Skocz do zawartości
IGNORED

Lakierowanie kolumn domowym sposobem?


Krucz3k

Rekomendowane odpowiedzi

bawolek,

 

tylko jak juz pisałeś widać łaczenie płyt pod lakierem ,dlatego ze kleiłeś klejem typu wikol który pełza

 

 

tzb klej pełza ponieważ nigdy nie daje 100% sztywności spoiny klejowej co oznacza że na połączeniu dwóch elementów po jakimś czasie może pojawić się mały próg inaczej mówiąc będzie widać linię połączenia.

Tą cechę mają w mniejszym lub większym stopniu wszystkie kleje oparte na polioctanie winylu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh Rochu sruby są kwestią gustu o gustach ponoc się nie dyskutuje ;p takie mi się podobały żeby nie było wszytko jednolite i nie jest......pozatym jak mi się znudzą to je zmienie ;p

 

co do łaczenia płyt tak pod światło to delikatnie widać ..ale pod światło tylko ... tyle ze to nie do konca tak z tym klejem ...(znaczy było by tak gdyby był sam klej ja wiedziałem że pod lakier tak nie może być i skreciłem je solidnie oprocz samego klejenia)

 

otórz szpachlując płyty szpachlą trzeba odczekać z tydzien bo ona dostaje skurczu ...wyszlifowane było na glanc ...a po jakims czasie widać pod swiatlo łaczenia... kumpel robil identycznie jak ja tyle ze zostawił paczki w pokoju na 10 dni przed finalnym szlifem no i od roku nie widać kompletnie nic

 

ja tam się tym wogóle nie przejmuje bo to widać tylko pod swiatlo ...a jak by był zwykly lakier a nie perła to pewnie by wogóle nie było widać ... stoją sobie w pokoju i muszę je "wyciagać na srodek" by było to widać ...wiec.. niegroźne niedopatrzenie ;p

 

nie mniej jednak przy tej zabawie nie wolno się spieszyć i teraz ...po prostu odczekałbym jakiś czas..

 

chodzi mi teraz w18nx001 po głowie i myślę nad żelkotem/topkotem w nowej zabawce...ale jeszcze nie zdecydowalem .....

pozatym przy zelkocie to chyba w cholere zabawy będzie (ale chyba nie wiecej niz przy szpachlowaniu i potem lakierowaniu)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestrzegam przed żelkotem lub topkotem kładzionym na drewniany podkład. Na "audiohobby" jest wątek o tym. Warto przeczytać przed podjęciem się takiej roboty.Jest tyle dobrych materiałów lakierniczych ,że lepiej nie brać się za "żeglarstwo".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bonaventura a jakie widzisz przeciwwskazania ? zawsze się czegos nowego dowiedzieć można :)

 

i co innego proponujesz ? myślę nad czymś bardzo twardym i trwałym .....czym mozna by było podobny do polerowanego topkotu efekt uzyskać ..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość rochu

(Konto usunięte)

bawolek, 30 Maj 2009, 22:09

 

>heh Rochu sruby są kwestią gustu o gustach ponoc się nie dyskutuje ;p takie mi się podobały żeby

>nie było wszytko jednolite i nie jest......pozatym jak mi się znudzą to je zmienie ;p

>

 

Ja nie aspekt estetyczny miałem na myśli.

Wystające śruby mogą zaburzać charakterystykę pracy głośnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bawolek

Topcoaty lub gelcoaty( jest między nimi różnica) są na bazie żywic poliestrowych, które nia łączą się z drewnem. Dopiero niedawno wymyślono poliestry do drewna. Są drogie i to jednak nie to.

Mamy zatem takie oto możliwości:

- dobrze przygotowaną powierzchnię(gładką!) pokryć dobrej jakośći lakierem poliuretanowym np. International lub Hempel.Ideałem byłoby użycie popularnej i niestety drogiej oraz niezwykle trudnej do zdobycia "tytaniny" . Popularnej, bo niemalże każdy statek powietrzny jest nią pomalowany.

- użyć własnoręcznie przygotowanej szpachlówki epoksydowej( epidian 5 + talk, arosil, mikrobalony)i przygotować podłoże o dużej gładkości.Życzę zdrowia przy szlifowaniu! Potem oczywiście te wszystkie podkłady, i lakiery poliuretanowe lub znakomicie rozlewający się i łatwy w mierzeniu, i barwieniu lakier epoksydowy Saduramid.

-lub zastosować technologię samochodową z zastosowaniem szpachlówki akrylowej itd. itp.

