Skocz do zawartości
IGNORED

Bach - Kantaty


Grrreg

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli już mamy być dokładni to nie Słowacja tylko Czechosłowacja - pomylił się Tobie czas i miejsce albo nie rozumiesz

tekstu który czytasz, może w ogóle nie łapiesz o co chodzi.........

 

Magnepanie :-)) Nawet w okresie funkcjonowania Czechosłowacji - był tam wyraźny podział na regiony Czech i Słowacji. Odnoszę się do podlinkowanego przez Ciebie tekstu, gdzie wyraźnie jest napisane "Slovakia", a nie "Czecho-Slovakia". Poza tym Ty ciągle nie na temat. Wynalazłeś w sieci i łapiesz się jak tonący brzytwy faktu, że zaczęli od nagrań ze słowackimi orkiestrami, ale to nie oznacza że robili reedycje tanich płyt wcześniej wydanych przez Muzę, Miełodię, Eternę. Dalej nie łapiesz, czy udajesz?

 

Poza tym ciągle pomijasz i nie umiesz odpowiedzieć jak się ma do Twojej tezy katalog serii "Naxos Historical" z legendarnymi nagraniami, remasterowanymi specjalnie dla Naxosa przez wybitnych inżynierów. To że Ty nie słuchasz wybitnych, wczesnych nagrań Verdiego, czy Wagnera oraz takich gwiazd batuty jak Muck czy Furtwangler, nie oznacza że nie słuchają tego inni. Podaj w końcu przykłady tych płyt, odnieś się do Naxos Historical, albo przestań robić z siebie znawcę tematu i bić pianę. Jaki koń jest już każdy widzi. Wyjdź z tego z twarzą i po męsku... :-)

 

Ciekawe tylko dlaczego większość z nich wspiera się tym co powiedział albo sądzi Dong o firmie Naxos ?

 

Bo kilku melomanów tutaj, nawet mających sprzęt za dziesiątki tysięcy i drogie płyty, ceni sobie wiele pozycji z serii Naxos Historical, o której Ty w całej swojej ignorancji nawet nie wiedziałeś i wrzuciłeś całe Naxos do jednego worka. A wystarczy pośledzić różne wątki o klasyce tutaj (np. ten o Wagnerze), żeby poczytać co ludzie od lat piszą o tych nagraniach. A że nie mają one alternatywy na rynku, to Naxos ma grupę odbiorców i długo jeszcze będzie ją miał. Takie trudne to do zrozumienia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luxmanrulez, wszystko starasz się przeinaczyć i dalej po swojemu zadajesz to samo pytanie - pokaż mi pokaż bo ja nie widzę i nie wierzę gdzie i którą płytę Naxos nagrał z zasobów Demoludowych wytwórni. Jak ci mało to co przedstawiłem to sam sobie poszukaj i nie zwracaj 4 liter.Nawet jakbym ci znalazł to i tak byś się wyparł że to nie to albo nie Naxos nagrał. Jesteś jak ślimak który horyzonty widzenia ma na 1 cm nad ziemią nie mówiąc już o samym myśleniu.

Poklepuj dalej siebie i kolegów z wzajemnością godną pożałowania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luxmanrulez, wszystko starasz się przeinaczyć i dalej po swojemu zadajesz to samo pytanie - pokaż mi pokaż bo ja nie

widzę i nie wierzę gdzie i którą płytę Naxos nagrał z zasobów Demoludowych wytwórni.

 

Zadaje jeszcze drugie pytanie, na które również nie umiesz odpowiedzieć, czyli to o "Naxos Historical". Sam zamówiłem ostatnio 4 płyty z tej serii niedostępne nawet u Japońców. No i niczego nie przeinaczam. Po prostu zadaje dwa proste pytania.

Nie bardzo rozumiem CO Cię tak dziwi? Przecież jak się rzuci jakąś kontrowersyjną tezę, to po stronie jej autora leży kwestia jej udowodnienia. Tak było zawsze. Sam walnąłeś tekst o tych reedycjach, podając konkretne wytwórnie z Demoludów, a teraz masz pretensje że pytamy o źródło? To tak jakbym ja napisał że u Magnepana w domu żyją krasnoludki, a potem na pytanie "podaj dowody" odparłbym - "sam sobie poszukaj i nie zawracaj 4 liter". Pokazujesz tylko w ten sposób, że nie potrafisz prowadzić poważnej dyskusji i przyznać się uczciwie do błędu. Jakoś do bzdury, że koloratura "to potocznie barwa głosu" umiałeś się przyznać. Do tego że granie na perkusji to również granie muzyki - też. A tutaj brniesz w kolejne absurdy i masz o to pretensje do mnie? Eech :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luxmanrulez, wszystko starasz się przeinaczyć i dalej po swojemu zadajesz to samo pytanie - pokaż mi pokaż bo ja nie widzę i nie wierzę gdzie i którą płytę Naxos nagrał z zasobów Demoludowych wytwórni.

