Skocz do zawartości
IGNORED

Kino domowe i stereo


LepP

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu zastanawiam sie jak powinna wyglądać dlasza rozbudowa mojego zestawu.

Z brzmienia kina jestem bardzo zadowolony, z brzmienia stereo tylko zadowolony.

Obecnie używam H/K 635 w przyszłości wymienię na nowszy z dekoderami HD.Po głowie chodzi mi użycie osobnego wzmacniacza do stereo.

Jak to ugryźć? Jeśli podepnę przez wyjścia pre-out to jaki wpływ na brzmieni ma amplituner? Zgaduję, ze znikomy. Może w takiej sytuacji warto przesiąść się na niższy model H/K skoro z jego mocy nie będę w takim stopniu kozystał.

Może najlepiej zastosować monobloki?

Proszę o rady i konkretne modele. Zakresu cenowego nie podaję, amplituner jakiego uzywam mniej więcej pokazuje na co mnie stać, a na co nie. Na pewno nie chciałbym przekraczać jego wartości przy stereo.

Amplituner obsługuje u mnie wszystkie urządzenia włącznie z TV, więc rozwiązania wymagające wstawania z fotela i włączania lub przełączania jakiegoś urządzenia bez użycia pilota odpadają. Ma być łątwo jak dotychczas.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/46008-kino-domowe-i-stereo/
Udostępnij na innych stronach

Witam co piszesz wg mnie trzeba zrobić odwrotnie pod wzmak podłaczyć ampli.

Pewien interesujący artykuł być może da ci odpowiedż na pytanie wpisz w google "łamigłówka konfiguracji" bedzie odnośnik do tego artykułu z audio video potem sms dostaniesz kod ( 1 kod działa ok 15 minut wiec ciagnij co Ciebie interesuje od przybytku głowa nie boli) w artykule jest schemat konfiguracji połączenia wzmacniacza i KD (np twój HK + markowy wzmak) bedzie idealne stereo połaczone z jaszcze lepszą jakościa kina domowego (w skrócie masz wyborne stereo które używasz przy ogladaniu filmów a amplituner pracuje wyłącznie jako efektowy. pozdr

Dotarłem do artykułu. wynika z niego, że w zasadzie najwygodniej byłoby dokupić do mojego zestawu dwukanałowy wzmacniacz z wejściami direct. Do niego też podpiąć analogowe źródła dźwięku,

 

Teraz praktyka. Czy ktoś stosuje takie rozwiązanie? Na jakim sprzęcie i z jakimi efektami?

 

Czy warto zaoszczędzić parę groszy przy wymianie na ampli z nowymi dekodeami i jupić tańszy model. czy równie dobrze poradzi sobie jako preamp powiedzmy avr 255.

Jeżeli masz pęd do nowinek i ciebie stać to zmień ampli na nowszy ( niekoniecznie z górnej półki) i porządny wzmak już wysoki model i zastosuj sie do opisu wtedy będziesz zadowolony z całości.Też może się zdarzyć że kupisz nowy amlituner a efekty KD będą ułamkowo nieznacznie lepsze niż masz obecnie. Wydasz 10 k. zł i bedzie ci 10% lepiej . Twój HK jest można rzec jeszcze nadal na Topie. Sam mam wysoką Yamkę i powiem szczerze ma tyle dekoderów że łeb pęka ja jednak może używam z 5 reszta jest pochodną na niektórych w ogóle nie widzę jakiejkolwiek różnicy (thx odpadaja bo trzeba na to odpowiednie głośniki powywieszne na ścianach). Miałem porzedni sprzęt z lat 90 (można rzec totalny budżet philips coś tam) zamieniłem na ampli roku 2006 i o ile jestem zadowolony, no może o 20%. a kosztował 500% drożej następny sprzęt KD zmienię jak zbuduję sobie kino. Też obecnie wracam do korzeni stereo powoli zbieram sprzęt jest już CD(bedzie modyfikowany)jestem na etapie szukania taniego ładnie grającego wzmaka (założyłem wątek na forum stero

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) Przeczytaj jeszcze jeden art.AKUSTYKA WNęTRZ. Też wyjaśnia twój problem jeśli chodzi o dekodery. Pozdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie mam nic do zarzucenia mojemu H/K jeśli chodzi o brzmienie w kinie. Jednak zakup BR spowodował, że potrzebne stało się HDMI i dekodery. Dlatego tez zastanawiam się nad tańszym AVR plus dobre stereo może zestaw H/K avr 255 plus wzmak 980 zagrałby w stereo i kinie leiej niz avr 635. I do tego zmiana avr przy kolejnej "rewolucji" nie byłaby tak kosztowna jak zmiana 635 na jego współczesny odpowiednik, którego zresztą jeszcze nie ma na rynku.

