Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  279 członków

Dali Klub
IGNORED

Klub DALI


KAZ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, szczypior88 napisał:

Wolałbym Mentor 6. To pierwsza seria Dali która już naprawdę gra poważniej. Ikon i Opticon bardziej do kina. Grają fajnie i ciekawie, ale jednak mają pewne ograniczenia szczególnie na basie. Mentor 6 znajdziesz już za 4k. Środek pasma rewelacyjny. Rozdizleczy, świeży i na basie potrafią już fajnie zejść z odpowiednią szybkością. Przeskok z Dali Ikon 6 na Mentor 6 jaki wykonałem kiedyś był ogromny. 

W jakim budżecie chciałbyś maksymalnie załatwić temat? 

Myślę tak do 6 kafli może 6,5 będą dość blisko ściany ale monitorów bym nie chciał pokój nie całe 16metrow kiedyś miałem zenzory 5 ale z Onkyo fajne grały za Yamaha byli za ostro miałem też zen 7 ale za duże jednak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, metalowy napisał:

Myślę tak do 6 kafli może 6,5 będą dość blisko ściany ale monitorów bym nie chciał pokój nie całe 16metrow kiedyś miałem zenzory 5 ale z Onkyo fajne grały za Yamaha byli za ostro miałem też zen 7 ale za duże jednak 

Dali mogą grać już 25cm od ściany. Jak masz 6,5 kafla to tym bardziej poluj na zadbane Mentor 6. Inna klasa grania. Zaproponował bym Helicon 400 ale raz ze one potrzebują więcej miejsca a dwa ta Yamaha ich nie pociągnie jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, szczypior88 napisał:

Dali mogą grać już 25cm od ściany. Jak masz 6,5 kafla to tym bardziej poluj na zadbane Mentor 6. Inna klasa grania. Zaproponował bym Helicon 400 ale raz ze one potrzebują więcej miejsca a dwa ta Yamaha ich nie pociągnie jak należy. 

a mentor 5 ? te 6 wydaja mi się za duże coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, metalowy napisał:

a mentor 5 ? te 6 wydaja mi się za duże coś

Seria Mentor jest wyżej od Ikon i od Opticon. To po prostu lepsza kolumna. A do 16m nie myslales o Rubicon 2? Ja mam właśnie 16m i szukam Rubicon 2

Chyba że muszą być koniecznie podłogowe to mentor 5?

Edytowane przez szczypior88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szczypior88 napisał:

Seria Mentor jest wyżej od Ikon i od Opticon. To po prostu lepsza kolumna. A do 16m nie myslales o Rubicon 2? Ja mam właśnie 16m i szukam Rubicon 2

Chyba że muszą być koniecznie podłogowe to mentor 5?

Myślałam o rubiconach ale  trochę drogawe no i głębokość  340 do tego  BF tył więc po odsunieciu od ściany byłby to prawie środek pokoju. małe podłogowe były by najlepsze

Edytowane przez metalowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

tez jestem zwolennikiem małych podłogowek, a muszą byc Dali? u mnie Tannoy R2 grają rewelacyjnie z Yamaha as2000 , jesli miałbym isx w górę na Dali to raczej Grand Diva niz Mentor, podobno cieplejsze, bardziej dociazone, a Yamaha takich potrzebuje

... tylko zeby Grand Diva czy Coupe (miałem) zagrały to trzeba im dostarczy naprawde sporo prądu. Przeczytałem o nich wszystko na zagranicznych forach i porządne 200/250 watt na kanał ( krell, mark levinson)  to jest to czego potrzebuja. U mnie z Naim XS grały fatalnie - zmulonym basem, bez szczegółów i bez góry. Z Nad 375 jeszcze gorzej.

Generalnie te kolumny (seria Grand)  inaczej brzmią niz współczesne Dali - sa misiowate. Zensor czy Opticon to zupełnie inne granie. Ikon vs Opticon tez wg mnie gra zupełnie inaczej. Uzytkownik szczypior88 dobrze pisze. Opticon są ok ale to nie jest wyrafinowane brzmienie. Ikon to juz archaiczny wygląd i cienkie, skoncentrowane na wysokich tonach brzmienie. 