 

To może całkiem wprost. Czy w dalszym ciągu twierdzisz, że:

 

1) Naxos korzystał z istniejących wcześniej nagrań Muzy,

2) Naxos korzystał z istniejących wcześniej nagrań Eterny,

3) Naxos korzystał z istniejących wcześniej nagrań Miełodii,

4) Naxos korzystał z istniejących wcześniej nagrań Hungarotonu?

 

Na każde z powyższych pytań udziel prostej odpowiedzi TAK / NIE.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazujesz tylko w ten sposób, że nie potrafisz prowadzić poważnej dyskusji i przyznać się uczciwie do błędu. Jakoś do bzdury, że koloratura "to potocznie barwa głosu" umiałeś się przyznać. Do tego że granie na perkusji to również granie muzyki - też. A tutaj brniesz w kolejne absurdy i masz o to pretensje do mnie? Eech :-)

 

Ma pretensje do wampirów słuchających klasyki ;-) Ale spokojnie. Może po takiej szkole, na drugi raz przestanie rzucać wyssane z palca teksty i udawać eksperta w każdej kwestii. Dziwnie się poczułem, jak nas Magnepan zaczął edukować, jakimi to jesteśmy "looserami" kupując Naxosa, podczas kiedy sam nie ma żadnych płyt tej wytwórni i nie słyszał nigdy o nagraniach historycznych które Naxos wydaje. Mam tylko nadzieję, że w dziedzinie jazzu nie jest takim ignorantem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może całkiem wprost. Czy w dalszym ciągu twierdzisz, że:

 

1) Naxos korzystał z istniejących wcześniej nagrań Muzy,

2) Naxos korzystał z istniejących wcześniej nagrań Eterny,

3) Naxos korzystał z istniejących wcześniej nagrań Miełodii,

4) Naxos korzystał z istniejących wcześniej nagrań Hungarotonu?

 

Na każde z powyższych pytań udziel prostej odpowiedzi TAK / NIE.

 

1.Szukam , bedzie później.

2.Tak. Przedruk z katalogu Naxos.

For the remainder of his life Eisler lived within the social system of the German Democratic Republic (DDR or East Germany). In Berlin he composed what he termed ‘applied music’, for use in locations such as the theatre, cinema, television and public events. Above all he sought to compose in ‘…an idiom that could be immediately understood and quickly learnt’ (David Blake). Despite limitations of time and individual circumstance much of Eisler’s music is of a very high standard: of particular interest are his cantata Die Mutter, and the Deutsche Symphonie, Op. 50. The state apparatus within which he worked at the end of his life viewed cultural activity, and by extension sound recording, as a legitimate part of its social policy, and so through the East German recording company Deutsche Schallplatten and its consumer label Eterna, several recordings were made of him conducting his own music.

 

Dodaję nr.5 bo nie ma na liście Supraphonu i Pomatonu wytwórni z byłej Czechosłowacji.

TAK

ALEXANDER MOYZES (1906-1984): Symphony No. 9, Op. 69, Symphony No. 10, Op. 77. This is the penultimate, Marco Polo offering of symphonies by this great Slovak composer. The ninth is leaner and meaner than its predecessors, probably because of the Russian invasion and domination of Czechoslovakia at the time of its creation. Ironically some may even detect a wartime, Shostakovichian quality to it. The tenth is a more relaxed, pastoral offering, which is more idyllic in spirit, and may remind some of the Myaskovsky (06C001) and possibly even the Tchaikovsky fifth symphonies. Both works should appeal to those who like conservative, late romantic music, but they will require repeated listening to appreciate all of their subtleties. The performances are definitive, and the sound is excellent. This release is a must for Moyzes enthusiasts, and a good starting point for those unfamiliar with his music. Slovak Radio Symphony Orchestra; Ladislav Slovák. Marco Polo 8.225092

 

NR.3 TAK i będzie tego trochę.

