Skocz do zawartości
IGNORED

studio16


terror twins

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, lord_vader napisał:

No cóż po co tyle pisać na temat kolumn których nie ma w aktualnej ofercie a które są wykonywane tylko na indywidualne zamówienie. Z informacji które posiadam to do tej pory zostało wyprodukowanych kilka może kilkanaście par .

 

Gościłem w swoich skromnych progach Piotra (paul klacska ) który koniecznie chciał je posłuchać i przemierzył całą Polskę aby to uczynić. Słuchaliśmy różnej muzyki przez ładnych kilka godzin.

 

Po zakończeniu odsłuchu stwierdził że to świetne kolumny i nigdy tak świetnie grających kolumn nie słyszał i że jest pod wrażeniem. Wspominałem mu że w swoim systemie zamierzam zmienić kable głośnikowe, gdyż te które w tamtym czasie używałem podkreślają  zakres basu którego kolumny mają wystarczająco, również kabel zasilający do listwy ( MIT Oracle Z III ) podkreśla ten zakres. Piotr stwierdził że kable nie mają dla niego znaczenia i nie zamierza na nie wydawać pieniędzy bo to nie ma najmniejszego sensu.

 

Podczas rozmowy  namawiałem Piotra do spróbowania lampy lub tranzystora pracującego w klasie A, lecz nie był On zainteresowany z powodu poboru dużej ilości prądu z sieci i ciepła jakie emitują, stwierdził że jego interesują tylko i wyłącznie wzmacniacze pracujące w klasie D, bo to przyszłość w audio.

 

Po kilku miesiącach od odsłuchu Piotr przesłał mi SMSem fotki elipticorów i wiadomość że robi takie kolumny jak moje tylko na innych głośnikach i w innym kolorze. Początkiem  lipca po premierze kolumn na facebookowej stronie YB Audio skontaktowałem się z Piotrem i pogratulowałem mu  kolumn i odwagi zamówienia kolumny których nie słyszał. Piotr wypowiadał się o nich w samych superlatywach i zaprosił na odsłuch.  Namawiał również do zamówienia takich samych.

 

Nie jestem jednak zainteresowany takimi kolumnami z kilku poniżej podanych powodów.

 

Ścianki kolumny wykonane z MDFu o grubości 22-25 mm + fornir – to trochę za mało jak na kolumnę o takich gabarytach i zastosowanych dwóch głośnikach basowych o  średnicy membran powyżej 20 cm , brak wieńców wzmacniających,  w ogóle nie zastosowano wytłumienia komór głośników – firma YB nie ma w zwyczaju stosowania mat bitumicznych i innych materiałów tłumiących ze względu na ochronę środowiska – to słowa Yoshiego. 

 

Konstruktor twierdzi że nie ma znaczenia jakie są zastosowane cewki, kondensatory, rezystory, dla niego wszystkie elementy zwrotnicy o takich samych parametrach „grają”  tak samo.

 

Głośniki basowe elipticor nie mają takiego zejścia na basie  ,pisał o tym sam konstruktor w swoim klubie (częstotliwość  rezonansowa  36 Hz ) jak głośniki basowe z serii revelator   (częstotliwość  rezonansowa  21 Hz ) i classic    (częstotliwość  rezonansowa  19 Hz ,moja wersja 21W8555-01  )  a te pierwsze kosztują sporo więcej więc sens ich stosowania przy tej cenie jest żaden. Poza tym aplikacja Grzegorza mojej wersji głośnika jest strojona nisko w najmniejszej dla tego głośnika skrzyni co za tym idzie impuls jest najlepszy spośród wszystkich trzech wersji 21W8555, a przegadałem z Grzegorzem sporo na ten temat .

 

Bardzo lubię brzmienie głośnika wysokotonowego Dynaudio D260 Esotec  szczególnie w wersji które posiadam, czyli takie same jak w kolumnach Dynaudio Contour S 3.4 Limited Edition i nie zamienię je na żadne inne. Zresztą Grzegorz je stale posiada w swojej ofercie i wg. jego opinii są to jedne z najlepszych tweeterów i zdania nie zmienia. Ja i Grzegorz doceniamy soczystość przekazu ,lekkość i przestrzeń . W moim systemie to wybitny wysokotonowy.

