Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Audio Academy


goliatpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dołączam do klubu i tym samym pozdrawiam jego wszystkich uczestników, a w szczególności Pana Michała, który robi najlepsze kolumny w Polsce.

 

Tak nie na temat to powiem tylko ze Hyperiony III lux (te 4 omowe) graja FENOMENALNIE z wzmakiem Exposure 3010S... kiedy zakupiłem wzmaka poczułem wkoncu to czego mi brakowało we wszystkich poprzednich wzmacniaczach czyli barwy a miałem wcześniej końcówkę harman/kardon pa2000, nad 352.

 

pozdrwaiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś właściciel Thetysów lub Hyperionów zamieni się na moje Phoeby 2s ;-)))

A tak na serio to czy ktoś w ogóle sprzedaje używane w/w kolumny? Ostatnio widziałem w ogłoszenie i za nieduże pieniążki można kupić Helenki, ale nie mogę sprzedać swoich Febek i nici z interesu :-((((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyperion IIIs, lux, 8 ohm, BR z przodu, orzech - od ponad roku.

 

Po przejściu przez wszelkiego rodzaju kolumny Unitra/Tonsil, kolumny DIY, JBL E80, JBL E90, wreszcie znalazłem to czego szukałem w Hypkach. Przez rok grały w pokoju o powierzchni 25m2, i mimo braku jakiejś spoecjalnej adaptacji pomieszczenia spisywały się doskonale - na razie nic więcej mi nie bylo potrzeba, dokładnie taki bas, srednica i wysokie jakie lubię.

 

Niestety właśnie przeprowadzilem sie do innego mieszkania i pojawił sie problem: do dyspozycji mam 2 pokoje po 12m2. Właściwie i tak jestem w szoku ze tak duże kolumny w tak małym pomieszczeniu nie buczą basem!! Na pewno jest to w dużej mierze zasługa BR z przodu oraz wersji 8 ohm. W bardzo dużym stopniu udaje sie korygować balans tonalny zmieniając odległośc kolumn od ścian, kąt skrecenia w kierunku słuchacza oraz wysokość tweeterów wzgledem uszu sluchacza. Mimo to, jednak dźwięk trochę stracił.

 

Chcę pozostać w tej szkole dźwiękowej jaką serwuje AA. Niestety przez przynajmniej kilka nastepnych lat do dyspozycji bede miał raczej tylko to male pomieszczenie. Nie zdążyłem jeszcze zrobić za dużo w kierunku jego adaptacji akustycznej ale Powoli zaczynam powoli zastanawiać się nad możliwością zmiany na Phoebe. Podstawą jednak będzie praktyczny test, jesli zanjde ktoś z okolic Krakowa kto użyczy Phoebe.

 

Pozdrawiam cały klub AA ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Krakowa/okolic byłby tak miły, żeby zawitać do mnie z Phoebe IIs (chętnie również ze wzmacniaczem) celem porównania dźwięku? Chociażby na 2 godziny. Gwarantuję transport samochodowy. Chętnie odwdzięczę się w ten sam sposób moimi Hyperionami IIIs oraz wzmacniaczem GainClone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy

To i ja się dopiszę. Najpierw grały u mnie 4 Ohmowe Hipki III a od ... (nie pamiętam już od kiedy) Tethysy II. Co do okablowania to polecam dobre srebro w stylu głośnikowych Albedo Monolith, wysokich modeli Argentum i śmiesznych sznurówek na których gram od paru miesięcy - Slinkylinks S1 http://www.slinkylinks.net/Products-S1.htm i które chyba najlepiej wpasowały się w mój system.

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od kiedy zlozylem sobie mini-listwe na trafku separujacym z zamowienia zbiorowego zakonczylem zabawy w zasilanie - to jest to czego szukalem. Polecam wszystkim!

post-8763-100009810 1248088454_thumb.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------

Gdyby mi się chciało, tak jak mi się nie chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewniam Cie, ze ja tez nie jestem techniczny, ale z tym kazdy sobie poradzi - trzeb atulko miec trafo separujace - reszta to betka.

 

W kazdym razie efekt przeszedl moje oczekiwania i jestem zachwycony plus mam satysfakce, ze zrobilem cos sam.

------------------------------------------------------------------------------------------

Gdyby mi się chciało, tak jak mi się nie chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobię coś sam kosztuje to zawsze "x" razy wiecej niż gotowy produkt wiec nauczony doświadczeniem nie podejmę rękawicy. od samochodów są mechanicy, od remontów ekipy remontowe a od audio fachowcy od audio. taka zasada póki co w moim przypadku idealnie się sprawdza :)

 

myślę o gigawacie pf 1 + lc 1. ktoś z Was używa?

http://www.audiostereo.pl/forum_wpisy.html?temat=49771

 

w ww. wątku opinie są sprzeczne a jakoś do sonus oliva nie mam przekonania - choć podobno to ta sama jakość a cena sporo mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy

goliatpl - w Polandii w http://www.arspoaudio.lodz.pl/cennik.php secik 2x2,5m kosi 2250zł. Ja swoje kupiłem na audiogonie i ściagałem bezpośrednio z Nowej Zelandii za jakieś 30-40% ww ceny, ale wtedy dolar był o połowę tańszy.

