Jump to content
IGNORED

Wjazd na rodno z lewym kierunkowskazem?


marcinw899

Recommended Posts

Witam,

moderator CMAN w temacie

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

twierdzi, że na niektóre ronda się wjeżdża z lewym kierunkowskazem. (dał nawet przykład- obrazek)

Ja jednak nie wiem o co mu chodzi z tym rondem. Fakt dosyć rozbudowane, ale wg. mnie wystarczy korzystać z prawego migacza podczas zjazdu z ronda.

Jak Wy to widzicie?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

W sprawie rond to spora role graja lokalne przyzwyczajenia kierowcow. Nawet w Polsce w roznych regionach roznie sie jezdzi na rondach i sa okolice, gdzie wrzuca sie przy wjezdzie lewy kierunkowskaz sygnalizujac, ze geograficznie rzecz biora chce sie jechac w lewo.

 

Osobiscie wole by wrzucac lewy tylko przy zmianie pasa na rondzie na bardziej wewnetrzny. Reszta sytuacji to brak kierunkowskazu lub w prawo przy zjezdzie lub zmianie pasa na bardziej zewnetrzny.

 

pzdrw

 

soso

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jak jedziesz środkowym pasem na rondzie też? W ten sposób wprowadzasz w błąd innych uczestników ruchu - myślą że będziesz przenosił się na lewy pas.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Link to comment
Share on other sites

bzdury, jacch nie ma "lejców', skąd może wiedzieć

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Guest

(Konto usunięte)

Tu masz odpowiedź:

...Warto wiedzieć także, w jaki sposób należy sygnalizować określone manewry na rondzie. Wielu kierowców włącza prawy kierunkowskaz wjeżdżając na skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Nie jest to konieczne, ponieważ geometria jezdni wymusza tylko i wyłącznie taki właśnie skręt. Z kolei manewr opuszczenia ronda powinien zostać zasygnalizowany kierunkowskazem wystarczająco wcześnie i wyraźnie. Także każda zmiana pasa ruchu na samym rondzie powinna być sygnalizowana kierunkowskazem. Pamiętajmy też, że zmieniając pas ruchu należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po tym pasie, na który chcemy wjechać.

 

 

 

Gdy zamierzamy pokonać rondo mające co najmniej dwa pasy ruchu, musimy pamiętać także o zajęciu odpowiedniego pasa. Generalna zasada jest taka, że pojazd zamierzający skręcić w prawo, powinien zbliżyć się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, czyli zająć prawy pas. Z kolei samochód zamierzający skręcić w lewo powinien zająć lewy pas...

post-3355-100003601 1234890477_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

>> jacch, 17 Lut 2009, 18:07

 

W Polsce takie rondo najlepiej i najbezpieczniej jest przejeżdżać jego zewnętrznym pasem, nawet skręcając w lewo.

 

A dlaczego? - bo jak okażemy się frajerami i wjedziemy na wewnętrzny (żeby ułatwić wjazd na rondo innym samochodom), to zawsze znajdzie się jakiś "szeryf" który nie pozwoli nam owego pasa opuscić i bezlitośnie wyegzekwuje swoje pierwszeństwo.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

>> marcinw899, 17 Lut 2009, 15:52

 

W kwestii kierunkowskazów - w prawdziwej jeździe nie sugeruj się nimi za bardzo. Jeżeli nie będzie szybkiej kamery monitoringu, to czy ktoś mignął czy nie, będzie nie do udowodnienia. Jeden świadek przeciw drugiemu.

 

Jeżeli ktoś mając nad Tobą pierwszeństwo pojedzie bez kierunku i się pod niego władujesz (np. na łamanej drodze nadrzędnej skręci w lewo a Ty spróbujesz jechać prosto z podporządkowanej, brak kierunku z jego strony sugerowałby jazdę prosto bez kolizji z Tobą) to jeżeli nie będzie świadków, będziesz bez szans choćby nawet faktyczna wina była po jego stronie. A może kierunek mu się przepalił...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

np. na łamanej drodze nadrzędnej skręci w lewo a Ty spróbujesz jechać prosto z podporządkowanej,

 

a o tym migaczu na tej drodze z pierwszeństwem w lewo to się dowiedziałem kilka dni przed egzaminem z Auto Świata...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

To łamane pierwszeństwo może też być w prawo (z punktu widzenia tego z naprzeciwka). Ważne że ten z przeciwka jest na nadrzędnej a Ty - na podporzadkowanej.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Inna sytuacja - na rondzie klient daje prawy kierunek że będzie zjeżdżał, ładujesz sie na rondo a on wali Ci w lewy bok (bo się rozmyślił - zdał sobie sprawę że to jeszcze nie ten zjazd z ronda). Czyja będzie wina? (zakładając brak świadków którym chciałoby się zostać i zeznawać).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

@misiomor

 

ja się nigdy nie pcham w takich sytuacjach, czy na rondzie czy na zwykłym skrzyżowaniu,

jak widzę "mrugającego" to czekam aż zacznie skręcać, bo zawsze będzie wina tego, kto jest na podporządkowanym, no chyba, że będzie miał ze dwóch świadków :-)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie mogę znalezć tematu o TIRach.

Gdzie się podział ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

może w zakładce stereo?...a poważnie to "Znikający Punkt" wątek niczym Kowalski systemowi przeszkadzał...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.