 

CREDO D400 to kolumna dla mnie spełnia wszystkie moje założenia ,mogłem zamówić Arcady ale ja lubię to masywne granie ,a przy tym soczystość  tego brzmienia i fantastyczna średnica jest taka iż nie zamieniłbym na Iluminatory a miałem od Grzegorza też takie kolumny. Dla mnie to wyborne brzmienie ,takie chciałem i w 100% spełniają te kolumny moje założenia, oczywiście mam resztę dobrą, monobloki lampowe, pre lampowe, CD MBL, interconecty, głośnikowe, zasilające, ale to podobno nie gra wg. paul klacska. Więc kolego  Piotrze  Twój sposób słuchania  jest delikatnie pisząc  inny. Nie jesteś zbyt osłuchany i masz powierzchowne podejście do słuchania muzyki. Co dla mnie jest istotne to dla Ciebie nie jest ważne

To u Ciebie chyba byłem z Grześkiem zeszłego bodajże lata?
Potwierdzam, grało to zestawienie świetnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie w klubie została usunięta niepotrzebna  przepychanka słowna

klub w swoim założeniu nie jest areną do pojedynków z innymi klubami z tej zakładki audiostereo

osoby które chcą dyskutowac w ten sposób czyli  antagonizować  forumowiczów w miejscu gdzie nie ma przyzwolenia całej grupu na takie prowadzenie rozmowy zawsze mogą załozyć własny watek i prowadzić go tak jak chcą

oczywiscie zgodnie z regułami netykiety

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończąc jeszcze mój wywód na temat Arcad 2,5. Przesłuchane kolejne płyty i mimo, że nie czułem jakiejś wielkiej potrzeby zmian Minasów cieszę się , że jednak zdecydowałem się na Arcady . Jest to na pewno docelowa kolumna w moim pomieszczeniu (jest to zwykły pokój dzienny) jak i dojdzie do przeprowadzki to nie widzę potrzeby zmian chyba , że będzie osobny pokój pod audio to może ?  Z drugiej strony coś musi zostać na zakup płyt? Chłonę każdą płytę jak gąbka ciesząc się muzyką. Kolumny grają muzykę i przy tym nie nudzą , nie uśredniają. Gorzej zrealizowane płyty brzmią słabiej , ale nadal na dobry poziomie. Wiadomo audiofilskie płyty to wisienka na torcie. Arcady zachęcają żeby pograć głośno i to mi się podoba. Współczuję sąsiadom ? 

Oczywiście pewnie audiofilska dusza nie pozwoli na to żeby poprzestać na tym wzmacniaczu czy źródle i w przyszłym roku coś tam się innego przetestuje z Arcadami. Wiem , że często Arcady jaki  inne kolumny Grzegorza to najtańszy element toru , a to tylko dobrze o nich świadczy. Wiadomo nie można dać się zwariować , ale z czystej ciekawości sprawdzę też inne wzmacniacze w pierwszej kolejności. To temat na przyszły rok.  Jeszcze nie testowałem na moim A55TP klasyki bo czekam na "wolną chatę" , ale tu może braknąć pary. Zresztą zobaczymy. Nie jest to mój gatunek wiodący. 

I jeszcze na koniec pochwalę się gratisem od Grzegorza , który nie był omawiamy przy zamawianiu kolumn. Płytka terminala głośnikowego wykonana podobnie jak w przypadku Ethosów. Dwuczęściowa . Korpus aluminium , a reszta kwasówka. Wygląda fajnie. 

 

AD2,5.jpg

tył..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurdę faktycznie hehe ? Więc trzeba już szykować listę wzmacniaczy do odsłuchu ?  A tak poważnie to parcia nie mam. Kasę trzeba jeszcze zarobić ? Chętnie sprawdzę u siebie jeszcze raz Haiku Sola II w wersji (Signature) , ciekawi mnie jak grają Cayiny z 4 lampami mocy na kanał. np. taki  CS-100A EL34. Możliwe , że znajomy będzie miał integrę Mcintosha to może będzie okazja u siebie posłuchać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canto Grand w białym półmacie. 

