Skocz do zawartości
IGNORED

Kącik samochodowy- ciekawy test


wasylak

Rekomendowane odpowiedzi

Fakt- coś tam z tymi skrzyniami jest nie do końca tak (chociaż każdy egzemplarz jest na etapie produkcji/montażu indywidualnie strojony pod kątem zgrania silnika i skrzyni), ale to raczej wina nie skrzyni, tylko problemów z LaunchControl- działa zbyt brutalnie. To jest zresztą w ogóle paradoks LC- w takim BMW M3 też bywają problemy i wolno go użyć tylko 5 razy, potem firma anuluje gwarancję :(

Z drugiej strony- ponoć Nissan już sobie z tym poradził, chociaż ile w tym prawdy- zobaczymy.

W teście w Auto Świecie GT-R wygrał z Porsche tylko po doliczeniu kosztów.W kategoriach stricte technicznych Porche było lepsze.

Polskie wyzwanie dla prawdziwych facetów - Katowicka. Koleiny, hopy a do tego boczny wiatr i deszcz. Porsche leży w rowie i kwiczy a Nissan byłby pewnie jednym z najszybszych wozów na trasie pod warunkiem nieco węższych opon niż na tor.

Wojciech, ja nic nie mówiłem o punktach- interesowały mnie stricte wyścigowe sprawy. Poza tym te "stricte techniczne" powinny sie przełożyć na osiągi- tu lepszy jest Nissan (oprócz uderzenia na prostej) i to mimo znacznie większej masy (ale 4 osoby pojadą) i teoretycznie słabszego silnika (że o względnej ciszy w kabinie już nie wspomnę). I jeszcze hamulce- na ciepło lepsze niż Porsche. A dziś, i w ogóle w trudnych warunkach- idąc torem misiomora- przewaga GT-R'a byłaby ewidentna.

Napotkałem na taką wersję najnowszego Turbo:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zastanawia mnie jedno- przyspieszenie 0-100km/h. Seryjnie: 3.4s, tutaj- 3.2s. Jest jedno "ale". Ponoć ten parametr Porsche podaje dla potencjalnie najsłabszego egzemplarza opuszczającego taśmę montażową i realnie większość przyśpiesza w czasie 3.1-3.2s. Jeśli tak- to znaczy, że dodatkowa moc w wydaniu speedART BTR II 580 nic nie wnosi...w tym przypadku szybciej się już nie da?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pytanie jakie były warunki (i błąd) pomiaru tu i tam. Przykładowo wg. pomiarów Porsche GT-R nie miał szans z 911 na Nurburgringu, podczas gdy kierowcy Nissana bez problemu wygrali.

W przypadku tego podrasowanego modelu- nie wiem, ale fabryczne Turbo było mierzone jakimś profesjonalnym sprzętem (nie pamiętam nazwy, w artykule podali, ale gazetkę już wyrzuciłem). Czytając ww. materiał pomyślałem sobie tylko, że wystarczy wziąć co lepszy egzemplarz z taśmy, coś tam zmienić i można krzyknąć ileś tam €€€ więcej za poprawę, której nie było :) Druga sprawa, że powinni się pochwalić, w ile idzie do 200 i tu już może by coś było widać :))

Here's the news;

 

6 grudnia br. panowie z TopGear'a testowali na swoim torze BMW X5 w wersji M (X5M: 555KM). I tu uwaga! Jeremy podaje czas- 1.28.2, zawiesza na tablicy i...kilka pozycji niżej widzimy 911 Turbo z czasem: 1.31.0. Oba testowane na mokrym torze. Ale jaja.

Podziwiam wiedzę niektórych wypowiadających się w tym wątku. Ale skoro to wątek samochodowy, to i o prędkościach - a jak się okazuje te można osiągac nie tylko sportowym Porsche, Ferrari, GTRem, ale też na rolkach!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli filmik jest prawdziwy (zobaczcie od 5:40) to po prostu szok...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Świetny filmik, tylko dlaczego od 5'40? Od 5'27"!!!

 

A propos Enzo na prostej (i tych 227 mil na godzinę...sądzę, że było jednak trochę mniej, ok. 218, bo to jest max prędkość dla Enzo; wiadomo, liczniki prawie zawsze trochę dodają). No więc a propos:

 

gość, który w swoim BMW M3 potrafił tak pokazać, czym jest Nurburgring:

(własnym autkiem)

 

 

a potem dać asumpt Veyronowi na drodze publicznej (tym razem realne 227 mil na godzinę) i pokazać, jak szybko wskazówka prędkościomierza może się przesunąć od 120 do 280km/h :)))

(trick z prędkościomierzem od 5'13")

 

w końcu daje do zrozumienia, czym jest samochód F1...najlepszy materiał, jaki widziałem, może ktoś się kiedyś pokusi i przetłumaczy na polski:

część 1:

właściwa jazda:

i rozmowa z gościem, który tłumaczy fenomen szaleństwa F1 i to, kto i dlaczego wygrywa zanim Jenson Button zrobił to, co zrobił (równie dobrze mógł być wtedy napomknięty właśnie on, a nie Sutil- obaj z ogona stawki w tym czasie):

Gość to Martin Brundle, były kierowca F1 i fenomenalna antyteza naszych komentatorów z Polsatu.

 

Może się komuś zechce obejrzeć, gwarantuję extra rozrywkę- Chris robi naprawdę świetne materiały dla Autocar.