 

JANIS IVANOVS (1906-1983): Volume 6 - Symphony No. 8 in B Minor, Music from the Film The Late Frost in Spring, Lacplesis. After a long delay, Campion brings us the next volume in the Ivanovs series from Latvian Radio. The film score is from 1955 and makes use of motifs from the then-lost Symphony No. 2; Lacplesis is a 1956 symphonic poem whose title character is a Latvian freedom-fighter created by a 19th century poet and it shares the brooding, oppressive and combative character of the eighth symphony (of the same year). This 1961 recording of the symphony is in mono but is a much finer performance - taut, gripping and thoroughly heartfelt - than the Marco Polo recording with a Moscow orchestra. Latvian National Symphony Orchestra;

 

NR.5 c.d.

 

JOHANN CASPAR FERDINAND FISCHER (1656-1745): Missa Inventionis Sanctae Crucis, Concertus de Sancta Cruce, O Crux Venerabilis, Offertorium de Dedicatione Templi. World Premiere Recordings of sacred music by this Bohemian composer and the first in a series from the archives of the Prague Knights of the Cross, full of unpublished treasures. Fischer takes his place now beside his illustrious countryman Zelenka. Anna Hlavenková, Gabriela Eibenová (sopranos), Markus Forster (countertenor), Jaroslav Brezina (tenor), Michael Pospísil (bass), Boni Pueri, Musica Florea; Marek Stryncl. Supraphon

 

FRANZ SCHREKER (1878-1934): Overture to Ekkehard, Fantastic Overture, Preludes to Die Gezeichneten and Das Spielwerk, Interlude from Act 3 of Der Schatzgräber. Schreker's music can be considered the supernova of late romantic, German music. It calls for huge orchestral forces, which Schreker uses with absolute mastery. His music is highly chromatic to the point of almost being atonal at times, and in the process it will make your hair stand on end. The selections included here are from some of his greatest operas, and aptly demonstrate these claims. If you don't have the earlier Marco Polo and like late romantic music, by all means treat yourself to this re-release. It provides a maximum of emotional bang for the buck, and the performances and recordings have never sounded better. Original 1987 Marco Polo release. Slovak Philharmonic Orchestra; Edgar Seipenbusch. Naxos 8.555246

 

ANATOL LIADOV (1855-1914): Baba Yaga, Op. 56, Intermezzo, Op. 8, Ballade, Op. 21b, The Enchanted Lake, Op. 62, Mazurka, Op. 19, Nénie, Op. 67, Polonaises, Opp. 49& 55, Kikimora, Op. 63, Fragment from the Apocalypse, Op. 66. Rhythmically fresh, colorful and vital little pieces which encapuslate the brilliant talent of this fine Russian miniaturist. Original 1990 Marco Polo release. Slovak Philharmonic Orchestra; Stephen Gunzenhauser. Naxos 8.5552442

 

ANTON RUBINSTEIN (1829-1894): Symphony No. 2 in C, Op. 42 "Ocean". Composed in 1851 (four movements) and revised in 1880 to its final seven-movement form (representing the Seven Seas), this symphonic sprawl offers Rubinstein plenty of opportunities for graphic musical scene painting and atmosphere which he accomplishes through great skill in orchestration, structure and melodic inspiration. Original 1987 Marco Polo release. Slovak Philharmonic Orchestra; Stephen Gunzenhauser. Naxos 8.555392

 

4.Tak

GEORGE BARATI (1913-1996): Symphony No. 1 "Alpine Symphony", Chant of Light, Chant of Darkness. Although in the Naxos "American Classics" series, this music sounds European, which is not surprising since Barati was born and educated in Hungary, and didn't came to the US until age 25. The symphony sounds haltingly prickly and is polystylistc with influences as diverse as Beethoven, Bartok and Stravinsky, replete with miniscule motifs differentiated by solo or small groups of instruments. The Chants, written some 30 years later, are more cohesive, and of greater emotional import. Chant of Light is a well-orchestrated, three-part, symphonic song. Chant of Darkness is a somber, symphonic mourning over the death of his daughter. Barati was basically a tonal composer who used the twelve-tone row as spice rather than a compositional device. Budapest Symphony Orchestra; Lászlo Kovács, Czech Radio Symphony Orchestra; Vladimir Válek. Naxos American Classics 8.559063

 

Nr.3

TAK

DMITRY KABALEVSKY (1904-1987): Cello Concerto No. 1 in G Minor, Op. 49, Cello Concerto No. 2 in G, Op. 77, Spring, Op. 65. The two concertos, containing many similarities to Prokofiev and Shostakovich are joined by a short, cheerful tone poem. Alexander Rudin (cello), Moscow Symphony Orchestra; Igor Golovchin. Naxos 8.553788

 

Nr.3 cd.