 

Obydwaj teoretyzujemy. Mam nadzieję, że trafi sie opinia kogoś kto przetestował podobne rozwiązanie.

dobrze kombinujesz

255 + HK 980 na pewno zagra lepiej od 635 tylko pytanie w jakim stopniu, HK 980 to wciąż wzmacniacz z raczej niskiej półki, nieco drożej za ok 3-3,5 tys. już jest duży wybór porządnych wzmacniaczy średniej klasy

Witam,

sam przeżywałem ten sam problem co Ty (KH 435), dlatego zachęcam do wątku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Od kiedy używam Krella, muzyka nabrała życia.

Widzę, że masz projektorek Sanyo, nad którym się zastanawiałem, ale okazał się zbyt ciemny jak dla mnie (puszczam czasami filmy w jasnych pomieszczeniach, których nie mogę zaciemnic), dlatego wybrałem Epsona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do tego pomysłu 255 plus 980 nie jestem jakoś bardzo przyzwyczajony, to taki przykład z tej samej stajni. Jeśli w ten sposób dałoby się poprawic brzmienie to znaczy, że warto kombinować też z innymi ampli do kina nie tylko z 6 z przodu. Mój problem polega też na tym, że niekoniecznie chcę wydawać 6 tysięcy na następcę H/K 635.

 

RGB, co możesz napisac o tym rozwiązaniu z Krellem? Na ile poprawiło się brzmienie? Jak przebiegła konfiguracja i czy możesz wszystko przełączać pilotem? Czy kiedy będziesz zmieniał ampli pozostaniesz przy dość mocnej serii 4, czy kupisz jakiś tańszy? A może wogóle innej firmy bo się z Krelem gryzą.

Krell z nikim się nie gryzie :-), on każdego wygryzie :-). Jeśli będę zmieniał amplituner, a nie będzie to prędko, to obowiązkowo na taki, który ma wyjścia z przedwzmacniacza na końcówkę mocy, a o ile się nie mylę, to seria 2XX tego nie posiada. Automatyczna kalibracja Harmana doskonale się spisała, idealnie współpracuje z Krellem. Do Krella mam podpięty odtwarzacz cd i pracuje wtedy jako wzmak stereo oraz 435 na bezpośrednim wejściu na końcówkę mocy i działa wtedy regulacja głośności z Hardamona Kardamona :-). Jak doskonale wiesz, można naszego pilota nauczyc obsługi wielu urządzeń, więc nie ma problemu z obsługą Krella przez HK.

Z jakich okolic jesteś?

Witam !

 

pozwólcie że w tym temacie dodam swoje trzy grosze. Po pierwsze uważam że konfiguracje o jakich mówicie to kompromisy. Dobre dla kina ale dla STEREO nie. Sam miałem podobny dylemat robiąc system dla kolegi. Dla mnie osobiście najważniejsze jest stereo - chodzi mi aby słuchać muzyki z jakością "audiofilską" a czasami oglądnąć film na systemie KD. Ale KD sprowadziłem do roli małej przystawki do WIELKIEGO SYSTEMU STEREO. Co udało się osiągnąć? Muzyka brzmi rewelacyjnie i KD (oczywiście na swoim malutkim dźwiękowym poziomku) także dobrze. Oto moja idea w praktyce (konkrety):

 

KD jako przystawka do STEREO

 

1.

STEREO to 2 kolumny + kabel głośnikowy + wzmacniacz STEREO absolutnie nie żaden amplituner KD!) + interkonekt + odtwarzacz CD (absolutnie żaden czytnik DVD!). To jest podstawowy tor audio do słuchania muzyki. Można dodatkowo podłączyć gramofon, tuner, magnetofon itp. zależnie od indywidualnych preferencji.

 

2.

Amplituner KD w wersji ortodoksyjnej służy tylko jako dawca dekoderów DD i DTS i ew nowszych standardów. Wzmacniacze z amplitunera nie nadają się do niczego stąd bdb wzmacniacz STEREO obsługuje 2 główne kolumny używane także w STEREO. Amplituner KD musi mieć preamp oddzielony od końcówek mocy których nie używam. Służą do tego osobne gniazda i zwory w kształcie litery C.

 

3.

