Jump to content
terror twins

Klub miłośników - Studio 16 Hertz

Recommended Posts

Mam wrażenie że z piankami, wspomniany przeze mnie wcześniej ss9700, z którym mam złe wspomnienia zagrał by idealnie :)

 

Wiele zależy od parametru Group Delay - nie można określić jednego czasu pogłosu dla danego pomieszczenia w całym zakresie częstotliwości - różnice w poszczególnych zakresach będą determinowały charakter brzmieniowy pomieszczenia (z grubsza: zimne / ciepłe). Można to robić na ucho (do pewnego stopnia - nie w celach profesjonalnych) i tak też dobierać elementy akustyczne - metodą prób i błędów. Tak - jak sądzę - zrobiłeś w tym przypadku. Parametry tych pianek są określone do 4 kHz i wskazują na to, że powyżej 2 kHz współczynnik pochłaniania spada - niezbyt drastycznie (najwyższą efektywność mają w przedziale 0,5 - 2 kHz). Aczkolwiek... jeżeli zmatowiły Ci górę - możliwe, że masz je zwyczajnie za blisko głowy - w jakiej są odległości za tobą? 3 panele o takich wymiarach (0,5x0,5 m) nie zmienią charakteru pomieszczenia - mogą wpływać bardziej lokalnie, zmniejszać np. efekty pierwszego odbicia dla miejsca odsłuchu. Żeby miały większy wpływ musiałbyś użyć ich więcej (raczej nie większych ale rozmieszczonych w istotnych miejscach). Jeżeli mówimy o "zgaszeniu" wysokich np. wybrzmienia talerzy, sybilanty (te są akurat niepożądane), "powietrze", (również część werbla - jego wyrazistość), to zakres 5-10 kHz, czego te pianki nie powinny tak tłumić jak zakresu średniego.

 

Ja wyznaję zasadę, że ma być tak jak lubię :) Nie ma przyjemności ze słuchania muzyki jeżeli jest nawet jakość jak w profesjonalnej reżyserce, ale Tobie się tak nie podoba - nie musi :) No chyba, że zajmujesz się tym profesjonalnie, wtedy są do tego normy :) Ale to klub kolumnowy a nie wątek akustyczny a ja się znowu rozpisuję nie na temat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W sobotę gościłem u siebie Grzegorza. Dostroił ostatecznie moje Minas Anor IV. Grzegorz dziekuję. Dzisiaj słucham z lampką czerwonego wina w ręce. Jest muzyka i nastrój. Kto z centralnej Polski zapraszam na kawę i posłuchanie muzyki. :)
0529faffee07b0596079c269df6ddbe7.jpeg

 

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imacman

Fajnie to wygląda i pewnie jeszcze lepiej gra.

Monobloki na 845?

Może cyknij kilka fotek za dnia będzie więcej widać chodzi mi o ustroje.

Te walce to rezonatory ma się rozumieć strojone na konkretną częstotliwość.

Ogólnie bardzo mi sie podoba.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
Imacman

Fajnie to wygląda i pewnie jeszcze lepiej gra.

Monobloki na 845?

Może cyknij kilka fotek za dnia będzie więcej widać chodzi mi o ustroje.

Te walce to rezonatory ma się rozumieć strojone na konkretną częstotliwość.

Ogólnie bardzo mi sie podoba.

 

Monobloki na lampie 211. Tak jak napisałeś rezonatory strojone na najniższy mod w pokoju. Dorobię trochę zdjęć w dziennym oświetleniu i postaram się wystawić.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sobotę gościłem u siebie Grzegorza. Dostroił ostatecznie moje Minas Anor IV. Grzegorz dziekuję. Dzisiaj słucham z lampką czerwonego wina w ręce. Jest muzyka i nastrój. Kto z centralnej Polski zapraszam na kawę i posłuchanie muzyki. :)

 

Gratuluję Marku dopieszczenia systemu. Chętnie odwiedzę Twoje progi. Zwlaszcza że od naszego ostatniego spotkania minęło troche czasu , a zmiany u Ciebie duże.

Pozdrawiam.

Ps.

A jeżeli wino Twojej własnej produkcji , to tym bardziej kusi.

Edited by Rafał.M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak to wygląda. Pianki są zaraz za moją głową 20-30cm.

