Jump to content
terror twins

Klub miłośników - Studio 16 Hertz

Recommended Posts

Godzinę temu, McGyver napisał:

Chyba tak. Kilka razy słuchałem Avantgarde, i nie było to podczas Audio Show. Za każdym razem była rzeźnia. Być może faktycznie z powodu akustyki.

bo większosc z nas nie ma zrobionej akustyki.Przy klasycznych wąskich  kolumnach grających górnym basem i słodka srednica jest OK . Po wstawieniu avantgardów nagle  trudno to wytrzymać . Nie wiem co na to firma bo nautilus nie uzaleznia sprzedazy od zrobienia akustyki 🙂 ale w/g mnie to szkodzi tym kolumnom i stad opinie skrajne 

ale sa oczywiscie  tez  tacy którym nic nie przeszkadza i jest rzeznia jak piszesz a im sie podoba mimo ze wszystko wokół miejsca odsłuchu  jest czystym przypadkiem zrobionym bez pojecia a własciciel zabija wszystkich hałasem bo musi być "potęga "

  • Like 1

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żaden z odsłuchów nie był u mnie. Słuchałem ich także u Nautilusa właśnie, i tam też była rzeźnia. Było to kilka lat temu, teraz nie wiem jak jest, być może to ogarnęli.


Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

te płyty z dziurami to raczej pseudoakustyka , chyba to zmieniali

OK ale to klub 16 hz nie avantgardów - juz nie śmiece więcej

dla mnie tuby to było osobiste wyzwanie i stad moze determinacja .EOT


Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba tak. Kilka razy słuchałem Avantgarde, i nie było to podczas Audio Show. Za każdym razem była rzeźnia. Być może faktycznie z powodu akustyki.
Ja słuchałem w dobrej akustyce może stąd odczucia.
Ale jak pisałem dawno to było i byłem jeszcze młody audiofil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie składamy cały kompletny system i to on w konkretnej akustyce wydaje ostateczny werdykt .Z pewnością w przypadku tub wysoka efektywność to dodatkowy atut co do wzmacniacza zasilającego zestaw mid-high, a same głośniki stosowane w Avangardach na średnicy do słynne francuskie Davis zbudowane na bazie modelu  16GKLV 6M

https://www.intertechnik.de/shop/lautsprecher/davis/serie-kevlar/davis-lautsprecher-16gklv6m_1768,de,7084,5517

tutaj w dodatkowej modyfikacji czarnego kewlaru ,nakładki papierowej i magnesie alnico ,a katalogowy Davis ma już 94db efektywności .Dodatkowo alnico +tuba jest potencjał.

Taki dobrze zgrany zestaw na monoblokach triodowych potrafi zagrać z tubami .

Dla naszych kolumn filozofia budowania kompletnego systemu jest nieco inna ,ale bardzo dobrze że takie Canto Grandy Premium zagrały na dobrym poziomie w innym systemie .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do tradycyjnych kolumn tzw. "Słupków" to my sie przyzwyczailiśmy, niewiele słupków potrafi to zatuszować
Dziwimy się ze Chińczycy słuchają z za dużych skrzyń ustawionych blisko siebie i ścian,
nie stać ich na monitory stojące na środku pokoju ?
Japończycy. Z tym, że tu wpływ ma lekkie budownictwo. Inny jest bas w domu z papieru, inny w betonowym sześcianie, a jeszcze inny w domu z cegieł i ze stropami na legarach.
  • Like 1

If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wczoraj z kolegą @h3x_Lukasz udało się odwiedzić przesympatycznego Tomka @tb82 i posłuchać jego sytemu. 

Zestawienie doborowe bo w systemie takie elementy jak Esoteric P03, dCS Network Bridge,  dCS debussy,  amplifon set 140 oraz Ethosy Ultimo. 

