Jump to content
IGNORED

Zużycie igły = utrata stereofonii?


Mickiewicz

Recommended Posts

Witam Panów,

 

Sprawa przedstawia się tak - jest sobie Technics 1200mk5 (używka), zakupiony wraz z systemem Shure'a Whitelabel (gramiak do słuchania typu kapcie i kulturka, więc wkładka wyłącznie na przetrzymanie). Wcześniej miałem najprostszy plastik Denona DP-27f. Miała je dzielić przepaść. I dzieli, o dziwo. Z tym że zwycięzca nie ten.

 

Podobno Technics nie był używany do skreczu (wątpliwe), choć ramię bez zarzutów, obroty ideał. Whitelabel kupiony 2 lata temu, wkładka w stanie właściwie sklepowym, igła - nie mam pojęcia, nie mam lupy, niby nic do zarzucenia. A jednak.

 

W związku z tegoroczną wizytą Bono i Gahana postanowiłem uzbierać ich płytoteki na winylach. Wkładam pierwszą lepszą (Unforgettable Fire - miłe uszom pastele Eno), powinno mnie zabić przestrzenią. A tu lipa - dźwięk jest bardzo płaski (nie jest to wprawdzie mono, ale bardzo zubożone stereo), tam gdzie dźwięk ma być izolowany w jednym kanale, na Whitelabel gra na obydwa. Nacisk ustawiony na 2g, antyskating na 3, wysokość w zasadzie zero (wygląda równolegle). Są ponadto problemy z głośnością na kanałach (prawy nieco ciszej), ale zrzucam to na karb złych (?) ustawień. Kable podpięte dobrze, zmieniałem je nawet, odsłuch był także na słuchawkach - bez zmian. Technics podpięty pod pre CA 640P. Podłączam Denona, problemy znikają całkowicie (pomijam kwestie jakości odsłuchu na wkładce no name).

 

Pytanie jest zasadnicze - czy oznacza to ekstremalne zużycie igły? Czy starta igła może wpłynąć na jakość stereofonii? Na przykład wcześniejszy właściciel źle skalibrował, starła się jedna ścianka i tak dalej... Proszę o pomoc.

 

[nie znalazłem podobnego problemu w archiwum]

 

Pozdrawiam,

Mickiewicz

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Wieszczu, czy zamieniałeś wkładki miejscami?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Niestety, w Denonie wkładka jest na stałe, ot taka chińska zabawka dla niepełnosprytnych. Przeczyściłem wcześniej styki, Whitelabel jest długim systemem, kable są, hm, odlane w formie. Teoretycznie nie ma opcji, żeby coś nie stykało wewnątrz.

 

Noszę się z zamiarem zakupu jakiejś podłej wkładki na przetest. Z racji pewnych perturbacji życiowych (aczkolwiek przyjemnych :)) nie mogę pozwolić sobie na zakup 440, a coś mi musi w domu brzęczeć. Jak coś komuś zalega, to niech wali do mnie, choć generalnie najważniejszy jest problem - czy igła może zepsuć stereofonię?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Tak stara igla scisza, a najbardziej gorne rejestry gdzie rozrozniamy stereofonie choc efekt niemal calkowitego braku podzialu miedzy kanalami jest nieco dziwny, bez dobrej lupy i rozeznania poznasz ja po tym jak wrzucisz ta sama plyte na oba gramofony i na tej zwalonej igle trzaski beda przynajmiej o polowe wieksze. Sprawdz tez czy nie sa zle popodpinane kable w headshellu i interkonekty czy glosnikowe. Jeden kanal ciszej czyli jak zwykle azymut, warto sprawdzic wlasciwy badz (w przypadku zjechanej wkladki) wiekszy przesieg, szablon na dwa punkty, ramie rownolegle z talerzem choc w tym wypadku zanim wymienisz igle co warto zrobic bo szkoda plyt (mozesz ramie nieco podniesc by opadalo na plyte), antyskating wlasciwie sprawdz tylko na sluch. Dodaj nacisk 0.5g. Sprawdz koniecznie na roznych plytach z roznych zrodel bo moze sie okazac ze to nie tylko starta igla ale i zajechane plyty. Pozatym co to za wkladka white? jesli dejocka to stereofoni juz fabrycznie moze byc nniej (choc niekoniecznie) bo estrada potrzebuje glownie dynamiki a dejoci czasem i skreczu w dodatku wtedy moze byc wlasnie juz bardzo zajechana igla naprawde szkoda plyt.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

1. Płyty ok, first pressy niemieckie, raczej w sensownym stanie. Sprawdzałem też na nówkach (tylko na chwilę, bo aż żal słuchać). Różnica między gramofonami kolosalna przy tej samej płycie (jeszcze raz podkreślę - w Denonie jest jakiś noname).

