Jump to content
mikel

Klub miłośników marki VINCENT

Recommended Posts

Dwa lata vincent 236mk - bez awarii od początku kiedy go mam. O CD słyszałem, że jakieś problemy były. Ze wzmakiem nie miałem przygód a i dźwiękowo mi pasuje. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kilka Vincentów. Wzmaki i CD. Zero problemów czy to nowszy czy starszy model.

Wiem że z cd400 były problemy jakieś bo użytkownicy zgłaszali. Nie miałem akurat tego modelu więc się nie wypowiem. 


Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bumpalump może po prostu dobrze Vicki naprawiasz i dlatego ich tyle miałeś? Wiesz, serwisanci z ASO mercedesa mogą mieć zdanie, że tylko mercedesy się psują bo np. ani razu na serwisie opla nie mieli 🙂

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście bardzo ciekawa sytuacja: przez kilka lat nikt raczej nie narzekał na awaryjność klocków Vincenta ( pewnym wyjątkiem był tutaj cd 400) , aż tu nagle ktoś próbuje zrobić z Vicka najbardziej awaryjną markę. Nie jestem raczej tropicielem teorii spiskowych ale wygląda to dla mnie nieco dziwnie - tym bardziej że od kilku lat jestem zadowolonym użytkownikiem wzmaka tej marki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 To ja Wam powiem, że znam dwa salony, których pracownicy przyznali, że mieli w ofercie sprzęt Vicka ale podziękowali z uwagi na częste awarie tych klamotów (nie samo brzmienie, które uważają za dobre) więc tak różowo nie jest. A co do Vicka CD 400 to chyba nikt nie ma wątpliwości, że to 50/50  szans trafienia dobrze lub źle, na szczęście największy orędownik 🙂  Vicka w kraju czyli Q21 bardzo szybko wymienia wszelakie wadliwe klamoty Vicka na nowe więc nikt tutaj nie będzie pokrzywdzony 🙂 Za to należy się im pochwała. 

 

Edited by Adam 38

Who Wants To Live Forever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem lezy

a) w kiepskiej jakosci kondensatorach

b) i tu najwieksza zagadka bo tranzystory szeroko stosowane w innych sprzetach ale nigdzie indziej poza xindakiem i vincentem nie ma z nimi problemow, pracuja one w tych wzmacniaczach raczej w komfortowych warunkach, mam wrazenie ze ida tutaj jakies odrzuty produkcyjne tych elementow, tranzystory malej mocy to glowna przyczyna wszelkich szumow, brumow, strzelania w glosnikach w tych wzmacniaczach

c) nienajlepsza jakosc montazu elementów na pcb (chociaz same pcb sa dobrej jakosci)


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używam Vincenta SV-236 od 2002 roku i nie miałem żadnej awarii. Wymieniałem lampy, owszem ale raczej z chęci zmiany dźwięku niż potrzeby technicznej.


głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Przepraszam z góry za takie pytanie.

Czy ktoś z forumowiczów słyszał Xindaka 6800R (II) ?

Posiadam od około 10 lat Vincenta 226 mk2 na lampach Tung Sol Gold.

Zastanawiam się czy ten Xindak by "pobił" naszego Vincenta...

Mój system jak w sygnaturze poniżej.

Czy kupić lampy Full Music gold i cieszyć się Vincentem? 🙂

Ogólnie Vincent daje radę ..

Pozdrawiam serdecznie.

Przemek

 

 


zasilanie: Listwa sieciowa PF-2 + lc-2 mk2 ; Jag Bas V2 + Shunyata Diamondback + Albedo Monolith; Vincent CD-S2 + Albedo Monolith + bezpiecznik Verictum x-fuse + vibrapod krążki; Vincent 226 mk2 - Vincent power cable - lampy tung sol gold - bezpiecznik Verictum x-fuse - vibrapod stożki ; Tannoy Revolution XT 8F + Chord Odyssey 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kupuj Full Music. Zapoluj na General Electric Smoked Glass, wymień i ciesz sie:) Myślę że ten Xindak to dobry piec ale one mają jakąś taką dziwna mułowatą sygnaturę. 


Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Pestek napisał:

Witam

Przepraszam z góry za takie pytanie.

Czy ktoś z forumowiczów słyszał Xindaka 6800R (II) ?

Posiadam od około 10 lat Vincenta 226 mk2 na lampach Tung Sol Gold.

Zastanawiam się czy ten Xindak by "pobił" naszego Vincenta...

Mój system jak w sygnaturze poniżej.

Czy kupić lampy Full Music gold i cieszyć się Vincentem? 🙂

Ogólnie Vincent daje radę ..

Pozdrawiam serdecznie.