 

Myślałam o rubiconach ale  trochę drogawe no i głębokość  340 do tego  BF tył więc po odsunieciu od ściany byłby to prawie środek pokoju. małe podłogowe były by najlepsze

Rubicony raczej bardzo drogawo. No i trzeba ładne standy dobrac.  Sam mam 17m2 i z tym odsuwaniem od tylnej sciany to cyrk - wygląda to strasznie jak sie odsunie zalecane 50cm, nie mówiąc o 1m. Jesli chodzi o małe podłogówki to mozna się zainteresować Spendor, Neat czy Kudos ( te mają chyba podobną charakterystykę do Dali ale nie jestem pewien).  Odradzam Opticony - drogie i tak naprawdę - wyglądają jak dyskoteka, kiepsko wykonane - sztuczna okleina, plastik. Brzmienie fajne, przyjemne - za połowę ceny sklepowej nie byłoby na  co narzekać. Seria Mentor to juz duzo lepsze granie. Sam chciałem Mentor 5 dla siebie ale ciezko dostac uzywki, no i wygląd blee. Miałem okazję posłuchac tez dosyc sporych Helicon 400 i tutaj słychac, ze Dali robi świetne kolumny.  Rubicon czy Epicon nie widziałem i nie słuchałem ale w dobrej cenie brałbym w ciemno.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyglądu opticonów 5 to nie najważniejsze ważne by fajnie grały , ciekawe jak by się zachowały z tą yamaha i blisko ściany czy by bass nie buczał obecnie mam castele knight 4 sa przy samej scianie bass potega nawet przy cichym sluchaniu do bluesa genialne ale w metalu już nie za bardzo ,pamietm zenzory wmetalu graly fajnie ale bluesie nie ciekawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem sporo , kefy q550 "koc" , oberony 5 jedno wielke buczenie , zenzory 5  i  7  5 lepiej wspominam , Maestro III jedynie środek fajny , B&W podstawki ale nie pamietam modelu to byly nagorsze jakie mialem w domu , castele grają naprawde fajnie ale są bardzo wrażliwe na kable

A miałem jeszcze Indiany tesei chyba 561 dużo basu prawie wcale gory

Edytowane przez metalowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
38 minut temu, Whiplash napisał:

Czy jest sens ew wymiany Zensora 7 na Opticona 6? Różnica w cenie dość spora, pytanie czy warta zachodu. Ile prawdy w tym, że opticon ma dość słaby "pudełkowy" bas?

Sens jest. Ja kiedys przesiadłem sie z Zensor 3 na Opticon 2 i różnica jest dośc wyraźna ale przyznam, ze tak - bas troche pudełkowy, tj - podbity midbass, ale napewno nie jest on słaby czy lekki; raczej nienaturalny. Opticony to lepsze i ładniejsze Zensory ale dalej budzetowe, ale tez drogie ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Krzysz napisał:

Sens jest. Ja kiedys przesiadłem sie z Zensor 3 na Opticon 2 i różnica jest dośc wyraźna ale przyznam, ze tak - bas troche pudełkowy, tj - podbity midbass, ale napewno nie jest on słaby czy lekki; raczej nienaturalny. Opticony to lepsze i ładniejsze Zensory ale dalej budzetowe, ale tez drogie ?  

Hehe no dla mnie para kolumn za 6 tys zł to nie jest już budżetowa ?

Czyli bas w zensorze 3 był bardziej pełny i miesisty? Bo w Z7 przyznam, że bas ma to tzw. "płuco" Co znaczy ze w opticonie jest on "nienaturalny" ?

Pomiary swoje a rzeczywistość swoje ale patrzac na same wykresy z testów to opticonom 6 basu nie brakuje i jest on raczej w podobnym przebiegu do reszty pasma co w zensorach - 50hz gra na poziomie średnicy + górka 70-90hz.

22422-max_dali_zensor_lab.jpg

41849-dali_opticon6_audiocompl_lab2.jpg

To co lepiej w Oberony isc?