 

2. Interkonekty i kable do głośników - OK, zmieniałem, podpinałem do innych klocków - śmiga. Zresztą teraz są podpięte inne, bo stopień paranoi wzrasta. Kabli we wkładce NIE DA SIĘ sprawdzić. Nie znam stanu kabli w ramieniu, nawet nie wiem, czy to można jakoś bezinwazyjnie (jestem początkujący) sprawdzić.

 

3. Raczej nie będę kupować igły do Whitelabela - to niby delikatniejsza wkładka dejocka, wolę jeszcze bardziej stonowane rozwiązania, stąd chcę na testy zakupić jakiś podstawowy model AT bądź podobne. Może to jest jakieś rozwiązanie? Za parę miesięcy rzucę się na coś lepszego na stałe.

 

 

Jeden z forumowiczów na PW (może nie powinienem zdradzać? :)) sugeruje problem z ramieniem, coby poluzować całość i praca u podstaw.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Porównaj parametr wkładek p/n tłumiennosoc miedzy kanałami.(tyw separacja

Poniej 23dB przy 1000Hz ma dobrego stereo.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

@conri:

Hehe, celny cios w amatorskie rozwiazania. O wkladce Denona nie wiadomo nic, zreszta w tych nowych Denonach NIC nie wiadomo :) do 1500zł kupuje się kota w worku. Co do Whitelabel:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nigdzie nie pisze o separacji, podstawa, której zdradzenie akurat w tym wypadku Shure uznaje za nieosiągalne dla śmiertelników :) Najszerszy opis oferuje chyba RMS.pl: (tu już może bez linka)

 

Masa skupiona na końcu ramienia

Regulowany wysięg igły

Pewne połączenia elektryczne

Poprawiona widoczność igły

Wysoka odporność na przeskakiwanie

Wysoki sygnał wyjściowy

Bardzo niskie zużycie płyt

Sferyczny kształt igły

Rodzaj brzmienia: solidne basy ze szczegółami w średnicy i górze pasma

Wyjście stereo: 6.0 mV

Pasmo przenoszenia: 20 - 20 000 Hz

Typowy nacisk: 2 g

Zakres nacisku: 1,5 - 3 g

Wymienna igła: N-WHLB (ciemno niebieska)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

@conri:

Hehe, celny cios w amatorskie rozwiazania. O wkladce Denona nie wiadomo nic, zreszta w tych nowych Denonach NIC nie wiadomo :) do 1500zł kupuje się kota w worku. Co do Whitelabel:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nigdzie nie pisze o separacji, podstawa, której zdradzenie akurat w tym wypadku Shure uznaje za nieosiągalne dla śmiertelników :) Najszerszy opis oferuje chyba RMS.pl: (tu już może bez linka)

 

Masa skupiona na końcu ramienia

Regulowany wysięg igły

Pewne połączenia elektryczne

Poprawiona widoczność igły

Wysoka odporność na przeskakiwanie

Wysoki sygnał wyjściowy

Bardzo niskie zużycie płyt

Sferyczny kształt igły

Rodzaj brzmienia: solidne basy ze szczegółami w średnicy i górze pasma

Wyjście stereo: 6.0 mV

Pasmo przenoszenia: 20 - 20 000 Hz

Typowy nacisk: 2 g

Zakres nacisku: 1,5 - 3 g

Wymienna igła: N-WHLB (ciemno niebieska)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jezeli niezbyt dobrze się na tym znasz, to lepiej kup sobie nowy gramofon. Szkoda Twoich płyt.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Troszkę z boku nurtu

Z jaką najwyższą tłumiennością między kanałami zetkneliście się we wkładkach ?

