Jump to content
IGNORED

Hi-endowe nowości


Elberoth
 Share

Recommended Posts

W dniu 8.09.2021 o 17:12, kiza napisał:

Pasmo przenoszenia ... 21Hz - 26.000 Hz (+/-3 dB)

 

W dniu 8.09.2021 o 17:12, kiza napisał:

Masa ... 20 kg/sztuka

Jeżeli 20 kg kolumna ma takie pasmo, to tylko pogratulować. Chciałbym zobaczyć niezależne pomiary.

W moich kolumnach sam głośnik basowy waży chyba więcej, a takiego pasma nie mają. 😀

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Less napisał:

Jeżeli 20 kg kolumna ma takie pasmo, to tylko pogratulować. Chciałbym zobaczyć niezależne pomiary.

W moich kolumnach sam głośnik basowy waży chyba więcej, a takiego pasma nie mają. 😀

Też mi to się rzuciło w oczy, a jestem kompletnie zielony w temacie. Tak z ciekawości, jakie masz kolumny?

Link to comment
Share on other sites

ABYSS - amerykańskie słuchawki planarne w dystrybucji MIP (15.09.2021)

Na nasz rynek weszły słuchawki amerykańskiej marki Abyss, specjalizującej się w produkcji hi-endowych słuchawek planarnych. Dystrybucję w Polsce prowadzi MIP.

Abyss to amerykański producent wywodzący się z JPS Labs LLC. Założycielem tej firmy jest Joe Skubiński, który posiada przeszło 30 lat doświadczenia w branży audio, przede wszystkim w produkcji wysokiej klasy przewodów, w tym także słuchawkowych. Słuchawki Abyss wykorzystują unikalne rozwiązania, przede wszystkim dotyczące konfiguracji układu magnetycznego. Wszystkie modele marki mają parowane przetworniki.

Wszystkie modele słuchawek można przetestować i zamówić w sieci sklepów HiFiPRO oraz MP3Store. Czas oczekiwania na zamówione słuchawki to około 12 tygodni na model 1266 oraz okkoło 8 tygodni na modele Diana.

AB-1266 PHI TC to model flagowy. Słuchawki te są w całości wykonywane w Bufallo, w Stanach Zjednoczonych. Zastosowano autorskie przetworniki planarne o średnicy aż 66mm, a także zoptymalizowane magnesy neodymowe. Konstrukcja bazuje na trwałych, metalowych elementach wykonanych precyzjnie za pomocą obróbki CNC. Najnowsza wersja tych słuchawek posiada specjalną ceramiczną powłokę w dwóch tonacjach kolorystycznych. Poduszki są wykonane z gładkiej owczej skóry. Konstrukcja pałąka jest pomyślna tak by zapewnić dostosowanie do kształtu głowy, a poza tym nie posiada żadnych plastikowych elementów, które mogłyby się złamać.

Słuchawki występują w trzech wersjach: Lite, Deluxe oraz Complete. Różnią się one dodatkowym skórzanym pokrowcem w wersjach Deluxe oraz Complete oraz kablem JPS Labs Superconductor w wersji Complete. Cena poszczególnych modeli to odpowiednio: 24.800, 29.000zł oraz 39.000 złotych.

Dane techniczne Abyss AB-1266 PHI TC:

Impedancja ... 47Ω

Skuteczność ... 88 dB/mW

Pasmo przenoszenia ... 5 Hz - 30 kHz

Faza ... płaska w całym paśmie

Zniekształcenia ... poniżej 1%, ponżej 0.2% w zakresie największej wrażliwości ucha

Masa ... 640 g

Diana V2 to według producenta najcieńsze na świecie słuchawki planarne. Tak jak pozostałe modele Abyss, ten też wykorzystuje opatentowane i autorskie przetworniki planarne, w tym przypadku o średnicy 63 mm. Cena tego modelu to 15.700 złotych.

Dane techniczne Abyss Diana V2:

Impedancja ... 42Ω

Skuteczność ... 91 dB/mW

Pasmo przenoszenia ... 7Hz - 28kHz

Faza ... płaska w całym paśmie

Masa ... 350 g

Diana Phi łączy kompaktową i przenośną formę modelu Diana z przetwornikami z modelu AB-1266 PHI CC. Ma to zapewnić maksymalnie wysoką jakość w przenośnej formie. Cena tego modelu to 19.990 złotych.

