Jump to content
octavarium

Unison Research klub

Recommended Posts

Witam !

 

Zakupiłem z USA 2 pary lamp ECC82 / 12AU7 MULLARD z wersji cywilnej (rok wykonania 1958).

 

Jeden do mojego Unisona, drugi z myślą o tych co nie mają możliwości zakupu na polskim rynku.

 

Zainteresowanych proszę o kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krótki przewodnik po NOSach ECC82/12AU7

 

Jako że w Unisonach siedzą często także ECC83/12AX7 to i tabelka z w/w lampami:

post-15650-001336600 1298324059_thumb.gif

post-15650-002482300 1298324591_thumb.gif


l'enfant sauvage

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzień dobry wszystkim, oto mój unison research simply four p ...czyli więcej EL34, niż w s2, a mniej niż w s6. za to nadal w SE ;-)

post-368-098874700 1298368925_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

octavarium, dziękuję ;-)

hm, co ja mogę powiedzieć? po prostu po ładnych kilku latach chwilowo znudziły mi się amplifony, chciałem coś zmienić, bo mój system nie dawał mi frajdy; szukałem małego wzmacniacza na EL84, a tego S4 kupiłem trochę przypadkowo.

nie chcę za bardzo wdawać się w szczegóły, bo wzmacniacz mam od przedwczoraj wieczorem, ale: S4 jest nieco lepszy od wt40-II, nie jest to jakaś wielka, znacząca różnica, to różne charaktery brzmienia. przede wszystkim szybkość, to jest lepsze w unisonie, otwartość dźwięku, przejrzystość, naturalność. muzyka jest płynna. ładna barwa. bardzo naturalnie brzmiący wzmacniacz, oczywiście, jak na niezbyt drogą lampę ;-) unison jest bardziej "muzykalny", to większy "fun" ze słuchania, niż na amplifonie. ogólnie w kilku słowach - to otwarty i dość naturalny dźwięk. i dynamika - porównaniu z amplifonem jest wulkanem energii, zaskakujące, ale unison wydaje się mocniejszy od WT40 ;-) rozważając za i przeciw każdej maszyny trzeba jednak pamiętać, że wt40-II to topowy wzmak amplifona, a oferta unisona zaczyna się właśnie od serii s2/4. więc to trochę inne segmenty rynku.

jak mówiłem, nie chcę zbyt wiele pisać, bo dopiero poznaję wzmacniacz i muszę zmienić kilka rzeczy w systemie - np. moje molibdenowe głośnikowce okazały się zbyt krótkie (eh te gniazda rca z boku i balet z cudacznym ustawianiem wzmaka względem innych sprzętów. tu będę jeszcze kombinował ;-)

no i lampy - mam teraz komplet fajnych, dobranych EL34 RFT (bardzo je lubię od czasu amplifona wl25 ;-) udało mi się ustrzelić dwie pary niedrogo od kompetentnego pana na alle... :-D no ale muszę również pomerdać wejściowymi i sterującymi, to też chwilę zabierze.

to chyba tyle na początek.

i jeszcze fotka - otrzymane wczoraj cztery lampki z DDRu, dużo lepsze od współczesnych Electro Harmonixów :-)

post-368-024316000 1298417553_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytałem ku rozwojowi klubu...lecz też powolutku zaczyna kiełkować we mnie idea lampy,nie wiem S4,6,może S8...

Póki co próbuję wycisnąć wszystko co najlepsze z kolejnej hybrydy Unisona.

