Skocz do zawartości
IGNORED

Ustawienie parametrów suba jamo w kinie

Bipo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich członków tego forum, zalogowałem się niedawno ale czytam to forum już od paru miesięcy.To jest mój pierwszy post więc wybaczcie za błędy w nazwach itd. Posiadam kino domowe: Denon1906, dvd Philips 720sa, kolumny Jamo s606 z subem 200 (aktywny)+ TV sony 32 CRT(w planach zmiana na płaski LCD lub Plazma). Problem polega na ustawieniu parametrów suba. Nie znam się za bardzo na tym więc proszę was o poradę jak ustawić te trzy pokrętła aby wszystko ze sobą dobrze współgrało. Pokrętła to level (min-max), cut oof (40hz-150hz) i phase 0-180. Sub jest podpięty do amplitunera jednym kablem ale z przejściówką przy subie na dwie cincze które wchodzą do suba. Jak kupowałem te kolumny to mi koleś polecił aby podpiąć w ten sposób ponieważ będzie grał dużo lepie......Moje aktualne wrażenia są takie że basu jest za dużo, no i przy momentach w których sub powinien wydać niski dźwięk np. podczas eksplozji itp. to ten odgłos przypomina stłumiony i wydłużony bas. Ponadto podczas słuchania muzyki sub nie nadąża chyba za kolumnami. Dźwięk niski jest ciągły zamiast być chwilowy tzn. jak słucham muzykę dynamiczną np.dance to słychać jedno wielkie stłumienie basu niż krótkie uderzenia..... Aha no i ustawienia amplitunera odnośnie suba jest w ten sposób że w menu sub jest ustawione na 60hz...pozdr.

Po pierwsze czy robiłeś autokalibrację w Denonie? Nie wiem jak w tym konkretnym modelu ampli ale powinien Ci ustawić optymalną głośność suba i fazę tak że dzwięk z suba będzie docierał we właściwym momencie i nie będzie spóźniony.

Zadbaj o właściwe ustawienie suba najlepiej pomiędzy frontami (z doświadczenia wiem ze są najlepsze efekty)czyli np. obok telewizora, jezeli masz go na bocznej ścianie to przestaw bo rzadko kiedy gra coś takiego dobrze. W rogu bedzie bas podbity.