Skocz do zawartości
IGNORED

studio16


terror twins

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.09.2019 o 15:02, zibii napisał:

I jak oceniasz zestawienie ceramików z lampą w porównaniu do celulozy z lampą?

Wiesz ja oceniam brzmienie kolumn a nie samych głośników. Oczywiście ceramiki Accutona mają wspólny mianownik co do brzmienia bardziej zacieśniony wokół tej technologii i z pewnością kilka kolumn które u mnie gościły miały podobne brzmienie ,ale nie takie same , piszę tu o kolumnach w całości na Accutonach i gdyby były tak doskonałe to tylko takie kolumny byłyby w naszej ofercie ,a jak widzisz nie ma żadnej poza zleceniami indywidualnymi a to też żadkość u nas.

Nie oznacza to że Accutony są złe,mogą się podobać i ja to rozumiem ,gościły u mnie kolumny szweckiej firmy ,polskiej i nasze .
Moze się podobać dość zwarty dźwięk ,zwłaszcza dół jest szybki ,zwarty ,nie jest to bas rozlazły ,zwykle nie dudni ,jest duzo emocji na srodku ,jest detaliczność na samym szczycie , zwłaszcza miotełki instrumentów perkusyjnych brzmią rozdzielczo i metalicznie w swojej prawdzie (dotyczy to tweeterów standardowych jak i cell, te dugie są bardziej napowietrzone ).Scena też się rysuje dobrze.To się moze ludziom podobać ogólnie to bezpieczne granie wbrew temu co piszą ,ale jak mi zagrał akordeon z płyty Pata Methemego Secret Story to wyłączam takie granie.Jest nienaturalnie .Ogólnie barwy są nieco przekłamane .



Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia ,ale też sprzętu towarzyszącego ,wiekszosć userów z forum nie dysponuje wyrafinowaną elektroniką ,nikogo nie dyskredytuję ,warto przekonać się co dane kolumny potrafią z czymś lepszym po prostu .

Celowo nie pisze o kolumnach gdzie bas gra z Etona Hex,takich kolumn jest i było wiele na rynku ,tu jest osobna historia .Aplikowałem 8 cali Etona HEX ,ale Twojego 12 cali nigdy stąd nie wiem jak to brzmi ,może znakomicie .8 cali nie gra dobrze , Twój może być inny .

Co do celulozy rozstrzal brzmienia jest kosmiczny .Jako ze oceniam kolumny nie głośniki to w skrócie napiszę o głośnikach ,kolumny sobie znajdźcie ,kto z branzy śledzi  przynajmniej 20 lat do tyłu firmy i modele ..Kiepsko brzmi celuloza z takich głośników jak Vifa Premium Line PL18WO ,PL14 WO (są reaktywowane na zamóienie przez ScanSpeaka) ,Seas ER18,ER15 , VIFA BC18-ale to chińczyk , TC18 -bardzo dobrze  bo to Kurt Muller, Nie przepadam za Satori MR16, MW16 -mial byc świetny jest średni mało nasycony ,no i wiadomo Revelatory 15,18 cm niby grają średnicą niby nie wkurza srodek ale emocji brak ,a po godzinie trzeba wyjść na spacer :-)

Ale powiadam każdy ma swój hajend ,niczego nie trzeba udowadniać ,czasem jest tak że to co u mnie zagra u innego nie musi .

Akustyka +elektronika+kolumny + preferencje słuchacza to się równa zadowoleniu słuchacza.

Na koniec tylko wpomnę o kolumnach mojego kolegi które są na accutonach +lampa GM70 ale zupelnie inna brzmieniowo niż Amplifon SET 42 pomimo tej samej lampy w secie ,do tego CD AudioNote serii 3 ,(starej serii 3) i ten dźwięk mi się podoba. To jedne z nielicznych accutonów w tej aplikacji całego systemu gdzie mi się to zestawienie podoba .

1Xmale.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Zgadzam się z Tobą, że kolumny grają a nie same głośniki. Accutony to faktycznie fikuśne głośniki i mogą zagrać bardzo różnie w zależności od projektujacego. Szkoda, że w kolumnach Twojego znajomego nie zastosowano na średnicy modelu c173-6-090 który gra bardzo przyjemnie w porowaniu do jego braci. 

Edytowane przez zibii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, zibii napisał:

Grzegorz dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Zgadzam się z Tobą, że kolumny grają a nie same głośniki. Accutony to faktycznie fikuśne głośniki i mogą zagrać bardzo różnie w zależności od projektujacego. Szkoda, że w kolumnach Twojego znajomego nie zastosowano na średnicy modelu c173-6-090 który gra bardzo przyjemnie w porowaniu do jego braci. 

To kolumna kolegi konstruktor testował klasyczne 17-tki C173-6-191 i wybrał 15-tkę .Dla jego potrzeb projektowych kolumna ta zagrała najkorzystniej wraz z C22-6-221 .Wiem że u Ciebie jest typ C173-6-090 ,nie testowałem, nie porównywałem , za to silne pole w szczelinie i lekkie zmiany membrany cena zbyt wysoka ,mozliwe że warta ceny,  ale napiszę nie aplikuję accutonów na codzień  ,nie są w moim katalogu kolumn, doceniam dobre zestawienie na accutonach .A w kwestii brzmienia wolę accutony niż przecietnie brzmiącą celulozę ,wolę metalową kopułkę wysokotonową niż kiepskie tekstylne .Ale najlepsze tekstylne i najlepsze celulozowe głośniki i mieszanki z celulozy są dla mnie najprawdziwsze ,dziś mamy czasy (ostatnie 30 lat) gdzie potrafi dobry dostawca zapewnić wiele cech tłumienia, nasączenia celulozy tak aby brzmienie było najprawdziwsze ,zresztą zwykle stare głosniki brzmialy pod tym kątem najlepiej ,zobacz na LivingVoice IBX-R2, technologia sprzed wielu  dekad i gra ,zobacz na AudioNote AN-K  ,również technologia sprzed dekad i muzyka płynie .Nie  mówię że to doskonałe kolumny ale jest w nich barwa mozna sluchać godzinami .