 

Faktycznie,2 dni to trochę zbyt krótko aby rzetelnie oceniać,niemniej jednak bardzo zachęcająco odebrałem wrażenia odnośnie dynamiki.


l'enfant sauvage

Share this post


Link to post
Share on other sites

octavarium, dziękuję ;-)

hm, co ja mogę powiedzieć? po prostu po ładnych kilku latach chwilowo znudziły mi się amplifony, chciałem coś zmienić, bo mój system nie dawał mi frajdy; szukałem małego wzmacniacza na EL84, a tego S4 kupiłem trochę przypadkowo.

nie chcę za bardzo wdawać się w szczegóły, bo wzmacniacz mam od przedwczoraj wieczorem, ale: S4 jest nieco lepszy od wt40-II, nie jest to jakaś wielka, znacząca różnica, to różne charaktery brzmienia. przede wszystkim szybkość, to jest lepsze w unisonie, otwartość dźwięku, przejrzystość, naturalność. muzyka jest płynna. ładna barwa. bardzo naturalnie brzmiący wzmacniacz, oczywiście, jak na niezbyt drogą lampę ;-) unison jest bardziej "muzykalny", to większy "fun" ze słuchania, niż na amplifonie. ogólnie w kilku słowach - to otwarty i dość naturalny dźwięk. i dynamika - porównaniu z amplifonem jest wulkanem energii, zaskakujące, ale unison wydaje się mocniejszy od WT40 ;-) rozważając za i przeciw każdej maszyny trzeba jednak pamiętać, że wt40-II to topowy wzmak amplifona, a oferta unisona zaczyna się właśnie od serii s2/4. więc to trochę inne segmenty rynku.

jak mówiłem, nie chcę zbyt wiele pisać, bo dopiero poznaję wzmacniacz i muszę zmienić kilka rzeczy w systemie - np. moje molibdenowe głośnikowce okazały się zbyt krótkie (eh te gniazda rca z boku i balet z cudacznym ustawianiem wzmaka względem innych sprzętów. tu będę jeszcze kombinował ;-)

no i lampy - mam teraz komplet fajnych, dobranych EL34 RFT (bardzo je lubię od czasu amplifona wl25 ;-) udało mi się ustrzelić dwie pary niedrogo od kompetentnego pana na alle... :-D no ale muszę również pomerdać wejściowymi i sterującymi, to też chwilę zabierze.

to chyba tyle na początek.

i jeszcze fotka - otrzymane wczoraj cztery lampki z DDRu, dużo lepsze od współczesnych Electro Harmonixów :-)

 

A jaka cena i gdzie kupiels to cacko jesli wolno spytac. Czy to jest model kupiony na audiomarkt.de???

pozdr.

Edited by kichanadeta

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- krzych

 

Gratuluję zakupu nowego wzmacniacza!

Wymiana lamp mocy, za które zabierasz się w pierwszej kolejności, to b. dobry ruch, chociaż...

Nie wiem jak w S4, ale w moim S6, największe (najkorzystniejsze) zmiany w brzmieniu, wniosła wymiana, montowanych przez producenta lamp sterujących ECC82 ElektroHarmonix, na inne - już zastosowanie najtańszych RFT daje do myślenia.

Obecnie używam ECC82 Conn (black plate, squere getter) z 1956 r. i jestem b. zadowolony.

A wracając do EL-34, to polecam zaaplikowanie w ich miejsce 6CA7.

Co naturalne, nie poznałem wszystkich, dobrze grających EL-34, ale w porównaniu z Siemmensami, Teslami, Tung-Solami, RFTami...już najzwyklejsze ElektroHarmonixy 6CA7, lepiej przemawiają do mojej percepcji; pozwalają z większą przyjemnością słuchać muzyki.

Nie jest to może kolosalna zmiana, ale na tyle zauważalna (szczególnie w kwestii lepszej przestrzeni, rozciągnięcia sceny na boki, w górę, a przede wszystkim w głąb!, lepszej lokalizacji dźwięków, zauważalnie lepszej kontroli basu), że póki co nie myślę o powrocie do EL-34.

 

Jaka sieciówka najlepiej uzupełni się ze wzmacniaczem UNISON RESEARCH S6 ??

 

Ze swojej strony proponuję pożyczyć od Pana Ryszarda Szafrańca (firma ARGENTUM), kabel sieciowy Argentum Su-2,5/3 Exclusiv Gold i subiektywnie odnieść się do tego produktu - moim zdaniem świetny kabel.

