Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Audio Academy


goliatpl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widząc głośniki niczego nie można wywnioskować. Przekonałem się o tym wielokrotnie. Dobre i markowe głośniki potrafią zaślepić słabego i niedoświadczonego człowieka, co zresztą sam przed chwilą napisałeś  :)
Mój nowy model oparty jest na dobrze znanych głośnikach. Na basie jest Visaton a na górze zmieniony wysokotonowy na metalową kopułkę, ale z komorą wytłumiającą. Wcześniej był z ekranem magnetycznym.
 
Czy możemy się spodziewać jak w branży motoryzacyjnej czyli obniżanie kosztów produkcji i podwyższenie cen?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, będzie tak jak w branży motoryzacyjnej. Na dzień dzisiejszy planujemy zwolnienie około 50osób, ich obowiązki przejmą firmy zewnętrzne a my zyskamy na tym około 300 000tys rocznie, ale to nie koniec oszczędności. Planujemy zlecić produkcję wkrętów do głośników chińskiej firmie, co pozwoli nam na oszczędności około 3gr na jednym wkręcie. W przyszłości chcemy także przenieść większość produkcji do Indii a tu w kraju zamierzamy pławić się w luksusach i sukcesywnie podnosić ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Audio Academy napisał:

markowe głośniki potrafią zaślepić słabego i niedoświadczonego człowieka, co zresztą sam przed chwilą napisałeś  ?

nic nie pisalem o markowych głośnikach

choć visaon to równiż marka

 

9 godzin temu, Audio Academy napisał:

Widząc głośniki niczego nie można wywnioskować

jeśli widzisz al 170 lub B200 , to nie mow mi ,ze powiedzy tymi dwoma glosnikami nie potrafisz wywnioskowac róznicy ?

9 godzin temu, Audio Academy napisał:

ale z komorą wytłumiającą

obnizyles czetotliwośc rezonansowa tweetera?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Bartik napisał:

Tylko jakie zmiany dźwiękowe wobec poprzedniego modelu Panie Michale ?Co się zmieniło?

Zmiany są bardzo duże. Nawet ja sam nie spodziewałem się aż takich różnic. Kolumny przede wszystkim grają jak jeden głośnik szerokopasmowy, z tą różnicą, że mamy tu soczysty pełny bas i wręcz rozsypujące się wysokie tony. To chyba jedyna rekomendacja jaka przychodzi mi do głowy, żeby ująć w jak największym skrócie zalety nowego projektu. Kolumny w niczym nie przypominają poprzedniego modelu. Nowa nazwa to: 9th Moon.

 

Edytowane przez Audio Academy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Tak, będzie tak jak w branży motoryzacyjnej. Na dzień dzisiejszy planujemy zwolnienie około 50osób, ich obowiązki przejmą firmy zewnętrzne a my zyskamy na tym około 300 000tys rocznie, ale to nie koniec oszczędności. Planujemy zlecić produkcję wkrętów do głośników chińskiej firmie, co pozwoli nam na oszczędności około 3gr na jednym wkręcie. W przyszłości chcemy także przenieść większość produkcji do Indii a tu w kraju zamierzamy pławić się w luksusach i sukcesywnie podnosić ceny.

 

Żal mi tylko tych 50 osób, którzy zostaną bez pracy.

A tak poważnie. Pytam, gdyż coraz więcej manofaktur w dziedzinie audio drastycznie podnosi ceny. Zastanawiam się czym takie decyzje są pokierowane i czy są adekwatne do rzeczywistych wzrostów kosztów związanych z działalnością firmy czy też są elementem marketingu "nowe więc droższe".

Być może Twoje nowe dzieło nie będzie droższe - w sumie nie podałeś ceny.

Tego życzę nowym klientom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>Sławek

Oczywiście, że nic nie pisałeś o markowych głośnikach, ale przecież wiadomo o co chodzi. Zdejmij maskownice a powiem ci jaki masz dźwięk ?  Tonsil to też marka.

