Skocz do zawartości
IGNORED

Tonsil - Classic


ar0n

Rekomendowane odpowiedzi

p.f.pawlikowski, 3 Kwi 2009, 14:50

 

Masz rację,że przeginam, ale robię to z premedytacją gdyż nie pozwole sobie na ubliżania. Jednakże jest mi wstyd nie przed nim ale przed innymi. Jesli ten osobnik posiada ponadprzeciętną wiedzę niech przełoży to też na kulturę wypowiedzi i obronę swoich argumentów adekwatną do posiadanej wiedzy. Ja z racji mniejszej wiedzy skazany jestem od razu na trollowanie i najgorsze zamiary. On broni swojego zdania w sposób prostacki i jest cool. Cos chyba jest tutaj nie tak ?? Staram się przekazać to o czym wiem. A jesli ktos kto nie ma argumentów rzuca komus w twarz bycie palantem nie reprezentuje sobą nic ,nawet jeśli posiadł jakąś głębsza wiedzę. Dla mnie jego wypowiedź w stylu mówi za siebie wiele i nie pozwala go poważnie traktować:

 

Qubric, 2 Kwi 2009, 19:33

>A wiesz Sitek takiego palanta jak ty rzadko można spotkać nawet w Internecie.

 

A Tonsile nie zrobiły na mnie żadnego wrażenie, stanowiły i stanowią zwykłe przeciętne konstrukcje pozbawione przyjemności słuchania. I nie muszę od razu znać wszystkich parametrów każdego głośnika i ich historii powstania. Dla mnie wystarczy odsłuch kilku modeli. Przeróbki i podrasowania dźwieku na siłe nie wchodzą w rachubę. Nawet za tę niewielką cene spodziewam sie dobrego dźwieku. A kupowanie głośników za tysiące złotych ( nawet 4000) jest gruba przesadą i wywalaniem pieniędzy na nieciekawy produkt. Jeśli osoba ta je tak ceni jego sprawa i nic mi do tego. Tylko niech nie narzuca mi ich cudowności i nie robi z nich od razu Głośników Roku 2009.

 

I nikt mnie nie skrzywdził i nie robię żadnej krucjaty, gdyż nie mam w tym żadnego interesu. Po prostu bronie się przed wciskaniem głupoty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sittek

3 Kwi 2009, 16:02

>A Tonsile nie zrobiły na mnie żadnego wrażenie, stanowiły i stanowią zwykłe przeciętne konstrukcje >pozbawione przyjemności słuchania. I nie muszę od razu znać wszystkich parametrów każdego głośnika i >ich historii powstania. Dla mnie wystarczy odsłuch kilku modeli.

 

sitek znów zaczynasz kłamać, jak wcześniej - Twoje "miałem", "byłem posiadaczem", "słuchałem" to śmieszne próby poprawy własnej wiarygodności, ale i tak nikt już Ci w to nie uwierzy.

 

"A Tonsile nie zrobiły na mnie żadnego wrażenie" - nie zrobiły, bo ich nigdy nie słuchałeś, więc czemu znów dyskutujesz o czymś, o czym nie masz bladego pojęcia.

 

>A jesli ktos kto nie ma argumentów rzuca komus w twarz bycie palantem nie reprezentuje sobą nic >,nawet jeśli posiadł jakąś głębsza wiedzę.

 

Jeżeli wdajesz się w takie dyskusje z Qubrickiem, który, w przeciwieństwie do Ciebie, posiada w tym temacie ogromną wiedzę to chyba jednak miał rację...