Dźwięk wysokiej próby.  Dynamika i swoboda grania powala.  Wokale czarują barwą i nasyceniem. Scena wyraźnie rysowana. Detale świetnie zdefiniowane.  Całość prezentacji świetna z tym że osobiście wolałbym jednak trochę bardziej wytłumione pomieszczenie. Czasami góra i średnica dawała zbyt wyraźne o sobie znać.  Zwłaszcza na początku gdy lampy nie nabrały wystarczającej temperatury. Wiem jednak że nie jest to docelowy pokój.  Może uda jeszcze kiedyś posłuchać tego setu w finalnej konfiguracji bo potencjał jest ogromny🙂

https://imgupload.pl/zdjecie/dn9Zk

Dziękuję za miłe spotkanie i nowe,  cenne doświadczenie 🙂

 

Edited by MrSalieri
  • Like 7

Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 minut temu, MrSalieri napisał:

Wczoraj z kolegą @h3x_Lukasz udało się odwiedzić przesympatycznego Tomka @tb82 i posłuchać jego sytemu. 

Zestawienie doborowe bo w systemie takie elementy jak Esoteric P03, dCS Network Bridge,  dCS debussy,  amplifon set 140 oraz Ethosy Ultimo. 

Dźwięk wysokiej próby.  Dynamika i swoboda grania powala.  Wokale czarują barwą i nasyceniem. Scena wyraźnie rysowana. Detale świetnie zdefiniowane.  Całość prezentacji świetna z tym że osobiście wolałbym jednak trochę bardziej wytłumione pomieszczenie. Czasami góra i średnica dawała zbyt wyraźne o sobie znać.  Zwłaszcza na początku gdy lampy nie nabrały wystarczającej temperatury. Wiem jednak że nie jest to docelowy pokój.  Może uda jeszcze kiedyś posłuchać tego setu w finalnej konfiguracji bo potencjał jest ogromny🙂

https://imgupload.pl/zdjecie/dn9Zk

Dziękuję za miłe spotkanie i nowe,  cenne doświadczenie 🙂

 

Jaki to metraż?

1095280157_Zrzutekranu2019-07-14o13_43_05.thumb.png.ed84fab2df49c1c6ad2beffecf1940b9.png

Edited by plastik1989

"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również bardzo dziękuję Tomkowi @tb82za przyjęcie nas. Tomek to przemiły właściciel poważnego systemu audio, który mogliśmy wczoraj zupełnie na spokojnie posłuchać. Amplifon SET140 robi naprawdę duże wrażenie. Ciekawym zaskoczeniem dla mnie był transport Esoterica. Zagrał przebajecznie, muzykalnie, czarująco. Żałuję, że dłużej nie posłuchaliśmy tego transportu bo to naprawdę piękne granie. Potencjał systemu jest wielki a Tomek ma plany na nowe pomieszczenie audio, które na pewno wydobędzie z tego zestawu jeszcze dużo dobrego.

 Dziękuję Tomek i zapraszamy do nas 🙂

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, h3x_Lukasz napisał:

Ciekawym zaskoczeniem dla mnie był transport Esoterica. Zagrał przebajecznie, muzykalnie, czarująco. Żałuję, że dłużej nie posłuchaliśmy tego transportu bo to naprawdę piękne granie.

Również było to dla mnie duże zaskoczenie. Dźwięk z tego transportu był świetny pod każdym względem.  Nie robiliśmy bezpośrednich porównań tego samego materiału plik vs płyta ale mam podejrzenia że dCS Network Bridge mógłby mieć problemy aby sprostać brzmieniu Esoterica.

  • Like 2

Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Super miłe spotkanie, ja również dziękuje @MrSalieri i @h3x_Lukasz następnym razem widzimy się u Was na Małopolskiej ziemi :)

 

Godzinę temu, plastik1989 napisał:

Jaki to metraż?