Głośnik centralny to najchętniej bdb klasyczna kolumna jakich wiele, rewelacyjnej jakości (np. Grundig, Braun, Saba, Isophon itp. ) można za grosze kupić na Allegro. Za 100 zł kupujemy znakomity przetwornik (tani bo pojedynczy) który deklasuje jakością dźwięku kolumnę dzisiejszego KD za cenę nawet 5 i więcej tyś. zł. To bardzo ważna kolumna ponieważ w KD dekoduje głosy w dialogach i wokal na koncertach z DVD. Napędzamy go bdb klasycznym osobnym wzmacniaczem stereo który także za grosze dostarcza allegro. Na przykład ja zastosowałem Grundig v2000 – mocny dynamiczny wzmak – cena 150 do 200 zł. Wykorzystujemy 1 kanał. Można także zastosować pojedynczą kolumnę aktywną – rozwiązujemy za jednym zamachem problem wzmacniacza. Widziałem rewelacyjne ze starych dobrych czasów audio, pojedyncze kolumny aktywne za 100 do 200 zł na Allegro.

 

4.

Tylne, efektowe głośniki – idea podobnie jak wyżej z tym że możemy zastosować znacznie mniejsze ale równie dobrej jakości kolumienki (mocowane wyżej na specjalnych uchwytach do ściany). Wzmacniacz - można zastosować drugi wzmacniacz stereo zakupiony na allegro. Gdybyśmy zakupili wzmacniacz kwadro (30 lat temu były modne) to wystarczy jeden kanał na głośnik centralny i 2 kanały na głośniki tylne efektowe.

 

5.

Subwoofer – to tylko opcja ! Można z niego zrezygnować w konfiguracji którą opiszę poniżej. Można zastosować ale tylko sub aktywny – ma niezbędne regulacje głośności, fazy sygnału aby dostroić go do pomieszczenia i reszty kanałów.

 

6. amplituner KD - starszy dobry model - używam tylko dekodery DD i DTS.

 

pozdrawiam kinomaniaków z przewagą STEREO - reart

ciąg dalszy konfiguracji - konkrety: zastosowane modele

 

Zastosowane klocki:

1. CD – Marantz CD-84 – audiofilski klocek dobrych czasów audio – ceniony do dziś za wspaniały analogowy dźwięk i barwę oraz muzykalność.

 

2. Tuner – Grundig FineArts T-903 – bdb tuner cyfrowy z RDS (tuner w amplitunerze KD to zabawka niegodna ucha audiofila – wsadzają tam najgorszy chłam nazywany szumnie tunerem).

 

3. Kolumny – aktywne, 4 drożne Grundig BOX 40 – z końcówkami mocy w kolumnie (4 wzmacniacze – każdy napędza jeden głośnik. Przetworniki w tych kolumnach są GENIALNE – kto raz posłuchał wybuchnie śmiechem na to co oferują w salonach kina domowego – szmelc za ciężkie pieniądze. Dają dźwięk audiofilski najwyższej klasy a bas – szaleństwo, trzeba go zmniejszać na korekcji barwy (2 głośniki basowe 20 cm średnicy grundiga robią swoje).

 

4. kolumna centralna – pojedyncza dwudrożna RTF (jedyna z tej stajni która gra – cudna średnica i soprany, mimo że z DDR).

 

5. kolumny tylne – 2 trójdrożne Heco na przetwornikach peerless.

 

6. Przedwzmacniacz do kolumn aktywnych – Grundig SXV 6000 – drugi od góry preamp firmy Grundig. Idealna nieomal para z Aktiv BOX 40! Inne przedwzmacniacze nie zawsze „grają” – próbowałem np. Kenwood Basic C2 i tragedia dźwiękowa wyszła – uszy bolały.

 

7.

aplituner KD - YAMAHA RX-V630 - bdb jak na Kino konstrukcja sprzed około 5 lat. W zasadzie wykorzystuję tylko dekodery DD i DTS.

 

8.

DVD - na DVD się nie znam - chodzi o model z dobrym dźwiekiem i obrazem :-) jest tu wiele wątków na ten temat i sporo znawców tematu - ja użyłem DVD które kolega już miał ... Panasonic model "cośtam, coś tam" ;-)

 

Generalnie stwierdziłem że system daje tyle basu że sub jest zbędny – to co działo się podczas lądowania aliantów w Normandii (Szeregowiec Ryan) przechodzi wszelkie pojęcie i Kino na plastykowych kolumnach nawet za 20 tyś złotych tak NIE ZAGRA! W STEREO mamy natomiast dźwięk audiofilski za który w salonie audio zapłacić musimy min około 20 tyś zł. Próbowałem na własne uszy.

 

Taki zestaw uważam za właściwy kompromis – dwa w jednym (wash & go). Ustawia sprawy w należytej hierarchii – muzyka w stereo na prawdziwym zestawie STEREO a nie na niby wzmacniaczach 5.1, 6.1 czy 7.1 lub 16.4 (za parę lat ) które z dźwięków robią mix – niczym papka z miksera zamiast obiadu. Bez smaku, kolorów i nie można rozróżnić składników.