Jak inaczej można nazwać takiego śmiesznego trola, który we wszystkich aktualnych wątkach o Tonsilu wypisuje takie głupoty, jednocześnie nieudolnie powołując się na swe "nibydoświadczenie" i "wiedzę"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RADUL, 3 Kwi 2009, 19:36

 

RADUL wszystko to co piszesz na mój temat jest nieprawdą. Jednakże ludzie twojego pokroju w ten sposób reagują gdy występuje odmienne zdanie. Nie radzicie sobie z psychiką. Zawodzi. Na temat tonsilów zabieram zdanie tak jak ty i nie zabronisz mi tego robić. Ja jestem przekonany, że nie są to dobte wyroby. Wy jesteście nimi zachwyceni. I nic mi do tego. Tylko gdy pojawiaja sie słowa krytyki zaczynam być problemem. Nie wiem , problem albo tkwi w was albo w tym czym sie zajmujecie. Gdy pojawią się słowa krytyki sugerujecie najgorsze możliwości i próbujecie ośmieszyć adwersarza. Jest to bardzo niegrzeczne i prostackie.

 

Tłumaczyłem wcześniej,że słuchałem te kolumny. Jednak przekonywać cię nie mam zamiaru. Nie ma kogo i nie ma po co. Możesz wypisywać co chcesz, klawiatura przecież przyjmie wszystko. Trollem każdego można obwołać. Mnie jednak twoja opinia o mnie generalnie nie obchodzi. Kiedyś szukało sie wroga narodu, teraz szuka sie na siłę trolla. Gdy nie ma sie argumentów to ma załatwić rzeczową dyskusję.

 

Qubrick poza ogromną wiedzą nie ma czegoś takiego jak kultura osobista i umiejętność prowadzenia dyskusji; oczywiście tak ja ty. Ponosi was obu gdy ktoś śmie napisać coś złego na temat tych produktów. Jedno dla mnie jest pewne. Charakteru ich dźwięku takim płytkim pisaniem się nie zmieni.

I nie były to dobre kolumny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>sittek

 

Pisałeś, że bronisz się przed wciskaniem głupoty, kto Ci wciska? A może lepiej nie zaglądać tutaj poprostu?

 

Noi ktoś dobrze wspomniał, że pojawiasz się w każdym temacie związanym z Tonsilem... prpoponuje jednak zdystansować się CI, i nie zabierać tutaj więcej głosu.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.f.pawlikowski, 3 Kwi 2009, 23:42

 

Nie pojawiam się w każdym temacie z Tonsilem. Poza tym jest to chyba wolne forum a nie dla fanów słusznej opcji i konkretnych upodobań. Jednocześnie zastanawiam się czyżbym był aż tak niewygodny w tym drażliwym temacie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam zaraz niewygodny... tylko infantylny z tymi nerwicowymi wpisami małego łgarza. A siedzieć cicho powinieneś nie dla czyjejś wygody, tylko dlatego, że nie masz nic do powiedzenia na temat poruszony przez autora wątku.

 

Raz jeszcze wyjaśniam, że mowa jest o brzmieniu konkretnej kolumny opartej na bardzo specyficznych rozwiązaniach dających dość charakterystyczny rodzaj brzmienia. Dlatego napisałem o zbliżonych konstrukcjach i ich brzmieniu które pamiętam.

 

Ty natomiast się nieustannie brandzlujesz przed ekranem. Kontynuuj proszę jeśli koniecznie chcesz wyjść na idiotę. Zresztą ... przychodzi ci to z taką łatwością ... :)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qubric, 4 Kwi 2009, 10:37

 

Tonsil upadł. To jest fakt. Upadł gdyż był słaby, nie wytrzymał konkurencji. Pozostało na rynku wiele niesprzedanych konstrukcji. Dlatego na wielu forum coraz częściej pojawiają się piewcy niespełnionego cudu. Takim jesteś ty. Masz w tym konkretny interes. Siać zamęt w głowach niezdecydowanych i niedouczonych. Podpierasz to marketingowym bełkotem robiącym ze zwykłych urządzeń cuda techniki. Jest to kolejny wątek mający sprawić wrażenie że te kolumny były jednak świetne i referencyjne. Że wielu ludzi kupując inne produkty żyło w głębokiej ciemni.

