Jump to content
terror twins

Klub miłośników - Studio 16 Hertz

Recommended Posts

8 godzin temu, Sine Metu napisał:

Tannoy Stirling/Turnberry

Pewnie fajne tylko skoro koledze zawalały Paradigmy Studio 60 to wątpię żeby takie "szafy" jak proponujesz wpasowały się w gust. 

 

 

 

 

 

13 godzin temu, norbitek napisał:

Witam wszystkich i zapisuję się do klubu z nowymi Canto Grand w kolorze dąb naturalny. U mnie grają z Arcam A39 i CD17.

 

Witam w klubie. Napisz jak Ci się Canto z Arcamem zgrywają. 

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy klubowicze, poprosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu źródła CD do mojego zestawu (AA Fortissimo + Minasy IV). Obecnie za CD robi Denon DCD 1600. Miejscami mam problem, który - żeby było jasne - słyszę tylko ja, więc jest dość subtelny (reszta domowników nie zwraca na to uwagi). O ile "góra" w żadnym razie nie męczy, o tyle przy dłuższym słuchaniu albo przy niektórych nagraniach górna średnica wydaje się być zbyt natarczywa. Do tego stopnia, że zestaw nie pozwala się zrelaksować. Koniecznie nadmieniam, że sprawa występuje przy źródle jakim jest odtwarzacz CD (jak wspominałem DENON DCD 1600) oraz lekko przy gramofonie (ale tu bym się nie sugerował, bo to vintigowy klamot, Luxman 282). Gdy TV idzie ze "wzmacniaczowego" DACa (Burr-Brown) albo wykorzystywany jest jako końcówka mocy w KD efekt taki nie występuje (choć amp KD po prostu gra - tu o niuansach w średnicy nie trzeba się wypowiadać, bo ich po prostu nie ma). Jak pisałem wcześniej, podejrzewam kable głośnikowe - Tellurium Ultra Blue, ale ktoś pisał, że ich z Minasami używa (choć ucha i zestawy są przecież różne). Podmieniłem je krótko na Melodikę Purple Rain i... było lepiej, ale straciłem połowę detali na górze... ;) Zmieniałem też IC między CD a wzmacniaczem i tu były wyraźne zmiany (obecnie używam Audioquesta Big Sure). Denon gra też średnicą, to raczej spokojne granie, ale oczywiście puszczę z ciekawości dźwięk przez DACa z Fortissimo, podejrzewam jednak, ze jest niższej klasy niż ten z Denona. Nie mogę nigdzie znaleźć jaki DAC jest w tym Denonie; co robić ? IC, kable, źródło ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, artur 1984 waw napisał:

O ile "góra" w żadnym razie nie męczy, o tyle przy dłuższym słuchaniu albo przy niektórych nagraniach górna średnica wydaje się być zbyt natarczywa.

 

Przyczyn tego może być kilka. np.

- kwestia nagrań, kiepskie realizacje gdzie jest duża kompresja. Jedne systemy znoszą to lepiej inne gorzej. 

-akustyka, kiepskie wytłumienie pomieszczenia. 

-może być to też kwestia CD. Nie znam tego cedek Denona. Zobacz jeszcze jak wypada dac w Audio Analogue. 

Co do kabli to ja mam najtańsze z oferty Tellurium Q Blue + rca też Q Blue. Z tego co miałem w domu najlepiej mi pasowały choć dużo nie testowałem. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ostatnimi czasy padło pytanie o głośnik centralny i surroundy do zestawu wielokanałowego . Takie zestawy wykonywane są wg .zapotrzebowania nabywcy zarówno centralne kolumny ,efektowe i subwoofery  w systemach 5.1 , 7.1. Najświeższa sprawa to centralny głośnik serii Minas Anor wykonany do zestawu Arcada 2,5 w barwionym fornirze czereśnia amerykańska pod kolor istniejącej Arcady 2,5 w zestawie hi -fi .
Stylistyka głośnika centralnego zgodna z Arcadą . Maskownice mocowane za pomocą magnesów neodymowych .

Są i tyły w stylistyce frontu czarnego i maskownicami  (na kołki) . Technologia głośnikowa tożsama z modelem Canto One New natomiast typ strojenia zupełnie inny .Tutaj w efektowych głośnikach nacisk stawia się na bezpośredniość przekazu ,energię bliskiego  planu . Stylistyka strojenia inna niż w zestawach hi-fi.

Zdjęcia z telefonu ,wybaczcie.
 