W ofercie znajduje się także Argentum Nokaut Su-2,5/5 Extreme Gold, moim zdaniem lepszy, chociaż więcej "korzyści można uzyskać", zasilając nim źródło – wydaje mi się, że Su-2,5/3 do wzmacniacza jest "wystarczający".

Pożycz kabelki i sam zadecyduj, czy warto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

octavarium,

łubu dubu, wszystko dla rozwoju klubu! ;-)

wiesz, ja przez chwilkę rozważałem zakup hybrydy, trafiłem nawet ładnego unico secondo w dobrej cenie, ale pan Włoch nie był skłonny wysłać wzmaka do Polski, więc szukając dalej napotkałem simply four. mam w miarę łatwe kolumny, mogłem sobie pokombinować i pewnie nawet 12-watowy s2 by je pociągnął; przyznam, że w planach były też wzmaki na EL84 - m.in. włoskie synthesisy, ale chwilowo skończyło się na unisonie s4; ale polecam sprawdzić lampę, naprawdę byłem zdziwiony dynamiką s4. jeśli tylko masz odpowiednie dla kolumny do lampowca - próbuj śmiało ;-)

 

kichanadeta,

o pieniądzach nie chcę zbyt publicznie mówić - za swojego s4 zapłaciłem nieco więcej, niż cena na audiomarkt.de; kupowałem ze sklepu audio w Anglii, dystrybutora m.in. unisona; to był sprzęt wzięty od klienta w rozliczeniu. dostałem 3-mies. gwarancję, oryginalne pudło, instrukcję obsługi i - co mnie rozbawiło - oryginalny tekstylny pokrowiec na wzmacniacz w kolorze bordowym, z logo Unison Research oczywiście ;-D

myślę ten w Niemczech jest w dość dobrej cenie, warto się nim zainteresować, jeśli ktoś szuka takiego unisona ;-) trzeba przy tym pamiętać, że były dwa rodzaje unisona S4 - Simply Four P (penthode) - jakieś 2x 24W oraz Simply Four T (triode) - ok. 2x 12W - więc to trzeba brać pod uwagę, żeby nie było siurpryzy po zakupie.

 

bananamoon,

dzięki za rady, całą zabawa w merdanie lampami znów przede mną, wiem, że warto ;-) w moim s4 były wsadzone: wejściowy 1 mullard z l.80 oraz 2 sterujące JAN Philipsy, czyli bez szału... trzeba będzie coś wymyślić, na razie używam jako wejściowe polską ECC82 Telamu, jest OK, ale nie mam czasu na zabawy, może w weekend coś porównam, na razie jest, jak jest ;-) a po amplifonie zostało mi trochę ECC82 i ECC802S, więc mam mały zapas i możliwości kombinowania; spróbuję też 6CA7, wszystko w swoim czasie lub nieco później - na razie RFT sprawdzają się świetnie ;-)

no i tak jak pisałem wyżej - znów kable - jednak zmiana wzmacniacza powoduje, że trzeba też spróbować zmienić nieco więcej w systemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

krzych->

 

Dobra hybryda nie jest zła,te od Unisona to bardzo interesująca alternatywa dla tranzystorowych wzmacniaczy średniego budżetu.

Jak napisałeś wcześniej o czymś małym na EL84 to byłem pewien że miałeś na myśli Synthesisa;)Piękne są te bordowe miniaturki...

U mnie Secondo zostało wyparte na jakiś czas przez ukraińskiego SET-a na 6C33C,po to by po jakimś czasie znów do unisonowej hybrydy wrócić,wciąż brakowało mi drive'u i zróżnicowania dynamicznego w dole pasma.Tutaj Secondo nie pozostawiał suchej nitki na triodzie ze wschodu,brak impulsu na dole nie potrafiła przyćmić nawet bajeczna średnica z diabełków;-)

Teraz ćwiczę pierwszy wzmacniacz hybrydowy Unisona SR1,wdzięczna bestia,jest jak modelina,bardzo żywo reaguje na zmianę lamp,okablowania...etc.