 

Dlatego nie chrzań że jest to mowa o brzmieniu wyłącznie jednej konstrukcji. Sam prowadzisz tak wypowiedzi, że kierujesz je na całą markę. Świetnie wspiera cie w tym RADUL. Ja w pewnej chwili niezbyt pochlebnie wypowiedziałem sie na ich temat i oczywiście dostałem po głowie, gdyż raczyłem zburzyć misterny plan. Teraz zostaję upokarzany i ośmieszany. Jednakże jesteś niewiarygodny i śmieszny. I cokolwiek napiszesz ośmieszysz się sam.

 

Siedzieć cicho możesz wyłącznie mówić do swojego psa, lub on do ciebie. Idiotę robisz sam z siebie i tymi wpisami ostatecznie rujnujesz wizerunek tej firmy. Sam natomiast już nie masz żadnego wizerunku. Myślisz,że jesteś przebiegły i inteligentny. A jesteś wyłącznie nudny i nijaki. Jak te nawet topowe konstrukcje w postaci TLC Classic.

 

Poproś jeszcze kogoś aby ci wytłumaczył to co napisałem, choć nie liczę aby dotarło tam gdzie każdemu dociera. Zbyt trudne. Niewykonalne. I przeproś innych że wątek nie jest merytoryczny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty jaki masz interes żeby sr** we wszystkich wątkach na temat Tonsilu???

Napisałem ci trzy razy, że Classik 1 nie ma na rynku i nie były sprzedawane w Polsce więc komu i co mam ułatwiać, jełopie ??? Za trudne? łeb masz do noszenia fryzury czy się ostrzygłeś krótko żeby się nadała na szczotkę klozetową?

 

Dla wyjasnienia innym którzy mogliby uwierzyć w twoje łgarstwa niepoparte żadną wiedzą ... Tonsil upadł 5 lat temu a upadał przez 10 lat i nie z powodu tego że słabo czy żle produkował. W tym czasie upadł też Audax, upadł Epos, upadł TDL, upadł Audiolab i wiele innych producentów, z których się teraz zostały tylko znaczki na produktach innych firm, które przejęły ich brand.

 

Słaby to niestety ty jesteś, na rozumie. Szkoda że oprócz firewalli nie wynaleziono jeszcze zapór przecioszołomowych... Ale pewnie byłbyś pierwszym, zdolnym je przebić swoim twardym łbem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qubric, 4 Kwi 2009, 12:16

 

Napisz jeszcze coś od siebie ciekawego prostaczku. Fajnie się czyta. Nie ma co, szczególnie merytoryczna przypowieść o szczotce klozetowej, jełopie i twardym łbie. Dusisz się i brakuje ci słów?? Trzeba było jednak chodzić do szkoły.

 

Poproś jeszcze kogoś aby ci wystukał na klawiaturze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wówczas zobaczysz,że nie ma ich na rynku.

 

Wiele firm upadło na rynku jednakże celem strategicznym jest jak największa wyprzedaż towarów. Gdy nie potrafią obronić się jakością i marką pozostają inne techniki w postaci mniej lub bardziej głupich pistoletów ze sprzedaży bezpośredniej. Mierni ale wierni.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o kolumny głośnikowe Energy z linku, który wkleiłeś? Energy kiedyś robił całkiem przyzwoite kolumny ... ale ciebie nie było na nie stać wtedy tak samo jak na Tonsil Tango 200 :)))

 

Siutek Siutek ... ty reklamujesz kolumny Energy! Ciekawe jaki masz w tym interes, widocznie się nie sprzedają, za dużo w magazynie jest i potrzebują marketingu bezpośredniego (LOL)

 

W podanym przez siebie linku do ceneo widzisz Tonsil TLC Classik ???

