchu wielu zestawów, to co innego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, 747 napisał:

W takim momencie kończą się rozsądnie rozumiane problemy w hi end audio, w pełnej skali, jeśli zna się przyczyny zaistnienia wszelkich wartości.

Bełkot w czystej postaci, nie pierwszy i nie ostatni.

Zacząłbym od ulubionej piosenkarki autora porad. Jeżeli jest nią niejaka Kim (kimkolwiek to jest i cokolwiek wniosło wartościowego w kulturę muzyczną świata) to może nasuwać podejrzenie o wyalienowaniu autora porad i ich nieadekwatności, rzutujących w sposób minorowy na czytelników mogących odnieść mylne wrażenie doświadczenia i znajomości tematu audio. Bełkot takowy - niepoparty żadnym konkretnym twierdzeniem matematycznym lub dowodem fizycznym a opartym jedynie na wieloletnim doświadczeniu w cynicznym pisaniu głupot  - jest cokolwiek szkodliwy, aczkolwiek może być (a może powinien?) traktowany jako rodzaj kabaretu. Jest to tym bardziej usprawiedliwione, że w dzisiejszych czasach trudno o dobrą i darmową rozrywkę. Ww osoba zapewnia ją od wielu lat a konsekwencja z jaką jesteśmy uświadamiani o naszej nicości, marności naszych doświadczeń oraz ułomności naszych systemów, które nie są w stanie oddać niuansów wyżyn artystycznych Kim Kolwiek Ona Jest, powinna zostać nagrodzona jakąś nagrodą AS.

Wybitny wkład w rozwój semantyki i wykorzystanie bełkotu opartego na ogólnikach i dziwnych związkach frazeologicznych w celu spełniania jakiejś nieznanej nikomu - oprócz autora - misji, zasługuje na uznanie.

Tymczasem tzw guru od audio może wnieść tyle w nasz rozwój muzyczny, ile Carlos Ray w sprawne wykonywanie uderzenia z półobrotu.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, colcolcol napisał:

Kim Kolwiek Ona

lepiej używać "Sam Wiesz Kto" 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, colcolcol napisał:

niejaka Kim

Naopowiadałeś się, teraz nikt nie będzie Ciebie tu szanował.

.......

Po co to robisz ?

 

Wiesz  co to jest piękno ?

Czym jest piękno w muzyce ?

Kochasz muzykę za jej piękno ?

Naturalne, im bardziej naturalne tym bardzie wzbudzające podziw ?

Dążysz do uchwycenia i urzeczywistnienia takiej wartości w przekazie jaki może pochodzić z urządzeń technicznych ?

Wiesz że jest to możliwe ?

Wiesz że są konstruktorzy, którzy takim wartością hołdują ?

Potrafisz rozpoznać kiedy z taką konstrukcją mamy do czynienia ?

 

 

 

colcolcol, jesteś bardzo daleko w rozpoznaniu, dużo dalej niż możesz to sobie wyobrazić, bo gdybyś mógł, to nie kompromitowałbyś się w ten sposób.

Nie sięgałbyś do tematu z innego obszaru, by sobie samemu coś wmówić, nie musisz zresztą tak się wysilać, napisałem dziś, teraz, posty w polityce, poczytaj sobie nawet tu zacytuj, pośmiejemy się wszyscy.

Nie jesteś sobie w stanie wyobrazić ogromu pracy, poświęcenia i wyrzeczeń, jakie muszą nastąpić by po kilkudziesięciu latach skreślić te pare zdań wskazówek.

Ale oceniaj jak chcesz, inni również.

Powodzenia.

 

P.S.

Skreśliłem kilka zdań na temat wzmacniacza Relentless, wiesz dlaczego, - jest całkowitą kompromitacją takie miejsce jak to, zakładka hi end i sytuacja że na temat najlepszego wzmacniacza konsumpcyjnego w pełnej skali nikt słowa nie napisał.

Wiesz dlaczego ?

Trzeba się na czymś takim znać.

Resztę sobie dopowiedz.

I nie ma tu miejsca, na mieszanie do rozważań zasobności portfela uprzedzę, gdyż Relentless to stan techniki - rozumiesz  t e c h n i k i  a na jej zasadach można się po prostu znać lub nie.

Osobiście w dźwięku mnie interesuje tylko to, co jest powyżej tak wysoko ustawionej poprzeczki, nie przeszkadza mi jej wysokość, - tylko jest wyzwaniem.

Ludzie lubią wyzwania, ryzykują dla nich często nawet życie.