Powrót do lampy nie jest jeszcze przesądzony,moje 805-ki mają 87dB ale lubią zejść do 4ohm,u znajomego grają jednak od lat z Bonasusem i czują się w tej aplikacji jak ryba w wodzie...tak więc da się matrixy połączyć z lampą i to z bardzo dobrym rezultatem.Pożyjemy,zobaczymy.

 

Nie ukrywam,że jak się już zestroisz Simply Four z resztą systemu to liczę na ciekawe uwagi,tym bardziej że co prawda w dużym uproszczeniu ale można przyjąć że zarówno Twoje 905 jak i moje 805 to bliźniacza grupa brzmieniowa.

Tymczasem życzę dużo frajdy z merdania lampkami i drucikami:)


l'enfant sauvage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze:jako że słucham bardzo zróżnicowanego repertuaru to wskazane by było aby wzmacniacz miał możliwość dosyć szybkiej wymiany lamp sterujących,tak to się dzieje w SR1 jak i mogłoby być potencjalnie w którymś z lampowców UR.

Do Secondo dobierałem lampy pod kątem uniwersalności(nie wyobrażam sobie abym miał wzmacniacz za każdym razem rozkręcać kiedy zamierzam słuchać muzyki)a to niestety wiązało się już z pewnymi kompromisami.A nigdy nie wiedziałem czy podejdzie mi dziś Achille Gajo Trio czy coś ze starego,garażowego HC;)

To sprawa co prawda jedynie praktyczna ale dla mnie istotna.


l'enfant sauvage

Share this post


Link to post
Share on other sites

octavarium,

dość bezkompromisowe podejście do sprawy ;-) ale słuszne, ja też lubię zmieniać wejściowe lampy w zależności od muzyki, jakiej słucham czy sprzętu, jaki mam podpięty pod lampowca. więc taki S4,czy S6 już mógłby Ci przypasować.

z powodu nadmiaru pracy nie miałem czasu, żeby kombinować i odsłuchiwać unisona, ale... po kilku dniach mam już pierwszą faworytkę wśród lamp: jugosłowiańska ECC82 Ei jako wejściowa; na razie w połączeniu z lampami RFT - końcowymi EL34 i sterującymi ECC82 pokazała świetną przestrzeń, głębię i wyrównała dźwięk, brzmienie "otworzyło się" jeszcze bardziej, jest więcej "powietrza" - tak jakbym poprawił ustawieni kolumn ;-) bardzo obiecująca niespodzianka. za to moja ulubiona dotad w Amplifonie Tesla ECC802S nie bardzo się na razie sprawdziła na wejściu, spróbują ją jako sterującą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przyjdzie sentyment do NoMeansNo (choć już coraz rzadziej;-) to przy detalicznych tfk brzmi to trochę karykaturalnie,ale minimalnie zmulone EH goldy pozwalają słuchać bez grymasu młodzieńczych fascynacji:)

 

Od tygodnia próbuję,testuję,sprawdzam,co rusz podmieniam lampki,przerobiłem już:5184 GE,5814A CBS HYTRON,JJ ECC82,EH Gold 12AU7,Siemens Halske triple mica E82CC,Valvo ECC82 i gładkie TFK.

...And the winner is...tfk smooth,niestety mam parę na wykończeniu,praktycznie do celów poznawczych jedynie,kiepska emisja a i tak rozprawiły się bez problemu z resztą towarzystwa:)

Siemensy też zostają,do czasu wyszukania telefunkenów w przyzwoitym stanie będą dyżurną parą.Co prawda są mniej przestrzenne,detal minimalnie jakby gdzieś ukryty,nie ma tych niuansów,wibracji średnicy (wokale) ale dramatu nie ma,jest dobrze.

Gdyby ktoś reflektował to są do wzięcia:GE,Hytrony,JJ,nad EH goldami się jeszcze zastanowię,klubowiczowi oddam za symboliczne kwoty;-)ewentualnie 4 pary zamienię na coś innego w celach testowych.Wszystkie lampki oczywiście z rodziny 12AU7/ECC82.