Dwie powyższe możliwośći wymagają niemalże aptekarskiej umiejętności mierzenia proporcji utwardzacza i żywicy oraz doświadczenia, gdyż decydujące znaczenie ma temperatura i wilgotność powietrza. A jeszcze aparatura natryskowa. Pierwsze auta były drewniane.Jachty drewniane są zaś najdroższe i najpiękniejsze. Natura to natura a nie jakieś masowe wynalazki. Ostatnie zdanie jest moim prywatnym poglądem i proszę się o to nie obrażać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bonaventura, 31 Maj 2009, 00:01

"Ostatnie zdanie jest moim prywatnym poglądem i proszę się o to nie obrażać."

 

nawet mi to do glowy nie przyszło, chciałem sobie spróbować czegoś takiego "perłowego" no i do głowy przyszedł mi właśnie ....lakier samochodowy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zainteresowało mnie szczególnie wykorzystanie Epidianu 5 ..rozumiem ze jako wypełniacz możemy tu stosować talk lub arosil (co to jest ? ) albo mikrobalony (tez nie wiem co to jest ) ...

od razu nasuwa się pytanie...Epidian 5 widzę ogólno dostępny i niedrogi ... a te wypełniacze gdzie kupić ? ..widzę że się na tym znasz to może poleć jakieś miejsca z dobrą ceną :D...

jak duże ubytki można tym wypełniać ?

 

epidian z wypełniaczem stosujemy jako szpachlę na drewno/płytę wiórową/ MDF ...

i będzie to się jak rozumiem super tego trzymało i będzie bardzo twarde :D ...

 

czy na taką powierzchnię można od razu użyć jakichś lakierów poliuretanowych ? (ponoć dwuskładnikowe są twardsze ...a można je jakoś barwić ? ), jaką mają twardość w stosunku do np takiego samochodowego lakieru bezbarwnego ?

 

albo na tak zaszpachlowaną powierzchnie użyć tego epoksydowego Saduramidu ...

(wiem już ze mozna go barwić.. a jak z jego twardością ? ) gdzie to kupić w dobrej cenie ?, da się uzyskać efekt "fortepnianowy" lub taki "perłowy" ?

 

 

widze że na sieci można tego znaleźć ale kurcze przydało by się takie "zebranie" tej wiedzy dla DIY :D

 

chodzi mi głównie o jak najtrwalsze/najtwardsze bardzo dobrze trzymające się drewnopodobnych materiałów podłoże i jakieś twarde lakiery .... no i żeby można było to zrobić sobie w "domowym garażu" :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem bardzo długi post niestety uległ likwidacji z mojej winy.Zatem encyklopedię tej wiedzy znajdziemy a Warszawie na Placu Lindleya ,sklep Jasskor 022 621 30 07 lub 022 583 15 11. Uwaga na dwie rzeczy: stosowanie chemi żeglarskiej na małych powierzchniach jest trochę nieopłacalne ze względu na duże ilośći sprzedawanych komponentów. Epoksyd silnie uczula i lepiej wiedzieć o naszych możliwościach ,żeby nie było nagłej i trwałej utraty zdrowia.

Dla naszych celów -lakierowania kolumn, wystarczą poliuretany(wyłacznie dwuskładnikowe). Im bardziej renomowana firma czyt. droższa, tym lepiej. Arosil to krzemionka koloidalna, mikrobalony to maleńkie kuleczki wypełnione powietrzem , talk ma być techniczny nie kosmetyczny.Epidian 5 to żywica konstrukcyjna. Zastosowana z utwardzaczem Z1 daje super twardą powierzchnię ale kruchą. Z utwardzaczem Pac - elastycznym, stosowana jest do połączeń węzłowych. Wielu marzy o zdobyciu "tytaniny" najlepszej farby epoksydowej, ale to materiał strategiczny. Szlifowanych powierzchni nie wolno przegrzać, co zresztą jest łatwe, biorąc pod uwagę twardość epoksydu. Saduramid jest sprzedawany w dwóch pojemnikach po 5 litrów.Za dużo.Praca z żywicami epoksydowymi jest trudna w warunkach domowych.Ale jachty, samoloty, wagony kolejowe, silniki spalinowe (głowice)naprawia się epoksydem. W USA powstał nawet West System do budowy jachtów z drewna przy pomocy epoksydów.Ale obudowa głosników to nie jacht. Szkoda skórki za wyprawkę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

A coś takiego. Wyjdzie to domowym sposobem ? Jakaś szpachla i matowy spray... ;)

Właśnie. Jaka szpachla, jaka farba w spray'u ?

