Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego Polacy jeżdżą złomami?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

catfox_700, 27 Kwi 2009, 23:53

 

>1.Kto to jest łukasik?

>2.Mógłbys nie używac brzydkich wyrazów w moich wątkach?

 

1.myśle że ty jestes łukasik

2.postaram sie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Bmka z pierwszej aukcji już podchodzi pod klasyka, po gruntownym remoncie byłaby naprawdę warta uwagi. No i ma dużo więcej charakteru niż przytoczone seiczento, więc nie wiem skąd ten śmiech

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu w mojej okolicy było zderzenie czołowe E34 i Seicento. Nie będę mówił, z którego auta wyciągali trupa. Nie ma to jak znacznie młodszy miejski samochód...

A jeśli ktoś wierzy w testy Euro NCAP tych miejskich autek, jest po prostu głupi. Po zderzeniu z ciężkim BMW/Mercedesem/Audi te wozidełka się składają jak harmonijka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Xavian XN 250 EVO | Sony TA-N7 | Chord Mojo | Luxman T-03L | AQ Midnight 2 | Sun Audio Reference | Tomanek TAP8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Bo teraz to trzeba co pięć lat zmieniać auto, bo inaczej się jest loserem. A producenci to ułatwiają, projektując drobne niespodzianki dla niesfornych klientów, którzy chcieliby kupiony dzisiaj samochód nierozsądnie używać np. przez 10 latek. Co do mnie, to chyba w życiu nie kupię wozu wyprodukowanego po 2000 roku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Kilka lat temu w mojej okolicy było zderzenie czołowe E34 i Seicento. Nie będę mówił, z którego auta wyciągali trupa. Nie ma to jak znacznie młodszy miejski samochód...

A jeśli ktoś wierzy w testy Euro NCAP tych miejskich autek, jest po prostu głupi. Po zderzeniu z ciężkim BMW/Mercedesem/Audi te wozidełka się składają jak harmonijka.

 

Bmw E36 ma jedna gwiazdkę NCAP a e34 to jeszcze starsza konstrukcja, poza tym każdy wypadek jest inny.

Widziałem jak w jakims programie robili testy zderzeniowe starych i nowych samochodów na przylad renault espace i najnowszego clio i manekiny w clio były bez szwanku natomiast czujniki w espace zarejestrowały że manekin jest martwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Tym niemniej troche wk... jest to że całkiem duzy elemnt gwiaxzdek jest za takie duperele jak

brzęczyk przypominający o zapięciu pasów i inne wyposażenie którego np nie bbędzie na polskim rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

BMW E 34 slabsze niz seicento? Chyba w Twoich snach. Kilka lat temu bylem swiadkiem kolizji Toyoty Yaris pieknego nowego auta wprost z salonu i Audi 100 w wersji cygaro z konca lat 80-tych. Rozpedzony Yaris uderzyl w tyl audi stojacego na swiatlach przed zakretem. Toyota miala zaledwie 2 dni i poszla do kasacji. Oboje pasazerowie przezyl. Audi mialo lekko wgneciony bagaznik - to wszystko. Moj kolega jadac kilkanscie lat temu 15-letnia beczka (W 123) wlasnie zabieral sie do skretu na stacje benzynowa. W tym samym momencie uderzyl w niego rozpedzony autobus z dziecmi. Nie wiem co by sie stalo gdyby to byla Toyota Yaris a nie beczka... Podobnie solidne sa modele W 124 czyli slynne puchacze. W zyciu nie zamienilbym takiego auta na seicento TY czy inny tego typu "przyrzad do jezdzenia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZUM PRZYCHODZI Z WIEKIEM.NAJCZESCIEJ JEST TO WIEKO TRUMNY.

 

w 1991r przezylem bmw e30 roczna,czolowe zderzenie na trasie,oba auta mialy po ok 100-110km/h.

zderzyly sie przodem polowami.

przezylem,wysiadlem oknem,mialem cos z noga,bo kolo weszlo do srodka,do fotela,ale chodzilem,i cos z wypustkami kregoslupa,odbite nerki od fotele,cala twarz w odlamkach szyby,wybite odkierownicy kciuki.

 

wiec nie opowiadaj bajek internetowych,rodem z gier komputerowych.

tylko duze makrowe auto daje szanse przezycia.

