Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB - Stowarzyszenie Vienna Acoustics


Violet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Też tak myślałem i tak na początku produkcji było, ale gdzieś kiedyś na jakimś innym forum był link do aukcji na eBayu gdzie było napisane, że to głośnik chiński do VA. Pewnie to plotka i napisałem "podobno". Miejmy nadzieję, że nisko-średnio tonowy to dalej Seasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem i tak na początku produkcji było, ale gdzieś kiedyś na jakimś innym forum był link do aukcji na eBayu gdzie było napisane, że to głośnik chiński do VA. Pewnie to plotka i napisałem "podobno". Miejmy nadzieję, że nisko-średnio tonowy to dalej Seasy.

Zapewne zamiennik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Nie widziałem tego ogłoszenia ale nie porównuj cen kiedyś i dziś. Dziś za tą cenę są nowe Monitor Audio Bronze 6 albo Dali Zensor 7. Budżetowe najtańsze kolumny tych znanych marek. Zamieniłbyś swoje Mozarty na takie ? W końcu warte wg Ciebie tyle samo :)

 

Zgadza się to seas i scan'y tyle że modyfikowane dla VA, może dla tego tak fajnie grają bo modyfikowane są pod dany model i obudowę,

Wątpliwe że firma inwestuje miliony w jakieś centrum badawcze, skoro nie specjalizuje się w produkcji głośników. Wystarczy zmienić naklejkę albo kolor, oprawkę porządnego głośnika i już jest "inny" głośnik. Fama w świat idzie o świetnym głośniku, dodatkowo specjalnie zmodyfikowanym. To musi dopiero grać :)

Tak robi Pylon z głośnikami innych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego dokładnie zestawienia nie słuchałem, ale pamiętam sprzed paru lat porównania Primare z Rotelem i podpięcie ich do poprzednich Mozartów. To zupełnie dwie różne estetyki, tak jak VA lekko podbarwiają, to Primare wyostrza, a Rotel rozmula. Jak dla mnie, żadne z tych zestawień nie jest właściwe, ale jeśli wybierać, to stanowczo Primare. Ten Rotel raczej idzie w kierunku wzmacniaczy efektownych, bardziej do rocka, czy muzyki elektronicznej. A to już nie ten świat, w którym produkty VA czują się najlepiej.

 

Moje Bachy classic "czują się" najlepiej w amerykańskim swagu, a potem w każdego rodzaju house heh. No!

Edytowane przez quatross
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie - jaka są roznice w brzmieniu Mozart Grand se a Beethoven grand se.

Czy moj Marantz PM14 mk2 Ki napedzi Beethoveny?

Jesli ktoś z Was porownywal te kolumny albo jeszcze lepiej posiadal oba zestawy napiszcie prosze o swoich odczuciach. Pokoj w ktorym mam teraz Mozarty ma 24 m2. Ale to nie jest dla mnie wyznacznik, jesli dźwiek mialby byc lepszy moge miec wieksze kolumny w tym pomieszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beethoven bardzo lubią prąd, więc trzeba sprawdzić tego Marantza.

Jak się je umiejętnie ustawi zapewniając miejsce z tyłu, i jest to pokój, w którym już teraz Mozarty dobrze grają,

to i Beethoven się sprawdzi. Zresztą choć są to duże kolumny, to do super głośnego grania nie są zrobione, zalety są gdzie indziej:)

 

Mam pytanie - jaka są roznice w brzmieniu Mozart Grand se a Beethoven grand se.

Czy moj Marantz PM14 mk2 Ki napedzi Beethoveny?

Jesli ktoś z Was porownywal te kolumny albo jeszcze lepiej posiadal oba zestawy napiszcie prosze o swoich odczuciach. Pokoj w ktorym mam teraz Mozarty ma 24 m2. Ale to nie jest dla mnie wyznacznik, jesli dźwiek mialby byc lepszy moge miec wieksze kolumny w tym pomieszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam szanownych kolegów,

 

Czy ktoś może mi powiedzieć coś o Vienna Haydn Signature? Trudno o jakiekolwiek info w necie. Ile one kosztowały nowe i ile warto teraz dać za nie?

