Skocz do zawartości
IGNORED

monacor spr 6 szum, harczenie

kintaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów, jestem nowy i zielony ale mam problem z preampem. Moze ktos cos poradzi.

1. Jak zlikwidowac fabryczny szum. co zmodyfikowac i czy w ogole jest sens

2. Probrem z burczeniem podlaczam do cd i gdy potencjometr w cd jest na min glos jest w miare ok jednak po podgloszeniu cd , w kolumnach zaczyna burczec dzieje sie cos dziwnego...nie slychac muzyki

pyt. Czy montaz potencjometru w monacorze cos pomoze? jesli tak to w ktorym miejscu go umiescic

Pozdrawiam

https://www.audiostereo.pl/topic/49108-monacor-spr-6-szum-harczenie/

kintaro,

czy ja dobrze zrozumiałem, że do preampa gramofonowego podłączasz... odtwarzacz CD?! i dziwisz się, że wówczas pre charczy? to rzeczywiście jesteś zielony w te klocki ;-D wpierw poczytaj o gramofonach, preampach korekcyjnych, itd. a dopiero potem "eksperymentuj".

conri pewnie ma rację, że brum wynika z niepodłączenia uziemienia; pospinaj wszystko ze sobą, jak Pan Bóg przykazał i posłuchaj. poza tym ten monacor, to słaby preamp, chyba lepiej brzmi vivanco pa-111, ale to tez szmelc ;-) jeśli chcesz się bawić w gramofon na poważnie, to najlepiej, jak od razu poszukasz sobie lepszego pre (np. jakiś VSPS, bugle itp.), a nie takie "cudaki" za kilkadziesiąt złotych... ;-D

Do pre gramofonowego można podpiąć sedesa, ale przez tzw inverse riaa. Inaczej sygnał około/ponad 100 razy wyższy od tego, który wychodzi z wkładki wchodzi na tego preampa ... dlatego tak jest.

K

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

>> ahaja

"Do pre gramofonowego można podpiąć sedesa, ale przez tzw inverse riaa..."

Może można, tylko po co?

Najpierw tłumić sygnał, a następnie go wzmocnić.

W dodatku najpierw wykonać korekcję "inverse RIAA", a następnie korekcję RIAA.

Po zastosowaniu tego wszystkiego otrzymujemy mniej wiecej to samo, co bez tego,