Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  444 członków

Harbeth Klub
IGNORED

HARBETH Club


Gość wojtasjazz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odkręcić tylna ściankę, zlutować terminale dobrym przewodem i temat zworek zamknięty. Jeszcze lepiej usunąć połączenie do jednego terminala, żeby przez przypadek nie uwalić elektroniki przy probie połączenia w biampingu.

Edytowane przez meloV8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, meloV8 napisał:

Odkręcić tylna ściankę, zlutować terminale dobrym przewodem i temat zworek zamknięty. Jeszcze lepiej usunąć połączenie do jednego terminala, żeby przez przypadek nie uwalić elektroniki przy probie połączenia w biampingu.

Za takie rzeczy się nie biorę, gdyż najzwyczajniej się na tym nie znam. Więcej bym zepsuł, niż poprawił. Tak jest super. Słucham swojej ulubionej testowej płytki i jestem pod wrażeniem. Jak ktoś jeszcze nie zmienił zworków to polecam - pewna satysfakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, maciek36 napisał:

Jeszcze w kartonach i tak jeszcze niestety kilka dnia, ale mam już w domu 40.3XD.
No i niestety nie jestem pierwszy w PL, drugi ?


Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
 

Pogratulować. Do testu czy już na własność? Oczywiście czekamy na wrażenia, jak już sobie pograją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Piotr_61036 napisał:

No cóż Panowie muszę przyznać, że jesteście WIELCY. Znalazłem w szafce, zworki Chord signature. Zamieniłem z oryginalnymi Harbeth i stało się coś czego się nie spodziewałem. Jest po prostu zjawiskowo. Kłaniam się PANOM!!!! ?

Super! Cieszę się, że to działa ?. Jednocześnie trochę lipa, że zrobili "wypasioną" wersję jubileuszową nie dbając o taki detal (poza efektem wizualnym). No ale nie pierwszy to raz ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, macktheknife napisał:

Super! Cieszę się, że to działa ?. Jednocześnie trochę lipa, że zrobili "wypasioną" wersję jubileuszową nie dbając o taki detal (poza efektem wizualnym). No ale nie pierwszy to raz ?

 

Ja w tym widzę spisek. W następnej wersji zmienią tylko zworki i w recenzjach będzie : ... wielki progres proszę Państwa ??. Żartuję oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, maciek36 napisał:

Już moje na własność.

Kolor WALNUT. Piekne ?

Gratulacje, pasowaly by do nich walnutowe TonTragery ?

 

Ciekawe podsumowanie Alana dzisiaj sie ukazalo w dluzszym opisie monitorow typu Ls3/5a na HUG:

In short, we are more confident than ever having invested our R&D budget in buying these various offerings at retail of the substantial superiority of the Harbeth LS3/5a of the genre and in particular of the Harbeth P3ESRXD as the class leader for neutrality, low coloration, spectral balance, sensitivity, integration and smoothness of response. Buy the XD version of the P3 with total confidence. This has been a real eye-opener, and worth the £10k investment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Patryks26 napisał:

Gratulacje, pasowaly by do nich walnutowe TonTragery ?

 

Ciekawe podsumowanie Alana dzisiaj sie ukazalo w dluzszym opisie monitorow typu Ls3/5a na HUG:

In short, we are more confident than ever having invested our R&D budget in buying these various offerings at retail of the substantial superiority of the Harbeth LS3/5a of the genre and in particular of the Harbeth P3ESRXD as the class leader for neutrality, low coloration, spectral balance, sensitivity, integration and smoothness of response. Buy the XD version of the P3 with total confidence. This has been a real eye-opener, and worth the £10k investment.