Edytowane przez Whiplash

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Whiplash napisał:

Hehe no dla mnie para kolumn za 6 tys zł to nie jest już budżetowa ?

Czyli bas w zensorze 3 był bardziej pełny i miesisty? Bo w Z7 przyznam, że bas ma to tzw. "płuco" Co znaczy ze w opticonie jest on "nienaturalny" ?

Pomiary swoje a rzeczywistość swoje ale patrzac na same wykresy z testów to opticonom 6 basu nie brakuje i jest on raczej w podobnym przebiegu do reszty pasma co w zensorach - 50hz gra na poziomie średnicy + górka 70-90hz.

22422-max_dali_zensor_lab.jpg

41849-dali_opticon6_audiocompl_lab2.jpg

To co lepiej w Oberony isc?

Racja, dla mnie 6 tyś to kupa forsy ale jak człowiek  postawi je w pokoju to widać, że okleina jest sztuczna, że plastik, że elementy zwrotnicy są tanie,  a same kolumny niezbyt cięzkie. Niby to niewiele znaczy...ale. Samo brzmienie jest ładne, komercyjne, wygładzone. Dali to wg mnie stereofonia i przestrzen. Potrafią zauroczyc i "oszukac" słuchacza. Tyle, że jak sie porówna je do uzywanych konstrukcji za ok 3tyś (np polskich RLS, ESA, AkustyK, Equilibrium - bo akurat tych słuchałem; czy Dynaudio, Castle, PSB) to od razu wiadomo o co chodzi. O pieniądze. Bardzo lubie brzmienie Dali i bardzo polecam -  w cenie - 50%  rynkowej.  Tu jest pies pogrzebany. Oberonów nie znam ale nie przesiadał bym się na nie z Zensorów, chyba, ze chodzi o walory estetyczne. 

Reasumując: brzmienie serii Opticon jest wyraźnie "lepsze" od Zensor, ale tez inne niz Ikon czy Mentor. Jesli słuchasz rocka, elektroniki (tak jak ja) to tutaj Zensory i Opticony bardzo dobrze sie sprawdzają, tj grają tą muzykę o wiele strawniej niz seria Ikon, Mentor czy Grand ( miałem Ikon 1,2  i Grand Coupe, słuchałem Mentor 6). Ikon, Mentor są (dla mnie paskudne) równiejsze niz Opticon czy Zensor, przez to rock brzmi na nich bezpłciowo a w elektronice brakuje kopa. Nie są efekciarskie jak nizsze serie. Grand Coupe to juz wogóle sie do takiej muzyki nie nadawały.

Ale jesli słuchasz audiofilskich nagran,  akustycznych, małych składów to oczywiście im wyzej/drozej tym lepiej. Ja bym sie głównie tym kierował - repertuarem. I jesli taki u Ciebie dominuje to szczerze polecam Dali Grand Coupe czy Diva - mozna wyrwac w cenie 2-3tyś. Maksymalna przyjemnośc z odsłuchu, super wysokie tony, miekki i głęboki bas, zero agresji. 

Rock, elektronika - Zensor, Oberon, Opticon.

Jazz, akustyka - Grandy

 

Mam nadzieje, że troche pomogłem. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Krzysz napisał:

Racja, dla mnie 6 tyś to kupa forsy ale jak człowiek  postawi je w pokoju to widać, że okleina jest sztuczna, że plastik, że elementy zwrotnicy są tanie,  a same kolumny niezbyt cięzkie. Niby to niewiele znaczy...ale. Samo brzmienie jest ładne, komercyjne, wygładzone. Dali to wg mnie stereofonia i przestrzen. Potrafią zauroczyc i "oszukac" słuchacza. Tyle, że jak sie porówna je do uzywanych konstrukcji za ok 3tyś (np polskich RLS, ESA, AkustyK, Equilibrium - bo akurat tych słuchałem; czy Dynaudio, Castle, PSB) to od razu wiadomo o co chodzi. O pieniądze. Bardzo lubie brzmienie Dali i bardzo polecam -  w cenie - 50%  rynkowej.  Tu jest pies pogrzebany. Oberonów nie znam ale nie przesiadał bym się na nie z Zensorów, chyba, ze chodzi o walory estetyczne. 

