Skocz do zawartości
IGNORED

różnica w jakości mp3 z DVD/CD?

szquar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy będzie jakaś różnica w odsłuchu jeżeli nagram utwór w mp3 w jakości 320kbps na DVD i na CD z zamiarem odtwarzania ich w pianocrafcie e810? Oczywiście zamierzam nagrać kawałki na obu rodzajach płytek i przekonać się czy słyszę różnice, ale chciałbym was zapytać drodzy forumowicze o wasze doświadczenia w tej materii.

Przyznam że jestem dość świeży w tematyce audio i tym bardziej nie znam się na działaniu odtwarzacza mp3 od strony technicznej. Widzi mi się to jednak w ten sposób, tak "na chłopski rozum", że taki odtwarzacz ma swój bufor i zanim odtworzy utwór wczytuje go sobie w całości (lub dużej części), wiec różnicy raczej nie powinno być. Poprawcie mnie jeżeli się mylę.

Proszę o nie obrzucanie mnie błotem jeżeli to zapytanie już się pojawiło bądź powinienem je umieścić w innej zakładce. Nie znalazłem nigdzie na forum odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, a użyłem wyszukiwarki:) Jeżeli coś przeoczyłem to proszę po prostu o podanie linku do odpowiedniego tematu.

pzdr

Jest jeszcze kwestia "wytrzymałości" danych. Zwróć uwagę na płyty. Zasada jest prosta do zauważenia: nagraj płytę Audio CD, porysuj ją, posłuchaj. Nagraj MP3 CD, porysuj, posłuchaj. Nagraj DVD MP3, porysuj... U mnie konkluzje są takie, że im gęściej upakowane dane, tym łatwiej je zniszczyć, dlatego najdrobniejsze skazy na płycie CD z muzyką w MP3 odzywały się jako trzaski. W DVD więc może być jeszcze gorzej.

> ashirgo

Wnioskuje z twojej odpowiedzi że najlepiej było by w takim wypadku nagrać utwory zapisane w mp3 jako audio cd? Jakość była by taka samo jak nagranych w mp3 ale występowanie ewentualnych błędów w odczycie spowodowanych uszkodzeniem nośnika było by mniejsze? Dobrze to rozumiem?