Oczywiście czy duże żyłowanie parametrów ma sens, czy wtedy warto po drodze popatrzeć na inne ważne podawane przez producenta parametry techniczne.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

AT24 min h35dB/ 1000Hz

shure V15III > 25dB/1000Hz

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Zwykle i inne parametry idą w parze.

Materiał cantilevera, nacisk na iglę ,pasmo, rodzaj szlifu igły.

Choc czasem inne są słabsze , jak sygnał użytkowy (AT24 2,2 mV, shure V15II 3,5mV)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Parametry parametrami a warto zwrocic uwage na tzw "firmowe" brzmienie - czasem zwyczajnie tej stereofoni sie nie widzi bo wkladka gra jak np. wiekszosc audiotechnic. Koetsu black jest super - wszystko poukladane i kazdy dziwek odzielony jednoczesnie calosc bardzo zgrana i melodyjna, w dodadtku odpowiednio zestawione z reszta ma to idealny rytmicznie bas ktory niby stereo nie tworzy ale bez niego to plumkania na gorze nie maja sensu. Jednym slowem solidna stereofonia a nie pospolite dzielenie zbitych dziwiekow na kanaly, jesli gogos jednak interesuje tylko pseudostereofonia moze sobie poszukac niektorych plyt z lat 60 i 70 takza bardzo czesto polskich gdzie wystepowalo sztuczne dzielenie muzyki na kanal prawy, lewy.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Do tej pory stereofonię raczej słyszalem, ale Piotr_ otworzył mi oczy na dźwięk.

A o ktorym ew.posiadanym Koetsu dzielisz się wrażeniami?.

To ze każda linia danego producenta ma swój charakter to od dawna wiadomo.Odkrycia "świeżości" wynikaja z fizjologi słuchu. Nowe-ucho odbiera jako "inne"

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Panowie, czy zatem przetestowanie wkładki Audio Technica AT-91BL (koszt ~75zł) i przewiosnowanie na niej parę miesięcy wystarczy?

 

** Audio Technica AT-91BL **

• pasmo prznoszenia: 20-20.000 Hz

• separacja kanałów: 20 dB przy 1 kHz

• impedancja: 47 kΩ

• napięcie wyjściowe: 3,5 mV

• kształt: stożkowy

• siła nacisku: 1,4-2,5 g

• waga: 5,8 g

 

 

Czy może lepiej:

** Audio Technica AT-95 E **

• pasmo przenoszenia: 20-20.000 Hz

• separacja kanałów: 20 dB przy 1kHz

• impedancja: 47 kΩ

• napięcie wyjściowe: 3,5 mV

• kształt: 0.4 x 0.7 mil eliptyczny

• siła nacisku: 1,4-2,5 g

• waga: 5,8 g

 

Czym w zasadzie się one różnią? Bo cenowo różnica do 90zł

 

Będzie chociaż ta stereofonia? :) ("20 dB przy 1kHz"), nie musi być dynamicznie... Nie będzie... Kiedyś może Audio Technica AT120E/T (29dB at 1 kHz, 5,0 mV)... Generalnie wkładka musi być w miarę neutralna, nie chcę dunięcia a la szur.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Chyba sam sobie odpowiem - stożkowy vs eliptyczny. Podejrzewam, że lepiej nie pchać się w to pierwsze rozwiązanie? (może sobie tam nieśmiało pierdzieć, rzecz w tym, by nie niszczyła płyt).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>Mic plyty zniszczy kazda igla nigdy nie czyszczona, zle skalibrowana i zdarta na skutek tego po latach nieuzytkowania.

corni nie dziekuj skoro nie zamierzasz skorzystac ;)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