20181227_191946.jpg

20181227_192008.jpg

20181227_192104.jpg

20181227_192110.jpg

20181227_193508.jpg

20181227_193532.jpg

Edited by Studio16Hertz
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@artur 1984 waw sprawdź te rzeczy co pisał @Silver_85.

Potestuj różne płyty. Realizacja faktycznie może dawać się we znaki. Sprawdź też tego DACa w wzmacniaczu. Ja podejrzewam źródło. Dobrze by było pożyczyć też coś innego bardziej gładkiego, barwnego i zobaczyć czy Ci podejdzie.


Roon > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źródło na pewno, bo właśnie jak to piszę to dzieciakom gra telewizja i problemu nie ma (gra DAC ze wzmacniacza)  a trudno podejrzewać, że bajki z TV pełne dźwięków, skrzeczków itp. skutkowałyby problemem z kolumnami. 
Problem występuje na tym CDku, bo podmiana różnych IC zmienia to i dość mocno. Realizacje najbardziej "wychodzą" z kolei na jwa na gramofonie. Wysunąłem też jeszcze nieco nieco kolumny do przodu (jest już jakieś 55 cm od ściany), ale więcej absolutnie nie dam rady, bo dzieciaki wywrócą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 godzin temu, norbitek napisał:

ale w tej kwestii nic z żoną ugrać nie mogłem.

He he. U mnie wysunięcie CG o 10 cm do przodu skończyło sie 3diowym cichymi dniami. Na szczęście już się przyzwycziła

Edited by japs
  • Like 1
  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, japs napisał:

He he. U mnie wysunięcie CG o 10 cm do przodu skończyło sie 3diowym cichymi dniami. Na szczęście już się przyzwycziła

U mnie się nie zorientowała a scena się poprawiła  i to znacznie :)))

  • Like 1
  • Haha 2

Roon > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 minut temu, MrSalieri napisał:

U mnie się nie zorientowała a scena się poprawiła  i to znacznie :)))

A u mnie? Kurcze już zapomniałem, ale chyba nic nie mówiła jak odsunąłem 1,70m. od tylnej ściany. -:)

Kochana żonka.:-))))

Edited by Rafał.M
  • Like 1

szymonfaber.pl testy bez cenzury?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Rafał.M napisał:

A u mnie? Kurcze już zapomniałem, ale chyba nic nie mówiła jak odsunąłem 1,70m. od tylnej ściany. -:)

Kochana żonka.:-))))

Bardzo mało miłośników dobrego brzmienia ma tak kochaną żonkę jak Ty :) 

  • Thanks 1

Roon > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szymon, można prosić o pełną i dokładną listę zespołów głośnikowych z którymi wszystkie modele Ethos (od najtańszych Ethos Ultimo po najdroższe Studio 16 Hz Ethos Arctico Signature http://studio16hz.pl/cennik/) były konfrontowane?

Wymień kolejno (w każdej grupie w kolejności od najlepszych) wszystkie zespoły głośnikowe z którymi Ethos'y brzmieniowo:

- wygrały

- zremisowały (czyli mniej więcej zbliżone)

- przegrały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie.

Obecnie mam Canto Grand w podstawowej wersji z a55tp z wymienionymi lampami.

Czy warto iść w kierunku CG premium/signature czy lepiej Minasy IV w podstawowej wersji? Jakie będą różnice w brzmieniu między tymi modelami a podstawowym CG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to są za kolumny Studio 16 Hz Ethos Arctico Signature  ?


In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też są odsunięte o 1.6 do 2m czasami od tylniej ściany i jest ok nie wyobrażam sobie kolumn wciśniętych pod ścianę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, glonek1125 napisał:

Panowie mam pytanie.

Obecnie mam Canto Grand w podstawowej wersji z a55tp z wymienionymi lampami.

Czy warto iść w kierunku CG premium/signature czy lepiej Minasy IV w podstawowej wersji? Jakie będą różnice w brzmieniu między tymi modelami a podstawowym CG?

Jakiś czas temu miałem dokładnie taki sam problem :)

Cofnij się kilka stron do tyłu to znajdziesz mój opis porównania CG signature do Minasów.


Roon > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.01.2019 o 09:20, artur 1984 waw napisał:

puszczę z ciekawości dźwięk przez DACa z Fortissimo, podejrzewam jednak, ze jest niższej klasy niż ten z Denona. Nie mogę nigdzie znaleźć jaki DAC jest w tym Denonie

DAC (kość) to jedno, a aplikacja to drugie. To drugie, czyli aplikacja jest ważniejsze. Nawet najlepszą kość DACa da się totalnie "zarżnąć" słabą aplikacją. Z kolei przeciętna kość w znakomitej aplikacji ma prawo zagrać bardzo przyzwoicie. Nie sugeruj się samymi chipami, masz uszy, to słuchaj i oceniaj uszami.


Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Sovereign napisał:

Szymon, można prosić o pełną i dokładną listę zespołów głośnikowych z którymi wszystkie modele Ethos (od najtańszych Ethos Ultimo po najdroższe Studio 16 Hz Ethos Arctico Signature http://studio16hz.pl/cennik/) były konfrontowane?

Wymień kolejno (w każdej grupie w kolejności od najlepszych) wszystkie zespoły głośnikowe z którymi Ethos'y brzmieniowo:

- wygrały

- zremisowały (czyli mniej więcej zbliżone)

- przegrały

Wiesz dobrze, że taka lista zagranicznych "metkowców" spowodowałaby natychmiastową falę hejtu na markę. Studio 16Hz jako najlepszy polski producent zestawów hi-end, zostawił daleko w tyle rodzimych wytwórców a jego produkty i koncepcje są niezwykle chętnie podrabiane. Stąd notoryczna chęć porównań z jego kolumnami reszty stawki.

W swoim czasie podzielę się spostrzeżeniami jak atmosfera i kultura rozmówców się nieco poprawi.

Tą problematykę podjął jeden z recenzentów:

https://hifiphilosophy.com/relacja-audio-video-show-2018-hotel-sobieski/


"Śląskie  Studio 16 Hz  to firma coś jakby ze świata polityki, mająca bardzo liczne pozytywne i negatywne elektoraty. Ten drugi najwyraźniej z powodu psucia innym biznesu. W komentarzach pod recenzjami ich kolumn pojawiają się nieraz bzdury, którym granie na AVS 2018 kłam zadawało doszczętny. Z towarzyszeniem lampowego wzmacniacza  Cayin  i przetwornika  VALVE Encore  by Mc Gyver grały te 16 Hz głęboką sceną, z mocnym czuciem muzyki, magią i stuprocentową muzykalnością. Bardzo zadowolony z tej sali wychodziłem, z głębokim przekonaniem o słuszności chwalenia ich w recenzji. Hejterzy – hańba wam!  "

 

Odsłuchy porównawcze (łącznie około 30 wizyt wyjazdowych i u mnie w domu) prowadzę od przeszło roku i póki co nic nie zagrało na poziomie Ethosów Arctico Signature jak i pozostałych z serii Ethos, dlatego postanowiłem je zakupić dla siebie.  Zastąpiły moje topowe elektrostaty Martin Logan CLX i zepchnęły je do drugiego systemu. Po 2 dekadach wreszcie znalazł się lepszy produkt za co jestem wdzięczny i zły zarazem :) Jeżeli cokolwiek "metkowego" z pierwszych stron gazet grałoby na takim samym lub lepszym poziomie to bym sobie takowe kolumny sprawił. Zawsze wybieram najlepsze granie, cena schodzi wtedy na drugi plan. 

Osobiście zachęcam każdego miłośnika muzyki do wizyty u mnie lub innych właścicieli Ethosów ze swoimi kolumnami w dowolnej cenie. Będzie sobie można wyrobić zdanie osobiście co jest najcenniejszą rzeczą w naszej zabawie audio. Lista wymienionych "metek" zagranicznych na produkty z logo Studio 16Hz Ciągle rośnie, z czego jestem niezwykle dumny. Wreszcie mamy produkt klasy światowej zarówno pod względem wykonania jak i dźwięku. Ethosy Arctico będą prezentowane zapewne w najnowszym salonie hi-end w Kutnie.

 

 

Edited by Szymon
  • Like 5

szymonfaber.pl        TESTY BEZ CENZURY

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Szymon napisał:

Studio 16Hz jako najlepszy polski producent zestawów hi-end, zostawił daleko w tyle rodzimych wytwórców a jego produkty i koncepcje są niezwykle chętnie podrabiane. Stąd notoryczna chęć porównań z jego kolumnami reszty stawk

Które firmy podrabiają produkty i koncepcje Studio 16Hz ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest gdzieś jakieś zdjęcie, opis, parametry tych Ethos arctico, bo na stronie www tylko ceny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, audiofan01 napisał:

Jest gdzieś jakieś zdjęcie, opis, parametry tych Ethos arctico, bo na stronie www tylko ceny?

Jak przyjdzie odpowiedni czas to pewnie pojawi się więcej informacji. Na razie niektórych głowa już wystarczajaco mocno boli.