 

 

Popraw się i nie pisz już więcej głupot.

Pozdrawiam.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
A musi być takie? Wierność = surowość?


Bardzo ciekawe pytanie. Smyczkowe, perkusja albo trąba są bardzo ostre "na żywo", kiedy są obok słuchacza. Jednak w filharmonii (katowickiej) są jak miód.

Więc gdy bierzemy za punkt odniesienia studio nagraniowe, to dźwięk ma być surowy i suchy.
Gdy punktem odniesienia jest filharmonia, to dźwięk ma być przestrzenny i słodki.

Jak punkt odniesienia wybierasz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Odpowiedź jest znana od lat i banalna. Dlatego właśnie w miejscach pierwszych odbić stosuje się dyfuzory, które rozpraszają odbite fale i nie kierują ich bezpośrednio na ucho słuchacza. Tyle zachodu i jeszcze zimna kawa, żeby dojść do wniosków znanych od dawna... :-))

Powracamy do odpowiedzi, ktore moim zdaniem wcale nie sa takie banalne. Dlaczego? Bo np. moim zdaniem w miejscu pierwszych odbic uzyl bym absorbery a nie dyfuzory. I co teraz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Dodam, chodziło o powiększenie sceny, a żeby uzyskać realnej wielkości wokalistów stojących obok siebie i tylnym planie w centrum fortepian, to się nie da na 2,5m rozstawieniu, ponieważ pisze o centrum a mamy jeszcze L i P kanał

To jest troche „zludne“. Jesli uwazasz ze 2,5m rozstwawienia nie wystarcza na realistyczne odtworzenie malego skladu, to na ile metrow musisz rozstawic glosniki, by uzyskac „realnej wielkosci“ wielka orkiestre symfoniczna? Na 10m? A na ile, by odtworzyc dwa chory przed organami w kosciele?

Nie sadze, by o „realistycznym“ odtworzeniu wielkosci sceny decydowalo rozstawienie glosnikow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, xajas napisał:

miejscu pierwszych odbic uzyl bym absorbery a nie dyfuzory. I co teraz?

Nic teraz. Jedne i drugie ograniczą odbicia w tych miejscach i przez to nie dotrą w całości do słuchacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, xajas napisał:


Powracamy do odpowiedzi, ktore moim zdaniem wcale nie sa takie banalne. Dlaczego? Bo np. moim zdaniem w miejscu pierwszych odbic uzyl bym absorbery a nie dyfuzory. I co teraz?

Fajnie stworzyć scenę przed nami ale przygłuszyć łatwo,
Ty regulujesz suwakami a ja mimo super-tweeterow to sposobem naturalnej akustyki musiałem stawić kryształy miedzy kolumny aby wyciągnąć wyrazistość średnicy, wiec ustroje dobieramy pod problem

23 minuty temu, xajas napisał:


To jest troche „zludne“. Jesli uwazasz ze 2,5m rozstwawienia nie wystarcza na realistyczne odtworzenie malego skladu, to na ile metrow musisz rozstawic glosniki, by uzyskac „realnej wielkosci“ wielka orkiestre symfoniczna? Na 10m? A na ile, by odtworzyc dwa chory przed organami w kosciele?

Nie sadze, by o „realistycznym“ odtworzeniu wielkosci sceny decydowalo rozstawienie glosnikow.

Masz racje ze nie musi byc az tak ekstremalnie rozstawione, porównując niższe kolumny np 1,2m wysokie w rozstawieniu 3m to moje proporcjonalnie nie odbiegaja

Przy takiej bazie mam złudzenie siedzenia bliżej sceny
Mozna słuchać z monitorów z mniejsza baza i poczuciem większej odległości od sceny, chodzi o trzymanie proporcji i spójności

Mialem tez przyjemność słuchania z większej odległości standardowej wielkości kolumn gdzie dźwięki były oderwane od kolumny i rozkładanie w powietrzu dawało złudzenie dużej sceny przed nami, to właśnie odbicia wspomogły, w wyciszonym pomieszczeniu pewnie źródła pozorne byłyby sporo mniejsze

Słyszałem tez system z dużymi kolumnami, w wygłuszonym i dużym pomieszczeniu gdzie zrobił sie wąski tunel miedzy kolumnami i nie było to naturalne, inne natomiast pokazały kontrabas 2m i rozlazły na cala ścianę a wokaliści mieli 1m wysokości i wrzeszczeli

Spójność i proporcje
koniec 🙂

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.