Wiele kolumn słyszałeś i wielu opiniach jestem zgodny z Tobą ,zwłaszcza tych kolumn grających za kotarą , czytam czasem forum, dla mnie to nie wyścigi ,sądzę ze kiedyś możnaby zorganizować spotkanie aby posłuchać gdzieś w środku Polski z dobrym dojazdem Twoich kolumn, są napewno ciekawe konstrukcyjnie .Ja nie jestem do niczego uprzedzony ,dla mnie to forma koleżeńskiego poszerzenia horyzontów ,piszę to z zamiarami zupełnie neutralnymi.

 

W dniu 12.09.2019 o 23:23, venom200 napisał:

Temperatury spadły więc można zacząć słuchać muzyki.
Dziś odpaliłem i jeju jak fajnie się słucha po dłuższym czasie.
Pozdrawiam klubowiczów

Byłem u Grzegorza raz kiedy jechałem przejazdem .Jeżeli Grzegorz Was zaprosi warto posłuchać muzyki u niego ,naprawdę w dobrym wydaniu muzyka płynie .Chce się słuchać i to każdego materiału muzycznego od lekkiej i porzyjemniej do Metalic'i.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2019 o 15:42, Studio16Hertz napisał:

Wiesz ja oceniam brzmienie kolumn a nie samych głośników. Oczywiście ceramiki Accutona mają wspólny mianownik co do brzmienia bardziej zacieśniony wokół tej technologii i z pewnością kilka kolumn które u mnie gościły miały podobne brzmienie ,ale nie takie same , piszę tu o kolumnach w całości na Accutonach i gdyby były tak doskonałe to tylko takie kolumny byłyby w naszej ofercie ,a jak widzisz nie ma żadnej poza zleceniami indywidualnymi a to też żadkość u nas.

Nie oznacza to że Accutony są złe,mogą się podobać i ja to rozumiem ,gościły u mnie kolumny szweckiej firmy ,polskiej i nasze .
Moze się podobać dość zwarty dźwięk ,zwłaszcza dół jest szybki ,zwarty ,nie jest to bas rozlazły ,zwykle nie dudni ,jest duzo emocji na srodku ,jest detaliczność na samym szczycie , zwłaszcza miotełki instrumentów perkusyjnych brzmią rozdzielczo i metalicznie w swojej prawdzie (dotyczy to tweeterów standardowych jak i cell, te dugie są bardziej napowietrzone ).Scena też się rysuje dobrze.To się moze ludziom podobać ogólnie to bezpieczne granie wbrew temu co piszą ,ale jak mi zagrał akordeon z płyty Pata Methemego Secret Story to wyłączam takie granie.Jest nienaturalnie .Ogólnie barwy są nieco przekłamane .



Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia ,ale też sprzętu towarzyszącego ,wiekszosć userów z forum nie dysponuje wyrafinowaną elektroniką ,nikogo nie dyskredytuję ,warto przekonać się co dane kolumny potrafią z czymś lepszym po prostu .

Celowo nie pisze o kolumnach gdzie bas gra z Etona Hex,takich kolumn jest i było wiele na rynku ,tu jest osobna historia .Aplikowałem 8 cali Etona HEX ,ale Twojego 12 cali nigdy stąd nie wiem jak to brzmi ,może znakomicie .8 cali nie gra dobrze , Twój może być inny .

Co do celulozy rozstrzal brzmienia jest kosmiczny .Jako ze oceniam kolumny nie głośniki to w skrócie napiszę o głośnikach ,kolumny sobie znajdźcie ,kto z branzy śledzi  przynajmniej 20 lat do tyłu firmy i modele ..Kiepsko brzmi celuloza z takich głośników jak Vifa Premium Line PL18WO ,PL14 WO (są reaktywowane na zamóienie przez ScanSpeaka) ,Seas ER18,ER15 , VIFA BC18-ale to chińczyk , TC18 -bardzo dobrze  bo to Kurt Muller, Nie przepadam za Satori MR16, MW16 -mial byc świetny jest średni mało nasycony ,no i wiadomo Revelatory 15,18 cm niby grają średnicą niby nie wkurza srodek ale emocji brak ,a po godzinie trzeba wyjść na spacer :-)

Ale powiadam każdy ma swój hajend ,niczego nie trzeba udowadniać ,czasem jest tak że to co u mnie zagra u innego nie musi .

Akustyka +elektronika+kolumny + preferencje słuchacza to się równa zadowoleniu słuchacza.

Na koniec tylko wpomnę o kolumnach mojego kolegi które są na accutonach +lampa GM70 ale zupelnie inna brzmieniowo niż Amplifon SET 42 pomimo tej samej lampy w secie ,do tego CD AudioNote serii 3 ,(starej serii 3) i ten dźwięk mi się podoba. To jedne z nielicznych accutonów w tej aplikacji całego systemu gdzie mi się to zestawienie podoba .

