Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Audio Academy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich grupowiczów AA

Mam na imię Jarek, mieszkam w Toruniu i jestem uzależniony :)

Zrobiłem pierwszy krok kupiłem Hyperion III lux ( podobno w wersji 8ohm - będzie dalej pytanie do Pana Michała z AA o pewną historię z bardzo dawna )

 

Jeżeli zależy Ci na 5.1 kup wzmacniacz stereo z wyjściem pre-out i wówczes jest możliwość połączenia z Onkyo 5.1. Poprawcie mnie jeśli źle prawię. Kiedyś stałem nad podobnym dylematem i ostatecznie sprzedałem zestaw 5.1. Zrobisz dobre stereo a ponadto oglądając filmy będziesz zadowolony. Dodatkowo będziesz miał więcej miejsca w pomieszczeniu i dodatkowe fundusze na sprzęt. Żona będzie zadowolona :)

Jak pracujesz w IT to na pewno ogarniesz temat darmowego Daphile, którego polecam postawić na pasywnym terminalu (np. HP t5730, którego kupisz za grosze), do tego przetwornik cyfrowo analogowy i masz fajny transport z plików lub jakiegoś serwisu muzycznego. Sterowanie ze smartfonu, bardzo wygodne. Skoro ograniczają Cię finanse, nie widzę lepszego rozwiązania. Jak dobrze poszukasz to dobry używany przetwornik znajdziesz w granicach 1000 - 1500 zł, podobnie wzmacniacz. Koszt terminala to kilkadziesiąt złotych.

Jak masz dużo płyt i posiadasz jakiś odtwarzacz, podpinasz pod przetwornik cyfrowo-analogowy z wyjścia cyfrowego.

Edytowane przez guardiola4

rpi3, digione, tara labs, audio gd, vincent 226mk2, chord epic twin, audio academy rhea

Jeżeli zależy Ci na 5.1 kup wzmacniacz stereo z wyjściem pre-out i wówczes jest możliwość połączenia z Onkyo 5.1.

 

Wzmacniacz powinien mieć odpowiednie wejście, nie wyjście. Wyjście pre out powinien posiadać amplituner, z którego wychodzimy na wejście wzmacniacza stereo ;)

 

Można użyć klasycznego wzmacniacza stereo, ale wtedy trzeba za każdym razem pamiętać o ustawieniu odpowiedniej głośności przy oglądaniu 5.1, trochę to upierdliwe. Najlepiej jak wzmacniacz ma specjalne wejście do kina domowego, które pomija jego przedwzmacniacz i podaje sygnał z amplitunera bezpośrednio na końcówkę mocy wzmacniacza stereo, niestety taki wzmacniaczy nie jest za wiele.

 

Poza tym kino na samym stereo to kicha :)

Wzmacniacz powinien mieć odpowiednie wejście, nie wyjście. Wyjście pre out powinien posiadać amplituner, z którego wychodzimy na wejście wzmacniacza stereo ;)

Zgadza się.

 

Poza tym kino na samym stereo to kicha :)

 

Zależy od wymogów, warunków i zasobności portfela :)

W warunkach domowych uważam, że dobre stereo jest jak najbardziej wystarczające.

rpi3, digione, tara labs, audio gd, vincent 226mk2, chord epic twin, audio academy rhea

Serdecznie witam

 

To mój 1.wpis na na tym forum, chociaż obserwuję je od ok.5 m-cy. W połowie maja kupiłem kolumny Rhea i teraz gdy są już „wygrzane” chcę opisać moje wrażenia. Ale po kolei.

Muzyki słucham od wielu lat, dość powiedzieć, że jestem pewnie jednym z najstarszych na tym forum. Z czasem pojawił się niedosyt i przejmujące uczucie, że większa kultura dźwięku powinna być również moim udziałem. Trochę poczytałem i popytałem i powoli zacząłem realizować swój plan.