Dane techniczne Abyss Diana Phi:

Impedancja ... 42Ω

Skuteczność ... 91 dB/mW

Pasmo przenoszenia ... 7Hz - 28kHz

Faza .... płaska w całym paśmie

Masa ... 350 g

Obydwa modele słuchawek Diana wykonane są za pomocą obróbki CNC z najwyższej próby lotniczego aluminium. Posiadają także unikalny, magnetyczny pałąk, który ma zapewnić dostosowanie do kształtu głowy. W obu przypadkach w komplecie jest pokrowiec do transportu słuchawek. Zmieszczą się w nim także takie akcesoria jak dodatkowe kable, czy odtwarzacz przenośny

abyss-ab-1266.jpg

abyss-diana-phi.jpg

Yamaha A-S 2000 / Yamaha CD-S 2000 / Naim Ovator S-400 / Sony DVP-NS92V / TransparentAudio  / Mit / AudioQuest / SonusOliva / Qed ...And Justice For All . Pozdrawiam .   ?

Link to comment
Share on other sites

STAX - SR-X9000, nowe flagowe słuchawki (17.09.2021)

SR-X9000 to nowy, flagowy model elektrostatycznych słuchawek marki Stax. Cena detaliczna ma się kształtować na poziomie około 7.000 Euro. Dystrybucję w Polsce prowadzi Grobel Audio.

Zastosowano nowo opracowaną, czterowarstwową elektrodę stałą MLER-3 (Multi-Layer-Elect-Rords), która ma dużą, okrągłą metalową siatkę. Metalowa siatka zmniejsza opór powietrza i efekt odbicia, jest znakomitym materiałem na elektrody stałe. Wcześniej siatka metalowa była trudna do wyprodukowania i nie była instalowana w stałych elektrodach. Dzięki technologii złącza rozproszonego (zgrzewania termokompresyjnego) opanowanej przy produkcji SR-009 i SR-009S, metalowa siatka może być używana jako materiał elektrod stałych.

Membrana wykonana jest z zaawansowanej technicznie ultracienkiej folii z tworzywa sztucznego. Ze względu na znikomą masę uzyskane są bardzo dobre charakterystyki. W całym paśmie poprawia się liniowość dźwięku. Powierzchnia membrany wzrosła o 20% w porównaniu do SR-009S.

Obudowa przetwornika wykonana jest z wytrzymałego, obrabianego aluminium. Ta nowa konstrukcja solidnie mocuje przetwornik i minimalizuje niepotrzebne wibracje. Ulepszona charakterystyka akustyczna wewnątrz obudowy zapewnia czystszy dźwięk, niezakłócony przez odbicia.

Siatka ochronna zamontowana równolegle do membrany emitującej dźwięk generuje niekorzystne odbicia. Aby rozwiązać ten problem w modelu SR-X9000 siatka ochronna ma słupki o różnej długości z przodu i z tyłu. Siatka ochronna nie jest równoległa do membrany, a kąt odbicia jest kontrolowany.

Ulepszono główny materiał pałąka i zastosowano stal nierdzewną. Zwiększono odporność na skręcanie, a nauszniki bardziej stabilnie dopasowują się do uszu. Materiał, który bezpośrednio styka się z głową to prawdziwa skóra. Pozycję można regulować za pomocą 9-pozycyjnego suwaka.

Materiał poduszek to prawdziwa skóra (skóra owcza), która jest miękka i zapewnia oddychalność. Ma to zminimalizowac zmęcznie przy długotrwałych odsłuchach.

Materiałem kabla jest ultraczysty, wyżarzony drut miedziany 6NCu (Φ0,14*3). Materiałem kabla wokół rdzenia jest posrebrzany, wyżarzony drut miedziany (Φ0,08*9). Kable są wymienne. W zestawie dołączane są 2 kable (2,5m i 1,5 m). Skrzynia do przechowywania wykonana jest z odpowiednio dobranego gatunku drewna, co daje niską przewodność cieplną i zdolność kontroli wilgotności. Ten futerał jest zalecany jako najlepsze rozwiązanie do przechowywania.

Dane techniczne Stax SR-X9000:

Typ .... elektrostatyczne, push-pull, obudowa otwarta

Kształt membrany ... okrągła, o dużej powierzchni

Elektroda stała ... MLER-3 (elektrody wielowarstwowe)

Pasmo przenoszenia ... 5Hz - 42.000 Hz

Pojemność elektrostatyczna ... 110pF

Impedancja ... 145kΩ

Skuteczność ... 100dB

Napięcie polaryzacji ... 580 VDC

Długość kabla ... 2,5 m, 1,5 m

Nauszniki ... prawdziwa skóra owcza (część stykająca się ze skórą), sztuczna skóra (część otaczająca)

Masa ... 432g

stax-sr-x9000.jpg

Yamaha A-S 2000 / Yamaha CD-S 2000 / Naim Ovator S-400 / Sony DVP-NS92V / TransparentAudio  / Mit / AudioQuest / SonusOliva / Qed ...And Justice For All . Pozdrawiam .   ?

Link to comment
Share on other sites

ROCKPORT TECHNOLOGIES - hi-endowy głośnik centralny Taurus (23.09.2021)

W październiku 2021 na naszym rynku ma się pojawić nowy głośnik centralny Rockport Technologies Taurus. Cena detaliczna w wersji z niskim cokołem jest ustalona na 89.800 zł, a w wersji z oryginalną podstawką 98.800 zł. Dystrybucję prowadzi HiFi Club.