MAX STEINER (1888-1971): King Kong: The Complete 1933 Film Score. Steiner's magnificent score rings out in all its magnificent, ominous glory in this new recording of the complete film score, made possible by extensive reconstruction and restoration using the original audio components of the film itself, the surviving full scores and the composer's own annotated sketches (the only documentary evidence for every note Steiner composed for the film). Steiner wrote for a Wagnerian sized orchestra and left the problems of reducing this mammoth score to orchestrators; this recording finally gives the music its due. Along with archival photos, movie ads and extensive musical notes, there are special tributes to Steiner from, among others, Ray Harryhausen, Ray Bradbury and Steiner's wife Louise. Moscow Symphony Orchestra; William T. Stromberg. Marco Polo 8.22376

 

PETER TCHAIKOVSKY (1840-1893): The Snow Maiden, Op. 12. We waxed enthusiastic about this early example of Tchaikovsky's melodic genius in December's catalogue for Russian Season's mid-price reissue. Now comes a brand-new budget price record, also from Moscow. Well, if you're still holding out... Elena Okolysheva (mezzo), Arkady Mishenkin (tenor), Moscow Capella, Moscow Symphony Orchestra; Igor Golovchin. Naxos 8.553856

 

NIKOLAI MEDTNER (1880-1951): Piano Concerto No. 2, Piano Quintet, Op. posth. Medtner's invigorating second concerto, dedicated to Rachmaninov, who reciprocated with a typically self-doubting dedication of his own fourth concerto, leading to the famous comment from Medtner "is music then such a terrible thing that the less of it, the better?" is coupled with Medtner's last, and in some ways most problematic chamber work, which occupied him through a period of decades. Konstantin Scherbakov (piano), Moscow Symphony Orchestra; Igor Golovschin, Ewald Danel, Milan Tedla (violins), Zuzana Bourová (viola), Jozef Podhoransky (cello). Naxos 8.553390

 

I tak dalej , mógłbym wkleić ponad 100 ale nie będę zaśmiecał wątku. Nr.1 Muza jest w przygotowaniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak wrócić do tematu ? Uprzejmie donoszę, że wyszła 5 płyta z kantatami świeckimi Bacha pod dyrekcją Suzuki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co do Naxos - to tak jak z każdą wytwórnią; jedne płyty ma dobre, a inne kiepskie. I o co się tu kłócić ??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do Naxos - to tak jak z każdą wytwórnią; jedne płyty ma dobre, a inne kiepskie. I o co się tu kłócić ??

 

Dong i jego świta permanentnie wywoływala mnie mnie do tablicy, teraz przyszedł czas na zwrot akcji i przeprosiny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.Tak. Przedruk z katalogu Naxos.

For the remainder of his life Eisler lived within the social system of the German Democratic Republic (DDR or East Germany). In Berlin he composed what he termed ‘applied music’, for use in locations such as the theatre, cinema, television and public events. Above all he sought to compose in ‘…an idiom that could be immediately understood and quickly learnt’ (David Blake). Despite limitations of time and individual circumstance much of Eisler’s music is of a very high standard: of particular interest are his cantata Die Mutter, and the Deutsche Symphonie, Op. 50. The state apparatus within which he worked at the end of his life viewed cultural activity, and by extension sound recording, as a legitimate part of its social policy, and so through the East German recording company Deutsche Schallplatten and its consumer label Eterna, several recordings were made of him conducting his own music.

 

To jest tylko fragment biografii Eislera zamieszczony w witrynie Naxosa:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ma się nijak do katalogu nagrań wydanych przez wytwórnię. Wszystkie wymienione na powyższej stronie albumy z muzyką Eislera są firmowane przez inne labele, będące w dystrybucji Naxosa (BIS, CD Accord, Capriccio, Cedille, ...). Każdy z nich ma własną politykę wydawniczą, niezależną od Naxosa.

 

Nie zaliczamy.

 

Dodaję nr.5 bo nie ma na liście Supraphonu i Pomatonu wytwórni z byłej Czechosłowacji.