Mój kontakt z Audio Academy zaczął się od Phoebe III. To był dla mnie bardzo dobry wybór. Skok jakościowy dźwięku zdecydowany ale zdawałem sobie sprawę, że to dopiero początek. Później poprosiłem p. Michała o sugestie w zakresie doboru wzmacniacza i źródła. Skorzystałem z tych rad i koniec końców mój tor odtwarzania wyglądał następująco: źródło – Rega Planet , wzmacniacz – Baltlab Epoca 1 v.3 i wspomniane Phoebe III, kable w tym interconnector –Albedo Blue i głośnikowe Chord Odyssey. W każdym razie od 6 lat szczęśliwie słuchałem mojej ukochanej muzyki na ww sprzęcie. Sprawiało mi to ogromną przyjemność i satysfakcję. Po jakimś czasie pojawił się niedosyt i przekonanie, że odbiór może być jeszcze lepszy. I znowu kilka rozmów z p. Michałem. Koniec końców umówiliśmy się na odsłuch u mnie na kolumnach RHEA.

Gdy wnieśliśmy kolumny do mojego pokoju zwrócił mi uwagę na złe z punktu widzenia akustyki umiejscowienie komody między kolumnami. Zapewne błędów akustycznych jest u mnie znacznie więcej ale p. Michał skupia się na tych kardynalnych, słusznie moim zdaniem wychodząc z założenia, że najpierw należy usunąć błędy „grube”, dopiero później w miarę możliwości resztę. Nie oszukujmy się, większość z nas słucha muzyki w pomieszczeniach do tego celu w miarę adaptowanych a nie w studio.

Pan Michał przy tak ogromnej wiedzy w tej materii i doświadczeniu jest człowiekiem skromnym i nie wdawał się w dywagacje na temat jakości brzmienia RHEA, ufając, jak sądzę , że jego produkt przemówi sam za siebie. I przemówił.... i to jak. Kopara mi opadła a banan nie schodził mi z gęby. Nota bene takie postępowanie tzn. brak przesadnego i nachalnego wychwalania towaru przez twórcę uważam za dobre, sam od lat zajmuję się sprzedażą i mam głębokie przeświadczenie , że ilość fajerwerków marketingowych jest odwrotnie proporcjonalna do jakości produktu. Ale do rzeczy.

Najpierw 20 min rozgrzewki a później p. Michał poprosił o przygotowany zestaw. Wybrałem płyty , które dokładnie znam i będę mógł to co usłyszę łatwo odnieść do Phoebe III , utwory gdzie będzie i dół i góra oraz duża dynamika – od ciszy po duże natężenie dźwięku. I tak:

1. Kiss – Music from The Elder – intro do „Just a boy” oraz „Under the Rose”

2. Kate Bush – Hounds Of Love – różne kawałki

3. Ozzy Osbourne – Diary Of A Madman – „Diary Of A Madman” – gitara Randy Rhoadsa, chór i smyczki w jednym

Jak już pisałem wyżej brzmienie mnie zachwyciło. Siedziałem i słuchałem oczarowany całą tą sytuacja. Później p. Michał zaproponował zmianę interconnectora – dźwięk był troszeczkę subtelniejszy, będę musiał do tego wrócić , ale to pieśń przyszłości, póki co muszę się najnormalniej na świecie nacieszyć tą konfiguracją. Dodam, że p. Michał przywiózł kolumny z wygrzanymi głośnikami i na koniec po odsłuchu wymienił głośniki na nowe.

Teraz po wygrzaniu , usunięciu komody (wygląda to jak na zdjątku) idzie muzyczka pięknie, szeroko, głęboko , jest dużo przestrzeni i powietrza. Dźwięk jest bardziej detaliczny i precyzyjny. I tu doszliśmy do miejsca gdzie zaczynają się schody. Otóż nie potrafię opisać dokładnie brzmienia tych kolumn bo nie znam branżowego języka. Trochę się obawiam, że gdybym zaczął analizować brzmienia i je opisywać to zacząłbym słuchać poszczególne dźwięki a nie muzykę. Od razu zastrzegam to nie jest żaden przytyk pod Waszym adresem. Doskonale zdaję sobie sprawę, że gdy oceniacie i porównujecie brzmienia stwierdzenie „pięknie idzie” nic nikomu nie powie. Chcę po prostu powiedzieć, że konsumuję muzykę w całości i jeśli nie uwiera mnie nic to jestem zadowolony. Dopiero jak coś mi nie pasuje to zaczynam kombinować o co chodzi. Dam przykład: Linnea Olsson płyta Ah! znakomite wydawnictwo (genialnie zagrała ocean w utworze ... „Ocean” ) z przyjemnością sobie jej słuchałem i w pewnym momencie dotarło do mnie , że coś jest nie tak – często, za często słyszałem jej wdech i to mi trochę przeszkadzało.