Czym różnią się od Grand SE i zwykłej Haydn.

 

Dziękuje

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam szanownych kolegów,

 

Czy ktoś może mi powiedzieć coś o Vienna Haydn Signature? Trudno o jakiekolwiek info w necie. Ile one kosztowały nowe i ile warto teraz dać za nie?

Czym różnią się od Grand SE i zwykłej Haydn.

 

Dziękuje

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

Dobre pytanie, sam chętnie posłucham słowa znawców.......

Ktoś chętny służyć wiedzą??

Edytowane przez quatross
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobre pytanie, sam chętnie posłucham słowa znawców.......

Ktoś chętny służyć wiedzą??

 

Udało mi się już zakupić te piękne kolumienki. Brzmią fenomenalnie jak na swoją cenę. Oczywiście basu mogłoby być troszkę więcej ale to nie ujmuje nic z muzyki którą tak pięknie prezentują.

Grają u mnie z kilkoma wzmacniaczami i narazie zastanawiam się który zatrzymać chociaż słuchać można ich z każdym z nich.

Jedyne co udało mi się dowiedzieć w temacie „signature” to to, że głośnik wysokotonowy jest inny, wyższy model Scan Speaka i że jest to wersja produkowana tylko do USA ale tu mogę się mylić.

 

Pozdrawiam Wszystkich

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się już zakupić te piękne kolumienki. Brzmią fenomenalnie jak na swoją cenę. Oczywiście basu mogłoby być troszkę więcej ale to nie ujmuje nic z muzyki którą tak pięknie prezentują.

Grają u mnie z kilkoma wzmacniaczami i narazie zastanawiam się który zatrzymać chociaż słuchać można ich z każdym z nich.

Jedyne co udało mi się dowiedzieć w temacie „signature” to to, że głośnik wysokotonowy jest inny, wyższy model Scan Speaka i że jest to wersja produkowana tylko do USA ale tu mogę się mylić.

 

Pozdrawiam Wszystkich

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

Nie wiem gdzie kolega to czytał, ale te kolumny nie były oferowane jedynie na USA. Wersja Signature była dostępna również w Europie - co prawda w Polsce ich nie było, ale dla chcącego nic trudnego zamówić je z Austrii. Kosztowały Kiklanaście lat temu w okolicach 1000-1100 EURO - oczywiście wtedy to była inna wartość niż dzisiaj.

 

Ja używam ich obecnie (bo mam takie same - tylko w bi-wiringu) z McIntosh MA-6500 i jest wybornie w 20m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem gdzie kolega to czytał, ale te kolumny nie były oferowane jedynie na USA. Wersja Signature była dostępna również w Europie - co prawda w Polsce ich nie było, ale dla chcącego nic trudnego zamówić je z Austrii. Kosztowały Kiklanaście lat temu w okolicach 1000-1100 EURO - oczywiście wtedy to była inna wartość niż dzisiaj.

 

Ja używam ich obecnie (bo mam takie same - tylko w bi-wiringu) z McIntosh MA-6500 i jest wybornie w 20m2

 

Witam. Taka informacje dostałem od Pana od którego je kupiłem. Jak wspomniałem nie jestem pewien co do tego. Dziękuje za informacje i zgadzam się co do brzmienia. Jest wyborne.

 

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle nad podłogówkami szczerze mówiąc. Troszkę więcej basu mnie ucieszy tylko chciałbym zachować resztę. Mam na myśli wysokie i średnice. Myśle o jakiś Bachach chyba szczerze mówiąc ale faktycznie boje się ze będę żałował.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Albo zamienię z dopłata na jakieś podłogówki Vienny z podobnym. Charakterem brzmienia

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle nad podłogówkami szczerze mówiąc. Troszkę więcej basu mnie ucieszy tylko chciałbym zachować resztę. Mam na myśli wysokie i średnice. Myśle o jakiś Bachach chyba szczerze mówiąc ale faktycznie boje się ze będę żałował.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Albo zamienię z dopłata na jakieś podłogówki Vienny z podobnym. Charakterem brzmienia