Na życzenie naszego kolegi jadą za granicę kraju Canto Grandy w białej satynie z białymi maskownicami .Maskownice do białych kolumn mamy srebrne ,białe i czarne  ,tym razem zostały wybrane białe.

Kolumny te będą mało audiofilsko wisieć na ścianie .Uchwytowanie za pomocą holenderskiego Vogelsa .Uchwyt jest duży ,a blacha montażowa spora 150 mm długości montowana na tylnej ściance nad terminalem .Będzie możliwość skierowania kolumn w dowolną stronę ,pochylenie jej ,dogięcie do środka .

20190928_125554.jpg

20190928_124809.jpg

20190928_124843.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Silver_85 napisał:

Cortes gratuluję świetnych kolumn ?  Ładnie wyglądają w tym fornirze. Widzę , że masz maskownice do samego dołu. Przypomnij jaką masz resztę toru ? 

Dziękuję, fornir wyszedł wręcz obłędnie. Pełne lustrzane odbicie wraz z wszystkimi elementami występującymi w usłojeniu. Pełne maskownice delikatnie optycznie wyszczuplają paczki i dodają moim zdaniem takiej lekkości.

Kolumny pracują z lampą Cayina CS845 A i odtwarzaczem Denona DCD 1450AR... Wiem, wiem najsłabszym ogniwem jest cedek. Ale całościowo zestaw naprawdę gra świetnie. Myślę o lepszym źródle, ba nawet już wiem co mogłoby go zastąpić bądź uzupełnić. Jak to mówią nie od razu Rzym zbudowano. Mam też vintagowego gramiaka dla fanu ale ten wątek możemy pominąć, gdyż toru analogowego nie będę rozwijać.

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, cortes napisał:

Dziękuję, fornir wyszedł wręcz obłędnie. Pełne lustrzane odbicie wraz z wszystkimi elementami występującymi w usłojeniu. Pełne maskownice delikatnie optycznie wyszczuplają paczki i dodają moim zdaniem takiej lekkości.

Kolumny pracują z lampą Cayina CS845 A i odtwarzaczem Denona DCD 1450AR... Wiem, wiem najsłabszym ogniwem jest cedek. Ale całościowo zestaw naprawdę gra świetnie. Myślę o lepszym źródle, ba nawet już wiem co mogłoby go zastąpić bądź uzupełnić. Jak to mówią nie od razu Rzym zbudowano. Mam też vintagowego gramiaka dla fanu ale ten wątek możemy pominąć, gdyż toru analogowego nie będę rozwijać.

Też mam ten sam zestaw (Arcada2,5 + Cayin845) tylko że, fornir czereśnia amerykańska i NIE ZAMIENIŁBYM TEGO NA NIC INNEGO

z tym, że źródła u mnie to 30sto letni Pioneer PD8700, który gra przez DAC 11 i  40sto letni gramofon Dual z wkładką Goldring 2100 

wszystko to gra wg mnie bardzo dobrze ale analog u mnie pokonuje cyfre więc częściej słucham winyla

ale źródła w przyszłości też do wymiany. analog też, żeby było jeszcze lepiej. W najbliższym czasie tylko wkładka, reszta później

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, adam Ty51 napisał:

Też mam ten sam zestaw (Arcada2,5 + Cayin845) tylko że, fornir czereśnia amerykańska i NIE ZAMIENIŁBYM TEGO NA NIC INNEGO

Cieszę się, że nie jestem odosobniony ze swoimi odczuciami.

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie,

Pojawiam się w klubie Studio 16 Hz na chwilkę aby opisać/wyrazić moje wrażenia z odsłuchu monitorków Small Aries. Zanim zacznę pragnę podziękować @Patryk-1980 za miło spędzone 3 godziny wspólnie na odsłuchu, rozmowie i wymianie doświadczeń. Dodatkowo chcę tutaj napisać, że porównania dokonywaliśmy w stosunku do Gato Audio FM-15 na ustawieniach standardowych – tutaj muszę dodać, że w Gato można trochę "modelować" dźwięk pod siebie/pomieszczenie odsłuchowe/preferencje przy pomocy umieszczonych "zworek" na tylnej ściance. Dzięki nim mamy wpływ przykładowo na wysokie tony gdzie możemy zmienić ich detaliczność czy precyzję. Po szczegóły odsyłam do dokumentacji na stronie Gato.

