Skocz do zawartości
IGNORED

Gwarancja telewizora a Kodeks prawa?!


Gość ata77

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ata77

(Konto usunięte)

Moze od początku. Mam tv Samsunga który kupiłem w 2006r. Po około roku pojawiły sie na panelu LCD plamy. Telewizor zabrał serwis i wymienił panel. Sytuacja pojawia sie w tej chwili kolejny raz (znowu plamy na panelu LCD) Telewizor miał 2-letnia gwarancje wiec jest juz po ale na czesc wymieniona w litopadzie 2007 roku powinna jeszcze byc. Zadzwoniłem do serwisu samsunga i powiedziano mi, że tv po gwarancji, a samsung na czesci gwarancji nie daje.

I teraz jak to sie ma do Art. 581&1 Prawa cywilnego:

 

Art. 581. (181) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

 

§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

 

W warunkach gwarancji samsung nie okresla faktu, iz nie udziela gwarancji na elementy wymienione w okresie uprawniającym do bezpłatnego skorzystania z takiej usługi. CZY TEN ART MA ZASTOSOWANIE W TYM WYPADKU?

 

PROSZE O MERYTORYCZNE WPISY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość stary bej

(Konto usunięte)

Nie jestem prawnikiem, ale uważam że na nowy podzespół powinna być udzielana gwarancja.

A tak ogólnie, firmy funkcjonujące na terenie danego państwa są obowiązane do przestrzegania prawa i przepisów w tym kraju ustanowionych, chyba pod takim min. warunkiem zbywają swoje wyroby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Zgodnie z Art. 581. (181) § 1.,na który się powołujesz, gwarancja powinna "biec" od nowa w momencie wydania tel. z naprawy, chyba że samsung wymiany matrycy nie uznaje za powazną/istotną naprawę.

 

A z tym przestrzeganiem prawa bywa róznie. Kupiłem kiedyś w OBI wyrzynarkę taka za 60 pln.

Po pewnym czasie( jeszcze na gwarancji) zepsuła sie. Oczywiście oddałem ja do "naprawy" i po ok. 2 tyg. w punkcie obsługi klienta wydano mi nową z _ zastrzeżeniem_ że choć urządzenie nowe to okres gwarancji nie biegnie od nowa. Nie wiem czy taka "interpretacja" prawa wynika z jakis dodatkowych przepisów, które daja pole manewru gwarantowi, czy też zwyczjnie liczą na to że uradowany z wymiany klient nie pójdzie do sądu.

Możesz sie udac do rzecznika praw konsumenta, wiem na pewno, że taki mieści się w urzędach powiatowych, a jeśli jesteś z większego miasta to nie wykluczone, że będzie w UM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Najlepiej, sam napisz do nich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniali mi kiedyś płytę główną w odtwarzaczu Samsunga i serwis wyraźnie zaznaczył, że gwarancja na tę część biegnie od nowa. Nic się jednak nie popsuło, odtwarzacz działa już wiele lat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.