Edited by MrSalieri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt 6CA7 i EL34 jest do rocka za słaba

Moze jako pojedyncza lampa EL34 nie jest mocarna. Ale!. W takim Amplifonie WM 300, może być stosowana zamiennie z lampą 6P3S-E ,a tu w ilości 24 sztuk na kanal , wzmacniacz generuje moc 480 watt. Czy to wystarczająco do rocka?, odpowiedzmy sobie sami. Tak wiec wszystko zależy nie od samej lampy , tylko jej aplikacji.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak to wygląda. Pianki są zaraz za moją głową 20-30cm.

 

Kilka dni temu przeszły mi 3 pianki akustyczne od firmy Apama grubość 5cm wymiary ok. 150x60 cm. Leżały w garażu,dziś je wniosłem do pokoju i prowizorycznie postawiłem w miejscu docelowym czyli za moimi plecami.

Wrażenia? Dźwięk się uspokoił, wokale ładnie grają ze środka, są bardziej punktowe i przyjemniejsze w odbiorze. To jest duży plus. Niestety jest też minus. Zgasła mi trochę góra. Blachy, dzwoneczki, wybrzmiehia jakby przyciszone względem reszty. Po za tym jak na razie ta pianka śmierdzi. Mam nadzieję że przestanie.

Teraz mam mały dylemat. Kolega meblarz robi już ramy na te pianki,materiał na obicie kupiony a ja się waham czy je montować na stałe. Muszę jeszcze zrobić kilka porównań. Jutro wrzucę fotki.

 

Czyli nie jest nic lepiej. Jest inaczej. Pianka wyrżnęła górę , dzięki temu równowaga , albo raczej nierównowaga przesunęła się w stronę średnicy , która to stała się głośniejsza , czyli w Twoim odczuciu lepsza.

A co do 9700 , to uwierz mi nie chciał bys jej słuchać z tymi gąbasami.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Fakt 6CA7 i EL34 jest do rocka za słaba

Moze jako pojedyncza lampa EL34 nie jest mocarna. Ale!. W takim Amplifonie WM 300, może być stosowana zamiennie z lampą 6P3S-E ,a tu w ilości 24 sztuk na kanal , wzmacniacz generuje moc 480 watt. Czy to wystarczająco do rocka?, odpowiedzmy sobie sami. Tak wiec wszystko zależy nie od samej lampy , tylko jej aplikacji.

 

 

Na trianglach el34 zabrzmi znakomicie w rocku.Na focalach juz było bardzo dobrze z moich doświadczeń.

Na moich studio16hertz wzmacniacz z el34 i 6ca7 było przeciętnie w rocku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze jako pojedyncza lampa EL34 nie jest mocarna. Ale!. W takim Amplifonie WM 300, może być stosowana zamiennie z lampą 6P3S-E ,a tu w ilości 24 sztuk na kanal , wzmacniacz generuje moc 480 watt. Czy to wystarczająco do rocka?, odpowiedzmy sobie sami. Tak wiec wszystko zależy nie od samej lampy , tylko jej aplikacji.

 

Rafał tu chodzi o wzmacniacz tego pokroju (w zał)

 

Ty masz coś w stylu silnika samochodu 24 cylindrowego i pojemności 20.000cm3 ,kto taki ma ?

 

Kupiłbyś 100 takich wzmacniaczy za cenę Twojego ,mógłbyś zbudować wieżę Babel z nich :-)

 

Poziom siły mrówki i poziom siły słonia :-) ot to właściwe porównanie .

 

Pomiędzy Twoim a Yaqinem jest jeszcze 100 różnych schodów brzmienia ,siły i dynamiki .

 

To jak pomiędzy Mimo a Ethosami także jest 100 schodów różnicy .

 

Kiedyś były u mnie Yaqiny MC10L, MS34D ( ten ciut lepszy) ,inne ..... nawet jak na EL34/6CA7 to grały wolno i mułowato (leniwie)

 

Jeszcze raz to jak mrówka kontra siła słonia.

post-15230-0-66469200-1522149789_thumb.jpg

post-15230-0-80949200-1522149888_thumb.jpg

post-15230-0-02624700-1522150993_thumb.jpg

Edited by Studio16Hertz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nie jest nic lepiej. Jest inaczej. Pianka wyrżnęła górę , dzięki temu równowaga , albo raczej nierównowaga przesunęła się w stronę średnicy , która to stała się głośniejsza , czyli w Twoim odczuciu lepsza.

A co do 9700 , to uwierz mi nie chciał bys jej słuchać z tymi gąbasami.

Chyba na to wygląda.