 

Ale wróćmy do dźwieków. Gdy RHEA były już wygrzane to za radą p. Michała zacząłem eksperymentować z ustawieniami . I tak najpierw stały na kolcach na marmurowych płytach grubości 2 cm z podklejoną kilkumilimetrową wykładziną podłogową, później na kolcach na drewnianej podłodze mam wrażenie , że wtedy „uderzenie” było trochę mocniejsze ale kontur dźwięków nieco rozmyty, potem znowu na płycie marmurowej ale już bez wykładziny (jedynie z podklejonymi 4 małymi filcowymi podkładkami na rogach) i to w moim odczuciu jest optymalne dla mnie ustawienie (przynajmniej na ten moment). Dźwięki mają lepiej zarysowany kontur i pięknie wybrzmiewają. Wyraźnie to było słychać w utworze Steve Hacketta „Sierra Quemada” gdzie w pewnym momencie perkusista gęsto pogrywa na blachach.

Najwięcej kombinowałem z półką, którą widać na zdjęciu. 3 razy ją ściągałem i wieszałem bo nie byłem do końca pewny czy ma jakiś wpływ na brzmienie. W końcu stwierdziłem , że jednak nic złego się nie dzieje i wisi dalej. Choć temat jeszcze nie jest zamknięty, bo niedawno doszedłem do wniosku , że spróbuję jeszcze raz z nią powalczyć ale za jakiś czas.

 

Kończę ten przydługi wpis. Z kolumn jestem bardzo zadowolony. Nie żałuję ani złotówki wydanej na nie. Swoją drogą to wspaniałe, że mamy w Polsce trochę świetnych producentów audio. Szanujmy ich i hołubmy bo jeśli ich nie będzie będziemy płacić za swoje klocki znacznie większe pieniądze. Szacunek p. Michale.

 

 

Pozdrawiam wszystkich.

post-63574-0-39640700-1474462426_thumb.jpg

Serdecznie witam

 

Serdecznie witamy zetbegie.

Pierwszy wpis i bardzo treściwy - gratulacje i dziękujemy za podzielenie się własnymi wrażeniami i uwagami.

 

w pewnym momencie dotarło do mnie , że coś jest nie tak – często, za często słyszałem jej wdech i to mi trochę przeszkadzało.

Większość osób, które mają pierwszy raz kontakt z Rhea zwraca uwagę na szczegóły, których wcześniej na płycie nie słyszeli, zwłaszcza po przesiadce z kolumn niższej klasy. Niektóre szczegóły mogą denerwować gdyż będą obnażać jakość nagrania, a niektóre mogą zachwycać ukazując jakieś mikro treści, których się nie znało pomimo znania płyty "na pamięć" od dziecka. Jedno jest pewne, swoje płyty poznaje się wówczas na nowo.

 

na płycie marmurowej ale już bez wykładziny (jedynie z podklejonymi 4 małymi filcowymi podkładkami na rogach) i to w moim odczuciu jest optymalne dla mnie ustawienie (przynajmniej na ten moment). Dźwięki mają lepiej zarysowany kontur i pięknie wybrzmiewają.

Filc w moich eksperymentach się nie za bardzo sprawdzał, polecam sprawdzić sobie wyciętą (na całą powierzchnię marmuru) podkładkę z korka lub tworzywa karbowanego (np. z podkładów pod panele podłogowe) - tylko przypadkiem nie z pianki. Ciekawe efekty mogą też dać wysokie kolce zamiast kamienia pod kolumną (wyższe od standardowych).