Taurus może być uzupełnieniem dla dowolnych kolumn Rockport Technologies w systemach wielokanałowych. Zestaw ten został zaprojektowany do pracy bezpośrednio przy ścianie. Zastosowana konstrukcja pozwala na precyzyjne ustawienie kąta nachylenia. Można dzięki temu zoptymalizować charakterystykę promieniowania w pionie i wybrać kąt stosownie do wysokości instalacji, wysokości miejsca odsłuchu oraz odległości do słuchacza.

Taurus to zestaw trójdrożny. Bas oraz dolny zakres średnich tonów odtwarzają dwa nowo opracowane 7-calowe głośniki niskośredniotonowe. Głośniki te mają solidne, odlewane, aluminiowe kosze, przewymiarowane resory, wentylowane karkasy z tytanu, a także nowo opracowaną membranę kanapkową o zmiennej grubości z włóknami węglowymi. Średnie tony obsługuje głośnik 6-calowy z kanapkową membraną kompozytową z włóknami węglowymi. Wysokie tony odtwarza firmowy głośnik z berylową kopułką i falowodem.

Dane techniczne głośnika centralnego Taurus:

Impedancja nominalna ... 4Ω

Efektywność ... 89 dB SPL/2.83 V

Pasmo przenoszenia ... 45Hz - 30 kHz (-3dB)

Minimalna moc wzmacniacza ... 30 W

Wymiary WSG ... 711 * 699 * 387 mm (na podstawce) | 400 * 699 * 387 mm (na cokole)

Masa ... 63,5kg (z podstawką)

rockport-technologies-taurus.jpg

rockport-technologies-taurus-rear.jpg

Yamaha A-S 2000 / Yamaha CD-S 2000 / Naim Ovator S-400 / Sony DVP-NS92V / TransparentAudio  / Mit / AudioQuest / SonusOliva / Qed ...And Justice For All . Pozdrawiam .   ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
16 godzin temu, pantagruel napisał:

Ja pierdziu, takich rzeczy to nawet fizycy kwantowi nie wymyślają...

A mi się to podoba, bo mam niesamowitą radość czytając takie kosmiczne bzdury. Czego to ludziska nie wymyślą. Ciekawi mnie zawsze czy ci wynalazcy to tak na poważnie tworzą te "marketingowe" nazwy i tezy czy po prostu szydzą z durnych audiofilów.

Tak czy siak - Panowie z Enerra czy tam Equlubrium co to wymysliliście - szacunek. 

In my humble opinion

Link to comment
Share on other sites

A mi się to podoba, bo mam niesamowitą radość czytając takie kosmiczne bzdury. Czego to ludziska nie wymyślą. Ciekawi mnie zawsze czy ci wynalazcy to tak na poważnie tworzą te "marketingowe" nazwy i tezy czy po prostu szydzą z durnych audiofilów.

Oczywiscie ze na powaznie. Im dluzszy zlepek hasel typu ultra, pro, gold, platinium, reference, supra, technology, industries,… w nazwie produktu, tym bardziej przekonywujace „dzialanie“ produktu i tym wyzsza gotowosc „durnego audiofila“ zaplacic odpowiednio wyzsza cene.
Nic nowego. Tak sie robi interes.
Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.09.2021 o 12:23, kiza napisał:

ROCKPORT TECHNOLOGIES - hi-endowy głośnik centralny Taurus (23.09.2021)

W październiku 2021 na naszym rynku ma się pojawić nowy głośnik centralny Rockport Technologies Taurus. Cena detaliczna w wersji z niskim cokołem jest ustalona na 89.800 zł, a w wersji z oryginalną podstawką 98.800 zł. Dystrybucję prowadzi HiFi Club.

Taurus może być uzupełnieniem dla dowolnych kolumn Rockport Technologies w systemach wielokanałowych. Zestaw ten został zaprojektowany do pracy bezpośrednio przy ścianie. Zastosowana konstrukcja pozwala na precyzyjne ustawienie kąta nachylenia. Można dzięki temu zoptymalizować charakterystykę promieniowania w pionie i wybrać kąt stosownie do wysokości instalacji, wysokości miejsca odsłuchu oraz odległości do słuchacza.

Taurus to zestaw trójdrożny. Bas oraz dolny zakres średnich tonów odtwarzają dwa nowo opracowane 7-calowe głośniki niskośredniotonowe. Głośniki te mają solidne, odlewane, aluminiowe kosze, przewymiarowane resory, wentylowane karkasy z tytanu, a także nowo opracowaną membranę kanapkową o zmiennej grubości z włóknami węglowymi. Średnie tony obsługuje głośnik 6-calowy z kanapkową membraną kompozytową z włóknami węglowymi. Wysokie tony odtwarza firmowy głośnik z berylową kopułką i falowodem.