 

Szukam TFK,jakby kto miał to przytulę,emisja nie musi być fantastyczna ale żeby jeszcze z rok,dwa pograły;)

 

Przygarnę nawet jedną sztukę,z tej mojej pary jedna to już jest praktycznie trup.


l'enfant sauvage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostawię trochę informacji dla potomnych odnośnie ECC82/12AU7,ostatnie tygodnie to testy,testy i jeszcze raz testy,co z tego wynikło,proszę bardzo:

 

-ECC82 EH Gold-dobra lampa,niezbyt wyrafinowana lecz dobra,brzmienie raczej gęste,żeby nie powiedzieć tłuste,nieco zamazuje detale,stereofonia tylko "może być".EH będzie służyć bez kompleksów jako zamiennik jakiejkolwiek innej

lampy...kiedy nie mamy co włożyć do naszego wzmacniacza.Szaleństw bym jednak nie oczekiwał.

 

-5814A CBS HYTRON-to półprzewodnik-nie lampa;-) ,dynamika przez duże D,można ją nazwać jako dalece powściągliwą-bez emocji i dosyć oszczędną lub nawet surową jeśli chodzi o barwę,detaliczność na pewno nie jest jej słabą stroną,świetny bas,na pewno istnieją aplikacje w których może się sprawdzić.

 

-ECC82 Valvo/Philips ECC82-przyjemnie brzmiąca lampa,delikatnie maskująca szczegóły na górze co sprawiało wrażenie mniejszej detaliczności,ładna średnica,mocny,impulsywny bas,zdecydowanie najlepiej pasuje do rocka i gorszych realizacji.

 

-E82CC Siemens Halske triple mica-zagrała bardzo wyrównanym brzmieniem,z lekkim przechyleniem charakterystyki w dół ale o przyjemnym charakterze,minimalnie zaokrąglonych krawędziach,gładkiej górze i wysuniętej średnicy;mocny,sprężysty bas.Preferowany rock,także ten ostrzejszy,gęste aranżacje,ładnie też słychać wokale,na pewno nie zawiedzie,dosyć uniwersalna-ciężko wyobrazić sobie aplikację w której nie sprawiłaby przynajmniej dobrego wrażenia.

 

-ECC82 Telefunken smooth plate-detaliczność na niesłychanym poziomie-jednocześnie nie nosząca znamion nachalności,ukazane wszelkie niuanse,wibracje głosów ludzkich,jest poza tym melodyjnie,gładko,przestrzennie,magicznie...praktycznie w każdym aspekcie wyraźnie lepsza od innych znanych mi lamp.

Jeden spory minus:słabe wypełnienie dołu pasma co w prostej linii prowadzi do niezbyt dobrej motoryki utworów-to bywa wyraźnie odczuwalne przy dynamicznych rockowych kawałkach.Przymykamy oko na ten mankament,słuchamy jazzu i cieszymy się całą resztą;-)

 

-5184GE-sygnatura brzmieniowa bardzo zbliżona do TFK,nigdy nie popadnie w ostrość,bardzo czytelna,rozdzielcza średnica.Największym atutem tej lampy jest jednak bas-perfekcyjnie kontrolowany,zróżnicowany,głęboki o kapitalnej dynamice-w tym jednym aspekcie przeciwieństwo TFK.Aplikując tą lampkę dostajemy "prawie" Telefunkena ale za to z referencyjnym dołem.

 

Oczywiście opisy brzmienia lamp wynikają z pewnej konkretnej aplikacji-należy to wziąć pod uwagę.Lampki próbowane były w SR1,kolumny to matrixy 805 więc zamułki nie ma-każdą zmianę słychać natychmiast.

Edited by octavarium

l'enfant sauvage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, czy taka cena za UR S6 jest dobra?

 

http://cgi.ebay.com/AMPLIFICATEUR-UNISON-RESEARCH-S6-pure-classe-/130557441876?pt=FR_LC_TV_Son_Home_Cinema_El%C3%A9ments_S%C3%A9par%C3%A9s&hash=item1e65d47754

 

Pytam ponieważ, chcę ją zakupić do moich ProAc-ów S100, które potrzebują solidnej lampy. Mimo że nie słuchałem S6 a jedynie S2 to jestem na tyle zachwycony brzmieniem tej marki że kupiłbym w ciemno tą lampkę.