 

Ta wisząca półka, tylko umieszczona symetrycznie i wypełniona np. książkami o różnej głębokości powinna dać pozytywny efekt akustyczny. Mogą przeszkadzać umieszczone na niej twarde przedmioty (figurki, szkatułka, ramki zdjęć itp) - generując słyszalne, irytujące wibracje - chyba że nie zauważyłeś takiego zjawiska.

 

Jeśli tego nie robisz to również polecam do odsłuchu ściągać maskownice.

 

Ciekawą masz ściankę z plakatami muzycznymi, od razu widać, że kochasz muzykę. Jeśli niektóre z nich są plakatami umieszczonymi za szybką lub pleksą polecam je przedrukować na płótno i powiesić bez szybek - także mogą polepszyć akustykę i nie straci się przy tym treści wizualnej ściany.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez pit80

Ciekawą masz ściankę z plakatami muzycznymi.....

 

Niestety Pit, ale to są własnoręcznie malowane obrazy :) Też dałem się na to nabrać :)

Niestety Pit, ale to są własnoręcznie malowane obrazy :) Też dałem się na to nabrać :)

Oj... poważna sprawa zatem... :)

 

zetbegie: gratuluję przede wszystkim talentu i chylę czoła.. Miles Davis jest super...

A może miałbyś ochotę pokazać nam pozostałe obrazy?Pewnie będzie się czym chwalić..

Serdecznie witam

 

Witamy również.

 

Widzę, że jeśli chodzi o kolorystykę kolumn AA, to chyba najpopularniejsze ostatnio są Heban Ammara i Dąb Bielony.

  • Moderatorzy

Witam,

 

Do mnie wczoraj przyjechały Hyperiony też heban ammara. W rzeczywistości te kolumny prezentują się pięknie, zdjęcia tego nie oddają. Teraz muszę jeszcze wymienić kable, póki co mam Klotz, a teraz będzie VDH The Wind MKII lub Chord Epic.

Lucarto Audio Ferro IA40 ; Maraim Welese 3.2, Hegel HD25, Raspberry PI4 + Allo digione Signature, Cambridge Audio 752BD, Lucarto Audio Albero

Miałam: Audio Academy Hyperion IV Plus, Haiku Audio Bright MK4

Dziękuję za miłe słowa i porady.

 

Większość osób, które mają pierwszy raz kontakt z Rhea zwraca uwagę na szczegóły, których wcześniej na płycie nie słyszeli, zwłaszcza po przesiadce z kolumn niższej klasy. Niektóre szczegóły mogą denerwować gdyż będą obnażać jakość nagrania, a niektóre mogą zachwycać ukazując jakieś mikro treści, których się nie znało pomimo znania płyty "na pamięć" od dziecka. Jedno jest pewne, swoje płyty poznaje się wówczas na nowo.

Mam dokładnie takie same spostrzeżenia. Wspomniana Kate Bush na Hounds Of Love w kilku utworach upakowała trochę w "tle". To fascynujące jak odkrywa się dobrze znaną muzykę na nowo.

 

Filc w moich eksperymentach się nie za bardzo sprawdzał, polecam sprawdzić sobie wyciętą (na całą powierzchnię marmuru) podkładkę z korka lub tworzywa karbowanego (np. z podkładów pod panele podłogowe) - tylko przypadkiem nie z pianki. Ciekawe efekty mogą też dać wysokie kolce zamiast kamienia pod kolumną (wyższe od standardowych).

To ciekawa propozycja, spróbuję z tym korkiem i opiszę wrażenia, myślę , że to kwestia kilku dni.

 

Ta wisząca półka, tylko umieszczona symetrycznie i wypełniona np. książkami o różnej głębokości powinna dać pozytywny efekt akustyczny. Mogą przeszkadzać umieszczone na niej twarde przedmioty (figurki, szkatułka, ramki zdjęć itp) - generując słyszalne, irytujące wibracje - chyba że nie zauważyłeś takiego zjawiska.

Nie słyszałem żadnych zakłóceń ale zapełnię ją czymś i zobaczymy.

 

Jeśli tego nie robisz to również polecam do odsłuchu ściągać maskownice.

 

Maskownice oczywiście zawsze ściągam do odsłuchu.