jej*

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

co do odkryc swiezosci faktycznie celne spostrzenie, jednak po znalezieniu czegos ciekawego czesto jest tak ze nie mozna juz wrocic do poprzedniego i nie jest to raczej spowodowane znudzeniem tym co sie do tej pory znalo - wkladka jest o tyle wazna ze nie slucha sie disco na ortofonie spu ktory w jazzie z lat 50 jest ciekawszy nawet od koetsu black ktore z kolei laczy wszystkie dynamiczne zalety mm z kultura przekazu mc. Procz preferowanych gatunkow muzycznych najistotniejsze sa oczywiscie wlasne gusta - jeszcze nie spotkalem at w jakimkolwiek systemi ktora by grala w interesujacy sposob poczynajac od mm at11 konczac na mm 20sla czy 3200 ho mc i lo mc oc10. Jedyna at ktora bym chcial jeszcze posluchac to jedna nowa mc chwalona tu bardzo przez kilku maniakow niesety z dziwnych powodow niedostepna w polce. Celowo napisalem o basie bo potocznie wiadomo ze stereofonia tam nie ma wiekszego znaczenia ale jednak kilka przypadkow znakomitej stereofoni bez znakomitej rytmiki wyraznego punktowego basu psulo caly efekt. Z moich podkresle bardzo subiektywnych wrazen (na ktore oczywiscie tez maja wplyw sluchane gatunki muzyczne jak disco, funky, etno) wieksza stereofonie miala np przecietna parametrowo shure v15 na zamiennym eliptiku niz znakomita parametrowo at sla20 z shibata.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Guest Synthax

(Konto usunięte)

Wieszczu

Eliptyk może rozczrowac przy zjechanych płytach. Wybierze z rowka za dużo(takze to czego niepotrzeba-trzsków, szumów, zrypań)

Link to comment
Share on other sites

Guest Synthax

(Konto usunięte)

Wieszczu

Eliptyk może rozczrowac przy zjechanych płytach. Wybierze z rowka za dużo(takze to czego niepotrzeba-trzsków, szumów, zrypań)

Link to comment
Share on other sites

=>Piotr__, 25 Kwi 2009, 11:25

 

Jednym slowem solidna stereofonia a nie

>pospolite dzielenie zbitych dziwiekow na kanaly, jesli gogos jednak interesuje tylko

>pseudostereofonia moze sobie poszukac niektorych plyt z lat 60 i 70 takza bardzo czesto polskich

>gdzie wystepowalo sztuczne dzielenie muzyki na kanal prawy, lewy.

 

Nie wiem czy o tym samym mówimy, mnie na przykład bardzo się podoba jak każdy instrument jest dokładnie rozseparowany od sąsiedniego, nawet niech to będzie gitara z prawej kolumny wokal pośrodku a saksofon z lewej.Fizycznie wygląda to inaczej każdy nazwijmy to głos w utworze ma inny pogłos robioną wokół akustykę-to po prostu jest do dupy!Przykładowo gitara z dużą przestrzenia i pogłosem a talerz w perkusji wyrazisty tak jakby był w innym pomieszczeniu-totalny brak spójności.W latach 70-80 tez nagrywano instrumenty muzyczne w osobnych studiach muzycznych ale np. taki Phil Spector potrafił to spójnie połączyć aż się chciało słuchać. Pójdę dalej ze swoim poglądem mam dość w nagraniach tzw plamo-instrumentów fortepian od kolumny do kolumny a nawet szerzej, toż to rzygać się chce jak się słyszy pospolite dzielenie każdego klawisza z osobna a fortepian ma wielkość chóru z dziurą po środku jak po wyrwanym własnie zębie. A już totalnie mnie wkurzają "skupiające uwagę" przeszkadzajki np trójkąt nagrane na miejscu wydobywającego się wokalu podpowiadające "tu mnie słuchaj tu" Taka podpowiedź to chyba dla debili muzycznych.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Walery o tym samym mowimy - to czego tak niecierpisz znam glownie z cd i niektorych nowszych tzw realizacji kompaktowych, znane mi dobrze gramofony graja zawsze calosciowo i melodyjnie (z wyjatkiem tych sztucznie podzielonych na dwa kanaly plyt z lat 60-70 jak nakazywala kiedys po przesiadce z mono "stereomoda") czestym problem w znanych mi przypadkach jest jednak zbyt duze zlepianie wszystkiego nazywane wlasnie muzykalnoscia gramofonu i realizacji dla winylu w

kontrascie do cyfrowego grania sporej liczby cd i realizacji na kompaktach. (spora liczba nowych

srednich wkladek tez czesto chce przypominac cd - zero muzykalnosci i zgrania czasowego koszmar)