TAK

ALEXANDER MOYZES (1906-1984): Symphony No. 9, Op. 69, Symphony No. 10, Op. 77. This is the penultimate, Marco Polo offering of symphonies by this great Slovak composer. The ninth is leaner and meaner than its predecessors, probably because of the Russian invasion and domination of Czechoslovakia at the time of its creation. Ironically some may even detect a wartime, Shostakovichian quality to it. The tenth is a more relaxed, pastoral offering, which is more idyllic in spirit, and may remind some of the Myaskovsky (06C001) and possibly even the Tchaikovsky fifth symphonies. Both works should appeal to those who like conservative, late romantic music, but they will require repeated listening to appreciate all of their subtleties. The performances are definitive, and the sound is excellent. This release is a must for Moyzes enthusiasts, and a good starting point for those unfamiliar with his music. Slovak Radio Symphony Orchestra; Ladislav Slovák. Marco Polo 8.225092

 

Marco Polo to nie Naxos (choć właściciel ten sam).

 

Nie zaliczamy (i podobnie innych wskazanych przez Ciebie albumów wydanych przez MP).

 

NR.3 TAK i będzie tego trochę.

 

JANIS IVANOVS (1906-1983): Volume 6 - Symphony No. 8 in B Minor, Music from the Film The Late Frost in Spring, Lacplesis. After a long delay, Campion brings us the next volume in the Ivanovs series from Latvian Radio. The film score is from 1955 and makes use of motifs from the then-lost Symphony No. 2; Lacplesis is a 1956 symphonic poem whose title character is a Latvian freedom-fighter created by a 19th century poet and it shares the brooding, oppressive and combative character of the eighth symphony (of the same year). This 1961 recording of the symphony is in mono but is a much finer performance - taut, gripping and thoroughly heartfelt - than the Marco Polo recording with a Moscow orchestra. Latvian National Symphony Orchestra;

 

Zacytowany fragment dotyczy albumu wydanego przez wytwórnię Campion Cameo 2012 (England) 01D004. Źródło:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jedyny album z muzyką Ivanovsa firmowany przez Naxosa, jaki potrafię znaleźć, to ten:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nic nie wskazuje na to, by było to nagranie z katalogu Miełodii.

 

Nie zaliczamy.

 

Doceniam Twój trud, Magnepanie, ale:

- nie mam czasu ani ochoty weryfikować pozostałych wskazanych pozycji (wziąłem "na warsztat" po prostu trzy pierwsze, i jak widać wszystkie są spudłowane),

- nawet jeżeli znajdziesz jakieś pojedyncze rodzynki, to będą się one miały nijak do Twojego twierdzenia z 17.11.2015 (11:55):

 

Poczatki labelu to tanie i słabe realizacje z wykupionych ( albo i nie ) licencji, praw do muzyki klasycznej Melodii , Muzy

i innych wytwórni z byłych Demoludów.Na takich działaniach nie do końca uczciwych zafunkcjonował Naxos.

 

Uparcie i usilnie próbujesz przez cały czas udowodnić tezę, którą z góry założyłeś - że Naxos jest be i należy go bezwarunkowo omijać z daleka - mając bardzo słabą orientację w temacie. Teraz, post factum, próbujesz podbudowywać ją argumentami dosyć rozpaczliwymi. Po jaką cholerę?

 

Jedyny pożytek jest taki, że co nieco o tej wytwórni, którą się tak brzydzisz, musiałeś w końcu poczytać. A że wnioski wyciągnąłeś, jakie wyciągnąłeś... cóż, nic na to nie poradzę.

 

Jakbyś jeszcze raczył posłuchać paru płyt, to byłoby w ogóle super. Nie musisz ich nawet kupować - są dostępne w serwisach streamingowych. Dołączam się do rekomendacji kolegów i szczególnie polecam serię historyczną.

 

Na ukojenie nerwów np. ten fenomenalny album - ostatni recital wielkiego Dinu Lipattiego z Besançon, w dźwiękowej rekonstrukcji Marka Obert-Thorna:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś jeszcze raczył posłuchać paru płyt, to byłoby w ogóle super. Nie musisz ich nawet kupować - są dostępne w serwisach streamingowych. Dołączam się do rekomendacji kolegów i szczególnie polecam serię historyczną.

 

Na ukojenie nerwów np. ten fenomenalny album - ostatni recital wielkiego Dinu Lipattiego z Besançon, w dźwiękowej rekonstrukcji Marka Obert-Thorna:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dongu, teraz Ty zaczynasz odwracać kota ogonem ? Sądziłeś że nie jestem w stanie udowodnić swoich racji ?