 

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za miłe słowa

Zgadzam się, że Miles jest super, choć oczywiście nie tylko na obrazie ;-)

 

Proponuję zdjąć maskownice z Rhea. Na pewno nie będzie gorzej słychać ;-)

 

Pozdrawiam i gratuluję świetnego zakupu.

 

Proponuję zdjąć maskownice z Rhea. Na pewno nie będzie gorzej słychać ;-)

 

 

Ale się wygłupiłem z tym zdaniem ... :-(((

 

Tak to jest, jak ślepy czyta wieczorem w smartfonie i nie do końca widzi treść wcześniejszych postów :-(

 

Przepraszam

Filc w moich eksperymentach się nie za bardzo sprawdzał, polecam sprawdzić sobie wyciętą (na całą powierzchnię marmuru) podkładkę z korka

Pit80 jakie grubości podkładek z korka sugerujesz, pytam bo widzę różne.

A druga kwestia, o ile nie za daleko wchodzę w twoją prywatność , to kwestia podłoża, u mnie są drewniane legary i drewniana podłoga , jeśli u ciebie jest beton lub jakaś wylewka to reakcja pewnie będzie inna.

 

Pozdrawiam

 

Pit80 jakie grubości podkładek z korka sugerujesz, pytam bo widzę różne.

A druga kwestia, o ile nie za daleko wchodzę w twoją prywatność , to kwestia podłoża, u mnie są drewniane legary i drewniana podłoga , jeśli u ciebie jest beton lub jakaś wylewka to reakcja pewnie będzie inna.

 

Pozdrawiam

 

Pit80 dał się poznać z ponadprzeciętnego słuchu (przynajmniej on sam tak twierdzi ). Przeciętny słuchacz (strzelam około 80 % ) różnic nie uchwyci stosując korek zamiast filców pod marmurem czy też innym kamieniem. Ja mam u siebie panele podłogowe a na nich granit 7 cm grubości i na tym kolumny na kolcach.

Próbowałem rożnych podkładek pod granit i nic. Co do jakości i wysokości kolców zgadzam się. Różnice bedą.

Oczywiście jeśli jesteś niedowiarkiem (jak ja - muszę zawsze przekonać się na własnej skórze )

polecam osobiste doświadczenia aczkolwiek nie dajmy się zwariować.

Edytowane przez Piotr_57210

Pit80 jakie grubości podkładek z korka sugerujesz, pytam bo widzę różne.

Spróbuj różne, może 3-jkę i 5-tkę, więcej już nie będzie sensu. Wysokość Twojego kamienia to 2 cm więc będzie bardziej reaktywny na podkład niż kamień 7cm, co zresztą sam zauważyłeś w swoim pierwszym poście.

 

, u mnie są drewniane legary i drewniana podłoga , jeśli u ciebie jest beton lub jakaś wylewka to reakcja pewnie będzie inna.

U mnie jest wylewka, więc racja, podłoże faktycznie o całkiem innych właściwościach mechanicznych i akustycznych, chociaż korek powinien dać więcej "precyzji" brzmieniu w obu przypadkach i zachować funkcję izolacji od lakieru na drewnie tak samo jak inne podkładki pod kamień.

To ciekawa propozycja, spróbuję z tym korkiem i opiszę wrażenia, myślę , że to kwestia kilku dni.

 

Zatem czekamy na Twoje dalsze eksperymenty.

Witam,

 

Do mnie wczoraj przyjechały Hyperiony też heban ammara. W rzeczywistości te kolumny prezentują się pięknie, zdjęcia tego nie oddają. Teraz muszę jeszcze wymienić kable, póki co mam Klotz, a teraz będzie VDH The Wind MKII lub Chord Epic.