1Xmale.jpg

Podoba mi się :)

 

Ja się z tym zgodzę, celulozowe głośniki mają najlepszą barwę. Niesamowita sprawa. Na audio show, wszystkie pokoje gdzie są głośniki na celulozie od razu przykuwają pięknym brzmieniem i ma się ochotę siedzieć i siedzieć. Haiku, S16, AN, Szemis, DeVore, Sveda.

 

Grzegorz, czy słuchałeś kiedy JBL K2? Wiadomo, że to nie celuloza ale są to bardzo ciekawe kolumny, grają trochę inaczej - raczej średnicą ale też dają bardzo realny dźwięk. Oczywiście inaczej niż z celulozy.

I jeszcze jedno pytanie. W Credo D400 wszystkie przetworniki są z celulozy z domieszkami włókna węglowego. Jaka różnica pomiędzy tymi kolumnami a Arcadą? (poza trudnością w wysterowaniu).

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, S0nic napisał:

Podoba mi się ?

 

Ja się z tym zgodzę, celulozowe głośniki mają najlepszą barwę. Niesamowita sprawa. Na audio show, wszystkie pokoje gdzie są głośniki na celulozie od razu przykuwają pięknym brzmieniem i ma się ochotę siedzieć i siedzieć. Haiku, S16, AN, Szemis, DeVore, Sveda.

 

Grzegorz, czy słuchałeś kiedy JBL K2? Wiadomo, że to nie celuloza ale są to bardzo ciekawe kolumny, grają trochę inaczej - raczej średnicą ale też dają bardzo realny dźwięk. Oczywiście inaczej niż z celulozy.

I jeszcze jedno pytanie. W Credo D400 wszystkie przetworniki są z celulozy z domieszkami włókna węglowego. Jaka różnica pomiędzy tymi kolumnami a Arcadą? (poza trudnością w wysterowaniu).

 

Sposobów na dobre brzmienie z celulozy jest kilka .Producentów także jest wielu .Sam głośnik z jego potencjalnie dobrym brzmieniem musi pasować do innego głośnika w aplikacji kolumny a ta dobrze jak jest zestawiona z dobrą pasującą do niej elektroniką .

Celulozowo-węglowe ScanSpeaki to stare jak świat bardzo dobre przetworniki a było ich sporo odmian jak m.inn. 18W8545, 8545, 4545 na karkasach kaptonowych ,aluminiowych i z włókna szklanego , wersje 18W8535 , 4535 i pochodne wersji z 38mm cewką z racji mniejszej masy układu drgającego grają lepiej środkiem i taki też mamy w Credo D400 w wersji 4 ohm. W starszych CREDO 1 mieliśmy 18W8535.
W pokoju Haiku były kollumny na 20cm Tonsilu jeszcze oryginalnym z kopułką ARN Tesla. I brzmiało bardzo dobrze z pojedynczą lampką EL34 . Dobra stara polska celuloza .
 

JBL K2 nie słuchałem ,ale bym posłuchał to uznana kolumna ,nie posiada jej dystrybutor obecnie , moze keidyś udałoby się ją pożyczyć i zademonstrować publicznie na jakiejs prezentacji . Przybył by też handlowiec znamy się dobrze .

W CREDO D400 tylko jeden przetwornik jest z domieszką włókna węglowego średniotonowy  18W4545 (4 ohm) .
Średnica jest naturalna ,spokojna,  taka po cieplejszej stronie .Arcada to sporo żywsze granie energiczne ,bliższe w stronę sluchacza ,plany są wielowarstwowe ,ta średnica z Arcady (10,5 grama układu drgającego i 133cm2 powierzchni membrany ) jest bardziej angażująca.

Projekt Credo jest kolumną ktorą wytwarzamy na zamówienie ,Arcada 2,5 . 3,5 jest zawsze w ofercie bo to nasz motor napędowy na nie stawiamy ,to szybkie kolumny świetnie grające środkiem ,energetyczne basem ,zwinne ,nie ociężałe stąd klasyka gra bardzo dobrze , całość na ScanSpeakach ale brzmienie nieScanspeak-owe nie wolne jak stare Ariesy na ILuminatorach ,nie wolne jak Credo R150 , D400-choć te duzo lepsze od Ariesa i Ariesa Plus Z wolnymi kolumnami się już pozegnaliśmy  . Arcada to energia i barwa dlatego tutaj stawiamy na wzmacniacze barwne zarówno lampowe jak i tranzystorowe . 

 

9 godzin temu, zibii napisał:

D400 2x20 cm węglówki do tego potrzeba niezłego wzmaka i to najlepiej cyfrowego?, kiedyś miałem zrobione na tych głośnikach kolumny i bas troszkę wolny ale potężny. 

Wiesz ,takie kolumny Ci wyszły i tak Ci te kolumny  zagraly. Jak widzisz głośnik to jak element sklądowy potrawy ,kucharzy jest wielu a efekty różne.

Głośniki 21W8555 na rynku wystepują przynajmniej  w 3 odmianach 21W8555, 21W8555-01 ,21W8555-10 ,juz nie podaję specjalnych wersji .  Te 3 wymienione grają w różnych litrażach co do swoich możliwosci brzmieniowych.  Typ głośnika +komora+rodzaj wytłumiania +strojenie portem +strojenie elektryczne +rodzaj obudowy +aplikacja z pozostałymi głośnikami daje dopiero obraz kolumny .
Twój kolega z klubu po odsłuchu Credo D400 napisał:

"Największe wrażenie zrobiły na mnie kolumny S16HZ Credo d400, byłem u kolegi pod Rzeszowem by ich posłuchać."

