Jump to content

Open Club  ·  452 members

Yamaha Klub
slaw123

Klub miłośników Yamahy

Recommended Posts

32 minuty temu, niowluka napisał:

Mówisz o przełączniku MM/MC na przedniej płycie? To tylko przełącznik w innym miejscu, sam pre jest ten sam. Na 99% 😉

Nie nie mówię o żadnym przełączniku. Obejrzyj sobie uważnie zdjęcia płytek drukowanych i przyjrzyj się dokładnie poszczególnym elementom, to zadanie z kategorii: znajdź 5 szczegółów którymi różnią się pozornie jednakowe dwa obrazki, napisałem gdzie można je znaleźć.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To te same pre. Tak widzę, że na zdjęciach kilka elementów ma inny kształt i/lub kolor, ale to te same elementy, sprawdziłem 2100 i 3000.


Rega RP2+ // Pro-Ject DAC Box RS // Yamaha A-S1100 // KEF R700

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, niowluka napisał:

To te same pre. Tak widzę, że na zdjęciach kilka elementów ma inny kształt i/lub kolor, ale to te same elementy, sprawdziłem 2100 i 3000.

Jak sprawdziłeś? Rozbierałeś? Miałeś oba wzmacniacze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
Godzinę temu, niowluka napisał:

kilka elementów ma inny kształt i/lub kolor, ale to te same elementy,

Jeśli mają inny kształt i inny kolor, jak mogą to być te same elementy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, niowluka napisał:

Mówiłem, w necie są instrukcje serwisowe ze schematami.

Próbowałem kiedyś tego szukać, mógłbyś podać link?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, niowluka napisał:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obejrzałem ale dla mnie to czarna magia i jeszcze sporo po japońsku więc jeśli jesteś elektronikiem to muszę uwierzyć na słowo choć słuch ( a może autosugestia albo wzmacniacz jako całość ) mówi mi że PHONO w as3000 gra lepiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem elektronikiem, ale miałem elektronikę na studiach i ze schematów coś tam wyczytam.

No właśnie chyba ciężko porównać same phono ? Porównujesz całe wzmacniacze zintegrowane ... A nie wątpię że 3000 jest najlepszy z całej serii AS.


Rega RP2+ // Pro-Ject DAC Box RS // Yamaha A-S1100 // KEF R700

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, niowluka napisał:

Nie jestem elektronikiem, ale miałem elektronikę na studiach i ze schematów coś tam wyczytam.

No właśnie chyba ciężko porównać same phono ? Porównujesz całe wzmacniacze zintegrowane ... A nie wątpię że 3000 jest najlepszy z całej serii AS.

Tak jest w istocie choć boli, że za przyrost jakości może o maks. 10-20% trzeba zapłacić dwa razy więcej. Takie życie, czym więcej wydajesz tym proporcjonalnie mniej zyskujesz.😒

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nikt nie mówił, że będzie tanio w tym hobby :) Ale elektronika elektroniką a co z kablami do niej? to jest dopiero rozbój ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Rolex80 napisał:

No nikt nie mówił, że będzie tanio w tym hobby 🙂 Ale elektronika elektroniką a co z kablami do niej? to jest dopiero rozbój ..

Tylko dla tych, którzy przypisują kablom nadprzyrodzony wpływ na brzmienie, dla wszystkich pozostałych jest to konieczny niewielki wydatek niezbędny do połączenia urządzeń bo bez kabli nie zagrają:)

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno się z tym nie zgodzić. Widząc ceny topowych modeli to istne szaleństwo. Osobiście mam parę firmowych kabli (raczej niższa półka) i za kwoty jakie na nie wydałem to jest max ile według mnie można wydać a porównywałem tak z ciekawości z bardzo drogimi i poza ładnym wykonaniem nie słyszę różnicy. Zaznaczam głuchy nie jestem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co sądzicie o kablach Melodika? Ja do tej Yamaszki, o której wyżej pisałem, planuje kupić takie kabelki. Stąd robię rozeznanie odnośnie okablowania jakie można podpiąć do niej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polskie niedrogie ale przyzwoite kabelki. Pan Stanisław Poleca ;)

Choć ponoć basowe?

Jakie kolumny?