14m2

Edited by tb82
  • Like 2

szymonfaber.pl..... testy bez cenzury

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, tb82 napisał:

14m2

To w lecie muszą lampy 833 pięknie grzać w takim pomieszczeniu, za to w zimie nie trzeba grzejników odkręcać 😉

Fajny pokoik, może kiedyś uda się posłuchać. Pozdr. 

  • Like 1

"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy kolumny CG new i C One new różni tylko średnica przetwornika?(nie mówię o wielkości obudowy i zapewne innych zwrotnic) Wysokotonowiec jest taki sam?

Wiem że CG można upgrade-ować a jak wygląda sprawa z Canto One?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie łatwiej zadzwonić do producenta i zapytać? 


Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, MrSalieri napisał:

Nie łatwiej zadzwonić do producenta i zapytać? 

Ale może odpowie na forum i zostanie temat dla przyszłych nabywców.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, finchers napisał:

Czy kolumny CG new i C One new różni tylko średnica przetwornika?(nie mówię o wielkości obudowy i zapewne innych zwrotnic) Wysokotonowiec jest taki sam?

Wiem że CG można upgrade-ować a jak wygląda sprawa z Canto One?

Canto One New to mniejszy 7,5 litrowy monitor oparty o midwoofer 15cm ScanSpeaka serii Discovery .

Canto Grand to większy monitor 15 litrowy oparty o midwoofer 18cm ScanSpeaka z tej samej serii .

Te pierwsze zalecane do pomieszczeń 10-15m2 ,te drugie 15-25 m2,czasem w 30 m2 grają solidną skalą dźwięku.

Canto One New też można upgradować ,ok.4 m-ce wstecz jechała do nabywcy wersja Canto One New Signature ,czyli Elitte Morela i zwrotnica na wyższej klasy komponentach .

Jak na zdjęciach .

Canto One czereśnia.jpg

canto_new.jpg

C.G.orzech.jpg

CG,orzech4.jpg

palisander.jpg

Edited by Studio16Hertz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canto One New, czy tylko mi one się tak bardzo podobają?

Śliczne monitorki. 

image.png

  • Like 5

Who Wants To Live Forever

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.07.2019 o 14:30, Adam 38 napisał:

Canto One New, czy tylko mi one się tak bardzo podobają?

Mnie też się podobają 🙂  . W sumie szkoda , że nie udało Ci się ich posłuchać zamiast Grandów. Myślę, że jednak byłyby bardziej optymalne (pod względem basu) do Twojego pomieszczenia. Najważniejsze , że znalazłeś godnych zastępców Dynek i teraz tylko cieszyć się muzyką i zostawić te poszukiwania w cholerę 🙂 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Silver_85 napisał:

Mnie też się podobają 🙂  . W sumie szkoda , że nie udało Ci się ich posłuchać zamiast Grandów. Myślę, że jednak byłyby bardziej optymalne (pod względem basu) do Twojego pomieszczenia. Najważniejsze , że znalazłeś godnych zastępców Dynek i teraz tylko cieszyć się muzyką i zostawić te poszukiwania w cholerę 🙂 

Daję Adamowi miesiąc 😄


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin, w sumie i dla Canto One New by się jeszcze miejsce u mnie znalazło 🙂

"Daję … miesiąc" - I wiem czemu tak piszesz, ale ja naprawdę nie słyszę w PMC-kach serii twenty studyjnego dźwięku o którym mi kiedyś mówiłeś, wręcz jest odwrotnie. No chyba, że brak tak bezpośredniego, "namacalnego" grania jak czynią to moje Dynki można nazwać studyjnym sznytem to wtedy tak, masz rację 🙂 

Chociaż... PMC twenty znam tylko z połączenia z Cyrusem, który też może być jednym z czynników takiego zdystansowanego grania całości (co ma też swoje plusy - w małej klitce). 

----------------------------

Paweł, teraz też uważam, że w moim przypadku wybór powinien był się zakończyć na odsłuchu Canto One New a nie większych CG no ale może kiedyś się to nadrobi. 