Co za przenikliwy wzrok! Jaki umysł! A nie, to tylko Siutek i jego nerwica natręctw :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

sittek daj spokoj. Jak tylko zacznie sie temat Tonsila od razu pojawia sie slina grupa pod wezwaniem ktora Tonsil traktuje niemal jak kapilczke. Szkoda Twoich nerwow. Ty masz swoje zdanie ja mam swoje zdanie. Jak podskoczysz p.f.pawlikowskiemu to najwyzej bedzie Ci grozil ze Cie znajdzie i pobije. Zalosny gowniarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe - zostałem lobbystą Tonsilu ... :))) Żałosny jełop z tego Siutka, ale skoro zostałem lobbystą, to co mi tam polobbuję! LOL

 

 

ar0n, 31 Mar 2009, 18:46

>Dało się kupić te kolumny w Polsce?<

 

NIE ... Ale 4 czy 5 lat temu udzielał się na Forum niejaki Szymon - z Podębic czy Pabianic pod Łodzią, który dawał ogłoszenia o sprzedaży TLC Classik. Z tego co pamiętam to Classik 2 ale możliwe, że miał też Classik 1. Ktoś wtedy wyjaśniał że Szymon wykupił całą końcówkę produkcyjną tych kolumn które nie zostały wysłane do Anglii, (a może z Anglii wróciły bo słyszałem też opinię że one tam były produkowane, choć to mało prawdopodobne).

 

Tak więc ani posłuchać ani kupić ich nie można już od kilku lat... Ale można pewnie wprosić się do Ahfc na domowy odsłuch i zrobić sobie podobne jeśli przypadną do gustu.

 

 

 

PS. ma ktoś skan angielskich recenzji prasowych o Classik ??? Możnaby tu wkleić tę recenzję w ramach podkurwiacza dla takich Siutków, Savek i dla Discomaniaka też ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qubric, 4 Kwi 2009, 15:59

>

>PS. ma ktoś skan angielskich recenzji prasowych o Classik ??? Możnaby tu wkleić tę recenzję w ramach

>podkurwiacza dla takich Siutków, Savek i dla Discomaniaka też ;)

 

Qubryk aby czytać w języku obcym najpierw trzeba znać ten właśnie obcy język. Nie uważasz, że się lekko zagalopowałeś? Jednakże dla innych bardziej wyedukowanych podaję linki do wszystkich HiFi Shows oraz z dedykacją dla Qubryka z tejże właśnie wystawy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I niestety ani słowa o TLC. Przykro mi. Nikt ich nie zauważył.

 

I naprawdę nie chciałbym się znęcać nad tą marką wyłącznie z uwagi na ciebie, jednakże modele te nie zdobyły sławy w świecie. Nie wątpię, że ich dźwięk był efektowny, gdyż potrafiły reprodukować muzykę. Jednakże niczym nadzwyczajnym się nie wyróżniały i były zwykłymi kolumnami podłogowymi. Ani bardzo złe ani bardzo dobre. Nawet modele topowe i eksportowe nie podniecały dźwiękiem choć według co niektórych powinny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

p.f.pawlikowski

4 Kwi 2009, 18:04

O mnie » Ignoruj » PW »

stat: 450 / 917 / 0

 

discomaniac71

 

nerwy Ci puszczają...

 

ps. zaraz się dowiem, że kogoś pobiłem :D

 

 

 

Nie puszczaja mi nerwy tylko stwierdzam fakty.

 

PS Ciezko by bylo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL Siutek nie o linki do relacji z wystawek chodziło, zresztą jedyne wystawki jakie znasz są w Berlinie... A Anglia to taka wyspa trochę dalej na północny zachód - widać, że nie wiesz :)))

 

Ty się podniecasz dźwiękiem! Jesteś prawiczkiem???:)))

Opisz jeszcze jakieś swoje zboczenia albo cóś... no Siutek nie daj się prosieć, masz orgazmy podczas mycia zębów albo podczas defekacji ? :)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qubric, 5 Kwi 2009, 02:09

 

Brawo. Coraz przejrzyściej wychodzi twoja prostota i brak ogłady. Widze też,że jesteś słabiutki psychicznie i mało twórczy. Dlatego szczerze wątpię na temat twojej wiedzy o sprzęcie i doświadczeniach z nim związanych. Dlatego już nawet nie podejrzewam, że wszystko co piszesz o hifi znajdujesz w necie i sprzedajesz to jako swoją wiedzę.