Reasumując: brzmienie serii Opticon jest wyraźnie "lepsze" od Zensor, ale tez inne niz Ikon czy Mentor. Jesli słuchasz rocka, elektroniki (tak jak ja) to tutaj Zensory i Opticony bardzo dobrze sie sprawdzają, tj grają tą muzykę o wiele strawniej niz seria Ikon, Mentor czy Grand ( miałem Ikon 1,2  i Grand Coupe, słuchałem Mentor 6). Ikon, Mentor są (dla mnie paskudne) równiejsze niz Opticon czy Zensor, przez to rock brzmi na nich bezpłciowo a w elektronice brakuje kopa. Nie są efekciarskie jak nizsze serie. Grand Coupe to juz wogóle sie do takiej muzyki nie nadawały.

Ale jesli słuchasz audiofilskich nagran,  akustycznych, małych składów to oczywiście im wyzej/drozej tym lepiej. Ja bym sie głównie tym kierował - repertuarem. I jesli taki u Ciebie dominuje to szczerze polecam Dali Grand Coupe czy Diva - mozna wyrwac w cenie 2-3tyś. Maksymalna przyjemnośc z odsłuchu, super wysokie tony, miekki i głęboki bas, zero agresji. 

Rock, elektronika - Zensor, Oberon, Opticon.

Jazz, akustyka - Grandy

 

Mam nadzieje, że troche pomogłem. Pozdrawiam

 

Dziekuje za odp. No właśnie słucham rocka i metalu, a taki materiał czesto jest realizowany dość ostro szczególnie w przełomie srednicy i sopranu. Uciekam od kolumn, które sa w tym pasmie otwarte. Z drugiej strony lubie brzmienie soczyste a nie twarde i punktowe. Dlatego takie marki jak Focal czy MA skreśliłem. Dali dało mi własnie tą miekkość i lagodność brzmienia. W metalu bas i sopran musi być wyeksponowany, inaczej taka muzyka traci sens, ale z drugiej strony nie może dla mnie być to brzmienie ostre. Dali ma sporo góry ale w akspamitnym wydaniu. Bas zensorów może i poluzowany ale z szybka Yamaha jest kompromisem miedzy konturem a soczystościa. 

Stąd myslenie o opticonie aby nie zmieniać charakteru a iść na wyższy poziom. Wstega da mi jeszcze bardziej otwara górę, o srednice sie nie martwie a bas no właśnie. Jezeli ma być "pudelkowy" w stosunku do zensora to tu jest dla mnie żółte swiatlo..

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Whiplash napisał:

Dziekuje za odp. No właśnie słucham rocka i metalu, a taki materiał czesto jest realizowany dość ostro szczególnie w przełomie srednicy i sopranu. Uciekam od kolumn, które sa w tym pasmie otwarte. Z drugiej strony lubie brzmienie soczyste a nie twarde i punktowe. Dlatego takie marki jak Focal czy MA skreśliłem. Dali dało mi własnie tą miekkość i lagodność brzmienia. W metalu bas i sopran musi być wyeksponowany, inaczej taka muzyka traci sens, ale z drugiej strony nie może dla mnie być to brzmienie ostre. Dali ma sporo góry ale w akspamitnym wydaniu. Bas zensorów może i poluzowany ale z szybka Yamaha jest kompromisem miedzy konturem a soczystościa. 

Stąd myslenie o opticonie aby nie zmieniać charakteru a iść na wyższy poziom. Wstega da mi jeszcze bardziej otwara górę, o srednice sie nie martwie a bas no właśnie. Jezeli ma być "pudelkowy" w stosunku do zensora to tu jest dla mnie żółte swiatlo..

