Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  306 członków

Kef Klub Kolumn
IGNORED

Klub milosnikow kolumn Kef


LunaticAllegro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja właśnie rozglądam się za jakimś piecykiem do nowych LS50 + 851N

Denon 2020ae jest zbyt surowy w tym zestawie. Wolałbym jakiś piecyk z barwą? Może jakiś Vincent 227 lub 236/237?

 

Mam już LS50 ponad 2 lata. Grają na 21 m2 początkowo z CXA80 było nawet nieźle choć brakowało czasami trochę basu. Bas ginął w miarę ściszania wzmaka. Przy głośniejszym słuchaniu było nieźle.

Od miesiąca słucham na wzmacniaczu trochę lepszej klasy i mocy 2 x 150 / 300 W. W końcu jest odjazd. Teraz te maluchy grają jakby były przynajmniej 2,5 razy większe, różnica jest mażdżąca. Lepsza elektronika naprawdę robi robotę z tymi pudełeczkami. W końcu można posłuchać.

Edytowane przez mario_64

BAT VK 500BAT-PAK + BATVK51SE + Lumin T2 + GATO CDD1 + Spendor D7.2, okablowanie FadelArt, Acoustic Zen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już LS50 ponad 2 lata. Grają na 21 m2 początkowo z CXA80 było nawet nieźle choć brakowało czasami trochę basu. Bas ginął w miarę ściszania wzmaka. Przy głośniejszym słuchaniu było nieźle.

Od miesiąca słucham na wzmacniaczu trochę lepszej klasy i mocy 2 x 150 / 300 W. W końcu jest odjazd. Teraz te maluchy grają jakby były przynajmniej 2,5 razy większe, różnica jest mażdżąca. Lepsza elektronika naprawdę robi robotę z tymi pudełeczkami. W końcu można posłuchać.

Bo wzmacniacz to serce układu im lepszy tym wyciskają 7 poty z kolumn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już LS50 ponad 2 lata. Grają na 21 m2 początkowo z CXA80 było nawet nieźle choć brakowało czasami trochę basu. Bas ginął w miarę ściszania wzmaka. Przy głośniejszym słuchaniu było nieźle.

Od miesiąca słucham na wzmacniaczu trochę lepszej klasy i mocy 2 x 150 / 300 W. W końcu jest odjazd. Teraz te maluchy grają jakby były przynajmniej 2,5 razy większe, różnica jest mażdżąca. Lepsza elektronika naprawdę robi robotę z tymi pudełeczkami. W końcu można posłuchać.

Pochwal się co to za cudo masz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał konkretnego pieca. Tego właśnie LS-y potrzebują. Na pewno nie zagrają na " wynalazkach" które legitymują się podobną mocą....

Uważam, że LS-y to udany produkt. Świadczyć też o tym może ich bardzo ograniczona ilość na rynku wtórnym czego nie mogę powiedzieć o R300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do basu ls50, to nie tylko moja opinia. Kolega sprzedający mi je, przestrzegał przed tym, że bas się gubi . W końcu w oficjalnej recenzji https://www.stereolife.pl/archiwum/testy-lista/1246-kef-ls50 tak pisze autor o basie:

KEF-y grały tak, jak głośniki za te pieniądze nie mają prawa grać. Myślami już zmierzałem do szafeczki, w której trzymam najlepsze wina, aby wybrać jedno z nich, wstawić do wiaderka z lodem, przygasić światło i cieszyć się wolną sobotą. Niestety, moje fantazje o idealnym, audiofilskim wieczorze zostały brutalnie przerwane w momencie, kiedy do gry wszedł głęboki, potężny bas. Z odsłuchu dwóch poprzednich soundtracków wiedziałem już, że on istnieje, że pasmo LS50 nie urywa się w jednym miejscu. Jednak te informacje okazały się niewystarczające, nie pozwoliły jeszcze wyłapać tego, co dla niektórych będzie stanowiło jedną z największych zalet brytyjskich monitorów, a dla mnie jest jednak pewnym zgrzytem. Co też mi się znowu nie podoba? Krótko mówiąc, chodzi o sposób, w jaki niskie częstotliwości zostały wydobyte z tych głośników. Bas jest nierówny, a w najniższych rejestrach pompowany na siłę. W niektórych utworach daje to wrażenie kinowej wręcz potęgi, ale tam, gdzie oprócz głębi i masywnych tąpnięć wymagane jest również prawidłowe oddanie barwy i struktury basu, LS50 się gubią. Jedne dźwięki są wyraźnie głośniejsze od innych, a kiedy monitory zaczynają dmuchać dochodząc do granic swoich możliwości, wszystko stapia się w jednorodną galaretę.

 

Jako były posiadacz tych głośników musiałem się zgodzić z twierdzeniami recenzenta. Kto tego nie słyszy, cóż...

Pozdrawiam serdecznie

jarrro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Jednak te informacje okazały się niewystarczające, nie pozwoliły jeszcze wyłapać tego, co dla niektórych będzie stanowiło jedną z największych zalet brytyjskich monitorów, a dla mnie jest jednak pewnym zgrzytem.

 

Należę do grupy, której odpowiada taka prezentacja. :) Jest wiele recenzji w sieci które mnie osobiście średnio interesują. Wolę posłuchać i samemu wyrobić sobie opinię o produkcie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał konkretnego pieca. Tego właśnie LS-y potrzebują. Na pewno nie zagrają na " wynalazkach" które legitymują się podobną mocą....

Uważam, że LS-y to udany produkt. Świadczyć też o tym może ich bardzo ograniczona ilość na rynku wtórnym czego nie mogę powiedzieć o R300.

Świetna Integra mam duży sentyment do niej jedena z moich ulubionych integr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wzmacniacz zasługuje chyba na lepsze towarzystwo niż Ls50....;)

Być może ale jak narazie w tym metrażu dają naprawdę radę. Pozwalają się cieszyć odtważaną muzyką.

BAT VK 500BAT-PAK + BATVK51SE + Lumin T2 + GATO CDD1 + Spendor D7.2, okablowanie FadelArt, Acoustic Zen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie lekko z innej beczki. Możliwe, że było to wałkowane ale....czy znajduje się ktoś kto najpierw posiadał serię R a potem przesiadł na Reference ? Oczywiscie - wiem iż najważniejszy jest prywatny odsłuch u siebie w domu, jednak może już ktoś miał takie spostrzeżenia. Obecnie posiadam R700 i tak zastanawiamy się w domu na wymianą, pójściem krok do przodu aby przestać i osiąść na dłużej. Może to jednak zły pomysł ? może lepiej uderzyć w starsze serie reference ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Jeżeli jest zainteresowany/na zakupem 2 letnich LS50 w stanie idealnym zapraszam na PW.

Kupiłem Spendory A5 i na tę chwilę one zostają. KEF na 5 letniej gwarancji. Jestem jedynym właścicielem.

W komplecie wszystko co dostajecie w sklepie. Oryginalny karton, styropian, folia, paragon, karta informacyjna.

Wersja kolorystyczna czarny połysk obudowy oraz złote membrany głośników. Polecam.

Edytowane przez mario_64

BAT VK 500BAT-PAK + BATVK51SE + Lumin T2 + GATO CDD1 + Spendor D7.2, okablowanie FadelArt, Acoustic Zen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

KEF Muon (Mk 2)

160000 Euro (Herstellerangabe)

 

Test w stereoplay.de 05/2018

 

Bewertung

Natürlichkeit: 14

Feinauösung: 13

Grenzdynamik: 12

Bassqualität: 15

Abbildung: 15

 

Der ultrarealistische Raum ist das Weltbeste, was mit Stereo möglich ist, dazu perfekter Bass, Homogenität und weit schattierte, weniger analytische Klangfarben. Braucht sehr große Räume.