 

PS

jeżeli będziecie zainteresowani opublikuję zdjęcie oraz cennik zestawu. Polecam do skopiowania - rewelacja!

Jeżeli uważasz, że moja konfiguracja w stero jest do bani to ja chyba głuchy jestem. W stereo mam czyste, najprawdziwsze stereo, a w kinie Krell działa jako końcówka mocy. Nie ma tu mowy o żadnych kompromisach. W stereo pracuje wzmacniacz stereo Krell, Odtwarzacz cd i 2 kolumny. To jest kompromis? Pokaż w którym miejscu.

Dodatkowo autor wątku chciał wszystko obsługiwać jednym pilotem, a nie podejrzewam, że 30 letnie sprzęty, które polecasz mają zdalne sterowanie.

To ile wzmacniaczy stereo należy zakupić do kompletnego kina w/g Ciebie? 3 plus amplituner?

Dokładnie. Kolega nie doczytał, że w zasadzie jeśli chodzi o stereo to mówimy o tym samym zupełnie niezależnym rozwiązaniu.

 

Wracając do twojego pytania jestem z trójmiasta.

255 chyba ma wyjścia na preamp.

Zastanawiam się w tej chwili też nad trochę innym rozwiązaniem opartym na monoblokach firmy audiomatus. Rozwiązanie podpowiedział mi mój prywatny doradca hifi :) Już byłem bliski odsłchu używanego krella 300, ale dzięki odliczeniom monobloki kosztowały mnie będą mniej, a docelowy efekt powinien być lepszy.

Najpierw dwa do frontów, potem albo przedwmacniacz stereo do obsługi CD i gramofonu, albo kolejne monobloki do kolejnych kanałów. Najfajniej by było do tego potem dokupić jedynie procesor zamiast całego amplitunera, jednk jak to w hi-fi bywa takie rozwiązanie jest droższe.

Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie. Czy mógłbyś sprawdzić na ile odczuwalna jest różnica w brzmieniu jeśli CD jest podpięty pod amplituner i dalej oczywiście Krell oraz tak jak masz teraz.

Chodzi mi czy bardzo czuje się różnicę jakości preampa w Krellu i H/K.

Ja miałem okazję używać H/K AVR255 Jako przedwzmacniacza i podpinać pod niego CD. Nie widziałem swojej miny zaraz po wciśnięciu play, ale podejrzewam, że można było zauważyć grymas niezadowolenia. Nie polecam. Mocno kinowe brzmienie. Mi to w muzyce nie spasowało. Różnica między amplitunerem stereo tej samej firmy bardzo duża.

Zakup 5 monobloków jest chyba przerostem formy nad treścią, zależy ile chcesz wydać siana. Jeśli chodzi o pre w HK to uważam, że jest delikatnie mówiąc denne, jeszcze przed zakupem Krella miałem na testach wzmak Atolla, który mógł pracować jako końcówka mocy. Była poprawa w dźwięku, ale minimalna, dopiero podpięcie cd pod Atolka dało poprawę brzmienia, podobnego testu z Królem ;-) nie robiłem.

Zakup procesora + 2 monobloków + 3 kanałowej końcówki mocy + pre jest najlepszym rozwiązaniem. Czyste stereo i czyste kino.

Spróbuj jednak z ciekawości przetestować te opcje z Krellem, bardzo jestem ciekaw efektów. Może Atoll był po prostu cienki.

 

Te monobloki wydały mi się bardzo interesujące. Zawszę mogę do nich dokupić osobny preamp do stereo. Niestety sam w tej chwili nie jestem w stanie realnie przetestować jaka będzie rożnica przy zastosowaniu preampa z H/K i zewnętrznego.

LepP - wymień tego Twojego HK 635 na jakiś flagowy wzmacniacz do kina Yamaha, Denon.

Ceny za taki wzmacniacz od 2500 do 6000 złotych za wypas.

Każdy sprzedawca w sklepie powie Ci że żaden amplituner nie zagra lepiej niż wzmacniacz stereo wart 500 złotych.

Z wzmacniaczami do kina jest troszkę inaczej słuchałem już wielu zestawów stereo i może 2 zagrały lepiej od mojego Denona tylko cena tego wzmacniacza stereo przekraczała 3 tysiące złotych.

Amplitunery to zabawki napakowane bajerami tak jak napisał mario1969 używa się 10% tego co w tym amplitunerze jest.