No tak, ja jeszcze nie znalazłem kolumn, ktore by jakoś strawnie zagrały mi rocka. Oprócz Dali.  Poponuje wypozyczyc Opticony. Po Zensorach na pewno bedziesz z nich zadowolony (tak jak ja) ale nie wiem czy na dłuższą metę. Nie wiem jaki masz wzmacniacz i resztę systemu - ale jak miałem Opticony 2 i Naim XS to podłączenie zewnetrznego zasilacza było na nich wyraźnie słychac, więc nie są to jakieś słabe głośniki. Zdziwiłbys sie co potrafiły Zensory 1 podłączone do systemu Naim XS!. Nawiasem to Zensor 1 bardziej mi sie podobały od Zensor 3 ze względu na lepszą stereofonię i "znikanie". Więc w mniejszym pokoju lepiej sie sprawdzą.Z Opticon 2 w 17m2 miałem basu wystarczająco. A z tym pudełkowatym zabarwieniem to nie przesadzałbym. Nie jest tak żle. Przy tych gatunkach to niestety trzeba pójśc na kompromis. Ja aktualnie mam stare Esa Ostinato 2 ( za 1tyś ) i one grają obiektywnie lepiej od Opticon 2, sporo lepiej. Ale rocka nie graja, bo to równo strojone kolumny. Dali Grand i Mentor to samo. Miałem tez różne Kefy, Studio 16hz, RLS, PMC, Amphion, Elac itd ( do 6tyś) - wszystkie "audiofilskie", bez większych górek i dołków; no i też to nie było to, więc doszedłem do wniosku ( po przesłuchaniu ok 20 zestawów), że jednak musi to byc V-ka i ... kompromis. Tutaj generalnie gustuje sie w innych klimatach muzycznych więc optymalnej porady dla Ciebie raczej nie będzie. 

Jak dla mnie 2 marki sprawdziły sie najlepiej w mocniejszej muzyce: Dali i Chario. I jak pewnie zauwazyłeś maja dośc podobne strojenie, charakterystykę. No i są ładne - ja osobiscie przykładam do tego duzą wagę i brzydkich kolumn nie kupuje, bo po jakimś czasie oczy bolą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Krzysz napisał:

No tak, ja jeszcze nie znalazłem kolumn, ktore by jakoś strawnie zagrały mi rocka. Oprócz Dali.  Poponuje wypozyczyc Opticony. Po Zensorach na pewno bedziesz z nich zadowolony (tak jak ja) ale nie wiem czy na dłuższą metę.

Wybacz, że dopytuję ale skoro z Zensorami jestem już lata to czemu Opticony miały by być na krótka mete? 

Pewnie zdziwię Cie i resztę chłopaków z klubu ale poza dali najbardziej strawnie grały... Klipsche RP 260. Wszyscy mówia, że sa ostre i że sie ich nie da słuchać. Guzik prawda, ok maja wyrażna góre z tej tuby ale to jest góra a nie wysoka średnica a to ona powoduje to, że kolumna meczy i nie da się jej słuchać na dłuzsza mete. 

Znowu podeślę wykres z lab.. Zobaczcie jak pięknie równo wygląda charakterystyka Klipscha, szczególnie żólta kreska - kolumny ustawione prosto do ścian bez doginania. Delikatna V bez żadnych dolków i górek. Metalowy repertuar w stylu Megadeth, czy rockowy w stylu Dire straits brzmiał bardzo fajnie, z wykopem kosmicznym ale bez meczarni. Problem taki, że Klipsch jest ogromna kolumna, ona wymaga troche miejsca a nie 20m2 pokoju do życia codziennego :)

59253-klipsch-rp-6000f-audiocompl-lab1.j

A możesz coś powiedzieć na temat Dynaudio emit m30? 

Edytowane przez Whiplash

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Whiplash napisał:

Wybacz, że dopytuję ale skoro z Zensorami jestem już lata to czemu Opticony miały by być na krótka mete? 

Pewnie zdziwię Cie i resztę chłopaków z klubu ale poza dali najbardziej strawnie grały... Klipsche RP 260. Wszyscy mówia, że sa ostre i że sie ich nie da słuchać. Guzik prawda, ok maja wyrażna góre z tej tuby ale to jest góra a nie wysoka średnica a to ona powoduje to, że kolumna meczy i nie da się jej słuchać na dłuzsza mete. 