Dane techniczne głośnika centralnego Taurus:

Impedancja nominalna ... 4Ω

Efektywność ... 89 dB SPL/2.83 V

Pasmo przenoszenia ... 45Hz - 30 kHz (-3dB)

Minimalna moc wzmacniacza ... 30 W

Wymiary WSG ... 711 * 699 * 387 mm (na podstawce) | 400 * 699 * 387 mm (na cokole)

Masa ... 63,5kg (z podstawką)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

rockport-technologies-taurus-rear.jpg

Głośnik centralny za 90 tys zl i znowu jakies badziewne terminale. To się już robi śmieszne.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

In my humble opinion

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś ma wolne 200 koła to z początkiem roku 2022 ma się pojawić od Accuphase - transport DP-1000 i dedykowany do niego przetwornik DC-1000. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maraudio napisał:

Jak ktoś ma wolne 200 koła to z początkiem roku 2022 ma się pojawić od Accuphase - transport DP-1000 i dedykowany do niego przetwornik DC-1000. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wreszcie coś dla Kowalskiego...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lubię sobie pogrywać ... 

Link to comment
Share on other sites

To jest dobre.

......Anodowanie chassis napędu w kolorze obudowy służy nie tylko polepszeniu walorów antywibracyjnych, ale także skuteczniej rozprasza mikroturbulencje powietrza generowane przez szybko obracającą się płytę.

Ale jaja.

Mogli sobie darować.  Już sam wygląd wewnętrzny zachęca do przesłuchania tego urządzenie, opinie i wnioski wyciągnie sam klient. 

Edited by Rafał.M
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Rafał.M napisał:

To jest dobre.

......Anodowanie chassis napędu w kolorze obudowy służy nie tylko polepszeniu walorów antywibracyjnych, ale także skuteczniej rozprasza mikroturbulencje powietrza generowane przez szybko obracającą się płytę.

Ale jaja.

przeciez ma to sens

inna kwestia czy rzeczywiscie tak sie dzieje i jesli ktos gdzies to uzasadni to gratulacje dla firmy

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Link to comment
Share on other sites

Anodowanie stosuje się w trzech celach:

do antykorozyjnego i mechanicznego zabezpieczenia powierzchni metalu

w celach zdobniczych – anodowane stopy aluminium uzyskują charakterystyczną fakturę, a poprzez dodawanie do elektrolitu substancji barwiących można uzyskiwać na powierzchni trwałe, nieścieralne powłoki kolorowe.

w celu wytworzenia warstwy izolacyjnej na folii aluminiowej, którą można potem stosować do produkcji kondensatorów.

Tyle wiki. na ten temat.

 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Rafał.M napisał:

Anodowanie stosuje się w trzech celach:

do antykorozyjnego i mechanicznego zabezpieczenia powierzchni metalu

w celach zdobniczych – anodowane stopy aluminium uzyskują charakterystyczną fakturę, a poprzez dodawanie do elektrolitu substancji barwiących można uzyskiwać na powierzchni trwałe, nieścieralne powłoki kolorowe.

w celu wytworzenia warstwy izolacyjnej na folii aluminiowej, którą można potem stosować do produkcji kondensatorów.

Tyle wiki. na ten temat.

 

nie tylko

np anodowanie na czarno polepsza oddawanie ciepla przez radiator

a odpowiednio gruba warstwa jest izolatorem na ktorym bez podkladek przewodzących cieplo mozna instalować tranzystory np stopnia wyjściowego wzmacniacza

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, slawek.xm napisał:

a odpowiednio gruba warstwa jest izolatorem na ktorym bez podkladek przewodzących cieplo mozna instalować tranzystory np stopnia wyjściowego wzmacniacza

podobnie jak......

w celu wytworzenia warstwy izolacyjnej na folii aluminiowej, którą można potem stosować do produkcji kondensatorów.

Link to comment
Share on other sites

MATRIX AUDIO - przetwornik CA ze strumieniowaniem X-Sabre 3 (21.10.2021)

Matrix Audio wprowadził na rynek zupełnie nową wersję swojego flagowego źródła cyfrowego. Jest to model X-Sabre 3 będący połączeniem przetwornika cyfrowo-analogowego z odtwarzaczem strumieniowym i przedwzmacniaczem. Sugerowana cena detaliczna wynosi 14.999 zł (dystrybucja MIP).

X-Sabre 3 to urządzenie skonstruowane od podstaw. Według materiałów producenta nie tylko dodano nowe funkcje, ale podniesiono też jakość brzmienia w stosunku do starszego modelu X-Sabre MQA PRO.

