Jump to content
terror twins

Klub miłośników - Studio 16 Hertz

Recommended Posts

3 minuty temu, Silver_85 napisał:

Udało się w końcu posłuchać u siebie Arcady 2.5

 

 

 

 

A 2.5.jpg

Jeżeli się chwalisz to pofatyguj się i napisz coś więcej o porównaniu z posiadanymi Minasami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Silver_85 napisał:

Udało się w końcu posłuchać u siebie Arcady 2.5

 

 

Też jestem ciekaw jak to zagrało z A 55 tp. 

 

A 2.5.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na pewno Paweł coś napiszę.

Też jestem ciekawy jak A55TP radzi sobie z taką kolumną.

Edited by MrSalieri

Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak więc Arcady 2.5. Kolumna gabarytowo podobna do Minasów tylko front nie jest pochylony , więc wyglądają trochę masywniej.Co do wykonania to nie będę się rozpisywał. Kto widział kolumny S16Hz wie , że nie ma do czego przyczepić, a jak dla mnie jakością stolarki się wyróżniają na plus. 

Brzmienie. Byłem ciekaw i w sumie miałem dwie obawy co do nich. Po pierwsze czy zmieszczą się basem w moim pomieszczeniu  i czy A55TP da sobie radę. Co do basu miałem obawy bo rozmawiałem z kolegą , który ma większy pokój i wspomniał , że basu miał dużo z Arcady, a np. takie Minasy miały za mało basu. U mnie Minasy graja bardzo fajnym basem (kilka osób u mnie było i większość z nich była pozytywnie zaskoczonych) . Tak więc od razu pomyślałem , że bas z Arcady mnie " zabije". Na szczęście tak nie było co pokazuje, że  co pomieszczenie to może być inne brzmienie. Pierwsze wrażenie  to nie ma co ukrywać większy rozmach w Arcadach niż Minasach. Bas schodzi niżej i jest go więcej przy czym u mnie był dobry timing. Odbicie basu było świetne i przy tym soczyście.

Przechodząc na drugi skraj pasma. Góra w Arcadach jest delikatniejsza , bardziej gładka przy czym nie traci na detaliczności. Jest to bardzo fajne cecha. Przy pierwszym kontakcie mogłoby się wydawać , że szczegółów jest mniej. Jednak jak ktoś przesłuchał/miał sporo kolumn szybko załapie o co chodzi. Morel w Minasach jest trochę bardziej agresywny, błyszczy, pięknie wybrzmiewa , ale i bardziej koloryzuje. Jest trochę "słodszy". Arcady na górze jakby ciut chłodniejsze. 

Teraz to co najważniejsze czyli średnica. Niby głośnik ten sam ("buraczek") wiec od razu można by powiedzieć , że średnica będzie taka sama. A jednak mimo cech wspólnych jest trochę inaczej. Pokazuje to, że dobór przetworników towarzyszących + strojenie ma duży wpływ na finalne brzmienie. Minasy bardziej eksponują średnicę , wciągają tym niesamowicie. Przy małych składach jazzowych czy wokalach wręcz mogą "zahipnotyzować".  Arcady przy zachowaniu dobrej barwy jakby bardziej stawiały na neutralność. Przy średnicy mam największy problem żeby wskazać zwycięzcę bo musiałbym poprzepinać kolumny, a na to było mi szkoda czasu  bo to był 2-3 godzinny odsłuch i chciałem poznać jak najlepiej Arcady, jak najwięcej na nich posłuchać. Jakbym miał je tydzień u siebie to więcej mógłbym o nich powiedzieć. 

Jest to dla mnie kolumna bardzo spójna. Widać , że dobór przetworników nie był przypadkowy. Nie chodziło tylko o to żeby wsadzić jak najdroższe. Słychać w niej firmowy sznyt Grzegorza i jeśli taka stylistyka brzmienia wpiszę się w nasz gust to jest to kolumna na bazie , której możemy zbudować świetny kompletny system.  

Teraz jak się sprawdził A55TP. Jeśli ktoś zapyta czy mając ten wzmacniacz można myśleć o Arcadach i nie musieć go za tydzień zmieniać to powiem , że śmiało można poprzestać na takim duecie. Jednak jak ktoś zapyta czy jest to wzmacniacz wykorzystujący potencjał tych kolumn to na pewno nie. Przy moich aktualnych warunkach lokalowych nie widziałbym sensu zmieniać mojego Cayina. Raczej pozostałe fundusze przeznaczyłbym na poprawę akustyki jak tylko jest taka możliwość. Wysterował je dobrze ,  ale myślę że mogą zagrać jeszcze szybciej. Ważne , żeby piec nie zabrał im przy tym dobrze nasycenie średnicy , którą dał A55TP. 

