Jump to content
terror twins

Klub miłośników - Studio 16 Hertz

Recommended Posts

I ma lampy których nikt nie ukradł - to też plus 😉

P.S. Jeszcze nie ukradł... 😉

Edited by plastik1989
  • Like 1

"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, h3x_Lukasz napisał:

dużo lepszego CS88A 🙂

Tu bym polemizował 🙂
Ale to inaczej brzmiące wzmaki i zależy co komu bardziej podejdzie. Mi bardziej siadł charakter A70tki, w końcowym rozrachunku i tak sporo można namieszać lampami czy resztą toru.

Na pewno i 70tka i 88ka napędzą i 2.5 i 3.5 z powodzeniem 🙂

Tu zaś zgoda, że niektóre lampy nie dadzą rady z 3.5 a dobrze zagrają z 2.5 i dla wielu Arcady 2.5 będą lepsze, zwłaszcza jeśli ktoś ma względnie nie za duży pokój. To nadal kawał świetnej kolumny!


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
4 godziny temu, azis_light napisał:

Do arcad 3,5 niestety ale potrzeba duuuuzo więcej niż to co wyżej wymieniłeś. Miałem krella kav500i i niestety to o wiele za mało żeby usłyszeć choćby 50 % tego co potrafią te kolumny, o cayinie nie wspominając

Same waty na papierze to nie wszystko

Wydajność prądowa plus neutralność w poszczególnych zakresach  i dopiero się pięknie odwdzięczą

Na pewno im lepszy wzmak tym lepiej i tu praktycznie nie ma końca, można sobie tak iść do WM300 a pewnie i jeszcze da się lepiej, lecz w kwestii napędzenia i uzyskania basu bez buły wystarczy nawet A70 z powodzeniem, a mocnych tranzystorach nie wspominając.
Z każdymi kolumnami lepszy piec wyciśnie zawsze coś jeszcze 🙂
 

  • Like 1

Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiejsza paczka:

20200124_193805.thumb.jpg.5d81abd5f6c49a04424776ca69a00dc7.jpg

Na Arcadach płyty brzmią wybornie. Dźwiękowy miód na uszy. Bodźcem zakupowym okazał się oglądany ostatnimi czasy koncert na tvp. kultura.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, cortes napisał:

Dzisiejsza paczka:

20200124_193805.thumb.jpg.5d81abd5f6c49a04424776ca69a00dc7.jpg

Na Arcadach płyty brzmią wybornie. Dźwiękowy miód na uszy. Bodźcem zakupowym okazał się oglądany ostatnimi czasy koncert na tvp. kultura.

Muszę Cię w końcu nawiedzić i posłuchać jak Twój zestaw gra po zmianach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, h3x_Lukasz napisał:

To masz u mnie dużo lepszego CS88A 🙂 Wpadasz, słuchasz, porównujesz z SET'em42 dziwisz się co robi z Arcadami 2,5 ten CS88A i wychodzisz z nowym wzmacniaczem 🙂 W dodatku dokładasz parę NOSów Sylvanii i masz nowe, dynamiczne a zarazem mega przestrzenne granie.

Dzięki za zaproszenie. Chętnie w wolnej chwili skorzystam. CS88A pewnie fajny , ale mam w szufladzie kilka par nosów ecc83 i ecc82 i trochę szkoda żeby się marnowały. Temat do przemyślenia. 

5 godzin temu, konradwo napisał:

Tu bym polemizował 🙂
Ale to inaczej brzmiące wzmaki i zależy co komu bardziej podejdzie. Mi bardziej siadł charakter A70tki, w końcowym rozrachunku i tak sporo można namieszać lampami czy resztą toru.

No właśnie. Sam nie miałem okazji posłuchać. Pamiętam , że w klubie chłopaki pisali , że A70 to takie rozwinięcie mojego A55TP. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Silver_85 napisał:

Dzięki za zaproszenie. Chętnie w wolnej chwili skorzystam. CS88A pewnie fajny , ale mam w szufladzie kilka par nosów ecc83 i ecc82 i trochę szkoda żeby się marnowały. Temat do przemyślenia.

Ecc83 na podstawce możesz wykorzystać w CS'ie. Sam testowałem i posiadam NOSy ecc83. Jest ciężej ale deczko wolniej na ecc83 no i góra z 6SN7 jest dużo lepsza jak dla mnie.