Wyjścia analogowe są w postaci symetrycznej XLR i niesymetrycznej RCA. Można wybrać tryb pracy ze stałym poziomem wyjściowym lub z regulacją głośności.

Do konwersji cyfrowo-analogowej wybrano flagowy układ ESS Technology, czyli ESS 9038PRO. Do taktowania zastosowano zegar Crystek CCHD-950. Użytkownik może wybrac tryb pracy i skorzystać z wbudowanego zegara lub z taktowania z urżądzenia źródłowego. Układy zasilające zapewniają wysoką stabilność. Zastosowano przewymiarowany transformator toroidalny wraz z baterię szesnastu wysokiej jakości kondensatorów filtrujących. Jako procesor sterujący zastosowano układ NXP i.MX 6Quad 4x Cortex-A9 @1,2 GHz.

Połączenie sieciowe można zrealizować przewodowo (Ethernet) lub bezprzewodowo (dwuzakresowe WiFi), a anteny do połączenia bezprzewodowego są ukryte wewnątrz obudowy.

X-Sabre 3 posiada certyfikat Roon Ready, czyli może pracować jako Roon Endpoint. Po podłączeniu urządzenia do sieci lokalnej wystarczy w aplikacji Roon wybrać X-Sabre 3 jako urządzenie odtwarzające muzykę. Na wyposażeniu jest nie tylko Spotify Connect, ale także Tidal Connect. W pełni wspierane są też standardy MQA, AirPlay2, UPnP, czy DLNA.

X-Sabre 3 posiada izolowaną konstrukcję wewnętrzną, układy konwersji audio są fizycznie odizolowane od elektroniki sterującej oraz zasilania w celu minimalizacji niepożądanych interferencji. Zaprojektowana od nowa obudowa ma postać aluminiowego bloku. Taka konstrukcja służy zarówno izolacji od zakłóceń elektromagnetycznych, jak i kontroli wibracji. O pracy urządzenie informuje wyświetlacz LCD.

Na wyposażeniu jest też wejście i wyjście wyzwalacza 12V.

Dane techniczne X-Sabre 3:

Wejścia koncentryczne i optyczne PCM ... 16-24bity/44,1kHz, 48kHz, 88,2kHz, 96kHz, 176,4kHz, 192kHz

Wejścia koncentryczne i optyczne DSD ... 2,8 MHz (DoP)

Wejście IIS LVDS PCM ... 16-32bity/44,1kHz, 48kHz, 88,2kHz, 96kHz, 176,4kHz, 192kHz, 352,8kHz, 384kHz, 705,6kHz, 768kHz

Wejście IIS LVDS DSD ... 2,8 MHz, 5,6 MHz, 11,2 MHz (DoP) | 2,8 MHz, 5,6 MHz, 11,2 MHz, 22,4 MHz (natywna)

Audio USB PCM ... 16-24bity/44,1kHz, 48kHz, 88,2kHz, 96kHz, 176,4kHz, 192kHz, 352,8kHz, 384kHz, 705,6kHz, 768kHz

Audio USB MQA ... 16-24bity/44,1kHz, 48kHz, 88,2kHz, 96kHz, 176,4kHz, 192kHz, 352,8kHz, 384kHz MQA lub MQA Studio stream

Audio USB DSD ... 2,8 MHz, 5,6 MHz, 11,2 MHz (DoP) | 2,8 MHz, 5,6 MHz, 11,2 MHz, 22,4 MHz (natywna)

Wyjście liniowe XLR ... 4.8Vrms@0dB

Wyjście liniowe RCA ... 2.4Vrms@0dB

Sieć LAN ... 10/100/1000Mb/s

Sieć WLAN ... 2,4 GHz/5 GHz

Napięcie zasilania ... pozycja 230V (dla AC 220 V-240 V 50/60Hz) | pozycja 115V (dla AC 100 V-120 V 50/60Hz)

Pobór mocy w trybie czuwania ... <4W

Maksymalny pobór mocy ... <33W

Masa ... 3,4 kg

Wymiary SWG ... 310 * 43 * 218 mm

matrix-audio-x-sabre-3.jpg

matrix-audio-x-sabre-3-rear.jpg

Yamaha A-S 2000 / Yamaha CD-S 2000 / Naim Ovator S-400 / Sony DVP-NS92V / TransparentAudio  / Mit / AudioQuest / SonusOliva / Qed ...And Justice For All . Pozdrawiam .   ?

Link to comment
Share on other sites

PRZEDWZMACNIACZ DAN D'AGOSTINO RELENTLESS

Nowy przedwzmacniacz Dan D'Agostino Relentless to szczytowe osiągnięcie w dziedzinie przedwzmacniacza.