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A próbowałeś podłączyć je pod mocny tranzystor lub jakiegoś cyfraka np.gato audio? 

Edited by zibii
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. Grałem na swoich klockach bo je dobrze znam. Zresztą i tak się już nadźwigaliśmy na czwarte piętro. Jakbym miał jeszcze wnosić duży tranzystor to chyba bym wykitował 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego zaproponowałem cyfrowe bo małe i lekkie😀 pasowały by do małych podłogówek jak arcady😉.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miłośnika lamp chcesz do "cyfrówek" przekonać ? 😉  A tak poważnie to był dość krótki odsłuch i zależało mi na sprawdzeniu jak to zabrzmi na moim systemie. Jak Arcady będą u mnie na dłużej wtedy mogę myśleć o sprawdzeniu też czegoś innego , ale parcia też na to nie będzie. Takie Gato Audio chętnie. Zawsze ich kolumny z ich elektroniką dobrze grały. Widać , że nie są to ludzie z pierwszej łapanki . Ktoś tego posłuchał i z sensem zestroił. Mimo tanich przetworników w kolumnach bronią się brzmieniem.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paweł a jakiego elementu brzmienia Arcad najbardziej  brakuje Ci po powrocie do swoich paczek? 


Who Wants To Live Forever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adam nadal mi się słucha z przyjemnością na Minasach mimo , że ustępują Arcadą. Ostatnio siedzę po nocach i słucham , a rano ciężko się podnieść 😞 

Gdybym miał wybrać jakieś cechy gdzie najbardziej słychać lepszość Arcad to drive i energia na dole pasma (myślę, że w większym pomieszczeniu byłoby to jeszcze bardziej odczuwalne) oraz bardziej gładka i wyrafinowana góra. Na szczęście średnica w obu bardzo emocjonująca i wciągająca tylko trochę inaczej podana.  

Przy okazji polecam wszystkim dwie płytki , które ostatnio kupiłem : Hadouk Trio - Air Hadouk oraz Jeff Buckley - Grace. 

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem "Hadouk Trio - Air Hadouk" - wszakże z Tidala. Świetny album, jakby nagrany dla Minasów.
Ostatnio wpadło mi w ręce też wydanie Oxygene, ale... New Master Recording z 2007 r. W ogóle jako miłośnik muzyki elektronicznej Minasy świetle wpisały się w mój gust. Mam te kolumny już pół roku i wiem, że zostaną na długo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdźcie album "Now"  tej samej grupy. Świetna muzyka, dla mnie ich najlepszy album. Pozdrawiam  


Obecnie: Roksan Caspian MKII + CD Caspian M1 + S16Hertz Canto Grand. Kable: Audionova StarLight RS, Audionova euphoria RS, Supra Trico. Rapture AMP, Fostex TH-X00, Shure SRH 1540

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, marcinoss26 napisał:

Witam Potwierdzam Tylko gdzie można kupić nowy egzemplarz ?

https://www.discogs.com/sell/release/815953?ev=rb


Obecnie: Roksan Caspian MKII + CD Caspian M1 + S16Hertz Canto Grand. Kable: Audionova StarLight RS, Audionova euphoria RS, Supra Trico. Rapture AMP, Fostex TH-X00, Shure SRH 1540

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sprawdźcie album "Now"  tej samej grupy. Świetna muzyka, dla mnie ich najlepszy album. Pozdrawiam  
Nie i utwór 3 z tego co pamiętam mój ulubiony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Po długiej przerwie, nadszedł czas nieśmiało się pochwalić :)

Mój pokój dla Canto Grand-ów, jeszcze w niepełnej odsłonie, ale już bardzo blisko.

https://www.audiostereo.pl/topic/91231-nasze-adaptacje-akustyczne-galeria/?do=findComment&comment=4617211

  • Like 2

Obecnie: Roksan Caspian MKII + CD Caspian M1 + S16Hertz Canto Grand. Kable: Audionova StarLight RS, Audionova euphoria RS, Supra Trico. Rapture AMP, Fostex TH-X00, Shure SRH 1540

Share this post


Link to post
Share on other sites

morfeusz_  super to wygląda i na pewno będzie dobre brzmienie. Jak wstawisz już sprzęt to wrzuć fotkę 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, morfeusz_ napisał:

Witam. 