Edited by Rolex80
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.04.2019 o 15:12, audiofan01 napisał:

Tak jest w istocie choć boli, że za przyrost jakości może o maks. 10-20% trzeba zapłacić dwa razy więcej. Takie życie, czym więcej wydajesz tym proporcjonalnie mniej zyskujesz.😒

Ano właśnie, dwukrotny przyrost ceny, a minimalny przyrost jakości. No bo ciężko poprawić coś ,co jest już bardzo dobre, a za takie uchodzą 1100 i 2100. Ktoś z Was porównywał 1100 do 2100 podłączonej pod XLR ? Podobno 2100 deklasuje w takim układzie 1100, prawda to ? I wtedy różnica w cenie byłaby uzasadniona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ano właśnie, dwukrotny przyrost ceny, a minimalny przyrost jakości. No bo ciężko poprawić coś ,co jest już bardzo dobre, a za takie uchodzą 1100 i 2100. Ktoś z Was porównywał 1100 do 2100 podłączonej pod XLR ? Podobno 2100 deklasuje w takim układzie 1100, prawda to ? I wtedy różnica w cenie byłaby uzasadniona.

 

A-S2100 - test z marca 2015.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A-S1100 - test z października 2015.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A co do "lepszości" XLR:

 

We wzmacniaczu zbalansowanym (symetrycznym), każdy z kanałów zbudowany jest z dwóch identycznych, stanowiących lustrzane odbicia układów.

 

Oczywiście nie da się zbudować dwóch absolutnie identycznych wzmacniaczy (tolerancja wykonania elementów, strojenie itp.), dwie połówki zawsze będą od siebie minimalnie różne i stąd działanie i zniekształcenia (szum to przecież także zniekształcenie z punktu widzenia oryginalnego sygnału) nie będą dokładnie te same i nie ma mowy o pełnym znoszeniu się wszystkich niedoskonałości.

 

Co więcej w praktyce często zdarza się, iż wzmacniacz zbalansowany ma tendencję do eksponowania zniekształceń nieparzystych, na które ucho ludzkie jest mniej tolerancyjne.

 

Zaletą konfiguracji zbalansowanej jest przede wszystkim redukcja szumów, pod warunkiem wszakże, iż obydwie 'połówki' wzmacniacza każdego kanału są ze sobą bardzo dobrze sparowane; w przeciwnym razie układ taki może wygenerować nawet wyższy poziom zniekształceń, niż typowy, niezbalansowany.

 

Jeżeli XLR brzmi inaczej niż RCA, to znaczy że jest spieprzone.

 

83fe41caa9f482a30d37fe2dea97154f.jpg


If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam fenomenalną  Yamahę MX-1 i zgłaszam się do klubu - kiedyś miałem amplituner Yamaha RVX-496RDS i na lata zdeprecjonował w moich oczach Yamahę , długie lata szukałem dobrego napędu do kolumn Dali Grand i nawet Accuphase P500 nie było tym ostatecznym zakupem - było multum końcówek DIY i fabrycznych i ciagle nie to , ale trochę poczytałem o końcówkach Yamahy i bardzo mnie one zaciekawiły , więc kupiłem MX-1 i to jest strzał w 10 - wreszcie wzmacniacz trzyma za membranę basowce Grandów , dźwięk jest czysty, przestrzenny , realistyczny, dynamiczny, ale  konturowy , szczegółowy, ale nie męczący - cudo !!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witamy w klubie.

Gratuluję zakupu Mx-1, bo to solidna, konkretna konstrukcja. Zdaje się ostatnia z kilku udanych serii dzielonych wzmacniaczy Yamahy z lat 80-90 tych. Jeśli chodzi o brzmienie, to w podobny sposób jak to kolega opisał scharakteryzowałbym moją Mx-70. Nie powiem, niejednokrotnie chodził mi po głowie zakup Mx-1000 albo właśnie Mx-1, ale szczerze mówiąc mam już poważne wątpliwości czy kwota jaką musiałbym zapłacić za taką końcówkę byłaby adekwatna do korzyści jakie z takiego zakupu ewentualnie bym osiągnął, tym bardziej, że moja Mx-70 jest po gruntownym remoncie i również gra jak - cudo !!!.  

A jakby jeszcze kolega powiedział z jakim przedwzmacniaczem gra ta Mx-1 ?