Okej, okej, ciągle to samo, I know :)

 

 

I zwróćcie uwagę, jak Nissan pokonuje te garby, a potem to samo- Porsche. I jak tu wierzyć testom w prasie? Chociaż z Audi trochę przegięli- wersja manualna...

Tym niemniej- 58k funtów szterlingów, czyli? 265.000pln! A u nas - o jakieś 180.000 więcej. Starczyłoby na całkiem niezły system domowego audio + kilka płyt :)

No trochę tak.

Jedno mnie tylko frapuje (nie, żeby bardzo- ot, tak sobie);

w ostatnim teście zrobionym przez Niemców (i przedrukowanym w naszym AutoŚwiecie) Porsche jest wyróżnione za komfort jazdy po nierównej drodze, a Nissan- wręcz przeciwnie. Tutaj widać coś wręcz przeciwnego.

No ciekawe.. przy tych wszystkich pedalskich testach mówi się o tysiącach cyferek i systemów. Dlaczego aut nie testuje się na tych samych oponach. GTR ma Potenzy RE070. Ta opona to masakra i schodzi ze dwa razy szybciej jak nie trzy. Doskonale widać na ujęciach jak się klei. Przyczajam się na takie, ale w 17'' wychodzą tylko w 1 rozmiarze.

Sprawa z oponami ciągnie się za GT-R'em od Nurburgringu :)

A nie testuje się na tych samych oponach- bo charakterystyka i praca zawieszeń różnych pojazdów wymaga precyzyjnego doboru i w jednym dana guma się spisze, a w drugim- nie.

Jeżeli chce się wysnuwać wnioski na temat układu jezdnego, to wypada pewne rzeczy ujednolicić. Tym bardziej że w mocnych autach opony i tak zmienia się często.

Piję jedynie do pseudo profesjonalizmu takich testów. I tak ktoś kto kupi BMW, raczej nigdy nie kupi Nissana, podobnie fan Porsche raczej nie skusi się na BMW ;) Fajnie, niech pokazują fajne auta, ale profesjonalizm takich dziennikarzy powinien się sprowadzać do profesjonalnego poczucia humoru bo wprowadzają zamęt.

czy macie wrazenie ze na filmiku pokleili niby ciagla jazde autem ale ma różne szybkosci raz jedzie ostro -raz robi przejazdzke wiec co tu porownywac ?

diabli wiedza tez jaki jest tor moze pofalowany na wyjsciach z zakretów i raz w to wjezdza a raz nie bo tory jazdy jakby miał inne

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

No właśnie, powinni się bardziej skupić na przyjemnościach i detalach. Jak komuś zależy na tych dwóch sekundach, to i tak złoży sobie szybsze auto za 4x niższą kwotę. Ja bym chętnie obejrzał taki bardziej rozległy test, przygotowany z jakimś backgroundem historycznym danego modelu a nie takie sru sru.

Profesjonalizm testów...zawsze się można przyczepić i drążyć, popieram, najlepiej mając jakiś materiał porównawczy :) Jeśli tylko jest dostęp do czegoś ciekawego, niekoniecznie po angielsku (akurat jedyny znany mi język obcy), to bardzo proszę o zamieszczanie!

- - -

Kierowca tutaj to Steve Sutcliffe, były brytyjski kierowca wyścigowy- może nie Schumacher, ale wg mnie zupełnie wystarczy. I w ogóle brytyjskie źródła IMHO ciekawą odskocznią od niemieckiej supremacji na naszym rynku wydawniczym- choć tak się akurat składa, że GT-R nawet u Niemców dał radę konkurencji. A że jedynym naprawdę poważnym zarzutem w jego stronę była nadmierna twardość zawieszenia...to ten filmik wydał mi się szczególnie wart zainteresowania. I też nie jest tak, że wybieram jakieś tendencyjne materiały- każdy test porównawczy, w którym coś się wyłania z ogólnego obrazu ma szansę wnieść coś nowego. W sumie samochody sportowe to zabawki :))

  • 11 miesięcy później...

Rok się kończy, newsy w temacie są, GT-R rośnie w siłę:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

0-100km/h 3s (średnio sprzyjające warunki podczas pomiaru, w ciepły dzień na nagrzanych oponach powinno być lepiej), Nurburgring podobno (bo to nieoficjalne, na razie) 7'20". Po wzmocnieniu do 530KM, odchudzeniu o 12kg i poprawieniu aerodynamiki o 0.1cx to wręcz wysoce prawdopodobne, a Mizuno (szef projektu gt-r) wypowiadał się ostrożnie, że nie chce nawet, żeby czas zszedł poniżej 7:20. Wszystko na razie nieoficjalne (tzn. czasy), ale zapowiada się ciekawie. Wersja podstawowa w USA $90k, u nas ok. 430k.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wez tutaj nadz za japoncami, srednio co pare miechow wychodzi GTR czy jakis inny scigacz w nowej specyfikacji.

Ja najbardziej lubie ogladac japonska serie Bestmotoring, mimo, ze nic nie rozumiem ;)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Nie zgadzam się :)

 

od początku produkcji (6 grudnia 2007 wyszedł na rynek Japoński) nic praktycznie nie zmieniali, aż do tej pory.

To długo, zwłaszcza, że obecne zmiany to coś jakby face-lift. Pewnie ze dwa lata tak pojeździ:))

 

porownanie w stylu M3 vs Veyron:)

 

Co do GTR to nie tylko facelift.:)

Swietne auto ale podobno nie latwe w prowadzeniu. Mysle, ze na co dzien to jednak M3 czy Porsche sa bardziej praktyczne.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.