Przedwzmacniacz odgrywa kluczową rolę w odtwarzaniu muzyki, ponieważ jest to punkt na etapie odtwarzania, w którym sygnał muzyczny jest szczególnie podatny na zakłócenia spowodowane szumami i zniekształceniami. Zastosowanie trzech oddzielnych obudów w konstrukcji przedwzmacniacza Relentless – oddzielnej obudowy audio dla każdego kanału, oddzielonej sekcją zasilania/sterowania – przezwycięża te wyzwania i oferuje również inne zalety.

Zasilacz umieszczony między dwoma kanałami audio ma rozległe ekranowanie elektryczne i magnetyczne, aby utrzymać promieniowanie interferencyjne z dala od krytycznych obwodów przedwzmacniacza. Wewnętrzne obwody kondycjonujące sieć filtrują zakłócenia RF w zasilaczu prądu przemiennego, a także kompensują asymetryczne przebiegi prądowe i prąd stały w sieci. Stopnie przedwzmacniacza zasilane są dwoma transformatorami toroidalnymi 150 VA, z których jeden przeznaczony jest do obwodów analogowych, a drugi do obwodów cyfrowych i sterujących. Transformatory te napędzają prostownik mostkowy 8 amperów i filtr o pojemności 26 400 mikrofaradów. Dwa elementy sterujące stopniami analogowymi są przeskalowanymi wersjami tych używanych we wzmacniaczu monofonicznym Relentless. Oddzielny regulator cyfrowy to monolityczna platforma z zabezpieczeniem termicznym i ograniczeniem prądu w mało prawdopodobnym przypadku awarii. Ponadto przedwzmacniacz Relentless ma prawie tyle opcji zasilania, co wiele końcówek mocy.

Stopień wejściowy w każdym przedwzmacniaczu mono jest wynikiem eksperymentu projektowego na układzie, którego D'Agostino nigdy nie stosował w żadnym innym przedwzmacniaczu. W ramach rozwoju wersja została najpierw przetestowana w istniejącym przedwzmacniaczu Momentum. Niezwykle pozytywne wyniki doprowadziły bezpośrednio do wprowadzenia przedwzmacniacza Momentum HD. Stamtąd ostatecznie rozwinęła się najpełniejsza forma tego pomysłu, a przedwzmacniacz Relentless był w drodze.

Topologia obwodu audio zaczyna się od nowego, dyskretnego, różnicowego stopnia wejściowego FET, który może zapewnić napięcie wejściowe o wyjątkowej wartości 30 woltów. Przy impedancji wejściowej powyżej 1 MOhm przedni koniec przedwzmacniacza Relentless jest odporny na problemy elektryczne związane ze źródłem. Podczas normalnej pracy nagrzewanie się elementów może prowadzić do pogorszenia wydajności i dźwięku. Obwód opracowany specjalnie dla przedwzmacniacza Relentless zapewnia stabilne napięcie polaryzacji, dzięki czemu anomalie związane z temperaturą są kompensowane i wydajność jest utrzymywana nawet przy długotrwałym słuchaniu.

Topologia przedwzmacniacza Relentless ma tylko symetryczne wejścia XLR i tłumi szumy wejściowe w trybie wspólnym w niezwykle szerokim paśmie. Całe wzmocnienie sygnału odbywa się wyłącznie jako wzmocnienie prądowe. Obwód wykorzystuje zastrzeżone zwierciadła prądowe z wieloma wyjściami, które są prawie 30 razy bardziej liniowe niż inne konstrukcje. Zaprojektowany z czterowarstwowymi płytkami drukowanymi dla wyjątkowej jakości sygnału. Dzięki zastosowaniu czterowarstwowych płytek drukowanych poziomy zniekształceń i propagacji są drastycznie zmniejszone w porównaniu ze zwykłymi dwuwarstwowymi płytkami drukowanymi.

Elementy obwodu analogowego i cyfrowego są odizolowane od siebie, łącznie z płaszczyznami masy. W razie potrzeby cyfrowe sygnały sterujące są optycznie sprzężone z obwodami analogowymi. Przekaźniki przełączające sygnał są hermetycznie zamknięte i wykorzystują pozłacane styki dla maksymalnej integralności sygnału.

Jedną z koncepcji obwodów centralnych D'Agostino jest ścieżka sygnału, która jest całkowicie komplementarna i symetryczna od wejścia do wyjścia i ma płaską charakterystykę częstotliwościową do 120 kHz bez żadnych negatywnych sprzężeń zwrotnych. W rezultacie otrzymujemy gęsty muzycznie i dynamicznie bogaty sygnał, który jest dostępny na wyjściach zbalansowanych.