 


Who Wants To Live Forever

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
24 minuty temu, Adam 38 napisał:

Marcin, w sumie i dla Canto One New by się jeszcze miejsce u mnie znalazło 🙂

"Daję … miesiąc" - I wiem czemu tak piszesz, ale ja naprawdę nie słyszę w PMC-kach serii twenty studyjnego dźwięku o którym mi kiedyś mówiłeś, wręcz jest odwrotnie. No chyba, że brak tak bezpośredniego, "namacalnego" grania jak czynią to moje Dynki można nazwać studyjnym sznytem to wtedy tak, masz rację 🙂 

Chociaż... PMC twenty znam tylko z połączenia z Cyrusem, który też może być jednym z czynników takiego zdystansowanego grania całości (co ma też swoje plusy - w małej klitce). 

----------------------------

Paweł, teraz też uważam, że w moim przypadku wybór powinien był się zakończyć na odsłuchu Canto One New a nie większych CG no ale może kiedyś się to nadrobi. 

 

Słuchałem PMC takich podstawkowych i tych ogromnych z kopułką na środku na AS z bryston. Może dlatego mi się nie podobało. Możliwe również, że był to następny pokój po kondo 😉

Edited by Sonic990

Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie że wejdą.  CG były za duże więc może faktycznie 3 drogi będą dobre. 

  • Like 1

Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dwa suby 50 kg każdy ,ponad 50 mm grubość ścianki (sandwich) ,głośnik 30cm Scan Speak subwoofer +dwie membrany bierne 25 cm w każdym subie +obciążniki do membrany biernej .Niezależna wydzielona komora dla wzmacniacza HYPEX DA 501 ,najmocniejszy z oferty 1 kanałowy z mocą 500 Watt ,wbudowany procesor DSP ,regulacje i ustawienie filtrów za pomocą USB +firmowego programu . Suby powstały z myślą o kinie i koncertach w systemach wielokanałowych . Takie suby wykonujemy cyklicznie ,z tym że dotychczas powstawały na wzmacniaczach HYPEX DS 2.0, 4.0 , 8.0 ,a teraz pierwszy raz na najnowszych z serii FA . A jak graja ? dobrze ....... :-)
 

Dopiszę szczegóły jeszcze  zestawu dwóch subwooferów dedykowanych do systemów wielokanałowych .
Co do nowych jednostek napędowych czyli paneli wzmacniaczy HYPEX FA 501 ,trochę szczegółów ze strony producenta tego wzmacniacza :

Po stronie złącz HYPEX FA501 oferuje zbalansowane wejście analogowe i wyjście w formacie 3-pinowym XLR oraz niezbalansowane wyjście stereo RCA. Wyjście XLR jest bezpośrednio połączone z wejściem XLR i dlatego umożliwia utworzenie łańcucha z kilkoma FusionAMPami, przy czym maksymalna liczba modułów jest ograniczona możliwościami źródła. wzmacniacz ma również wejście wysokiego poziomu, dzięki czemu można podłączyć do niego poprzedni wzmacniacz, jeśli nie ma wyjścia przedwzmacniacza. Wreszcie złącze I / O w formacie RCA umożliwia podłączenie modułu do pilota innego modułu wzmacniacza FusionAMP (moduł zdalnego sterowania i odbiornika sprzedawany oddzielnie).

Ten wzmacniacz AMP FA501 integruje się z DSP. Złącze USB umożliwia skonfigurowanie wzmacniacza za pomocą oprogramowania opracowanego przez firmę Hypex. Ta ostatnia oferuje wiele możliwości dostosowania wzmacniacza do własnych potrzeb, takich jak tworzenie niestandardowych filtrów.

Z przodu wzmacniacza wyświetlana jest seria 4 diod LED . Pierwszy służy do ostrzegania o nieprawidłowym działaniu lub po osiągnięciu limitu, aby nie uszkodzić sprzętu.