Edited by h3x_Lukasz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś tu i w klubie Cayina była masa postów na temat tych wzmaków. Sporo użytkowników się wypowiadało. Było też trochę porównań.
Może być tylko problem żeby do wszystkiego się dokopać 🙂
Pamiętam tylko jak zabrałem trochę swoich klamotów i pojechałem do Grześka (pierwszy raz, nie znaliśmy się jeszcze wtedy) na odsłuchy.
Zostawiłem sobie S16 Hertz na sam koniec (jeździłem bardzo dużo w poszukiwaniu kolumn po Polsce) i tak sobie myślę, spróbuję jeszcze co to tam będzie.
Pamiętam, że po tych róznych porównaniach i odsłuchach ogólnie bardzo przypadły mi do gustu lampy Cayina.
Bez żadnego namawiania, bez ukrytego marketingu itp. Właściwie to nie gadaliśmy tylko sobie słuchałem to i tamto, żeby możliwie dobrze wykorzystać czas a i też nie nadużywać gościnności.
Wszystkie bardzo dobrze grały w swoim budżecie. 55tki, 70, 88, coś na 300B też wtedy było.
Wróciłem do domu i zacząłem zbierać kasę na A70, potem szybko upgrade lampek.
Potem kolumny (miałem u siebie wypożyczone Arcady 2.5 było dość czasu żeby je porównać z wieloma kolumnami, wyrobić sobie jakiś punkt odniesienia). No i zamówiłem finalnie 3.5
Nie żałuję do dziś.
Pewnie, że można lepiej w kwestii wzmocnienia czy źródła ale mi to na razie wystarcza.
Czasem dla odmiany podłączę jakiegoś Krella, Accuphase (resztę posprzedawałem) i coś się zawsze dzieje 🙂
W nowym domu jak już ogarnę akustykę nowego pokoju i co i jak mi tam gra, na pewno będę chciał iść wyżej (wzmak, źródło), choć podejrzewam, że to co mam wystarczyłoby mi spokojnie.
Największa radość ze słuchania przecież i taki święty spokój, że wreszcie mi gra dobrze i nic nie drażni a tylko ciągle cieszy 🙂

  • Like 1

Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć wszystkim,

Szukam kompanów do Atoll in100se do około 16 m. Czy testował to połączenie ktoś z Canto One New ( mam do kupienia nowe ) lub Canto Grand ( 2015 rok ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Męczył, prawda 🙂

Podstawowa wersja CG gra z in 100se całkiem ok. Namacalne, plastyczne wokale. Brzmienie bardzo nasycone, lekko ocieplone, góra dźwięczna, mocno napowietrzona, brzmienie lekko zmiękczone. Zagra dobrze każdy gatunek muzyki ale zawsze będzie to bardzo przyjemne, nasycone, łagodne, lekko ocieplone granie w stylu np. Dynaudio. 


DYNAUDIO EVOKE 10 vs ATC SCM 11 vs JMR LUCIA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego co napisał Adam dodałbym tylko, że dobrze by było do tego zestawu CG + IN100se dobrać neutralnie grające źródło z szybkim basem.  Same kolumny i wzmacniacz mają już wystarczająco nasyconą barwę. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moim zdaniem to połączenie in100 i CG nie jest najbardziej optymalne. Miałem w domu 4 dni. Do CG lampka na KT albo baltlab epoca i będzie sporo lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiałem z właścicielem CG i odradził mi to połączenie ze względu na pomieszczenie. U mnie kolumny stoją na standach około 20 cm od ściany, dodatkowo jest to 16 metrów. Chyba sprawdzę Canto one albo  JMR Lucia właśnie. Widziałem,że Adam je miał ( JMR )  ale jak już sprzedał Atolla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie grają w podobnym metrażu ale odsunięte znacznie od tylnej i bocznych ścian.  Grają dość obszernym dźwiękiem także potrzebują wokół siebie trochę miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, MrSalieri napisał:

U mnie grają w podobnym metrażu ale odsunięte znacznie od tylnej i bocznych ścian.  Grają dość obszernym dźwiękiem także potrzebują wokół siebie trochę miejsca.

Obszerny dźwięk, granie skalą... ile jeszcze będzie określeń na podbity bas? 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Tomek_waw napisał:

 JMR Lucia właśnie

Warto sprawdzić. A basior Atolla może się tu nawet przysłużyć. Moim zdaniem będzie bardzo ładne granie. 


DYNAUDIO EVOKE 10 vs ATC SCM 11 vs JMR LUCIA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Tomek_waw napisał:

@Adam 38 Twoim zdaniem pasują bardziej do 100 niż Studio 16Hz Canto One New ? Osłuchałeś go chyba z kilkoma kolumnami.

Osobiście dla Atolla zdecydowanie wybrałbym JMR Lucia. 


DYNAUDIO EVOKE 10 vs ATC SCM 11 vs JMR LUCIA

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Tomek_waw napisał:

Wezmę je od Q21 i Canto One od S4 is porównamy.