Więc jak sam widzisz kolumna kolumnie nierówna nawet jeśli posiada podobny głośnik .

Dodam ze sluchał tych kolumn na monoblokach lampowych i szybkość basu bardzo dobra .
Oczywiście lampy to tetrody strumieniowe czyli przeciwienstwo triody.

Jedna ważna uwaga wszystkie wersje 21W8555 to nie węglowe głośniki ,pomarszczenia są charakterystyczne aby nawiązać wizualnie do węgłowek 18-centymetrowych .To sztywna celuloza HPC . Pasjonat konstruowania powinien znać  na pamięć wywiady dostepne w sieci z konstruktorem tego głośnika Lars-em który stworzył ten głośnik i jego odmiany .

W zaŁ CREDO 1 z 2004 roku . Ten egzemplarz 4 lata później ,pierwsze były mahoniowe ,kto pamięta spotkanie w Puzonie w 20004 roku tam były prezentowane. Kawałek już czasu .W roli tweetera D260 ESOTEC.

Z grubsza na tym bym zakończył rozmowę o głośnikach w tym klubie ,a przeszedł do zestawień kolumn, tu się możemy wymieniać kompletnymi informacjami o polecanych urządzeniach do konkretnego modelu kolumn. 
 

post-1101-100009528 1216145662.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<<<szybkie kolumny świetnie grające środkiem ,energetyczne basem ,zwinne ,nie ociężałe stąd klasyka gra bardzo dobrze , całość na ScanSpeakach ale brzmienie nieScanspeak-owe nie wolne jak stare Ariesy na ILuminatorach ,nie wolne jak Credo R150 , D400-choć te duzo lepsze od Ariesa i Ariesa Plus Z wolnymi kolumnami się już pozegnaliśmy  . Arcada to energia i barwa dlatego tutaj stawiamy na wzmacniacze barwne zarówno lampowe jak i tranzystorowe . >>>

to mamy juz definicje  "dżwięku  firmowego 16Hz "  :)

jakos nie moge z tym polączyć nic innego niż lampe

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
3 godziny temu, Studio16Hertz napisał:

"Największe wrażenie zrobiły na mnie kolumny S16HZ Credo d400, byłem u kolegi pod Rzeszowem by ich posłuchać."

Więc jak sam widzisz kolumna kolumnie nierówna nawet jeśli posiada podobny głośnik .

Dodam ze sluchał tych kolumn na monoblokach lampowych i szybkość basu bardzo dobra .
Oczywiście lampy to tetrody strumieniowe czyli przeciwienstwo triody.

Wrażenie zrobiły ,czyli to pierwsze się zgadza. Co do szybkości basu ,to nie byłbym aż tak do przodu.

W rozmowie telefonicznej po wizycie powiedziałem,że jest go jak dla mnie za dużo i jest zbyt rozległy.

Aczkolwiek koledze pasują i to jest najważniejsze,jak ktoś szuka kolumn z mega basem ,to szczerze polecam. Ja tam jednak widziałbym mocny tranzystor.

Ja z mega basu wyrosłem,więc zdecydowałem się (jak wiesz )

na coś innego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Studio16Hertz napisał:



Z grubsza na tym bym zakończył rozmowę o głośnikach w tym klubie ,a przeszedł do zestawień kolumn, tu się możemy wymieniać kompletnymi informacjami o polecanych urządzeniach do konkretnego modelu kolumn. 

Witam 

Polecam następujące zestawienie Minas Anor Premium + DAC-04 + Haiku Sol II.

Polecam zestawić Minasy z Haiku Sol II. Skok jakościowy z NAD C356BEE był nie do opisania. (nadzik poleci do działu "ogłoszeń" niebawem). Oczywiście swego czasu Minasy grały też u mnie z lampami yaqina... jednak nijak ma się to do skoku jakościowego po zastosowaniu Haiku Sol II

 

Połączenie DAC-04+Haiku Sol II+Minas Anor Premium sprawia, że szczena opada. Nie jest to dobry czy bardzo dobry dźwięk a po prostu... świetny! Aż chce się rozkręcić wnętrze sol-a by sprawdzić czy czasem w środku nie ma jakichś lamp elektronowych:)....  No nie mówię... z NADem Minasy tez grają!, ale trzeba moim zdaniem przejść drogę "nad-a" lub innego budżetowca, by docenić coś lepszego. Czułem, że w dźwięku czegoś brakuje (instynktownie) i wahałem się jakie jest słabe ogniwo systemu - NAD czy DAC-04. Jak się jednak okazuje - DAC-04 to ciągle świetny przetwornik (a można chwilami ulec opiniom jakie to ma przestarzałe kości, odbiorniki itp). DAC-04 jest już u mnie 7 rok w systemie i jest to najdłużej goszczący klocek w mojej historii. Wielka szkoda, ze Pan Andrzej nie zrobi ulepszonej wersji  np. DAC-04.1 ... czyli taki 04, lecz z xmosem na wejściu usb i być może trochę ulepszonymi "bebechami". Przyznam, że najnowsze dzieło na lampach mnie trochę odstrasza - zwłaszcza, że z założenia bazuje na NOSach które mogą być za kilka lat jeszcze trudniej dostępne. Co do samego DAC-04 jeszcze - wpięcie dla czystych testów wymlaskanego w recenzjach źródła firmy IFI powoduje degradację dźwięku w każdym aspekcie do poziomu miniwieży.... tak ważne jest źródło w systemie.