Po długiej przerwie, nadszedł czas nieśmiało się pochwalić 🙂

Mój pokój dla Canto Grand-ów, jeszcze w niepełnej odsłonie, ale już bardzo blisko.

https://www.audiostereo.pl/topic/91231-nasze-adaptacje-akustyczne-galeria/?do=findComment&comment=4617211

Przy takiej pracy i przygotowaniu pomieszczenia nie pokusisz się o większe kolumny jak Arcady 2,5 / 3,5 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Silver_85 napisał:

morfeusz_  super to wygląda i na pewno będzie dobre brzmienie. Jak wstawisz już sprzęt to wrzuć fotkę 

Dzięki, Oczywiście, że wrzucę 🙂

19 minut temu, h3x_Lukasz napisał:

Przy takiej pracy i przygotowaniu pomieszczenia nie pokusisz się o większe kolumny jak Arcady 2,5 / 3,5 ?

Pożyjemy, zobaczymy. Nie wykluczam żadnej z opcji, ale nie jestem w stanie zrobić wszystkiego na raz 🙂


Obecnie: Roksan Caspian MKII + CD Caspian M1 + S16Hertz Canto Grand. Kable: Audionova StarLight RS, Audionova euphoria RS, Supra Trico. Rapture AMP, Fostex TH-X00, Shure SRH 1540

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIMO wszystko

Pamiętacie taki model kolumn 16 Hz sprzed lat jak MIMO ? w 2006 była nawet recenzja w magazynie High Fidelity .

W wersji odświeżonej w lakierze high gloss z pochyloną frontową ścianką i nowym terminalem zawitały do mojego kolegi z czasów gdzie pracowałem w ....sklepie RTV  ,było to dawno ,oj dawno .Jak ten czas szybko leci .Grają z Marantzem PM-68 i odtwarzaczem CD Onkyo . Na prośbę kolegi zabrałem wzmacniacz lampowy Cayin MT-35S na lampach EL34 w układzie push pull ,spodobało nam się dźwięk ,dużo bardziej plastyczny i muzykalny .To będzie kierunek kolegi mojego imiennika Grzegorza ,choć sam Marantz PM-68 i bliźniaczy PM-7000 to były najbardziej udane spośród wielu wzmacniaczy Marantza modele .

Zdjęci przedostatnie  w miejscu docelowym :-)

20190716_184553.jpg

20190716_184616.jpg

20190716_184650.jpg

20190716_214849.jpg

16hertz-mimo-.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowni Koledzy!

A tak Wam napiszę:

Byłem niedawno u Kolegi co ma Credo R150. Jeśli wracam od kogoś po odsłuchu, to zazdroszczę dźwięku, dopóki nie włączę sprzętu własnego (co i tak nie jest najwyższych lotów).

Ale jak wróciłem od niego, to ciężko mu zazdrościłem przez tydzień i tęskniłem za tym dźwiękiem. I to nie dość, że na tranzystorze, to na dodatek z plików. 

Tak, że serdecznie Kolegom gratuluję i oczywiście firmie.

Żeby nie było, że to kryptoreklama: nie podchodzę nawet pod te kolumny, bo gram z rachitycznych lampek.

  • Like 4
  • Thanks 1

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, absinth3 napisał:

I to nie dość, że na tranzystorze, to na dodatek z plików. 

Zdradzisz co to był za tranzystor ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje się, że Karan, ale jaki/który/nowy/używka to już nie wiem 


"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdaje się, że Karan, ale jaki/który/nowy/używka to już nie wiem 
Tak Grzegorz ma Karana 180 MK2 z tego co pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne te mimo tak do około 15m2.Mam już parę lat i cały czas zadziwiają skalą dźwięku.Słuchałem w większych pomieszczeniach powyżej

20m i brakło basu.Kiedyś u znajomego słuchałem canto grand i muszę przyznać , że mimo zagrały lepiej tyle że on miał słabą akustyke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paweł widzę jako pierwszy napisał posta w nowym klubie  ,jak zwykle świetna fota Minasów , to ja sprawdzę czy wszystko działa 🙂

W przyszłym roku jeżeli czas pozwoli wykonamy aktywne kolumny podłogowe 3 drożne oraz monitor oparte o wzmacniacze D klasowe Hypexa .W fazie testów sprawdzimy co lepiej wyjdzie brzmieniowo :aktywne filtry wzmacniacza Hypex czy pasywne filtry zwrotnicy RLC i zasilanie l pełno pasmowym sygnałem wzmacniacza Hypex . Wzmacniacze Hypex występują jako 1 kanałowe jednostki ,2 kanałowe i 3 kanałowe. Do tego celu wykorzystamy głośniki z niższej ligi brzmieniowej producenta SB Acosyic z serii SATORI, NRX .Wybaczają więcej od toru ,uśredniają brzmienie ,ale przyzwoicie zachowują się pod wzmacniaczami D klasowymi i bardziej ofensywnymi AB klasowymi .

Zobaczymy czy to się spodoba komuś . Pasjonaci lamp w tym i ja ocenimy co z tego wyszło.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.