Yamaha CX-1000, Yamaha MX-70, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako preamp używam mocno zmodyfikowane primare spa20, w kanałach frontowych, do których podpiąłem mx1 w torze audio jest tylko przełącznik wejść i regulacja głośności na pga2320  oraz bardzo dobry wewnętrzny dac , gdy używam cyfry, czyli mam badzro dobrą sekcję stereo i rewelacyjne KD 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączę i ja z Yamaha AX-900. W przyszłości muszę rozejrzeć się za kolumnami podłogowymi, bo po przeprowadzce małe polkaudio RTi A1 trochę giną w salonie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie słucham sobie muzyczki z mx1 na Dali Grandach bez marudzącego towarzystwa i nie mogę przeżyć , że tak długo błądziłem i traciłem czas ..... teraz dopiero wszystko nabrało prawidłowego brzmienia - szok co ten wzmacniacz wyprawia z kolumnami , a przy tym jest ledwo letni ..... arcydzieło !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

czy ktoś z posiadających A-S2100 mógłby podać mi dokładne wymiar głebokości tego wzmacniacza. Chodzi mi o tylko o wymiar obudowy (głębokość), bez terminali głośnikowych i pokręteł.

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, sojer2005 napisał:

Cześć,

czy ktoś z posiadających A-S2100 mógłby podać mi dokładne wymiar głebokości tego wzmacniacza. Chodzi mi o tylko o wymiar obudowy (głębokość), bez terminali głośnikowych i pokręteł.

Dzięki.

41.8 głęboki   / 43.5 szeroki  

  • Like 1

1* YAMAHA as2100/MATRIX mini-i pro2s 2* Sony ta f870es/xa20es/Dynavoice df8/Aim sc808 /UPS Powertecnique pro3000 1800W online, 3* Marantz/pm7200 /cd6000ose/ st7001/Mordaunt Short Avant 916i,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

stałem się posiadaczem YAMAHA RX-e810 i 2 głośników dedykowanych do tego sprzętu. Raczej klasycznie brakuje mi basu w ty zestawie, dlatego też pytanie:

jaki sub wybrać do tego sprzętu. interesuje mnie pułap zakupu około 300 zł rozważę co jest do 400 zł

Pokój 20m, 90% do muzyki elektronicznej z dużą ilością basu. Zależy mi na tym aby bas wybrany dobrze pasował do tego co posiadam, nie chce zmieniać obecnych głośników na inne, tylko dołożyć dołu. 

Obecnie na liście są:

SW012

YST-SW030

MAGNAT SUB 301A

Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.05.2019 o 18:47, Bogdan napisał:

właśnie słucham sobie muzyczki z mx1 na Dali Grandach bez marudzącego towarzystwa i nie mogę przeżyć , że tak długo błądziłem i traciłem czas ..... teraz dopiero wszystko nabrało prawidłowego brzmienia - szok co ten wzmacniacz wyprawia z kolumnami , a przy tym jest ledwo letni ..... arcydzieło !!!

Wiem o czym piszesz :) U mnie Grandy napędza CX-1000 +MX-1000 , poprzednio miałem Vincenta SA-31 + SP-331 i była taka kicha , że nie dało się słuchać , bas " łaził po pokoju" a wychył membrany niskotonowców malutki nawet na granicy przesterowania.Ostatnio naszła mnie ochota na zmianę , pożyczyłem na dwa dni Luxmana L 507u , i też stwierdziłem , że nie warto kombinować, bo lepiej się nie zrobiło :)

 


Stereo: WBA Firebird + Ironbird; CDX-1060 ; K-1020; TX-1000; Yp-701, Sony STR-V5 , ;kolumny: Dali Grand, ProAc Response One S. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, pele87 Dan napisał:

Pokój 20m, 90% do muzyki elektronicznej z dużą ilością basu. Zależy mi na tym aby bas wybrany dobrze pasował do tego co posiadam, nie chce zmieniać obecnych głośników na inne, tylko dołożyć dołu. 

Obecnie na liście są:

SW012

YST-SW030

MAGNAT SUB 301A

Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie.

musisz szukać suba, który ma ustawienia odcięcia, co by zgrać go jakoś z kolumnami. Tanie suby niestety tych ustawień nie posiadają. Takie połączenie nie ma większego sensu. Kolumny będą grały swoje, a sub swoje. Między innymi dlatego subwoofery do muzyki są z założenia droższe, bo to bardziej skomplikowane konstrukcje.


Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
25 lat doświadczenia | 15 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

musisz szukać suba, który ma ustawienia odcięcia, co by zgrać go jakoś z kolumnami. Tanie suby niestety tych ustawień nie posiadają. Takie połączenie nie ma większego sensu. Kolumny będą grały swoje, a sub swoje. Między innymi dlatego subwoofery do muzyki są z założenia droższe, bo to bardziej skomplikowane konstrukcje.

Czyli nawet taki YST-SW030 do końca nie zdaje egzaminu? Nie można tego "ustawienia odcięcia" zrobić na samym amplitunerze ? (YAMAHA RX-E810 )

Edited by pele87 Dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.