Kończąc te rozważania....

Bałem się trochę Sol-a II bo niby to potężny wzmak i do dużych pomieszczeń i trudnych głośników  - ja mam mały pokoik i efektywne Minasy:). No ale zadziałała jakaś bliżej nieokreślona magia, że ten Sol gra w tym zestawieniu po prostu niesamowicie:) Ta magia to chyba (?) klasa A i duża wydajność prądowa.... nie wiem nie znam się... w każdym razie to zestawienie gra wybornie. Szczegółowość,  muzykalność, kontrola - nie do opisania. Płyty poznaje się od nowa. Bałem się, że ta bestia w klasie A mnie zabije - nic z tych rzeczy. W miejsce moich obaw pojawiła się niesamowita kultura grania. Czuję, że lepiej może być jedynie na jakiejś rasowej lampie - gdzie typem lampy dopasujemy brzmienie do naszych preferencji. Gdy jednak ktoś szuka wygodnego w obsłudze tranzystora - polecam zestawienie jak wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, painkiller napisał:

Połączenie DAC-04+Haiku Sol II+Minas Anor Premium sprawia, że szczena opada. Nie jest to dobry czy bardzo dobry dźwięk a po prostu... świetny! Aż chce się rozkręcić wnętrze sol-a by sprawdzić czy czasem w środku nie ma jakichś lamp elektronowych:)....  No nie mówię... z NADem Minasy tez grają!, ale trzeba moim zdaniem przejść drogę "nad-a" lub innego budżetowca, by docenić coś lepszego.

Ja słuchalem wszystkich modeli Haiku które wystawione były w Audio ON w Czechowicach Dziedzicach kilka miesięcy temu. Hybrydy, tranzystory ,lampy w SE i PSE.

SOL II zrobił na mnie najwieksze wrażenie ,SOL I zbyt miękki i gęsty -tu widzialbym szybkie, jasne  kolumny z ograniczonym ilościowo basem ,SOL IV mocny ,dynamiczny i bardziej jaskrawy .Z tego co wiem o ile się nie mylę to zakupił go klient pod nasze monitory  PLANUS (iluminatory) ,zastąpił udanego Baltlaba Epoca III i zagrało to bardzo dobrze ,a przywołany SOL II słuchalem na Canto Grand New które prezentują się w Audio ON i ten wzmak zagrał kompletnie ,wszystko jak trzeba rześko ,żwawo ,dynamicznie i melodyjnie ,dobre tempo
i ładna barwa .W 100% się zgadzam ,ten wzmak w dobrym towarzystwie gra !!!

Dobry wzmacniacz zawsze się obroni i jak widać nie musi być to lampa ,choć ...... takich donrych tranzystorówców jest mało ,oj mało .
 

post-49433-0-05310000-1513204068.jpg

post-49433-0-09980500-1513204101.jpg

post-49433-0-83047500-1513204089.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że kilka osób podpytywało mnie jakie są moje odczucia na temat brzmienia Arcady 2,5 względem posiadanych wcześniej Minasów IV wypada napisać kilka zdań. Dla przypomnienia gram na Cayinie A55TP (lamp mocy 6550 Tungsol, 12ax7 amperex bb, 12au7 raytheon) oraz cedek Lectora 0.6T z lampą ecc81 - rca czarna anoda. 

Słuchać , że kolumny wyszły w pod ręki tego samego człowieka , ale jednak sporo je też dzieli. Zaczynając od góry. Arcady są moim zdaniem bardziej przezroczyste. Wszystkie przeszkadzajki, blachy itp. są wierniej podane. Mimo to nadal jest gładko. Minasy na górze trochę dodają "kolorów" co też może się podobać i wiele płyt brzmi zjawiskowo. Arcady są też bardziej rozdzielcze i zachwycają mikrodynamiką. Jest multum informacji , ale podanych w wyrafinowany i nienachalny sposób.  Jeśli chodzi o średnicę to mimo tego samego głośnika są różnice. Pewnie wpłynęło na to inne strojenie oraz zastosowanie innych głośników na górze i dole. Równowaga tonalna jest trochę inna. Minasy są skupione bardziej na średnicy i lekko są eksponują. Przy gorszych realizacjach i przy nieodpowiednim dobraniu reszty toru + gołe ściany  może być jej za dużo. Szczególnie górnej średnicy. U mnie to zjawisko na większości płyt nie występowało bo miałem odpowiednio dobrany wzmacniacz + lampy. Nawet zdecydowałem się na zmianę cedeka  Atolla CD100SE , który dość mocno pompował dół i eksponował wyższą średnicą na cd Lectora, który poprawił rozdzielczość na górze oraz okazał się równiejszy w całym paśmie. Basu z Lectorem jest trochę mniej , ale jest lepiej zróżnicowany. W obu kolumnach średnica jest bardzo dobra, żywiołowa i energiczna.  W Minasach przy połączeniu z morelem jest trochę słodsza w Arcadach bardziej neutralna, ale nadal ukazująca świetne barwy. Jeśli chodzi o bas to w Arcadach jest go oczywiście więcej. Rozmach i potencjał w basie jest większy. Są wstanie nagłośnić większe pomieszczenia. Grają szybko i zwinnie, a bas nadaje świetny rytm. Słychać różne faktury basu i nie ma mowy o graniu na jedno kopyto. Mnie całościowo brzmienie Arcad się bardzo podoba. Podoba mi się jej uniwersalność. Przesłuchałem już wiele płyt i się nie wykładają. Jest to kolumna z dużym potencjałem , którego na razie jeszcze nie wykorzystuje. Na pewno mogą rozwinąć skrzydła przy lepszej reszcie toru oraz jak był trochę "dłubnął" pomieszczenie, w którym grają. 