 

SeQuenser, jeśli można wiedzieć w jakim pomieszczeniu słuchasz D15 tek z unisonem? Bo miałem okazję zakupić D15-stki ale po odsłuchu stwierdziłem że się uduszą w moich 20 metrach.

 

W ogóle to jeżeli byłąby jakaś osoba z Warszawy ( lub też z okolic, lub też trochę dalej ), która posiada S6 i byłaby skłonna przyjąć mnie na odsłuch z moimi ProAc-ami to chętnie bym skorzystał

 

czy ktoś z Wam miał możliwość posłuchać Primo?

http://en.unisonresearch.com/?p=195#fragment-2

 

Mikson ja miałem okazję słuchać w Ministerstwie Dźwięku z Focalami 826V i z Opera Seconda. Powiem że mieszana odczucia. Jak dla mnie chyba za ostro i jaskrawo ale mogę się mylić bo to już było jakiś czas temu. Generalnie spodziewałem się raczej cieplejszego brzmienia a było trochę sucho. Podejrzewam że nie z każdymi kolumnami się zgrywa ten wzmak, na pewno gra szczegółowo ale to byś musiał sam posłuchać


"Muzyka jest jak morze - widzisz brzeg, na którym stoisz, lecz drugiego dojrzeć nie podobna."

— Henryk Sienkiewicz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lesławie

podziwiam Twój zapał w poszukiwaniu wzmaka jak i całego systemu, godne naśladowania,

najważniejsze że potrafisz dobrze ocenić brzmienie i wiesz czego szukasz

czego wielu ludziom w takich dążeniach tego brakuje,

, jestem przekonany że złożysz system który da Tobie duży przyjemności bez potrzeby szybkiej wymiany jakiegoś elementu w celu poprawy, jeszcze raz owocnych poszukiwań


salon Naim Muso :]

słuchawki Focal Elear + Chord Mojo :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

-ECC82 Telefunken smooth plate-detaliczność na niesłychanym poziomie-jednocześnie nie nosząca znamion nachalności,ukazane wszelkie niuanse,wibracje głosów ludzkich,jest poza tym melodyjnie,gładko,przestrzennie,magicznie...praktycznie w każdym aspekcie wyraźnie lepsza od innych znanych mi lamp.

Jeden spory minus:słabe wypełnienie dołu pasma co w prostej linii prowadzi do niezbyt dobrej motoryki utworów-to bywa wyraźnie odczuwalne przy dynamicznych rockowych kawałkach.Przymykamy oko na ten mankament,słuchamy jazzu i cieszymy się całą resztą;-)

Zapakowałem takowe w moim S6 na miejsce RCA clear topów i bardzo mi się spodobało. Podpisuję się obiema rękami pod powyższym.

Istotnie dół może sprawiać wrażenie szczuplejszego ale u mnie to raczej lepiej zdefiniowany dźwięk. Basy nabrały kształtów. Wypełnienie jak dla mnie ok. Góra kapitalna, reszta cudna. No ale ja słucham jazzu :) Motoryka utworów znakomita, ale ja słucham idlerowego gramofonu więc tu nie ma miękkiej gry. Kapitalna lampa. Tyle że skłania do zakupu większej ilości płyt co przy winylach z lat 50 - 60 jest trochę kosztowne :)

Edited by bat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Czy ktoś z Was ma rozrysowany schemat stopni wejściowych do Unison Research S8?

Dostałem takiego do reanimacji po awarii, Sprzęt uruchomiłem, ale mam problemy z rozgryzieniem płytki sterowania z lampkami Ecc802.

Sprzęy trafił do mnie już naprawiany przez kogoś niezbyt fortunnie.

Moje rozrysowanie schematu kłuci się z logiką układów lampowych. Być może popełniam jakiś błąd.