Potestuje jeszcze ale widzę że temat akustyki jest bardziej złożony niż mi się wydawało. Co najciekawsze według zaleceń akustyka z firmy Apama powinienem mieć ok. 6 m2 takich pianek i jeszcze ćwierć walce w rogach aby sprowadzić pogłos to odpowiedniego poziomu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba na to wygląda.

Potestuje jeszcze ale widzę że temat akustyki jest bardziej złożony niż mi się wydawało. Co najciekawsze według zaleceń akustyka z firmy Apama powinienem mieć ok. 6 m2 takich pianek i jeszcze ćwierć walce w rogach aby sprowadzić pogłos to odpowiedniego poziomu.

sprowadzanie adaptacji akustyki pomieszczenia jedynie do walki z czasem pogłosu to nieporozumienie delikatnie ujmując

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie mam pierwsze odczucia. Czy dobre jeszcze nie wiem muszę więcej posłuchać.

Jak zdjołem kolumny z regału na podstawki też na początku mi się nie podobało. Teraz bym ich na regał z powrotem nie postawił.

Jak wspomniałem takie dostałem zalecenia.

To całe audio strasznie skomplikowane. Człowiek chce lepiej a nie wszystko takie proste i oczywiste.

Nie jest to temat o akustyce więc nie zaśmiecam więcej.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuje przestac wreszcie słuchac handlarzy gąbką

  • Like 6

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Share this post


Link to post
Share on other sites

0529faffee07b0596079c269df6ddbe7.jpeg

 

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

Piękny dyfuzor :O Twoja konstrukcja?

 

według zaleceń akustyka z firmy Apama powinienem mieć ok. 6 m2 takich pianek i jeszcze ćwierć walce w rogach aby sprowadzić pogłos to odpowiedniego poziomu

 

Na jakiej podstawie? Musiałby chociaż wiedzieć z czego masz pokój i co masz wewnątrz - można wtedy z bardzo grubsza coś pomyśleć.

 

Pianki masz za blisko, w ogóle siedzisz za blisko ściany - będziesz miał podbity bas w takiej odległości (oczywiście nie cały, żeby nie było za łatwo). Sprawdź te pianki za kolumnami - albo lepiej pomiędzy.

 

Oczywiście, że nie można adaptacji sprowadzić do samej walki z czasem pogłosu, ale to pierwszy krok - i stosunkowo najłatwiejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jakiej podstawie? Musiałby chociaż wiedzieć z czego masz pokój i co masz wewnątrz - można wtedy z bardzo grubsza coś pomyśleć.

Przesłałem im wymiary pokoju z czego jest zrobiony, sufit, podłoga, ściany, umeblowanie itp. Zrobili symulacje że się to pokrywa z pomiarami i dali takie zalecenia.

Wziąłem się za to od dupy strony. Za cenę tych pianek, materiału i paneli od meblarza pewnie ktoś z Krakowa zrobił by mi pomiary i bym wiedział na czym stoję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przesłałem im wymiary pokoju z czego jest zrobiony, sufit, podłoga, ściany, umeblowanie itp. Zrobili symulacje że się to pokrywa z pomiarami i dali takie zalecenia.

Wziąłem się za to od dupy strony. Za cenę tych pianek, materiału i paneli od meblarza pewnie ktoś z Krakowa zrobił by mi pomiary i bym wiedział na czym stoję.

 

Pogłos, a akustyka w sensie audio to dość różne kwestie wg mnie. Pianki w nadmiarze wytną Ci górę, co sam już zauważyłeś. Ich nadmiar raczej nie jest wskazany.

Basu, ani sceny tym nie poprawisz.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za cenę tych pianek, materiału i paneli od meblarza pewnie ktoś z Krakowa zrobił by mi pomiary i bym wiedział na czym stoję

 

Nie zaśmiecajmy tu wątku tematami nie związanymi z kolumnami S16Hz - jak masz pytania to się postaram coś Ci podpowiedzieć na PRV (w miarę dostępnego czasu i własnych eksperymentów) - żeby nie było - ja się tym zawodowo nie zajmuję - za mało wiem na ten temat, żeby ryzykować późniejsze reklamacje... Jeżeli jednak masz fundusze, to faktycznie zwróć się do kogoś kto Cię odwiedzi - ja wolę się bawić sam, ale to dla mnie przyjemna zabawa (podkreślam - zabawa!).

