Skocz do zawartości
IGNORED

W poszukiwaniu dobrych monitorow...


saku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Szukajac godnego nastepcy moich Dynaudio, w zeszly weekend mialem okazje posluchac dwoch monitorow. Nie bede pisal 14 zgloskowych poematow na ich temat, ale ponizej pare szczegolow, bo glosniki u nas stosunkowo malo popularne:

 

Atohm GT 1

Nazwa jak z efektownej budzetowki za pare zlociszy, znaczek firmowy jak z kombinezonow pracownikow elektrowni atomowej...ale w prasie francuskiej te glosniki sa ostatnio bardzo chwalone.

Zreszta wystarczy spojrzec na te malenstwa (na zdjeciach wydaja sie wieksze niz w rzeczywistosci), bardzo ladnie wykonane, wyprofilowanie skrzynek niczym w podstawkowych Sonus Faber.

Sluchalem ich podpietych pod Accuphase E-213 i CEC TL51 w pomieszczeniu srednio wytlumionym (miekka wykladzina).

Mowiac krotko: bardzo gladki dzwiek, przejrzysty, ale bez zadnych sladow agresywnosci. Bardzo dobra przestrzen, swietnie sluchalo sie muzyki Preisnera, glosniki wypelnily pomieszczenie mimo wyjatkowo szerokiego ustawienia. Wszystko tak pieknie podane, ze nie draznil specjalnie fakt, ze dźwięk wiolonczeli zgubil gdzies nizsze rejestry.

Przy muzyce jazzowej nieco bardziej dokuczal niedobor basu, kontrabas bez zejscia, glos Diany Krall tez bez odpowiedniego ciezaru... Podobnie przy pianistyce: bardzo ladna czytelnosc dzwieku, odpowiednia dynamika, ale brak odpowiedniego zejscia przy uderzeniach lewej dloni.

Ogolnie mowiac, dzwiek bardzo aksamitny, niezwykle wyrownany, naprawde glosniki z klasa. Nie ma niestety cudow, ale tak male skrzynki nie wykrzesaja z siebie nizszych rejestrow.

 

Revel M20

Calkiem spore skrzynki, wygladajace niezwykle prosto, prostopadle scianki bez zadnych udziwnien. Glosniki podpiete byly do niewielkiego wzmacniacza dzielonego Jeffa Rowlanda i CD-1 Lyngdorfa. Sluchalem w pomieszczeniu dosc waskim, kolumny lekko skrecone do srodka.

Od pierwszych dzwiekow Diany Krall dalo sie slyszec imponujace podloze basowe. Bas raczej szybki, glebszy i czytelniejszy niz w moich Dynaudio. Na plycie Dave'a Grusina imponujace zejscia perkusji.

Te kolumny graja naprawde duzym dzwiekiem. Zdecydowanie lepiej niz w Atohm GT1 zabrzmial ciezki rock (Opeth), w koncu bylo slychac pudlo gitary akustycznej a nie tylko suche struny, ciezsze uderzenia tez mialy odpowiednia potege.

Ogolnie dzwiek, ktory mnie nie oczarowal, ale ktory wydal mi sie niezwykle neutralny, detaliczny, jednoczesnie bez meczacej natarczywosci. Mocny bas, duuuuzo basu, moze nawet za duzo (boje sie zeby narozrabial w moim malym pokoju).

 

Gdybym tak polaczyl aksamitnosc srednich i wysokich tonow Atohm'a z basem Revel'a chyba nie szukalbym dluzej...

 

Dla orientacji ceny:

Atohm GT 1: 2500 euro

Revel M20: 1800 euro z podstawkami (uzywane, nowe kosztuja chyba cos w okolicach 2500-3000euro)

 

W nastepny weekend odsluch Proac Response D Two, pozniej prawdopodobnie cos z Mark&Daniel.

 

Inne propozycje w tym zakresie cenowym mile widzine...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Od pierwszych dzwiekow Diany Krall dalo sie slyszec imponujace podloze basowe. Bas raczej szybki,

>glebszy i czytelniejszy niz w moich Dynaudio.