Pozdrawiam. P.D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich w tym klubie. Mam pytanie, czy ktoś słyszał s6 w zestawie z głośnikami takimi jak Spendor albo Harbeth ? Interesuje mnie ta lampa właśnie do takich głośników, czy da rade i jak wypada w zestawieniu z Lebenem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście nie słyszałem ale kupując s6 słyszałem od sprzedawcy że zestawienie w sklepie s6 z Harbethami SHL 5 pozytywnie wpływało na sprzedaż zarówno wzmacniaczy jak i głośników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Czy model wzmaka Unison Research Unico jest wart zainteresowania? Jaki to jest przedzial cenowy i do czego ew mozna to porownac?:)

 

pozdr

post-11813-0-87817900-1324123855_thumb.jpg

Edited by stecko

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bronik17

 

508-ka za 430 funciaków to raczej okazja,obojętnie 20-to czy 24-ro bitowa.

Też stawiałbym na Meridiana;),dosyć długo miałem 506.24,po kilku różnych playerach...z dosyć sporą ulgą znów u mnie zagościł...tym razem dwudziesto-bitowy 508.Z mojej strony gorąca rekomendacja.

Nie każdemu przypadnie jednak do gustu meridianowy,dość charakterystyczny design...i mało poręczny MSR.

 

Witam, przy przeszukiwaniu forum wpadł mi ten wpis. Informacyjnie - 588.24 jest do zdobycia ;)

Szczegóły na priv.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

nawet nie wiedziałem, że na audiostereo taki szacowny klub jest. Niniejszym się zapisuję i zapytuję o coś na co ogólnie w Lampach nie dostałem odpowiedzi. Mój wzmak to S6, jestem na etapie zmiany lamp:

 

Zakupilem nowa parke ECC82 Telefunkena, NOS, NIB, z tej samej serii. Jak rozumiem mam je po prostu wsadzić czyli autokalibracja działa na lampy wejściowe i wyjściowe?. Może glupie pytanie ale jak w gniezdzie jest z pinami? Czy tam mozna lampe wsadzic na jeden sposob? jesli nie to jak sie nie pomylic?

 

Na wyjściu chcę wstawić nowe EH 6CA7, sparowany sextet. Także wsadzam i już?

 

BTW może ktoś testował taki zestaw i powie jak to zagra. To co mam w tej chwili to fabryczne EH ECC82 na wejściu i szóstkę rosyjsko-amerykańskich winged C SED-ów. Ponieważ kupiłem tego Unisona dośc dawno, gdzie te wejściowe są od zawsze, a ruskie były wsadzone przez poprzedniego własciciela, postanowiłem poczynić zmiany jw.

 

Czy te wejściowe będą wymagały jakiegoś specjalnego formowania czy wygrzewania? jeśli tak to w jaki sposób? Cz to samo dotyczyć będzie lamp mocy? Na ile godzin dobrego grania wystarczą mi te nowe lampy?

 

Sorry, że tyle pewnie lamerskich pytań ale do tej pory żadnych lamp nie wymieniałem, proszę o łągodny wymiar kary i wyrozumiałość.

 

Mój wzmak ma docelowo, juz za tydzień, napędzać Sonusy Minuetto. Ma byc słodko, miło i przyjemnie, chłód i analizę mam na innym zestawie.

 

Dzięki za pomoc.

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do zestawu jak wyżej trafią jednak Mullardy NOS, NIB, sparowane i przetestowane z 1961 roku, typ Gf1. Cena 95 funciaków i mam nadzieję, że będą tego warte. Tym bardziej, że planowałem jak pisałem wcześniej zakupić NOSy Telefunkena. BTW Telefunkeny ECC85 trafiły do mojego wzmaka słuchawkowego.

 

A wracając do Unisona, jeszcze przed tymi Mullardami zakupiłem w USA parkę 12AU7 clear top wyprodukowaną przez RCA w roku 1959 i brandowane Conn'em. Lampy są używane, sparowane o bardzo przyzwoitych parametrach i ... kosztowały mnie z przesyłką 22 USD. No i je dzisiaj wsadziłem zamiast oryginalnych ECC82 EH. A wzmak napędza mój nowy nabytek czyli SF Minuetto, które na razie stoją na ... krzesłach, do tego z miękkim obiciem pod tyłek i kolebią się na boki że aż strach.