Jak ja i Ty widzimy AL170 czy B200 to my wiemy o co chodzi, ale ja przecież nie sprzedaje kolumn innym konstruktorom kolumn  :) 

Przy zmianie głośników nie kierowałem się częstotliwością rezonansową, bo podział jest dość wysoki. Po prostu oba zbocza głośników znacznie lepiej się ze sobą zgrały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Audio Academy napisał:

Po prostu oba zbocza głośników znacznie lepiej się ze sobą zgrały.

pomyślałem ,że dodając w domyśle większą komorę dla tweetera obniżyłeś jego częstotliwość rezonansową i rozszerzyłeś zakres wspolpracy obydwu glośników głównie w kierunku średnich tonów , czasem takie "doświetlenie" korzystnie wpływa na jakość średnicy tym bardziej w układzie 2-way, oczywiście jeśli zniekształcenia tweetera poniżej 1khz nie są zbyt wysokie

ale to tylko moje spekulacje ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Bartik napisał:

Myśle że skoro znam produkty AA zaczynając Od  Hyperion 1 będę mógł w niedługim czasie posłuchać 9 th Moon .W której części miasta teraz Pan ma tę sale odsłuchową?

Proszę do mnie zadzwonić, to się umówimy na odsłuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.11.2019 o 08:27, Adam 38 napisał:

Będziesz Pan zadowolony albo bardzo rozczarowany po Xindaku. W Atollu 100 jest nadmuchany i podbity dół, wszystko jest wrzucone w pierwszy wypchnięty plan, brakuje precyzji, górna średnica lubi dawać po uszach i podobno rewelacyjnie zgrywa się takie granie z kolumnami AA. Jednak najpierw wolałbym ten klamot wypożyczyć niż kupować w ciemno zwłaszcza, że Atollów zawsze pełno na giełdach i nie uciekną. No ale czekam na wrażenia, może faktycznie jakoś cechy Atollów i Phoebe świetnie się uzupełniają i jest piękne granie. 

cześć, od dawna podobały mi się Phobe III (kiedyś słuchałem), pojawiły się prawie nówki ledwo wygrzane ale Phobe III plus, kupiłem, okazyjnie do tego doszedł Atoll IN 100 SE (tu sugerując się wypowiedziami forumowiczów, konstruktora jako dobra synergia z AA), wcześniej byłem osłuchany na Rega Brio R i RS-3, było bardzo dobrze. Nowy zestaw nie zachęca do dłuższego słuchania... spostrzezenia podobne jak właśnie kolega Adam 38.  Co zrobić bo troche sobie namieszałem w głowie, czy winowajcą jest źródło Marantz SA 8005, czy jednak Phobe III plus na tyle ma zmienioną zwrotnice że jest właśnie taki bałagan, czy po prostu przyzwyczaiłem się do brzmienia zestawu Regi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rega Brio r to duuużo bardziej poukładane, tzw. "dojrzałe" granie w stosunku do Atolla in  100 se. Nie daj się tylko chłopie nakręcić na jakieś drogie kable, które w cudowny sposób odmienią charakter brzmienia Atolla in 100 se, on tak gra jak wcześniej napisałem i jak to się nie podoba to trzeba go sprzedać. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Adam 38 napisał:

Rega Brio r to duuużo bardziej poukładane, tzw. "dojrzałe" granie w stosunku do Atolla in  100 se. Nie daj się tylko chłopie nakręcić na jakieś drogie kable, które w cudowny sposób odmienią charakter brzmienia Atolla in 100 se, on tak gra jak wcześniej napisałem i jak to się nie podoba to trzeba go sprzedać. 

Adam to co robić, bo specjalnie pod niego kupiłem Phobe 3 które z Rega grają tak se, pogonić i Phobe i Atolla? Bo chciałem się też uporać z graniem z łapka, więc może sprzedać też Marantza SA 8005 i później kupić CA stream magic 6 po modzie Mudy44 i do tego jakiś transport CD? Szkoda że Rega nie ma strumieniowca z dac...