5 godzin temu, painkiller napisał:

Polecam następujące zestawienie Minas Anor Premium + DAC-04 + Haiku Sol II

Też miałem u siebie Sol-a II do posłuchania z Minasami IV. Na prawdę świetny wzmacniacz i warto go posłuchać z Canto i Minasami. Ciekawe jakby wypadł z Arcadami. 

 

 

sol II.jpg

Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur te osobne wątki tak się średnio przyjęły moim zdaniem. Nie o wszystkich kolumnach osobne tematy powstały.  Brakuje Minasów , Arcady i pewnie jeszcze jakiś. Sam widzisz , że postów jest niewiele i większość pisze w głównym temacie pewnie z przyzwyczajenia.  Minasy oczywiście na taki wątek zasługują , bo to kultowa kolumna S16Hz. Produkowana wiele lat z kilkoma udoskonaleniami. Użytkowników byłych i obecnych jest wielu. Jeśli masz chęć taki temat pociągnąć to ja nie widzę przeszkód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2019 o 10:21, Studio16Hertz napisał:

Wiesz ,takie kolumny Ci wyszły i tak Ci te kolumny  zagraly. Jak widzisz głośnik to jak element sklądowy potrawy ,kucharzy jest wielu a efekty różne

I tutaj masz racje każdy stroi inaczej?ale ograniczeń technologicznych głośnika nie przeskoczysz.

 

W dniu 16.09.2019 o 10:21, Studio16Hertz napisał:

Dodam ze sluchał tych kolumn na monoblokach lampowych i szybkość basu bardzo dobra .
Oczywiście lampy to tetrody strumieniowe czyli przeciwienstwo triody.

Szybkość bardzo dobra hmm ciekawe nie słyszałem ale z tego co Piotrek mówił to nie, może z lampy 300W lub cyfry to jeszcze można by podyskutować.

W dniu 16.09.2019 o 22:19, Silver_85 napisał:

Jest to kolumna z dużym potencjałem , którego na razie jeszcze nie wykorzystuje. Na pewno mogą rozwinąć skrzydła przy lepszej reszcie toru oraz jak był trochę "dłubnął" pomieszczenie, w którym grają. 

Myślę, że towarzystwo mają dobre. Z tego co piszesz wychodzi, że elektronika za 10kzł za element jest grubo przesadzona jeśli kolumny w podobnej cenie potrzebują dużo lepszego toru. Ja zawsze myślałem, że kolumny mają najwiekszy wpływ na rezultat końcowy( oczywiście nie pomijam poprawej akustyki pomieszczenia, która jest bardzo ważna).

Edytowane przez zibii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zibii napisał:

Ja zawsze myślałem, że kolumny mają najwiekszy wpływ na rezultat końcowy(

W najlepszym systemie jaki miałem okazję posłuchać to kolumny były najtańsze. Zawsze możesz się pochwalić jakie miałeś  "superintegry" i źródła , że wysuwasz takie wnioski ? 

 

Godzinę temu, zibii napisał:

le z tego co Piotrek mówił

Jeśli dla Ciebie autorytetem jest paul klacska to wybacz , ale za wiele nie mam już do dodania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Silver_85 napisał:

W najlepszym systemie jaki miałem okazję posłuchać to kolumny były najtańsze

No to coś jest nie tak albo kolumny są za dobre albo ceny tych drogich klocków mega wygórowane?. W twoim przypadku to się zgodzę masz wszystko z podobnej półki cenowej.

 

18 godzin temu, Silver_85 napisał:

Jeśli dla Ciebie autorytetem jest paul klacska to wybacz , ale za wiele nie mam już do dodania. 

Nigdzie nie powiedziałem, że jest autorytetem ale ich słuchał i ma porównanie np.do swoich epiców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, zibii napisał:

No to coś jest nie tak albo kolumny są za dobre albo ceny tych drogich klocków mega wygórowane?. W twoim przypadku to się zgodzę masz wszystko z podobnej półki cenowej.

Nigdy nie dobieram klocków do siebie na podstawie ceny. Ma to dobrze grać razem , a nie podobnie kosztować.

20 minut temu, zibii napisał:

Nigdzie nie powiedziałem, że jest autorytetem ale ich słuchał i ma porównanie np.do swoich epiców.

Credo z tego co wiem nigdy nie były najszybszymi kolumnami z oferty S16Hz, natomiast pewnie mają wiele innych atutów. D400 stawiają na dobre rozciągnięcie pasma co dla takiego głośnika jak Ellipticor będzie nieosiągalne. Ten za to ma atut wysokiej skuteczności i pewnie wiele innych. Nawet chłopaki od was z klubu pisali że bardziej im się podobał bas z jednego 8 calowego revelatora nich dwa ellipticory. Także jak widzisz gusta są różne (nie zawsze droższym przetwornik dla kogoś zagra lepiej)  i nie ma co przedłużać tej dyskusji o kolumnach , których ani Ty ani  ja nie słuchaliśmy. Opieranie się na opinii kogoś innego (zresztą po odsłuchu w zupełnie innych warunkach) jest bez sensu. Sam dobrze wiem , że ile ludzi tyle opinii. Najlepiej samemu posłuchać i zestawić kolumny jedna obok drugiej i więcej będzie wiadomo.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, paul klacska napisał:

Ja sobie jaja robię, i tak zaraz wszystkie posty znikną ,jak zwykle.

to dalej juz  sobie jaja rób w swoim watku YB , zniknęła tylko  jedna bezsensowna awantura ,teraz znikaja osoby które ponownie usiłują rozkręcić to samo

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czego słuchał paul klaczka, ja słuchałem tych D400 na podkarpaciu i obiektywnie grały wyśmienicie (mimo trochę maławego dla nich pomieszczenia).