 

Wymieniam tutaj listę kilku przykładowych utworów (było ich więcej zdecydowanie), które pomagały nam w porównaniach:

 

David Bowie feat Tina Turner – Tonight

Mariah Carey – My All

Lindsey Stirling - Crystallize

Israel Kamakawiwo'ole – Somewhere Over The Rainbow, What A Wonderful World

UB0 – Kingston Town

Diana Krall – Temptation

Kyla La Grande – Cut Your Teeth (Kygo Radio Edition)

Mariah Carey – Music Box

Mettalica – Nothing Else Matters

ZZ Top – Rough Boy

Sia – Chandelier (Piano Version)

Metallica – The Unforgiven

Eric Clapton – Tears in Heaven

R. Kelly – Gotham City

Roxette – Thee Look

AC/DC – Highway to hell

 

Powyższe utwory były to pliki flac w jakości od 16/44.1 do 24/192. Elektronika to Gato Audio DIA-400S, Listwa zasilająca Nordost, okablowanie Nordost heimdall2 oraz blue heaven.

 

Jakość wykonania monitórków Small Aries to wysoka półka i tutaj nie ma do czego się przyczepić. Są śliczne według mnie i naprawdę mogą się podobać (wygląd przetworników też ma wpływ na efekt końcowy). Od razu zanzaczam, że nie będę się skupiał w opisie na użytych do budowy przetwornikach lecz tylko i wyłącznie na walorach sonicznych.

 

Pierwsze 1,5 godziny słuchaliśmy monitorów Gato aby Patryk zaznajomił się z charakterem/barwą ich grania a następnie podłączyliśmy Small Aries.

No i tutaj zaskoczenie. W pierwszym momencie miałem wrażenie jakbym podłączył kolejne monitory Gato. Wszystko ze sobą ładnie zszyte od góry do dołu. Ta sama gładkość wysokich tonów, która jest dźwięczna, pełna powietrza, wyciągająca smaczki, szczegóły (monitorki znikają w pomieszczeniu 20m2). Średnie tony są kolorowe, gęste, wypełnione (takie lubię). Wokale są świetne. Bas jest tutaj również miłym zaskoczeniem w porównaniu do tego jak małej średnicy jest ten przetwornik średnionisko tonowy. Nie jest jednostajny, jest kolorowy wielobarwny, taki zróżnicowany i naprawdę jak na gabaryty monitorka dosyć ładnie schodzący. Monitorki są lekko ocieplone i bardzo ale to bardzo muzykalne. Przy większych poziomach głośności nie wpadają w kompresję nic nie dudni nie buczy. Według mnie potrafią zagrać prawie każdy rodzaj muzyki. Piszę prawie, bo nie sprawdzaliśmy muzyki klasycznej ani heavy metalu. Natomiast uważam, że mimo gabarytów powinny dać sobie radę, bo wiadomo, że tutaj duży monitor czy podłogówka to inna bajka do tego rodzaju muzyki. Ogólnie ich charakter grania to jakbym słuchał mniejszych Gato FM-8 a rozmiary przeczyły prawom fizyki.

A czy są różnice w stosunku do Gato FM-15?

Oczywiście moje FM-15 potrafiły zejść niżej na basie i zbudować większą masę i potęgę w tym zakresie, bo są poprostu większymi monitorami. Natomiast w wysokich tonach miałem odczucie, że Small Aries pokazują trochę więcej i troszeczkę dokładniej. Zaznaczam tutaj, że Gato były na ustawieniach defaultowych bez "tuningowania" zworkami tego zakresu. Chciałem aby to było wszystko fer, bo Ariesy takiej możliwości poprostu nie posiadają. Średnicę ja oceniam po równo. Tu i tu jest identyczna.