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam AA Phoebe IIs. Wzmacniacz i CDP Xindak, kable IC Albedo i głośnikowe Atlas (wg zaleceń AA - spora poprawa dźwięku). Zestaw gra FENOMENALNIE ale nie każdą muzykę. Jazz, zwłaszcza małe składy perfekcyjnie. W muzyce symfonicznej kolumny się gubią. Przy okazji powiem, że wczesniej posiadany wzmak to Luxman l-430 (legenda :)))) - w porówaniu z Xindakiem 6200 gra żałośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audio Academy, 4 Cze 2009, 09:49

 

>Nie wymagajmy od Tethysów, żeby grały jak kolumny za 20000zł.

>

>Reakcja może i jest błyskawiczna, ale wykonać dobry projekt to juz nie jest takie łatwe. Już dawno

>była by kolekcja kilkunastu nowych modeli. Takie rzeczy potrafią tylko niektórzy producenci kolumn w

>naszym kraju. Jeden nawet pisze, że każdy jego model jest strojony indywidualnie pod klienta. Ręce

>mi opadają i włos sie na głowie jeży jak czytam takie rzeczy. I jeszcze kolumny kosztują od 1500zł

>do np.5000 i to na renomowanych przetwornikach.

>Ja swoje Enceladusy robiłem około trzech lat z jakimiś tam przerwami a oni potrafią zaprojektować

>kolumne w miesiąc, albo i krócej.

>To nie jest tak, że bierzemy jakieś głośniki, liczymy zwrotnice na komputerze i gotowe.

>Bierzemy głośniki, potem liczymy zwrotnice i wygrzewamy głośniki przez miesiąc w obudowie i dopiero

>po miesiącu zaczynamy strojenie, które może trwać powiedzmy drugi miesiąc. Jeżeli coś nam nie

>pasuje, to zmieniamy zwrotnice i znowu słuchamy. Zwrotnice możemy zmienić powiedzmy ze 3 razy i

>jeśli dalej jesteśmy niezadowoleni, to zmieniamy głośnik lub głośniki, które według nas powinny być

>zastąpione innymi. Do tego czasu mija pół roku. Potem mamy nowe głośniki i zabawe zaczynamy jeszcze

>raz.

>

>O nowych kolumnach na razie nic nie napisze :)

 

to znaczy że, robimy zestawy metodą prób i błędów?

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba właśnie o to biega, że projekt musi 'dojrzeć', zostać dopracowany w najdrobniejszych szczegółach.

Strojenie kolumn pod klienta - jak sądzę mowa tu o S16Hz - jest moim zdaniem kontrowersyjne.

Rozumiem i szanuję zamysł ale okazać się może, że 5 postawionych obok siebie zestawów może zagrać inaczej z tą samą elektroniką. Nie wiem czy to jest dobre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o kogo w sumie chodzi bo firm jest sporo;-)

dla mnie strojenie pod klienta jest jak markowe auto pod klienta, tylko wyrafinowane firmy mogą sobie na to pozwolić

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, robimy zestawy metodą prób i błędów, bo na tym to wszystko polega.

 

Dla mnie strojenie kolumn pod klienta jest nieporozumieniem i brakiem kompetencji w danej dziedzinie.

Kiedyś myślałem, że to dobra droga, ale szybko się przekonałem, że jestem w błędzie.

Czasami zadzwoni ktoś do mnie i spyta czy takie kolumny mogę zrobić. Odpowiadam wtedy, że minimalna cena wyjściowa to 10000zł przy założeniu np. że będą to dwudrożne Scan Speaki. Czas realizacji to minimum pół roku z możliwością przesuwania terminu w nieskończonść. Całość może się zamknąć w kwocie 15-20tys. zł. Po tych danych klienci raczej rezygnują z przedsięwzięcia i tym samym sprowadzam ich na ziemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szanuję Twoje zdanie, jednakże rynek jest pochłonięty przez osoby mające różne gusta, wobec czego dla mnie różnorodność towaru jest świadectwem wyłącznie umiejętności konstuktora/rów.

Można zrobić jeden produkt i puścić go w rynek ale nie zawsze trafi do sluchacza, natomiast oferując kolumne pod gust klienta człowiek ma świadomość dobrze wydanych pieniędzy

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że żaden producent kolumn głośnikowych na świecie nie stosuje tego rodzaju praktyk.

Po pierwsze jak sobie wyobrażasz strojenie kolumny zrobionej np. przez Viene Acoustics dla klienta, który mieszka w Wenezueli?

Po drugie, przecież producenci kolumn nie robią tylko jednego modelu kolumn .... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież to masówka;-)

natomiast kabzy mają już napchane więc chyba nie sądzisz, że vienna będzie się naginać dla jednego produktu.poza tym zwolenników vienny jest tylu ilu ich przeciwników.nie zrozum mnie źle ale chce tylko udowodnić, że ktoś mogący poprawić coś dla mnie będzie przeze mnie poważany.

poza tym każdy może zrobic produkt seryjny, KAŻDY.nawet osoba nie umiejąca trzymać lutownicy w ręce

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 14

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.