 

Rozbawiasz mnie do łez usiłując trwać w przekonaniu że Naxos jest dobrym a może i doskonałym labelem.

He,he tak nie jest i doskonale o tym wiesz a jeśli nie to przynajmniej powinieneś wiedzieć że entry level to jest

wstęp do dużo lepszych ale i droższych wydawnictw.W takim razie czy Naxos jest tanią wytwórnią sprzedającą

swoje oraz nieswoje nagrania ? Na pewno tak.

Czy zatem powinniśmy kupować wydawnictwa Naxos ? To już zależy od naszych potrzeb, kieszeni i upodobań, ale

trzeba podkreslić że ostatnimi laty Naxos zdecydowanie poprawił jakość graficzną swoich wydawnictw i jakość nagrań.

Zatroszczył się również o lepszych artystów co poskutkowało zdobyciem kilku prestiżowych nagród a nawet nagrody

wytwórni roku którą rokrocznie przyznaje klasyczne gremium oraz uznane periodyki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dongu, teraz Ty zaczynasz odwracać kota ogonem ? Sądziłeś że nie jestem w stanie udowodnić swoich racji ?

 

Rozbawiasz mnie do łez

 

No właśnie rzecz w tym że nie jesteś w stanie nic udowodnić, bo wklejasz nam płyty innych labeli (Marco Polo, Campion Cameo) i wciskasz że to Naxos :-)

Poza tym uparcie nie umiesz odnieść swojej tezy o "chłamowatości" Naxosa do faktu, że mają serię legendarnych nagrań (Naxos Historical), w ramach której

remasteringu dokonywali Mark Obert-Thorn czy Marston (b. znane nazwiska).

 

Dong tylko próbuje Ci pomóc wyjść z twarzą z opresji, w którą sam się wpakowałeś. Ale ok. Brnij dalej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dongu, teraz Ty zaczynasz odwracać kota ogonem ?

 

Czy to oznacza przyznanie, że wcześniej Ty odwracałeś? Chwalebna szczerość. :-)

 

Sądziłeś że nie jestem w stanie udowodnić swoich racji ?

 

Przecież nic nie udowodniłeś. Wręcz przeciwnie, przynajmniej na razie.

 

Rozbawiasz mnie do łez usiłując trwać w przekonaniu że Naxos jest dobrym a może i doskonałym labelem.

 

Wskaż mi, w którym poście napisałem, że jest to wytwórnia doskonała.

 

Znakomita jest seria Naxos Historical - do której uparcie się nie odnosisz (wygląda wręcz, jakbyś miał nałożony jakiś filtr).

W tej dziedzinie Naxos należy dla mnie do "labeli pierwszego wyboru".

 

Niesłychanie szeroki jest repertuar Naxosa - pod względem liczby nagrywanych dzieł i kompozytorów, a także ich przekroju geograficznego, Naxos wytrzymuje porównanie z dowolną wytwórnią - czy to niezależną, czy to z majorsów.

Oznacza to, że jest wiele kompozycji, których nagrania są najłatwiej dostępne (a niekiedy - wyłącznie) właśnie na płytach Naxosa. W przypadku poszukiwania rzadkiego repertuaru zawsze więc warto jest sprawdzić ofertę tej wytwórni. Szczególnie, jeśli chodzi o nagrania zarejestrowane przez artystów z kraju pochodzenia kompozytora.

 

Jeśli chodzi o wykonawców, to między innymi ze względu na politykę wytwórni (no big names) mamy do czynienia z jakością zróżnicowaną. Jednak całkiem spore grono artystów zasługuje na uwagę, a niekiedy wręcz wyrobiło sobie markę właśnie za sprawą nagrań dla Naxosa (jak chociażby wspomniany Pietrenko). Szukając wg tego klucza też mamy więc szanse dokonania bezpiecznego wyboru, o ile ograniczymy "strzały w ciemno".

 

Pozostaje jeszcze kwestia repertuaru "głównego nurtu", szeroko reprezentowanego w dyskografii. I tutaj już trzeba mocno uważać - bardzo niewiele nagrań plasuje się w czołówce rekomendacji, nieco więcej zasługuje na rozważenie (albo w relacji jakość/cena, albo w przypadku utworów, które się kolekcjonuje w wielu wykonaniach). W tej kategorii też najłatwiej ustrzelić zbuka, więc w miarę możliwości warto posłuchać przed zakupem.