Znowu podeślę wykres z lab.. Zobaczcie jak pięknie równo wygląda charakterystyka Klipscha, szczególnie żólta kreska - kolumny ustawione prosto do ścian bez doginania. Delikatna V bez żadnych dolków i górek. Metalowy repertuar w stylu Megadeth, czy rockowy w stylu Dire straits brzmiał bardzo fajnie, z wykopem kosmicznym ale bez meczarni. Problem taki, że Klipsch jest ogromna kolumna, ona wymaga troche miejsca a nie 20m2 pokoju do życia codziennego ?

59253-klipsch-rp-6000f-audiocompl-lab1.j

A możesz coś powiedzieć na temat Dynaudio emit m30? 

Na krótką metę - jeśli jestes osobą, która często zmienia sprzęt i szuka ideału. Jak większość miłosników audio. Chlapnąłem troche. Ja tez Zensory miałem kilka lat i teraz ma je mój ojciec kilka lat i jest bardzo zadowolony. Z Nad 315bee, który jest swietnym wzmakiem za gorsze - sam go mam w szafie jako backup. Podłaczalismy pod niego Opticony 2 i też sie świetnie zgrywały - ale przepasci nie było względem Zensorow ale tutaj wzmak jest ograniczeniem.

Co do Dynaudio to akurat słuchałem  emit 20 ale w salonie, razem z Oberon 3. Przyznam, że podobały mi sie  brzmieniowo (ale wizualnie nie). Dlugo nie słuchałem ale wnioski były takie, ze obiektywnie Emit 20 są lepsze, w kategoriach audiofilskich, czyli równiejsze, spokojniejsze, z mocnym basem. Oberony natomiast  miały lepszą przestrzen, stereofonie i były żywsze. Był też wiekszy błagan w brzmieniu niz z Dynaudio.  Słuchałem wtedy ze swoim zestawem Naima. Mysle ze Dynaudio to dobra alternatywa. Grają inaczej niz Dali - mniej efekciarsko. Ale pewnie wymagają juz mocniejszego wzmacniacza i okiełznania basu. Ale nie zamieniłbym Opticonów na Emit. Radość ze słuchania miałem większą z Dali - ten przestrzenny, duzy dzwięk mi sie podobał - fakt, że troche napompowany, komercyjny ale... wolę taki niz równy i nudny. (Oczywiście, jesli chodzi o mocniejszy repertuar). No i jeszcze wspomne o tym, ze Dali ustawia sie równolegle, bez doginania a bliskośc sciany im mniej pewnie  wadzi niz Dynaudio. co jest dodatkowym atutem estetycznym.

Klipsch niestety nigdy nie słuchalem.

Ps: A co do wstęgi w Dali to jesli wzmacniacz kuleje na wysokich to nie bedzie to lepsza opcja od pojedynczej kopułki

Ps2. Ja chetnie bym nabył te Dal:i https://www.stereolife.pl/archiwum/testy/kolumny-i-glosniki/4507-dali-menuet-se

 

Edytowane przez Krzysz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie to sa te cechy które uwodzą mnie w Dali - ładny, elegancki wygląd w pokoju + brzmienie, które jest połączeniem dynamiki ale i też kultury i gładkości. Dynaudio wizualnie sa takie "se" no i ta ich liniowość może być tak jak Ty mówisz trochę nudna w dynamicznej muzyce. No nic narazie mam Zensory a jak się trafi jakaś super okazja to może skuszę się na opticona.

Co do ustawiania kolumn to Dali faktycznie sugeruje ustawianie prosto do ścian ale teoria a praktyka to dwa różne swiaty. Zalezy od wzmacniacza i źródła. Mając odtwarzacz CD Yamahy który grał równo, ustawianie Dali prosto dawało trochę przyciemnione brzmienie i lepiej było je lekko dogiąć aby doswietlić sopran. Obecnie z CD Denona który jest jasniejszy od Yamahy dogięcie kolumn powoduje już zbytnie rozjasnienie brzmienia i najlepiej graja ustawione prosto.