 

 

Czy przypadkiem taki charakter dźwięku nie jest skutkiem zastosowania bardzo specyficznego wzmacniacza? Niewielki dzielony Rowland to zapewne zestaw z końcówką 102, wyposażoną w moduły ICEpower, pracujące w klasie D... W większości opisów tego typu wzmacniaczy pojawiają się pozytywne opinie o jakości basu - zapewne dzięki wysokiej sprawności modułów...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saku, a jaki model Dynaudio zmieniasz?

 

Co do ProAc Response D Two to po jednokrotnym osluchu szczerze mowiac wolalbym swoje 52 SE. Wydaje mi sie ze sa rozjasnione.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JarlBjorn, 4 Lis 2008, 09:44

>Saku, a jaki model Dynaudio zmieniasz?

 

Mam Dynaudio 52 (bez SE). Wlasnie brakuje mi w nich czasem troche wiecej przejrzystosci (52 sa nieco zamulone).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Marek

>Czy przypadkiem taki charakter dźwięku nie jest skutkiem zastosowania bardzo specyficznego

>wzmacniacza?

 

Trudno mi powiedziec, bo Revel'a sluchalem tylko na Rowlandzie.

Mysle jednak, ze z jakimkolwiek przyzwoitym tranzystorem te kolumny potrafia zagrac poteznie (watpie, aby wzmacniacz mogl diametralnie zmienic charakter dzwieku kolumn np. wykrzesac mocny bas z Atohma, ktorego fizycznie tam nie ma).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odswiezajac watek, pare slow o weekendowym odsluchu kolumn Proac Response D Two z elektronika Icosa.

Moze jestem nieco zwichrowany uzytkowaniem Dynaudio przez pare lat, ale Proacom zdecydowanie brakuje basu (mimo, ze wielkosc skrzynek raczej obiecujaca...). Dzwieku kontrabasu trzeba sie raczej domyslac, glos Diany Krall zgubil gdzies swoja glebie, nie wspominajac o muzyce rockowej, ktorej brakuje odpowiedniej potegi. Kurcze, nie jestem fanatykiem basu, ktory przestawia meble sasiadowi, ale oczekuje jakiegos minimum nizszych rejestrow (zwlaszcza po uslyszeniu co Revel moze wyciagnac z podstakowca).

Poza tym Proaci graly bardzo przyzwoicie, dzwiek otwarty i szczegolowy. W koncu wysokie nuty fortepianu zagraly blyszczaco, bez zawoalowania znanego z moich glosnikow.

Bardzo fajne bylo wrazenie zupelnej zmiany akustyki i cofniecia sceny, gdy zapuscilem nieco jazzu z lat 50tych (‘Tenor Madness’).

Czesto slychac bylo na plytach szczegoly, ktore wczesniej umykaly mojej uwadze, choc ta dobitnosc wysokich tonow zaczynala mi sie wydawac meczaca na dluzsza mete (no coz, kolejne zboczenie uzytkownika Dynaudio).

 

Na koniec sprzedawca poradzil mi rozejrzec sie za Special 25: bede mial bas, i przejrzystosc. Sympatycznie i bezinteresownie z jego strony, zwlaszcza, ze nie dystrybuuje marki Dynaudio.

 

Cena Proacow: 2900 euro (nieco drogo!)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem identyczne wrazenie po odsluchu Response D Two, na gorze ciekawie, dzwiecznie i przejrzyscie za to dol pasma odchudzony przez co brzmienie wydaje sie w efekcie rozjasnione i na dluga mete moze zmeczyc. Silnych rockowych wrazen z tym monitorem sie nie uraczy:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saku,

 

Uprzejma prośba. W zakładce Kluby jest wątek "Klub miłośników dobrych monitorów". Zebrano tam już ponad 350 wpisów. Może warto pisać o monitorach w tym wątku - pozwoli to na gromadzenie informacji o monitorach w jednym miejscu :-)

 

pozdr.

Arkadix

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 32

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.