Przemek

 

 

No co ty, masz vincenta 10 lat i się nie zepsuł?! Przecież to niemożliwe wg. niektórych kolegów piszących wcześniej w tym wątku.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.05.2019 o 11:31, szczypior88 napisał:

Nie kupuj Full Music. Zapoluj na General Electric Smoked Glass, wymień i ciesz sie:) Myślę że ten Xindak to dobry piec ale one mają jakąś taką dziwna mułowatą sygnaturę. 

Dzięki za polecenie.. Gdzie mogę na nie zapolować? Czy to proste polowanie czy wręcz graniczące z cudem? I jak z żywotnością.. czy to są nowe lampy, nowa produkcja?

 

W dniu 25.05.2019 o 22:13, Pedros napisał:

No co ty, masz vincenta 10 lat i się nie zepsuł?! Przecież to niemożliwe wg. niektórych kolegów piszących wcześniej w tym wątku.

No jakoś się udało 😄


zasilanie: Listwa sieciowa PF-2 + lc-2 mk2 ; Jag Bas V2 + Shunyata Diamondback + Albedo Monolith; Vincent CD-S2 + Albedo Monolith + bezpiecznik Verictum x-fuse + vibrapod krążki; Vincent 226 mk2 - Vincent power cable - lampy tung sol gold - bezpiecznik Verictum x-fuse - vibrapod stożki ; Tannoy Revolution XT 8F + Chord Odyssey 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Pestek napisał:

Dzięki za polecenie.. Gdzie mogę na nie zapolować? Czy to proste polowanie czy wręcz graniczące z cudem? I jak z żywotnością.. czy to są nowe lampy, nowa produkcja?

 

No jakoś się udało 😄

Tubes store. To są NOS. Ja grałem na nich oporowo ponad rok czasu i nic. 

Wytrzymają spokojnie 2-3 tys godz. 

Full Music ma jedną poważna wadę. O ile dźwiękowo to niezle lampy i moim zdaniem najlepsze z bieżącej produkcji to mają problemy z jakością i niskim czasem grania. Powtarzalność ich wyrobów jest kiepska. Jedna lampa zagra 2 lata a druga 2 tygodnie. Mialem 2 razy przypadek w Vicku że ich 12ax7 padły szybko. Jedna już podczas wygrzewania a druga po jakiś 300 godz. Po prostu straciły barwę i koniec. Zero basu, szklistosc dzwięku. U taty podobnie. Może teraz coś poprawili ale z nimi to loteria. Kolega np ma już FMG ponad rok i jest ok a wcześniejszą mu padła po kilku tygodniach też. 


Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, szczypior88 napisał:

Full Music ma jedną poważna wadę

Dzięki.. cenne to informacje.

Dużo zależy na co się trafi. a cena FMG jakaś niska nie jest. Z drugiej strony to jakaś gwarancja chyba na nie jest.

Słucham od wielu lat na Tung Sol Gold i jest całkiem dobrze.. Więc nie spieszy mi się, szczególnie, że niedawno zmieniłem kolumny.


zasilanie: Listwa sieciowa PF-2 + lc-2 mk2 ; Jag Bas V2 + Shunyata Diamondback + Albedo Monolith; Vincent CD-S2 + Albedo Monolith + bezpiecznik Verictum x-fuse + vibrapod krążki; Vincent 226 mk2 - Vincent power cable - lampy tung sol gold - bezpiecznik Verictum x-fuse - vibrapod stożki ; Tannoy Revolution XT 8F + Chord Odyssey 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zakupie 227mk pożonglowałem trochę lampami kupionymi "po taniości" z bieżącej produkcji, po prostu z ciekawości.

Lampy to TUNG-SOL GOLD i JJ 803S. Po wymianie tylko środkowej brzmienie zmieniło się i to bardzo, więc myślałem że po wymianie dwóch bocznych na takie same jak środkowa, zmiana będzie jeszcze większa. I zmiana była, ale już raczej kosmetyczna. Oczywiście lampy świeże , prosto z pudełka.

I mam pytanie-za co odpowiada lampa środkowa, a za co dwie boczne.

Przeczytałem cały temat ale niewiele na temat 227mk , więcej jest o SV-237, i pewnie układ jest podobny ale zapytać nie zaszkodzi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak w 227 i 226 ale w 237 środkowa w okienku była sterująca i ona najwięcej wnosi a te dwie pozostałe pracują na wzmacnieniu sygnału. Wnoszą mniej ale też wyraźnie słychać różnice. 

  • Thanks 1

Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że w 227 chyba podobnie bo wymiana środkowej dała najwięcej. Pytałem się o zadania lamp, bo gdzieś przeczytałem, że jest odwrotnie i dla tego byłem zdziwiony że środkowa dała najwięcej zmian.

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, darwroc napisał:

Myślę, że w 227 chyba podobnie bo wymiana środkowej dała najwięcej. Pytałem się o zadania lamp, bo gdzieś przeczytałem, że jest odwrotnie i dla tego byłem zdziwiony że środkowa dała najwięcej zmian.

Dzięki.