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - polowac na okazje. Opticony graja przejrzyściej, dokładniej i zywiej w całym paśmie. Ale zwaz proszę, że Twój sprzęt moze tego nie wycisnąć z Opticonów (nie ujmując Tobie ale widze, że  te modele Yamaha i Denon to tzn nizsza półka). Osobiście  nie szedł bym w tym kierunku. Sprzedałbym to co masz i kupiłbym  Naim Unitiqute (Atom) z Dali Opticon. Zestaw który miałem i bardzo lubiłem za prostotę i brzmienie. Ten mały Naim to petarda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.08.2020 o 06:18, Krzysz napisał:

Dokładnie - polowac na okazje. Opticony graja przejrzyściej, dokładniej i zywiej w całym paśmie. Ale zwaz proszę, że Twój sprzęt moze tego nie wycisnąć z Opticonów (nie ujmując Tobie ale widze, że  te modele Yamaha i Denon to tzn nizsza półka). Osobiście  nie szedł bym w tym kierunku. Sprzedałbym to co masz i kupiłbym  Naim Unitiqute (Atom) z Dali Opticon. Zestaw który miałem i bardzo lubiłem za prostotę i brzmienie. Ten mały Naim to petarda. 

Czyli lepiej interesować się serią Opticon 5 niż Mentor 5? 

Mam aktualnie Zensor 5 i dobrze sprawdzają się w moim pomieszczeniu, ale brakuje mi trochę detalów. Gra to u mnie z marantz pm17mk2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mentor to jak Rubicon, Opticon to następca Ikon. Osobiście bardziej podobało mi się granie Zensorów od Ikon, bardziej dociążone i cieplejsze ale wciąż przestrzenne i dość szczegółowe. Mentor to już wyższa półka, mega szczegółowe - chyba jeszcze bardziej od Ikon, a na pewno są pozbawione szorstkości jak Ikony. Zachęcały do słuchania płyt od nowa, tyle detali odkrywały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, don111 napisał:

Mentor to jak Rubicon, Opticon to następca Ikon. Osobiście bardziej podobało mi się granie Zensorów od Ikon, bardziej dociążone i cieplejsze ale wciąż przestrzenne i dość szczegółowe. Mentor to już wyższa półka, mega szczegółowe - chyba jeszcze bardziej od Ikon, a na pewno są pozbawione szorstkości jak Ikony. Zachęcały do słuchania płyt od nowa, tyle detali odkrywały.

Rubicon to coś między mentor a Helicon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, don111 napisał:

Dlaczego tak uważasz ? Weszły jako następca linii Mentor, z tradycyjnym lekkim skokiem na kasę, jak to w nowych 'lepszych' - odświeżonych liniach ?

Bo miałem wszystkie serie Dali. Nie mówię o marketingu tylko o brzmieniu. Marketingowo to rubicon wszedł za Mentor. Szkoda że Helicon został olany bo za Euphonie weszła słabsza seria Epicon. Uważam że Epicon to bardziej następca Helicon bo do grania Euphonii brakuje. 

Mentor gra lekko słabiej od Rubicon ale jest lepiej wykonany. Dla mnie Rubicon to dno jeśli chodzi o jakość stolarki i wykonania, szczególnie w kolorze orzech. 

Edytowane przez szczypior88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, 
niedawno zakupiłem swój pierwszy "poważniejszy" zestaw stereo - Dali Oberon 7 wraz z Denon PMA-600NE. Przy krótkim odsłuchu w sklepie wrażenia były super, ale w domu po tygodniu słuchania (głównie rock) mam wrażenie że w kolumnach jest zdecydowanie za dużo basu i jest on troche za natarczywy. Staram się go wyciszyć poprzez wzmacniacz ale zastanawiam się czy nie dałoby się tutaj poprawić sytuacji jakimś innym wzmacniaczem. Prośba do Was jako doświadczonych słuchaczy o poradę czy jest to wogóle możliwe żeby wzmacniacz utemperował trochę ten dźwięk.
W poprzednich postach tego wątku czytałem, że kolega Portos ma podobne kolumny z Yamaha RN602 i jest zadowolony. Czy jest zauważalna różnica pomiędzy wzmacniaczami / amplitunerami różnych firm z mniej więcej tej samej półki cenowej?

PS. Kolumny stoją w pokoju 22m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.