Następne 3 diody LED, zielone wyświetlają wybrany profil niestandardowy i są używane. Aby zmienić profil, wystarczy nacisnąć przycisk Wybierz. Jeśli wzmacniacz jest w trybie wyciszenia, dioda LED wybranego profilu będzie migać powoli.

Wreszcie potencjometr umieszczony pod diodami LED pozwala na bardzo łatwe sterowanie poziomem wzmocnienia wzmacniacza. Domyślnie wzmocnienie to można dostosować o +/- 12 dB w każdym kierunku.

Uwaga dla tych którzy chcą budować zestawy używając nowych modeli Hypexa serii FA : Aby chronić głośniki, procesor DSP nie ma wstępnie skonfigurowanego filtra przez producenta. Filtr należy zatem skonfigurować i wpisać za pomocą oprogramowania Hypex Filter Design (HFD), aby panel wzmacniacza Hypex dostarczał sygnał wyjściowy.

W naszej konfiguracji systemu podłączyliśmy suby po złączach XLR do dwóch wyjść amplitunera Marantz który dekoduje system Dolby Atmos. Bardzo dobry efekt finalny.


 

a.jpg

b.jpg

c.jpg

e.jpg

f.jpg

g.jpg

h.jpg

Edited by Studio16Hertz
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konstruktorze, 500W wzmacniacz ?
Idz do działu Hi Fi , tam profesjonaliści mają liczydła, bez sensu przepłacać za te Waty 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hypex w ofercie 1 - kanałowych wzmacniaczy posiada modele FA 251 ,oraz FA 501 stosujemy je oba w kolumnach subwooferowych  .To wzmacniacze z zasilaczem impulsowym obecny trend rynkowy dla aktywnych kolumn . 
Moc wyjściowa  FA 251
 (4Ω)    1x 250Wrms
 (8Ω)    1x 130Wrms

Moc wyjściowa FA 501
 (4Ω)    1x 500Wrms
 (8Ω)    1x 270Wrms

Ciekawe są modele 2 i 3 kanałowe ,możliwości aktywnego filtru naprawdę spore ,trzeba dobrego wieczoru aby zapoznać się z tymi wzmacniaczami .W zasadzie punkty podziału,stromość filtrów  nieograniczona .Urządzenie pamięta wpisane filtry do pamięci i pod każdym ustawieniem P1 do P3 można w szybki sposób przypisać wcześniej skonfigurowany filtr.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Studio16Hertz napisał:

Niezależna wydzielona komora dla wzmacniacza HYPEX DA 501 ,najmocniejszy z oferty 1 kanałowy z mocą 500 Watt ,wbudowany procesor DSP ,regulacje i ustawienie filtrów za pomocą USB +firmowego programu .

Ten wzmacniacz AMP FA501 integruje się z DSP. Złącze USB umożliwia skonfigurowanie wzmacniacza za pomocą oprogramowania opracowanego przez firmę Hypex. Ta ostatnia oferuje wiele możliwości dostosowania wzmacniacza do własnych potrzeb, takich jak tworzenie niestandardowych filtrów.

W naszej konfiguracji systemu podłączyliśmy suby po złączach XLR do dwóch wyjść amplitunera Marantz który dekoduje system Dolby Atmos. Bardzo dobry efekt finalny.

 

f.jpg

g.jpg

 

Mnie interesują wymiary zewnętrzne - subwoofera.

Czy ten procesor wbudowany w subwoofer korzysta podczas kalibracji z mikrofonu używanego przez amplituner Marantz czy oddzielny mikrofon pomiarowy, rzeczone oprogramowanie Hypexa i niezależna kalibracja od amplitunera ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można by dodać dodatkowe wzmocnienia między dwoma ścianami i zrobić frezy 45 stopni od wewnętrznej strony bo 5cm grubości ścianka ogranicza przepływ powietrzna od tylniej strony membrany głośnika😉. Pojemność na oko to ok 50l netto.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.