Edited by ozric

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest zakładka akustyka, jesli poczytasz tematy prowadzone tam przez całe lata to znajdziesz oprocz handlowców ludzi z audiostereo obeznanych w temacie i nadal aktywnych na forum


Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest zakładka akustyka, jesli poczytasz tematy prowadzone tam przez całe lata to znajdziesz oprocz handlowców ludzi z audiostereo obeznanych w temacie i nadal aktywnych na forum

Ok dzięki już więcej nie zawracam gitary e tym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiele zależy od parametru Group Delay

 

Chciałbym to sprostować - bardzo przepraszam jeżeli wprowadziłem kogoś w błąd bo pomyliłem nazwę parametru... Group Delay odnosi się do opóźnienia poszczególnych częstotliwości wynikającego z nachylenia charakterystyki fazowej a nie pogłosowej - mnie chodziło o charakterystykę pogłosową właśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muzykalne wzmacniacze będą bardziej pasowały do wersji Signature zarówno lampy jak i tranzystory .Te wzmacniacze surowe w brzmieniu polecam do wersji standard Canto Grand.

 

Witam na pokładzie z Canto Grand.

Od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad upgradem do wersji Signature. Mój wzmacniacz to Hegel h80. Czy jest sens takowej zmiany. Hegel to raczej neutralne granie ale czy muzykalne ?

Pokój to 25m, muzyka smooth jazz, pop, raczej spokojne granie. Dotychczas grałem na wbudowanym dac-u, myślę o chwalonym ŁKS 004. Szkoda że nie można go wypożyczyć.

Ponawiam pytanie, czy jest sens upgradu CG do wersji Signature. Dzięki za wszelkie odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jakby ktoś z Was szukał Cayina A70T mk2 do swoich Minasów/Arcad to zapraszam, dysponuje sztuką w idealnym stanie na gwarancji. (szczegóły na prv)

 

Miłego dnia przy okazji ;-)

S.


...Naim + Studio16Hertz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Witam na pokładzie z Canto Grand.

Od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad upgradem do wersji Signature. Mój wzmacniacz to Hegel h80. Czy jest sens takowej zmiany. Hegel to raczej neutralne granie ale czy muzykalne ?

Pokój to 25m, muzyka smooth jazz, pop, raczej spokojne granie. Dotychczas grałem na wbudowanym dac-u, myślę o chwalonym ŁKS 004. Szkoda że nie można go wypożyczyć.

Ponawiam pytanie, czy jest sens upgradu CG do wersji Signature. Dzięki za wszelkie odpowiedzi

W tym klubie większość użytkowników łączy produkty S16Hz z lampami więc ciężko o opinie dla tranzystorów. Też o to wcześniej pytałem. Ogólnie warto ale czy będzie dobrze trzeba by posłuchać u siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po lekturze klubowego wątku zamierzam skierować swoje "sprzętowe kroki" w stronę kolumn Minas Anor IV. Wiem, ze sprawdzonym i polecanym partnerem dla nich jest Cayin A70MkII. Niestety obecnie nie jest dostępny jako nowy, a u dystrybutora nie ma (tak było miesiąc temu) wersji demo i nie ma możliwości odsłuchu i sprawdzenie czy granie jest w moim guście. Ale ad rem. Czy ktoś z klubowiczów miał okazję słuchać z kolumnami Studio16HZ wzmacniacza Copland CTA-405 lub 405a i ewentualnie ma porównanie z Cayin'em A70MkII?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam na pokładzie z Canto Grand.

Od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad upgradem do wersji Signature. Mój wzmacniacz to Hegel h80. Czy jest sens takowej zmiany. Hegel to raczej neutralne granie ale czy muzykalne ?

Pokój to 25m, muzyka smooth jazz, pop, raczej spokojne granie. Dotychczas grałem na wbudowanym dac-u, myślę o chwalonym ŁKS 004. Szkoda że nie można go wypożyczyć.

Ponawiam pytanie, czy jest sens upgradu CG do wersji Signature. Dzięki za wszelkie odpowiedzi

 

Hegel H80 brzmi dobrze lub bardzo dobrze z Canto Grand . Wersja Signature jest żwawsza,bardziej przestrzenna ,ma sporo lepszą scenę dźwiękową .To nie są kosmetyczne różnice ,ani różnice na zasadzie lepszego kabla .To wyraźna różnica.

 

LKS 004 +H80 tego zestawienia nie słuchałem ,powinno grać ,H80 nie jest zbyt ofensywny w górze pasma . Wbudowany DAC to podstawowe brzmienie i tu niczym szczególnym nie zaskoczy .Z pewnością dobry odtwarzacz CD lub DAC poprawi brzmienie .