 

Nie jestem wobec Naxosa bezkrytyczny. Na największy podziw zasługuje przede wszystkich niezwykły rozmach i skala działalności (trzeba pamiętać, że w naszej dyskusji pomijamy jak dotąd serie/inicjatywy takie, jak np. Naxos Jazz, Naxos World, Naxos Jazz/Rock Legends, czy też Naxos Educational).

Liczba dyskograficznych perełek w jego katalogu jest w dużej mierze pochodną tej właśnie skali. Dziewięćdziesiąt parę procent produkcji wytwórni nie leży w kręgu moich zainteresowań - nawet, gdybym dysponował nieograniczonymi środkami.

 

Panowie, czemu służy ta dyskusja? Posłuchajcie lepiej kantat!

 

Tak jest, Panie Kierowniku! Obiecuję, że posłucham sobie dzisiaj poniższej płyty!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Polecam!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam nad takimi wykonaniami. Jakaś świeżynka:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy uważacie, że wykonania kantat przez Sigiswalda Kuijkena są warte zakupu SACD playera?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że posłucham sobie dzisiaj poniższej płyty!

 

Dong , jak zauważyłeś nie było mnie od kilku dni na forum bo dostałem nową przesyłkę ze wspaniałą muzyką.

Czy chcesz wiedzieć jaką ? Od wczoraj zasłuchany jestem w ponizszy i genialny album którego fragment zaserwuję

i Tobie abyś mógł cieszyć się i rozszerzyć muzyczne horyzonty.

Wracając do Naxosa i licencyjnych nagrań wziętych z wytwórni płytowych byłych krajów RWPG, to przedstawiłem tylką

cząstkę i niewielką ilość płyt a mógłbym wrzucić co najmniej kilkadziesiąt !!! aby w 100% udowodnić swoją rację w

twierdzeniu że Naxos korzystał i to namiętnie z nagrań , orkiestr, dyrygentów z wcześniej nadmienionych wytwórni

socjalistycznych.

 

 

Piękne prawda ? Równie wspaniałe jak kantaty Bacha !!! Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość papageno

(Konto usunięte)

Równie wspaniałe jak kantaty Bacha !!!

Magne. Gdyby to była prowokacja powiedziałbym: jaki prowokator, taka prowokacja.

Ale to nie jest prowokacja. To jest porażająca prawda. Tobie się to coś podoba.

Spróbuj jednak napisać choć odrobinę na temat kantat Pana Bacha? Może być modalnie, byle na temat.

P.S. Wiem co odpowiesz, więc nie męcz klawiatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne prawda ? Równie wspaniałe jak kantaty Bacha !!! Pozdrawiam.

 

 

Please. Brzmi trochę jak New Age dla ubogich. Ja bym tego do twórczości Bacha jednak nie przyrównywał.

Ale jak to mawiają "de gustibus"... ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla każdego coś miłego:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Thomanerchor ma w sobie taką teutońskość, taką ultra mega poprawność bachowską, rzekłbym nawet - prawilność.

Która równą jak niemiecka autostrada, szeroką i gładką ścieżką prowadzi przez wieki do Wagnera oraz dresów

Pumy i Adidasa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Stereofonia – elektroakustyczna metoda odbierania, zapisywania, transmitowania i odtwarzania dźwięku, tak aby u słuchającego wywołać wrażenie przestrzennego rozmieszczenia jego źródeł."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magne. Gdyby to była prowokacja powiedziałbym: jaki prowokator, taka prowokacja.

Ale to nie jest prowokacja. To jest porażająca prawda. Tobie się to coś podoba.

Spróbuj jednak napisać choć odrobinę na temat kantat Pana Bacha? Może być modalnie, byle na temat.

P.S. Wiem co odpowiesz, więc nie męcz klawiatury.

 

Papageno, zdziwiony jestem faktem braku akceptacji wykonań Bachowskich kantat przez naszego ulubieńca SUZUKI.

 

Palma pierszeństwa najlepszych wykonan kantat przypada Karlowi Richterowi - ARCHIV

 

 

61ZHHJRZ05L._AA115_.jpg

 

oraz w wykonaniu Harnoncurta . Nawet Eliot Gardiner wyprzedził naszego faworyta z Japonii.

 

dla ubogich

 

Ubodzy oraz głusi to na szczęście tylko niektórzy ZNAFCY muzyki poważnej.