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Wg mojej oceny, ani bach, ani mozart nie grają tak dobrze jak Haydn'y.. Szczególnie te z pierwszej serii - Sam Haydnów mam 4 parę :) zaczynałem od pierwszej wersji w wersji standard, potem Haydn Grand i szybko je sprzedałem bo grały już efekciarsko, później moja druga miłość Audio Physic Sitara i znowu wróciłem do signature, znowu Audio Physic tym razem Tempo 6 i znowu Haydn signature :) Coś w nich jest.. Owszem same kolumny mają braki, ale w ich cenie ? :) nie ma dla mnie konkurencji..

 

Mozarty owszem - basu mają aż nadto, ale co z tego? Ja nie jestem purystą i zdecydowałbym się przy Twoich potrzebach na konfigurację 2.1 z jakimś fajnym subem for Audio. Albo poszukaj Tempo 2SE lub 6 :) To jest bdb kolumna, którą będę polecał każdemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej oceny, ani bach, ani mozart nie grają tak dobrze jak Haydn'y.. Szczególnie te z pierwszej serii - Sam Haydnów mam 4 parę :) zaczynałem od pierwszej wersji w wersji standard, potem Haydn Grand i szybko je sprzedałem bo grały już efekciarsko, później moja druga miłość Audio Physic Sitara i znowu wróciłem do signature, znowu Audio Physic tym razem Tempo 6 i znowu Haydn signature :) Coś w nich jest.. Owszem same kolumny mają braki, ale w ich cenie ? :) nie ma dla mnie konkurencji..

 

Mozarty owszem - basu mają aż nadto, ale co z tego? Ja nie jestem purystą i zdecydowałbym się przy Twoich potrzebach na konfigurację 2.1 z jakimś fajnym subem for Audio. Albo poszukaj Tempo 2SE lub 6 :) To jest bdb kolumna, którą będę polecał każdemu

 

Niepotrzebny żaden sub jak zdobędziesz w idealnym stanie są na ebay za 2,5kzł Bachy classic. Bas rozlewa się po podłodze jak to mądra głowa powiedział tutaj gdzieś....... ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam dylemat. Moje pomieszczenie dość mocno pochłania bas więc raczej większe konstrukcje się dobrze sprawdzają ale ta średnica i góra Haydnów jest faktycznie magiczna. No nic mam nadzieje, że nie będę żałował. Może się po prostu nie sprzedadzą i wtedy nie ma problemu ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam dylemat. Moje pomieszczenie dość mocno pochłania bas więc raczej większe konstrukcje się dobrze sprawdzają ale ta średnica i góra Haydnów jest faktycznie magiczna. No nic mam nadzieje, że nie będę żałował. Może się po prostu nie sprzedadzą i wtedy nie ma problemu ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

To może pokombinuj z ustawieniem kolumn. Jeśli masz wrażenie pochłaniania basu to czy będzie mała czy duża kolumna to efekt będzie ten sam. Szczególnie takie zjawisko występuje w kwadratowych pomieszczeniach, a jak dojdzie do tego np proporcja 2:2:1 pomieszczenia to już lepiej słuchawki sobie kupić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety masz racje. Pomieszczenie to prawie kwadrat a pokombinować z ustawieniem niestety nie mogę ze względu na aranżacje. Większe kolumny grają jednak lepiej basem u mnie. Słuchawki jak najbadziej lubię ale nie zastąpią mi mojego stereo. Z tego co zauważyłem najlepiej grają u mnie kolumny grające basem w stronę podłogi. Najgorzej bas reflex do przodu. Do tylu jest w miarę ok.

 

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
W

 

W takim razie, Bach?

Czy zamknięcie bass reflexu może pomóc jeśli będzie za dużo na dole w Mozart?

 

Próbowałem Amplifona WT 40 II z moimi Viennami Haydn i było słabo. Za to hybryda już super. Unison Research Unico zagrał rewelacyjnie ale to były Haydny. Pomyślałem ze jednak podzielę się tym doświadczeniem, może akurat się komuś przyda.

 

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.