Według mnie Small Aries to bardzo dobry monitor, którego można słuchać godzinami. Dający Muzykę i emocje. Mamy tutaj świetną muzykalność bez utraty detaliczności, smaczków i budujące ładny spektakl muzyczny. Cholernie dobrze mi się ich słuchało. Powinny być oferowane w cenniku, bo w rozmowie z Patrykiem dowiedziałem się, że były robione na zamówienie i strojone pod niego.

 

Jeszcze raz dzięki @Patryk-1980 za umożliwienie posłuchania Small Ariesów.

Pozdrawiam

20191005_130325_nowy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2019 o 14:05, muzaman napisał:

Witam Serdecznie,

Pojawiam się w klubie Studio 16 Hz na chwilkę aby opisać/wyrazić moje wrażenia z odsłuchu monitorków Small Aries. Zanim zacznę pragnę podziękować @Patryk-1980 za miło spędzone 3 godziny wspólnie na odsłuchu, rozmowie i wymianie doświadczeń. Dodatkowo chcę tutaj napisać, że porównania dokonywaliśmy w stosunku do Gato Audio FM-15 na ustawieniach standardowych – tutaj muszę dodać, że w Gato można trochę "modelować" dźwięk pod siebie/pomieszczenie odsłuchowe/preferencje przy pomocy umieszczonych "zworek" na tylnej ściance. Dzięki nim mamy wpływ przykładowo na wysokie tony gdzie możemy zmienić ich detaliczność czy precyzję. Po szczegóły odsyłam do dokumentacji na stronie Gato.

 

Wymieniam tutaj listę kilku przykładowych utworów (było ich więcej zdecydowanie), które pomagały nam w porównaniach:

 

David Bowie feat Tina Turner – Tonight

Mariah Carey – My All

Lindsey Stirling - Crystallize

Israel Kamakawiwo'ole – Somewhere Over The Rainbow, What A Wonderful World

UB0 – Kingston Town

Diana Krall – Temptation

Kyla La Grande – Cut Your Teeth (Kygo Radio Edition)

Mariah Carey – Music Box

Mettalica – Nothing Else Matters

ZZ Top – Rough Boy

Sia – Chandelier (Piano Version)

Metallica – The Unforgiven

Eric Clapton – Tears in Heaven

R. Kelly – Gotham City

Roxette – Thee Look

AC/DC – Highway to hell

 

Powyższe utwory były to pliki flac w jakości od 16/44.1 do 24/192. Elektronika to Gato Audio DIA-400S, Listwa zasilająca Nordost, okablowanie Nordost heimdall2 oraz blue heaven.

 

Jakość wykonania monitórków Small Aries to wysoka półka i tutaj nie ma do czego się przyczepić. Są śliczne według mnie i naprawdę mogą się podobać (wygląd przetworników też ma wpływ na efekt końcowy). Od razu zanzaczam, że nie będę się skupiał w opisie na użytych do budowy przetwornikach lecz tylko i wyłącznie na walorach sonicznych.

 

Pierwsze 1,5 godziny słuchaliśmy monitorów Gato aby Patryk zaznajomił się z charakterem/barwą ich grania a następnie podłączyliśmy Small Aries.

No i tutaj zaskoczenie. W pierwszym momencie miałem wrażenie jakbym podłączył kolejne monitory Gato. Wszystko ze sobą ładnie zszyte od góry do dołu. Ta sama gładkość wysokich tonów, która jest dźwięczna, pełna powietrza, wyciągająca smaczki, szczegóły (monitorki znikają w pomieszczeniu 20m2). Średnie tony są kolorowe, gęste, wypełnione (takie lubię). Wokale są świetne. Bas jest tutaj również miłym zaskoczeniem w porównaniu do tego jak małej średnicy jest ten przetwornik średnionisko tonowy. Nie jest jednostajny, jest kolorowy wielobarwny, taki zróżnicowany i naprawdę jak na gabaryty monitorka dosyć ładnie schodzący. Monitorki są lekko ocieplone i bardzo ale to bardzo muzykalne. Przy większych poziomach głośności nie wpadają w kompresję nic nie dudni nie buczy. Według mnie potrafią zagrać prawie każdy rodzaj muzyki. Piszę prawie, bo nie sprawdzaliśmy muzyki klasycznej ani heavy metalu. Natomiast uważam, że mimo gabarytów powinny dać sobie radę, bo wiadomo, że tutaj duży monitor czy podłogówka to inna bajka do tego rodzaju muzyki. Ogólnie ich charakter grania to jakbym słuchał mniejszych Gato FM-8 a rozmiary przeczyły prawom fizyki.