 

Ktoś powie, że brzydkie są te monitory, ale mnie się taki surowy wygląd podoba :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z epoksydami wcale nie jest tak zle - mniejsze ilosci mozna dostac w hipermarketach budowlanych. Zelkotto naprawde dobry sposob, ale dla niewprawionego moze okazac sie przepascia (ja bym na kolumnach tak od razu nie testowal). Podloze musi byc naprawde dobrze przygotowane, zeby potem nic nie odlazilo czy pekalo. Sama technika nanoszenia i rozprowadzania wymaga wprawy. Jesli ktos wczesniej sie tym nie bawil to zdecydowanie odradzam. Jesli ma ktos w poblizu przystan zeglarska, to czesto na miejscu remontuje sie w ten sposob kajaki - mozna zajsc i pogadac z fachowcem, moze pomoze wykonac za pare przyslowiowych flaszek, chociaz to nie takie proste jak sie mowi..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żelkotu używa się tylko formach negatywowych. Na kolumny lub inne powierzchnie "pozytywowe" używa się topkotu.W supermarketach sprzedają poliester. Topkot nakładać można szpachelką ,ale nie na drewno. Kto uważnie przeczytał , ten wie, że poliestru nie kładzie się na drewno.Chyba ,że jest b. nowoczesny i niezwykle drogi oraz tudny do zdobycia.To wie każdy spec od kajaków.Zaczyna się wymądrzanie fachowców od wszystkiego! Radzę pisać tylko o tym ,co się wie lub o tym ,czego się doświadczyło osobiście.Też widziałem kiedyś kajak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,

chwilowo mam dość fornirów . Szukam farby , lakieru itp , która ma wyraźną grunbą strukturę ( np piasku ) i można malowac pedzlem bądź wałkiem . Chcę zakryć drobne nierówności i rysy .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>arturp

ponieważ temat zbiegł trochę w kierunku jachtów proponuję do uzyskania faktury chropowatej dodatek antislip Hempla, w rzeczywistości wygląda jak bardzo drobny piasek , który dosypuje się do farby lub lakieru, puszka w cenie ok. 40zł wystarcza na 0.7l lakieru, do nabycia na ul.Lindleya lub Dzielnej w sklepach z chemią jachtową, ewentualnie zapraszam na badanie organoleptyczne powierzchni pomalowanej tym wynalazkiem (okolice Białołęki)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...

odświeżam wątek, plany się troche pozmieniały, minęło troche czasu i zmieniłem fornir na kolumnach (foto poniżej). Przechodząc do rzeczy mam problem tego typu, że nigdy nie lakierowałem natryskowo a chciałbym wykorzystać tą możliwość. Nie jestem w stanie dobrze ustawić pitoletu, gęstości lakieru. Po prostu pistolet chlapie mi kropkami. Kobminowałem troche z ustawieniem pistoletu co efektu nie przyniosło a więc lakier - 3v3 satynowy, bardzo gęsty. Na etykiecie jest napisane, że można go nakładać natryskowo ale nie jest napomniane czym go rozcięczać i tutaj jest kolejny problem. Dysza pistoletu 1.5mm, ciśnienie 4-4.2 bar. Jeżeli mocno rozerzedze lakier to będzie to miało jakiś wpływ na końowy efekt? Ew. jaki polecacie lakier satynowy do nakładania natryskowego. Jaką mniejwięcej powinien mieć konsystencje lakier wlewany do pistoletu??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

utopia. poliuretanowy lub uretanowy, teraz nie pamiętam.

 

Jednak zryzykowałem i rozcieńczyłem go do moim zdaniem odpowiedniej konsystencji. Wyszło bardzo fajnie jak na pierwszy raz, ładnie się rozlewał, nie narobiłem zacieków ani nie było "plucia" :)

 

Powiedzcie lepiej co dalej zrobić z tym aby uzyskać jak najbardziej gładką powierzchnie?? Jak kłaść następne warstwy? Pierwszą położyłem grubo, fornir i tak większość wsiąknie. Jakim papierem robić międzyszlify??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się kłócimy :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za fornir(na kolumnach oczywiście) dąb bejcowany? Chyba mocno nie równo Ci sie zabejcowało.

 

Tak czy siak jeżeli było bejcowane to po pierwszej warstwie lakieru trzeba uważać przy szlifowaniu , bo jak przejedziesz, to będziesz miał odbarwienia. Nie wiem jak sie ten lakier szlifuje, ale szlif 400-600 wzdłuż słoju i następna warstwa lakieru

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marko tak to dąb bejcowany, te nierówności w kładzeniu bejcy były celowe, chciałem uzyskać efekt nierównej, przebarwionej powierzchni.

 

Dzięki za rade, napewno będę uważał przy szlifowaniu. Kolejne warstwy mam nakładać cienkie czy grube?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krucz3k, jaki masz pistolet i kompresor? Wszyscy specjaliści od lakiernictwa piszą że pistolet to min 400zł(evo-t), a jak ktoś chce używać go parę razy w roku to bez sensu wydawać tyle kasy (400+ min 400 na kompresor).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.