Końcem końców całościowo wolę Arcady 3,5 ale o D400 myślę od dłuższego czasu do drugiego systemu. To też fantastyczne paczki.
Zwłaszcza na tle tego co można spotkać w kwotach bliskich czy nawet wchodzących w pięciocyfrowe w salonach audio.

Edytowane przez konradwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ciągle nie mogę zrozumieć dlaczego fanboye YB i wyznawcy "Świętego Eliptikora" z uporem maniaka muszą udowadniać najlepszość swoich konstrukcji w tym klubie. Macie swój klub podniecajcie się u siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki drugi szereg? To każdy producent na obowiązek korzystać z nowych (marketingowo) głośników? Napiszcie z takimi wnioskami do sonus faber, który w Aida korzysta z membrany węglowej i tweetera łudząco podobnego do małego revelatora.

Scan speak sobie wymyślił, że będzie sprzedawał nową serię w cenie ponad 2x wyżej niż swój poprzedni top czyli illuminatora. Ich prawo. Brzmieniowo te głośniki są fajne, doświadczona firma nie puszcza brzmieniowych baboli a scan speak taka firma właśnie jest.

Tu macie niezależne pomiary, delikatnie pisząc lepiej niż revelator czy illuminator nowa seria nie wypada:

https://hificompass.com/en/speakers/measurements/scan-speak/scanspeak-d3404/552000-ellipticor

https://www.audioxpress.com/article/test-bench-scan-speak-ellipticor-18we-4542t00-midbass-woofer

https://www.audioxpress.com/article/test-bench-the-new-ellipticor-d3404-552000-tweeter-from-scan-speak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, EMiL napisał:

Brzmieniowo te głośniki są fajne,

tak

17 minut temu, EMiL napisał:

Tu macie niezależne pomiary, delikatnie pisząc lepiej niż revelator czy illuminator nowa seria nie wypada:

skoro juz podpierasz sie pomiarami

zlalety ellipticorow to z technicznego punktu widzenia

wyższe spl niz poprzednich serii

dograna charakterystyka pozwalająca na proste filtrowanie

nowoczesna budowa i wygląd

17 minut temu, EMiL napisał:

Scan speak sobie wymyślił, że będzie sprzedawał nową serię w cenie ponad 2x wyżej niż swój poprzedni top czyli illuminatora. Ich prawo.

przy hi-endzie cena jest czwartorzędnym czynnikiem tym bardziej przy konkretnej konstrukcji

19 minut temu, Adam 38 napisał:

Sławku jaki dobry  człowiek z Ciebie

dziękuję za dobre słowo

19 minut temu, Adam 38 napisał:

Tylko czemu tak samo nie troszczysz się o innych krajowych producentów?

troszczę sie o tych , do ktorych mam nic sympatii

19 minut temu, Adam 38 napisał:

Odwiedź też ich kluby i napisz swoje szczere rady

nie kazdy na nie zasługuje ?

Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, slawek.xm napisał:

tak

skoro juz podpierasz sie pomiarami

zlalety ellipticorow to z technicznego punktu widzenia

wyższe spl niz poprzednich serii

dograna charakterystyka pozwalająca na proste filtrowanie

nowoczesna budowa i wygląd

Oczywiście, że SPL jest wyższe przy tak dobranych parametrach Thiele Smalla, ale wrzuć parametry do np. WinISD a zobaczysz, że wyższy SPL jest kosztem zejścia na basie. To nie bedzie bas jak z illuminatora. W technice głośnikowe nie ma "darmowych obiadów", zawsze coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, EMiL napisał:

To nie bedzie bas jak z illuminatora. W technice głośnikowe nie ma "darmowych obiadów", zawsze coś za coś.

jesli zaczniesz patrzeć na osiemnastkę WE jako na glosnik średniotonowy a nie meedwoofer to brak basu zaczniesz postrzegac jako zalete a nie wadę

poza tym połaczenie dwóch 21we da Ci lepszy bas niz dwa illuminatory przy podobnym zejsciu

głosniki dobiera sie do konkretnego projektu porównywanie ich poza konkretnym zastosowaniem ma mniejsza wartośc edukacyjną

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, slawek.xm napisał:

jesli zaczniesz patrzeć na osiemnastkę WE jako na glosnik średniotonowy a nie meedwoofer to brak basu zaczniesz postrzegac jako zalete a nie wadę

Jak będę na ten głośnik patrzył przez pryzmat midrange to będzie mi to obojętne.