Gratuluję zakupu, ubarwienie faktycznie bardzo ciekawe. Koniecznie prosimy o opis wrażeń sonicznych, kobiece słowo tutaj na forum niezwykle cenne :)
  • Moderatorzy

Gratuluję zakupu, ubarwienie faktycznie bardzo ciekawe. Koniecznie prosimy o opis wrażeń sonicznych, kobiece słowo tutaj na forum niezwykle cenne :)

Po przesiadce z KEF Q7 odkrywam na nowo swoją plytoteke. Mimo że kolumny nie są jeszcze wygrzane i tak jest zdecydowana poprawa, dźwięk jest bardziej nasycony szczegółami, zdecydowanie poszerzyła się scena, zamykam oczy i kolumny giną, siedzę w środku jakiegoś spektaklu. Skacze po różnych gatunkach muzycznych: nostalgiczna Susan Wong, barwna i bogata w instrumenty ścieżka z Piratòw z Karaibów, czy energetyczny duet Beth Hart and Bonamassa i wszędzie jest dobrze.

Lucarto Audio Ferro IA40 ; Maraim Welese 3.2, Hegel HD25, Raspberry PI4 + Allo digione Signature, Cambridge Audio 752BD, Lucarto Audio Albero

Miałam: Audio Academy Hyperion IV Plus, Haiku Audio Bright MK4

Gratuluję Rucia

Jestem w podobnej sytuacji jednak o tyle lepszej , że moje kolumny są już wygrzane. Też na nowo odkrywam, wydawałoby się, doskonale mi znane płyty. Teraz na tapecie King Crimson bo w środę byłem na ich koncercie we Wrocławiu. Oj działo się.

Z tygodnia na tydzień będzie coraz lepiej tak , że moc wrażeń przed Tobą.

Pozdrawiam

Skacze po różnych gatunkach muzycznych: nostalgiczna Susan Wong, barwna i bogata w instrumenty ścieżka z Piratòw z Karaibów, czy energetyczny duet Beth Hart and Bonamassa i wszędzie jest dobrze.

Witaj

 

To jest właśnie moim zdaniem jedna z zalet Hyperionów. Z pewnością znajdziesz kolumny, które zagrają poszczególne gatunki muzyki lepiej, jednak rzadko które zagrają wszystko na tak dobrym poziomie.

Już kiedyś pisałem, że Hypki to pewien kompromis uniwersalności, ale właśnie na dobrym poziomie.

 

 

Jestem w podobnej sytuacji jednak o tyle lepszej , że moje kolumny są już wygrzane.

 

Rucia ma inny model ;)

Edytowane przez omen

Dzień dobry. Na wstępie napisze ze nie mam nic wspólnego z żadna marką kolumn ani nie jestem powiązany z żadna firma audio w Polsce.

Przed chwila zostałem zablokowany w wątku kolumn studio 16 hertz za to ze zarzuciłem właścicielowi ze nie wykonuje w sposób właściwy pomiarów swoich kolumn oraz przedstawiłem inne uwagi dotyczące podstaw akustyki. Czy audio academy może pochwalić się pomiarami czy działa równie amatorsko jak konkurencja.

Edytowane przez mateuszakustyk

Mateuszu akustyku

po co robisz dym? Skaczesz po wątkach prowokując swoimi dziwnymi zapytaniami jak na nowicjusza forumowego

jedyny efekt Twojej prowokacji będzie taki, że nie da się znowu przez jakiś czas czytać wątków klubowych

PS jeszcze Ci kilka zostało, czyń Swą powinność i znikaj w niebyt

pozdrawiam

CD, pliki, analog

wieczorami słuchawki

Nie mam zamiaru z nikim się kłócić. Nie posiadam kolumn żadnego polskiego producenta a chciałbym ale jak widzę jakie bzdury wypisują to krew mnie zalewa.

Mateuszu akustyku

po co robisz dym? Skaczesz po wątkach prowokując swoimi dziwnymi zapytaniami jak na nowicjusza forumowego

jedyny efekt Twojej prowokacji będzie taki, że nie da się znowu przez jakiś czas czytać wątków klubowych

PS jeszcze Ci kilka zostało, czyń Swą powinność i znikaj w niebyt

pozdrawiam

Ewidentnie to celowe wpisy, dlaczego w innych klubach np. Monitor Audio, Usher itd. nie pyta tylko celowo w klubach HA, AA.