  • Like 2

Roon > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, MrSalieri napisał:

Jak przyjdzie odpowiedni czas to pewnie pojawi się więcej informacji. Na razie niektórych głowa już wystarczajaco mocno boli.

Dziwna polityka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg. cennika to jedyne 200 tys za parę co sugeruje "pewną" ekskluzywność kolumn. Dlatego, żeby POWAŻNY klient mógł się poczuć wyjątkowo, jestem przekonany, że konstruktor udzieli wszelkich wyjaśnień osobiście i jak znam Pana Grzegorza to zrobi to z ogromną przyjemnością. Kontakt na stronie Studio 16Hz. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale stres wszyscy czekają na Arctico:-).

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, Kukawa napisał:

Które firmy podrabiają produkty i koncepcje Studio 16Hz ?

Już dobrze wiesz które, wszyscy zainteresowani technika głośnikową wiedzą. 

Przeanalizuj nowe produkty konkurencji po wprowadzeniu Canto Grand, Minas oraz Arcada ze szczególnym naciskiem na wersję beryllium i wszystko stanie się jasne...

 


szymonfaber.pl        TESTY BEZ CENZURY

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, audiofan01 napisał:

Dziwna polityka.

 

Temat był już poruszany w klubie , ale nie wszyscy to śledzą. Na stronie www na razie to była zapowiedź i czekamy na premierę. Chyba producent na prawo wybrać , który to będzie moment. Takich kolumn nie tworzy się w tydzień czy dwa. Podobnie było z Ethos Ultimo. Też powstawały długo. Wiesz pewnie, że nie wystarczy wszystkiego dokładnie policzyć , pomierzyć.  Trzeba tez posłuchać (i dostroić) w różnych warunkach z różną elektroniką w tym przypadku pewnie topową. 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno Arctico będą schodziły do czeluści piekieł, aż do 16Hz :)


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polityka należy do producenta. To nie jest jego strona i jego prywatne forum z nami jako jego rzecznikami prasowymi aby tutaj uzyskiwać takie informacje. Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem tego modelu to niech kontaktuje się z producentem. Jego sprawa i decyzja kiedy zamieści opis, zdjęcia i parametry. Nam pozostaje tylko czekać. 

Dziwna ta polityka choć skuteczna bo produktu nie ma a już o nim głośno :)

  • Like 2

Roon > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja zmienię temat, bo może się kiedyś komuś przydać. Jak wiecie (parę postów wcześniej) pojawił się problem z pewnym nadmiarem (acz może wynikającym z mojej nadwrażliwości) z prezentacją "średnich" w układzie: Minas IV - Audio Analogue Fortissimo - w szczegolności Denon DCD 1600. Od samego początku, gdy Minasy miałem jeszcze spięte z Yamahą 1100 podejrzewałem kable głośnikowe, które radziliście pominąć, ale coś nie mogłem się z tym zgodzić. To Tellurium Ultra Blue, nie dlatego że to zły kabel, ale taki wybitnie średnicowy, który świetnie sprawdzał się w "secie" Y.AS1100 + KEF R300. Tutaj jednak - taka moja teoria - zrobiło się tak: średnicowy CD, średnicowy wzmak (choć tranzystor) - średnicowe kable - średnicowe kolumny - wiem, że trochę upraszczam, ale może coś w tym jest.

Kupiłem "z głupią franc" Melodikę Brown Sugar; zawsze chciałem wypróbować ten kabel. Gra wprawdzie raptem jedno popołudnie, ale już słyszę, że zmiana jest bardzo duża. Średnica się uspokoiła, bas milutko wzmocnił, góra nie natarczywa a szczegółowa. Swoją drogą Brown Sugar nie ma - jak słyszę - pewnych mankamentów Purple Rain i zastąpił kabel dwa razy droższy ! Mało tego, dźwięk, a szczególnie średnica zrobiła się bardziej plastyczna, mocniej analogowa. Nagrania, które wczesniej coś tam męczyły znacznie się uspokoiły, dźwięk uplastycznił. Nie twierdzę, że Telklurium to złe kable, może poprostu nie pasowały do tego zestawienia. I cholera... znowu ciągnie mnie do lampy. Czy te kolumny naprawdę aż tyle potrafią ? 

Edited by artur 1984 waw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze że tanio znalazłeś przyczynę.

Kable to kolejny element układanki.  Widocznie tak jak napisałeś nałożyło się za dużo tych samych cech. Kolumny z lampą grają zdecydowanie lepiej.  Myślę, że kilka osób to potwierdzi.


Roon > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.