 

Messwerte: 6

Praxis: 4

Wertigkeit: 10

 

stereoplay Testurteil

Klang - absolute Spitzenklasse: 69

Gesamturteil: 89 Punkte

Preis/Leistung: highendig

 

Maximalpegel: (< 100 Hz) 106dB

 

KEF_Muon_Mk2_-_Messwerte_-_Stereoplay.de_05_2018.pngKEF_Muon_Mk2_-_Bewertung_-_Stereoplay.de_05_2018.png

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym życiu powinieneś jeszcze zdążyć kupić, ale któreś z dużo tańszych/mniejszych KEF`ów :)

No chyba, że któreś z nich już masz :), to ew. przejdziesz na wyższy model. Nie wiadomo jakie masz wymagania - czy możesz zadowolić się R900; czy dopiero większymi Blade`ami.

 

Tak jak ten Pan: http://www.audiostereo.pl/devialet_110569.html/page__st__120?do=findComment&comment=3691864 ,który po bezpośrednim porównaniu pozbył się tańszych/mniejszych Blade Two, na rzecz Blade. Pamiętam, kiedyś w 2015 r. od razu po zarejestrowaniu się w pierwszej kolejności pisał do mnie ponieważ lubi takie samo brzmienie bez ściemy z wszelkimi aspektami na możliwie najwyższym poziomie, wyczynowe, gdzie jak najlepiej/najwięcej wszystkiego słychać w całym pasmie. I szukał sobie kabli głośnikowych. Po testach/odsłuchach wielu różnych kabli głośnikowych (m.in. Nordost Tyr, Frey 2, Heimdall 2, Red Dawn; Albedo Monolith monocrystal; Cardas Clear Light; XLO Signature i Reference; Chord Sarum; AudioQuest Aspen, Meteor, Wildwood), jako najlepsze do Blade'ów wybrał AudioQuest Wildwood Bi-wire. Na drugim miejscu za Wildwood`em uplasował się AudioQuest Meteor. Później większe Blade`y zaczął napędzać Devialet`em 400 Mono - to i lepiej rozhulał ''spikeraki''.

 

Blade Two są bardziej wykonturowane, przy czym szczuplejsze i mają mniej Bassfundament`u :) od Blade.

Z tańszych - Albedo Monolith monocrystal (chudziutkie kabelki na jednej tasiemce) jak na swój przedział cenowy na początek (jeszcze przy Blade Two) były całkiem niezłe - dobra góra, kontrola, precyzja, przestrzeń, tylko wypełnienia jemu brakowało, dół i średnica za chude w porównaniu do np. Nordost Tyr, które z kolei ciut za bardzo przyciemnione i wielokrotnie droższe. Mimo, że Tyr`a i Frey`a 2 oceniał pozytywnie to nie mały one żadnego podejścia do AudioQuest Wildwood.

Audioquest_Wildwood_Speaker_Cable.png

Nie dziwota, że na dłuższą metę nie podeszły mu Monolith`y, bo to kabelki do małych składów dla mikrusów podstawkowych.

Przy dużych kolumnach, po dwadzieścia Monolith`ów na bas i na średnie - wtedy może by coś z tego wyszło.

 

On sobie upodobał kompilację drutów miedzianych i srebrnych w AQ Wildwood.

Ja tam lubię miedź srebrzoną na głośnikowe dla całego zakresu średnio-wysokotonowego przy wszystkich driver`ach JBL`a taki sam przewodnik miedziano-srebrny przed (od strony driverów) i za (od strony wzmacniaczy mocy) wtedy jest najlepiej gdy są te same przewodniki za i przed głośnikowymi zwrotnicami prądowymi z 77VDC || 77VDC. Odrębne kable dla każdego zakresu: MF - na wielu 1-mm starych drutach Klangfilm`a; HF - na starych multi-strand QED`a; UHF - na starych multi-strand QED`a. Wyjątek jedynie na LF - gdzie stare srebrne multi-strand Audio Note (Japan) QSSC są tylko od strony wooferów, bo od strony wzmacniacza mocy, miedziane węże głośnikowe.