Albo nie pyta bezpośrednio u producenta. Kolejny "podstawiony" ŻENADA! I takim sposobem zamiast wspierać się na wzajem bo Polskie to niszczy się TO. Ponowne kłótnie będą. Gratulacje MATEUSZ AKUSTYK

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Nie mam zamiaru z nikim się kłócić. Nie posiadam kolumn żadnego polskiego producenta a chciałbym ale jak widzę jakie bzdury wypisują to krew mnie zalewa.

jak Cię krew zalewa, to zaprojektuj swoje kolumny, zmierz parametry, uruchom produkcję i wykosisz całą konkurencję która stroi na "ucho"

 

Ewidentnie to celowe wpisy, dlaczego w innych klubach np. Monitor Audio, Usher itd. nie pyta tylko celowo w klubach HA, AA.

Albo nie pyta bezpośrednio u producenta. Kolejny "podstawiony" ŻENADA! I takim sposobem zamiast wspierać się na wzajem bo Polskie to niszczy się TO. Ponowne kłótnie będą. Gratulacje MATEUSZ AKUSTYK

trafne spostrzeżenie, nie spotkałem się z "misjonarzami" na wątkach zagranicznych producentów. To chyba nasza cecha narodowa jak mam "A" to za wszelka cenę neguję dokonania "B" i "C"

CD, pliki, analog

wieczorami słuchawki

Patryk-1980 ja tylko zareagowałem na merytorycznie ,,słaby,, wpis właściciela studio16hertz i chciałem podjąć merytoryczna dyskusje ale zostałem zbanowany. Uważam ze producent robiąc pomiary w taki sposób jak pisze wykorzystuje 50 procent tego co może uzyskać z bardzo dobrych przetworników jakie stosuje w swoich kolumnach.

 

 

Dziękuje ale mam dobra prace i mogę kupić coś gotowego. Bez ogromnego kapitału w dzisiejszych czasach nie ma szans. Wole wytykać błędy by istniejące firmy robiły tak jak zagraniczne czyli profesjonalnie.

Przed chwila zostałem zablokowany w wątku kolumn studio 16 hertz za to ze zarzuciłem właścicielowi ze nie wykonuje w sposób właściwy pomiarów swoich kolumn oraz przedstawiłem inne uwagi dotyczące podstaw akustyki.

.................................................................................................

Dysponuję amatorskimi, własnymi pomiarami ich najbardziej rozpoznawalnego modelu. Kolumna na środku 44m2, dywan z owczej wełny, w promieniu 1,5-2m wokół niej meble z miękką tapicerką, wkladka panasa na kiju z jig'iem umieszczona 1 m od kolumny, raz na wysokości tweetera drugi na wysokości górnego midwoofera..Wraz z odpowiednim ustawieniem software można powiedzieć, że odbicia były mało istotne). Nigdy nie publikowałem tych pomiarów bo i tak byłyby wyśmiewane i podważane, że nie prof itd itp. Generalnie pomiary tylko potwierdziły moje uwagi, sam byłem zdziwiony, jak adekwatnie mój umysł rysował podczas odsłuchu charakterystykę w stosunku do tego, co później zmierzyłem. Jakie miałem uwagi do Minasów - można sobie poczytać moje archiwalne wpisy.

Moje amatorskie pomiary Audio Academy i Harpia Acoustics wypadły zdecydowanie lepiej, co nie mnie nie dziwiło, gdyż to od razu można było zauważyć na słuch.

Nie wiem w jaki sposób mierzy swoje kolumny Audio Academy, pewnie się tutaj później wypowie. Co do Harpii, bo tam też zadałeś pytanie, z tego co kojarzę to niektóre modele były mierzone w komorze bezechowej na AUM w Poznaniu. Uczestniczyłem tam kiedyś w unikalnych warsztatach akustycznych prowadzonych przez jakiegoś profesora gwiazdę akustyki z USA - ciekawe doświadczenie. Słuchanie tam zespołów głośnikowych nie jest wcale takie przyjemne, jakby się wydawało.

Na koniec trzeba uczciwie dodać, by wybrać kolumnę po wykresach, szukając tej idealnej należy mieć równie idealną akustykę zerową w domu. Inaczej wypadkowa będzie drogą donikąd :)

Jedne kolumny wymagają radykalnej więc i drogiej akustycznej adaptacji dostrajającej pomieszczenie, inne kolumny wymagają jedynie drobnych, prostych, domowych aranżacji dlatego polecam tę drugą opcję.