Prawdopodobnie najbardziej uderzającym elementem przedwzmacniacza Relentless jest para regulatorów głośności z przodu obu obudów audio. Regulacja głośności jest często pomijana, jeśli nie jest aktywnie minimalizowana, w konstrukcjach przedwzmacniaczy. Z przedwzmacniaczem Relentless tak nie jest. Każdy regulator głośności składa się z 14 oddzielnych metalowych elementów, które zapewniają optymalną reakcję i optymalną kontrolę wysoce liniowych przełączników półprzewodnikowych i dyskretnych precyzyjnych rezystorów w przełączniku głośności. Ustawienie głośności nie ma wpływu na szerokość pasma i odpowiedź przejściową przedwzmacniacza Relentless. W rezultacie wysokie częstotliwości brzmią szczególnie miękko i rozciągnięte, a muzyka wyłania się z „głębokiej czerni” ciszy.

Ustawienia głośności są wyświetlane za pomocą eleganckich regulatorów głośności inspirowanych szwajcarskim zegarkiem lub mogą być wyświetlane numerycznie od 0 do 99.

Relentless Preamplifier to przedwzmacniacz dla dwóch źródeł i dwóch stref. Oznacza to, że przedwzmacniacz Relentless może jednocześnie sterować przełączaniem i głośnością dwóch źródeł w dwóch oddzielnych pomieszczeniach lub strefach. Źródłami odsłuchu mogą być dwa źródła analogowe lub, jeśli jest wyposażony w opcjonalny cyfrowy moduł przesyłania strumieniowego, jedno cyfrowe i jedno analogowe. W systemie jednostrefowym jeden z dwóch regulatorów głośności reguluje głośność w pomieszczeniu głównym lub w strefie 1. Jeśli wymagana jest praca w dwóch strefach, górny regulator głośności reguluje głośność w strefie 1, a dolny regulator głośności w strefa 2.

Pilot przedwzmacniacza Relentless jest wykonany z aluminium i miedzi i można go wygodnie obsługiwać za pomocą touchpada. Przyciski sterujące są zredukowane do minimum, większość operacji odbywa się za pomocą dotykowego touchpada. Technologia Bluetooth 5.0 rozszerza zakres użytkowy pilota i eliminuje problemy z linią wzroku związane z tradycyjnymi konstrukcjami na podczerwień. Nowością w przedwzmacniaczu Relentless jest funkcja dwukierunkowego zdalnego sterowania. Wszystkie ustawienia dokonane z przodu przedwzmacniacza Relentless są wyświetlane na ekranie pilota, w tym wybór wejścia, głośności i balansu.

Przedwzmacniacz Relentless jest przede wszystkim nastawiony na najwyższą jakość odtwarzania stereo, ale można go również łatwo zintegrować z systemem kina domowego. Wejście trzy może być skonfigurowane na obejście teatralne. W tym trybie regulacja głośności przedwzmacniacza Relentless jest pominięta, a regulacja głośności głównych głośników jest teraz kontrolowana przez podłączony procesor dźwięku przestrzennego. Wyzwalacze RS-232 i 12 V ułatwiają integrację z nowoczesnymi systemami sterowania domem. Dodatkowe wyjścia prądowe DC dla przyszłych produktów, a także dwa złącza programowania zapewniają łatwą rozbudowę i opcje wydajności na przyszłość.

Przedwzmacniacz Relentless to pierwszy przedwzmacniacz D'Agostino oferujący opcjonalny DSM. To cyfrowe rozszerzenie oferuje łączność ze starszymi źródłami, funkcjonalność USB i pierwszorzędne funkcje przesyłania strumieniowego. DSM można rozbudowywać w terenie, dodając wejścia koncentryczne SPDIF, optyczne i USB-A, a także wejścia sieciowe RJ-45 i Wi-Fi. Obsługa 10/100/1000 Gigabit Ethernet umożliwia odtwarzanie zawartości sieciowej o wysokiej rozdzielczości bez opóźnień.

Dopasowane aplikacje na urządzenia z systemem iOS umożliwiają łatwe sterowanie kolekcjami muzycznymi, treściami strumieniowymi i obsługą urządzenia. Subskrybowane usługi przesyłania strumieniowego Tidal, Qobuz i Spotify są zintegrowane z aplikacją. Dekodowanie MQA jest standardem dla odpowiednio zakodowanych plików muzycznych. Ponadto Roon Music Management jest dostępny jako alternatywny program do zarządzania muzyką.

DSM jest całkowicie odizolowany od obwodów analogowych i znajduje się w obudowie zasilacza/sterowania. Podstawowym elementem, który wymaga trzech oddzielnych płytek, jest para przetworników cyfrowo-analogowych skonfigurowanych w trybie różnicowym, które przetwarzają odpowiednio dodatnie i ujemne sygnały dla każdego kanału. Jest w stanie natywnie dekodować sygnały PCM do 32 bitów / 384 KHz oraz sygnały DSD do DSD256 (11,2 MHz), a tym samym przetwarzać najwyższe rozdzielczości dzisiejszych źródeł. Sekcja analogowa przetwornika cyfrowo-analogowego, której często poświęca się niewiele uwagi, ma znaczący wpływ na końcowe brzmienie muzyki cyfrowej. Wewnętrzne połączenia symetryczne kierują końcowy sygnał analogowy do nóżek przyłączeniowych i do indywidualnej obudowy audio.