A czy są różnice w stosunku do Gato FM-15?

Oczywiście moje FM-15 potrafiły zejść niżej na basie i zbudować większą masę i potęgę w tym zakresie, bo są poprostu większymi monitorami. Natomiast w wysokich tonach miałem odczucie, że Small Aries pokazują trochę więcej i troszeczkę dokładniej. Zaznaczam tutaj, że Gato były na ustawieniach defaultowych bez "tuningowania" zworkami tego zakresu. Chciałem aby to było wszystko fer, bo Ariesy takiej możliwości poprostu nie posiadają. Średnicę ja oceniam po równo. Tu i tu jest identyczna.

Według mnie Small Aries to bardzo dobry monitor, którego można słuchać godzinami. Dający Muzykę i emocje. Mamy tutaj świetną muzykalność bez utraty detaliczności, smaczków i budujące ładny spektakl muzyczny. Cholernie dobrze mi się ich słuchało. Powinny być oferowane w cenniku, bo w rozmowie z Patrykiem dowiedziałem się, że były robione na zamówienie i strojone pod niego.

 

Jeszcze raz dzięki @Patryk-1980 za umożliwienie posłuchania Small Ariesów.

Pozdrawiam

20191005_130325_nowy.jpg

Miło słyszeć ze podobał się produkt spod znaku 16Hz . Wprawdzie nie ma takiego monitora w ofercie ,ale jak pokazują przypadki ten i inne  podobają się także produkty które powstały jako zlecenia indywidualne w ilości od 1  do kilku kompletów .

A było ich sporo na przestrzeni dwudziestu kilku lat .

Zawsze można nabyć taki produkt z rynku wtórnego ,choć sądzę że teraz Patryk nie będzie chciał sprzedać bo poczuł się dowartościowany  komplementami o brzmieniu .Cieszy mnie też fakt że przywieziony wzmacniacz pasował pod kolumny ,odpowiednio je sterował i nadawał kolumnom barwę bo z tym jest różnie jak życie pokazuje  .

Życzę dalszego zadowolenia z brzmienia tych monitorów jak i pozdrawiam  osłuchanego i mającego dobre przygotowanie muzaman-a ,bo jak to mówią nie staż 1 miesięczny na portalu go czyni .

Z cyklu kolumny indywidualne ok.15 lat temu w garażu wystrugałem takie kolumny poniżej .

W przyszłym roku przygotujemy monitory na Scan Speakach z korektorem fazy takim samym jak poniżej Usher w ilości 5 kpl ,wszystkie w klonie naturalnym z maskownicami na magnesy dopasowane do ścięć bocznych kolumny .

Będzie to monitor do mniejszych pomieszczeń ale bardzo muzykalny ,bardzo barwny .Nagłośni nieduże pomieszczenia do 15m2 max.





 

post-3550-100001124 1204114372.jpg

post-3550-100001126 1193695685.jpg

post-10732-100001156 1193676466.jpg

166972723.jpg

1561114971.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie posłuchania u forumowicza muzaman

Chciał bym jako osłuchana osoba ocenił rzetelnie jak gra u Niego posiadany system. Bym przekazał swoje spostrzeżenia negatywne czy pozytywne. 

Z dużą przyjemnością to uczyniłem.

Pomieszczenia w których mamy swoje zabawki audio praktycznie są identyczne metrażowo 19,4 i 20 mk2 oraz kształtem także.

Większą różnicą jest fakt iż mój pokój jest akustycznie bardziej przyjazny.

U muzaman był delikatny pogłos. Mimo to generalnie przygotowanie pokoju jest dobre i śmiało można robić odsłuchy porównawcze. A trzeba pamiętać  że są to pomieszczenia do codziennego rodzinnego użytkowania. 

Więc kompromis zawsze jakiś będzie.