Pozdrawiam.

Edytowane przez cir

Dzień dobry. Na wstępie napisze ze nie mam nic wspólnego z żadna marką kolumn ani nie jestem powiązany z żadna firma audio w Polsce.

Przed chwila zostałem zablokowany w wątku kolumn studio 16 hertz za to ze zarzuciłem właścicielowi ze nie wykonuje w sposób właściwy pomiarów swoich kolumn oraz przedstawiłem inne uwagi dotyczące podstaw akustyki. Czy audio academy może pochwalić się pomiarami czy działa równie amatorsko jak konkurencja.

 

Pomiary robimy metodą bramkowanej odpowiedzi impulsowej. Mierząc kolumny podłogowe, stawiamy je na podwyższeniu, żeby uniknąć odbić od podłogi.

 

post-1595-0-44799600-1475422976_thumb.jpg

 

To jest np. głośnik Davis 17KLV6R

Gość aqs

(Konto usunięte)

Nie mam zamiaru z nikim się kłócić. Nie posiadam kolumn żadnego polskiego producenta a chciałbym ale jak widzę jakie bzdury wypisują to krew mnie zalewa.

 

kupujesz kolumny na podstawie pomiarów producenta czy walorów brzmieniowych?

Niech każdy robi jak chce to jego sprawa

 

Natomiast jeśli chodzi o pomiary, o których tam (16Hz) była rozmowa to nie były przecież pomiary kolumn tylko poszczególnych przetworników, nie chciało mi się w nie zagłębiać ale zdawało mi się na "rzut okiem", że były robione przez ich producentów (Scan Speak) a nie firmę z Tych, bo w te wątpię by świat kiedykolwiek ujrzał - zwłaszcza kiedy za bardzo nie ma się czym chwalić.

Dysponuję amatorskimi, własnymi pomiarami ich najbardziej rozpoznawalnego modelu. Kolumna na środku 44m2, dywan z owczej wełny, w promieniu 1,5-2m wokół niej meble z miękką tapicerką, wkladka panasa na kiju z jig'iem umieszczona 1 m od kolumny, raz na wysokości tweetera drugi na wysokości górnego midwoofera..Wraz z odpowiednim ustawieniem software można powiedzieć, że odbicia były mało istotne). Nigdy nie publikowałem tych pomiarów bo i tak byłyby wyśmiewane i podważane, że nie prof itd itp. Generalnie pomiary tylko potwierdziły moje uwagi, sam byłem zdziwiony, jak adekwatnie mój umysł rysował podczas odsłuchu charakterystykę w stosunku do tego, co później zmierzyłem. Jakie miałem uwagi do Minasów - można sobie poczytać moje archiwalne wpisy.

 

tyle mądrości w głowie, nie myślałeś samemu wykonać projekt i zrealizować, a nóż się uda

Sorry ale po co to plucie jadem każdy słucha i kupuje co mu pasuje

Panie Michale gratuluję Panu pięknej charakterystyki swoich kolumn.

Potwierdza to tylko moje spostrzeżenia że grają tak jak zamieszczony powyżej wykres.

Kolumny Harpia grają w taki sam sposób.

P.S.

Proszę dalej konstruować kolumny według Pańskich wykresów i wzorców a wykosi Pan rodzimą i zagraniczną konkurencję .

Życzę dalszych sukcesów i owocnej pracy na niwie audio.

Jestem pewien że po publikacji powyższego wykresu drzwi do Pańskiej firmy nie będą się zamykać od natłoku klientów.

Edytowane przez lord_vader

A dziękuję, ale to jest wykres głośnika Davis, tylko głośnika. Może nie dojrzał pan wpisu poniżej, lub nie wyświetlił się panu.

Wykres głośnika, to wykres głośnika a nie całej kolumny. Tam nie ma zwrotnicy. Zwrotnica to coś takiego, co może ukształtować całościową charakterystykę, włącznie z głośnikiem wysokotonowym. Więcej dowie się pan z książek....

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.