 

Z mądrości na biurku zostały ci pewnie tylko folderki reklamowe Tonsila bo swój rozum myślą od dawna masz nie zmącony.

 

Więc nie rozpisuj się więcej o sprzęcie tylko pakuj kanapki, wkładaj kalosze, popraw gacie i goń na pole. Traktor czeka a roboty w bród.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś pisać o swoich orgazmach, Siutek. Znowu nie potrafiłeś napisać na temat:)

Widać kłopoty z nerkami - musiałeś czekać do południa żeby sobie siknąć na forum? Zrób tu jeszcze kupkę pisząc coś zabawnego o polu, traktorze, zmywaku na którym szorujesz w Anglii :))) ...tak ogólnie o swojej pracy i hobby - w końcu to forum hobbystyczne -prawda? :)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qubric, 5 Kwi 2009, 17:43

 

Wiesz co? Lepiej już pisz o T Classic, gdyż przyznam że egzotyka odpowiedzi powala.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>I niestety ani słowa o TLC. Przykro mi. Nikt ich nie zauważył.

 

Miałem TLC Classic-2. Niezłe 3-drożne kolumny, pochylona przednia ścianka, budowały dużą scenę, dobry bas, brzmienie trochę zbyt matowe ale ogólnie jak na Tonsila to dobra choć już niezbyt tania konstrukcja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mbl, nie sugeruj się wpisami Sittka. Pisze bo musi.

 

Wyjaśnię że Classik 2 nie miały nic wspólnego z Classik 1. Były to dwie różne konstrukcje, pod względem rozwiązań obudowy jak i doboru głośników. Classik 2 były rozwinięciem Rapsodii 200 (wąska kolumna z głośnikiem basowym z boku).

 

Rapsodia grała dominującym i niezbyt czytelnym basem. Kolumnę zaprojektowano jak monitorek ze zintegrowanym subwooferem. Zresztą we wcześniejszych konstrukcjach z czasów Rapsodii tak strojono obudowy, zarówno Bolero 200 jak i Tango 200 miały podobną cechę dominującą. Ludzie narzekali że Altusy nie maja basu to dostali basss :)))

 

 

 

PS. Chęć schlebiania nierozpoznanym do końca gustom klientów jest zresztą wadą niektórych produktów Tonsila po czasach Altusa i Scherzo/Voyager. Niektóre konstrukcje na siłę próbowały nadrobić szczupłość basu we wcześniejszych produktach - zwłaszcza zamkniętych monitorów podstawkowych.

Na głośnikach zastosowanych w Rapsodii można bowiem złożyć żywo grająca kolumnę 3 drożną (na tyle oczywiście na ile pozwalają polipropylenowe membrany głośników), a przy tym o bardzo wyrównanym przebiegu i niewymagającej impedancji.

Z tym że cecha ta dotyczyła nie tylko Tonsila. Pamiętam że w tamtym czasie - 15 lat temu odsłuchiwałem jakieś koszmarnie drogie (jak na owe czasy i dziurawą kieszeń) kolumny KEF z Luxmanem i wrażenia dominacji basu były podobne. Moda jakaś na to była czy co? W nowszych konstrukcjach nie znajduję już takich efektów, ostatnio nawet marketowe zestawy kina domowego z subwooferami złagodniały jakby w prezentacji basu ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qubric, 5 Kwi 2009, 18:52

 

czyli magia słowa i retoryki Qubrica minęły, znów zaczął przepisywać internet. OK. A więc:

 