 

Ze srebrnych taśm pozostały mi tylko customowe interkonekty na firmowych przewodnikach pod indywidualne zamówienie (szerokość około 1 cm i grubość pazłotka) tak jak chciałem na maksymalną neutralność, precyzję i równowagę. One z założenia miały być tylko za pre-amp`em dla monofonicznych wzmacniaczy mocy przy: MF, HF, UHF. Po odsłuchach znalazły się także przed przedwzmacniaczem. A na basie interkonekty na przewodnikach tej samej firmy, tyle że nie taśmy, a osobno izolowanych srebrne druciki. Wszystkie interkonekty na przewodnikach tej samej firmy, dla maksymalnej równowagi tonalnej.

Same srebrne taśmy zdecydowanie lepsze od drucików. W zakresie średnio-wysokotonowym nie ma co porównywać. Dźwięk bardziej otwarty, doświetlony a zarazem zrównoważony, przestronny, rześki tonalnie, bardziej detaliczny, pełniejszy, otwarty i bardzo równy.

Żeby nie stracić szybkości i precyzji... One muszą znajdować się w ultra-szybkich/przejrzystych wyczynowo wysterowanych systemach audio, bo nie podbijają dynamiki od siebie - są bardziej płynne, harmonijne i kapitalnie zrównoważone. Z nimi swobodne granie i to na bardzo wysokich poziomach głośności - tego samego słuchałem, a głośniej niż na poprzednich Interkonektach - tak, że jak obok ktoś coś mówi to nawet słowa nie słychać, jedynie własne myśli i muzykę :). Było bardzo głośno, a nadal swobodnie, płynnie, precyzyjnie i równo. Bez względu na rodzaj muzyki i poziom głośności - wszystko na totalnym lajcie. Superancko można słuchać spokojniejsze muzyki, a jak najdzie ochota dla odmiany zagrać wyczynowo na maksymalnej szybkości/detalu - nie ma co się ograniczać :) ... jak to robią inni :)

Temperatura tonalna srebrnych taśm - bez kolorowania, podgrzewania, rześkie/świeże, neutralnie, detalicznie i bardzo równe z lekką doza miękkości. Dla tego producenta najlepiej wychodzą taśmy, szczególnie to moje customowe na indywidualne zamówienie pod możliwie jak najlepsze przenoszenie informacji w zakresie średnio-wysokotnowym do wzmacniaczy mocy powyżej basu.

Tak bardzo pozytywnie wpłynęły na zakres średnio-wysokotonowy, i dlatego znalazły się także przed przedwzmacniaczem. Wtedy jeszcze poprawiło średnie i wysokie; no i zauważyłem ich wpływ na bas - nie idą w kontur basu i dynamikę; a w rozciągniecie, grają spokojniej. Od pre-amp`a do wzmacniacza mocy na bas dałem interkonekty na drutach to się pięknie zrównoważyło, druciki na basie więcej rytmu i konturu.

Druciki na wysokie to wszystkiego mniej, tylko bardziej kontur i mniej detalu. Szerokie i ekstremalnie cieniutkie/delikatne srebrne taśmy bardziej doświetlone, otwarte, precyzyjnie, przestronne i świetnie zrównoważone. Wpłynęły na brzmienie systemu - lepiej niż się spodziewałem :)

 

 

 

KEF R900 : https://www.excelia-hifi.cz/revel/test/revel-performa-f206-audio_04_14.pdf - w teście grupowym czterech różnych zespołów głośnikowych (KEF R900; Polk Audio LSiM705; Revel Performa3 F206; Quadral Orkan VIII).

 

AUDIOGRAMM

„Plus: Druckvoller Bass, enorm präziser Mittehochtonbereich, hervorragende Abbildung.