Nie będę ponawiał opisów jak zagrały kolumny bo zostało już to napisane.

Natomiast sprostować muszę

3 godziny temu, Studio16Hertz napisał:

.Cieszy mnie też fakt że przywieziony wzmacniacz pasował pod kolumny ,odpowiednio je sterował i nadawał kolumnom barwę bo z tym jest różnie jak życie pokazuje  .

Z racji wykazania uwag moich przy odsłuchu - przy okazji przywiozłem TYLKO swoje kolumny i kabel  cyfrowy coaxialny AriniAudio - Digital Reference. 

3 godziny temu, Studio16Hertz napisał:

Zawsze można nabyć taki produkt z rynku wtórnego ,choć sądzę że teraz Patryk nie będzie chciał sprzedać bo poczuł się dowartościowany  komplementami o brzmieniu .

Jak najbardziej zachęcam do kupna ?

A całkiem poważnie, mnie nie trzeba dowartościowywać komplementami o brzmieniu czy innymi...

Na mnie to nie działa.

Jak coś gra fajnie to miło jak gra źle czy gorzej cóż takie życie.

Na pewno nie jedne odsłuchy z muzaman popełnimy i opiszemy.

pzdr.

P.

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Silver_85 napisał:

Udało mi się w końcu kupić płytkę na którą długo polowałem ?  Polecam. 

 

 

AF.jpg

Mam kilka płyt CD Antonio Forcione ,ale takiej nie mam ,czyli trzeba ją mieć ? Lubię Antonio Forcione i realizacje tych nagrań są bardzo udane .
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, David_65062 napisał:

Koledzy sluchal ktos polaczenia Minas Anor z Haiku Audio Sol 4? 

To nie będzie połączenie wzorcowe .

Minas Anor z SOL II to bardzo udany zestaw . SOL IV jest bardziej drapieżny ,techniczny ,szybki i wprawdzie wydajny ale do SOL -a IV co do jego charakteru widziałbym ciepłe bardziej zaokrąglone kolumny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, David_65062 napisał:

Koledzy sluchal ktos polaczenia Minas Anor z Haiku Audio Sol 4? 

Podpisuje się pod tym co napisał Grzegorz odnośnie Sol-a II. Miałem go u siebie co prawda z Minasami IV i spokojnie na takim zestawie mógłbym grać. Sol-a IV nie miałem okazji posłuchać. Pisałeś w klubie Haiku , że zależy Ci na przybliżeniu wokalu i to na pewno Minasy spełniają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie było to już jakiś czas temu jak miałem Haiku , ale nic mnie raczej nie irytowało. To też kwestia kolumn. Minasy nie lubią "technicznie" grającej elektroniki. Lubią gładką i może lekko miękką resztę toru. Podłączysz pod nie takie Octave i muzyki nie będzie. To inna prezentacja niż z Canto, które znasz. Z Haiku fajnie to u mnie grało. Podobało mi się jak Sol budował scenę w głąb i wyciągał mikro detale, ładnie różnicował bas. Było go mniej niż mojego Cayina przez co brzmienie było mniej spektakularne. Na górze trochę brakowało mi blasku , ale całościowo oceniam to połączenie pozytywnie. Nie zawsze można mieć wszystko ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Silver_85 napisał:

Na górze trochę brakowało mi blasku ,

Tego już nie chciałem pisać. Podobno droższa wersja jest już z tego "wyleczona" ? U mnie SOL2 znowu nie błysnął, gdy chodzi o głębię sceny, najlepiej wypadł w tym elemencie YBA Heritage A100 a i całkiem ok. Hegel h90 oraz Soul Note SA300 natomiast SOL2 nie heh. Ale u mnie warunki akustyczne dużo gorsze niż u Ciebie więc moimi spostrzeżeniami proszę się nie kierować. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Adam 38 napisał:

Podobno droższa wersja jest już z tego "wyleczona" ?

I ją chciałbym sprawdzić jeszcze u siebie po zmianie kolumn. Jest pewien forumowicz z pod Łodzi co ma ten wzmacniacz (kiedyś u niego byłem) to może wyrazi chęć żeby do mnie wpaść. Na pewno się do niego odezwę. 