Co do Altusów znów poplątałeś wszystko ponieważ basu miały aż za nadto. Jednakże bas ten był sztuczny, pogrubiony i nie dało się tego na trzeźwo słuchać. Tango 200 miały bas w ilości ekonomicznej dlatego od Altusów brzmiały zdecydowanie lepiej; brakowało im jednak dynamiki. Bas nie był jednak spójny i zakres niższy grał wyraźnie obok wyższego wchodzącego w średnie zakresy. Grały jak 1,5 metrowe slimmonitorki z Panasonica wsparte tandetnym subwooferem. Idealne do KD. Tylko wówczas o kinie domowym nawet się nie marzyło. Generalnie bas w tych flagowcach Tonsila był nieprecyzyjny i grał zza koca. Ogólnie bas z tych konstrukcji był jedynie dobry. Jak na konstrukcję ze zintegrowanym subwooferem były niedostateczne.

 

Więc czym się zachwycać za sumę 4000 złotych jak na tamte lata???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sittek, 5 Kwi 2009, 19:24

 

Hdtv_fanatic jest w błędzie co do faktu, że jesteś głuchy - czy, że jesteś mitomanem?

Nie zaczynaj wpisów od podważania cudzych doświadczeń, bo jak widzisz nikt poza mną już nie ma ochoty dyskutować z takim oszołomem jak ty.

 

 

 

 

Żaden głośnik Tonsila 30 i 25 cm nie ciągnął basu poniżej 50hz w obudowach o objętości Altusów, Altonów czy Midltonów. Żeby z nich usłyszeć niższy bas trzeba było je stosować w bardzo dużych pomieszczeniach i grać z dość dużą głośnością wydajnymi wzmacniaczami.

 

Altusów 140 i Midltonów było kilka wersji mimo takiego samego oznaczenia i podobnego wyglądu. Wersje z GDN 30/80/2 miały łagodnie opadającą charakterystykę częstotliwościową i szczupły wyższy bas. Natomiast wersja Altusów z GDN 30/60/1 była strojona z maniera estradową. Dla poprawienia niskiej wytrzymałości tego głośnika obudowę dostrojono bardzo wysoko podbijając zakres 70-100Hz. Te kolumny kończyły przenoszenie jeszcze wyżej i wymagały jeszcze większych przestrzeni. W klubach, knajpach, salach gimnastycznych i na dworze spisywały się znacznie lepiej niż w typowym M, bo do tego były przeznaczone i dopiero w takich warunkach średni bas nie przeszkadzał.

 

Sorry Winetou - Sittek , ale jeśli chciałeś słuchać Altusów w swoim 8metrowym sralniku M-ileś to wtedy słyszałeś bas jedynie do 70-100Hz podbicia, właśnie takie pudełkowate dudnienie i dotyczy to konkretnego modelu Altusa na głośniku GDN 30/60/1.

 

Z obecnie dostępnych na rynku kolumn na małych 16-18 cm głośnikach większość ma podbity zakres średniego basu oraz kiepskie odpowiedzi impulsowe. Ale przy mniejszym SPL i jeszcze większym ograniczeniu pasma większość słuchaczy czuje się zadowolona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sittek, 5 Kwi 2009, 19:16

 

Z opisem brzmienia Tango 200 to już sobie zmyślasz Sittek, albo brak ci określeń na to co słyszałeś.

 

Układ FA kończył pracę bardzo wcześnie na górze pasma, więc nie wchodzi w zakres średniotonowy - po to właśnie wynaleziono filtr akustyczny. Tango 200 potrafiły zagrać bardzo głośno i bas nie grał „obok” reszty pasma tylko miał kiepską odpowiedź impulsową (co też jest cechą obudowy FA a nie tej konkretnie konstrukcji Tonsila). Więc w porównaniu z przenoszeniem tonów średnich często zdarzało się że bas z FA po prostu nie nadążał za motorycznością tonów średnich, nie nie wygasał tak szybko jak wyższe harmoniczne instrumentów przenoszone przez głośnik średniotonowy. To powodowało, że brzmienie zdawało się bardziej zbasowione i ciemne barwowo - odfiltrowane z wyższych harmonicznych. Połączone z uwypukleniem basu ograniczało też mikrodynamikę i zdolność przekazywania mikrodetali (z drugiej strony zastosowane rozwiązania gwarantowały niskie poziomy zniekształceń harmonicznych, cechę której nie lubią ałdiofilę bo im wted za mało brzeczy i dźwięczy a nie jest istotne że to nie dźwięczy muzyka, tylko twardy materiał membrany).