Cos takiego wlasnie jak polaczenie poukladanej sceny z doskonalym zgraniem wszystkiego i melodyjnoscia mialem okazje sluchac na koetsu black wraz z preampem tranzystorowym diy i calkowicie miedzianym okablowaniem. Efekt praktycznie ktorego nigdy nie slyszalem w roznych warunkach z wkladek mm (procz samego basu np ze shure v15 z cs silver) a ktory udalo sie znakomicie uzyskac (wraz z idealnie czasowym basem) ze wspomnianego zestawienia. Separacja na papierku w tej wkladce to 25db wiec teoretycznie jest bardzo przecietnie i wszystko co ma przynajmiej 30db powinno byc odbierane jako cos ze znacznie lepsza stereofonia tymczasem moje odczucia w przypadku klku innych wkladek z niby doskonala teoretyczna stereofonia sa odwrotne. Nie liczac obecnych fanaberii z wkladkami koetsu ozdabianych sam juz nie wiem czym i w cenach nawet 10 krotnie wyzszych od pierwszych modeli mysle ze ta 30 letnia wkladaczka robiona jeszcze przez zalozyciela firmy z tego wlasnie konkretnie powodu stala sie znana i ceniona. Inna kwestia moim subiektywnym zdaniem jest

mylne nazywanie stereofonia przestrzeni z muzyka wypelniajaca cale pomieszczenie o co zawziecie

walczy sporo posiadaczy np burczybasow w ktorych wszystko jest przyklejone do glosnikow (w takim przypadku przyklejenia widowiskowy jest np. wlasnie efekt sztucznego stereo z lat 60-70 ale ma to niewiele wspolnego z dobra stereofonia podobnie jak prymitywnie wypelniona muzyka rozlegla przestrzen)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Podsumowujac uwazam ze w stereofoni najwazniejszy jest wlasciwy czas wszystkiego w wyniku ktorego tworzy sie doskonale zgranie czyli muzykalnosc (mylona czesto ze stereotypowym lampowym graniem) oraz wyroznianie intrumentow ktore jednak nie sprawiaja wrazenia sztucznosci bo naprawde dobre nagrania nie sa nigdy w inwazyjny sposob grzebane. Mysle ze nagrania posiadajace to jest wlasnie ow kwintesencja anlogu tak samo jak sprzet posiadajacy te cechy na ktotym slucha sie wlasnie takiego nagrania. Niestety natlok przecietnej muzyki i efekciarskiego sprzetu sprawia ze jest to coraz mniej rozpoznawane jako dobry wzor w analogu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Welniany nie Walery sorry :))

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

"...najwazniejszy jest wlasciwy czas wszystkiego..."

 

Pod tym nieudolnym określeniem kryje się tzw. timing, a nie stereofonia. To zupełne pomieszanie rzeczy. Pojęcia timingu używa się w odniesieniu do muzyki rozrywkowej, w tym jazzu. W muzyce klasycznej nie mówi się o timingu, zamist tego jest harmonia. Podobnie, nie należy mylić harmonii ze sterofonią.

Wpływ na timing i właściwe oddanie harmonii w nagraniu ma bardzo wiele innych rzeczy, np. jest to silnie warunkowane przez jakość wzmacniacza audio i kolumn. Ja osiągnąłem znaczną poprawę timingu i harmonii w momencie gdy zrezygnowałem z kolumn z dużymi głośnikami polipropylenowymi na rzecz mniejszych, celulozowych.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

najważniejsza jest realizacja :P

 

ale to temat na inny dłuuugi wątek

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

=>Yul, 26 Kwi 2009, 09:23

>Wpływ na timing i właściwe oddanie harmonii w nagraniu ma bardzo wiele innych rzeczy, np. jest to

>silnie warunkowane przez jakość wzmacniacza audio i kolumn. Ja osiągnąłem znaczną poprawę timingu i

>harmonii w momencie gdy zrezygnowałem z kolumn z dużymi głośnikami polipropylenowymi na rzecz

>mniejszych, celulozowych.

 

Ja uzyskałem poprawę w timingu przechodzac z 15" celulozy na 15" z lekkiego EPCD i z celulozowych podwójnych 4,5" średniaków na pojedyńczą 3" jedwabną kopółkę. doczedł jeszcze brak podbarwień celulozą. No i oczywiście na bas nie ma nic lepszego niż napędzenie go AM250

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

dla mnie sprawa jest prosta jesli cos nie pojawia sie w danym miejscu o danym czasie nie ma stereo

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

to jak z randka :)))

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.