Z innej beczki. Mam sofę w reklamacji bo mi się "zarwała" . Teraz zastępczo wstawiłem fotel z bobasa pokoju i są już zauważalne różnice. Niby taki detal. ? 

45 minut temu, Adam 38 napisał:

Ale u mnie warunki akustyczne dużo gorsze niż u Ciebie więc moimi spostrzeżeniami proszę się nie kierować. 

Jedziemy na tym samym wózku nie przesadzaj ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2019 o 23:37, Adam 38 napisał:

Paweł, nie negując pozytywnych cech i fajności ?brzmienia SOL-a 2 nie irytowało Cię w nim to specyficzne, zawsze wyraźnie obecne zmiękczenie w całym paśmie? 

Adam tu podpisze się pod tym co napisał Paweł.  Tylko złożenie do siebie pasujących urządzeń zapewni Ci bardzo dobre brzmienie i Twoje spostrzeżenia są bardzo trafne ,naprawdę słyszysz bardzo dobrze .
Napisze iż SOL II z lekką  nutką zaokrąglenia dźwięku połączony z zaokrąglonymi Dynaudio X14 daje wypadkową brzmienia po stronie zmiękczenia konturów.
Paweł słuchając SOL II na szybkich i ultra konturowych Minas Anorach ( przeciwieństwo brzmienia Canto i Dynaudio  ) usłyszał ja to także potwierdzam bardzo dobrego brzmienia . Różnicą w odbiorze SOL -a II są inne kolumny o inaczej rozłożonych akcentach szybkości i rytmiki.

 

 

12 godzin temu, Silver_85 napisał:

Adamie było to już jakiś czas temu jak miałem Haiku , ale nic mnie raczej nie irytowało. To też kwestia kolumn. Minasy nie lubią "technicznie" grającej elektroniki. Lubią gładką i może lekko miękką resztę toru. Podłączysz pod nie takie Octave i muzyki nie będzie. To inna prezentacja niż z Canto, które znasz. Z Haiku fajnie to u mnie grało. Podobało mi się jak Sol budował scenę w głąb i wyciągał mikro detale, ładnie różnicował bas. Było go mniej niż mojego Cayina przez co brzmienie było mniej spektakularne. Na górze trochę brakowało mi blasku , ale całościowo oceniam to połączenie pozytywnie. Nie zawsze można mieć wszystko ? 

 

Dokładnie tak jest ,to informacja dla osób które chcą dokonać wyboru w ciemno .Czytajcie te pasujące połączenia sprzętu zwłaszcza kolumna - wzmacniacz ,ale zawsze zachęcam do posłuchania własnym przyrządem słuchu.

 

12 godzin temu, Adam 38 napisał:

Tego już nie chciałem pisać. Podobno droższa wersja jest już z tego "wyleczona" ? U mnie SOL2 znowu nie błysnął, gdy chodzi o głębię sceny, najlepiej wypadł w tym elemencie YBA Heritage A100 a i całkiem ok. Hegel h90 oraz Soul Note SA300 natomiast SOL2 nie heh. Ale u mnie warunki akustyczne dużo gorsze niż u Ciebie więc moimi spostrzeżeniami proszę się nie kierować. 


YBA Heritage A100 nie słyszałem ,ale słyszałem Soul Note SA 300 w Rybniku w Uniwex z Minas Anorami i nie grało optymalnie ,ale ....zagrał z Minas Anorami  Soul Note SA 710 ,moc : 2x10 W (8 Ω) !!!! Grał bliżej lampy  ,przyjechał z nim nawet po 2 miesiącach mój kolega który ma kilka systemów grających i szukał do sypialni do cichego i średniego co do głośności słuchania i wybrał ten wzmacniacz z Minas Anorami Signature IV .Bardzo dobrze gra od niskich poziomów głośności ,jak ktoś nie słucha głośno wystarcza ten model .

Adam jak widać każda kolumna musi trafić na swój wzmacniacz ,to jak z nami każdy chłop musi trafić na swoją babę i odwrotnie  inaczej gryź się będą przez wspólne życie ? Ale taka prawda ,analogia tu pasuje.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 26

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.