Super daj znać jak wypadnie porównanie. Ustawienie 20cm od ściany może nie jest optymalne (i nie chodzi tylko o bas) , ale jak nie ma wyjścia to nic się z tym nie zrobi. 

 

Godzinę temu, S0nic napisał:

Obszerny dźwięk, granie skalą... ile jeszcze będzie określeń na podbity bas? 🙂

Owszem CG mają trochę podbity bas , ale nie jest przegięty moim zdaniem. Dzięki temu kontrabas, gitara basowa, stopa, bębny mają dobrą masę/dociążenie  jak na monitor tej wielkości. Nie zawsze strojenie "na krechę" się sprawdza.  Nie są to monitory do małych klitek. Myślę, że od 15m2 mogą grać przy odpowiednim ustawieniu rzecz jasna. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.06.2017 o 21:13, Szymon1 napisał:

Piotrek za 3 dyszki nie zrobisz grania jak z systemu za pół bańki. Znam 3 przypadki awarii końcówek 600p i zastanawiam się czy to przypadek czy jakaś wada fabryczna? Jak doliczymy dobrej klasy preamp to cena szybuje minimum 10-15kzl w górę i zabawa w best price traci sens. Jak chcesz szybkiego basu to jest fpb600 Krella, tylko zaczniesz marudzić na resztę. Ja bym jeszcze sprawdził seta42 se od Tomka a nóż widelec będzie strzał w 10. U mnie z Odyssey xindaczyna radzi sobie nad wyraz dobrze. Tylko źródło jest z innej ligi. Sprawdzę Maliniaka na basie jak tylko do mnie dotrze :)

Witam,stary temat ale moze ktos cos wie na temat co to za awarie koncowki xindaka a600p ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arcady dostały znów nową jakość.
Cayin CS 845-A z nowymi lampami w połączeniu z Arcadami i ten duet znów mnie zaskoczył.
Jako przetwornik Denafrips Pontus.
Po zmianie lamp w Cayin 845 na 6F8G było świetnie, teraz jak jeszcze Cayin dostał nowe lampki mocy 845 T to się zrobiła petarda. Bas nabrał jakości dźwięk , jeszcze szybszy.
Naprawdę polecam wszystkim posiadaczom Cayina 845 i kolumn Studio 16 Hertz zainwestujcie w lampy bo naprawdę warto.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbym słyszał siebie, jak pierwszy raz pozmieniałem sterujace w A70 - zupełnie inny wzmak.
Fajnie, że gra Ci jeszcze lepiej!
Ja na razie żadnych zmian bo czekam na przeprowadzkę, ale już mnie korci jak to zagra i czy będę chciał coś zmieniać czy zostanę przy tym samym.

  • Like 1

Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu zdziwienie tym bardziej większe że zawsze uważałem że wymiana sterujących jedynie przynosi słyszalny efekt. A wzmacniaczu PP nigdy po zmianie lamp mocy nie słyszałem prawie żadnych różnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie zmiana lamp mocy coś tam wniosła (kt88 chińczyki kontra tungsole 6550), lecz nie tyle co sterujące.
W Twoim piecu będzie inaczej, super, że się da jeszcze więcej wycisnąć!


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, konradwo napisał:

U mnie zmiana lamp mocy coś tam wniosła (kt88 chińczyki kontra tungsole 6550), lecz nie tyle co sterujące.

Mam również takie doświadczenia. Małe lampki wnoszą najwięcej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, konradwo napisał:

U mnie zmiana lamp mocy coś tam wniosła (kt88 chińczyki kontra tungsole 6550), lecz nie tyle co sterujące.
 

Ja też w swoim A70 wymieniłem  kt88 na 6550 i takie samo odczucie - delikatnie na plus. Teraz będzie kolejna wymiana  na nowe, bo już na jednym kanale delikatnie trzeszczą. Te Tungsole 6550 były całkiem ok. Tylko nie wiem, czy rozglądać się za innymi, czy znowu zamówić tungsole.

A sterujące jakie polecacie? Do tej pory siedzą jeszcze u mnie fabryczne. Konradowo na jakie wymieniłeś u siebie sterujące?

Edited by choina

Stereo Cayin A70 MKII, Marantz 67SE, Studio Hertz 16 Minas Anor 2,5III

Kino Yamaha 767, Blu-ray Panasonic, Himedia 600, Dali concept 1, JBL ES 150, Epson TW 3200

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależy jaki dźwięk lubisz. Jak robiłem testy to mnie najbardziej spasował duet NOS'ow: ECC83 Valvo + ECC82 Baldwin (czyli przebrandowany Raytheon z czarna anoda).

Na Telefunkenach ECC83 bylo juz dla mnie zdecydowanie za jasno.

W porównaniu s seryjnymi bardzo wyraźna zmiana na plus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.