 

Iii ??? Te dwie małe lampki to najlepszy audiofilski upgrade jaki kiedykolwiek zrobiłem na raz, za tak śmieszną kasę. W dźwięku poprawiło się po prostu wszystko, a jestem po pierwszym godzinnym odsłuchu. Co najmniej klasę jak nie dwie do góry. Przede wszystkim scena ... poszła w głąb, stworzyły sie znakomite źródła pozorne, instrumenty poustawiały się na scenie i odsunęły od siebie. Po zamknięciu oczu można paluchem wskazywać miejsca. Bomba. Wysokie stały się mniej chrapliwe, troszkę słodsze ale przyjemniejsze w odbiorze. Mniej natarczywe. No i niższy bas bardziej trzymany za mordę. Tutaj moge powiedzieć najmniej ponieważ materiał testowy to The Glenn Miller Orchestra - In The Digital Mood (Limited Edition) (Gold CD) po wspaniałym remasteringu, którego bas to kontrabas i perkusja, raczej w dość szczupłych ilościach. Ale jest też poprawa. Najmniej powiem o srednicy ponieważ nie wrzuciłem na tapetę vocali, a blaszaki brzmią znakomicie i wcale nie za słodko, raczej czysto i analitycznie (broń Boże nie chłodno).

 

Tyle moich pierwszych wrażeń. Jutro SF staną na standach, a potem testy z Mullardami.

 

Na NOSy albo używki EL34/6CA7 raczej się nie szarpnę ponieważ ciężko będzie wyszukac odpowiedni sextet. Na razie zostanę przy moich Svetlanach winged C i tyle. Chyba że macie lepsze propozycje.

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pmcomp możesz podać źródło zakupu lub wstawić linka?

 

Opisz jak wypadają te 12AU7 w porównaniu z mullardami.


"Muzyka jest jak morze - widzisz brzeg, na którym stoisz, lecz drugiego dojrzeć nie podobna."

— Henryk Sienkiewicz

Share this post


Link to post
Share on other sites

pmcomp możesz podać źródło zakupu lub wstawić linka?

 

Opisz jak wypadają te 12AU7 w porównaniu z mullardami.

 

Wszystko eBay.

 

Mullardy: http://www.ebay.de/itm/250984009411?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

 

RCA: http://www.ebay.de/itm/360428312511?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

 

RCA clear top jest ich kilka par wystawionych w USA i w Niemczech. Ceny baaardzo zachecające. BTW mój sprzedawca przysłał mi je z USA w ... kopercie, ale lampy włozył w obciete na wymiar kawałki rur wod-kan z tworzywa sztucznego, a potem owinął w folię bąbelkową. Perfekcyjny sposób na przesłanie lamp bez opakowań.

 

Pozdro


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjechały Mullardy. Zapodałem. Na razie na szybko dźwięk podobny do obecnych clear topów RCA z lepiej zbudowaną sceną. Lampy muszą się wygrzać.

Jak włożyłem ECC85 Telefunkena (też NOS i NiB) do Skorpiona to myślałem że się załamię. Dźwięk był za jasny, krzykliwy, chrapliwy i krzyczący. Aż uszy bolały. Wygrzewałem wzmak dwa dni na sucho bez sygnału i nic, dalej porażka. Dopiero jak lampy pograły 3 dni non stop to dźwięk stał się słuchalny. Teraz z każdym dniem jest jeszcze lepiej. W S6 pewnie musi być podobnie, z tym że te Mullardy już teraz grają nieźle.

I tu pytanie, ile takie wygrzewanie i dochodzenie lamp trwa? Kilka dni, tydzień, dłużej? Mówię o graniu non stop. A może lepiej normalne słuchanie np. po 2-3 h dziennie a potem przerwa?

Jak widać na prawdziwe porównania przyjdzie jeszcze czas.

 

Dzięki za rady.

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.