 

4 minuty temu, slawek.xm napisał:

poza tym połaczenie dwóch 21we da Ci lepszy bas niz dwa illuminatory przy podobnym zejsciu

Przy średnicy koszy dwóch 21we (8cali, illuminator to jednak 7cali) dwa revelatory będą na basie lepsze, bo jak sam napisales:

 

7 minut temu, slawek.xm napisał:

głosniki dobiera sie do konkretnego projektu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, EMiL napisał:

dwa revelatory będą na basie lepsze, bo jak sam napisales:

myślę że porównanie pomiedzy 21we/8 a 22w/8

nalezałoby dokonac bezpośrednio

jednak

mniejsze mms , większa powierzchnia membrany i spl predysponuja ellipticora

reszta zalezy od preferencji zejścia i charakteru basu

Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisales, ostatecznie preferencje są najważniejsze, 21we to głośnik zdolny do wysokich podziałów kosztem zejścia na basie. Tak został wymyślony, jako midwoofer i oczywiście możliwości na basie 8 calowego revelatora (woofer) nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż po co tyle pisać na temat kolumn których nie ma w aktualnej ofercie a które są wykonywane tylko na indywidualne zamówienie. Z informacji które posiadam to do tej pory zostało wyprodukowanych kilka może kilkanaście par .

 

Gościłem w swoich skromnych progach Piotra (paul klacska ) który koniecznie chciał je posłuchać i przemierzył całą Polskę aby to uczynić. Słuchaliśmy różnej muzyki przez ładnych kilka godzin.

 

Po zakończeniu odsłuchu stwierdził że to świetne kolumny i nigdy tak świetnie grających kolumn nie słyszał i że jest pod wrażeniem. Wspominałem mu że w swoim systemie zamierzam zmienić kable głośnikowe, gdyż te które w tamtym czasie używałem podkreślają  zakres basu którego kolumny mają wystarczająco, również kabel zasilający do listwy ( MIT Oracle Z III ) podkreśla ten zakres. Piotr stwierdził że kable nie mają dla niego znaczenia i nie zamierza na nie wydawać pieniędzy bo to nie ma najmniejszego sensu.

 

Podczas rozmowy  namawiałem Piotra do spróbowania lampy lub tranzystora pracującego w klasie A, lecz nie był On zainteresowany z powodu poboru dużej ilości prądu z sieci i ciepła jakie emitują, stwierdził że jego interesują tylko i wyłącznie wzmacniacze pracujące w klasie D, bo to przyszłość w audio.

 

Po kilku miesiącach od odsłuchu Piotr przesłał mi SMSem fotki elipticorów i wiadomość że robi takie kolumny jak moje tylko na innych głośnikach i w innym kolorze. Początkiem  lipca po premierze kolumn na facebookowej stronie YB Audio skontaktowałem się z Piotrem i pogratulowałem mu  kolumn i odwagi zamówienia kolumny których nie słyszał. Piotr wypowiadał się o nich w samych superlatywach i zaprosił na odsłuch.  Namawiał również do zamówienia takich samych.

 

Nie jestem jednak zainteresowany takimi kolumnami z kilku poniżej podanych powodów.

 

Ścianki kolumny wykonane z MDFu o grubości 22-25 mm + fornir – to trochę za mało jak na kolumnę o takich gabarytach i zastosowanych dwóch głośnikach basowych o  średnicy membran powyżej 20 cm , brak wieńców wzmacniających,  w ogóle nie zastosowano wytłumienia komór głośników – firma YB nie ma w zwyczaju stosowania mat bitumicznych i innych materiałów tłumiących ze względu na ochronę środowiska – to słowa Yoshiego. 

 

Konstruktor twierdzi że nie ma znaczenia jakie są zastosowane cewki, kondensatory, rezystory, dla niego wszystkie elementy zwrotnicy o takich samych parametrach „grają”  tak samo.

 

Głośniki basowe elipticor nie mają takiego zejścia na basie  ,pisał o tym sam konstruktor w swoim klubie (częstotliwość  rezonansowa  36 Hz ) jak głośniki basowe z serii revelator   (częstotliwość  rezonansowa  21 Hz ) i classic    (częstotliwość  rezonansowa  19 Hz ,moja wersja 21W8555-01  )  a te pierwsze kosztują sporo więcej więc sens ich stosowania przy tej cenie jest żaden. Poza tym aplikacja Grzegorza mojej wersji głośnika jest strojona nisko w najmniejszej dla tego głośnika skrzyni co za tym idzie impuls jest najlepszy spośród wszystkich trzech wersji 21W8555, a przegadałem z Grzegorzem sporo na ten temat .

 

Bardzo lubię brzmienie głośnika wysokotonowego Dynaudio D260 Esotec  szczególnie w wersji które posiadam, czyli takie same jak w kolumnach Dynaudio Contour S 3.4 Limited Edition i nie zamienię je na żadne inne. Zresztą Grzegorz je stale posiada w swojej ofercie i wg. jego opinii są to jedne z najlepszych tweeterów i zdania nie zmienia. Ja i Grzegorz doceniamy soczystość przekazu ,lekkość i przestrzeń . W moim systemie to wybitny wysokotonowy.

 

CREDO D400 to kolumna dla mnie spełnia wszystkie moje założenia ,mogłem zamówić Arcady ale ja lubię to masywne granie ,a przy tym soczystość  tego brzmienia i fantastyczna średnica jest taka iż nie zamieniłbym na Iluminatory a miałem od Grzegorza też takie kolumny. Dla mnie to wyborne brzmienie ,takie chciałem i w 100% spełniają te kolumny moje założenia, oczywiście mam resztę dobrą, monobloki lampowe, pre lampowe, CD MBL, interconecty, głośnikowe, zasilające, ale to podobno nie gra wg. paul klacska. Więc kolego  Piotrze  Twój sposób słuchania  jest delikatnie pisząc  inny. Nie jesteś zbyt osłuchany i masz powierzchowne podejście do słuchania muzyki. Co dla mnie jest istotne to dla Ciebie nie jest ważne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 33

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.