Mógłbyś napisać coś o owych zmianach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zerowe doświadczenie z lampami i sam wzmacniacz jest u mnie niecały miesiąc, ale pierwsze wrażenia są takie:

JJ 803S-dużo góry, bardzo dużo góry a po jakiś 10 godz. pojawił się dół, ale taki bułowaty i dominujący. Dłużej nie wygrzewałem, bo wsadziłem TUNG-SOL gold i tu w pierwszej chwili wielkie rozczarowanie-brak detali, brak sceny tylko znacznie więcej mięska. Ale że kilka osób sobie te lampy chwali to dałem im szanse i teraz po ok 40 godz. jest znacznie lepiej. Granie lekko po ciemnej stronie, ale z detalami, pojawiło się powietrze i z każdą godziną jest lepiej jeśli chodzi o scenę. Chyba zastąpią "fabryczne" jeśli zmiany pójdą jeszcze trochę na plus.

Dodam tylko, że JJ 803S była tylko jedna na środku, a tungsole trzy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie lampy polecacie do Vincent CD-S6?

Czy są jakieś zależności odnośnie lamp we wzmacniaczu i w CD?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, BM napisał:

A jakie lampy polecacie do Vincent CD-S6?

Czy są jakieś zależności odnośnie lamp we wzmacniaczu i w CD?

Pełnia różne funkcje. W CD ta lampa w okienku nie wiele daje. Ona głównie wpływa na wzmacniacz słuchawkowy. Sporo daje lampa na zasilaniu i ta na buforze wyjsciowum. Bufor to Ecc88 a zasilanie ecc83/12ax7

 


Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki szczypior88. A czy jest jakaś zasada mówiąca, że jak w CD będą takie lampy to wskazane jest żeby we wzmaku były jakieś sparowane? Albo, że droższe powinny być we wzmaku lub jakieś takie zależności?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. Po prostu musisz sobie wytestowac. Jak ja miałem CD S6 to świetnie się spisywała w zasilaniu Full Music Gold a na Buforze General Electric Smoked Glass. Powiedz czego Ci brakuje w graniu albo co byś chciał rozwinąć lub czego dodać to Ci spróbuję coś podpowiedzieć. 


Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma być... fajnie! 🙂 Zmieniłem odtwarzacz na CD S-6 i średnio to gra. Za dużo basu, który fruwa we wszystkie strony. Zdecydowanie nie ma efektu w-o-w po upgradzie. Planuję zmienić RCA i pobawić się lampami zaczynając od odtwarzacza i dlatego dopytuję żeby nie zrobić od razu jakiegoś podstawowego błędu w sztuce.

 

PS Czym odkręcałeś śruby w SV-237? Są tak małe, że boję się, że je zetrę złym śrubokrętem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam są imbusy z tego co pamiętam. Zwykłym srubokretem nie kombinuj bo je moment zniszczysz - chińskie śrubki wiec wiesz:) 

Jakie masz kable aktualnie? Nadal Mentor 6?


Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no, krzyżakiem imbusów odkręcać nie będę.

Aktualnie spiąłem to ALBEDO BLUE, jest znacznie lepiej niż w przypadku QED Reference Audio Evolution, ale wciąż nie tak.

Nadal Mentor 6 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadzwoń sobie do Tubes Store i gościu Ci idealne lampki doradzi. Ciekawe czy lampy w Twoim CD S6 są sprawne do końca. Jesteś w stanie powiedzieć jakie lampy masz teraz? Jak coś to wyślij na priv zdjęcia jakieś czy coś to coś podpowiem. 


Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, rombalbina napisał:

Vincent 237 bez MK ma pokrywę górną na śruby nie imbus tylko torx albo jak kto woli gwiazdki.

Racja. Pomyliłem 🙂


Lyngdorf TDAI 2170, Dali Helicon 400 mk2, Van den Hul Revelation , Onkyo 6170, coax Neotech, filtr sieciowy DIY, Melodika 3400, Belden, Yarbo 7000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.06.2019 o 07:01, szczypior88 napisał:

Zadzwoń sobie do Tubes Store i gościu Ci idealne lampki doradzi. Ciekawe czy lampy w Twoim CD S6 są sprawne do końca. Jesteś w stanie powiedzieć jakie lampy masz teraz? Jak coś to wyślij na priv zdjęcia jakieś czy coś to coś podpowiem. 

Na tyłach CD-S6 była, coś co wygląda na Beijing 6n4, a druga najprawdopodobniej to Jan Philips 6922.

Beijinga zamieniłem z tą, którą mi dałeś razem ze wzmakiem i jest trochę inaczej, ale wciąż dalekie od frajdy. Póki co zamówiłem sobie Telefunkena i TungSola. Liczę, że będzie chociaż ok.

Jak wymienia się żarówkę na przedzie? Trzeba coś tam więcej odkręcić z obudowy, czy wystarczy górną pokrywę tylko zdjąć?

Dziękuję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.