To w ogóle jest jeden z najbardziej zaskakujących i wręcz szokujących wątków na HUG,które Alan ostatnio popełnił. Dla mnie kompletnym zaskoczeniem jest informacja,że cały ten BBC dip,to lipa i to legendarne podbicie w okolicach 1,1 wynika nie z zamierzonego w projekcie BBC wyliczenia,tylko z ogromnych problemów z jakimi borykał się KEF przy produkcji B110. A najśmieszniejsze w tym opisie jest to,że wszystkie współczesne warianty Ls3/5a,które Alan oczywiście kupił i pomierzył,zawierają ten powielany garb,który jak się okazuje był błędem,niedoskonałością B110 i Bextrenu nakładanego pędzle,.Ciekawe jest też to,że pomimo korekty i wyprodukowania wersji 11 Ohm a właściwie 10 Ohm już w oparciu o CAD(w przypadku Harbetha),charakterystyka tych głośników była  zgodna z datasheet Harwooda a mimo to 50lat po premierze Ls3/5a 15 Ohm,Falcon wiernie odtwarzając ten projekt,wchodzi w to samo błędne założenie i wypuszcza wersje z dipem 1,1 i okolice. Masakra,powiem szczerze,że to wprawiło mnie w osłupienie,bo właśnie z powodu tego garbu(m in) ludzie tak kochają Ls3/5a w wersji 15 Ohm. Szoking... ? 

W dniu 5.01.2021 o 16:59, Patryks26 napisał:

Czy ktos slyszy roznice? Ja nie mam sluchawek wiec ciezko mi wylapac.

 

 

Na słuch i przez iPada najwierniej grają P3esr. Barwa skrzypiec jest prawdziwa,piękna słychać otarcia smyczka i kalafonii po strunach,natomiast na XD skrzypce grają jak altówka,niestety dźwięk jest imo podkręcony,co w nowym kierunku Harbetha kompletnie mi się nie podoba,ale to YouTube i iPad,więc wnioski od czapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda,że nie możemy tu wkleić slajdów,które Alan zamieścił w tamtym wątku a które pokazują płaską jak stół charkę P3 w każdej właściwie wersji a w XD szczególnie na tle Ls3/5a. Alan w ogóle ma ostatnio dobrą formę a nie zawsze tak było,bo wątek dlaczego projekty BBC są cienkościenne i dlaczego te założenia do dziś pozostają aktualne a może nawet są aktualne bardziej niż pół wieku temu,to też kapitalna lektura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast to opracowanie jest bez trudu dostępne w sieci,myślę więc że nie naruszam tu praw BBC. Inżynierowie skupieni wokół tych badań wykonali tytaniczną robotę nie mając do pomocy ani jednego komputera a ich wnioski i dowody są aktualne do dziś.

http://downloads.bbc.co.uk/rd/pubs/reports/1977-03.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Margol napisał:

Szkoda,że nie możemy tu wkleić slajdów,które Alan zamieścił w tamtym wątku a które pokazują płaską jak stół charkę P3 w każdej właściwie wersji a w XD szczególnie na tle Ls3/5a. Alan w ogóle ma ostatnio dobrą formę a nie zawsze tak było,bo wątek dlaczego projekty BBC są cienkościenne i dlaczego te założenia do dziś pozostają aktualne a może nawet są aktualne bardziej niż pół wieku temu,to też kapitalna lektura

Czy mógłbyś dać link do tego wątku na HUG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że oryginalne Ls3/5a nie miały równego pasma wynikało nie tylko z głośnika jaki zastosowano, ale również problemu dyfrakcji, która ratowano filcem i maskownicą, projektowana tak, aby te problemy jakoś ugłaskać. BBC dip to oczywiście tylko legenda i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, choć prawda jest że osłabienie pasma w zakresie BBC dip, dla wielu osób jest ciekawsze brzmieniowo.