 

Konstruktorzy Jamo radzili sobie z ograniczeniami obudowy FA w ten sposób, że obniżyli poziom SPL basu względem tonów średnich, ale dopiero w Jamo 707. Wcześniejsze konstrukcje Jamo z FA produkowały bas niczym z samochodowego boom-boxa, a były znacznie droższe od konkurenta z Tonsila (w tamtym czasie od Bolero 200).

 

W Tango 200 występowała także dominacja basu. Bas się nie ciągnął i nie buczał jak z Jamo VII czy Bolero 200 bo zastosowano rodzaj obudowy FA o lepszej odpowiedzi impulsowej (taki sam jaki był w Jamo 707, ale w zdwojonej wersji ... a Jamo 707 też były droższe od Tango 200).

Wszystkie konstrukcje wykorzystujące FA także flagowe Jamo, mają manierę „nudnego” grania, bo ten typ obudowy tak ma. Daje za to bardzo głęboki bas, skuteczną filtrację basu od góry pasma i możliwość uzyskania bardzo dużej wytrzymałości mocowej oraz równomiernego pasma przenoszenia, w stosunkowo małych obudowach..

 

I tak jak pisałem wcześniej Classik 1 były rozwojową wersją Tango 200, której modyfikacja zmierzała właśnie do spłaszczenia charakterystyki przenoszenia i zlikwidowania dominacji basu nad resztą pasma.

 

 

 

 

 

 

A tak wyglądała konstrukcja Tango 200

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ponieważ na forum nie jesteśmy w stanie wykazać kto i co jak słyszy, więc na poparcie swojego twierdzenia o dominującym basie Tango 200 mogę tylko zamieścić fragment recenzji. Nie zgodzę się z nią co do makrodynamiki, bo Tango 200 potrafiły w skali makro dobrze oddać skalę dynamiczną między najcichszymi a najgłosniejszymi fragmentami i zagrac bardzo głośno bez podbarwień i krzykliwości.

Recenzja Grzegorza Swiniarskiego z Magazynu HI-FI nr 3-4/97

Cyt: „Zestawy cechują się miękkim, spokojnym, zgrubsza wygładzonym brzmieniem. Średnica lekko przygaszona, wysokie niekrzykliwe, bas w swej masie obfity,... potrafią zagrać głośno. Brakuje natomiast ekspresji dynamicznej, ... są grzeczne i powściągliwe.... Zaznaczony układ źródeł z rozmieszczeniem wszerz i wgłąb. ... mało sugestywnie wypada przekaz akustyki pomieszczeń.”

 

Jeśli ktoś miałby wykresy charakterystyk przenoszenia Tango 200 (i Classik 1 dla porównania), to ilustracja łatwo by nam zobrazowała cechy brzmienia opisane w recenzji z 1997 roku.

 

 

 

 

 

 

PS. A co ciekawe, recenzja Rapsodii 200 - zupełnie innej konstrukcji, o której wspomniałem, również miała podobne cechy basowe i wycofanie tonów wysokich. A więc nie był to przypadek tylko zamierzone działanie.

Moim zdaniem to efekt panującej mody w tamtych czasach gdzieś tak w latach 1990-98, na granie dużym basem.

