Jump to content
Guest wojtasjazz

HARBETH Club

Recommended Posts

Guest wojtasjazz

Witam. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem kolumn Harbeth HL-K6ES. Chciałbym aby w ty miejscu posiadacze i inne kompetentne osoby wypowiadały się na temat sprzętu tej marki. Chodzi mi o takie znane sprawy jak sprzęt towarzyszący, kable standy spiki i wszystko co może przyczynić się do pełnego wykorzystania potencjału tych kolumn. Pozdrawiam lukarowców!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje! Lampa i to jak najlepsza, żadne tranzystory, dobre źródło, może być analogowe i jedziemy! Rock i elektronika szeroko pojęta do śmieci, klasyka i wokale na blat. Przejrzyste, dobre kable. Harbeth się panie żadnego klocka nie boi, jeno płytotekę czyści. Większość płyt nie brzmi. Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu Ty w ten sposób nie wypowiedziałeś się o swoim sprzecie ?

No co, masz tylko kolumny ? Nawet się nie zalogowałeś i w "o mnie" pewnie nic nie napiszesz ?

* * *

Skorzystaj z wyszukiwarki, radzę i na początek przeczytaj w "opiniach" o podłogowych "8", jaką popełnił pw.

Pozdr.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jest, edukować od małego! Niech się tutaj beznikowcy nie panoszą.

 

Pzdr. kolegę Andrea 29!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtasjazz

Na tegorocznym audio show był ciekawy zestaw źródło Maryad. wzmak lampowy Audiona, no i oczywiście Harbethy Super HL 5. To właśnie z myślą o brzmieniu tego zestawu kupowałem używane K6-ki. Napewno nie mozna liczyć że zagrają tak samo, ale identyczne przetworniki: Radial i tytanowa kopółka sugerowały podobny typ brzmienia. K6 wydają się jednak grać troszke bardziej basowo, a średnica wydaje mi sie mniej wyrazista niz w super 5kach- zastanawiam się co bardziej składa sie na ten efekt- moje kiepskie kable czy wzmak(juz nie kiepski-bo własnej roboty ;) - amoże jedno i drugie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtasjazz

Apropos tranzystorów, to ponoć ładnie to gra z Electrocompanient ECI 2. Przy najbliższej okazji sprawdze... Lampa choć piękna w srednicy, może nie dać rady w utrzymaniu basu (czego przykład mielismy na AS) a w moim niewielkim pomieszczeniu(12m) to sprawa priorytetowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz racje wojtas ec bedzie jak zloto,szybki i ze sprezystym basem,tylko lepiej z wyzszej polki niz eci2


Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtasjazz

No dobrze, a co ze standami-bo mam zamiar wykonać samodzielnie. Generalnie im cięższe,stabilniejsze tym lepsze. , ale nie wiem jak mam wyglądać sam "blat" tzn głośnik ma stać na blasze górnej (bądź granitowym bloczku) : bezpośrednio, na kolcach, czy może jeszcze jakoś inaczej... jak sie zabrać za ten problem? Chodzi mi o to jak zniwelować tzw efekt odrzutu-czy są jakieś koncepcje Forumowiczów w tej materii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtassjazzie, a propos systemu, który grał na Audio Show - to rzeczywiście grało nieźle, ale zapomniałeś o kablach Fadela, którymi to było spięte, cena kompletu kręciła się pewnie w okolicach ceny głośników lub lepiej, niestety, a wystawca jeszcze bezczelnie twierdził, że "bez kabli nie gra" :)) Głośniczki, czy tak czy owak świetne i gratuluję zakupu. Moim zdaniem powinieneś pomyśleć o lampie, byle nie nazbyt słabowitej, osobiście poleciłbym posłuchanie Harbethów z Orchestrą Reference (na KT 90), zmienisz nicka na jazzwojtass niechybnie :). Jeśli tranzystor, to przyda się trochę zdrowych Watów, żadnych Densenów i innych takich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam w klubie,

 

Konieczny wzmacniacz z bardzo dobrą kontrolą basu. To co było na AS to nie tylko standy i pokój jak sądzę (z praktyki - ECI2):

 

Magia kabla sieciowego do wzmaka !!! Ten co go przywiózł kolega, "zwykły kabel", mój DiY oraz inne kable sieciowe robiły z tego różne systemy, kompletnie różne, no diametralnie poprostu. Myśle że jednak niektóre z tych kabli poprawiają wydajność prądową wzmacniacza (spadek impendencji od stony sieci, pojemność, itd). Zagadnienia kontroli basu są tu na pierwszym planie, a dokładność rysowania przestrzeni na drugim. Stąd też mój wniosek o istotnym wpływie wzmacniacza, większym niż pokój i ustawienie. U siebie postawiłem i już grały dobrze, a pokój słabo zaadoptowany. Chyba bałbym się lampy. Słuchałem z różnymi, wprawdzie nie w domu ale słyszałem brak kopa, szybkości, kontroli, no różne takie słyszałem, tranzystory robiły lepiej. Inny niż ECI2 tranzystor, który robił Harbethom dobrze to Krell 300i oraz Jeff Rowland Concerta - na któryś z tych mógłbym zmienić ECI, ale mnie nie stać. Ludzie mówią że ECI 1 gra jeszcze lepiej od powyższych w tym zestawieniu, ale osobiści nie słyszałem.