Badania na temat wpływu obudowy na dźwięk są niezwykle ciekawe, ale patrząc na to jak zaprojektowano Ls3/5a, widać pewna niespójność.  Z jednej strony zwracano uwagę na rodzaj drewna, z jakiego były wykonane wzmocnienia obudowy, a z drugiej strony grubość ścianek w Ls3/5a maja się ni jak do zaleceń i projektów większych modeli.  Duże Ls5 miały ścianki o grubości 9mm lub 12mm, co przy dużej powierzchni ścianek obudowy, możliwe było faktyczne obniżenie rezonansu tych ścianek, a dodanie materiału bitumicznego w znacznie tłumiło ich rezonans. Oczywiście stosowano wysokiej jakości sklejkę, bo płyt MDF nawet jeszcze chyba nie wymyślono. Niespójność polega na tym, ze malutkie Ls3/5a miały ścianki obudowy o grubości 12mm, ale ich niewielkie wymiary wpływały znacząco na rezonans własny ścianek. Mimo 12 grubości, one były bardzo sztywne, i dodanie mat bitumicznych niewiele wpływało na tłumienie rezonansów ścianek. Gdyby się trzymać tych zaleceń cienkich ścianek, to obudowa Ls3/5a powinna być zrobiona nie z 12mm sklejki, ale z 6-7mm.

Alan niby trzyma sie tej zasady grających ścianek, ale widać ze właściwie olał zalecenia ze starych prac BBC. Wszystkie Harbethy są robione z MDF, również wzmocnienia, choć akurat w P3 sa drewniane, ale z miękkiego drewna, a nie twardego jak w oryginalnych Ls3/5a. Do tego front jest przebudowany pod katem dyfrakcji, co umożliwia uzyskanie bardziej równego pasma, a tylna ścianka jest przykręcana, a nie wklejana.

Niby jest wiele podobieństw ale i sporo różnic, niemniej na koniec mam jest jeszcze jedna ciekawostka, co do tych małych pudelek. Dlaczego one są przez wiele osób uważane za ładne, mimo że takie kanciaste i staromodne? Proporcje frontu Ls3/5a jak i kilku kolumn Harbeth, maja wymiary i proporcje dobrane wg "złotego podziału".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MeloV8 dzięki Ci za jak zawsze wielce merytoryczny wpis. Jest dokładnie tak jak piszesz. Alan choć marketing buduje na badaniach i dziedzictwie BBC,to od pewnego czasu kroczy własną drogą. Kwestie dyfrakcji i filcowego kołnierza także porównał i w pomiarach wyszło mu,że P3 z ujednoliconym frontem i framlessframe wypada w tych pomiarach lepiej. Napisał też dlaczego pozostał wzorem najstarszych Ls3/5a przy odkręcanych plecach. To wszystko jest w tym wątku. Twoje uwagi dotyczące grubości ścianek,to też ciekawa sprawa,bo faktycznie sklejka bałtycka jest grubsza i sztywniejsze niż konstrukcje większych braci,ale w P3 jednak w skutek stosowania MDF cieńsza. No nic sporo ciekawych wniosków,mnie jednak jak pisałem,najbardziej zaszokowała kwestia powielania BBC dip przez Falcona,o reszcie nie piszę bo tylko Falcon został praktycznie zrekonstruowany 1:1. W głowie mi się nie mieści,że konstruktor B110 Malcolm Jones nie wiedział,że ten garb w wersjach 15 Ohm powstał w inny niż zakładał to opis specyfikacji BBC a jeśli wiedział,to dlaczego dziś,mając do dyspozycji współczesne narzędzia i żyjąc w czasach,gdzie nikt nie nakłada Bextrenu pędzlem,powielił ten błąd?

Jeszcze Edyta: co do złotych proporcji,też kiedyś o tym pisałem,dlatego masz MeloV8 rację, że mimo iż Ls3/5a mają konstrukcję prostą jak droga na Ostrołękę,to w tej prostocie są urocze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jest zdanie,które mówiąc szczerze wprawiło mnie w osłupienie:

"It would seem from our measurements across the group that some of the current 'reincarnations' have deliberately engineered-in that peak, which was never in fact part of the BBC design, but was an unfortunate consequence of the drifting standards in the first generation B110s."

Wytłuszczenie moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, może takie było założenie kopiowania. Zrobić kopie na 100%, mimo że zawiera pewne błędy/niedociągnięcia. Przecież podbicia na charakterystyce może wymodelować w procesie projektowania zwrotnicy. To trochę jak z legendarna Yamaha NS10, której podbita średnica i nierówne pasmo, tak przypasowało realizatorom dźwięku, że do dziś ma swoich wiernych fanatyków, którzy o innych głośnikach nie chcą nawet słyszeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że oni nie maja innego wyboru, bo klonów Ls3/5a jest tak dużo, ze ich klon, który nie uwzględniałby oryginału przepadłby na rynku. Wiec odtworzenie oryginału jest lepszym posunięciem, szczególnie pod katem rynku azjatyckiego, bo nie oszukujmy się - to jest główny rynek zbytu.