nie cierpie malych aut,i ich pojebanych wlascicieli,twierdzacych,ze spalaja 4l,sa wygodne,i bezpieczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Widziałem kiedyś film przedstawiający zderzenie czołowe z dużą prękością dużego starego wozu (volvo? bmw?) z nowym bodajże renault clio. Trzeba przyznać, że "obudowa kierowcy" (klatka, jaką tworzą niektóre elementy karoserii) w małym wozie zachowała lepiej swój kształt, niż w starym dużym wozie. Tylko że jeden szkopuł: w małym samochodzie granice tej "klatki" były od początku bardzo blisko ciała kierowcy, zaś w dużym wozie kierowcę od ścian pojazdu dzieliła duża odległość, więc ewentualne odkształcenia były tu znacznie mniej niebezpieczne. Natomiast takie czynniki, jak np. masa pojazdu tłumiąca siłę wstrząsu, czy też długość maski z przodu, stanowiąca osłonę mechaniczną w wielu przypadkach, były bez porównania lepsze w starym wozie. Duże wozy naprawdę stare (30 lat i więcej) na pewno nie są bardzo bezpieczne, jednak wyższej klasy samochody z lat 90. albo i 80. mają poziom bezpieczeństwa zupełnie wystarczający i na pewno lepszy od dzisiejszych tanich pędzideł z plastiku i folii od kurczaka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to byl chyba ten film:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a ja jezdzilem pare lat i V 70 II i Modusem (zona przez rok)

 

Modus wazy 1250 kg.(!!)-dla porownania Golf I wazyl chyba 800 kg.

 

Fajnie sie tym autkiem jezdzilo, cichy niepodpadajacy...oczywiscie szpan bylby w PL zerowy :-)))

 

Jednak jako kierowca wolalbym siedziec w V70

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Tak, to chyba to. W takim razie jednak było to zderzenie wozów o porównywalnej masie, bo puste 940 waży około 1400 kg, Modus wygląda na dużo lżejszy, ale jest tylno mocniej upakowany. Niewątpliwie pasażer Volvo wyszedł gorzej na tym interesie. Ciekawy film. Szkoda że nie udało im się dokładne zderzenie czołowe, ciakawe jak zachowałby się silnik volvo, bo w tym wypadku uderzenie go ominęło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętać należy o jeszcze jednej rzeczy - masie.

 

Powiedzmy że mamy zderzenie sprężyste dwóch ciał , jedno dwa razy cięższe od drugiego, prędkości takie same ale z przeciwnymi zwrotami.

 

Po zderzeniu będziemy mieli - ciało masywniejsze odrzucone do tyłu (względem pierwotnego zwrotu prędkości) z prędkością v0/3, a więc zmiana prędkości była równa (4/3)*v0. Ciało lżejsze - zostaje odrzucone z prędkością (5/3)*v0 a więc zmiana prędkości była równa (8/3)*v0. Ponieważ czas tej zmiany był taki sam dla obu ciał - wszelkie przyspieszenia w czasie zderzenia były 2 razy większe dla ciała lżejszego.

 

W przypadku zderzenia niesprężystego - po połączeniu obu ciał będą się one poruszać z prędkością v0/3 w kierunku (rozumianym potocznie) w jakim poruszało się ciało cięższe przed zderzeniem. A więc znowu - zmiana prędkości ciała cięższego - równa (2/3)*v0 - była 2 razy mniejsza niż lżejszego (4/3)*v0, podobnie jak związane ze zmianą prędkości przyspieszenia. A to właśnie przyspieszenia (przeciążenia) są jednym z czynników powodujących obrażenia przy zderzeniach na drodze.

 

Między innymi dlatego właśnie w przypadku zderzenia lepiej poruszać się pojazdem cięższym. Niech ekoświry gadają swoje, ja lubię mój wóz ważący 1700 kg.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię swojego Malca ... a jest już pełnoletni ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

"Ponieważ czas tej zmiany był taki sam dla obu ciał - wszelkie przyspieszenia w czasie zderzenia były 2 razy większe dla ciała lżejszego."

 

Otóż to. I co z tego, ze być może nawet pudełeczko mojego dajmy na to Yarisa zachowa się z pozoru w lepszym stanie, skoro wyleją mnie stamtąd prosto do wiadra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóz utrzymanie owego pudełeczka w całosci gwarantuje oczywiscie przy ograniczonej szybkosci plus odpalenie wszelakich poduszek wieksze szanse na przezycie

stare pudła ktore was tak interesuja nie trzymały konstrukcji klatki

w zderzeniu bocznym to lepiej nie pisac bo łamała sie podłoga jak biszkopty i drugie auto wchodziło wam do srodka bez jakichkolwiek przeszkod /bo ich nie było :) /

najgorzej ze w czołowym grodzie puszczały po wepchnieciu z komory silnika i normalne było ze przy czołowkach łamały sie nogi i miednice kierowcy czy pasazera i oczywiscie blokowały drzwi co przy silnikach ktore kiedys sie nie wyłaczały same -groziło pozarem i poparzeniem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do symulacji zderzen czołowych nie wali sie frontami :)

wymaga sie aby kontakt był na 40 % frontu

o tym ze masa aut to nie wszystko najbardziej przekonuja testy osobowek z tirem ale jeden warunek TIR musi miec niski zderzak co obowiazuje juz od kilku lat /zaczał chyba MAN/ bo inaczej wezmie osobowke pod siebie i masakra jak to zawsze z tirem niestety

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko - testy zderzeniowe mały vs duży pokazują jasno - rozmiar ma znaczenie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Widać jak małe jeździdełka były odrzucane do tyłu, zgodnie z zasadą zachowania pędu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.