Przedwzmacniacz Relentless łączy innowacyjne obwody, charakterystyczne materiały i wysokiej jakości wykonanie w wyrafinowanej architekturze i jest idealnym centralnym elementem najlepszego systemu muzycznego.

Tłumaczenie: www.dandagostino.com 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Pasmo przenoszenia: 0,1 Hz do 120 kHz, +/- 0,0 dB

Stosunek sygnału do szumu: -105 dB, nieważony / -100 dB, ważony

Zysk: + 8 / + 14 dB do wyboru

Wersja srebrna lub czarna, wersje na zamówienie dostępne na zamówienie

Całkowite zniekształcenia harmoniczne: <0,06%, 20Hz do 20kHz

Wejścia 5 pr - zbalansowane przez złącza XLR

Wyjścia 2 pr - zbalansowane przez złącze XLR dla strefy 1, 1 pr - zbalansowane przez XLR

Wymiary 17 x 1,75 x 17 cali / 43,2 x 34,9 x 43,2 cm

Waga 132 funty / 60 kg

Wymiary (przedwzmacniacz) 43,2 x 9,9 x 43,2 cm (17 x 3,9 x 17 cali)

Wymiary (zasilacz/podstawa) 43,2 x 9,9 x 43,2 cm (17 x 3,9 x 17 cali)

Wejścia analogowe 5 zbalansowanych par stereo XLR

Wejścia cyfrowe (z zainstalowanym modułem DAC) 1 USB typu A, 1 optyczne, 1 SPDIF, 1 koncentryczne, Ethernet RJ45, 1 WiFi

Interfejs sterowania: RS-232

 

 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

E318FDFD-AB10-4A83-BEB8-CA6313E9E303.jpeg

198E2C40-2B9E-43E5-974C-AB026B349E06.jpeg

B7CA63D7-F0D4-4A85-A38B-B951F4E6978C.jpeg

BFA3891E-DD15-41E8-9269-6A353FB72416.jpeg

11B1F247-BEAF-46FF-9A5D-2FDECD4C60A8.jpeg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, janopilot napisał:

Topologia obwodu audio zaczyna się od nowego, dyskretnego, różnicowego stopnia wejściowego FET, który może zapewnić napięcie wejściowe o wyjątkowej wartości 30 woltów.

W jaki sposób urządzenie może "zapewnić napięcie wejściowe"? 😉

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, przemak napisał:

W jaki sposób urządzenie może "zapewnić napięcie wejściowe"? 😉

Proponuje tutaj pytać : 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, janopilot napisał:

Proponuje tutaj pytać : 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ty to napisałeś nie oni, ciebie pytam. Na stronie jest po polsku? 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, przemak napisał:

Ty to napisałeś nie oni, ciebie pytam. Na stronie jest po polsku? 

Moje jest tłumaczenie oryginalnego tekstu, tobie odpowiadam. Wejdź na 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  to się przekonasz czy jest po polsku.

12 godzin temu, mztv napisał:

cena preampu pewnie zniewala podobnie jak monobloków 🙂

doczytałem: 149,5k dolców 

No niestety, jakość 👌, ale ceny 👎

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, janopilot napisał:

Moje jest tłumaczenie oryginalnego tekstu

Czyli nie wiesz, o co chodź, a błędow nie widzisz i nie przeszkadzają. Daj guglowi do tłumaczenia następnym razem. 

"FET input stage featuring a voltage input signal capability of an extraordinary 30 volts." 

Capability to jest "zapewniać"? Zdolną mamy młodzież, nie ma co, zdolną i skromną. 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Tekst, który ma >1500 wyrazów, a ty 1 błąd znalazłeś, mało istotny, śmieszny jesteś koleś…🤦‍♂️. Nabijaj posty dalej, przez 4 lata na forum się uzbierało, pewnie wszystkie mega ważne, a ile na „bocznicy” ? 😉. Zdolny jesteś @przemak, że ho, ho, następnym razem rusz jakieś synapsy i sam przetłumacz, tylko nie przez Google synku, jeżeli potrafisz…

 

Edited by janopilot
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, janopilot napisał:

Tekst, który ma >1500 wyrazów, a ty 1 błąd znalazłeś, mało istotny, śmieszny jesteś koleś…🤦‍♂️. Nabijaj posty dalej, przez 4 lata na forum się uzbierało, pewnie wszystkie mega ważne, a ile na „bocznicy” ? 😉. Zdolny jesteś @przemak, że ho, ho, następnym razem rusz jakieś synapsy i sam przetłumacz, tylko nie przez Google synku, jeżeli potrafisz…

 

Reklama jak się patrzy, gratuluję. 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.