Minus: -.“

 

Neutralität (2x): 100

Detailtreue (Präzision) (2x): 100

Ortbarkeit: 95

Räumlichkeit (Luftigkeit): 95

Feindynamik: 95

Maximalpegel (Lebendigkeit): 90

Bassqualität: 90

Basstiefe (Bassfundament): 95

Verarbeitung: sehr gut

 

Audio Klangurteil: 96 Punkte

KEF_R900_-_Audiogramm_-_Audio.de_04_2014.pngPolk_Audio_LSIM705_-_Audiogramm_-_Audio.de_04_2014.png

Revel_Performa3_F206_-_Audiogramm_-_Audio.de_04_2014.pngQuadral_Orkan_VIII_-_Audiogramm_-_Audio.de_04_2014.png

 

 

KEF Reference 205/2 : http://www.connect.de/testbericht/kef-reference-205-2-319836.html

 

AUDIOGRAMM

„Plus: Homogen, ausgewogen, pegelfest mit phänomenaler Bühnenabbildung.

Minus: Bass etwas dick, kann manchmal zu detailreich wirken.“

 

Neutralität (2x): 100

Detailtreue (Präzision) (2x): 105

Ortbarkeit: 110

Räumlichkeit (Luftigkeit): 105

Feindynamik: 100

Maximalpegel (Lebendigkeit): 90

Bassqualität: 85

Basstiefe (Bassfundament): 90

Verarbeitung: überragend

 

Audio Klangurteil: 99 Punkte

37507_1.jpg37507_2.jpg

37507_3.jpg37507_4.jpg

37507_5.jpg37507_6.jpg

 

KEF Reference 3 : https://www.testberichte.de/d/einzeltest/audio-423034.html

 

AUDIOGRAMM

„Plus: Tonal und dynamisch frei von Übertreibungen, wirkt perfekt abgestimmt, sehr detailverliebt und raumgenau, offenbart auch feinste Pegelunterschiede.

Minus: -.“

 

Neutralität (2x):

Detailtreue (Präzision) (2x):

Ortbarkeit:

Räumlichkeit (Luftigkeit):

Feindynamik:

Maximalpegel (Lebendigkeit): ?

Bassqualität: ?

Basstiefe (Bassfundament): ?

Verarbeitung: überragend

 

Audio Klangurteil: 101 Punkte

114891_1.jpg114891_2.jpg

114891_3.jpg114891_4.jpg

 

 

KEF Reference 207/2 : http://www.hifi-haselsteiner.de/Bedienungsanleitung/KEF%20Audio_9_07_Reference_207_2.pdf / http://www.connect.de/testbericht/kef-reference-207-2-315991.html

 

AUDIOGRAMM

„Plus: Vollendete Symbiose aus Neutralität, Raumdarstellung, Dynamik und Präzision.

Minus: Gnadenlos ehrlich, Bass könnte etwas tiefer gehen.“

 

Neutralität (2x): 105

Detailtreue (Präzision) (2x): 105

Ortbarkeit: 110

Räumlichkeit (Luftigkeit): 105

Feindynamik: 105

Maximalpegel (Lebendigkeit): 100

Bassqualität: 95

Basstiefe (Bassfundament): 90

Verarbeitung: überragend

 

Audio Klangurteil: 103 Punkte

KEF_Reference_207_2_-_Audiogramm_-_Audio.de_09_2007.png

 

 

KEF Blade Two : http://www.connect.de/testbericht/kef-blade-two-test-standbox-3190040.html

 

AUDIOGRAMM

„Plus: Sehr impuls- und detailtreu, perfekte Abbildung, berauschende Dynamnikreserven - offenbart dabei auch feinste Pegelunterschiede.

Minus: -.“

 

Neutralität (2x):

Detailtreue (Präzision) (2x):

Ortbarkeit:

Räumlichkeit (Luftigkeit):

Feindynamik: ?