Generalnie z dostępnych obecnie głośników można by było zrobić kolumny na wzor Ls3/5a, ale pod względem pomiarów i dźwięku przewyższające pierwowzór w każdym aspekcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje,byłyby przewyższające oryginał,ale poziom mentalu Azjatów byłby nie do przeskoczenia. Czytając Shawa zawsze odnoszę wrażenie,że on generalnie kpi z tej całej zadymy z Ls3/5a,ale potrafi liczyć,stad irytuje go,że tzw klony robią mu pod górę,bo choć pomiarowo słabsze,to mają status legendy,której P3 nie mają. Te wszystkie ruchy z P3,dziwnym trafem zaczęły się kiedy Falcon i Rogers powróciły do Ls3/5a,zbieg okoliczności?nie sądzę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.12.2020 o 15:25, hasos napisał:

Miałem okazję testować kabel głośnikowy duelund dca12ga + IC na 16ga. Cóż to jest za świetne połączenie. Jeśli ktoś szuka kabla brzmiącego analogowo, z przygaszoną górą, ale ze świetnym szczegółem, z genialną przestrzenią i dźwięcznością, to polecam ten zestaw. Łączy ogień z wodą, szczegółowość z ciepłem i  niemęczącą prezentacją. Do tego daje efekt mocnego wejścia w strukturę dźwięku. Aż dziw, że taki szczegółowy kabel gra tak ciepło i miło, wręcz mocno ciepło. Świetna sprawa. W dodatku za grosze. IC był na porządnych wtykach, chyba też duelunda, a głośnikowe gołe. Po nowym roku zamawiam :)

na tych?

https://www.hificollective.co.uk/rca-plugs/duelund-rca-plugs-gold.html

mam ten model rca od ok. 2 mieś. na DCA 16 GA. Podobnie jak głosnikowe DCA 12 GA oraz zaaplikowane wewnętrzne 12 GA i 16GA na sekcjach LF i HF.

Ps. coś w tym jest jak piszesz, choć wydaje się, że najlepiej czują się w obszarze Altec'owo podobnym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, piano napisał:

na tych?

https://www.hificollective.co.uk/rca-plugs/duelund-rca-plugs-gold.html

mam ten model rca od ok. 2 mieś. na DCA 16 GA. Podobnie jak głosnikowe DCA 12 GA oraz zaaplikowane wewnętrzne 12 GA i 16GA na sekcjach LF i HF.

Ps. coś w tym jest jak piszesz, choć wydaje się, że najlepiej czują się w obszarze Altec'owo podobnym. 

Tak, na tych. To model wtyków zrobiony na bazie Furutecha FP-126. Różnią się obudową.

12ga masz pojedyncze czy wersję dual? Pojedyncze są w PL. Chciałem zamówić z UK zestaw dual i do tego 16ga na IC i 12ga 600v na zasilający, ale teraz dołączają VAT i cło. Ale chyba i tak się opłaca, bo u nas tych wersji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, piano napisał:

na tych?

https://www.hificollective.co.uk/rca-plugs/duelund-rca-plugs-gold.html

mam ten model rca od ok. 2 mieś. na DCA 16 GA. Podobnie jak głosnikowe DCA 12 GA oraz zaaplikowane wewnętrzne 12 GA i 16GA na sekcjach LF i HF.

Ps. coś w tym jest jak piszesz, choć wydaje się, że najlepiej czują się w obszarze Altec'owo podobnym. 

Mam interkonekt jak Ty na DCA 16 GA i tych wtykach. U mnie to jakos nie chce grac. Prawdopodobnie masz racje, ze te kable graja z wysokoskutecznymi glosnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.