 

Edytowane przez Tomasz35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gram na SA8005 + pm ki Pearl lite z laptopa na Linuksie i dobrze to gra. Kolumny inne żeby była jasność. Np. zachwalane Rpi z nakładką hifiberry digi+ pro które też mam w moim odczuciu niekoniecznie jest lepszym transportem niż laptop z USB. Do problemów które obserwujesz źródła bym raczej nie mieszał. Jak będzie z CA nie wiem natomiast jak napisał przedmówca w ciemno nic nie brać. Niskie modele Regi to nie są jakieś specjalnie wydajne wzmacniacze ani też nie wiadomo jakiej klasy. Mając sa8005 przetestowalbym jako opcję pm8005 czy pm8006 w moim subiektywnym oczywiście odczuciu to są lepsze wzmacniacze niż Brio. (Oczywiście także nie do każdej konfiguracji no i gust słuchacza też jest różny dlatego ważny jest odsłuch w swoim systemie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Adam 38 napisał:

Jedyne co mogę  powiedzieć to nigdy nie kupować nic w ciemno. Ja bym sprzedał Atolla i szukał do Phoebe inny piecyk. 

wyglądało to tak że zanim nabyłem Regę Brio i RS3 słuchałem Brio na Phobe(chwile u kogoś) ale ostatecznie kupiłem Brio z RS3 i naprawdę byłem z nich zadowolony, wydaje mi się że z Marantzem dobrze się dogadywały. Ale Phobe gdzieś tam siedziały w głowie i kupiłem praktycznie nówki, do tego u mnie w Łodzi posłuchałem chwilę IN 100 z Phobe ale starszymi bez plusa, u mnie natomiast wersja z plusem + Atoll na rocku jest jazgot, jazz,elektronika spoko. Zgłupiałem. Szukać lub zamienić na Vincenta SV 500? Zostawić Regę resztę sprzedać i do Regi odtwarzacz strumieniowy dokupić i nie kombinować. Czy Phobe zagra tak jak mówisz z innym piecem i sobie je zostawie... narobiłem sobie problemów... Może ktoś w Łodzi pomoże i wpadnie ze swoim piecem do mnie bo już dostaje nerwicy od tego.

19 minut temu, sls napisał:

Ja gram na SA8005 + pm ki Pearl lite z laptopa na Linuksie i dobrze to gra. Kolumny inne żeby była jasność. Np. zachwalane Rpi z nakładką hifiberry digi+ pro które też mam w moim odczuciu niekoniecznie jest lepszym transportem niż laptop z USB. Do problemów które obserwujesz źródła bym raczej nie mieszał. Jak będzie z CA nie wiem natomiast jak napisał przedmówca w ciemno nic nie brać. Niskie modele Regi to nie są jakieś specjalnie wydajne wzmacniacze ani też nie wiadomo jakiej klasy. Mając sa8005 przetestowalbym jako opcję pm8005 czy pm8006 w moim subiektywnym oczywiście odczuciu to są lepsze wzmacniacze niż Brio. (Oczywiście także nie do każdej konfiguracji no i gust słuchacza też jest różny dlatego ważny jest odsłuch w swoim systemie). 

jasne, tylko mam dylemat które klocki zostawić a których sie pozbyć, w sensie wzmaki/pudła. Już zgłupiałem czy to Phobe z Plusem tak jazgocze czy Atoll, ale raczej Atoll bo z Regą nie było tego, ona natomiast nie dawała Phobą drivu, powierza.

Edytowane przez Tomasz35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Adam 38 napisał:

Atoll jazgocze na 100 %

To po jaką cholerę w tym wątku był nieraz polecany z AA to ja nie kumam, czego posłuchać? Vincent SV-500? Jak z awaryjnością tej marki? Może Baltlab epoca? Może coś jeszcze innego? Ciekawi mnie też Marantz, odpadł by problem z pilotami. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecany  bo niedrogi , popularny i tanio chodzą używki oraz ma mega tłuste basiszcze, które wiele osób bardzo lubi. Moim zdaniem ? No i fajnie takie brzmienie Atolla "poprawia" paczki, którym brakuje dołu czy też nagrania "bez basu" ? 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Adam 38 napisał:

Polecany  bo niedrogi , popularny i tanio chodzą używki oraz ma mega tłuste basiszcze, które wiele osób bardzo lubi. Moim zdaniem ? No i fajnie takie brzmienie Atolla "poprawia" paczki, którym brakuje dołu czy też nagrania "bez basu" ? 

powiem ci że przez to basiszcze skusiłem się na niego ale reszta pasm nie powoduje radości. Muszę posłuchać w Q21 czegoś i wreszcie się z czegoś cieszyć w parze z AA. Albo wracam do Regi ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.