 

Harbethy są kapryśne co do kabli i wcale drożej nie znaczy lepiej. Ja optimum znalazłem przy XLO Pro 600 dół i F.Gold góra. Wizytujący mnie "zdrowi na głowę" (nieaudiofile) powiedzieli: oooooooo!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtasjazz

Ok co do wzmacniacza i kabli to wiem juz prawie wszystko, ale co z podstawkami i źródłem? Czy te sprawy sa mniej istotne od poruszanych wyżej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja szukam tych kolumny jak ktoś ma na sprzedaż w dobych pieniądzach to prosze o konrtakt

0606389186,gg1529210

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie Harbethy grają z Sugdenem. Dźwięk nie jest wcale gorszy niż ten zaprezentowany na Audio Show. Tak więc nie tylko lampa.. Co do kabli: z Fadelami niestety nie zagrało, podobnie było z Gertzami. Sprawdziły się natomiast Nordosty. Z tymi kablami słychać bardzo wiele, bas - spręzysty i punktowy (tzw. "dębowe pałki") a w średnicy eksplozja różnych "drobnych" dźwięków, które robią tzw. "atmosferkę".

Podstawki: z tym był kłopot. SHL5 mają nietypowe wymiary jak na monitor. I prawdą chyba jest ,że muszą one być solidne. Mam własne (wzorowane na podstawkach do PMC IB2 - podobne wymiary obudowy). Sprawują się lepiej niż np oryginalne od Eposów :).

 

pozdrawiam

p.s.

gratuluję wpisu. Sam nie miałem odwagi zacząć....

 

dd32 -> będzież miał kłopot żeby coś szybko kupić. Gdy zacząłem się interesować tymi kolumnami nie mogłem jakoś nic sensownego trafić. Właściciel jednego z komisów powiedział tak: jak ktoś ma Harbethy albo Spendory to raczej ich już nie sprzedaje.....ciekawe jak będzie w moim przypadku (mam je dopiero od roku)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtasjazz

Wojtku masz SHL5 czy K6? Jeśli słyszałeś obydwa modele to napisz na ile róznią sie brzmieniem twoim zdaniem. Jak juz wcześniej wspomniałem w moim odczuciu K6 graja chyba mniej wyraziście w srednicy-takie było moje pierwsze wrażenie gdy zkonfrontowałem to co usłyszałem na AS z K6. Pewnie spory udział w tym ma moja elektronika i okablowanie, ale podobne wrażenie(nawet bardziej sugestywne niz u mnie) odniosłem słuchając ich u poprzedniego własciciela przed zakupem.Zbiezność przypadkowa... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtasjazz

apropos standów, to walczy juz z nimi teść-zrobi na wymiar , a nuz zagrają dobrze. Nie wiem jak to jest w HL5, ale K6 maja być (wg zaleceń producenta) ustawione tak, żeby "top" głsnika był na wysokości uszu-czyli z moich wyliczeń ok 1m-standy zatem powinny mieć ok 60cm wysokości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wojtasjazz -> zaloguj sie będzież mógł wtedy podglądać wpisy " o mnie" - to znacznie ułatwia sprawę - wiadomo jaki kto ma aktualnie sprzęt..

Mam SHL5 (czyli takie jak prezentowane na Audio Show) . Niestety nie słuchałem KL6 więc nie wiem jak ich dźwięk ma sie do "piątek". Porównywałem natomiast u siebie w domu "siódemki" z SHL5. Piątki mają trochę większą skrzynię (producent podaje , że jest to optymalna obudowa dla ich radialowego prztwornika) i dodatkowy gwizdek. Podnosi on trochę górne pasmo : do 24KHz -3dB ( w siódemkach jest do 20kHz - 3dB). Dźwięk jest w ok. 80% taki sam, ale piątki w porównaniu do HL7 grają jakby większym dźwiękiem , swobodniej. Nie wiem czy jest tak za sprawą więszej obudowy czy też moze tego dodatkowego tweetera? HL6 są jeszcze mniejsze od "7-mek" więc może przez to dźwięk jest trochę bardziej zgaszony. Ponadto tak jak napisał pw kable mają tu bardzo duże znaczenie. Spróbuj z jakimiś "szybkimi" transparentnymi kablami - to może pomóc. Powtórzę to co napisałem wcześniej : z Nordostami grają rewelacyjnie, załuję tylko, że nie miałem więcej pieniędzy na Red Dawna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile pamiętam na forum Harbeth była kiedyś dyskusja o odpowiedniej wysokości podstawek. Dla SHL5 producent zalecał taką wysokość aby płaszczyzna uszu słuchającego była na wysokości pomiędzy dwoma tweeterami. HL6 mają tylko jeden przetwornik w górze więc to co chcesz zrobić powinno być dobrze. Ważne jest żeby podstawki były ciężkie i jednocześnie (to już jest moja teoria) nie zabierały zbyt dużo "światła". Moje są wykonane z grubego (4mm) stalowego profilu i ważą dobrych kilka kg jedna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie można znaleźć cennik oraz stronki o HARBERTH.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtek

Potwierdzam: z Nordostem jest dobrze, a nawet bardzo dobrze (od Red Dawn w górę).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtasjazz

Witam. Własnie wróciłem z Puzonu w Katowicach. Przemiły pan po trwających dłuższą chwilę entuzjastycznych wypowiedziach na temat moich kolumn, polecił wzmak Naim nait 5. Ponoć z Harbethami to powinno zagrać conajmniej dobrze. Słyszałem również dziś droższe urządzenia Naima w innym sklepie z kolumnami tejże firmy i powiem szczerze -średnica to chyba najsłabszy moment tego zastawu. Sprzedawca bronił się, że kolumny prosto z kartonu i jeszcze nie rozgrzane. Musze posłuchać naima z K6 to rozwieje moje watpliwości co do średnicy tych klocków. Szkoda że nie mieli ECI byłby ciekawy test porównawczy...

 

stronki z Harbethami:

http://www.audiosystem.com.pl/harbeth/harbeth_ogolna.htm -strona polskiego dystrybutora

http://www.hifi-odenthal.de/produkte/lautsprecher.htm -strona niemieckiego dystrybutora

http://www.harbeth.co.uk/ -strona producenta

Share this post


Link to post
Share on other sites

oficjalne forum dyskusyjne o kolumnach Harbeth:

http://www.smartgroups.com/groups/harbethspeakers

(udzielają się na nim często pracownicy firmy włącznie z właścicielem - Alanem Shaw) Jest tam dużo informacji o wzmacniaczach do tych kolumn, odpwiednich podstawkach, itd. Ciekawe często wzmacniacze, za $4000- $6000 uważane są za takie które wyciągają z nich to co najlepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ja wojtasjazz po zalogowaniu... jak zmienić nick jest taka opcja u Lukara? .Ale wracając do tematu Jak widać teoria o podłaczeniu Harbethów z naimem nie jest odkryciem... zdjęcie z stronki www.6moons.com

[obrazekLUKASZ-73268_1.jpg]

post-664-100006594 1170254349_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe.. podstawki wyglądają jak od StandArt. Zajrzałem również na stronę tego niemieckiego dystrybutora...HL7 za 2300 Eur(!) , SHL5 : 3100 Eur (!!) . Przy tych cenach zakup w Polsce to prawdziwa okazja,szczególnie tych ostatnich.. (7200PLN i 7900PLN). Oto recepta na na szybki zarobek: wzmacniacze Rotela zza Odry a na zachód kolumny Harbeth. Duże "przebicie" w obie strony no i brak pustych przebiegów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standy to Target Audio. Kiedys nosilem je na 3 pietro - wystarczy na cale zycie

 

xajas

_______________

www.jaschiks.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xajas, czy mógłbyś skomentować ceny na HL7 i SHL5? Skąd tak duża różnica pomiędzy polskim dystrybutorem a niemieckim? Wiadomo,że dają pewnie jakieś upusty , tylko czy aż 40% ?!

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtasjazz

Moim zdaniem dystrybutorzy dopasowują cenę do rynku -prawo popytu i podaży. Przeciętny niemiecki meloman chyba nie sugeruje się ceną tylko bezwzględna jakościa brzmienia i poprostu wyda taką kwote jesli mu się taki sprzęt spodoba... z tego punktu widzenia cena Harbethów nie jest w cale wygórowana (zwłaszcza z uwzględnieniem wysokości zarobków przeciętnego Deutscha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dla porównania (skoro już przy finansach jesteśmy):

Nasz średni miesięczny zarobek netto wynosi 319 euro.

Średni miesięczny zarobek "Deutscha" to 1687 euro.

Ale to jeszcze nic: Angole zarabiają 2275 euro miesięcznie. (źródło: "Polityka 3/04).

 

Wynika z tego, że jeśli przymknę oczy na pewne niedostatki anglosaskiej urody i ożenię się z bogatą Angielką, Walijką, bądź Szkotką to po miesiącu sprawię sobie Callisto 2200, po dwóch miesiącach Linna Ikemi, a w ciągu kolejnych czterech miesięcy wymienię kolumny, kable oraz dokupię hi-endowy gramofon. Po pół roku, kiedy skompletuję już mój zestaw marzeń, wezmę w końcu rozwód.

Opłaca się - sześć miesięcy to chyba nie tak długo? Można się przemęczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koncepcja ciekawa, ale aż tak bym sie nie poświecał... chociaż ten gryphon ... sprawa do przemyslenia ;)

 

 

Mam pytanie czy ktoś słuchał Harbethów z tańszymi wzmakami np, Struss, baltlab, Opera ? Jest szansa że ze taki zestaw zagra ? Ciekawe recenzje ma Epoca1.3 zwłaszcza jeśli chodzi o średnice- powinien sie sprawdzić -co Wy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.