Kupiłem starszego Denona bo wcześniej miałem Yamahe RXV 650 nie było w niej dużo ale ¾ tego nie używałem więc wniosek jest jeden kup starszy model a wysoki flagowy wzmacniacz do kina a zobaczysz stereo też Ci się spodoba.

Dzięki Szyba za radę, ale nie wydaje mi się, że stara Yamaha czy Denon, będą miały dekodery HD i wejścia HDMI. Dokładnie nie rozumiem w którym momencie piszesz o wzmacniaczy a w którym o amplitumerze. Sam wzmacniacz 6 czy 8 kanałowy nie załatwi sprawy.

Teksty, że amplitynery to napakowane bzdetami zabawki to tez głupia obiegowa opinia. W moim H/K nie ma żadnej zupełnie nieprzydatnej funkcji. Z tym 10% to się zgodzę, ale ja mniej więcej z 10$ funkcji nie kożystam, a co więcej brakuje mi niektórych dostepnych w nowych modelach.

Witam, ciekawy temat, dorzucę parę słów co do moich doświadczeń. Posiadam końcówkę Ushera, którą wykorzystuję w stereo i w kinie. Również rozglądam się za amplitunerem, który zapewni mi dwie rzeczy: dobrą jakość sekcji pre-out oraz dobry dźwięk w kanale centralnym.

Co do pre-out to miałem możliwość porównania u siebie tej sekcji w: Maca 6900, denona 1500, onkyo 676, onkyo 875.Najlepsza w Macu. Najlepsza przejrzystość, wysokie, barwa i stereofonia. Świetnie. Denon 1500 - dobrze, ale ogólnie klasę niżej. Dynamika, stereofonia podobne, szczuplejsza barwa, gorsze wysokie. Onkyo 676 - no niestety totalna klapa. Problemy z wysterowaniem końcówki, dźwięk zmulony, zero przejrzystości, szczegółów, fatalna mikrodynamika. Onkyo 875 - bardzo pozytywne zaskoczenie, może też dlatego, że robił za pre bezpośrednio po 676. Dźwięk od razu się otworzył, wokale ożyły, pojawiły się szczegóły, świetna dynamika w obydwu skalach. Od Maca jednak gorszy: pod względem stereofonii i barwy, szczególnie wysokich tonów.

Tak więc skłaniam się ku Onkyo, tego naprawdę da się słuchać w konfiguracji stereo. Niemniej rozważam też inne opcje - Marantz 7002, może harman 445/347 (bo pasowałby do mojego cedeka :). Czy ktoś testował sekcję pre w harmanach z przyzwoitą końcówką lub integrą?

pzdr

Ja testowałem pre w moim 435, muszę powiedzieć, że jest zdecydowanie gorszy od Krella, dźwięk jakby spłaszczony, pozbawiony subtelnych detali, dodatkowo przy cichym słuchaniu słychać delikatny szum - bardzo delikatny. Więc pre uważam za kiepskie.

Dlatego, że z góry założyłem lekką ułomność pre w 435 nie zdecydowałem się na zakup samej końcowki mocy, tylko szukałem wzmaka stereo z bezpośrednim wejściem na końcówkę. Jak założyłem, tak zrobiłem. Krell spisuje się wysmienicie. Z HK tworzą zgodny duet w kinie :-). i oto chodziło.

Myślę, że można by polepszyć jakość pre w Harmanie poprzez zastosowanie lepszego kabla (mamy na forum kilku speców w tym temacie), doskonale ekranowanego i krótkiego. Może udałoby się wtedy usunąc delikatny szum, na więcej bym nie oczekiwał.

Można i kino i stereo bez kompromisów.

Nie mogę zrozumieć jednego, po co kupując osobny wzmak stereo podpinacie go do ampla?! Ograniczacie w ten sposób jego brzmienie. Osobiście korzystam zarówno z ampla jak i wzmaka stereo - podpjętych za pomocą przekaźnika do tej samej pary kolumn. Zupełnie niezależnie! W kinie pracuje tylko amplituner, w stereo - wzmak.

Czyje brzmienie ograniczamy Kolego? Wzmaka czy ampli?

Przekaźnik to dopiero może nawywijac i ma negatywny wpływ na dźwięk. Pewnie jeszcze przekaźnik nie jest audiofilski, więc kolejna wtopa :-( .

Rozwiązanie z przełączniekiem średnio mnie przekonuje. Jeśli mówimy o ograniczaniu - to tu mocno ograniczamy się w kinie. Bolałoby mnie trochę, gdyby mając przyzwoitą końcówkę być skazanym tylko na amplituner. Trochę szkoda nie wykorzystać w kinie potencjału posiadanego wzmaka.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.