Maximalpegel (Lebendigkeit): ?

Bassqualität:

Basstiefe (Bassfundament): ?

Verarbeitung: überragend

 

Audio Klangurteil: 104 Punkte

115773_1.jpg115773_2.jpg

115773_3.jpg115773_4.jpg

 

 

KEF Blade : http://www.connect.de/testbericht/kef-blade-1221650.html

 

AUDIOGRAMM

„Plus: Absolut stimmige Transparenz, perfekt neutrale Klangfarben, holographisch-realistische Raumabbildung, dabei knackiger Tiefbass.

Minus: Bei hohen Pegeln fehlt etwas Attacke.“

 

Neutralität (2x): 105

Detailtreue (Präzision) (2x): 110

Ortbarkeit: 115

Räumlichkeit (Luftigkeit): 110

Feindynamik: 95

Maximalpegel (Lebendigkeit): 95

Bassqualität: 100

Basstiefe (Bassfundament): 100

Verarbeitung: überragend

 

Audio Klangurteil: 105 Punkte

69719_1.jpg69719_2.jpg

69719_3.jpg69719_4.jpg

69719_5.jpg

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym życiu powinieneś jeszcze zdążyć kupić, ale któreś z dużo tańszych/mniejszych KEF`ów :)

No chyba, że któreś z nich już masz :), to ew. przejdziesz na wyższy model. Nie wiadomo jakie masz wymagania - czy możesz zadowolić się R900;

Mam choć tylko R300

Od R900 wyżej oceniam R700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Mają prawo zagrać dobrze ale gwarancji niema. Jest to uzależnione od elektroniki i akustyki pomieszczenia. Słyszałem kiedyś współczesne Reference 5 grające na 20 m i było rewelacyjnie. Uczucie całkowitego zanurzenia w dźwięku przy zachowaniu całkowitej jego kontroli. Tylko, że wzmacniacz też "swoje" kosztował a widok tych ogromnych kolumn w tak małym (jak dla nich) pomieszczeniu - bezcenny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry.

Jestem nowym użytkownikiem forum. Chciałbym się Was poradzić, w związku z planowaną wymianą sprzętu.

Jestem posiadaczem Q100. Wcześniej miałem Q1. Bardzo lubię głośniki Kefa, zarówno pod względem brzmienia jak i walorów wizualnych.

Obecnie używam wzmacniacza onkyo 9030. I tu pojawia się problem. Dźwięk tego zestawu, jak dla mnie, jest zbyt szczegółowy, za bardzo rozjaśniony.

Szczególnie to słychać w wokalach, gdzie momentami pojawiają się wręcz przebarwienia, czyli tzw "krew z uszu". przetestowałem wiele różnych kombinacji kabli głośnikowych, w celu

ocieplenia dźwięku, jednak bez większych pozytywnych rezultatów. Zapadła więc decyzja o wymianie wzmacniacza. I tu pytanie do Zacnego Forum:

Jakie są wasze doświadczenia z tymi głośnikami i czy moglibyście polecić optymalny, waszym zdaniem, wzmacniacz do tych głośników ?

Chciałbym zawęzić obszar poszukiwań do kilku modeli, które potencjalnie mogłyby zagrać dobrze z tymi kolumnami.

 

Kilka dodatkowych informacji:

pokój 25 m2

kable melodika mds2415g lub jantzen audio solid core

źródło to komputer przez dac smsl m7

muzyka to jazz rock (żeńskie wokale)

 

Budżet to ok 2000 zł.

 

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam. Posiadam obecnie kolumny Dali Grand i niczego mi w ich brzmieniu nie brakuje. Zastanawiam sie nad zmiana na reference 3 lub 105. Ktore to lepsze kolumny? Mial moze ktorys z kolegow stycznosc z kef reference i Grand? Chcialbym uzyskac przynajmniej ta sama klase dzwieku ale inna sygnature.

Edytowane przez adams84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.