Kino domowe, wtedy owszem nie istniało w takiej postaci jak teraz ale było już Dolby Pro Logic i bardzo popularne były systemy 2+1 - satelitarne głośniczki z subwooferem, który robił łomot znacznie większy niż było potrzeba w domu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qubric, 5 Kwi 2009, 21:13

 

Rozumiem . Ty masz swoje odsłuchy, ty masz swoje pomiary i parametry, swoje strony internetowe, swoje dyrektywy. Ty masz wszystko tak napisane i musisz głosić tak aby były najlepsze. Zapewne w twoich recenzjach i klasyfikacjach produkty te mają co najmniej siedem gwiazdek, a procentowo mają co najmniej 99% notowania. Twój świat, twoje wariactwo. Fakty są jednak inne i wielu świadomych ludzi o tym doskonale wie. Ponieważ tych kolumien nie kupowało i nie kupuje. Ci co zakupili co mają robić? Nie słyszeli nic lepszego więc zachwalają to co mają. Ja gdy miałem produkty tonsila również zachwalałem ich dźwięk. Bo nie znałem lepszych produktów i wydawały mi się świetne. Wydawały. W komunie generalnie też nie było źle. Była praca, były sklepy i można było śmignąć do Bułgarii.

 

Dlatego pozostań w swoim świecie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do Qubrica i tematu Tonsila mimo ostrego języka muszę przyznać że jest duża wiedza w tym temacie... Altusy w potrafią zagrać dość dobrym basem z odpowiednim wzmakiem, gdybym tego nie słyszał to bym nigdy nie uwierzył.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sittek

Dałbyś forumowym kolegom namiar na swojego dostawcę "zioła".

To musi być świetny towar skoro ma się po nim tak realistyczne i zapadające w pamięć "audiowizje" ("miałem", "słuchałem") - też chciałbym przeżyć coś takiego (może nawet pokochałbym dźwięk badziewnych Jbli z serii ES).

W dzisiejszych czasach taki uczciwy diler to prawdziwy skarb - zdecydowana większość domieliłaby jakiegoś siana, a tu...

Zwracam honor - chyba jednak nie jesteś "Małym Kłamczuszkiem" - myślę, że określenie: "AudioWizjoner" bardziej do Ciebie pasuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne Sittek - w 1997 roku w Polsce była komuna jak cholera taka i nic innego jak Tonsil nie było :) Dolby Pro logic nie było, ludzie nie mieli magnetowidów i telewizorów - jedynie Tonsil mogli kupować!

Grzegorz Swiniarski też zakupił Tonsile dlatego musiał o nich pisać dobrze, bo na nic innego go nie było stać :))) On tak pisał, bo miał dyrektywy, badania i swoje strony internetowe (a nieee zapomniałem, że Internetu też wtedy nie było :)

 

Zanim zasiądziesz do klawiatury żeby coś tak wydumanego napisać weź lepiej rozbieg i przywal głową o futrynę.

 

 

 

PS. To słuchasz już na Grande Utopia co najmniej czy nadal na jakimś JBL? Bo wiesz zasadniczo Grande Utopia są lepsze od JBLa - ale może masz swoje dyrektywy, swoje strony internetowe i musisz słuchać na JBLu? No bo chyba nie inaczej, skoro jeszcze nie masz Grande Utopia :)

 

 

 

 

 

 

Mlb - Altusy akurat miały to nieszczęsne podbicie bardzo przykre w domu (ale te Altusy 140 z lat 80/90tych). W Midltonach był inny głośnik inaczej strojony i bas tez był krótki ale nie był podbity. A to akurat wiem bo na podstawie Midltonów zaprojektowałem swoją drugą czy trzecią kolumnę DIY. A niedawno miałem okazje posłuchac takich starych oryginalnych Midltonów w konfrontacji z podobnej konstrukcji Pioneerami z tamtych czasów napędzanych nieco nowszymi od nich Technicsami i Pioneerami (klasa głośników podobna ale w czasach produkcji obu zestawów Pioneery były znacznie droższe). Midltony brzmiały lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 30

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.