 

Przy odsłuchu DAC-a warto porównać ich kilka aby samemu stwierdzić co w danym systemie pasuje najbardziej . Tych urządzeń jest sporo na rynku .Ja ze swojej strony proponuję posłuchać krajowych manufaktur StelAudio model 05 i Protagonist .Oboje chyba wypożyczą + LKS 004 jak bedzie okazja .Warto wziąć ze sklepów inne DAC-i (za kaucją sklepy wypożyczają) aby mieć pełen obraz tego co nam rynek nam serwuje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Witam na pokładzie z Canto Grand.

Od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad upgradem do wersji Signature. Mój wzmacniacz to Hegel h80. Czy jest sens takowej zmiany. Hegel to raczej neutralne granie ale czy muzykalne ?

Pokój to 25m, muzyka smooth jazz, pop, raczej spokojne granie. Dotychczas grałem na wbudowanym dac-u, myślę o chwalonym ŁKS 004. Szkoda że nie można go wypożyczyć.

Ponawiam pytanie, czy jest sens upgradu CG do wersji Signature. Dzięki za wszelkie odpowiedzi

 

Mam LKS 003 z wymienionymi opampami na dyskretne i 004, te DACi grają bardzo podobnie, to są subtelności. Warunkiem jest wstawienie opampow na tanzystorach. Także spokojnie bierz tańszego 003 (namawiam też do odsluchu innych DAC u siebie, Grzesiek wyżej wymienił ciekawe konstrukcje - dodałbym jeszcze audiolab mdac+) a przede wszystkim myśl o wersji signature. Lepszy tweeter i zwrotnice zawsze słychać.

 

Jeżeli hegel ma wejście na końcowke mocy to też warto w ten sposób podłączyć LKS, najczęściej to właśnie przedwzmacniacze są najsłabszym ogniwem w budżetowych wzmakach i warto je ominąć wchodząc na końcówkę mocy bezpośrednio.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponawiam pytanie, czy jest sens upgradu CG do wersji Signature. Dzięki za wszelkie odpowiedzi

 

Sens jest jak najbardziej. Masz wiele do zyskania tym bardziej , że myślisz o zakupie dobrego dac-a.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po lekturze klubowego wątku zamierzam skierować swoje "sprzętowe kroki" w stronę kolumn Minas Anor IV. Wiem, ze sprawdzonym i polecanym partnerem dla nich jest Cayin A70MkII. Niestety obecnie nie jest dostępny jako nowy, a u dystrybutora nie ma (tak było miesiąc temu) wersji demo i nie ma możliwości odsłuchu i sprawdzenie czy granie jest w moim guście. Ale ad rem. Czy ktoś z klubowiczów miał okazję słuchać z kolumnami Studio16HZ wzmacniacza Copland CTA-405 lub 405a i ewentualnie ma porównanie z Cayin'em A70MkII?

 

Przede wszystkim słuchaj jak najwięcej .Tylko odsłuch zweryfikuje wszelkie wskazówki jakie my tu piszemy . Co do Coplanda on nigdy nie zawodził brzmieniowo ,to urządzenia rzetelnie zaprojektowane i bardzo dobrze wykonane i gościły u mnie różne modele ,jak zintegrowane tranzystory ,hybrydy ,Push pulle na EL34 i push pulle na KT88 i wszystkie one miały dużo do powiedzenia . Minasy kiedyś zawoziłem klientowi do Coplanda na EL34 push pull i grały bardzo dobrze . KT88 Coplanda mają również bardzo dobrą pozycję z racji dobrego brzmienia .

 

Co do Cayina wprowadzimy za kilka miesięcy modele na lampach 845 ,to triody oddające w modelach Cayina 24 waty z triody bezpośrednio żarzonej .Z Minasami 845 grają bardzo dobrze ,to moc wystarczająca aby nimi dobrze sterować ,a barwa z triody jest o kilka klas lepsza niż pentod. Dla fanów ciężkiego rocka nadaj zostaną lampy KT88 w modelach CS-88A, oraz A-55TP.

 

Trzeba słuchać ,jest wiele udanych wzmacniaczy na rynku przeważnie to modele starsze ,produkowane jak Copland ,czyli solidnie w latach 90 -tych i nieco później ,ale nowe wzmacniacze wielu producentów też mają dużo do zaoferowania .

Edited by Studio16Hertz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj miałem niebywałą przyjemność posłuchać Ethos- ów w doborowym towarzystwie u Rafała.M

Do tej pory nie mogę dojść do siebie po tej wizycie :)

Moje odczucia, jeśli kogoś to interesuje w stosownym wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.