 

Ale ja Papageno optuję za tym panem, popatrz i posłuchaj genialnego głosu Thomasa Quasthoffa.Dla mnie to wykonanie

Bachowskich kantat jest absolutnym NR.1. Czy Dong mnie słyszy ?

 

6032612653_32166617bd.jpg

 

Czy ktoś powiedział że nie znam się na klasyce ???

 

Tym wykonaniem wyczerpałem wszystkie Wasze możliwości - przykro mi. Winner is only one.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam nad takimi wykonaniami. Jakaś świeżynka:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

nie wiem tylko, czy istnieje streaming do Pl

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taką ultra mega poprawność bachowską,

 

Nie ma czegoś takiego. Za czasów Bacha nie miksowano jeszcze muzyki z ideologią, a to

że w okresie romantyzmu dorobiono Bachowi "pewną gębę" nie ma nic wspólnego jego z muzyką

czy okresem w jakim żył i tworzył.

 

prowadzi przez wieki do Wagnera oraz dresów

Pumy i Adidasa.

 

Większego bełkotu i uproszczenia jak żyję nie widziałem.

 

Ubodzy oraz głusi to na szczęście tylko niektórzy ZNAFCY muzyki poważnej.

 

No i jak zapewne zauważyłeś i doświadczyłeś, na takich jesteśmy szczególnie wyczuleni :-)

 

 

Czy ktoś powiedział że nie znam się na klasyce ???

 

Tym wykonaniem wyczerpałem wszystkie Wasze możliwości - przykro mi. Winner is only one.

 

Ale wiesz o tym, że w muzyce i ogólnie sztuce, nie istnieją kategoryczne odpowiedzi i ostateczne kryteria? Wiesz że nie ma czegoś takiego jak najlepsze wykonanie i najlepsza kompozycja? No chyba że jednak na tej "klasyce" znasz się tak jak na innych tematach jakie poruszasz na forum :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak zapewne zauważyłeś i doświadczyłeś, na takich jesteśmy szczególnie wyczuleni :-)

Wyczuleni ? To dobrze ale najpierw TRZEBA robić porządki we własnych szeregach i pousuwać zarozumiałe tałatajstwo :-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczuleni ? To dobrze ale najpierw TRZEBA robić porządki we własnych szeregach i pousuwać zarozumiałe tałatajstwo :-))

 

W kwestii zarozumiałości Ciebie będzie trudno przeskoczyć. Nawet najbardziej zblazowanym melomanom. A rozbrajającej szczerości z jaką nas wszystkich "zagiąłeś" swoim "Tym wykonaniem wyczerpałem wszystkie Wasze możliwości" pozazdrościłby Ci chyba sam Inżynier Mamoń :-) Ty to musisz być jednak mega-kozak. Taki obcykany we wszystkim, osłuchany we wszystkim i jednocześnie jaki wygadany!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym wykonaniem wyczerpałem wszystkie Wasze możliwości" pozazdrościłby Ci chyba sam Inżynier Mamoń

 

To na pewno , inżynieria ma z reguły drewniane uszy więc nie dziwi mnie to. Nie ten kierunek i rodzaj.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem również jedną z dwóch płyt Bachowskich kantat dla młośników firmy NAXOS - nagranych w 1992 roku w Budapeszcie z solistami i orkiestrą.Celowo prezentuję ostatnią stronę okładki na której prócz samych wykonawców wypisane są nazwiska realizatorów nagrania oraz producenta nagrania którym jest Węgier. Czyli nagranie licencyjne Naxosa zakupione od Hungarotonu ( lub nie) ale nagrane przez i wykonywane przez rodowitych Węgrów.

Co prawda wykonanie i realizacja na 3 - , ale zawsze jest i Naxos wspomagany przez Demoludy.

Patrzcie , patrzcie panowie, perełki Naxosowe same wychodzą z rękawa.

 

Ciekawe co tym razem powie krakowska świta fano - melomanów muzyki poważnej.

 

 

71XKUYbp6pL._SL1237_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ulubiona 2 płytka nagrana w Kosicach na terenie obecnej Słowacji:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Polecam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ulubiona 2 płytka nagrana w Kosicach na terenie obecnej Słowacji:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Polecam

 

Rafaelu, może być do kompletu, viva Demoludy i Naxos. Zaraz wkleimy kolejną z kantatami Bacha.

 

718qwVliqqL._SL1235_.jpg

 

Ta realizacja i wykonanie jest dużo lepsze od poprzedniej licencyjnej siostry Naxosa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.